abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31463410
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:47 schreef MrX1982 het volgende:
Vroeger was alles beter.
Behalve alles.
pi_31463455
Laster
pi_31463514
Het is triest dat Steven Biko overleed terwijl hij in hechtenis verkeerde, maar Samir A. slechts een paar schrammetjes opliep.
pi_31463516
quote:
Bouw hoogste spoorlijn ter wereld klaar

PEKING (ANP/DPA/RTR) – De bouw van de hoogst liggende spoorlijn ter wereld, naar de Tibetaanse hoofdstad Lhasa, is af. Hoewel pas in juli volgend jaar proefritten op de agenda staan, was er zaterdag op het station van Lhasa een officiële ceremonie om de afronding van de werkzaamheden te vieren.

De aanleg van de meer dan 1100 kilometer lange spoorlijn heeft ruim vier jaar geduurd. Het startschot werd eind juni 2001 gegeven tijdens feestelijke bijeenkomsten in Golmud in de Chinese provincie Qinghai en in Lhasa, de eindstations van de lijn.

De 1142 kilometer lange railverbinding tussen de twee steden is de hoogste ter wereld. Meer dan 960 kilometer ligt op een hoogte van meer dan 4000 meter. Het hoogste punt ligt op 5072 meter en Tanggula is nu met 5068 meter het hoogste station ter wereld. Het hoogste punt van de nieuwe lijn ligt tweehonderd meter hoger dan de Peruaanse spoorlijn in de Andes. De kosten van de aanleg worden geschat op 2,4 miljard euro.

Ongeveer de helft van de nieuwe spoorlijn ligt op permanent bevroren ondergrond. Dat kan een probleem worden als die bodem door de opwarming van de aarde zacht wordt. Dat zou volgens milieudeskundigen omstreeks 2050 kunnen gebeuren, waardoor het functioneren van de verbinding aangetast kan worden.

China verwacht veel van de spoorwegverbinding. Die is volgens Peking van groot belang voor de sociale en economische ontwikkeling van Tibet, dat in 1950 door Chinese troepen werd bezet. Als de spoorwegverbinding functioneert wordt het voor toeristen, handelaren en Chinese kolonisten gemakkelijker om in het land – ook bekend als het ’dak van de wereld’ – te komen. Dat laatste is juist wat veel Tibetanen vrezen. Zij denken dat hun cultuur zal verdwijnen als zich steeds meer Han–Chinezen in het gebied vestigen. Mensenrechtenorganisaties hebben kritiek op het project. Ze zijn bang dat Peking met de spoorlijn zijn greep op Tibet zal versterken.
http://www.refdag.nl/arti(...)er+wereld+klaar.html

dat is nog eens andere koek dan bv. een spoorlijn Amsterdam-Groningen
pi_31463551
Dat hebben ze snel gebouwd
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:57:53 #256
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31463584
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:56 schreef MrX1982 het volgende:
Dat hebben ze snel gebouwd
Zeg dat wel! Hier doen we er 10 jaar over om de A2 wat te verbreden.
pi_31463606
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Het is triest dat Steven Biko overleed terwijl hij in hechtenis verkeerde, maar Samir A. slechts een paar schrammetjes opliep.
Tja, in het ene land regeren de Biko's en in het andere de Samir's, en in het land van de Biko's loopt een Samir hoogstens een schrammetje op, in het land van de Samir's overlijden de Biko's.
pi_31463622
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zeg dat wel! Hier doen we er 10 jaar over om de A2 wat te verbreden.
Zitten toch wel voordelen aan het communisme en ze hebben waarschijnlijk weinig last van organisaties die dwars liggen.
pi_31463659
en nog meer lijnen worden gebouwd, naar de islamitische westen en naar Hainan in het zuiden willen ze ook bouwen http://www.nordling.nu/schaefer/chinamap.gif
pi_31463799
Strategisch slimme zet van die Chinezen
pi_31463850
zie trouwens maar bar weinig verbindingen met bv. Mongolie, is die Chinese Muur daar dan zo dik?
pi_31463937
* pberends is playing Ruth Jacott - Vrede

Allemaal!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:18:15 #263
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31463971
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Werken is niet leuk. Over arbeidsethiek en oorlog.
Een van de weinige boeken in mijn kast.
[..]

De jaren '80, dat waren nog eens tijden
ik mis dat *zucht*
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31464147
quote:
„Kennis van de natuur kan bij natuurrampen levens redden”

BANGKOK (IPS) - Leiders op het Indonesische eiland Simeulue ontvingen deze week een prestigieuze VN-award voor de tienduizenden levens die ze gered hebben tijdens de tsunami die Azië vorig jaar trof. Ze wisten door het gedrag van de zee en van hun buffels te voorspellen dat er een vloedgolf aankwam.

Op Simeulue, een eiland dat ruim 80.000 inwoners telt, kwamen slechts zeven mensen om door de tsunami. In de rest van de provincie Atjeh, kwamen bijna 164.000 mensen om.

„Het verhaal over hoe de zee verandert en dat buffels landinwaarts vluchten voorafgaand aan een tsunami, wordt hier al een eeuw lang doorverteld”, zegt Mohamed Ridwan, een van de bekroonde leiders. In 1907 werd het eiland getroffen door een aardbeving, gevolgd door een tsunami. Bij die ramp kwamen duizenden eilandbewoners om. „Sindsdien weten we hoe we aan zo’n ramp moeten ontkomen”, aldus Ridwan.

Bij de tsunami van eind vorig jaar zaten de meeste eilandbewoners binnen dertig minuten op een veilige locatie. Met de modernste techniek was die prestatie waarschijnlijk niet te evenaren geweest, zegt Joseph Chung, regiomanager voor Azië en de Pacific.

De vlucht redde tienduizenden levens, en dat terwijl Simeulue dicht bij het epicentrum van de beving lag. De erkenning voor de handelwijze van leiders op Simeulue vestigt ook de aandacht op de relevante kennis die inheemse volken hebben over de natuur. Twee andere bevolkingsgroepen, de zeezigeuners aan de zuidkust van Thailand en inheemse bevolkingsgroepen op de Nicobaren en Andamaneilanden doorstonden de ramp ook relatief goed. Ook zij vluchtten naar hoger gelegen gebieden, omdat ze zagen dat er wat met de natuur aan de hand was.

De tsunami die Azië vorig jaar op Tweede Kerstdag trof, was één van de ergste natuurrampen ooit. De vloedgolf trof de kustlijn van elf landen, waar in totaal bijna 224.495 doden vielen. De Indonesische provincie Atjeh werd het zwaarst getroffen, met 163.795 doden. Daarna vielen de meeste dodelijke slachtoffers in Sri Lanka (35.399), India (16.389) en Thailand (8.345).

Uit cijfers van het Internationale Rode Kruis en de Rode Halve Maan (IFRC) blijkt dat de afgelopen tien jaar in Azië de meeste doden bij natuurrampen vielen, in totaal ruim 700.000 mensen. Azië wordt ook het vaakst getroffen door natuurrampen. Sinds 1995 zijn 2.459 natuurrampen geteld, waaronder aardverschuivingen, droogten, overstromingen, vulkaanuitbarstingen en orkanen, blijkt uit het World Disaster Report van de IFRC.

„Kennis van inheemse bevolkingsgroepen en plaatselijke tradities is van vitaal belang om mensenlevens te redden bij natuurrampen”, zegt Rene Jinon van de rampeneenheid van IFRC Zuidoost-Azië. „We zouden die kennis niet langer moeten negeren, maar er juist op moeten vertrouwen.”
http://www.refdag.nl/arti(...)dden%26rdquo%3B.html
pi_31464254
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:18 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

ik mis dat *zucht*
Ik krijg wel eens het idee dat ik het allemaal gedroomd heb.

Als ik het geschreeuw van tegenwoordig aanhoor: "de wereld vergaat, we streven of op een regelrechte ramp, vroeger was alles gezellig en links en politiek correct en multiculitknuffel en economische voorspoed", dan heb ik iets gemist vroeger.

Doemdenken, dat waren mijn jaren 80! Met stinkende krakers, extreem rechtse knokploegen de de Z-side, oorlog in de stad, terreur en "jullie rechtsstaat is de onze niet". En allemaal, allemaal werkloos. Ik ben serieus opgegroeid met het idee dat er nooit betaald werk voor mij zou zijn, en dat voorbereidingen daarop volstrekt zinloos waren. Dus zaten we lekker met z'n allen in de kroeg
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31464298
quote:
Zijn natuurrampen niet slechts een reactie van de natuur op de mens, die de natuur verdringt?
pi_31464502
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:17 schreef pberends het volgende:

Allemaal!

Je muzieksmaak overtreft die van iedereen
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:04:56 #268
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31465065
muziek is de duivelsoren kussen.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31465393
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je muzieksmaak overtreft die van iedereen
"We bouwen huizen om orkanen te weerstaan"

Behalve de Amerikanen.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:23:03 #270
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31465440
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik krijg wel eens het idee dat ik het allemaal gedroomd heb.

Als ik het geschreeuw van tegenwoordig aanhoor: "de wereld vergaat, we streven of op een regelrechte ramp, vroeger was alles gezellig en links en politiek correct en multiculitknuffel en economische voorspoed", dan heb ik iets gemist vroeger.

Doemdenken, dat waren mijn jaren 80! Met stinkende krakers, extreem rechtse knokploegen de de Z-side, oorlog in de stad, terreur en "jullie rechtsstaat is de onze niet". En allemaal, allemaal werkloos. Ik ben serieus opgegroeid met het idee dat er nooit betaald werk voor mij zou zijn, en dat voorbereidingen daarop volstrekt zinloos waren. Dus zaten we lekker met z'n allen in de kroeg
Dat idee is precies het idee van de romantische jaren 80
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:28:40 #271
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31465565
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:23 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ach toen jij begon te puberen was het al begin jaren 90. In de kroeg hangen was er in de jaren 80 voor jou niet bij!
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31465570
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:20 schreef pberends het volgende:

[..]

"We bouwen huizen om orkanen te weerstaan"

Behalve de Amerikanen.

Een typisch Amerikaans burger. Weerloos en onderdanig.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:30:06 #273
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31465593
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:28 schreef pberends het volgende:

[..]

[afbeelding]

Een typisch Amerikaans burger. Weerloos en onderdanig.
Hoe jij altijd aan die typische plaatjes komt
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31465807
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:23 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ik heb zojuist een echte strakke zwarte broek gekocht, met nauwe pijpen
Je moet er tegenwoordig stad en land voor af, voor een fatsoenlijke broek. Ik heb nooit kunnen wennen aan die fladderpijpen

Strakke broek, sokken eroverheen, laarsjes! Of kisten of gympjes. Schoenen kopen is ook al 10 jaar een hel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31465814
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:17 schreef pberends het volgende:

Allemaal!
Is dat niet dat nummer waar opeens "gescrétsjcht" wordt .. en dat voor een songfestival nummer,
Maar Ruth Jacott is gewoon een nette blanke amsterdamse zangeres (Joods natuurlijk, zie de naam, natuurlijk zoals alle amsterdamse entertainers, op André Hazes na dan, alhoewel die best joods was geworden, ware het niet dat er geen koosjere unox-knakworstjes zijn).
Zo'n meisje hoeft toch niet te vervallen in van die negermuziek-stijlen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')