abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31460963
Naar aanleiding van; Peiling: PvdA weer de grootste in Rotterdam

Waarom hoppen veel kiezers weer over na de PvdA? Heeft de PvdA echt haar lesje geleerd? Luisteren ze nu eindelijk weer naar de blanke arbeiders in achterstandswijken? Geloven de kiezers opeens dat de PvdA haar leven verbetert heeft met betrekking tot immigratie en criminaliteit?

Of is het slechts een uitweg om aan het kille sociale beleid van "rechts" te ontsnappen? Of ligt het puur aan de slechte economie?

Ligt de "comeback" van de PvdA aan de sterkte van de PvdA zelf of aan de omstandigheden?

Dit gaat zowel over de PvdA op landelijk niveau als op gemeentelijk niveau.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:49:53 #2
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31461051
Of ligt 't eraan dat de regerende partijen vaak verliezen in peilingen?
pi_31461786
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:46 schreef pberends het volgende:
Naar aanleiding van; Peiling: PvdA weer de grootste in Rotterdam

Waarom hoppen veel kiezers weer over na de PvdA? Heeft de PvdA echt haar lesje geleerd? Luisteren ze nu eindelijk weer naar de blanke arbeiders in achterstandswijken? Geloven de kiezers opeens dat de PvdA haar leven verbetert heeft met betrekking tot immigratie en criminaliteit?

Of is het slechts een uitweg om aan het kille sociale beleid van "rechts" te ontsnappen? Of ligt het puur aan de slechte economie?

Ligt de "comeback" van de PvdA aan de sterkte van de PvdA zelf of aan de omstandigheden?

Dit gaat zowel over de PvdA op landelijk niveau als op gemeentelijk niveau.
Het kan toch ook gewoon liggen aan het feit dat de PvdA de beste ideeen heeft voor de toekomst? Je doet nogal wat veronderstellingen in je OP die erg suggestief zijn.

Misschien ligt het wel vooral aan het gegeven dat de nieuwe partijen toch nogal zijn tegengevallen.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:24:39 #4
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_31461794
Zoals ik op de FP al stelde:
Zo zie je overigens maar weer hoe beinvloedbaar de mens is; go with the political flow. (als t kabinet Balkenende een wat socialer beleid had gevoerd (of dat nu een goed idee zou zijn of niet kun je over redetwisten) was de PVDA nu niet zo groot geweest (in de peilingen dan).

Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_31462314
Het is heel simpel in feite.

Het merendeel van Nederland (dus ook van Rotterdam) is gewoon dom. En op het moment dat het dan even niet gaat zoals ze willen, of niet alle eisen die ze hebben worden ingewilligd, dan gaan ze meteen op een andere partij stemmen, maakt niet eens zoveel uit wat die partij zegt, zolang het maar wat anders is dan het huidige beleid.
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_31462334
Omdat een groot deel van het volk achter poppetjes aanhuppelt en niet achter ideeen.
Fortuyn -> Bos
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_31462445
oa. omdat ze teleurgesteld zijn in het CDA
pi_31462456
Waarom is er nog algemeen kiesrecht vraag ik me wel eens af.
pi_31462478
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:01 schreef Steijn het volgende:
*eens
pi_31462524
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Het kan toch ook gewoon liggen aan het feit dat de PvdA de beste ideeen heeft voor de toekomst? Je doet nogal wat veronderstellingen in je OP die erg suggestief zijn.
Ja, natuurlijk zijn ze suggestief, dat lijkt me de juiste manier om een debat aan te zwengelen .
pi_31462542
Omdat de kiezers die achter Fortyn aan aan het rennen waren er achter zijn gekomen dat het volledig loos gebral is geweest. En dat degene die na zijn dood de partij hebben gerund er niets maar dan ook helemaal niets nuttigs mee hebben gedaan. Ze gaan nu weer terug naar waar ze vandaan kwamen waarschijnlijk. Daarnaast is het CDA of de VVD voor veel mensen geen optie blijkbaar.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:16:15 #12
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_31462745
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:01 schreef Steijn het volgende:
Alsof jij dan wel stemrecht zou krijgen.

En natuurlijk valt het standaardantwoord weer: ''mensen zijn dom'', want alleen mensen die rechts stemmen zijn natuurlijk slim. Alle hoogleraren e.d. stemmen zeker allemaal rechts? Of zijn dat ook domme mensen als ze wel links stemmen?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_31462825
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:16 schreef ethiraseth het volgende:
En natuurlijk valt het standaardantwoord weer: ''mensen zijn dom'', want alleen mensen die rechts stemmen zijn natuurlijk slim. Alle hoogleraren e.d. stemmen zeker allemaal rechts? Of zijn dat ook domme mensen als ze wel links stemmen?
Domme mensen stemmen op een poppetje, dat zijn er helaas nog teveel. Ik ben het niet eens met een PvdA stemmer, nog minder eens met een Groen Links stemmer maar stemmen op Wouter Bos vanwege ze leuke koppie of ze lekkere kontje.....zulke mensen moet je het kiesrecht ontnemen
pi_31463026
quote:
Alsof jij dan wel stemrecht zou krijgen.
Ja, ik heb echt een inhoudelijke mening over veel onderwerpen.
quote:
Jij bent het die begint over links/rechts. Het inperken van het algemeen kiesrecht doe ik niet om rechts of het liberalisme te bevoordelen, ik wil gewoon bereiken dat men meer op inhoud kiest en niet op de persoon.

Het is nu even een snelle gedachtengang, maar zou het niet wat zijn om het stemmen op personen af te schaffen en te gaan stemmen op basis van een soort stemwijzer? Je voert bij bepaalde ideeen je standpunt in en kiest op die manier voor een partij/ideeencoalitie. Stemmen op personen veroorzaakt namelijk automatisch dat het ook om de persoon draait.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:35:04 #15
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_31463137
quote:

[..]

Tuurlijk, kiezers dom noemen om het feit dat ze PvdA stemmen IS idd dom. Maar dat zei ik niet. Het is meer dat heel veel mensen bij zichzelf denken (en lees deze situatie gerust andersom als links regeert en rechts oppositie voert);

O, deze regering is echt kut. Ik ga die anderen stemmen.

Ze kijken niet naar partijprogramma's, niet naar eigen idealen, niet naar wat zij willen en wie daar bij past. Nee, men kijkt hoe de huidige regering het doet, en zijn ze tevreden, vinden ze het best, vinden ze dat niet (of dat nou om legitieme redenen zijn of niet) dan gaan ze naar de oppositie. Vrij dom vind ik zoiets, maar ach ....
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_31463177
Never underestimate the power of stupid people in large groups.

De bezuinigingen waren nodig omdat Paars al het geld van hun gouden jaren hadden opgebrast, zonder staatsschulden af te lossen. Toen de economie in een dal kwam, mocht Rechts het oplossen met een lege beurs. De benodigde centen moesten dus van het volk komen, want de spaarpot was leeg. Nu gaat het weer wat beter (dankzij die bezuinigingen en immigratiebeleid) en staat Links weer te popelen om populistisch met geld te gaan smijten.

Economen stemmen over het algemeen Rechts, en ook de beurs reageert positiever bij een Rechtse winst bij de verkiezingen, dan bij Linkse.

De beste strategie voor Links is een grote, arme, laagopgeleide werkende klasse, want DAAR komen hun stemmen vandaan. Het mooiste zou zijn als ze van de situatie die daartoe leidt, ook nog eens Rechts de schuld konden geven.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  zondag 16 oktober 2005 @ 11:03:37 #17
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31484107
Tjah, wat het ook is, het heeft niks met hun zichtbaarheid te maken de afgelopen jaren. Blijf zitten waar je zit, kruip af en toe eens voor een camera om te zeggen dat het kabinet foei is en ga vervolgens weer terug naar je plek om je angstvallig op de vlakte te houden.

Ow ja, soms ff uit je hol klauteren om te lallen over blanke belastingbetalers helpt kennelijk ook mee. Het zou een CDA-er geweest moeten zijn die dat gezegd zou hebben, dan werd ie letterlijk aan het kruis genageld.
Say your prayers
  zondag 16 oktober 2005 @ 11:11:56 #18
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_31484237
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:53 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Het is heel simpel in feite.

Het merendeel van Nederland (dus ook van Rotterdam) is gewoon dom.
Nee dat is de reden dat de VVD telkens zoveel stemmen krijgt.
pi_31484305
Omdat dit kabinet beloofd dat we het beter krijgen, maar ondertussen maar blijft bezuinigen en het nieuwe ziekenkostenstelsel gaat invoeren, willen mensen iets anders. Aangezien veel mensen Wilders ook niks vinden, vind ik het niet meer dan logisch weer bij de PVDA uit te komen. De keuze is zo groot nog niet.
  zondag 16 oktober 2005 @ 11:21:59 #20
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31484408
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 11:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Omdat dit kabinet beloofd dat we het beter krijgen, maar ondertussen maar blijft bezuinigen en het nieuwe ziekenkostenstelsel gaat invoeren, willen mensen iets anders. Aangezien veel mensen Wilders ook niks vinden, vind ik het niet meer dan logisch weer bij de PVDA uit te komen. De keuze is zo groot nog niet.
We moeten het natuurlijk beter krijgen in 2/3 jaar naar 4 jaar slecht beleid en anders nemen we diegene aan wie de malaise deels te danken is weer terug.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31484428
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 11:21 schreef Pracissor het volgende:

[..]

We moeten het natuurlijk beter krijgen in 2/3 jaar naar 4 jaar slecht beleid en anders nemen we diegene aan wie de malaise deels te danken is weer terug.
Degene aan wie de malaise deels te danken is (VVD) zit er juist nog steeds.
pi_31484480
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 11:21 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ja hoor, het is allemaal de schuld van links.
Zo, da's wel een erg simpele manier van discussie-voeren, niet? Zijn we snel klaar.

Oh ja, het is 'NA' 4 jaar slecht beleid hoor.

zondag 16 oktober 2005 @ 11:26:01 #23
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31484491
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 11:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Degene aan wie de malaise deels te danken is (VVD) zit er juist nog steeds.
Waarom het meeste aan de VVD?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  zondag 16 oktober 2005 @ 11:27:15 #24
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31484512
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 11:25 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja hoor, het is allemaal de schuld van links.
Zo, da's wel een erg simpele manier van discussie-voeren, niet? Zijn we snel klaar.

Oh ja, het is 'NA' 4 jaar slecht beleid hoor.

Het is idd simpel om gelijk links/rechts er bij te halen...
pi_31484523
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 11:26 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Waarom het meeste aan de VVD?
Omdat die ook in Paars 2 zaten, slimpie.
Je hebt het zelf net over de puinzooi die ze toen gemaakt hadden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')