Het kan toch ook gewoon liggen aan het feit dat de PvdA de beste ideeen heeft voor de toekomst? Je doet nogal wat veronderstellingen in je OP die erg suggestief zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:46 schreef pberends het volgende:
Naar aanleiding van; Peiling: PvdA weer de grootste in Rotterdam
Waarom hoppen veel kiezers weer over na de PvdA? Heeft de PvdA echt haar lesje geleerd? Luisteren ze nu eindelijk weer naar de blanke arbeiders in achterstandswijken? Geloven de kiezers opeens dat de PvdA haar leven verbetert heeft met betrekking tot immigratie en criminaliteit?
Of is het slechts een uitweg om aan het kille sociale beleid van "rechts" te ontsnappen? Of ligt het puur aan de slechte economie?
Ligt de "comeback" van de PvdA aan de sterkte van de PvdA zelf of aan de omstandigheden?
Dit gaat zowel over de PvdA op landelijk niveau als op gemeentelijk niveau.
*eensquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:01 schreef Steijn het volgende:
Waarom is er nog algemeen kiesrecht vraag ik me wel eens af.
Ja, natuurlijk zijn ze suggestief, dat lijkt me de juiste manier om een debat aan te zwengelenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Het kan toch ook gewoon liggen aan het feit dat de PvdA de beste ideeen heeft voor de toekomst? Je doet nogal wat veronderstellingen in je OP die erg suggestief zijn.
Alsof jij dan wel stemrecht zou krijgen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:01 schreef Steijn het volgende:
Waarom is er nog algemeen kiesrecht vraag ik me wel eens af.
Domme mensen stemmen op een poppetje, dat zijn er helaas nog teveel. Ik ben het niet eens met een PvdA stemmer, nog minder eens met een Groen Links stemmer maar stemmen op Wouter Bos vanwege ze leuke koppie of ze lekkere kontje.....zulke mensen moet je het kiesrecht ontnemenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:16 schreef ethiraseth het volgende:
En natuurlijk valt het standaardantwoord weer: ''mensen zijn dom'', want alleen mensen die rechts stemmen zijn natuurlijk slim. Alle hoogleraren e.d. stemmen zeker allemaal rechts?Of zijn dat ook domme mensen als ze wel links stemmen?
![]()
Ja, ik heb echt een inhoudelijke mening over veel onderwerpen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:16 schreef ethiraseth het volgende:
Alsof jij dan wel stemrecht zou krijgen.
Jij bent het die begint over links/rechts. Het inperken van het algemeen kiesrecht doe ik niet om rechts of het liberalisme te bevoordelen, ik wil gewoon bereiken dat men meer op inhoud kiest en niet op de persoon.quote:En natuurlijk valt het standaardantwoord weer: ''mensen zijn dom'', want alleen mensen die rechts stemmen zijn natuurlijk slim. Alle hoogleraren e.d. stemmen zeker allemaal rechts?Of zijn dat ook domme mensen als ze wel links stemmen?
![]()
Tuurlijk, kiezers dom noemen om het feit dat ze PvdA stemmen IS idd dom. Maar dat zei ik niet. Het is meer dat heel veel mensen bij zichzelf denken (en lees deze situatie gerust andersom als links regeert en rechts oppositie voert);quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En natuurlijk valt het standaardantwoord weer: ''mensen zijn dom'', want alleen mensen die rechts stemmen zijn natuurlijk slim. Alle hoogleraren e.d. stemmen zeker allemaal rechts?Of zijn dat ook domme mensen als ze wel links stemmen?
![]()
Nee dat is de reden dat de VVD telkens zoveel stemmen krijgt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:53 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Het is heel simpel in feite.
Het merendeel van Nederland (dus ook van Rotterdam) is gewoon dom.
We moeten het natuurlijk beter krijgen in 2/3 jaar naar 4 jaar slecht beleid en anders nemen we diegene aan wie de malaise deels te danken is weer terug.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Omdat dit kabinet beloofd dat we het beter krijgen, maar ondertussen maar blijft bezuinigen en het nieuwe ziekenkostenstelsel gaat invoeren, willen mensen iets anders. Aangezien veel mensen Wilders ook niks vinden, vind ik het niet meer dan logisch weer bij de PVDA uit te komen. De keuze is zo groot nog niet.
Degene aan wie de malaise deels te danken is (VVD) zit er juist nog steeds.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:21 schreef Pracissor het volgende:
[..]
We moeten het natuurlijk beter krijgen in 2/3 jaar naar 4 jaar slecht beleid en anders nemen we diegene aan wie de malaise deels te danken is weer terug.![]()
Ja hoor, het is allemaal de schuld van links.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:21 schreef Pracissor het volgende:
[..]
We moeten het natuurlijk beter krijgen in 2/3 jaar naar 4 jaar slecht beleid en anders nemen we diegene aan wie de malaise deels te danken is weer terug.![]()
Waarom het meeste aan de VVD?quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Degene aan wie de malaise deels te danken is (VVD) zit er juist nog steeds.
Het is idd simpel om gelijk links/rechts er bij te halen...quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja hoor, het is allemaal de schuld van links.![]()
Zo, da's wel een erg simpele manier van discussie-voeren, niet? Zijn we snel klaar.
Oh ja, het is 'NA' 4 jaar slecht beleid hoor.
![]()
Omdat die ook in Paars 2 zaten, slimpie.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |