abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31563802
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 01:54 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik geloof dat 5 nationaliteiten in 1 theoretisch geval mogelijk is:

De moeder heeft een Amerikaanse en Australische nationaliteit.
De vader heeft een Ierse en Engelse nationaliteit.
Het kind kan alleen in deze combinatie en door wetten in alle 4 deze landen alle 4 de nationaliteiten dragen.

De 5e? Door in Nieuw Zeeland te wonen. De wet daar staat het toe dat je alle voorgaande nationaliteiten kunt behouden als je naturaliseerd tot Nieuw Zeelander.

Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen had, maar door wetgevingen in al die 5 landen was het mogelijk om 5 nationaliteiten te krijgen. Of iemand dit ooit gedaan heeft weet ik niet, het was alleen uitgezocht door iemand met verstand van zaken.
Dan kun je een stuk grond kopen in Paraguay en de Paraguayaanse nationaliteit krijgen. Heb je er 6.

Wat zou het wereldrecord zijn?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:09:20 #27
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_31564119
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 18:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan kun je een stuk grond kopen in Paraguay en de Paraguayaanse nationaliteit krijgen. Heb je er 6.

Dan ligt het er natuurlijk wel weer aan wat de wetten en betrekkingen zijn met de andere landen wat betrefd het behoud van andere nationaliteiten in Paraguay. De landen in mijn voorbeeld zijn allemaal oud-engelse kolonien en hebben een wetgeving die in grondbeginsel gebaseerd is op de Engelse. Nou ja, Ierland was natuurlijk nooit een kolonie maar hun wetgeving staat het behoud ook toe.

In dat voorbeeld is het behoud van de vorige nationaliteit geheel legaal. Omdat landen niet of nauwelijks met elkaar overleggen mbt tot de nationaliteit is het heel goed mogelijk om "illegaal" de Nederlandse nationalteit te behouden wanneer je de Amerikaanse aanvraagt en je valt niet in een uitzonderingscategorie zoals ik.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:12:02 #28
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_31564174
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 14:43 schreef BobRooney het volgende:
Wat heeft dat geintje gekost als ik vragen mag.
Wij deden dat nog in Guldens, als ik me goed herrinner was de prijs voor naturalisatie destijds Hfl 530,-

De prijs is sindsdien al een paar keer verhoogd, en de prijs is HIER terug te vinden. Voor een enkele persoon zonder speciale omstandigheden kost de aanvraag 384 Euro momenteel.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_31564200
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Dan ligt het er natuurlijk wel weer aan wat de wetten en betrekkingen zijn met de andere landen wat betrefd het behoud van andere nationaliteiten. De landen in mijn voorbeeld zijn allemaal oud-engelse kolonien en hebben een wetgeving die in grondbeginsel gebaseerd is op de Engelse. Nou ja, Ierland was natuurlijk nooit een kolonie maar hun wetgeving staat het behoud ook toe.

In dat voorbeeld is het behoud van de vorige nationaliteit geheel legaal. Omdat landen niet of nauwelijks met elkaar overleggen mbt tot de nationaliteit is het heel goed mogelijk om "illegaal" de Nederlandse nationalteit te behouden wanneer je de Amerikaanse aanvraagt en je valt niet in een uitzonderingscategorie zoals ik.
Klopt. Ik heb gelezen dat het officieel niet mag. Je raakt de Nederlandse nationaliteit kwijt als je bijvoorbeeld de Amerikaanse of Paraguayaanse nationaliteit aanneemt, maar het lijkt me niet dat dat allemaal 100% te controleren is en er een centrale database is voor dit soort zaken.

In principe zou ik op korte termijn ook over 3 nationaliteiten kunnen beschikken overigens. Alleen heb je er weinig aan. De Nederlandse nationaliteit wil ik sowieso behouden, daarnaast zal ik op termijn nog een andere nationaliteit aannemen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31565254
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Wij deden dat nog in Guldens, als ik me goed herrinner was de prijs voor naturalisatie destijds Hfl 530,-

De prijs is sindsdien al een paar keer verhoogd, en de prijs is HIER terug te vinden. Voor een enkele persoon zonder speciale omstandigheden kost de aanvraag 384 Euro momenteel.
thanx man...dat is dus precies wat ik zocht, ik kon alleen de naturalisatieprocedure vinden
pi_31568373
Wat kost een MVV?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:10:40 #32
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_31568733
Voor de prijs van een MVV:

http://www.ind.nl/nl/Images/30983_leges_%20NL_tcm5-45255.pdf

Binnen 1 minuut gevonden op de website van de IND
-
  donderdag 20 oktober 2005 @ 00:20:51 #33
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_31570868
Nu we toch bezig zijn, weet iemand of het klopt dat je geen nationaliteit van een ander EU-lid meer kunt krijgen als je al een nationaliteit van een EU-lid hebt?

Ik hoorde laatst een vriend van me zeggen dat hij zelfs als hij dat al zou willen zijn Britse nationaliteit niet zou kunnen ruilen voor de Nederlandse omdat dat niet meer kan. Het is op zich ook niet meer nodig aangezien iedereen al EU-staatsburger is en derhalve dezelfde rechten heeft, ongeacht welke EU-lid-nationaliteit hij heeft, maar toch.

Toch lijkt het me wel jammer als ik nooit meer de Italiaanse of Britse nationaliteit zou kunnen krijgen

Ik kon het nergens op internet vinden en heb vanmiddag na een kwartier in de wacht bij het call-center van de IND maar opgehangen...
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  donderdag 20 oktober 2005 @ 02:01:59 #34
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_31572984
Er zijn binnen de EU geen specifieke EU regels met betrekking tot de nationaliteit. Er is een verdrag tussen een aantal landen dat het "Tweede Protocol" wordt genoemd, en hiermee kunnen Fransen en Italianen in Nederland de dubbele nationaliteit behouden. Dit verdrag is alleen geldig tussen Nederland, Frankrijk en Italie.

Zie ook hier: http://www.immigratiedienst.nl/nl/algemeen/begrippen/T.asp , onderaan.

Je zou dus eens moeten onderzoeken of je de Italiaanse nationaliteit kunt dragen naast de Nederlandse. Ik denk dat het met de Engelse/Britse nationaliteit lastiger gaat worden.

Verder hebben de Grieken eenzelfde regeling als de Marokkanen: Eens een Griek, altijd een Griek, dus die vallen ook binnen de uitzonderingsgevallen voor dubbele nationaliteit.

Ik denk dat we dat gewoon kunnen oplossen door een EU paspoort in te voeren.
-
  donderdag 20 oktober 2005 @ 02:04:58 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31573004
hoe je het ook wend of keert, het blijven officieel gastarbeiders. heeft niks met paspoort of levensduur in nederland te maken. de officiele status is gastarbeider. tenzij van westerlijke afkomst.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31573990
Eens
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31574352
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 02:04 schreef zoalshetis het volgende:
hoe je het ook wend of keert, het blijven officieel gastarbeiders. heeft niks met paspoort of levensduur in nederland te maken. de officiele status is gastarbeider. tenzij van westerlijke afkomst.
Wát blijven gastarbeiders? (Of wie, beter gezegd).

Welke officiele status beschrijft een gastarbeider? En wat heeft het met het hebben van meer dan één paspoort te maken?

Was je dronken? wend moet met dt, weste-r-lijke afkomst? Hoofdletters daargelaten, meestal maak jij toch niet zulke spelfouten dacht ik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 20 oktober 2005 @ 08:24:10 #38
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31574426
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 18:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Op www.multiplecitizenship.com geven ze een voorbeeld van hoeveel nationaliteiten een kind bij de geboorte kan hebben:
How many citizenships can a child have at birth and how?
Best answer so far is 5 citizenships at birth:

(1) Father was born in the UK and is British
(2) Father is also now a naturalized citizen of the US
(3) Mother was born in Ireland.
(4) Mother is now also a naturalized citizen of Canada
(5) Child is born in New Zealand
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_31574720
6) Child buys property in Paraguay or Uruguay (Roemenier ook volgens mij)

Geeft die site ook aantallen?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:19:19 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31579487
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 08:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Wát blijven gastarbeiders? (Of wie, beter gezegd).

Welke officiele status beschrijft een gastarbeider? En wat heeft het met het hebben van meer dan één paspoort te maken?

Was je dronken? wend moet met dt, weste-r-lijke afkomst? Hoofdletters daargelaten, meestal maak jij toch niet zulke spelfouten dacht ik.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31579869
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 14:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 20 oktober 2005 @ 21:46:25 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_31589000
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 02:04 schreef zoalshetis het volgende:
de officiele status is gastarbeider. tenzij van westerlijke afkomst.
Er is geen enkel officieel statusverschil tussen een immigrant van niet westerlijke, of westerlijke afkomst. In de jaren 50 zijn er veel Spaanse en Griekse gastarbeiders naar Nederland gekomen, en in de jaren 60 kwamen er veel Turken en Marokkanen.

Ik denk dat mensen graag een verschil maken tussen "westerlijk" en "niet-westerlijk" omdat men liever de Turken en Marokkanen in dat hokje stopt en tegelijkertijd EU immigranten en/of Amerikanen etc als "westerlijk" te bestempelen.

Er zijn in de praktijk maar twee verschillende immigranten, uitgezonderd de Antillen vanwege hun speciale status:

Immigranten uit EU landen.
Immigranten uit niet EU landen.

Voor deze twee groepen gelden andere regels. Een Griek, Spanjaard of Zweed kan een stuk makkelijker naar Nederland komen dan een Marokkaan, Turk, Amerikaan, of Canadees.

Dat "westerlijk" of "niet westerlijk" is een beetje een onzinnige term. Wie bepaald nou of Jappanners "westerlijk" zijn? Hun economie is goed, maar hun cultuur en geloof is meer anders dan bijvoorbeeld de Turkse in vergelijk met Nederland. En Argentijnen? Russen? Chinezen? Roemenen? Hoe bepaal je dat nou?

En als je dat dan bepaald, moeten de immigratieregels daar ook op afgesteld worden? Ik denk persoonlijk dit "westerlijk" en "niet-westerlijk" meer een verkapte manier van zeggen is dat Chinezen meer welkom zijn dan Turken.
-
pi_31646474
Chinezen zijn niet westerlijk.

Het is algemeen bekend wat westerlijk is. EU lanen, Europese ruimte, VS, Canada, Japan, Israel, Australie, Nieuw Zeeland en Zuid Afrika.

Wat mij betreft mogen landen als Chili, Uruguay, Argentinie, Zuid Korea, Taiwan, Singapore er ook bij.

Landen zonder visumplicht geeft een redelijk beeld al kan je bijvoorbeeld Bolivia en Equador geen westerse landen noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')