quote:Op zondag 11 september 2005 12:18 schreef whizz het volgende:
[..]
Mocht je de bovenstaande betekenissen aan iemand duidelijk willen maken (of gewoon 1 gebruiken) is het verstandig de zin volledig uit te schrijven. Jouw zinnen zijn niet fout, maar wel multi-interpretabel voor mensen met minder kennis van de Nederlandse taal dan iemand als jij.
Hieronder staan zinnen die je in deze gevallen zou kunnen gebruiken.
Bij de eerste zijn:
- Ik vind mijn kat even tof als ik jou vind. Of nog beter: Mijn kat en jij zijn even tof, vind ik.
En bij de tweede zin:
- Wij vinden mijn kat even tof.
- Jij vindt mijn kat net zo tof als ik hem vind.
![]()
Ik hoop dat hier geen spellings- en grammaticafouten in zitten?
quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:53 schreef Priss-ii het volgende:
Poehhhhhhh..
Dit gaat wel heel errūg ver! Beetje te laat om er zoveel bij na te denken.
Jaja. Ik weet het: het is 'erg' i.p.v. 'errūg'.
Niet alle pubers zijn slecht in spelling hoor!![]()
Game on!quote:Op vrijdag 9 september 2005 18:41 schreef chibibo het volgende:
[..]
Zowel 'jij' als 'jou' is toegestaan in dit geval, hoewel de betekenis van de zin verandert."Ik vind mijn kat even tof als jou": in de optiek van de spreker is de aangesprokene net zo tof als de kat. "Ik vind mijn kat even tof als jij": de spreker constateert dat hijzelf en de aangesprokene een gelijke mening hebben over de tofheid van de kat.
Dat hoef je niet te zeggen hoor, dat leek me wel logisch.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 11:08 schreef Jaguarized het volgende:
En een mod heeft de eer om dit topic even sticky te maken.
Aanpassing.quote:
Is dit nu als grap bedoeld?quote:wat steld zij nou voor ?
Waar zie jij dit staan?quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:20 schreef Paltos het volgende:
[..]
Is dit nu als grap bedoeld?![]()
Of is het stoerder zo?![]()
Het is dus met een 't'.
Het is dus, "roy en ik" en niet "ik en roy". Je noemt jezelf altijd als laatste.quote:
Namen schrijf je met hoofdletters.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:32 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Het is dus, "roy en ik" en niet "ik en roy". Je noemt jezelf altijd als laatste.
gestofzuigdquote:Op donderdag 3 november 2005 11:32 schreef indy-jones het volgende:
hmz ik wil eigelijk iets weten: voltooid deelwoord van stofzuigen
bron: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/755/quote:Stofzuigen is een onscheidbaar samengesteld werkwoord. In de vervoeging blijven stof- en -zuig samen. Dat geldt voor de tegenwoordige tijd, maar ook voor de verleden tijd.
dat blijft ook altijd moeilijk jahquote:Op donderdag 3 november 2005 11:56 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
En natuurlijk : Gezweefvliegd
bron
En het is dus "ja" in plaats van "jah".quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:58 schreef mcDavid het volgende:
[..]
dat blijft ook altijd moeilijk jah
ik zweefvlieg
hij zweefvliegt
wij zweefvliegen
ik/hij zweefvloog
wij zweefvlogen
quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:58 schreef mcDavid het volgende:
[..]
dat blijft ook altijd moeilijk jah
ik zweefvlieg
hij zweefvliegt
wij zweefvliegen
ik/hij zweefvloog
wij zweefvlogen
ik/hij zweefvliegde
wij zweefvliegde
![]()
Neuqen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 01:23 schreef innepin het volgende:
Ik heb een hartstikke mooi leer-spellen-gedichtje geschreven in FEE ja!
*aandacht wil*
Ik verbeter je alleen.quote:
Het is toch nEuCkEN?quote:
Het is dus "serieus" in plaats van "sirieus". Ook een vaak geziene fout.quote:Op zondag 6 november 2005 12:54 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Sirieus wat een kut kneus! Hé dat rijmt![]()
Vandaar je ban in KLBquote:Op woensdag 9 november 2005 19:32 schreef Maikuuul het volgende:
Wtf hebje aan die gare regels gek.
Mijn teksten zijn lekker niet verboden bohoho
Een auto die goed rijdt dus.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:00 schreef Renesite het volgende:
Boh, eerst maar een auto dat goed rijd voor mij
of een rijbewijs
Ja dat was ga och niet mijn schuldquote:
Ja da wa ga och nie mij schul?quote:Op woensdag 30 november 2005 21:59 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ja dat was ga och niet mijn schuld
Beginnen we met jou!quote:Op woensdag 21 december 2005 17:15 schreef Modwire het volgende:
Ik vind dat iedereen met meer dan 3 taalfouten in 1 post een week-ban moet krijgen...
Kapsonessssquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 11:08 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat hoef je niet te zeggen hoor, dat leek me wel logisch.
Echt niet, het zijn er 2.quote:Op maandag 26 december 2005 15:04 schreef B_BOY het volgende:
kapsones is maar met 1 s.
enz...quote:"Ik werdt overvallen..."
"Gij zijd gezegend..."
Om nog maar te zwijgen over de taal-/typefouten die redacteurs van kranten maken. Sla een gemiddelde Metro of Spits open en de taalfouten komen je tegemoetquote:Op woensdag 28 december 2005 15:21 schreef princess_fioana het volgende:
je moet maar eens nederlandse ondertitels downloaden dat is pas erg...
[..]
enz...
echt Te erg
unlike uquote:Op zaterdag 31 december 2005 01:44 schreef Skazminko het volgende:
Vraagje:
Wat is goed, of kunnen ze beide?
In tegenstelling tot jij.
of
In tegenstelling tot jou.
voor het geval je vraag serieus was: in tegenstelling tot jouquote:Op zaterdag 31 december 2005 01:48 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad veel korter.
Dankje.quote:Op zaterdag 31 december 2005 01:51 schreef remlof het volgende:
[..]
voor het geval je vraag serieus was: in tegenstelling tot jou
Nee, hij zou in GC mogen met als TT: Leer FOK!kers spellen...quote:Op zondag 8 januari 2006 13:17 schreef ijsmeis het volgende:
En deze gaat maar eens unsticky, want hij is schijnbaar niet meer nodig!
GCquote:Op zondag 8 januari 2006 13:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, hij zou in GC mogen met als TT: Leer FOK!kers spellen...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2012 23:32:52 ]
Ik was ook een van de weinige die het goed hadquote:Op zaterdag 24 november 2012 10:34 schreef Biancavia het volgende:
Een synoniem is een woord dat ongeveer dezelfde betekenis heeft als een ander woord. Zoals jeugd en jongeren.
Niet een hele zin.
Een krul voor jou!quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:37 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik was ook een van de weinige die het goed hadDaarom due opmerking "Waar gaat dit heen..."
Wauw.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:58 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Een krul voor jou! [ afbeelding ]
Bij een vergrotende trap (een ongelijkheid in een vergelijking) gebruik je dan:quote:Op zondag 25 november 2012 12:41 schreef The_Gerb het volgende:
dit gaat niet over spellen maar dit is meer gramaticaal, ik ben een puber en ik weet niet of het nou: dan mij, als ik, als mij, of dan ik is? nazi er maar op los grammer nazi's
'Een van de weinigeN'.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:37 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik was ook een van de weinige die het goed hadDaarom due opmerking "Waar gaat dit heen..."
Bij twijfel is het: hun benne goeder als ons.quote:Op zondag 25 november 2012 12:41 schreef The_Gerb het volgende:
dit gaat niet over spellen maar dit is meer gramaticaal, ik ben een puber en ik weet niet of het nou: dan mij, als ik, als mij, of dan ik is? nazi er maar op los grammer nazi's
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |