Dan kun je een stuk grond kopen in Paraguay en de Paraguayaanse nationaliteit krijgen. Heb je er 6.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 01:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik geloof dat 5 nationaliteiten in 1 theoretisch geval mogelijk is:
De moeder heeft een Amerikaanse en Australische nationaliteit.
De vader heeft een Ierse en Engelse nationaliteit.
Het kind kan alleen in deze combinatie en door wetten in alle 4 deze landen alle 4 de nationaliteiten dragen.
De 5e? Door in Nieuw Zeeland te wonen. De wet daar staat het toe dat je alle voorgaande nationaliteiten kunt behouden als je naturaliseerd tot Nieuw Zeelander.
Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen had, maar door wetgevingen in al die 5 landen was het mogelijk om 5 nationaliteiten te krijgen. Of iemand dit ooit gedaan heeft weet ik niet, het was alleen uitgezocht door iemand met verstand van zaken.
Dan ligt het er natuurlijk wel weer aan wat de wetten en betrekkingen zijn met de andere landen wat betrefd het behoud van andere nationaliteiten in Paraguay.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan kun je een stuk grond kopen in Paraguay en de Paraguayaanse nationaliteit krijgen. Heb je er 6.
Wat zou het wereldrecord zijn?
Wij deden dat nog in Guldens, als ik me goed herrinner was de prijs voor naturalisatie destijds Hfl 530,-quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:43 schreef BobRooney het volgende:
Wat heeft dat geintje gekost als ik vragen mag.
Klopt. Ik heb gelezen dat het officieel niet mag. Je raakt de Nederlandse nationaliteit kwijt als je bijvoorbeeld de Amerikaanse of Paraguayaanse nationaliteit aanneemt, maar het lijkt me niet dat dat allemaal 100% te controleren is en er een centrale database is voor dit soort zaken.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan ligt het er natuurlijk wel weer aan wat de wetten en betrekkingen zijn met de andere landen wat betrefd het behoud van andere nationaliteiten. De landen in mijn voorbeeld zijn allemaal oud-engelse kolonien en hebben een wetgeving die in grondbeginsel gebaseerd is op de Engelse. Nou ja, Ierland was natuurlijk nooit een kolonie maar hun wetgeving staat het behoud ook toe.
In dat voorbeeld is het behoud van de vorige nationaliteit geheel legaal. Omdat landen niet of nauwelijks met elkaar overleggen mbt tot de nationaliteit is het heel goed mogelijk om "illegaal" de Nederlandse nationalteit te behouden wanneer je de Amerikaanse aanvraagt en je valt niet in een uitzonderingscategorie zoals ik.
thanx man...dat is dus precies wat ik zocht, ik kon alleen de naturalisatieprocedure vindenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Wij deden dat nog in Guldens, als ik me goed herrinner was de prijs voor naturalisatie destijds Hfl 530,-
De prijs is sindsdien al een paar keer verhoogd, en de prijs is HIER terug te vinden. Voor een enkele persoon zonder speciale omstandigheden kost de aanvraag 384 Euro momenteel.
Wát blijven gastarbeiders? (Of wie, beter gezegd).quote:Op donderdag 20 oktober 2005 02:04 schreef zoalshetis het volgende:
hoe je het ook wend of keert, het blijven officieel gastarbeiders. heeft niks met paspoort of levensduur in nederland te maken. de officiele status is gastarbeider. tenzij van westerlijke afkomst.
Op www.multiplecitizenship.com geven ze een voorbeeld van hoeveel nationaliteiten een kind bij de geboorte kan hebben:quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan kun je een stuk grond kopen in Paraguay en de Paraguayaanse nationaliteit krijgen. Heb je er 6.
Wat zou het wereldrecord zijn?
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 08:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Wát blijven gastarbeiders? (Of wie, beter gezegd).
Welke officiele status beschrijft een gastarbeider? En wat heeft het met het hebben van meer dan één paspoort te maken?
Was je dronken? wend moet met dt, weste-r-lijke afkomst? Hoofdletters daargelaten, meestal maak jij toch niet zulke spelfouten dacht ik.
quote:
Er is geen enkel officieel statusverschil tussen een immigrant van niet westerlijke, of westerlijke afkomst. In de jaren 50 zijn er veel Spaanse en Griekse gastarbeiders naar Nederland gekomen, en in de jaren 60 kwamen er veel Turken en Marokkanen.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 02:04 schreef zoalshetis het volgende:
de officiele status is gastarbeider. tenzij van westerlijke afkomst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |