abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 december 2005 @ 16:15:03 #131
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33346953
Zo. En ik woon in Utrecht. Nu nog thuis internet en ik ben helemaal blij.
For great justice!
pi_33350991
Welkom. Helaas ben ik er niet meer om je te verwelkomen. Maar dat vergeef je me wel, hè.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_33372042
Uiteraard.
For great justice!
pi_33373246
Net nieuw in Utrecht. Heb samen met mijn vriendin een zolderkamer in de wijk ondiep...

Dicht bij amsterdamsestraatweg ter hoogte van de Watertoren. bevalt tot nu toe prima maar kan er nog weinig over zeggen want zit er pas sinds 1 dec. Leuke rustige buurt en winkels oo dicht in de buurt..

Tot nu toe nog geen spijt van...
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  zaterdag 24 december 2005 @ 16:54:06 #135
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_33373717
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:36 schreef RoaRRR het volgende:
Net nieuw in Utrecht. Heb samen met mijn vriendin een zolderkamer in de wijk ondiep...

Dicht bij amsterdamsestraatweg ter hoogte van de Watertoren. bevalt tot nu toe prima maar kan er nog weinig over zeggen want zit er pas sinds 1 dec. Leuke rustige buurt en winkels oo dicht in de buurt..

Tot nu toe nog geen spijt van...
Welkom in me buurtjiej!
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_33373782
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:27 schreef harryharry het volgende:

[..]

Sterrewijk is een prima wijk, wonen veel 'echte' utrechters. Veel sociale controle onderling geen geouwehoer.

Ik fiets er 's avonds niet graag doorheen in de zomer. Over geouwehoer en agressie gesproken.
pi_33373795
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:15 schreef QyRoZ het volgende:
Zo. En ik woon in Utrecht. Nu nog thuis internet en ik ben helemaal blij.
Welkom
pi_33373936
Maar dat internet gaat nog wel een paar weken duren. Waren moet Casema in Utrecht zitten?
For great justice!
pi_33375125
Ik heb ook internet via Casema (Casema/Wanadoo). Heb het al sinds januari 2001 en ben er heel tevreden over.
pi_33376988
Het iemand te pakken krijgen via de telefoon is een probleem. In Amersfoort had ik het ook, werkte meeste tijd wel, maar na deze ervaring ben ik wel enigzins boos.
For great justice!
  donderdag 29 december 2005 @ 16:47:50 #141
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_33509740
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:03 schreef QyRoZ het volgende:
Maar dat internet gaat nog wel een paar weken duren. Waren moet Casema in Utrecht zitten?
Tip: leen van iemand eens zo'n wireless internet usb-stick ofzo. Grote kans dat er iemand bij jou in de flat/straat een draadloze router heeft staan, waarop je stiekum gewoon kunt meeliften

Of vraag het je buren gewoon even of er iemand een draadloos basisstation heeft en of je for the time being mag mee-internetten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 29 december 2005 @ 16:56:00 #142
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_33510014
Heb trouwens zelf 6 jaar in Zuilen gewoond. Eerst in het eerste stuk op de Werner Helmichstraat, daarna vier jaar in een mooi jaren dertig rijtjeshuis met erker in de Koolhovenstraat. Het huis daar werd te klein met twee kinderen en verhuizen naar een goede buurt en dan ook nog een mooi groot huis werd wel erg prijzig. Vandaar dat we de stad uit zijn.

Wat een rust in min nieuwe woonplaats!
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_33514991
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:47 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Tip: leen van iemand eens zo'n wireless internet usb-stick ofzo. Grote kans dat er iemand bij jou in de flat/straat een draadloze router heeft staan, waarop je stiekum gewoon kunt meeliften

Of vraag het je buren gewoon even of er iemand een draadloos basisstation heeft en of je for the time being mag mee-internetten.
Hebben ze niet.

.
For great justice!
pi_33596490
Zo te lezen zitten er een hoop fokkers bij me in de buurt. Woon zelf alweer 8 jaar op de balijelaan en ga als alles goed gaat per maart verhuizen naar de burgemeester van Tuyllkade. Eindelijk mijn eigen huis! met mooie groen strook in het midden

Maar uh, hoezo is zuilen achteruit aan het lopen ? heb zelf ook een beetje rondgekeken daar en idd Edisonstraat enzo is nu niet direct wat je wil misschien. De Tuyllkade leek en lijkt mij geen plek waar je hangjoren en bijhorende toestanden tegen gaat komen.... toch ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  zondag 1 januari 2006 @ 12:08:50 #145
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33598545
Van Tuyllkade zit je dicht bij FOK!Radio.
For great justice!
pi_33598656
* AudreyHepburn meldt zich ook even.

Ik woon nu naast de Galgenwaard. Ergens in mei ga ik verhuizen. Of ik ga samenwonen met Vriendin 1 in Oudwijk, of met Vriendin 2 in Ondiep/Pijlsweerd/Vogelenbuurt, die contreien. Ook al studeer ik dan in Amsterdam, ik ga daar echt niet wonen.

. Zelfmoordflats in Diemen. .
. Klein huisje met een vriendin ergens hier in Utrecht. .

Ik hoef alleen niet in Kanaleneiland te wonen. Ik ken even net iets teveel mensen bij wie er meerdere keren is ingebroken. En het is ook ver weg van alle dingen waar ik moet zijn.
It's my party and I'll cry if I want to.
  zondag 1 januari 2006 @ 12:19:06 #147
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33598668
Overvecht lijkt me nou ook niet echt je van het.
For great justice!
pi_33598777
quote:
Op zondag 1 januari 2006 12:19 schreef QyRoZ het volgende:
Overvecht lijkt me nou ook niet echt je van het.
Overvecht zuid gaat nog wel hoor, zo tegen het Griftpark aan. Maar Noord wil je idd ook niet zitten. Ook omdat het zo ver van alles weg is.
  zondag 1 januari 2006 @ 12:31:08 #149
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33598819
Ik blijf er bij, Transwijk is prima wonen, in 10 minuutjes fiets ik naar de Oude Gracht, in iets meer dan 5 naar CS. Het ligt dan wel dicht tegen Kanaleneiland aan maar daar merk je weinig van. Wel zijn die groepjes 's avonds bij Winkelcentrum Kanaleneiland niet erg prettig voor je gevoel.
For great justice!
  zondag 1 januari 2006 @ 12:38:29 #150
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33598946
quote:
Op zondag 1 januari 2006 12:18 schreef AudreyHepburn het volgende:

Ik woon nu naast de Galgenwaard. Ergens in mei ga ik verhuizen. Of ik ga samenwonen met Vriendin 1 in Oudwijk, of met Vriendin 2 in Ondiep/Pijlsweerd/Vogelenbuurt, die contreien.
Dan zou ik voor Vriendin 1 kiezen!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33599311
quote:
Op zondag 1 januari 2006 12:38 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dan zou ik voor Vriendin 1 kiezen!
. Zo simpel ligt het niet, helaas. Haar broer, met wie ze nu samenwoont, moet eruitverhuizen, en die is bezig met een eigen huis te zoeken, maar dat schiet niet op, dus ik heb geen flauw idee wanneer ik bij haar kan komen wonen. En ik moet per mei uit mijn kamer, dus dan moet ik eigenlijk wel wat hebben, dus als hij dan niet eruit is, ga ik wrsch. met vriendin 2 samenwonen. Ik heb niet zo'n zin in heel veel gekut met nog 3 x verhuizen voor ik bij haar in kan trekken.

Maar Oudwijk is heerlijk. Aan het huis zal het niet liggen !
pi_33602595
quote:
Op zondag 1 januari 2006 12:08 schreef QyRoZ het volgende:
Van Tuyllkade zit je dicht bij FOK!Radio.
Fokradio ????? Zijn er eigelijk nog meer fokkers die hier close in de buurt wonen ??
pi_33609419
quote:
Op zondag 1 januari 2006 12:31 schreef QyRoZ het volgende:

Wel zijn die groepjes 's avonds bij Winkelcentrum Kanaleneiland niet erg prettig voor je gevoel.
Dat is dan meer het idee waarschijnlijk, ik heb me in die ruim zes jaar dat ik hier woon nog nóóit onveilig gevoeld en ik ben nog een meissie ook.
  zondag 1 januari 2006 @ 21:08:40 #154
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_33609876
Per 1 februari verruil ik Ondiep voor Witte Vrouwen
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zondag 1 januari 2006 @ 21:11:38 #155
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_33609958
quote:
Op zondag 1 januari 2006 12:27 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Overvecht zuid gaat nog wel hoor, zo tegen het Griftpark aan. Maar Noord wil je idd ook niet zitten. Ook omdat het zo ver van alles weg is.
Tussen Overvecht-Zuid en het Griftpark ligt nog wel Tuindorp en een stuk Tuinwijk in hoor
  maandag 2 januari 2006 @ 09:59:33 #156
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_33619205
quote:
Op zondag 1 januari 2006 15:20 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Fokradio ????? Zijn er eigelijk nog meer fokkers die hier close in de buurt wonen ??
Niet echt in de buurt! Ongeveer een kilometer daar vandaan!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 januari 2006 @ 10:20:01 #157
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33619262
quote:
Op zondag 1 januari 2006 15:20 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

in de buurt?
euhm 2 straten verderop
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 2 januari 2006 @ 17:12:19 #158
8369 speknek
Another day another slay
pi_33630560
quote:
Op zondag 1 januari 2006 12:18 schreef AudreyHepburn het volgende:

Ik woon nu naast de Galgenwaard.
Is dat Adriaan van Ostadeweg gebied? Hoe is het daar? Kan er moeilijk een peil optrekken, toen ik er vroeger regelmatig langsfietste zag ik wel lelijke flats en veel schotels, maar het is dichtbij de Uithof en de huurprijzen zijn ook best hoog.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_33631020
quote:
Op zondag 1 januari 2006 20:47 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Dat is dan meer het idee waarschijnlijk, ik heb me in die ruim zes jaar dat ik hier woon nog nóóit onveilig gevoeld en ik ben nog een meissie ook.
Mwah, ik snap wel dat als je nieuw bent in Utrecht en je loopt voor het eerst langs Hamarskjoldhof, dat je je dan onprettig kunt voelen. Ik heb er ook nooit geen last van, en jij bent natuurlijk enorm dapper. Ofzo.

Ik heb daar in een steegje weleens gebruikte condooms zien liggen. Als ze al verkrachten, doen ze dat wel veilig.

Maar serieus, je hoeft je alleen om 5 uur 's ochtends in het weekend onveilig te voelen, als je op De Neude loopt. Daar verzamelen de gekken zich. Of bij de taxi's..
  maandag 2 januari 2006 @ 20:18:08 #160
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33636218
quote:
Op zondag 1 januari 2006 20:47 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Ik kom tenslotte maar uit Enschede, maar in Transwijk voel ik me wel superveilig.
For great justice!
  maandag 2 januari 2006 @ 20:35:57 #161
8369 speknek
Another day another slay
pi_33636820
Mja, veilig, veilig. Vergeleken met Rio de Janeiro is alles veilig. En van de vier grote steden is Utrecht met afstand de veiligste. Wil niet wegnemen dat ik in sommige wijken niet graag wil wonen. Niet omdat ik mezelf niet veilig voel, maar omdat ik het voor m'n vriendin niet veilig vind, omdat er een dreigende sfeer hangt, omdat de mensen onbeleefd zijn, omdat de wijk verloederd is, er grafitti is, je trappenhuis naar pis stinkt.
En dat soort plekken zijn er genoeg in Utrecht.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 2 januari 2006 @ 20:38:37 #162
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33636904
quote:
Op maandag 2 januari 2006 20:35 schreef speknek het volgende:
En van de vier grote steden is Utrecht met afstand de veiligste.
Het is dan ook met afstand de kleinste.
For great justice!
pi_33637049
quote:
Op maandag 2 januari 2006 17:27 schreef Ciscus het volgende:

Ik heb daar in een steegje weleens gebruikte condooms zien liggen. Als ze al verkrachten, doen ze dat wel veilig.
pi_33637065
quote:
Op zondag 1 januari 2006 21:08 schreef Sjoewe het volgende:
Per 1 februari verruil ik Ondiep voor Witte Vrouwen
Waar ongeveer?
  maandag 2 januari 2006 @ 20:48:18 #165
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33637290
Zodra ik de lotto win ga ik ook in Oost wonen.
For great justice!
pi_33637310
quote:
Op maandag 2 januari 2006 17:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Is dat Adriaan van Ostadeweglaan gebied? Hoe is het daar? Kan er moeilijk een peil optrekken, toen ik er vroeger regelmatig langsfietste zag ik wel lelijke flats en veel schotels, maar het is dichtbij de Uithof en de huurprijzen zijn ook best hoog.

Is een prima en (vrij) dure buurt, erg dicht tegen het Wliheminapark aan namelijk, aan de andere kant van de Krommerijn is het wat minder en idd veel schotels.
pi_33637380
quote:
Op maandag 2 januari 2006 20:48 schreef QyRoZ het volgende:
Zodra ik de lotto win ga ik ook in Oost wonen.
Hebbie geen lotto voor nodig hoor.
  maandag 2 januari 2006 @ 20:53:39 #168
8369 speknek
Another day another slay
pi_33637475
Ja, op woningnet staat altijd de Lodewijk Napoleonplantsoen.. ik neem aan dat dat aan de mindere kant zit?
Richting Wilhelminapark is inderdaad ongeveer de beste buurt waar je kunt zitten in Utrecht (vind ik dan).
  maandag 2 januari 2006 @ 20:56:38 #169
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_33637578
quote:
Op maandag 2 januari 2006 20:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar ongeveer?
Poortstraat
pi_33638050
quote:
Op maandag 2 januari 2006 20:53 schreef speknek het volgende:
Ja, op woningnet staat altijd de Lodewijk Napoleonplantsoen.. ik neem aan dat dat aan de mindere kant zit?
Richting Wilhelminapark is inderdaad ongeveer de beste buurt waar je kunt zitten in Utrecht (vind ik dan).
Lodewijk Napoleonplantsoen moet je niet gaan wonen, ongeveer dezelfde bevolkings samenstelling als Kanaleneiland. Verder is het Prima.
  maandag 2 januari 2006 @ 21:22:20 #171
8369 speknek
Another day another slay
pi_33638616
Scheisse, dat waren de enige woningen waar ik hoog op terecht kwam .
En we staan pas vier en een half jaar ingeschreven..
pi_33638957
* Miller.Time is al een tijdje woning zoekend in Utrecht maar heeft nog steeds niks fatsoenlijks kunnen vinden

en nu zie ik dit topic en hoop op wat advies & tips

Wat is je budget. Max Hypotheek die ik kan nemen is om en nabij de 2 ton, dus de maximale prijs die ik voor een woning kan uittrekken is rond de 180.000 k.k.

Waar zoekt Miller.Time in Utrecht?
Max 15 minuten fietsen van het centrum.

Wat?
Een appartement, met een balkon oid. Geen begane grond en een tuin is helemaal uit de bozen

Welke wijken?
* Oudwijk
* Wittevrouwen
* Tuinwijk
* Lombok
* Oog en Al

In bovengenoemde wijken zijn slechts kippenhokken beschikbaar met mijn budget

Nu zoek ik al zelf een tijdje rond, maar echt heel erg fatsoenlijke appartementen ben ik nog niet tegen gekomen. Ik heb een aantal appartementen bezichtigd, maar van de meesten zakte me de broek af, wat een pauperbende. Of de woning, het appartementencomplex of anders wel de wijk er omheen

Inmiddels ben ik het zelf zoeken naar een redelijk acceptabele woning redelijk beu aan het worden, dus misschien ga ik wel een aankoopmakelaar in de arm nemen. Wie heeft er tips en ervaringen met een aankoopmakelaar? Welke zijn er goed en welke bagger?

Misschien moet ik wel gaan fixeren op een locatie iets verder buiten het centrum. De helft van de tijd zit ik in het buitenland voor mijn werk en door de weeks ben ik niet vaak voor 8 uur thuis. Comfort is eigenlijk belangrijker dan locatie. Het zou mooi zijn als het allebei kan, maar dat zit er budgetair blijkbaar niet in. Misschien moet ik maar eens serieus gaan kijken in Leidsche Rijn? Ik ben er 2 keer door heen gereden en ik moet zeggen dat ik het er op het eerste oog wel OK vond uitzien voor een massale nieuwbouw wijk

Is er iemand hier die in Leidsche Rijn woont en iets meer kan vertellen over bevolkingssamenstelling etc?
Redneck!
  maandag 2 januari 2006 @ 21:44:00 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_33639411
Lombok en Oog in Al moet toch wel te doen zijn?
Ik woon zelf niet in Leidsche Rijn, maar volgens mij is dat je typische rijke middenklasse jonge gezinnen met een of twee kids vinex locatie.
pi_33641543
quote:
Op maandag 2 januari 2006 21:44 schreef speknek het volgende:
Lombok en Oog in Al moet toch wel te doen zijn?
Ik woon zelf niet in Leidsche Rijn, maar volgens mij is dat je typische rijke middenklasse jonge gezinnen met een of twee kids vinex locatie.
Lombok is volgens mij best lastig, het is tegenwoordig een erg populaire wijk om in te wonen.

En in Leidsche Rijn zou ik nog niet dood gevonden willen worden.
pi_33641757
quote:
Op maandag 2 januari 2006 21:32 schreef Miller.Time het volgende:
Is er iemand hier die in Leidsche Rijn woont en iets meer kan vertellen over bevolkingssamenstelling etc?
Je bent alleen zo te lezen?

Leidsche Rijn is wel heel erg ingesteld op jonge stellen met of zonder kinderen.

Ik zie op Funda toch heel aardige woninkjes in jouw prijscategorie, bv. in Pijlsweerd (Otterstraat)
pi_33646249
@miller.
Je heb ongeveer het zelfde budget als ik en dat zou prima moeten lukken hoor! Ik heb nu dus de burgemeester van tuyllkade 112bis te pakken. (staat nog op funda)
Leidsche rijn moet ook gene enkel probleem zijn. KAn je wel leuk mee verdienen als je dat wilt. Ove r5 jaar mag je dat verkopen ivm speculatie beding en moet je dara toch wel rond de 20 op kunnen verdienen. O fhet gezellig is... Neen, je hebt er niets. Veel gezinnn en dus andere wereld dan vrijgezellen. Kwa contacten leggen zul je er niet veel mee opschieten.
Met stappen in de stap en dan naar huis is lastig als je gedronken hebt en niet wilt rijden. Te ver om ff te fietsen enzo.

Het hangt er gewoon vanaf wat je zoekt. Er is voor je budget genoeg te vinden. Wil je nieuwbouw, modern, jaren 70-80 , tuin, flat etc.....
pi_33667994
Thanks voor de reacties.

Ik vind Utrecht een geweldige stad, vooral het centrum en de wijken aan de oostkant van het centrum.

Dicht bij het centrum heeft zo zijn voordelen, echter als je de helft van de tijd niet thuis bent en toch op zoek bent naar comfort is het ook weer niet zo'n probleem om wat verder van het centrum af te zitten. Als ik dan toch verder buiten het centrum zou gaan zitten zal bij de voorkeur nog wel uitgaan naar Leidsche Rijn ipv Zeist, De Bilt, Nieuwegein of Kanaleneiland.

Maar voorlopig eerst nog maar in Utrecht zelf blijven zoeken. Ik ga van het weekend nog wel de omgeving van de Burgm. van Tuylkade kijken. Ziet er op de foto's wel leuk uit. Gefeliciteerd met je woning Gompy

Is er trouwens iemand die een aankoopmakelaar heeft ingeschakeld? Zo ja, wie en wat zijn je ervaringen met die aankoopmakelaar?
Redneck!
pi_33668294
http://www.aankooptaxateur.nl/

Aardige kerel. Heeft aan mij practisch niets verdiend, omdat er op mijn ex-huurflatje maar een erg lage marge zat. Voor die paar honderd euro heeft ie ook nog 't taxatierapport moeten leveren.

.
pi_33774444
Lodewijk Napoleonplantsoen is rechttegenover IBB. Nare flats in een ontzettend troosteloos wijkje.

Niet doen.
pi_33774500
Ik moet vernolle ook maar eens een kamer hebben.
Fatalisme, apathisme et résignation sont les mamelles de nos défaites. Des luttes victorieuses ça existe. Le CIP.
Le lundi de Pentecôte à nouveau férié.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 18:49:36 #181
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33774547
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 18:46 schreef AudreyHepburn het volgende:
Nare flats in een ontzettend troosteloos wijkje.
Klinkt als Transwijk.
For great justice!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 22:04:27 #182
8369 speknek
Another day another slay
pi_33781176
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 18:46 schreef AudreyHepburn het volgende:
Lodewijk Napoleonplantsoen is rechttegenover IBB. Nare flats in een ontzettend troosteloos wijkje.

Niet doen.
Tenks, ik sta nu ingeschreven bij drie appartementen op Buiten Wittevrouwen. Zal mij benieuwen .
pi_33782760
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Tenks, ik sta nu ingeschreven bij drie appartementen op Buiten Wittevrouwen. Zal mij benieuwen .
Hebben ze je wel gewaarSCHuwd voor SCH?
  maandag 9 januari 2006 @ 17:42:47 #184
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_33872048
Ik hoor iedereen over kanaleneiland of ik let erop en dan zie je het veel. Maar zijn er betere en slechtere stukken van kanaleneiland?
Ik ga namelijk in een kamer in een 'gewoon' rijtjeshuis met 2 verdiepingen wonen op de afrikalaan.
Iemand info? moet ik een pistool kopen?
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_33872518
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:42 schreef Undergod het volgende:
Ik hoor iedereen over kanaleneiland of ik let erop en dan zie je het veel. Maar zijn er betere en slechtere stukken van kanaleneiland?
Ik ga namelijk in een kamer in een 'gewoon' rijtjeshuis met 2 verdiepingen wonen op de afrikalaan.
Nee hoor, dat red je toch niet. Succes op Kanaleneiland....
pi_33872598
quote:
Minimaal 2
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Waar in Buiten Wittevrouwen?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 11:18:11 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_33896845
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:45 schreef SCH het volgende:
Hebben ze je wel gewaarSCHuwd voor SCH?
Ja, vorige keer toen ik me inschreef in Utrecht. Ze zeiden het nog "haha, weet je wel zeker dat je je hier in wil schrijven?". Maar ik dacht dat jij in Tolsteeg woonde?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 11:19:17 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_33896879
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:00 schreef VoreG het volgende:
Waar in Buiten Wittevrouwen?
All over the place, maar ik zie dat er nu alweer gemiddeld 140 reacties per woning zijn, dus het zal wel weer naar iemand met een urgentieverklaring uit 2005 gaan. Dat ze die mensen met urgentieverklaring lekker in Kanaleneiland zetten als ze zo nodig een huis willen .
pi_33898445
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 11:19 schreef speknek het volgende:

[..]

All over the place, maar ik zie dat er nu alweer gemiddeld 140 reacties per woning zijn, dus het zal wel weer naar iemand met een urgentieverklaring uit 2005 gaan. Dat ze die mensen met urgentieverklaring lekker in Kanaleneiland zetten als ze zo nodig een huis willen .
eens, het is vaak erg krom. Vooral als mensen al in Utrecht wonen en ze willen na 5 jaar ingeschreven staan toch eens verder kijken binnen Utrecht, lijkt het mij logischer dat hun huidige huurhuis door wordt gegeven aan de urgentiegevallen.

Dus: ik zou wonen in Kanaleneiland en 5 jaar ingeschreven staan en ik reageer op een huisje in Wittevrouwen, én iemand met urgentie ook. Geef mij dan Wittevrouwen, en mijn Kanaleneilandhuurhuis aan het urgentiegeval. Is eerlijker.

Gelukkig heb ik gekocht, maar ook dat was eigenlijk noodgedwongen omdat ik pas 6 jaar ingeschreven stond en geen zin had om nog jaren in een studentenkamer in de stad te zitten.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 20:23:34 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_33915580
Weer niet. Bijna vijf jaar ingeschreven en het hoogste wat we staan is 49ste . Wat een anusstad is het eigenlijk ook.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 20:24:45 #191
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_33915625
Verhuis naar Nieuwegein ofzo.
For great justice!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 20:33:23 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_33916004
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:24 schreef QyRoZ het volgende:
Verhuis naar Nieuwegein ofzo.
Doodsverwensing -2.
pi_33916485
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Doodsverwensing -2.
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:42:26 #194
8369 speknek
Another day another slay
pi_33940332
Van de drie huizen had dus een iemand een inschrijfdatum van 1980, eentje van 1982 en eentje was een urgentieverklaring..
pi_33944292
quote:
Een vriend van me heeft een tijdje (dik half jaar) in de Afrikalaan gewoond in Kanaleneiland. Nooit vervelende dingen mee gemaakt. We stonden er eens met autopech, aantal mensen in de straat wilden graag helpen, niets mis mee
watch like nobody's dancing
pi_34648476
Samen met mijn vriend ben ik op zoek naar een woning via Woningnet. Wij staan sinds december 2002 ingeschreven. 3 jaar is natuurlijk niet zo lang. Op welke wijken moet je dan reageren om kans te maken? Natuurlijk het liefst ook geen hele slechte buurt, al vrees ik dat we geen keus hebben.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 15:16:46 #197
8369 speknek
Another day another slay
pi_34648574
Je hebt inderdaad geen keus. Ik reageer alleen op de goede buurten, en sta sinds maart 2001 ingeschreven. Maar vooralsnog niets.
pi_34650198
Maar wat zijn een beetje wijken waar ik wel voor in aanmerking zou kunnen komen? Ik weet Hoograven (daar woont mijn zus, stond 3 jaar ingeschreven). Maar welke andere wijken zou ik kunnen proberen?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:17:05 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_34650431
Hoograven, Lunetten en Ondiep zijn wijken die nog wel kunnen. En je misschien net haalt. Voor de rest Overvecht (noord) en Zuilen (maar die zou ik zelf nooit doen). Misschien Oog in Al, Rivierenwijk en Dichterswijk. Maar dat weet ik niet, want dat vind ik zelf net te ver van de Uithof.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:52:45 #200
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34655203
Vandaag op de FP:
quote:
Utrecht duurste stad voor studentenkamers

Van alle grote studentensteden in Nederland, is Utrecht de duurste op het gebied van studentenkamers. De gemiddelde prijs is hier 19 euro per vierkante meter. Dit blijkt uit onderzoek van Kamerhuren.net. De prijzen zijn inclusief servicekosten zoals gas, water en licht.

De tweede plaats is voor Amsterdam, daar kost een kamer gemiddeld 17 euro per vierkante meter. Maastricht is van alle grote studentensteden met 13 euro het goedkoopst per vierkante meter.

In Nederland kost een gemiddelde kamer 318 euro per maand. Deze prijs is voor een gemiddelde oppervlakte van 21 vierkante meter wat landelijk neer komt op 15 euro per vierkante meter. Studenten ontvangen een basisbeurs van 248 euro per maand.

Extreme kamerprijzen komen ook voor. Zo durfde een verhuurder voor een kamer van 7 vierkante meter in Amsterdam 425 euro per maand te vragen. Daarentegen werd ook een heel huis van 100 vierkante meter, in de buurt van Leeuwarden en op anti-kraakbasis, aangeboden voor 145 euro per maand.
For great justice!
pi_34655290
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:52 schreef QyRoZ het volgende:
Vandaag op de FP:
[..]
studenten
pi_34655343
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:23 schreef speknek het volgende:
Weer niet. Bijna vijf jaar ingeschreven en het hoogste wat we staan is 49ste . Wat een anusstad is het eigenlijk ook.
En particulier?
pi_34661724
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:12 schreef LotjeSpieg het volgende:
Samen met mijn vriend ben ik op zoek naar een woning via Woningnet. Wij staan sinds december 2002 ingeschreven. 3 jaar is natuurlijk niet zo lang. Op welke wijken moet je dan reageren om kans te maken? Natuurlijk het liefst ook geen hele slechte buurt, al vrees ik dat we geen keus hebben.
Op woningnet kun je de resultaten van alle aangeboden woningen door de jaren heen bekijken en dus ook hoe lang de inschrijftijd was van degene die de woning heeft toegewezen gekregen.
Ik denk niet dat je veel verder komt dan Kanaleneiland, Overvecht, Hoograven, Lunetten
pi_34666088
Lunetten is anders wel prima wonen hoor! Bevalt mij heel goed!
pi_34670516
Lunetten is zo'n beetje in de ***** middle of nowhere wat utrecht betreft. Je wootn in utrecht maar zit overal mijlenver vandaan.

just my 2 cents....
pi_34671265
Allemaal bedankt voor het meedenken. Op Woningnet heb ik gekeken bij de resultaten. Maar wat een onoverzichtelijke site is dat zeg. HAHA, het kan ook al mezelf liggen. Je hebt namelijk zoveel wijken die ik zelfs van naam niet ken (Verdomhoekje;)) Op dit moment woon ik in Delft, met maximaal 10 wijken denk ik... En per week ongeveer 30 woningen aangeboden. Die kan je dan allemaal nog wel gaan bekijken, maar in Utrecht is er geen beginnen aan...
pi_34678392
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 05:41 schreef Gompy58 het volgende:
Lunetten is zo'n beetje in de ***** middle of nowhere wat utrecht betreft. Je wootn in utrecht maar zit overal mijlenver vandaan.

just my 2 cents....
wat een onzin, op de fiets ben je binnen een kwartier in het hartje van de binnenstad.
  woensdag 1 februari 2006 @ 13:42:52 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_34678432
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:56 schreef Nolius het volgende:
En particulier?
Is dat niet vreselijk duur?

Dat Lunetten overal zo ver afligt vind ik ook jammer. Voor de rest is het inderdaad behoorlijk betaalbaar en niet echt verpauperd.
pi_34678489
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:41 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

wat een onzin, op de fiets ben je binnen een kwartier in het hartje van de binnenstad.
Binnen een kwartier? Ik woon bij het Julianapark en vanaf daar is het zo'n 10 minuten fietsen naar de binnenstad en dat is een stuk dichterbij.
pi_34679622
Nouja ik fiets zelf redelijk door, maar ik haal het ook makkelijk in een kwartier hoor als ik dat wil. Als ik rustig aan doe is max. 20 minuten
pi_34680266
yep en ik loop vanaf hier, balijelaan, in 10 minuten naar vredeburg. In die context vind ik lunetten met minstens 15 minuten fietsen behoorlijk uit de buurt.

Wat ik veel ververvelender vind is de moeilijkheid om eruit te komen...
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:33:00 #212
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34686077
Tien minuten fietsen naar de Oude Gracht vanaf hier. 5 minuten naar CS. Nee, bevalt me prima hier.
For great justice!
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:59:41 #213
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_34686934
Ik heb vandaag een nieuw contract getekend. Prachtige nieuwe verdieping in een souterain. 36m2 met daarbij nogen eigen keuken/douche toilet en openslaande deuren naar de tuin.

Ik ben blij
pi_34687727
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:33 schreef QyRoZ het volgende:

Tien minuten fietsen naar de Oude Gracht vanaf hier.
Dan mag je wel héél stevig doorpeddelen, volgens mij.
  woensdag 1 februari 2006 @ 18:36:59 #215
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_34688097
2.5 km
15 km/u gemiddeld. Niet echt heel snel. Alleen wachten bij de Croeselaan en Smakkelaarsveld. Als je daar door kan rijden is het goed te doen.
For great justice!
pi_34838946
Ik kom op 4 minuten fietsen te zitten van het Neude. Na mijn verhuizing eind maart op 3 minuten fietsen .
  zondag 12 februari 2006 @ 19:20:56 #217
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_35010308
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:37 schreef QyRoZ het volgende:
Tijd voor een Transwijk-meeting binnenkort. Zodra ik er woon.
Hoppa. Waar blijft die meeting?
For great justice!
pi_35010390
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:20 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

*Meld
  zondag 12 februari 2006 @ 19:27:41 #219
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_35010566
Jij woont niet in Transwijk, Nool.
For great justice!
pi_35010592
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:20 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

pi_35010604
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:54 schreef VoreG het volgende:
Ik kom op 4 minuten fietsen te zitten van het Neude. Na mijn verhuizing eind maart op 3 minuten fietsen .
Ikke 2
pi_35010807
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:27 schreef QyRoZ het volgende:
Er is toch bier
pi_35014428
Nog uitgaanstips voor een nieuwe Utrecht-bewoner ?
  zondag 12 februari 2006 @ 21:16:52 #224
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_35015018
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:04 schreef RoaRRR het volgende:
Wat wil je doen?
pi_35015205
quote:

Ik wél. .
pi_35015313
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:04 schreef RoaRRR het volgende:
Louis Hartlooper Complex - 't Hoogt - Luce
pi_35047885
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:16 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Wat wil je doen?
Bier drinken
pi_35067114
. De EKKO. .
pi_35102915
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Ikke 2
Ik zit nu op de Staalstraat 2 minuten en 1 seconde
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:26:58 #230
21865 WaVe
WaVe detected
pi_35109363
Binnenkort verhuis ik naar Utrecht, ik heb mijn eerste serieuze baan daar gevonden .

De eerste 2 maanden kan ik de kamer van een vriendin onderhuren, maar daarna moet ik dus iets voor mezelf hebben. Ik zoek dan of een (grote) kamer, of een appartementje.

Voor kamers lijken mij de sjhu en kamernet de beste manier, mis ik nog goede sites dan? Of weet iemand per april/mei een mooi plekje wat dan vrijkomt? Post of mail dan vooral! .

Particulier een appartementje huren is ook met een salaris nog veels te duur, ik ben nu naar iets om te kopen aan het kijken. Funda en Dimo heb ik al gevonden, ik denk dat ik de meeste te koop staande woningen dan wel te zien krijg? Ook hier, als iemand nog iets weet, laat het mij weten .
pi_35109465
Kijk ook eens via Hyves/ Utrecht. Wat wil je verder ongeveer hebben en tegen welk bedrag? Ik hoor de laatste maanden erg veel.
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:36:58 #232
21865 WaVe
WaVe detected
pi_35109754
Hmm.. Zal weer 's inloggen op hyves dan. bedrag hangt uiteraard af van hoe de kamer is, maar het liefst heb ik dus een grote kamer (20-30m2) in een huis met wat andere werkende mensen (of stage lopende/afstuderende studenten), voor een huurprijs (allin) van maximaal 400-500 euro (en liever minder natuurlijk ). Beetje bereikbaarheid en parkeergelegenheid (krijg een lease-auto) is ook erg fijn.
pi_35287565
Parkeergelegenheid!?! Yikes.. dat is tot zover het enige wat een beetje minder is bij mij (woon in Transwijk sinds 2 weken).. 2 appartement blokken. En dan is er niet zoveel plaats..

Ik hoor trouwens dat Kanaleneiland ook heel erg verbeterd is. En het gaat giga-op-de-schop. Het winkelcentrum gaat flink uitbreiden. Wat daar nu aan parkeerplaatsen is gaat onder de grond en de huizen daar tegen over tegen de vlakte.. gaat behoorlijk veel tegen de vlakte daar. Mischien goede investering. Duurt wel even voordat het klaar is.. en houd er rekening mee mocht je een 'koopje' tegen komen.
We should hire nobody, as nobody has time.
  maandag 20 februari 2006 @ 14:38:09 #234
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_35288075
quote:
Ik wel!
pi_35295208
De flatjes in Transwijk gaan als zoete broodjes... .
pi_35295330
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:36 schreef WaVe het volgende:
Hmm.. Zal weer 's inloggen op hyves dan. bedrag hangt uiteraard af van hoe de kamer is, maar het liefst heb ik dus een grote kamer (20-30m2) in een huis met wat andere werkende mensen (of stage lopende/afstuderende studenten), voor een huurprijs (allin) van maximaal 400-500 euro (en liever minder natuurlijk ). Beetje bereikbaarheid en parkeergelegenheid (krijg een lease-auto) is ook erg fijn.
Ik zal aan je denken, als ik wat hoor. Nu even niets.
  maandag 20 februari 2006 @ 20:00:45 #237
141482 Q.
JurassiQ
pi_35300048
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:56 schreef DennisMoore het volgende:
De flatjes in Transwijk gaan als zoete broodjes... .
Volgende de taxi-chauffeuse-hoer van afgelopen zaterdag is dit geen Transwijk maar Kanaleneiland en ben ik gek dat ik hier woon. Dat mens was sowieso zelf gek. 'Je zegt geen hey tegen me!'

Maar serieus, heb me hier nog nooit onveilig gevoeld.
For great justice!
  maandag 20 februari 2006 @ 20:01:48 #238
141482 Q.
JurassiQ
pi_35300097
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:22 schreef upbeat het volgende:
Parkeergelegenheid!?! Yikes.. dat is tot zover het enige wat een beetje minder is bij mij (woon in Transwijk sinds 2 weken).. 2 appartement blokken. En dan is er niet zoveel plaats..
Waar in Transwijk woon je?
Oh, en Kanaleneiland is best okay, behalve de Rijnbaan natuurlijk. Daar wil je niet in de buurt komen, alhoewel het zelfs daar een paar jaar geleden een stuk erger was.
For great justice!
  maandag 20 februari 2006 @ 22:04:18 #239
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_35306447
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:18 schreef RoaRRR het volgende:

[..]

Bier drinken
Bestaat cafe Belgie aan de Oudegracht nog? Bier in overvloed daar!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  maandag 20 februari 2006 @ 22:06:43 #240
141482 Q.
JurassiQ
pi_35306578
Zaterdag stond het er nog. En het is Kafe België.
For great justice!
  maandag 20 februari 2006 @ 22:14:44 #241
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_35306922
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:06 schreef Q. het volgende:
Zaterdag stond het er nog. En het is Kafe België.
O ja, met een K Hoe kon ik dat vergeten
Lekker bierassortiment daar Maar misschien is dat iets voor het topic: Waar in Utrecht bieren
pi_35309980
O'Connels en Kafe België
pi_35310061
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:14 schreef Againzender het volgende:

Maar misschien is dat iets voor het topic: Waar in Utrecht bieren
linkje?
  maandag 20 februari 2006 @ 23:22:45 #244
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_35310422
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:15 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

linkje?
creeer er eentje zou ik zeggen, ik ben al een tijdje geemigreerd uit Utreg.
pi_35311446
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:13 schreef VoreG het volgende:
Kafe België
LinkSCHe rakker
pi_35311506
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:42 schreef SCH het volgende:

[..]

LinkSCHe rakker
Ik?!
pi_35311546
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:43 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ik?!
Als je in Kafe Belgie komt tussen al die stinkende autonomen wel ja.
pi_35311695
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je in Kafe Belgie komt tussen al die stinkende autonomen wel ja.
Ik kom er ook wel eens
pi_35311879
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:46 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik kom er ook wel eens
pi_35312083
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Vanaf nu enkel nog incognito
pi_35312131
Ik kwam er vroegah ook nog wel eens, is voor mij wel een van de dichtsbijzijnde kroegen eik.
pi_35318744
Ik ben er ook al zeker een jaar niet geweest, ze hebben lekkere biertjes, dat wel.

Waar zijn jullie nu te vinden? Ik ben van Het Gras en de Guignon en 't Neutje. (ze betalen me om beurten om me binnen te mgen hebben)
  dinsdag 21 februari 2006 @ 10:11:48 #253
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_35319036
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:39 schreef Gompy58 het volgende:
yep en ik loop vanaf hier, balijelaan, in 10 minuten naar vredeburg. In die context vind ik lunetten met minstens 15 minuten fietsen behoorlijk uit de buurt.

Wat ik veel ververvelender vind is de moeilijkheid om eruit te komen...
Ik lees dit nu pas maar dat Lunetten ver van de stad is, is zo'n beetje het grootste misverstand over deze wijk. Een kwartier fietsen, 4 minuten met de trein en 10 minuten met bus 8. Dan zit je midden in de stad. En als je een terrasje wil pakken, zit je zo op het Ledig Erf.

Wat die moeilijkheid om eruit te komen betreft: je bedoelt dat er maar één uitvalsweg is? Dat is zo, maar vanuit Lunetten zit je echt binnen een paar minuten op de A12, de A2 en de A27. Kortom dicht bij de stad en dicht bij de snelweg. Ideaal wat mij betreft!
It's not a lie, if you believe
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:01:07 #254
8369 speknek
Another day another slay
pi_35320027
Ik ga altijd naar het Neutje. Niet omdat het nou leuker is dan de andere café's ofzo, maar vroeger was ie het goedkoopst, en nu komt het het dichtste in de buurt van mijn stamcafé.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:18:49 #255
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_35322513
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:11 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Ik lees dit nu pas maar dat Lunetten ver van de stad is, is zo'n beetje het grootste misverstand over deze wijk. Een kwartier fietsen, 4 minuten met de trein en 10 minuten met bus 8. Dan zit je midden in de stad. En als je een terrasje wil pakken, zit je zo op het Ledig Erf.

Wat die moeilijkheid om eruit te komen betreft: je bedoelt dat er maar één uitvalsweg is? Dat is zo, maar vanuit Lunetten zit je echt binnen een paar minuten op de A12, de A2 en de A27. Kortom dicht bij de stad en dicht bij de snelweg. Ideaal wat mij betreft!
Ja, ik dacht ook al: "Waar hebben ze het over?"
De wijk heeft zelf een ns-station
pi_35322543
Om met de trein naar het centrum te gaan is natuurlijk ideaal
pi_35322566
Welke kapper gaan jullie?
pi_35322607
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:20 schreef SCH het volgende:
Welke kapper gaan jullie?
Die vent aan de Amsterdamse Straatweg met de meest artistieke snor die ik ooit heb gezien en kappersdiploma's uit 1960 . Net voorbij het viaduct ....
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:21:51 #259
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_35322609
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:19 schreef VoreG het volgende:
Nee, dat niet natuurlijk
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:47:05 #260
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_35327790
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:19 schreef VoreG het volgende:
Toen ik nog op de Hondsrug woonde was dat inderdaad ideaal. Op één keer twee strippen afstempelen even heen en weer naar V&D of zo.
It's not a lie, if you believe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')