Hoogvliet is een deelgemeente van Rotterdam.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:29 schreef hicham het volgende:
Ben je nu aan het flirten met FemaleRebbel of hoe zit dat?
Jij bent een Hoogvlietenaar, of liggen jouw roots ook in Rotterdam
[afbeelding]
Mooie pic, maar fototechnisch gezien zal er vast wel wat mis mee zijn volgens jou
Tja, ff sorry voor DB, maarre " Rotterdam rulesquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:32 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Hoogvliet is een deelgemeente van Rotterdam.![]()
En fototechnisch: mooi tegenlicht, mooi ingeflitst.![]()
Nu ben ik ff weg van de compie.![]()
![]()
Strak plaatjequote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:29 schreef hicham het volgende:
Ben je nu aan het flirten met FemaleRebbel of hoe zit dat?
[afbeelding]
Mooie pic,
Bedankt voor het leermoment. Dat je er niet aan mee doet dat heb ik volgens mij wel eens gehoord. Maar in feite vind ik toch dat je er wel of niet aan mee doet, want je doet ook mee met vasten of niet. Meedoen is ook iets wat je gebruikt als je de meute volgt. Nou de grote islamitische meute doet aan vasten, dus je doet wel of niet mee.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:39 schreef hicham het volgende:
Ik overwoog net nog om even te gaan rijden [afbeelding]
Het was nog droog namelijk, maar nu niet meer
[..]
Ramadan is dan ook de naam van een Islamitische maand, en niet de naam van een ritueelJe doet ook eigenlijk niet 'aan de Ramadan mee', maar 'je vast in de maand Ramadan'
leermoment
![]()
[..]
Gewoon 1 dag
[..]
Of juist niet, ligt er maar net aan hoe je het bekijkt
Voor de echte winterharde doorrijdster?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:19 schreef Rausdouwer het volgende:
Zo ook weer terug (al wat langer, maar eerst even bikken).![]()
En Superbike Racing gekocht.![]()
![]()
Dalijk eerst even testen dus, maar het ziet er op de plaatjes heel goed uit.
Je kunt selecteren uit 23 motoren dus ik zal eens kijken of daar een lekkere ragbike tussen zit.
![]()
![]()
cd-rom dus
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:42 schreef FemaleRebbel het volgende:
[..]
Nu pas, ik heb al vanaf donderdagmiddag weekend
![]()
Jouw zaterdagavond is dus al bij voorbaat geslaagdquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:19 schreef Rausdouwer het volgende:
![]()
Je kunt selecteren uit 23 motoren dus ik zal eens kijken of daar een lekkere ragbike tussen zit.
![]()
![]()
cd-rom dus
Oké.....nice tryquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:52 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik heb net breezers ingeslagen, 2 zakken chips (naturel en bbq), 2 verschillende soorten koek en momenteel staat de over op de warmen voor ovenbroodjes.
Dus ik rijden, jij (vr)eten en zuipen?![]()
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:39 schreef hicham het volgende:Ik dacht dat Hoogvliet een stadje was in de buurt van Rotterdam
![]()
Nee, ik heb dezelfde mening over het design.quote:XT review had ik nog wel gelezen trouwens, ik hou alleen niet zo van dat oubollige zadel + tankVoor jou zal het wel nostalgie zijn zeker
Klinkt als een goede deal. (zijn dealers bij vrouwen wat toeschietelijkerquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:02 schreef FemaleRebbel het volgende:
ff julllie mening, ben vanmiddag ff wezen rijden, ja in de regen, maar ik wilde zo graag......en geeindigd bij Safe......nieuwe Fazer gezien......ff gehandeld en nou krijg ik E. 4500,00 eurie terug voor mijn fietske
, als ik een nieuwe Fazer koop.........en hij is zo mooi
![]()
.
Hellup, geef mij es ff heel goed advies.....
Yeah.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:53 schreef FemaleRebbel het volgende:
[..]
Jouw zaterdagavond is dus al bij voorbaat geslaagd![]()
Zei ik net op MF. Het is soms best verleidelijk om een andere (en dan met name nieuwere) motor te kopen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:59 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Leermoment.
![]()
[..]
Nee, ik heb dezelfde mening over het design.![]()
[..]
Klinkt als een goede deal. (zijn dealers bij vrouwen wat toeschietelijker![]()
)
Ik ken nog niet alle ins en out, maar een paar vraagjes.![]()
Hoe lang heb je deze Fazer nu, en heb je er een beetje uitgehaald wat erin zit.
En denk je dat het rijden met een nieuwere (alweer) Fazer het prijsverschil waard is voornamelijk voor het uiterlijk.![]()
Denk je niet dat je over 1-2 jaar misschien totaal iets anders wilt.![]()
Is een Fazert 1000 nog een optie?![]()
Hoe heet het spelletje? Ik zoek nog steeds een goede vervanger voor GP500quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:00 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Yeah.![]()
Het is echt een meesterlijk spel.![]()
Iedereen denkt nu dat ik na de winterstop als een dweil rijd, maar hier kan ik toch heel wat bochtentechniek mee oefenen.Het gaat toch met name om het inzicht.
![]()
Het lastige is dat als je voor de optie 'manual gear' gaat dat je en op de snelheid (gas geven en remmen) moet letten, op het op- en terugschakelen en op de bochtentechniek. Je kunt je voorstellen dat het even te veel actie tegelijkertijd is dus ik heb al menig been gebroken.![]()
Euh, je moet iedere dag toch een goede daad gedaan hebben?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:59 schreef FemaleRebbel het volgende:
Oké.....nice try![]()
Je denkt toch egnie dat ik naar Hoogvliet rijd voor een paar breezers.....![]()
en dan ook nog m'n Fazer laten afraggen.....![]()
Ik zou je best wel een goed advies willen geven in ruil voor wat punten die ik gisteren heb verloren, maar ik zou echt niet weten of het een goede prijs isquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:02 schreef FemaleRebbel het volgende:
[..]
Hellup, geef mij es ff heel goed advies.....
Daar kom je die 3 maanden wel mee doorquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:19 schreef Rausdouwer het volgende:
![]()
![]()
![]()
cd-rom dus
Ramadan betekent niet 'islamitische maand', Ramadan is een Islamitische maandquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:23 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Bedankt voor het leermoment. Dat je er niet aan mee doet dat heb ik volgens mij wel eens gehoord. Maar in feite vind ik toch dat je er wel of niet aan mee doet, want je doet ook mee met vasten of niet. Meedoen is ook iets wat je gebruikt als je de meute volgt. Nou de grote islamitische meute doet aan vasten, dus je doet wel of niet mee.![]()
Maar wat betekent Ramadan dus precies? Gewoon 'Islamitische maand'? Ik vroeg me dat af omdat de Ramadan toch ieder jaar twee weken eerder valt dan het jaar daarvoor? Of heb ik weer de klok horen luiden?![]()
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:09 schreef hicham het volgende:
Zo kijkbuiskindertjes, nu mogen jullie weekend vieren![]()
Las hem net op M-F namelijk.quote:De oudste verklaring gaat terug tot de 14de en 15de eeuw. Veel schippers waren vanwege het stapelrecht verplicht om hun lading eerst in Dordrecht op de markt te brengen. Dat was het fameuze Stapelrecht waaraan Dordrecht in die eeuwen de macht te danken had en waardoor Dordt de meest invloedrijke stad van Holland was. Het Stapelrecht was dan wel goed voor de stad en de Dordtenaren, buitenstaanders hadden er behoorlijk de pest aan. Het kostte tijd en geld. Wie dus in de buurt van Dordrecht kwam, kon zeker rekenen op oponthoud en op een financiële aderlating.
Een andere, meer logische verklaring ligt in een combinatie van factoren. De slechte toestand van de vaarwegen rond het Eiland van Dordrecht in de 18de en 19de eeuw zorgde ervoor dat veel schepen vastliepen. Diep geladen schepen konden de stad nauwelijks bereiken.
Voor schepen die vanaf de rivieren de stad naderden dreigde nog een gevaar: het wijde water. De meeste schippers van kleine schepen zoals tjalkjes en klippertjes waren behoorlijk bang van de brede (Zeeuwse) stromen. Liepen ze dus niet vast bij Dordt, dan dreigde bij slecht weer de ondergang op het woeste water.
Geladen aak, kruisend tussen de stoomponten van het Zwijndrechtsveer (ca 1920)
In 1869 werd besloten Dordrecht op het spoorwegnet aan te sluiten. Dat had tot gevolg dat direct vóór de Kalkhaven, in feite de belangrijkste handelshaven van de stad, een brug werd gelegd die zelfs te laag was voor de kleinste, zeilende binnenvaartschepen. De mast moest dus altijd worden gestreken. Vaak kwam er zelfs een sleepboot voor het zeilschip om het onder de brug door te trekken. Bij Dordt was het dus altijd mis.
En wie vanaf de goed bezeilbare brede stromen naar Dordrecht kwam, kon bij de stad rekenen op heel wat tegenstroom. En dat hield weer oponthoud en kosten in, want sleepboten sleepten de zeilschepen de Rijn op. Het naderen van Dordrecht betekende dus altijd tegenslag: vastlopen of vergaan of tijdverlies of hoge kosten. Ja, ja, hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |