http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4358628.stmquote:He says Iraq has helped to draw some young Muslims into violence.
"It's quite a black hole sucking up all the elements located in Europe, and pushing them to leave Europe and go to Iraq," Mr Bruguiere said.
"Some of them come back to Europe with the need and the intention of committing jihad... in their home country in England, France, Spain, other country in Europe.
"Some of them have training for non-conventional weapons such as chemical and biological weapons and that were quite new in 2002, 2003."
.http://www.ipsnews.net/news.asp?idnews=30692quote:The early vote totals from Nineveh province, which suggested an overwhelming majority in favour of Iraq's draft constitution that assured its passage by national referendum, now appear to have been highly misleading.
The final official figures for the province, obtained by IPS from a U.S. official in Mosul, actually have the constitution being rejected by a fairly wide margin, but less than the two-thirds majority required to defeat it outright.
.
quote:herfst midden/zuid 15-10-05 t/m 23-10-05
herfst noord 22-10-05 t/m 30-10-05
quote:
http://www.worldtimezone.com/time/wtzstandard.php?listsw=antarctic&sorttb=CountryID&forma=quote:Aan de noord- en zuidpool komen alle tijdzones samen. Dat geeft natuurlijk problemen. Wanneer je tien meter verder stapt, bevindt je je reeds in een volgende tijdzone. Daarom zijn het noord- en zuidpoolgebied in één tijdzone gevat.
quote:Current local times in Antarctic Region
Time mode: 24 hours or 12 hours (AM/PM) Sort by city name Sort by Country Sort by Time Zone
Antarctica - Admundsen-Scott Station (US) Fri, 12:15 AMdst
Antarctica - Bellingshausen (RU) Thu, 07:15 AM
Antarctica - Casey Station (AU) Thu, 07:15 PM
Antarctica - Davis Station (AU) Thu, 06:15 PM
Antarctica - Dumont d'Urville (FR) Thu, 09:15 PM
Antarctica - Halley Station (UK) Thu, 11:15 AM
Antarctica - Macquarie Island Station (AU) Thu, 09:15 PM
Antarctica - Mawson Station (AU) Thu, 05:15 PM
Antarctica - McMurdo Station (US) Fri, 12:15 AMdst
Antarctica - Mirny Station (RU) Thu, 05:15 PM
Antarctica - Molodezhnaya Station (RU) Thu, 05:15 PM
Antarctica - Neumayer Station (DE) Thu, 11:15 AM
Antarctica - O'Higgins Station (CL) Thu, 08:15 AMdst
Antarctica - Palmer Station (US) Thu, 08:15 AMdst
Antarctica - Rothera Station (UK) Thu, 08:15 AM
Antarctica - SANAE IV (ZA) Thu, 01:15 PM
Antarctica - Scott Base (NZ) Fri, 12:15 AMdst
Antarctica - Syowa Station (JP) Thu, 02:15 PM
Antarctica - Vostok Station (RU) Thu, 05:15 P
Ik dacht dat ik de persoonlijke kortgerokte assistente was van de toekomstig leidsman van dit land. Hebben we een gezagscrisis?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:48 schreef Sickie het volgende:
[..]
Private snotneus reporting for duty!![]()
![]()
In geen geval is er sprake van een gezagscrisis mijn waarde Sigme. Als je toch van plan bent te gaan muiten dan ga je over de knie.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik de persoonlijke kortgerokte assistente was van de toekomstig leidsman van dit land. Hebben we een gezagscrisis?![]()
![]()
ka·bi·net (het ~, ~ten)quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:45 schreef Sickie het volgende:
Je mag dan wel wat ouder zijn dan ik, maar dat boeit dus ook helemaal niks in mijn kabinet.![]()
Wijsneus.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:52 schreef sigme het volgende:
[..]
ka·bi·net (het ~, ~ten)
* tentoonstellingszaal met een particuliere verzameling en die verzameling zelf
Geen idee. Ik ben er iig rampzalig in. Doe mij maar engels.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:02 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik ben nieuwsgierig![]()
Wat denken jullie, hoeveel mensen hier op fok! beheersen eigenlijk Duits?
Niet veel.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:02 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik ben nieuwsgierig![]()
Weinigen, denk ik. Ik in ieder geval nauwelijks. Tot mijn spijt, ik vind het een mooie taal. Ik kan het uiteraard redelijk lezen, min of meer verstaan, maar ik spreek werkelijk geen woord.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:02 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik ben nieuwsgierig![]()
Tamelijk behoorlijk nogal.quote:
Dank. Volgens mij doe ik voornamelijk niks, maar men is daarover erg tevreden, blijkbaar. Ik heb de positieve waardering nodig, ik heb een jaarcontract tot 1 febr. Gelukkig blijkt mijn manager me vast te willen aannemen. Nu de directie nogquote:Las net ff topic door en zag dat je een succesvol functioneringsgesprek gehad hebt. Congrats.![]()
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Of we geil zijn.
Ook het gemiddelde directielid is over het algemeen zeer vatbaar voor de korte rokjesmethodiek. Hoe dat met wijsneuzerigheid zit heb ik zo mijn twijfels over.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Tamelijk behoorlijk nogal.![]()
[..]
Dank. Volgens mij doe ik voornamelijk niks, maar men is daarover erg tevreden, blijkbaar. Ik heb de positieve waardering nodig, ik heb een jaarcontract tot 1 febr. Gelukkig blijkt mijn manager me vast te willen aannemen. Nu de directie nog![]()
Houe so.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:13 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Omdat je geen tweede persoon enkelvoud gebruikt, natuurlijk
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:06 schreef Sickie het volgende:
Geen idee. Ik ben er iig rampzalig in. Doe mij maar engels.![]()
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:08 schreef sigme het volgende:
Weinigen, denk ik. Ik in ieder geval nauwelijks. Tot mijn spijt, ik vind het een mooie taal. Ik kan het uiteraard redelijk lezen, min of meer verstaan, maar ik spreek werkelijk geen woord.![]()
Ooit, als ik later groot word, ga ik dat bijspijkeren.
Mmmm, tja, spreken en zeker schrijven is natuurlijk lastiger, zeker met weinig oefening. Wat luisteren en lezen betreft is er bij mij geen wezenlijk verschil met m'n Nederlands, ik merk het geeneens. Het is een beetje vreemd dat onze grootste buur en handelspartner verder weg is dan de VS. Mensen zijn beter op de hoogte van de VS dan van Dld.quote:
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:21 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ook het gemiddelde directielid is over het algemeen zeer vatbaar voor de korte rokjesmethodiek.
Ze hebben nu ook een gezellige rechtsere regering dus er zal wel meer ellende aan de oppervlakte komen. Al heeft duitsland intern ook voldoende problemen om zich over moslims niet te druk te hoeven maken.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:29 schreef Godslasteraar het volgende:
Maar ik vraag het, omdat ik nu net op het punt stond om wat Duitse artikelen te posten, of in ieder geval de links, maar dat is dus vermoedelijk vrij zinloos. Jammer, het zijn twee interviews met het equivalent van de Nederlandse arabist Jansen, Hans-Peter Raddatz. De man wordt met de dood bedreigd, surprise. In Duitsland spelen dezelfde problemen, natuurlijk, als in zoveel landen in Europa, maar daar krijgen we toch weinig van te horen, is tenminste mijn indruk. Merkwaardige situatie.
http://www.weltwoche.ch/artikel/?AssetID=7478&CategoryID=62
http://www.tendenzen.de/interviews/int202.htm
Als je op een paar meter afstand van de geografische noord of zuidpool staat en je loopt er een rondje omheen, dan ben je bij iedere stap een uur verder of terug.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:06 schreef Monidique het volgende:
Hoe laat is het eigenlijk op de noordpool of de zuidpool?
Wat een eh... aparte avatar.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:23 schreef Johan_de_With het volgende:
Houe so.
Ik had trek dus daarom ben ik nu aan het knabbelen aan een lekker stukje komkommer.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:30 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb honger.
Gelukkig is het kort dagquote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:30 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb honger.
trek meneer, trek.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:30 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb honger.
Ik dacht dat het juist het idee van een hele dag niet eten is, dat je werkelijk *honger* voelt.quote:
Mijn liefste kijkt en gniffelt regelmatigquote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:54 schreef du_ke het volgende:
Geenstijl zijn er daadwerkelijk mensen die daar kijken en het nog leuk vinden ook?
Ja schat dat gniffelen is vanwege de domheidquote:Op donderdag 20 oktober 2005 19:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn liefste kijkt en gniffelt regelmatig
Schat, suggereer je domheid van mijn liefste of van GS ?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 19:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja schat dat gniffelen is vanwege de domheid
Geenstijl is dé plek voor nieuws zonder misplaatste zelfcensuur. Geen Oostbloktaferelen met ingekorte namen en onherkenbaar gemaakte foto's. Waarbij opgemerkt dat Geenstijl daardoor ook nooit in de problemen is geraakt (hint hint!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 19:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja schat dat gniffelen is vanwege de domheid
De discussie over het wel of niet noemen van de achternaam van verdachten is wordt al jaren gevoerd. Eindcunclusie: Fok doet het alleen als de rest het ook doet.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:11 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Waarbij opgemerkt dat Geenstijl daardoor ook nooit in de problemen is geraakt (hint hint!)
Goh, wat doe je dat je er zo veel Duits bij gebruikt?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:29 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
[..]
[..]
Mmmm, tja, spreken en zeker schrijven is natuurlijk lastiger, zeker met weinig oefening. Wat luisteren en lezen betreft is er bij mij geen wezenlijk verschil met m'n Nederlands, ik merk het geeneens. Het is een beetje vreemd dat onze grootste buur en handelspartner verder weg is dan de VS. Mensen zijn beter op de hoogte van de VS dan van Dld.
]http://www.tendenzen.de/interviews/int202.htm[/quote][/url]quote:Maar ik vraag het, omdat ik nu net op het punt stond om wat Duitse artikelen te posten, of in ieder geval de links, maar dat is dus vermoedelijk vrij zinloos. Jammer, het zijn twee interviews met het equivalent van de Nederlandse arabist Jansen, Hans-Peter Raddatz. De man wordt met de dood bedreigd, surprise. In Duitsland spelen dezelfde problemen, natuurlijk, als in zoveel landen in Europa, maar daar krijgen we toch weinig van te horen, is tenminste mijn indruk. Merkwaardige situatie.
http://www.weltwoche.ch/artikel/?AssetID=7478&CategoryID=62
[url=http://www.tendenzen.de/interviews/int202.htm
Hoezo?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:15 schreef sizzler het volgende:
Kwam net een man aan de deur.
Hij had via marktplaats een motor gekocht en kwam hem nu ophalen. Op ons adres! Hij had verder geen naam oid.
Is die even flink genaaid!
Nouja, je geeft niet voor niets een fout adres op lijkt me.quote:
Ook dan zou fok het niet moeten doen. Ooit van het goede voorbeeld geven gehoord? Je wilt als fok toch niet nog vaker op 1 lijn met een 'telegraaf' of 'geenstijl' gezet worden? Alhoewel het hebben van een stormfrontpage fok ook geen windeieren legt klaarblijkelijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:20 schreef sizzler het volgende:
[..]
De discussie over het wel of niet noemen van de achternaam van verdachten is wordt al jaren gevoerd. Eindcunclusie: Fok doet het alleen als de rest het ook doet.
Nouja, de internetcultuur is natuurlijk veel anders dan die van de gewone dagbladen. Hier is (achtergrond)informatie veel makkelijker en sneller toegankelijk. De namen Van der Graaf, Azzouz, Bouyeri etc. zijn veel meer gemeengoed dan irl. Als je die bekendheid tegen wil gaan dan zou je ook de reacties van mensen die het openbaren moeten editten. Dat gebeurt ook niet.quote:
Oh, maar dan gaat 'ie toch naar een andere motor op zoek?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
Nouja, je geeft niet voor niets een fout adres op lijkt me.
Omdat hunnie het niet doen hoeven wij het ook nietquote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:36 schreef sizzler het volgende:
[..]
Nouja, de internetcultuur is natuurlijk veel anders dan die van de gewone dagbladen. Hier is (achtergrond)informatie veel makkelijker en sneller toegankelijk. De namen Van der Graaf, Azzouz, Bouyeri etc. zijn veel meer gemeengoed dan irl. Als je die bekendheid tegen wil gaan dan zou je ook de reacties van mensen die het openbaren moeten editten. Dat gebeurt ook niet.
Dat is anders wel de argumentatie die nu gebruikt wordt om de achternamen niet te vermelden.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat hunnie het niet doen hoeven wij het ook niet? Vind ik toch wel een erg zwakke argumentatie.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:43 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat is anders wel de argumentatie die nu gebruikt wordt om de achternamen niet te vermelden.
Daarvoor is fok me al luchtig genoeg. Zeker nu ik doorheb dat ik van een net gelezen hoofdstuk gewoon nog steeds geen ruk begrijpquote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Geenstijl is lekker luchtig en daarom uitermate intressant voor tussen de studieboeken door.
Ach, het kan me eigenlijk niets schelen hoe die lui precies heten, wat moet ik ermee. Ik hou er alleen niet van als dergelijke zaken worden voorgeschreven, zeker in het geval van mensen van wie overduidelijk is dat ze niet deugen. Over het gebruik van de naam van Dutroux heeft ook niemand zich druk gemaakt, ook niet vóór zijn veroordeling. Maar goed, Fok doet er verstandig aan om zich niet te profileren op dat vlak. Laat dat maar aan de Geenstijls over.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:20 schreef sizzler het volgende:
De discussie over het wel of niet noemen van de achternaam van verdachten is wordt al jaren gevoerd. Eindcunclusie: Fok doet het alleen als de rest het ook doet.
Jong geleerd is oud gedaan. Ik heb Duits vanwege een gedeeltelijk Duitse familie van jongs af aan meegekregen, mijn Opa sprak bijvoorbeeld of een mengvorm, of gewoon Duits. En ik heb van kind af aan uitsluitend Duitse televisie gekeken en er veel tijd doorgebracht bij familie en vrienden. En de taal is natuurlijk vrij nauw verwant. Het lolllige is dat als ik iets langer in een Duits talig gebied doorbreng, ik na een week of twee vrijwel accentloos Duits kan praten ( je moet er altijd weer even inkomen). Duitsers merken het wel een beetje, maar ze kunnen het niet zo goed traceren. Voor hetzelfde geld ben ik een Ostfriese op bezoek in Würtembergquote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Goh, wat doe je dat je er zo veel Duits bij gebruikt?
Er zitten een aantal verrassende inzichten in. Over hoofdoeken, de rol van orientalisten en de economische afhankelijkheid. Niet slechtquote:Het 1e artikel heb ik gelezen, misschien kom ik morgen nog aan het 2e toe.
Voor nu: ik ga op zwartwit.![]()
![]()
Hier een stukje echt platduutsch, dat spreken ze in Ostfriesland (geen Ostfries, dat wordt daar niet meer gesproken, alleen nog maar in het nabijgelegen Saterland). Als je het hardop leest, is het net Twents/Drentsquote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:35 schreef Godslasteraar het volgende:
Voor hetzelfde geld ben ik een Ostfriese op bezoek in Würtemberg![]()
quote:Wat meent "Moin Moin"?
Wenn du mol in uns plattdüütsch Rebeet ween büstm denn hess de Oort to greuten al heurt. Obers, wat meent dat? Wo kümmt dat vun af?
Toierst denks villiecht an "goden Morgen". Un waraftig, to Morgen seggt wi ok af un an kort "Morn" un "Moin".
Obers "Moin Moin" kanns den heelen Dag seggen. Ok in de Nacht. Dat kümmt dorvun, wo dat vun afkümmt. Dat kümmt vun "mooi" = scheun, good. Dat is dat sülbige Wort op Platt as in`t Hollandsche un Flaamsche. Bi de Ostfreesen, to`n Bispill, seegt se "mooin" faak. In`n Norden seggt wi öfter "scheun" un "schön".
Obers wat is nu "mooi"? De Dag, de Morgen, de Obend, de Nacht. "Moin moin" heet eegentlich "'n mooien Dag wünsch ik di". Obers vun wegen, dat wi 'n beten muulfuul sünd, hebbt wi dat afkört to "moin Dag" un "moin". Un denn dubbelt nahm, dat dat mehr Knööv hett. Mookt "moin moin".
Ook de norwegsche Spraak het desülbige Oort to greuten. Vun mörgens bit obends kanns dor "morn" seggen. Dat is `n Arfdeel ut de ole Hansetied, wo uns Spraak de "lingua franca" vun de Welt in`n Norden weer, vun England bit na Russland
Het moderne Nederlands en Duits zijn natuurlijk twee loten van dezelfde stam. Ik meen eens gehoord te hebben dat een Bruggenaar zich in de 13/14e eeuw zich met zijn moedertaal verstaanbaar kon maken van London tot Lübeck.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:43 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Hier een stukje echt platduutsch, dat spreken ze in Ostfriesland (geen Ostfries, dat wordt daar niet meer gesproken, alleen nog maar in het nabijgelegen Saterland). Als je het hardop leest, is het net Twents/Drents
[..]
En toch sprak 'ie beter Nederlands dan het enige echte konijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:20 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Wat een eh... aparte avatar.![]()
...toch mag gezegd worden dat hij er wel erg z'n best op deed.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:00 schreef Johan_de_With het volgende:
En toch sprak 'ie beter Nederlands dan het enige echte konijn.
Dat Fries is toch echt wel een geval apart hoor.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:53 schreef Godslasteraar het volgende:
Hetzelfde geld uiteraard voor Friesland. Die grenzen, en taalonderwijs in de ''officiele taal'' zijn slechts een vrij recent ongelukje.
quote:Din näie Kamroad 1 Tourääch ätter: Seelter Siede
Baabe: Soo, nuu gungst deeroun, duu litje Rakker.
O, dät lät wuudelk soo, as wan hie sik an juu simulierde Rienwoold-Uumwaareld woant !
Wucht: Mm, iek toanke, dät hie dät liede mai.
Fluups: Wäil jee, wät liede muuge?
Iek schäl woonje in n gleesen Kasten mäd n Plastik-Boom un n Poul !
Fuul Tonk, Heer Trump !
Als het om een klein groepje mensen op internet zou gaan, zou dat misschien opgaan. Maar als Associated Press in haar persberichten Samir Assouz gebruikt, dan is zijn naam al lang en breed gemeengoed op internet. Het zou me persoonlijk niet zo'n gekke stap lijken als op de FP ook volledige namen komen te staan; het is toch roeien tegen de stroom in om nog met afkortingen te werken. Sowieso is dat symptoombestrijding; het over straat slingeren van gegevens van veroordeelden is een onderdeel van een maatschappij waar veroordelingen vrijwel per definitie levenslang zijn; van je strafblad kom je sowieso niet af, van je imago ook amper. Dat is misschien wrang, maar het is de realiteitquote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat hunnie het niet doen hoeven wij het ook niet? Vind ik toch wel een erg zwakke argumentatie. Ook op internet zijn er toch bepaalde normen en waarden die gerespecteerd dienen te worden?
Ik denk dat dat wel meevalt, maar je zal dan wel heel actief aan de slag moeten om je imago te verbeteren, ik ken de voorbeelden.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:52 schreef Reya het volgende:
Sowieso is dat symptoombestrijding; het over straat slingeren van gegevens van veroordeelden is een onderdeel van een maatschappij waar veroordelingen vrijwel per definitie levenslang zijn; van je strafblad kom je sowieso niet af, van je imago ook amper. Dat is misschien wrang, maar het is de realiteit
Het kan dan wel de wrange realiteit zijn. Dat betekent nog niet dat we er in mee moeten gaan lijkt me?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Als het om een klein groepje mensen op internet zou gaan, zou dat misschien opgaan. Maar als Associated Press in haar persberichten Samir Assouz gebruikt, dan is zijn naam al lang en breed gemeengoed op internet. Het zou me persoonlijk niet zo'n gekke stap lijken als op de FP ook volledige namen komen te staan; het is toch roeien tegen de stroom in om nog met afkortingen te werken. Sowieso is dat symptoombestrijding; het over straat slingeren van gegevens van veroordeelden is een onderdeel van een maatschappij waar veroordelingen vrijwel per definitie levenslang zijn; van je strafblad kom je sowieso niet af, van je imago ook amper. Dat is misschien wrang, maar het is de realiteit
Het is dezelfde journalistieke domheid als je in de krant een artikel leest over IT technologie en je de journalist bijna moeite ziet doen om geloofwaardig zaken op papier te zetten waar diezelfde journalist geen moer van begrepen heeft.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:56 schreef Johan_de_With het volgende:
Amerikaanse soldaten verbrandden lijken Taliban
...
Dat als religieus geweld nog meer religieus geweld (of anti-religieus geweld, for that matter) aanwakkerd geloof ik helaas graag, maar tegen die tijd zijn wapens nog wijdspreider dan straatstenen en kogels meer waard dan goud.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:10 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Weet je wat ik denk? Na de moslims zijn de Christenen aan de beurt, met dezelfde infrastructuur die geschapen is om de moslims aan te pakken.
Zou je voor een doodstraf zijn in zijn geval?quote:
Dat je er een fijne natte droom van mag krijgen, als dit je fantasieën zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik schets met veel fantasie een situatie, maar sinds algemene fantasieloosheid deze maatschappij ernstig getroffen heeft is het begrijpen van situatieschetsen een nogal lastige klus voor sommigen.
Dit is exact wat ik bedoel. Mensen in Nederland zijn grijze fantasieloze mensen wiens enige uitweg uit de dagelijkse sleur sex & geweld op TV is. Ik ben geen idealist, maar fantasieloosheid is een ernstig maatschappelijk probleem. Alles is vastgelegd in regels. Niet dat regels de kern van het probleem zijn, maar wel een belangerijk teken aan de wand. Zodra iemand niet meer buiten de regels van het normale kan denken, is diegene verloren.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:23 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat je er een fijne natte droom van mag krijgen, als dit je fantasieën zijn.
Ik ben het niet met alles eens maar:quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dit is exact wat ik bedoel. Mensen in Nederland zijn grijze fantasieloze mensen wiens enige uitweg uit de dagelijkse sleur sex & geweld op TV is. Ik ben geen idealist, maar fantasieloosheid is een ernstig maatschappelijk probleem. Alles is vastgelegd in regels. Niet dat regels de kern van het probleem zijn, maar wel een belangerijk teken aan de wand. Zodra iemand niet meer buiten de regels van het normale kan denken, is diegene verloren.
Normale mensen weten niet dat alles mogelijk is.
quote:De letter doodt, maar de geest maakt levend.
(2 Korintiërs 3 : 6)
Dat vrees ik ook. Met dat als excuus perkt men met plezier vele burgerrechten in.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:26 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Er wordt zo gedaan alsof het moslimfundamentalisme zo'n enorme bedreiging is, maar de reactie erop is vele malen erger dan de dreiging rechtvaardigd.
De blasfemie!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dit is exact wat ik bedoel. Mensen in Nederland zijn grijze fantasieloze mensen wiens enige uitweg uit de dagelijkse sleur sex & geweld op TV is.
Welke regels? Ik betwijfel je stelling, ik leg je geen norm op.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik ben geen idealist, maar fantasieloosheid is een ernstig maatschappelijk probleem. Alles is vastgelegd in regels. Niet dat regels de kern van het probleem zijn, maar wel een belangerijk teken aan de wand.
Die plak ik op plee.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zodra iemand niet meer buiten de regels van het normale kan denken, is diegene verloren.
Wat rook je op dit moment ?!.... daar wil ik ook wel een sample van hebbenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zodra iemand niet meer buiten de regels van het normale kan denken, is diegene verloren.
Moeilijk. Als hij nu al de doodstraf krijgt dan kan hij niet meer berecht worden van al die andere misdrijven. Dat zou zonde zijn. Maar de doodstraf in dit geval niet toepassen en later wel zou weer ongeloofwaardig zijn omdat je dan een opportunistische rechtsgang bedrijft. Daarbij kan je niet de doodstraf invoeren zonder dat je hem voor 130 moorden oplegt. Plus dat het geweld misschien eerder ophoudt omdat de leider Saddam dan definitief in het verleden ligt.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou je voor een doodstraf zijn in zijn geval?
(ik niet gewoon levenslang opsluiten)
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:44 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zeg, kunnen de mods die plaatjes aborteren?
Dat is niet de taak van een rechter, trias politica en zo.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:49 schreef du_ke het volgende:
@Sizzler dan rest nog wel de vraag hoe Iraaks het recht is wat ze momenteel hebben. Al zie ik ook in dat een definitieve verwijdering van Saddam uit Irak wel een groot verschil kan maken in de onrust.
Ik geloof er niets van.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:49 schreef du_ke het volgende:
Al zie ik ook in dat een definitieve verwijdering van Saddam uit Irak wel een groot verschil kan maken in de onrust.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |