quote:Op zondag 11 september 2005 12:18 schreef whizz het volgende:
[..]
Mocht je de bovenstaande betekenissen aan iemand duidelijk willen maken (of gewoon 1 gebruiken) is het verstandig de zin volledig uit te schrijven. Jouw zinnen zijn niet fout, maar wel multi-interpretabel voor mensen met minder kennis van de Nederlandse taal dan iemand als jij.
Hieronder staan zinnen die je in deze gevallen zou kunnen gebruiken.
Bij de eerste zijn:
- Ik vind mijn kat even tof als ik jou vind. Of nog beter: Mijn kat en jij zijn even tof, vind ik.
En bij de tweede zin:
- Wij vinden mijn kat even tof.
- Jij vindt mijn kat net zo tof als ik hem vind.
![]()
Ik hoop dat hier geen spellings- en grammaticafouten in zitten?
quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:53 schreef Priss-ii het volgende:
Poehhhhhhh..
Dit gaat wel heel errūg ver! Beetje te laat om er zoveel bij na te denken.
Jaja. Ik weet het: het is 'erg' i.p.v. 'errūg'.
Niet alle pubers zijn slecht in spelling hoor!![]()
Game on!quote:Op vrijdag 9 september 2005 18:41 schreef chibibo het volgende:
[..]
Zowel 'jij' als 'jou' is toegestaan in dit geval, hoewel de betekenis van de zin verandert."Ik vind mijn kat even tof als jou": in de optiek van de spreker is de aangesprokene net zo tof als de kat. "Ik vind mijn kat even tof als jij": de spreker constateert dat hijzelf en de aangesprokene een gelijke mening hebben over de tofheid van de kat.
Dat hoef je niet te zeggen hoor, dat leek me wel logisch.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 11:08 schreef Jaguarized het volgende:
En een mod heeft de eer om dit topic even sticky te maken.
Aanpassing.quote:
Is dit nu als grap bedoeld?quote:wat steld zij nou voor ?
Waar zie jij dit staan?quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:20 schreef Paltos het volgende:
[..]
Is dit nu als grap bedoeld?![]()
Of is het stoerder zo?![]()
Het is dus met een 't'.
Het is dus, "roy en ik" en niet "ik en roy". Je noemt jezelf altijd als laatste.quote:
Namen schrijf je met hoofdletters.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:32 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Het is dus, "roy en ik" en niet "ik en roy". Je noemt jezelf altijd als laatste.
gestofzuigdquote:Op donderdag 3 november 2005 11:32 schreef indy-jones het volgende:
hmz ik wil eigelijk iets weten: voltooid deelwoord van stofzuigen
bron: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/755/quote:Stofzuigen is een onscheidbaar samengesteld werkwoord. In de vervoeging blijven stof- en -zuig samen. Dat geldt voor de tegenwoordige tijd, maar ook voor de verleden tijd.
dat blijft ook altijd moeilijk jahquote:Op donderdag 3 november 2005 11:56 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
En natuurlijk : Gezweefvliegd
bron
En het is dus "ja" in plaats van "jah".quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:58 schreef mcDavid het volgende:
[..]
dat blijft ook altijd moeilijk jah
ik zweefvlieg
hij zweefvliegt
wij zweefvliegen
ik/hij zweefvloog
wij zweefvlogen
quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:58 schreef mcDavid het volgende:
[..]
dat blijft ook altijd moeilijk jah
ik zweefvlieg
hij zweefvliegt
wij zweefvliegen
ik/hij zweefvloog
wij zweefvlogen
ik/hij zweefvliegde
wij zweefvliegde
![]()
Neuqen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 01:23 schreef innepin het volgende:
Ik heb een hartstikke mooi leer-spellen-gedichtje geschreven in FEE ja!
*aandacht wil*
Ik verbeter je alleen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |