quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:20 schreef Meki het volgende:
Over twee weken barst Afrika's grootste voetbalfeest weer in alle hevigheid los. De Africa Cup wordt ditmaal gehouden in Egypte en beloofd een waar spektakel te worden. Voetbalzone.nl blikt vooruit en beschrijft bovendien de historie van het toernooi, de stadions en het speelschema.
Favorieten
Marokko: Heeft zich de afgelopen jaren weer tussen de Afrikaanse voetbalelite genesteld. Presteerde twee jaar geleden uitstekend. Na een spannend toernooi ging de finale verloren tegen Tunesië. In Egypte krijgt Marokko een nieuwe kans. Sterspeler is de veelzijdige centrumspits Marouane Chamakh (Girondins Bordeaux). Feyenoord-fans moeten bovendien Zairi in het oog houden. Volgens de geruchten een mogelijk vervanger van Salomon Kalou
Ivoorkust: Momenteel het beste voetballand van Afrika. Kan zich meten met de Europese toplanden. Hield afgelopen jaar in een oefenduel Italië in bedwang. Heeft met Kolo Toure, Didier Drogba, Arouna Kone, Aruna Dindane, Yaya Toure en Abdoulaye Meite geroutineerde topspelers in het elftal. De Ivorianen hopen de eindzege van 1992 te herhalen.
Nigeria: Stond in 1996 na de Olympische titel in Atlanta op het punt de wereld te veroveren, maar kwam nooit verder dan het eigen continent. Op WK’s stelden The Super Eagles steevast teleur en ook de laatste zege in de Africa Cup dateert uit 1994. In 2000 was Nigeria in eigen land dichtbij de eindzege, maar de finale ging na strafschoppen verloren tegen Kameroen. In 2005 liepen de Nigerianen WK-plaatsing mis. In Egypte hoopt het land zich te herstellen.
Marouane Chamakh (Marokko): De 21-jarige Marouane Chamakh geldt als een van de sterspelers van het Marokkaanse nationale elftal. De in Frankrijk geboren aanvaller maakt de laatste seizoenen veel indruk bij Girondins Bordeaux. Hij debuteerde in het seizoen 2002/2003 in de hoofdmacht van de Zuid-Franse club en heeft zich inmiddels opgewerkt tot een van de beste spitsen in de Franse Liga. In 85 wedstrijden scoorde hij tot dusverre 20 treffers. Chamakh geldt als een bijzonder complete spits. Afgelopen zomer stond hij in de belangstelling van Internazionale, Valencia CF, AC Milan, Ajax en Olympique Lyon.
Speelschema
De Africa Cup begint op 20 januari met de wedstrijd tussen Egypte en Libië. Het duel tussen beide Noord-Afrikaanse landen wordt gespeeld in Cairo. Een dag later treden Marokko en Ivoorkust tegen elkaar in het strijdperk. De andere wedstrijden van het Marokkaanse elftal zijn op 24 januari (de clash tegen Egypte) en 28 januari (tegen Libië). Andere data om in de agenda te omcirkelen zijn 23 januari (Nigeria – Ghana), 25 januari (Kameroen – Togo), 26 januari (Tunesië – Zuid-Afrika), 27 januari (Ghana – Senegal), 29 januari (Angola – Togo) en 31 januari (Nigeria – Senegal). De finale wordt gespeeld op 10 februari in Cairo.
Groep A: Egypte, Libië, Marokko en Ivoorkust
Analyse: Een zeer zware groep. Ivoorkust is een sterke ploeg en ook Marokko presteert altijd uitstekend op de Africa Cup. Bovendien is Egypte als organiserend land een titelkandidaat. Libië lijkt bij voorbaat kansloos in deze zware poule. Ivoorkust gaat als groepswinnaar verder. Achter de Ivorianen plaatst Egypte zich als nummer twee voor de volgende ronde.
Groep B: Kameroen, Angola, Togo en Congo DR
Analyse: Een interessante groep. Het traditioneel sterke Kameroen dat uit is op revanche, gekoppeld aan de WK-debutanten Angola en Togo en het onvoorspelbare Congo DR. De Congolezen redden het echter niet. Ook Togo haakt af in de groepsfase. Angola en Kameroen gaan verder.
Groep C: Tunesië, Zambia, Guinee en Zuid-Afrika
Analyse: De zwakste poule. Tunesië is de grote favoriet. Zambia en Guinee zijn relatief onbekende landen. Zuid-Afrika is een ploeg in opbouw. De Tunesiers maken hun status als titelhouder waar en gaan moeiteloos door naar de volgende ronde. Zij krijgen daarbij gezelschap van Zambia. De manschappen van de gedreven bondscoach Kalusha Bwalya zorgen hiermee voor een grote verrassing.
Groep D: Nigeria, Zimbabwe, Ghana en Senegal
Analyse: De Groep des Doods. Nigeria en Senegal liepen het WK mis, maar behoren wel tot Afrika’s beste voetbalnaties. Ook Ghana is een uitstekende tegenstander en Zimbabwe kan het elke opponent lastig maken. Het wordt een titanenstrijd om de bovenste twee plekken. Senegal wordt groepswinnaar. Nigeria pakt de tweede plaats.
Meki Mogelijke Winnaar : Marokko![]()
Eerdere OP:
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:23 schreef dramslag het volgende:
momenteel is op eurosport de loting.
Marokko en Kameroen zijn natuurlijk op wraak uit na het op een haar na missen van het WK in duitsland.
Deze Afrikaanse cup wordt van 20 januari tot en met 10 februari gehouden in Egypte.
Bijzonder is dat zowel de finale als de verliezersfinale in Caïro worden gehouden.
wel in een ander stadion.
is er nog geen topic over?
quote:The 2006 qualifying tournament for the first time in history also serves as the World Cup qualifier with the winner of each group qualifying for the 2006 World Cup finals and the top three finishers in each group qualifying for the African Nations Cup to be held in Egypt January/February 2006.
Afrika is ongeveer dezelfde tijdzone als europa. Hoogstens 1 of 2 uur meer of minder. Maar die wedstrijden worden sowieso meestal 's middags gespeeld dus je hoeft er zeker niet 's nachts voor wakker te blijven.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:09 schreef dramslag het volgende:
Iemand die weet hoe het zit met de tijdzones?
moet ik snachts opblijven of op me stage via internet de wedstrijden volgen?
Senegal en Ghana zijn geen makkelijke tegenstanders voor Nigeria.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 01:06 schreef golfer het volgende:
In alle groepen zijn wel leuke onderlinge wedstrijden te verwachten.
Groep D is het makkelijkst voor Nigeria.
Tactisch zijn de meeste Afrikaanse teams idd niet zo sterk, m.u.v. wellicht Noord-Afrikaanse ploegen als Marokko en Egypte. Het is toch veelal individualisme dat de boventoon voert. Maar het is zeker een mooi toernooi om te volgen.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef -Vaduz- het volgende:
Het is wel zo dat sommige bekende spelers de Afrika cup afzeggen ten gunste van de club, voor het toernooi jammer.
Het voetbal is naar mijn mening vaak niet om aan te zien, maar het toernooi heeft z'n charmes.
Op Eurosport als het goed is.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:33 schreef Fathom het volgende:
Word in ook ergens op de NL zenders uitgezonden?
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:41 schreef Bartoli het volgende:
ook leuk om te zien wat de ploegen kunnen met het oog op het WK voetbal
Eboue en Lauren van Arsenal zijn beiden opgeroepen... we zullen zien.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:48 schreef Fathom het volgende:
[..]Ik ben erg benieuwd naar ivoorkust. Al ben ik niet odner de indruk van hun defence.
De 27 spelers:quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:01 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Eboue en Lauren van Arsenal zijn beiden opgeroepen... we zullen zien.
Och, ik vind het vaak ook wel leuk om onbekendere spelers hun plaatsen te zien innemen. Ik bedoel, Kluivert kon zich ook in de kijker spelen omdat er toevallig even niks voor hem zatquote:Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef -Vaduz- het volgende:
Het is wel zo dat sommige bekende spelers de Afrika cup afzeggen ten gunste van de club, voor het toernooi jammer.
Het voetbal is naar mijn mening vaak niet om aan te zien, maar het toernooi heeft z'n charmes.
Nou ik zag laatst nog een vriendschappelijke wedstrijd tussen Egypte en Senegal. Was erg leuk en vooral goed voetbal van 2 kanten ( en dan nog zonder de spelers uit Europa ) en de eindstand was 4-2 voor Egypte. Als ze zo gaan spelen op de African Nations dan kunnen we een erg leuk toernooi verwachtenquote:Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef -Vaduz- het volgende:
Demel, Boka en Meïté ook. Valt me nog mee eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:04 schreef Ludacriss het volgende:
Zoro is ook een aardige speler.
thnxquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Voor een vooruitblik van Meki, zie de OP! Erg leuk gedaan.
Ik zet in op Nigeria, ze zijn uit op revanche na het missen van het WK.
Is gewoon van voetbalzone.nl hoorquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Voor een vooruitblik van Meki, zie de OP! Erg leuk gedaan.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:41 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Is gewoon van voetbalzone.nl hoor![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:41 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Is gewoon van voetbalzone.nl hoor![]()
Zullen we eens zien hoe kansloos dat Libië is.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:31 schreef pekel het volgende:
Vrijdag om 18.00 op Eurosport:
Egypte - Libië
Zei ik toch al.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Demel, Boka en Meïté ook. Valt me nog mee eigenlijk.
Ik denk dat Nigeria grote moeite zal hebben om de groep door te komen, ik zet in op Senegal als winnaar van deze Africa Cup.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:39 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Zei ik toch al.
Ik zal nog eens stellen dat Ivoorkust veel sterker is dan Ghana. Vindt men dat nu wel, of nog steeds niet.
vaak zo met openingswedstrijdenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:38 schreef dramslag het volgende:
[..]
Zullen we eens zien hoe kansloos dat Libië is.
Ik verwacht eigenlijk een onverdiende 0-1 na een hele slechte wedstrijd![]()
Alleen in bakjes dacht ik, niet in puntzak...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:13 schreef Stew het volgende:
Gaat Marco nog kijken naar Ivoorkust?
Weet niet of ze in egyptische stadions wel friet verkopen....
Wordt nog leuk met die 'eigen kijk' op het spel bij z'n collega's.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:51 schreef golfer het volgende:
Die grensrechter moet nog maar een keertje leren wat buitenspel inhoudt.
quote:Vliegende start voor Egypte in Afrika Cup
20/1/2006 19:54
Egypte is de jacht op de Afrika Cup met een simpele zege begonnen. Tottenham-spits Ahmed Hossam brak in de openingswedstrijd de ban.
Egypte wil geschiedenis schrijven door voor de vijfde keer de Afrika Cup te veroveren. De eerste stap op weg naar deze historische prestatie werd met speels gemak gezet. De ploeg van bondscoach Hassan Shebata hoefde niet diep te gaan om het zwakke Libië te verslaan (3-0).
Tegen Libië was er ook van zenuwen weinig te merken bij gastland Egypte. Het scoreverloop was ook een welkome steun in de rug. Ahmed Hossam opende na ruim een kwartier de score met een prima kopbal. Mohammed Abo Treka, die uit een vrije trap knap raak schoot, besliste al na 22 minuten de openingswedstrijd in Cairo.
Libië, dat ondanks de achterstand weigerde de defensieve stellingen te verlaten, kwam er niet aan te pas. Egypte verzuimde het zwakke verweer af te straffen. Een kwartier voor het einde viel alsnog de derde treffer.
Luis Augustini mocht zich die treffer aanrekenen. De keeper van Libië ging knullig in de fout. De goalie, die geboren is in Uruguay, moest de domme overtreding bekopen met zijn tweede gele kaart en een strafschop. Hossam miste het buitenkansje, maar invallerdoelman Abbud was kansloos op de rebound van aanvoerder Ahmed Hassan.
Nou, slechter spellen dan voetbalzone is toch onmogelijk?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:43 schreef Suijk het volgende:
Er zaten ook te weinig spelfouten in het stukje om te geloven dat het van Meki was.
Nee, ze zijn van vergelijkbaar niveau wat mij betreft. Sowieso is er in de Afrikaanse top niet heel erg veel verschil.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:39 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Zei ik toch al.
Ik zal nog eens stellen dat Ivoorkust veel sterker is dan Ghana. Vindt men dat nu wel, of nog steeds niet.
Drogba scoort de 0-1 vanaf de penaltystipquote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:37 schreef Cassii het volgende:
Het is weer begonnen (Marroko - Ivoorkust.)
Idd. Genieten zeg.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:15 schreef trepper het volgende:
Wat is dat stadion gigantisch leeg trouwens.
He?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waar zijn al die mensen die zo lyrisch waren over Ivoorkust, zonder dat ze dat team ooit ook maar één minuut hebben zien spelen?
Inderdaad, echt kansloos.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waar zijn al die mensen die zo lyrisch waren over Ivoorkust, zonder dat ze dat team ooit ook maar één minuut hebben zien spelen?
Van Servië heb ik een hogere pet dan van Ivoorkust, maar wat ik net zag van Ivoorkust was echt dramatisch. Daar moet Nederland toch wel vrij eenvoudig van kunnen winnen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:57 schreef WeebI het volgende:
[..]
Inderdaad, echt kansloos.
Mensen kijken alleen naar de grote namen. Ze zien Drogba, Koné en Kalou en ze schijten in hun broek. Maar de verdediging is gewoon zo slecht dat je daar eerder van in je broek schijt - van het lachen.
Zelfde geldt voor Servië![]()
Om 23.30 uur vanavond een ruime samenvatting. Togo-DR Congo is om 19.00 uur wel live.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:35 schreef methodmich het volgende:
Ik mis trouwens nu de beelden van Kameroen - Angola. Staat nog 0-0.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat is er nu te missen aan dat afrikaanse bekertje?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:35 schreef methodmich het volgende:
Ik mis trouwens nu de beelden van Kameroen - Angola. Staat nog 0-0.
Ivoorkust dat op halve kracht speeltquote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:39 schreef fanneke het volgende:
[..]
Wat is er nu te missen aan dat afrikaanse bekertje?
Schitterend toernooi altijd!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:39 schreef fanneke het volgende:
[..]
Wat is er nu te missen aan dat afrikaanse bekertje?
Slaapverwekkend voetbal. Heb nog nooit een interessant toernooi om de afrika cup gezien.quote:
Die planning hangt nu eenmaal samen met de klimatologische omstandigheden in Afrika gedurende de zomer.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:49 schreef fanneke het volgende:
[..]
Slaapverwekkend voetbal. Heb nog nooit een interessant toernooi om de afrika cup gezien.
En dat midden in het Europese seizoen. Belachelijke planning, ook nog eens in een jaar waarin het WK wordt gehouden.
Waarom niet eens in de 4 jaar zoals het EK of WK.
Alweer, veel strafschoppen dit toernooiquote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:54 schreef methodmich het volgende:
En Angola door een strafschop van Flávio op 1-1.
OK, maar waarom moet dat toernooitje nou elke 2 jaar worden gehouden?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die planning hangt nu eenmaal samen met de klimatologische omstandigheden in Afrika gedurende de zomer.
Afrika is redelijk groot. Er zijn best gebieden te vinden waar je gewoon kan voetballen als je de kalender gelijk laat lopen met die van Europa.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die planning hangt nu eenmaal samen met de klimatologische omstandigheden in Afrika gedurende de zomer.
0-1 Drogba penaltyquote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:54 schreef dramslag het volgende:
wat was marokko-ivoorkust nou geworden?
Inderdaad, tot nu toe iedere wedstrijd ééntjequote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:59 schreef okee6 het volgende:
[..]
Alweer, veel strafschoppen dit toernooi
Waar zie je dat?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Prima grasmat weer bij Togo-Congo![]()
Ga eens naar eenEuropees ploeg kijken op zo'n veld. Europese ploegen krijgen regelmatig pak slaag in de zeldzame keren dat men in Afrika spelen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vind er weinig aan eigenlijk. Slecht voetbal altijd, spektakel valt ook wel mee of je moet enorme blunders en slechte arbiters vermakelijk vinden.
Ik blijf meestal ook niet zo lang hangen, kan er niet echt van genieten.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vind er weinig aan eigenlijk. Slecht voetbal altijd, spektakel valt ook wel mee of je moet enorme blunders en slechte arbiters vermakelijk vinden.
Tactisch en disciplinair onder ons eerste-divisieniveau en daarom zal er nooit een Afrikaans land Wereldkampoen worden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:18 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik blijf meestal ook niet zo lang hangen, kan er niet echt van genieten.
Sinds wanneer is het disciplinair beter gesteld in de eredivisie ivm de eerste divisie? Wat als Ivoorkust ons met 3-0 klop geeft? Wat zegt dat dan over het nut van de zogenoemde betere tactiek?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:21 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Tactisch en disciplinair onder ons eerste-divisieniveau en daarom zal er nooit een Afrikaans land Wereldkampoen worden.
Wel vermakelijk om naar te kijken en aangzien iedereen een actie probeert te maken zie je wél vermakelijke stukken in de wedstrijden.
Ik ook niet. Samenvattingen is genoeg.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:18 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik vind het ook niets. Togo - Congo heb ik halverwege maar afgezet. Dat lyrische gedoe over Ivoorkust op basis van wat namedropping zal nu wel overgewaaid zijn.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:18 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 januari 2006 07:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
namedropping
quote:Emmanuel Adebayor trained with the Togo squad on Sunday, a day after vowing to quit the African Cup of Nations.
The Arsenal striker has fallen out with coach Stephen Keshi and it is unclear whether he will stay on with the squad.
Keshi slammed his striker's behaviour, claiming he would not treat Gunners boss Arsene Wenger in the same way.
"He wouldn't do it with Wenger, maybe it is because I'm a black coach. If I was white maybe he would have more respect for me," said Keshi.
Adebayor vowed to quit the tournament after being left out of the team for their opening game on Saturday.
But his decision to train with the rest of Keshi's squad appears to suggest he may be willing to stay.
Openingswedstrijd EK04 werd 1-2quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:01 schreef WeebI het volgende:
[..]
vaak zo met openingswedstrijden
WK 2002: Frankrijk - Senegal 0-1
EK 2004: Portugal - Griekenland 0-1
WK 2006: Duitsland - Ecuador 1-0
Niet zo heel verrassend, Zuid-Afrika schijnt de laatste tijd dramatisch te presteren. Guinee is ook beter dan veel mensen denken.quote:Op zondag 22 januari 2006 20:53 schreef trepper het volgende:
Verassende uitslag. Zuid-Afrika - Guinee 0-2
Bobo Balde (Glasgow Celtic, Scotland)quote:Op zondag 22 januari 2006 23:01 schreef trepper het volgende:
Zou het nie weten. Spelen er bekende namen bij Guinee? Of tenminste namen van ploegen uit bekende competities?
Toch wat redelijke clubs dus. Denk niet dat ze onder hoeven te doen voor Togo of Angola.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:50 schreef Xevor het volgende:
[..]
Bobo Balde (Glasgow Celtic, Scotland)
Ibrahima Camara (Parma, Italy)
Morlaye Cisse (Sedan, France)
Mamadou Alimou Diallo (Lokeren, Belgium)
Daouda Jabi (AC Ajaccio, France)
Mamadi Kaba (FC Gueugnon, France)
Oumar Kalabane (AJ Auxerre, France)
Ousmane Bangoura (Charleroi, Belgium)
Fode Mansare (Toulouse, France)
Kanfory Sylla (Ethnikos, Greece)
Mohamed Sylla (Leicester City, England)
Pablo Thiam (VfL Wolfsburg, Germany)
Ibrahima Bangoura (Troyes, France)
Ismael Bangoura (Le Mans, France)
Sambegou Bangoura (Stoke City, England)
Kaba Diawara (AC Ajaccio, France)
Pascal Feindouno (St Etienne, France)
Ibrahima Yattara (Trabzonspor, Turkey).
Verder zijn er nog een paar andere speelers die voor kleine clubs in Frankrijk spelen.
Van wat ik tot nu toe gezien heb, hoeft geen enkel land voor een ander onder te doenquote:Op maandag 23 januari 2006 12:49 schreef trepper het volgende:
[..]
Toch wat redelijke clubs dus. Denk niet dat ze onder hoeven te doen voor Togo of Angola.
Ivoorkust zou zomaar met 3-0 kunnen winnen, daar hebben ze wel de kwaliteiten voor, ze zijn zoals vrijwel alle Afrikaanse landen zéér onberekenbaar. Ik denk alleen dat ze niet 6 keer op rij kunnen stunten om dus WK te worden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:47 schreef sampoo het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het disciplinair beter gesteld in de eredivisie ivm de eerste divisie? Wat als Ivoorkust ons met 3-0 klop geeft? Wat zegt dat dan over het nut van de zogenoemde betere tactiek?
Komt wel goed na de rust.quote:
Ik ga kijkenquote:
Hoe laat?quote:
Shit, dan moet ik me wel haasten zeg. Ik vertrek om 18:00 vanuit Eindhoven en ik moet in Dordrecht zijn.quote:
Waarvan de beste speler Zaïri nooit wordt opgesteld, ik snap dat niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:54 schreef cultheld het volgende:
Ik zie Marokko wel winnen van Egypte, want met Chamakh, Zairi, Naybet en El Karkouri hebben ze hele goede spelers in huis. Egypte heeft alleen Zidan en Mido.
Start vanavond in de basis.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarvan de beste speler Zaïri nooit wordt opgesteld, ik snap dat niet.²
Hoe weet je dat?quote:
Er is meer dan fokquote:
Mooi tochquote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:44 schreef cultheld het volgende:
Wat een kutverdediging heeft Ivoorkust toch ook.
Je kan het pas vergelijken als Nederland zich ook eens zou inschrijven voor de Afrikacup. Ze zouden het niet overleven. Elke wedstrijd is bikkelhard en het knolleveld helpt ook niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:02 schreef VoreG het volgende:
Agh als Nederland hier bang voor moet zien
smerige shirts trouwens, lijken net hesjes.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:29 schreef trepper het volgende:
Nu ik Ivoorkust voor de 2e keer gezien heb, kijk ik toch met meer vertrouwen richting WK. Een nederland in normale vorm wint gewoon met 4-0 van deze ploeg. Toen Senegal stuntte op het WK speelde ze op het Africa cup toernooi van daarvoor ook al heel goed voetbal. Haalde geloof ik toen ook de finale en verloor toen van Kameroen na penalties. Ivoorkust zie ik dat in ieder geval niet nadoen.
Mag ik je aanraken?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:10 schreef pekel het volgende:
Die scheids heb ik zien fluiten in Emmen.
Nog niet zeker, tochquote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:14 schreef methodmich het volgende:
Ivoorkust niet overtuigend, maar wel door naar de volgende ronde.
De 2-1 op Libië geeft ook niet het nodige vertrouwen op een goed doelsaldo. Verliezen tegen Egypte is ook niet ondenkbaar.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:26 schreef APK het volgende:
[..]
Nog niet zeker, toch
Als Marokko twee wedstrijden dik wint en Egypte de laatste wedstrijd ook wint kunnen ze volgens mij op doelsaldo naar huis.
Zo slecht is het niet en als je eerlijk bent zie je dat ook niet vaak op het EK of WK.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:35 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik wil oogstrelende combinaties zien, maar dat hoef je op dit toernooi te verwachten.
Ik dacht het, maar hoeft inderdaad nog niet zeker te zijn als iedereen van Libië wint.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:26 schreef APK het volgende:
[..]
Nog niet zeker, toch
Als Marokko twee wedstrijden dik wint en Egypte de laatste wedstrijd ook wint kunnen ze volgens mij op doelsaldo naar huis.
Die zijn er wel hoor, Marokko staat voor op punten.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:35 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik wil oogstrelende combinaties zien, maar dat hoef je op dit toernooi te verwachten.
En hij loopt nauwelijks en fluiten is vaak ook teveel moeite.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:39 schreef sampoo het volgende:
Jeetje wat zweet die scheids hem zeg. Geef de beste man een zakdoekje!
Zaïri niet laten starten is tot daaraan toe, ok dat is ook belachelijk, maar helemaal geen minuut laten spelen, dan ben je hersendood.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:47 schreef cultheld het volgende:
Wat is die trainer van Marokko voor een debiel zeg: Zairi niet laten starten
www.unibet.nlquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:56 schreef Ludacriss het volgende:
Tja nu is het wel over voor Marokko. De Egyptische bond schiet wat geld voor Ivoorkust en ze spelen een bloedeloos 0-0 aanstaande zaterdag en Egypte en Ivoorkust gaan door.
Mag ik je aanmelden, dan krijg ik volgens mij een bonus.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:41 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Oh ik zie hetDan weet je hoe lang ik niet meer via z'on site heb zitten gokken.
Heb ik weer.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:45 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb nog wel een oude mrbookmaker login... daar ken je zo te zien ook gewoon mee inloggen
Je kunt niet ontkennen dat je als je sterspeler Zaïri niet opstelt de coach in kwestie klinisch dood is, hij stelt zijn beste spelers niet op: wil hij gewoon verliezen?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:47 schreef Almere-Dude het volgende:
Prachtig Meki en BB die meteen op de coach beginnen te schelden,
Weet je wat ik denk...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat je als je sterspeler Zaïri niet opstelt de coach in kwestie klinisch dood is, hij stelt zijn beste spelers niet op: wil hij gewoon verliezen?²
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik toch gelijk kregen en de notering was zeer gunstigquote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:29 schreef Joeriii het volgende:
Iemand een idee over Egypte - Marokko?
Ik denk dat ik ga inzetten op een gelijk spel.
Ik had 'em ook @ 3,15quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:15 schreef Joeriii het volgende:
Heb ik toch gelijk kregen en de notering was zeer gunstig![]()
Ik neem aan dat je aanwezig bedoeltquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:02 schreef methodmich het volgende:
Geen goed resultaat voor onze Marokkaanse vrienden, want de kans op een akkoordje tussen organisator Egypte en Ivoorkust is afwezig.
Ja, ik heb ook op Kameroen ingezet (notering 1,30) en dat Eto'o de eerste maakt (notering 3,75)quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:16 schreef APK het volgende:
[..]
Ik had 'em ook @ 3,15![]()
Vanavond Kameroen (-1)![]()
Wedden op Sport #199 Het blijven Duitsers hé voor alle tips en adviezen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:34 schreef Joeriii het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook op Kameroen ingezet (notering 1,30) en dat Eto'o de eerste maakt (notering 3,75)
Helaas net wat geld verloren. Ik had verwacht dat Congo wel zou winnen.
Aha, thx, wist niet dat er een topic over was.quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:50 schreef APK het volgende:
[..]
Wedden op Sport #199 Het blijven Duitsers hé voor alle tips en adviezen.![]()
Ja, inderdaad.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:10 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je aanwezig bedoelt
Dat was te verwachten. Is al jaren zo, daarom heb ik ook nog geen minuut gekeken. Waardeloos toernooi en zeer slecht gepland.quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:20 schreef Blupp het volgende:
het niveau van dit toernooi is over het algemeen inderdaad zeer bedroevend.. tjemig zeg zo slecht had ik het toch ook weer niet verwacht
ja ik weet het ook eigenlijk wel, maar ik hoop dan toch weer op wat leuks,quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:30 schreef fanneke het volgende:
[..]
Dat was te verwachten. Is al jaren zo, daarom heb ik ook nog geen minuut gekeken. Waardeloos toernooi en zeer slecht gepland.
Kunst. Het valt me op dat toch veel goals na fouten vallen. Voor Eto'o, die ook met een individuele actie kan maken, helemaal lui-lekker-land daar.quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:25 schreef DeTolk het volgende:
Eto'o wordt topscorer
Ik denk dat Kameroen heel ver had kunnen komen en totaal geen ontzag heeft voor welke ploeg dan ook. Ivoorkust zal te groen blijken. Het aardig doen totdat de druk groter wordt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:02 schreef trepper het volgende:
Stel je voor dat Kameroen die penalty gewoon binnen getrapt had en zich voor het WK geplaats had. Dan had Nederland nog een sterkere groep gehad dan nu al het geval is. Op zich zijn we daar onbewust al goed mee weggekomen.
Coach van Ivoorkust zal zijn best doen om van Egypte te winnen dat zei hij tegen Naybetquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:02 schreef methodmich het volgende:
Geen goed resultaat voor onze Marokkaanse vrienden, want de kans op een akkoordje tussen organisator Egypte en Ivoorkust is afwezig.
Kameroen zal wel doorgaanquote:Op woensdag 25 januari 2006 23:37 schreef sampoo het volgende:
[..]
Ik denk dat Kameroen heel ver had kunnen komen en totaal geen ontzag heeft voor welke ploeg dan ook. Ivoorkust zal te groen blijken. Het aardig doen totdat de druk groter wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |