abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31544823
Net geweest, een aflevering van Netwerk:
quote:
De asielachtergrond van uitgeprocedeerde Congolezen is jarenlang door de Nederlandse autoriteiten aan de Congolese ambassade gemeld. Dat blijkt uit nieuwe documenten die in het bezit zijn van Netwerk. Voormalig directeur Mulder van het vertrekcentrum Ter Apel bevestigt deze gang van zaken.

Laissez-passer
Om vervangende reisdocumenten (laissez-passers) te verkrijgen voor het terugsturen van uitgeprocedeerde Congolezen, heeft de Nederlandse overheid in elk geval in de periode van 1999-2001 formulieren verstrekt waarop vermeld stond dat het om asielzoekers ging. Volgens oud-directeur Jan Mulder van Ter Apel gebeurde dit standaard: Omdat de ambassade dit vraagt. Anders geven de ambassades geen laissez-passers.

Internationale regels
Teruggestuurde vreemdelingen kunnen in het land van herkomst in problemen komen als bekend wordt dat zij in Nederland asiel hebben gezocht. Het vermelden van de asielachtergrond van een vreemdeling die teruggestuurd wordt naar het land van herkomst is daarom verboden volgens de Vreemdelingencirculaire en in strijd met internationale regels.

Verdonk
Minister Verdonk heeft eerder nadrukkelijk aan de Tweede Kamer verklaard dat nimmer wordt gemeld aan de Congolese autoriteiten dat het om afgewezen asielzoekers gaat. Vertrouwelijke informatie was en is bij de medewerkers van de IND in goede handen aldus de minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie, in februari 2005.

Vingerafdrukken
Om vervangende reisdocumenten te verkrijgen voor uitgeprocedeerde asielzoekers die geen paspoort meer hebben, versturen de Nederlandse autoriteiten (IND, Marechaussee en Vreemdelingendienst) onder meer een document met de vingerafdrukken van de persoon in kwestie naar de Congolese ambassade. Op deze documenten kan aangevinkt worden of het om een asielzoeker gaat.

Vakje
Netwerk heeft van 11 personen documenten in handen waarop het vakje asiel staat aangevinkt. Dit zijn standaardformulieren, stelt Mulder vanavond in Netwerk. Volgens hem worden de formulieren niet alleen voor Congolese asielzoekers gebruikt. Er zijn veel meer landen die dit doen. Ik denk wel de meeste. Hieronder kunt u een van de documenten zien. Omwille van de privacy is de naam zwart gemaakt.

ANR
Op de documenten waarop het vakje is aangekruist, staat in de meeste gevallen de handgeschreven aantekening vermeld. In een enkel geval staat er bijgeschreven transmettre à lANR pour competence; doorsturen naar de ANR voor een deskundig advies. De ANR is de staatsveiligheidsdienst van Congo.

Berucht
De ANR is een beruchte dienst, zegt directeur Nazarski van VluchtelingenWerk Nederland in Netwerk. Als iemand opschrijft doorgeven aan de inlichtingendienst’, een inlichtingendienst met zo'n staat van dienst, dan is dat voor betrokkenen echt gevaarlijk.

Netwerk
Netwerk maakte in juni al een uitzending over de uitgeprocedeerde Congolese asielzoekers. Daaruit bleek dat in Congolese archieven documenten liggen waaruit duidelijk wordt dat de uitgeprocedeerde Congolezen asiel hadden aangevraagd in Nederland.

Commissie-Havermans
Naar aanleiding van die uitzending stelde minister Verdonk de commissie-Havermans in. Deze commissie moet onderzoek doen naar het doorspelen van vertrouwelijke documenten. Deze commissie presenteert binnenkort haar bevindingen. Uitzetting van Congolese asielzoekers is tot het uitbrengen van het rapport opgeschort.
De asielachtergrond van uitgeprocedeerde Congolezen is jarenlang door de Nederlandse autoriteiten aan de Congolese ambassade gemeld. Dat blijkt uit nieuwe documenten die in het bezit zijn van Netwerk. Voormalig directeur Mulder van het vertrekcentrum Ter Apel bevestigt deze gang van zaken.
bron:http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=195640

Naar aanleiding van de vorige uitzending van Netwerk had een kamerdebat plaatsgevonden waarbij ze nadrukkelijk stelde dat dit soort dingen niet gebeurden, nu heeft Netwerk weer nieuwe documenten en een interview met de ex-directeur van Ter Apel, die meldde dat dit al jaren gebruikelijk is.

Dus óf ze heeft gelogen, of ze wist het niet, en als het verhaal van die directeur klopt, dan is de situatie dusdanig ernstig dat ze naar alle waarschijnlijkheid haar consequenties trekt.

Ik denk dat Rita Verdonk opstapt na het rapport van de comissie Havermans.

[ Bericht 3% gewijzigd door LodewijkNapoleon op 18-10-2005 22:09:14 ]
pi_31545228
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:34 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Net geweest, een aflevering van Netwerk:
[..]

bron:http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=195640

Naar aanleiding van de vorige uitzending van Netwerk had een kamerdebat plaatsgevonden waarbij ze nadrukkelijk stelde dat dit soort dingen niet gebeurden, nu heeft Netwerk weer nieuwe documenten en een interview met de ex-directeur van Ter Apel, die meldde dat dit al jaren gebruikelijk is.

Dus óf ze heeft gelogen, of ze wist het niet, en als het verhaal van die directeur klopt, dan is de situatie dusdanig ernstig dat ze naar alle waarschijnlijkheid haar consequenties trekt.

Ik denk dat Rita Verdonk opstapt na het rapport van de comissie Havermans.
Heb de uitzending gezien.

Er werd ook gezegd dat het niet uitmaakt of ze het wist en loog of dat ze het niet wist en dus niet op de hoogte was van de handelingen van haar eigen ambtenaren. Beide zijn reden genoeg om op te stappen.
Maar dan moeten er ook wel meer koppen rollen. Dit gebeurde jaaaaren voor Verdonk er zat ook al.
Het enige andere is dat haar ernaar gevraagd werd en zij het ontkende.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_31545289
Goh.. verrassend?
Wartaal.
pi_31545298
ik snap niet wat netwerk steeds te mekkeren heeft over die arme asielzoekers. heb deze docu niet gezien. had er geen zin in. vorige keer heb ik wel gezien, en het was allemaal nogal suggestief.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_31545324
wacht even. jij denk dat mevrouw verdonk opstapt, DUS open je een nieuwstopic met de vraag als titel ?

fout zeg!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_31545386
Ze stapt toch niet op. De arrogante houding van de regering en de coalitie laten haar zitten. Ze zijn bang voor nieuwe verkiezingen, dit betekent voor CDA/VVD.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:58:25 #7
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31545430
Laten we het niet hopen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31545504
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
wacht even. jij denk dat mevrouw verdonk opstapt, DUS open je een nieuwstopic met de vraag als titel ?

fout zeg!
Want?
Het is toch nog niet gebeurt of wel soms? Het ligt in de lijn der verwachting, maar zeker weten doe je het nooit natuurlijk. Wel zo eerlijk toch dat ik mijn eigen inschatting erbij zet?
pi_31545654
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:52 schreef Billy_daKid het volgende:
Goh.. verrassend?
Welk aspect?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_31545882
Ook al staat er geen vinkje op een formulier ergens, in Congo zullen ze toch ook wel doorhebben dat het om asielzoekers gaat?
pi_31546048
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:13 schreef Murray het volgende:
Ook al staat er geen vinkje op een formulier ergens, in Congo zullen ze toch ook wel doorhebben dat het om asielzoekers gaat?
Dat zal wel ja, maar volgens nationale en internationale regels is het niet de bedoeling om ze dan ook nog eens actief te helpen, het belangrijkste hieraan is echter dat Verdonk de 2e Kamer verkeerd heeft voorgelicht (op z'n minst).
  Moderator dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:21:37 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31546148
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:54 schreef spectrumanalyser het volgende:

fout zeg!
hij stelt een vraag en geeft erbij aan hoe hij er zelf over denkt, nix fouts aan hoor imo

edit: 0wja vergeet ik bijna de reden waarom ik hier ben
of ze opstapt weet ik niet, daar lijken de huidige politici zowieso nogal moeite mee te hebben dus ik verwacht eigenlijk van niet.

ik vind wel dat dat hele ministerie op de schop moet, ik vind het totale geldverspilling, laat dat lekker onder binnenlandse zaken vallen.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:36:36 #14
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31546668
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:21 schreef sp3c het volgende:
ik vind wel dat dat hele ministerie op de schop moet, ik vind het totale geldverspilling, laat dat lekker onder binnenlandse zaken vallen.
Ze zijn wel drastisch aan het veranderen intussen... het is zo'n zooitje
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:41:57 #15
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31546850
Rita blijft, net zoals na de andere 1000 "schandalen" die soms zelfs verzonnen waren door de media.
pi_31547071
Ik hoop dat ze blijft.
Ze is de enige in dit klotekabinet die ballen heeft.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:52:03 #17
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31547177
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:48 schreef DrXLTrouble het volgende:
Ik hoop dat ze blijft.
Ze is de enige in dit klotekabinet die ballen heeft.
Helemaal mee eens.
pi_31547571
Verdonk had al lang al de tralies moeten zitten na die uitzending van Taxi destijds. Dat ze die nog niet hebben omgelegd mag echt een Godswonder heten. Ik zal er geen seconde om rouwen. JPBalkie vind ik wel een geschikte peer, dat is een ware held
GIRO 800800
pi_31547649
Na zo'n reaktie snap ik hoe je aan jouw naam gekomen bent.
pi_31547695
Het zou twee jaar te laat zijn, ze heeft al zoveel schade aan gericht, zoveel doden en gewonden op haar geweten - maar het zou nog steeds een geweldig moment zijn als de vrouw die echt geen kaas heeft gegeten van beleid zou verdwijnen.

Iedere andere minister zou al 5 x zijn opgestapt, zij weet het allemaal zo te draaien dat ze kan blijven zitten, nu weer door zo'n commissie in te stellen. Ze heeft keihard gelogen, gewoon uitzetten die heks
pi_31547827
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:05 schreef DrXLTrouble het volgende:
Na zo'n reaktie snap ik hoe je aan jouw naam gekomen bent.
Ik vind Verdonk een kutwijf, al jaren. Dat wijf heeft honderden zoniet duizenden doden op haar geweten vanwege het beleid dat ze voert. Daar zijn waterdichte bewijzen van op TV uitgezonden. Als zo iemand de pijp uitgaat rouw ik daar inderdaad niet om.....dat jij dan enkel zo'n lompe opmerking kunt plaatsen, is alleen maar zielig voor jezelf.
GIRO 800800
pi_31547867
Iemand is me al enigszins voor zie ik .............
GIRO 800800
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:20:52 #23
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31548162
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:07 schreef SCH het volgende:
gewoon uitzetten die heks
Terug naar d'r eigen land.
pi_31549059
Weg met Rotte rita
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31549100
Ik denk dat Rita blijft zitten, wie heeft anders het lef om al die gelukszoekers het land uit te zetten?

Ps k'e'nnen we niet wat woestijn huren in tanger?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:53:54 #26
104871 remlof
Europees federalist
pi_31549237
Een minister die honderden doden op haar geweten heeft *mag* niet aanblijven!
Sterker nog, die moet vervolgd worden!
pi_31549429
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:53 schreef remlof het volgende:
Dan mogen ze els borst ook wel aanklagen..... zij is erger dan bin laden omdat zij meer doden op haar wachtlijsten had staan dan Bin Laden in het WTC had gemaakt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 19 oktober 2005 @ 00:07:58 #28
104871 remlof
Europees federalist
pi_31549528
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 00:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan mogen ze els borst ook wel aanklagen..... zij is erger dan bin laden omdat zij meer doden op haar wachtlijsten had staan dan Bin Laden in het WTC had gemaakt.
Dat is niet te vergelijken, met die aantekening die die teruggestuurde asielzoekers in hun documenten kregen werd praktisch hun doodsvonnis getekend... Niemand hield de patienten op de wachtlijsten tegen om hun medische zorg elders te zoeken.
pi_31549705
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 00:07 schreef remlof het volgende:

Niemand hield de patienten op de wachtlijsten tegen om hun medische zorg elders te zoeken.
Elders kostte het veel geld en was het voor bijna iedereen niet te betalen.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 00:25:15 #30
272 R@b
No-nonsens
pi_31549800
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:07 schreef SCH het volgende:
, ze heeft al zoveel schade aan gericht, zoveel doden en gewonden op haar geweten -
Bron?

(Je dikke duim neem ik aan, danwel oncontroleerbare extreem linkse bronnen ?)
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 00:25:16 #31
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31549801
quote:
Laissez-passer
Om vervangende reisdocumenten (laissez-passers) te verkrijgen voor het terugsturen van uitgeprocedeerde Congolezen, heeft de Nederlandse overheid in elk geval in de periode van 1999-2001 formulieren verstrekt waarop vermeld stond dat het om asielzoekers ging. Volgens oud-directeur Jan Mulder van Ter Apel gebeurde dit standaard: Omdat de ambassade dit vraagt. Anders geven de ambassades geen laissez-passers.
Het gaat toch om de periode tijdens Paars II? Dan zouden Cohen en Kalsbeek verantwoordelijk zijn.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 00:31:14 #32
272 R@b
No-nonsens
pi_31549907
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 21:34 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Om vervangende reisdocumenten (laissez-passers) te verkrijgen voor het terugsturen van uitgeprocedeerde Congolezen, heeft de Nederlandse overheid in elk geval in de periode van 1999-2001 formulieren verstrekt waarop vermeld stond dat het om asielzoekers ging
1999 tot 2001, wie was er toen verantwoordelijk voor dit [extreem linkse modus aan] holocaust beleid ?

Kabinet Kok 2:
Justitie
minister: Mr. A.H. Korthals (vvd)
staatssecretaris: Dr. M.J. Cohen (pvda) (3 augustus 1998 - 1 januari 2001): werd in het tweede kabinet-Kok belast met het vreemdelingen- en asielbeleid. Wist bekwaam een strengere Vreemdelingenwet door het parlement te loodsen die zorgde voor een afname van het aantal asielzoekers

Oei oei
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 00:52:14 #33
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_31550219
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:53 schreef remlof het volgende:
Ze heeft geen doden op haar geweten. Dat het bij terugkomst gebeurt kan je haar niet aanrekenen, dat is een onfortuinlijke gebeurtenis. Die vluchtelingen komen hierheen, hun zaak wordt behandeld, afgewezen, dan hebben ze pech en moeten ze terug. We zijn hier geen liefdadigheidsinstelling zeg.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  Moderator woensdag 19 oktober 2005 @ 00:55:36 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31550276
nu ja je kan op zijn minst bij mensen die een land ontvluchten omdat homo's er geroosterd en opgegeten worden geen sticker met 'retour afzender, reden: homo' op het hoofd plakken.

mits dat echt is gebeurt enzo ik volg het niet echt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 07:26:31 #35
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31552467
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 00:25 schreef Tarak het volgende:

[..]

Het gaat toch om de periode tijdens Paars II? Dan zouden Cohen en Kalsbeek verantwoordelijk zijn.
Kunnen die achteraf nog op het matje geroepen worden, of zijn in het kabinet de opvolgers met terugwerkende kracht verantwoordelijk voor de puinhopen van hun voorganger?
pi_31553357
Zei ik al eerder. Het gebeurt al jaren.

Het terugstuurbeleid is al willekeurig sinds tientallenjaren trouwens. Ik weet niet of het ooit niet willekeurig is geweest. Ik ken voorbeelden van willekeur uit het begin van de jaren 90. Dat was de tijd dat ik ermee geconfronteerd werd. Toen waren er echter wel meer mazen in de wet waardoor iemand dan toch niet uitgezet werd op het laatste moment. De laatste jaren echter is het beleid verstrakt en worden mensen ook in Nederland vastgezet (voor maximaal 3 jaar) als een crimineel in afwachting van hun uitzetting.

Heel eerlijk gezegd raad ik geen enkele immigrant van welke status ook om het hier te proberen. Dit was te voorzien.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 19 oktober 2005 @ 09:30:09 #37
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31553547
Waarom werden deze congolezen afgewezen?
Waarschijnlijk omdat ze economische vluchteling waren.

Dus staat er in het document: gelukszoeker.

Mensen met een echte reden, mochten blijven, of in het terugstuur document staat ook 'gelukzoeker' (ook al hadden ze misschien een echte reden om te blijven, ze zijn afgewezen, dus staat dat erin).
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_31553657
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 00:25 schreef R@b het volgende:

[..]

Bron?

(Je dikke duim neem ik aan, danwel oncontroleerbare extreem linkse bronnen ?)
Is het niet zo dan?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 09:51:42 #39
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31553949
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 09:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Is het niet zo dan?
Heb je hem ook weer met zijn ijzersterke onderbouwing.
Say your prayers
pi_31554038
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 09:51 schreef Sickie het volgende:

[..]

Heb je hem ook weer met zijn ijzersterke onderbouwing.
Is het niet zo dan?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:04:26 #41
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31554178
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 09:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Is het niet zo dan?
Tjah, zolang jij je uitspraken niet hard weet te maken met een mooie bron of 2 kan ik moeilijk zeggen dat het wel zo is.
Say your prayers
pi_31554330
als er geen sprake is van een incident maar van een systematische gang van zaken dat het leven van die Congolezen in gevaar bracht of kon brengen dan is aftreden van Verdonk onvermijdelijk lijkt mij, of het nou van voor haar periode is of niet er moet verantwoording over afgelegd worden door iemand die erover gaat, Verdonk dus in dit geval.
pi_31554546
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:04 schreef Sickie het volgende:

[..]

Tjah, zolang jij je uitspraken niet hard weet te maken met een mooie bron of 2 kan ik moeilijk zeggen dat het wel zo is.
Jij durft je handen er voor in het vuur te steken dat geen van de mensen die door Verdonk is teruggestuurd om het leven is gekomen?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:30:49 #44
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31554708
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij durft je handen er voor in het vuur te steken dat geen van de mensen die door Verdonk is teruggestuurd om het leven is gekomen?
Geef maar ff een gil als je een bron hebt. Dan heb ik wel een antwoor voor je. Je begint namelijk al weer behoorlijk af te zwakken. Eerst Verdonk in het hokje moordenaars plaatsen om nu te laten blijken dat dat eigenlijk gebaseerd is op niks concreets.

En probeer de bewijslast aub niet keer op keer om te draaien. Dat is funest binnen een discussie. Degene die een bewering maakt moet die onderbouwen.
Say your prayers
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:33:35 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31554757
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:04 schreef Sickie het volgende:

[..]

Waarom niet? Als jij onweerlegbaar kunt bewijzen dat SCH's opmerking onzin is, heb je de discussie toch ook afgerond?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:36:11 #46
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31554809
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 09:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Is het niet zo dan?
Anders kom je even met een bron
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:38:01 #47
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31554851
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom niet? Als jij onweerlegbaar kunt bewijzen dat SCH's opmerking onzin is, heb je de discussie toch ook afgerond?
Daar gaat het niet om. Als we op deze manier gaan discussieren dan kan ik beweren dat er op donkere zijde van de maan driewielers worden verkocht met 20% korting op maandag en donderdag. Vervolgens zeg ik, wanneer me om een bron of bewijs wordt gevraagd, dat die persoon maar lekker zelf moet bewijzen dat het niet zo is. Die methodieken hebben met een normale discussie niks te maken. Een aangezien SCH hier in vrijwel al zijn contributies op dit forum wel in enige mate last van heeft vond ik het wel passend om het een keer met zoveel woorden te zeggen.
Say your prayers
pi_31554862
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:36 schreef Falco het volgende:

[..]

Anders kom je even met een bron
Of je komt even met een bron dat al die mensen nog leven.
pi_31554906
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 09:30 schreef Knarf het volgende:

Mensen met een echte reden, mochten blijven, of in het terugstuur document staat ook 'gelukzoeker' (ook al hadden ze misschien een echte reden om te blijven, ze zijn afgewezen, dus staat dat erin).
En wat dan? Dan mogen ze maar meteen onwettig behandeld worden en een mogelijke dood ingestuurd worden?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:44:35 #50
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31554989
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Of je komt even met een bron dat al die mensen nog leven.
En uit die uitspraak kunnen we dus opmaken dat jij geen weet hebt van de huidige toestand van die mensen en je uitspraak over al die doden volledig uit de lucht gegrepen is?
Say your prayers
pi_31555249
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:44 schreef Sickie het volgende:

[..]

En uit die uitspraak kunnen we dus opmaken dat jij geen weet hebt van de huidige toestand van die mensen en je uitspraak over al die doden volledig uit de lucht gegrepen is?
Nee hoor, er zijn sterke aanwijzingen dat er heel veel is misgegaan maar jij ontkent dat blijkbaar.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 11:02:12 #52
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31555335
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, er zijn sterke aanwijzingen dat er heel veel is misgegaan maar jij ontkent dat blijkbaar.
- Als die zo sterk zijn heb je daar vast wel een bron van.
- Zo te horen zijn die aanwijzingen nog verre van concreet. Is het dan niet een beetje asociaal om Verdonk tot moordenaar te bestempelen? Of geldt het onschuldig tot schuld bewezen wordt alleen voor de Volkerts en Mo B's in jouw ogen?
- Je zit nu trouwens exact te doen waar jij en je radicaal linkse makkers de overheid al een poos van betichten, namelijk paniekzaaien.

Goed bezig jongen.

Arbeid roept. Ik kom later wel weer een keer in dit topic langsstuiteren.
Say your prayers
  woensdag 19 oktober 2005 @ 11:25:43 #53
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31555814
Als politiek vluchteling ga je helemaal toevallig een reis van 5000 kilometer afleggen om als 'vluchteling' in een koud (maar relatief steenrijk) landje te wonen. Waarom die negers niet naar een buurland in Afrika vluchten waar het wat rustiger is vragen de naieve Nederlanders zich bijna nooit af.

Gewoon netjes op die formulieren aankruizen dat ze asiel kwamen aanvragen. Dat zal ze leren, en krijgen we misschien minder economische vluchtelingen met een politiek correct excuus.
I'm nobody's sheep
pi_31556126
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:25 schreef Scandum het volgende:
Als politiek vluchteling ga je helemaal toevallig een reis van 5000 kilometer afleggen om als 'vluchteling' in een koud (maar relatief steenrijk) landje te wonen. Waarom die negers niet naar een buurland in Afrika vluchten waar het wat rustiger is vragen de naieve Nederlanders zich bijna nooit af.

Gewoon netjes op die formulieren aankruizen dat ze asiel kwamen aanvragen. Dat zal ze leren, en krijgen we misschien minder economische vluchtelingen met een politiek correct excuus.
Goeiemorgen, en dat mag dus juist niet. Tevens heeft Verdonk pertinent ontkend dat dit gebeurd is.
Dát is dus het punt: het mag niet. Wat jij ook mag denken over wat er allemaal wel niet met die goudzoekers mag gebeuren opdat "ze het zullen leren".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:03:12 #55
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_31557531
Ik denk dat ze sowieso niet de meest dankbare taak heeft in dit kabinet. En natuurlijk zullen
er dingen worden aangedikt en uitvergroot, maar dat er schrijnende dingen misgaan met uitgeprocedeerde asielzoekers staat als een paal boven water
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 19 oktober 2005 @ 13:56:05 #56
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_31558444
Vreemd dat de FP er nog helemaal geen bericht over heeft... normaal zijn ze altijd zo snel wanneer het allochtonen betreft ...

Anyway, ik heb de uitzending gezien, en het is natuurlijk schandalig, maar echt als een verrassing komt heteerlijk gezegd niet meer. Ten eerste is men zo gefocussed op zoveel mogelijk mensen uitzetten en daarmee lekker stemmen winnen bij rechts Nederland, dat het ze geen flikker kan schelen om welke mensen het gaat, en hoe ze in eigen land zullen worden opgevangen (als ze al in het goede land gedropped worden(!), dat er van een sociaal beleid geen enkele sprake meer is. Eerder een onmenselijk beleid.

...en daarnaast komt het natuurlijk niet als een verrassing, aangezien Verdonk nu al meerdere keren de kamer heeft voorgelogen of dingen heeft achtergehouden.

Ze zal ook wel weer niet hoeven aftreden, want iedereen houdt elkaar daar de hand boven het hoofd want ze hebben elkaar te hard nodig om aan de macht te blijven...

Jammer voor die paar congolezen en hun familie...
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:24:37 #57
3542 Gia
User under construction
pi_31559130
Je mag het niet aankruisen anders krijgen ze geen Laissez-passer?
Maar zonder die Laissez-passer kunnen ze niet uitgezet worden.

Dus wat dan? Maar allemaal laten blijven?

Denk dat zelfs in het geval van economische vluchtelingen dat vakje aangekruist moet worden om ze eruit te krijgen.
pi_31560377
Moeten ze hun paspoort maar niet weggooien opeten of zo
Jammer voor ze
probleem is gelukkig in congo niet hier,
als ze gewoon hun paspoort behouden hadden
en asiel was geweigerd hadden ze nog gewoon een paspoort gehad en had er niks aangevinkt geweest
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_31560416
Het gaat niet om vinken - het gaat erom of Verdonk heeft gelogen, en dat lijkt er verdacht veel op zo langzamerhand.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:35:45 #60
80382 manny
30 is best veel
pi_31560505
discussie op FOK!

- ik roep A
- iemand anders roept B
- ik roep: "Bron ?"

das lekker makkelijk hoef ik niet meer na te denken of inhoudelijk te reageren.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_31560668
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:35 schreef manny het volgende:
discussie op FOK!

- ik roep A
- iemand anders roept B
- ik roep: "Bron ?"

das lekker makkelijk hoef ik niet meer na te denken of inhoudelijk te reageren.
Eensch. Domme linkse en rechtse sympathisanten die elkaar met "Bron!?" bestoken zijn zo triest.
pi_31560780
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:32 schreef SCH het volgende:
Het gaat niet om vinken - het gaat erom of Verdonk heeft gelogen, en dat lijkt er verdacht veel op zo langzamerhand.
Dat lijkt me de kern, maar helaas is het in Den Haag zo geregeld dat men boven de wet staat en boven maatschappelijke regels, fouten zijn er niet om afgestraft te worden maar om weer eens een vruchteloos debatje over te houden.
Elkaar te vriend houden is het belangrijkste credo.
Yeah baby Yeah!
pi_31560874
Wie weet zegt ze wel : "sorry" en is het dan goed. Of verwacht iknu teveel?

Ich habe es nicht gewüst, durfde ik niet neer te zetten
pi_31560903
Rita stapt nooit op, daar is ze te arrogant en 'trots' voor.
dat mens leeft in haar eigen bekrompen wereld en luistert naar niemand....
zelfs niet naar johan cruijff
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_31561094
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:59 schreef venomsnake het volgende:
Rita stapt nooit op, daar is ze te arrogant en 'trots' voor.
dat mens leeft in haar eigen bekrompen wereld en luistert naar niemand....
zelfs niet naar johan cruijff
Lijkt me logisch dat je niet naar Cruijff luistert, die man leeft pas in een bekrompen klein wereldje en meent zich te bemoeien met zaken waar hij geen verstand van heeft.

ik vind Verdonk een goede minister omdat ze haar oren niet laat hangen naar oversentimentalisering, een eigen beleid voert en de confrontatie niet schuwt om moeilijke beslissingen te nemen.

Alleen vind ik het Congo-verhaal een behoorlijke smet op haar blazoen en ik ben van mening dat een minister met dit soort zaken niet weg mag komen, maar Donner heeft bijv het tegendeel bewezen, net als Brinkhorst.
Yeah baby Yeah!
pi_31561220
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:58 schreef SCH het volgende:
Voorlopig blijven het aanwijzingen, ik vind eigenlijk wel dat zo'n bewering van 'duizenden doden' wel een bronnetje verdient. Ik ben zelf even op Google wezen zoeken en pas op pagina twee kwam ik een voorbeeld tegen waar het bijna mis ging:
quote:
De Iraanse asielzoeker Korosh Pashaei Majdi die in afwachting van een aangepast ambtsbericht in Nederland mag blijven heeft een doodvonnis op zak, zo blijkt uit documenten die in het bezit zijn van het COC.

COC-voorzitter Frank van Dalen reageert geschokt op dit nieuwe feit. “Uitzetting had Korosh direct de dood ingejaagd en Nederland zou dan medeverantwoordelijk zijn geweest voor de dood van deze man”

Het COC zegt over het vonnis te beschikken waarin vijf mannen, onder wie Korosh Pashaei Majdi ter dood worden veroordeeld vanwege “homoseksuele handelingen, het bekijken van verderfelijke video’s en het in bezit hebben van immoreel materiaal”.

Een vriend van Korosh Pashaei Majdi is vanwege deze aanklacht al opgehangen.

Hoewel Buitenlandse Zaken heeft gezegd het ambtsbericht van Iran opnieuw te bekijken is het COC niet gerust op een goede afloop.

Voor COC Nederland is het helder dat de minister voor vreemdelingenzaken zich persoonlijk met dit dossier moet gaat bemoeien.

Van Dalen: ”Het kan niet zo zijn dat een homoseksuele asielzoeker die in land van herkomst aantoonbaar is veroordeeld tot de dood omdat hij homoseksuele handelingen heeft verricht, door Nederland wordt uitgezet. Nederland zou daarmee in strijd handelen met artikel 3 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Het COC wil dan ook dat minister Verdonk haar verantwoordelijkheid neemt en zich persoonlijk ontfermt over dit dossier.”
Ook in engelse vertaling elders op het log
bron:http://holebibelangenislam.web-log.nl/categorie/122775

Het gaat er trouwens om of ze de 2e kamer verkeerd heeft voorgelicht.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 17:51:59 #67
49894 POLL
Pathetisch
pi_31562584
Ieder andere persoon dan Verdonk had het minstens even belabberd gedaan. Daarvan ben ik overtuigd.
The Black Knight always triumphs!
pi_31562597
Ik denk niet dat Rita Verdonk op stapt. Ze heeft 70% van de bevolking achter zich en heeft daardoor een grote verantwoordelijkheid te dragen.. Dat die 30% zo'n grote bek heeft alsof het 100% is dat komt dat minderheidsgroepen altijd heel hard schreeuwen. Het word eens tijd dat de politiek naar de meerderheid luistert.
Het is moediger te zeggen wat je wil, dan te zeggen wat anderen van je willen horen.
pi_31562655
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:51 schreef POLL het volgende:
Ieder andere persoon dan Verdonk had het minstens even belabberd gedaan. Daarvan ben ik overtuigd.
Ik ook, ze heeft een hondenbaantje en in die functie kun je het in de Nederlandse politiek nooit goed doen, óf je bent te rechts, óf je bent te links.
Yeah baby Yeah!
pi_31562679
quote:

Het gaat er trouwens om of ze de 2e kamer verkeerd heeft voorgelicht.
We hebben decennia lang en nu nog regelmatig alleen politiek correct gelul gehoord van de gevestigde orde en dan val jij over één onwaarheid van Minister Verdonk?
Politiek correct gelul is toch ook een leugen of hoe zie jij dat?
Het is moediger te zeggen wat je wil, dan te zeggen wat anderen van je willen horen.
pi_31562685
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:52 schreef Midasdewolf het volgende:
Ik denk niet dat Rita Verdonk op stapt. Ze heeft 70% van de bevolking achter zich en heeft daardoor een grote verantwoordelijkheid te dragen.. Dat die 30% zo'n grote bek heeft alsof het 100% is dat komt dat minderheidsgroepen altijd heel hard schreeuwen. Het word eens tijd dat de politiek naar de meerderheid luistert.
Dat de minderheid harder roept is bekend, Koenders maakte zich al belachelijk in het debat met Bot door te stellen dat Bot riep wat heel Nederland al langer riep: De steun aan de Amerikanen was niet verstandig..
In dat kader had hij ook moeten zeggen dat heel Nederland voor dit kabinet gekozen heeft.
Yeah baby Yeah!
pi_31562704
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:57 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

We hebben decennia lang en nu nog regelmatig alleen politiek correct gelul gehoord van de gevestigde orde en dan val jij over één onwaarheid van Minister Verdonk?
Politiek correct gelul is toch ook een leugen of hoe zie jij dat?
Dat is ook een leugen maar geen overtreding van het spel der politieke machten, dát is het verschil.
Yeah baby Yeah!
pi_31562730
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:55 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik ook, ze heeft een hondenbaantje en in die functie kun je het in de Nederlandse politiek nooit goed doen, óf je bent te rechts, óf je bent te links.
Maar je moet toch nageven dat ze zichzelf compleet belachelijk heeft gemaakt door een hoop hoge woorden niet na te kunnen komen.

Er heeft nog nooit een minister meer mensen binnen moeten laten. Was ze links geweest, dan was ze de laan allang uitgeschopt daarvoor, omdat het dan op opzet had geleken.

Jokken mag niet, helemaal niet als je minister bent. En dáár gaat het om.
pi_31562812
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 18:00 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Maar je moet toch nageven dat ze zichzelf compleet belachelijk heeft gemaakt door een hoop hoge woorden niet na te kunnen komen.

Er heeft nog nooit een minister meer mensen binnen moeten laten. Was ze links geweest, dan was ze de laan allang uitgeschopt daarvoor, omdat het dan op opzet had geleken.

Ik doelde op haar periode tot nu toe en heb daar deze kwestie niet in meegenomen.

Met je laatste zin ben ik het dus eens.
Yeah baby Yeah!
pi_31563037
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 17:58 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat is ook een leugen maar geen overtreding van het spel der politieke machten, dát is het verschil.
Het volk is in bijna heel Europa de gevestigde orde meer dan zat en vinden politiek correct gelul een grote leugen of het nu een politiekspel is of niet. Het is gewoon een kwestie van tijd dat ze de rekening gepresenteerd krijgen. Verdonk word begrepen door de meerderheid van het volk en krijgt iedere vergeving en begrip die ze nodig heeft. Ze mag zoveel liegen als ze wil als het doel maar verwezenlijkt word lijkt mij
pi_31563078
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 18:00 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waar heb jij de afgelopen 40 jaar gezeten, ik ken ze niet anders dan dat ze onwaarheden vertellen in een mooi jasje.
pi_31563394
Rita is een moordwijf
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_31563649
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 18:18 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

Waar heb jij de afgelopen 40 jaar gezeten, ik ken ze niet anders dan dat ze onwaarheden vertellen in een mooi jasje.
Nou, mooi dat het aangapkt gaat worden dan niet?
"Zijn doen het ook" is een non-argument
pi_31575489
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 09:30 schreef Knarf het volgende:

Congolezen zijn niet per definitie gelukszoekers. Zitten een hele boel politiek vluchtelingen bij.

En dan nog....... Of je nou voor de dood door gevangenneming en marteling vlucht of voor de economische dood. Dat maakt geen moer uit.

Overigens........ als een kerel als Mobutu Sese Seko ZELF en ook veel van zijn volgelingen, voor wie zovelen gevlucht zijn waarvan destijds ook gezegd werd dat het gelukszoekers waren, WEL politiek asiel krijgt.... De man heeft daar jaaaren gezeten dankzij westerse steun.
Het tuig dat daar nu aan de teugels trekt hetzelfde. De stroom asielzoekers, om welke reden dan ook, is er een direct gevolg van.

Vraag me af of je je met je sterke mening wel eens echt verdiept hebt in de achterliggende redenen voor mensen om hierheen te willen komen.

Ik zal zelf geen enkel mens aanraden om hierheen te komen. Omdat ik het niemand gun om te komen, te denken het beter te krijgen, om dan er hard achter te moeten komen dat het hier niet alleen klimatologisch koud is maar dat het onwelkome gevoel dat je krijgt je tot op het bot zal verkillen en je ziel kapot maakt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 20 oktober 2005 @ 10:06:32 #80
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31575693
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:52 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Congolezen zijn niet per definitie gelukszoekers. Zitten een hele boel politiek vluchtelingen bij.
Waarom komen ze dan hier in Nederland?
Kunnen ze niet beter naar een land dichterbij vluchten. Is goedkoper en jij zegt zelf al dat het hier niet 'leuk' is voor die mensen.
quote:
En dan nog....... Of je nou voor de dood door gevangenneming en marteling vlucht of voor de economische dood. Dat maakt geen moer uit.
Waar zet jij de grens, welke economische vluchtelingen nemen we wel aan en welke niet?
Elke vluchteling die hier komt maar binnen laten, of gaan we ergens een grens stellen?
quote:
Overigens........ als een kerel als Mobutu Sese Seko ZELF en ook veel van zijn volgelingen, voor wie zovelen gevlucht zijn waarvan destijds ook gezegd werd dat het gelukszoekers waren, WEL politiek asiel krijgt.... De man heeft daar jaaaren gezeten dankzij westerse steun.
Het tuig dat daar nu aan de teugels trekt hetzelfde. De stroom asielzoekers, om welke reden dan ook, is er een direct gevolg van.

Vraag me af of je je met je sterke mening wel eens echt verdiept hebt in de achterliggende redenen voor mensen om hierheen te willen komen.

Ik zal zelf geen enkel mens aanraden om hierheen te komen. Omdat ik het niemand gun om te komen, te denken het beter te krijgen, om dan er hard achter te moeten komen dat het hier niet alleen klimatologisch koud is maar dat het onwelkome gevoel dat je krijgt je tot op het bot zal verkillen en je ziel kapot maakt.
.Er schijnen hier in Nederland ongeveer 700 oorlogmisdadigers te zitten (nieuws van een paar maanden geleden), waaronder een heel aantal uit de Congo. Tja een aantal van hun zal in die periode ook wel teruggestuurd zijn.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_31576024
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:06 schreef Knarf het volgende:

[..]

Waarom komen ze dan hier in Nederland?
Kunnen ze niet beter naar een land dichterbij vluchten. Is goedkoper en jij zegt zelf al dat het hier niet 'leuk' is voor die mensen.
[..]
Ja, ik denk dat het voor veel mensen zelf beter zou zijn. Alleen zien veel mensen dat zelf niet totdat ze hier zitten. En dan functioneren sommigen wel en sommigen niet.
Niet voor iedereen is Nederland de keus. Veel mensen komen toevallig hier terrecht en stranden omdat ze eigenlijk onderweg waren naar andere plekken op de wereld. Heel veel mensen vertrekken ook weer na een aantal jaren gestrand te zijn geweest. Van alle Afrikanen die ik in de jaren 80 en 90 hier in mijn stadje kende is nog maar een fractie hier. De rest is of terug, of naar Groot Brittanie, de VS of Canada, Ierland, Frankrijk en noem maar op, vertrokken.
quote:
Waar zet jij de grens, welke economische vluchtelingen nemen we wel aan en welke niet?
Elke vluchteling die hier komt maar binnen laten, of gaan we ergens een grens stellen?
[..]
Ik kan het je niet zeggen. Waar waren de grenzen ooit toen europeanen over de wereld zwierven. Waar zijn nu de grenzen van dubieuze handel? Hoeveel regeringen zitten er daar nu omdat ze voordelig zijn voor diezelfde dubieuze handel? Ik durf die grenzen dus niet te stellen. Medemenselijkheid vind ik persoonlijk belangrijker dan eigen volk eerst. Ik voel me wereldburger en ik hoop dat als ik ooit de keus maak om ergens anders te gaan wonen ik ook daar welkom zal zijn. Zo niet, dan zal dat toch mijn mening hierover niet veranderen.
quote:
.Er schijnen hier in Nederland ongeveer 700 oorlogmisdadigers te zitten (nieuws van een paar maanden geleden), waaronder een heel aantal uit de Congo. Tja een aantal van hun zal in die periode ook wel teruggestuurd zijn.
In die periode teruggestuurde mensen waren juist vijanden van het Mobutu-regime. Of eerst medestanders maar later afvalligen. Er waren ook mensen die wel mochten blijven. Sommigen daarvan echte vluchtelingen. Sommigen ook echt gelukszoekers die ook daar al niet onbemiddeld waren. mar omdat ze goede contacten hadden binnen de ambassades werden ze daar geholpen en als vluchteling te boek gesteld.

Een mogelijkheid om iemand flink te grazen te nemen is ook bij navraag tegen mensen van de IND zeggen dat die persoon niet is wie die zegt te zijn waardoor de persoon wordt teruggestuurd en zeker te pakken genomen zal worden.

Ik ken van bovengenoemde situaties wel voorbeelden. Zelfs mensen die wel zo overduidelijk gemarteld waren maar die toch teruggestuurd werden met het stempel: gelukszoeker.
Ook mensen die zeiden uit een oorlogsgebied te komen maar die of uit een compleet ander land kwamen (ooit een Ghanees horen beweren dat ie Zuid Afrikaan was.... ik heb me half dood gelachen. Nigerianen die zeggen uit Soedan/ Liberia/Siera Leone te komen) en die kregen wel een status en werden geloofd. Dan vraag ik me af wat die IND precies doet. Ik werk daar niet. Heb geen diploma om dat te beoordelen. Daar worden mensen geacht om dingen wel uit te zoeken maar ze leveren heel vaak slecht werk. Ze zien het niet want al die lui lijken toch op elkaar.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 20 oktober 2005 @ 21:41:56 #82
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31588856
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:26 schreef nokwanda het volgende:
Nigerianen die zeggen uit Soedan/ Liberia/Siera Leone te komen) en die kregen wel een status en werden geloofd. Dan vraag ik me af wat die IND precies doet. Ik werk daar niet. Heb geen diploma om dat te beoordelen. Daar worden mensen geacht om dingen wel uit te zoeken maar ze leveren heel vaak slecht werk. Ze zien het niet want al die lui lijken toch op elkaar.
Het is ook heel lastig te beoordelen. Feiten worden gecontroleerd, reisroutes, routebeschrijvingen, verhalen worden met elkaar vergeleken... maar het blijven mensen die fouten kunnen maken. Je hoort ook de ergste verhalen, maar er zitten absoluut ook "neppers" tussen... en waar trek je de grens? Het wordt echt wel goed onderzocht, maar het valt nooit helemaal waterdicht te bewijzen danwel te weerleggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')