Gezellig, hè, Rassenpolitik, het Derde Rijk niet onwaardig.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:55 schreef fernando_redondo het volgende:
Als je vriendin Joodse is en je kind Amerikaans(e) dan heeft hij of zij toch geen probleem om zich in Israel te vestigen, ook zonder een paspoort uit Israel
Kun jij niet gewoon wegblijven uit de intelligenter subfora?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:12 schreef fernando_redondo het volgende:
Kan je niet gewoon wegblijven uit mijn topics?
Bij voorbaat dank
Ik ben statistiek-freak en vond het eigenlijk wel boeiend dus ben ff CBS-statline ingedoken:quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:37 schreef fernando_redondo het volgende:
Iedereen kent verschijnsel wel dat er redelijk veel mensen zijn met een dubbel paspoort. Maar zijn daar ook cijfers van bekend?
Ik begrijp het ook niet helemaal maar ik vermoed dat het onder andere iets met oorlogen en niet meer bestaande staten te maken heeft. Misschien kun je officieel nog steeds de Joegoslavische nationaliteit hebben terwijl het land als zodanig niet meer bestaat.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:22 schreef fernando_redondo het volgende:
P.S. Ik heb nog nooit begrepen hoe iemand 3 nationaliteiten kan krijgen
Die mensen kunnen over een tijdje ook een Nederlands paspoort aanvragen. Dan hebben ze vier nationaliteiten?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:43 schreef Jaeder het volgende:
3 nationaliteiten. Een x vader, een y moeder en geboren in z land?
Onder de overige zullen de statenlozen ook wel vallen.
Ik geloof dat 5 nationaliteiten in 1 theoretisch geval mogelijk is:quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:22 schreef fernando_redondo het volgende:
P.S. Ik heb nog nooit begrepen hoe iemand 3 nationaliteiten kan krijgen
Dat hangt een beetje van de nationaliteiten af, en of de nationaliteit verwacht dat je die nationaliteit opgeeft als je Nederlander wordt. Er zijn theoretische gevallen mogelijk waarbij 3, 4 of zelfs 5 nationaliteiten bij 1 persoon kunnen horen, maar dat zijn echt zeldzame uitzonderingen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die mensen kunnen over een tijdje ook een Nederlands paspoort aanvragen. Dan hebben ze vier nationaliteiten?
En 3de generatie en 4de generatie en straks de 5de generatie ook nog.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:37 schreef fernando_redondo het volgende:
Er zijn behoorlijk wat 2e generatie Marokkanen met een dubbele nationaliteit
Ik heb inderdaad een probleem met de dubbele nationaliteit, maar niet in gevallen zoals het jouwe.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 01:50 schreef maartena het volgende:
Maar de voornaamste reden waarom wij allebei twee paspoorten willen hebben is eigenlijk heel simpel: Als je namelijk met een buitenlander trouwt, dan huw je ook zijn/haar geboorteland. In principe is mijn vrouw door mij verbonden aan mijn familie en land , en ik ben door haar verbonden aan haar familie en land. De dubbele nationaliteit staat het ons toe om ons in de toekomst gemakkelijk te kunnen vestigen in OF Nederland, OF de Verenigde Staten. We hoeven dus niet meer de ellendig lange bureacratie te doorlopen om opnieuw immigratiepapieren te bemachtigen. Dat heb ik nu twee keer gedaan, 1 keer voor Nederland en 1 keer voor de Verenigde Staten, en dat vindt ik wel weer genoeg.
Er zijn mensen die problemen hebben met de dubbele nationaliteit, maar ik denk dat deze voornamelijk hangen aan voor-oordelen jegens de arabisch/turkse bevolking in Nederland.
Wat heeft dat geintje gekost als ik vragen mag.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 01:50 schreef maartena het volgende:
Mijn vrouw is na jaren in Nederland gewoond te hebben Nederlandse geworden naast Amerikaanse, en draagt dus twee paspoorten.
Vanaf de 3e generatie zijn ze voor de Nederlandse staat volledig Nederlander. (de kleinkinderen van de oorspronkelijke immigrant dus). Je zit alleen nog met het probleem dat de Marokkaanse grondwet stelt dat als iemand onder Marokkaanse ouders geboren wordt, je automatisch nog steeds Marokkaan bent - waar je ook ter wereld woont.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:32 schreef Gia het volgende:
En 3de generatie en 4de generatie en straks de 5de generatie ook nog.
Kinderen van Ouders die hier geboren zijn, zijn 3e generatie allochtonen, en bij mijn weten is het op de welbekende uitzondering van Marokkanen, Grieken, Argentijnen, Columbianen, en nog een zooi landen na al zo dat deze kinderen ALLEEN de Nederlandse nationaliteit krijgen. Kortom, Turken van de 3e generatie zijn al alleen Nederlander. Alleen 1e generatie en 2e generatie MANNELIJKE Turken hebben het probleem met het niet opgeven van de Turkse nationaliteit vanwege de dienstplichtregeling aldaar, maar dat is af te kopen en hiervoor bestaat zelfs een renteloze lening van de Nederlandse staat.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:38 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat kinderen die geboren worden uit hier geboren ouders alleen de Nederlandse nationaliteit zouden mogen krijgen. Tenzij die ouders aangeven dit niet te willen. Dan moeten ze het maar met alleen de buitenlandse doen.
Ik ben het verder niet eens dat voor Marokkanen (en enkele anderen) een uitzondering wordt gemaakt op de wet, omdat hun regering het afstaan van de Marokkaanse nationaliteit niet toestaat.
Terwijl er mensen zijn die graag de Nederlandse nationaliteit willen hebben en hun eigen nationaliteit willen behouden en dat niet mogen, omdat ze niet door de eigen regering worden gedwongen hun nationaliteit te behouden.
Vind alleen in gevallen als bij jou een dubbele nationaliteit terecht. Verder ben je gewoon burger van één land, ongeacht waar je woont. Dan kan namelijk ook dat land verplicht worden voor je te zorgen als je geen werk meer hebt.
Dan kun je een stuk grond kopen in Paraguay en de Paraguayaanse nationaliteit krijgen. Heb je er 6.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 01:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik geloof dat 5 nationaliteiten in 1 theoretisch geval mogelijk is:
De moeder heeft een Amerikaanse en Australische nationaliteit.
De vader heeft een Ierse en Engelse nationaliteit.
Het kind kan alleen in deze combinatie en door wetten in alle 4 deze landen alle 4 de nationaliteiten dragen.
De 5e? Door in Nieuw Zeeland te wonen. De wet daar staat het toe dat je alle voorgaande nationaliteiten kunt behouden als je naturaliseerd tot Nieuw Zeelander.
Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen had, maar door wetgevingen in al die 5 landen was het mogelijk om 5 nationaliteiten te krijgen. Of iemand dit ooit gedaan heeft weet ik niet, het was alleen uitgezocht door iemand met verstand van zaken.
Dan ligt het er natuurlijk wel weer aan wat de wetten en betrekkingen zijn met de andere landen wat betrefd het behoud van andere nationaliteiten in Paraguay.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan kun je een stuk grond kopen in Paraguay en de Paraguayaanse nationaliteit krijgen. Heb je er 6.
Wat zou het wereldrecord zijn?
Wij deden dat nog in Guldens, als ik me goed herrinner was de prijs voor naturalisatie destijds Hfl 530,-quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:43 schreef BobRooney het volgende:
Wat heeft dat geintje gekost als ik vragen mag.
Klopt. Ik heb gelezen dat het officieel niet mag. Je raakt de Nederlandse nationaliteit kwijt als je bijvoorbeeld de Amerikaanse of Paraguayaanse nationaliteit aanneemt, maar het lijkt me niet dat dat allemaal 100% te controleren is en er een centrale database is voor dit soort zaken.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan ligt het er natuurlijk wel weer aan wat de wetten en betrekkingen zijn met de andere landen wat betrefd het behoud van andere nationaliteiten. De landen in mijn voorbeeld zijn allemaal oud-engelse kolonien en hebben een wetgeving die in grondbeginsel gebaseerd is op de Engelse. Nou ja, Ierland was natuurlijk nooit een kolonie maar hun wetgeving staat het behoud ook toe.
In dat voorbeeld is het behoud van de vorige nationaliteit geheel legaal. Omdat landen niet of nauwelijks met elkaar overleggen mbt tot de nationaliteit is het heel goed mogelijk om "illegaal" de Nederlandse nationalteit te behouden wanneer je de Amerikaanse aanvraagt en je valt niet in een uitzonderingscategorie zoals ik.
thanx man...dat is dus precies wat ik zocht, ik kon alleen de naturalisatieprocedure vindenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Wij deden dat nog in Guldens, als ik me goed herrinner was de prijs voor naturalisatie destijds Hfl 530,-
De prijs is sindsdien al een paar keer verhoogd, en de prijs is HIER terug te vinden. Voor een enkele persoon zonder speciale omstandigheden kost de aanvraag 384 Euro momenteel.
Wát blijven gastarbeiders? (Of wie, beter gezegd).quote:Op donderdag 20 oktober 2005 02:04 schreef zoalshetis het volgende:
hoe je het ook wend of keert, het blijven officieel gastarbeiders. heeft niks met paspoort of levensduur in nederland te maken. de officiele status is gastarbeider. tenzij van westerlijke afkomst.
Op www.multiplecitizenship.com geven ze een voorbeeld van hoeveel nationaliteiten een kind bij de geboorte kan hebben:quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan kun je een stuk grond kopen in Paraguay en de Paraguayaanse nationaliteit krijgen. Heb je er 6.
Wat zou het wereldrecord zijn?
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 08:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Wát blijven gastarbeiders? (Of wie, beter gezegd).
Welke officiele status beschrijft een gastarbeider? En wat heeft het met het hebben van meer dan één paspoort te maken?
Was je dronken? wend moet met dt, weste-r-lijke afkomst? Hoofdletters daargelaten, meestal maak jij toch niet zulke spelfouten dacht ik.
quote:
Er is geen enkel officieel statusverschil tussen een immigrant van niet westerlijke, of westerlijke afkomst. In de jaren 50 zijn er veel Spaanse en Griekse gastarbeiders naar Nederland gekomen, en in de jaren 60 kwamen er veel Turken en Marokkanen.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 02:04 schreef zoalshetis het volgende:
de officiele status is gastarbeider. tenzij van westerlijke afkomst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |