Welkom in me buurtjiej!quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:36 schreef RoaRRR het volgende:
Net nieuw in Utrecht. Heb samen met mijn vriendin een zolderkamer in de wijk ondiep...
Dicht bij amsterdamsestraatweg ter hoogte van de Watertoren. bevalt tot nu toe prima maar kan er nog weinig over zeggen want zit er pas sinds 1 dec. Leuke rustige buurt en winkels oo dicht in de buurt..
Tot nu toe nog geen spijt van...
quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:27 schreef harryharry het volgende:
[..]
Sterrewijk is een prima wijk, wonen veel 'echte' utrechters. Veel sociale controle onderling geen geouwehoer.
Welkomquote:Op vrijdag 23 december 2005 16:15 schreef QyRoZ het volgende:
Zo. En ik woon in Utrecht. Nu nog thuis internet en ik ben helemaal blij.
Tip: leen van iemand eens zo'n wireless internet usb-stick ofzo. Grote kans dat er iemand bij jou in de flat/straat een draadloze router heeft staan, waarop je stiekum gewoon kunt meeliftenquote:Op zaterdag 24 december 2005 17:03 schreef QyRoZ het volgende:
Maar dat internet gaat nog wel een paar weken duren. Waren moet Casema in Utrecht zitten?
Hebben ze niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:47 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Tip: leen van iemand eens zo'n wireless internet usb-stick ofzo. Grote kans dat er iemand bij jou in de flat/straat een draadloze router heeft staan, waarop je stiekum gewoon kunt meeliften
Of vraag het je buren gewoon even of er iemand een draadloos basisstation heeft en of je for the time being mag mee-internetten.
Overvecht zuid gaat nog wel hoor, zo tegen het Griftpark aan. Maar Noord wil je idd ook niet zitten. Ook omdat het zo ver van alles weg is.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:19 schreef QyRoZ het volgende:
Overvecht lijkt me nou ook niet echt je van het.
Dan zou ik voor Vriendin 1 kiezen!quote:Op zondag 1 januari 2006 12:18 schreef AudreyHepburn het volgende:
* AudreyHepburn meldt zich ook even.
Ik woon nu naast de Galgenwaard. Ergens in mei ga ik verhuizen. Of ik ga samenwonen met Vriendin 1 in Oudwijk, of met Vriendin 2 in Ondiep/Pijlsweerd/Vogelenbuurt, die contreien.
quote:Op zondag 1 januari 2006 12:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan zou ik voor Vriendin 1 kiezen!![]()
Fokradio ????? Zijn er eigelijk nog meer fokkers die hier close in de buurt wonen ??quote:
Dat is dan meer het idee waarschijnlijk, ik heb me in die ruim zes jaar dat ik hier woon nog nóóit onveilig gevoeld en ik ben nog een meissie ook.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:31 schreef QyRoZ het volgende:
Wel zijn die groepjes 's avonds bij Winkelcentrum Kanaleneiland niet erg prettig voor je gevoel.
Tussen Overvecht-Zuid en het Griftpark ligt nog wel Tuindorp en een stuk Tuinwijk in hoorquote:Op zondag 1 januari 2006 12:27 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Overvecht zuid gaat nog wel hoor, zo tegen het Griftpark aan. Maar Noord wil je idd ook niet zitten. Ook omdat het zo ver van alles weg is.
Niet echt in de buurt! Ongeveer een kilometer daar vandaan!quote:Op zondag 1 januari 2006 15:20 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Fokradio ????? Zijn er eigelijk nog meer fokkers die hier close in de buurt wonen ??
in de buurt?quote:Op zondag 1 januari 2006 15:20 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Fokradio ????? Zijn er eigelijk nog meer fokkers die hier close in de buurt wonen ??
Is dat Adriaan van Ostadeweg gebied? Hoe is het daar? Kan er moeilijk een peil optrekken, toen ik er vroeger regelmatig langsfietste zag ik wel lelijke flats en veel schotels, maar het is dichtbij de Uithof en de huurprijzen zijn ook best hoog.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:18 schreef AudreyHepburn het volgende:
* AudreyHepburn meldt zich ook even.
Ik woon nu naast de Galgenwaard.
Mwah, ik snap wel dat als je nieuw bent in Utrecht en je loopt voor het eerst langs Hamarskjoldhof, dat je je dan onprettig kunt voelen. Ik heb er ook nooit geen last van, en jij bent natuurlijk enorm dapper. Ofzo.quote:Op zondag 1 januari 2006 20:47 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Dat is dan meer het idee waarschijnlijk, ik heb me in die ruim zes jaar dat ik hier woon nog nóóit onveilig gevoeld en ik ben nog een meissie ook.
Ik kom tenslotte maar uit Enschede, maar in Transwijk voel ik me wel superveilig.quote:Op zondag 1 januari 2006 20:47 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Dat is dan meer het idee waarschijnlijk, ik heb me in die ruim zes jaar dat ik hier woon nog nóóit onveilig gevoeld en ik ben nog een meissie ook.
Het is dan ook met afstand de kleinste.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:35 schreef speknek het volgende:
En van de vier grote steden is Utrecht met afstand de veiligste.
quote:Op maandag 2 januari 2006 17:27 schreef Ciscus het volgende:
Ik heb daar in een steegje weleens gebruikte condooms zien liggen. Als ze al verkrachten, doen ze dat wel veilig.
quote:Op zondag 1 januari 2006 21:08 schreef Sjoewe het volgende:
Per 1 februari verruil ik Ondiep voor Witte Vrouwen
quote:Op maandag 2 januari 2006 17:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Is dat Adriaan van Ostadeweglaan gebied? Hoe is het daar? Kan er moeilijk een peil optrekken, toen ik er vroeger regelmatig langsfietste zag ik wel lelijke flats en veel schotels, maar het is dichtbij de Uithof en de huurprijzen zijn ook best hoog.
Hebbie geen lotto voor nodig hoor.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:48 schreef QyRoZ het volgende:
Zodra ik de lotto win ga ik ook in Oost wonen.
Poortstraatquote:
Lodewijk Napoleonplantsoen moet je niet gaan wonen, ongeveer dezelfde bevolkings samenstelling als Kanaleneiland. Verder is het Prima.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:53 schreef speknek het volgende:
Ja, op woningnet staat altijd de Lodewijk Napoleonplantsoen.. ik neem aan dat dat aan de mindere kant zit?
Richting Wilhelminapark is inderdaad ongeveer de beste buurt waar je kunt zitten in Utrecht (vind ik dan).
Lombok is volgens mij best lastig, het is tegenwoordig een erg populaire wijk om in te wonen.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:44 schreef speknek het volgende:
Lombok en Oog in Al moet toch wel te doen zijn?
Ik woon zelf niet in Leidsche Rijn, maar volgens mij is dat je typische rijke middenklasse jonge gezinnen met een of twee kids vinex locatie.
Je bent alleen zo te lezen?quote:Op maandag 2 januari 2006 21:32 schreef Miller.Time het volgende:
Is er iemand hier die in Leidsche Rijn woont en iets meer kan vertellen over bevolkingssamenstelling etc?
Klinkt als Transwijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:46 schreef AudreyHepburn het volgende:
Nare flats in een ontzettend troosteloos wijkje.
Tenks, ik sta nu ingeschreven bij drie appartementen op Buiten Wittevrouwen. Zal mij benieuwenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:46 schreef AudreyHepburn het volgende:
Lodewijk Napoleonplantsoen is rechttegenover IBB. Nare flats in een ontzettend troosteloos wijkje.
Niet doen.
Hebben ze je wel gewaarSCHuwd voor SCH?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Tenks, ik sta nu ingeschreven bij drie appartementen op Buiten Wittevrouwen. Zal mij benieuwen.
Nee hoor, dat red je toch niet. Succes op Kanaleneiland....quote:Op maandag 9 januari 2006 17:42 schreef Undergod het volgende:
Ik hoor iedereen over kanaleneiland of ik let erop en dan zie je het veel. Maar zijn er betere en slechtere stukken van kanaleneiland?
Ik ga namelijk in een kamer in een 'gewoon' rijtjeshuis met 2 verdiepingen wonen op de afrikalaan.
Iemand info? moet ik een pistool kopen?![]()
Minimaal 2quote:Op maandag 9 januari 2006 17:42 schreef Undergod het volgende:
Ik hoor iedereen over kanaleneiland of ik let erop en dan zie je het veel. Maar zijn er betere en slechtere stukken van kanaleneiland?
Ik ga namelijk in een kamer in een 'gewoon' rijtjeshuis met 2 verdiepingen wonen op de afrikalaan.
Waar in Buiten Wittevrouwen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Tenks, ik sta nu ingeschreven bij drie appartementen op Buiten Wittevrouwen. Zal mij benieuwen.
Ja, vorige keer toen ik me inschreef in Utrecht. Ze zeiden het nog "haha, weet je wel zeker dat je je hier in wil schrijven?". Maar ik dacht dat jij in Tolsteeg woonde?quote:
All over the place, maar ik zie dat er nu alweer gemiddeld 140 reacties per woning zijn, dus het zal wel weer naar iemand met een urgentieverklaring uit 2005 gaan. Dat ze die mensen met urgentieverklaring lekker in Kanaleneiland zetten als ze zo nodig een huis willenquote:
eens, het is vaak erg krom. Vooral als mensen al in Utrecht wonen en ze willen na 5 jaar ingeschreven staan toch eens verder kijken binnen Utrecht, lijkt het mij logischer dat hun huidige huurhuis door wordt gegeven aan de urgentiegevallen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:19 schreef speknek het volgende:
[..]
All over the place, maar ik zie dat er nu alweer gemiddeld 140 reacties per woning zijn, dus het zal wel weer naar iemand met een urgentieverklaring uit 2005 gaan. Dat ze die mensen met urgentieverklaring lekker in Kanaleneiland zetten als ze zo nodig een huis willen.
Doodsverwensing -2.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:24 schreef QyRoZ het volgende:
Verhuis naar Nieuwegein ofzo.
Een vriend van me heeft een tijdje (dik half jaar) in de Afrikalaan gewoond in Kanaleneiland. Nooit vervelende dingen mee gemaakt. We stonden er eens met autopech, aantal mensen in de straat wilden graag helpen, niets mis meequote:Op maandag 9 januari 2006 17:42 schreef Undergod het volgende:
quote:Utrecht duurste stad voor studentenkamers
Van alle grote studentensteden in Nederland, is Utrecht de duurste op het gebied van studentenkamers. De gemiddelde prijs is hier 19 euro per vierkante meter. Dit blijkt uit onderzoek van Kamerhuren.net. De prijzen zijn inclusief servicekosten zoals gas, water en licht.
De tweede plaats is voor Amsterdam, daar kost een kamer gemiddeld 17 euro per vierkante meter. Maastricht is van alle grote studentensteden met 13 euro het goedkoopst per vierkante meter.
In Nederland kost een gemiddelde kamer 318 euro per maand. Deze prijs is voor een gemiddelde oppervlakte van 21 vierkante meter wat landelijk neer komt op 15 euro per vierkante meter. Studenten ontvangen een basisbeurs van 248 euro per maand.
Extreme kamerprijzen komen ook voor. Zo durfde een verhuurder voor een kamer van 7 vierkante meter in Amsterdam 425 euro per maand te vragen. Daarentegen werd ook een heel huis van 100 vierkante meter, in de buurt van Leeuwarden en op anti-kraakbasis, aangeboden voor 145 euro per maand.
En particulier?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:23 schreef speknek het volgende:
Weer niet. Bijna vijf jaar ingeschreven en het hoogste wat we staan is 49ste. Wat een anusstad is het eigenlijk ook.
Op woningnet kun je de resultaten van alle aangeboden woningen door de jaren heen bekijken en dus ook hoe lang de inschrijftijd was van degene die de woning heeft toegewezen gekregen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:12 schreef LotjeSpieg het volgende:
Samen met mijn vriend ben ik op zoek naar een woning via Woningnet. Wij staan sinds december 2002 ingeschreven. 3 jaar is natuurlijk niet zo lang. Op welke wijken moet je dan reageren om kans te maken? Natuurlijk het liefst ook geen hele slechte buurt, al vrees ik dat we geen keus hebben.
wat een onzin, op de fiets ben je binnen een kwartier in het hartje van de binnenstad.quote:Op woensdag 1 februari 2006 05:41 schreef Gompy58 het volgende:
Lunetten is zo'n beetje in de ***** middle of nowhere wat utrecht betreft. Je wootn in utrecht maar zit overal mijlenver vandaan.
just my 2 cents....
Is dat niet vreselijk duur?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:56 schreef Nolius het volgende:
En particulier?
Binnen een kwartier? Ik woon bij het Julianapark en vanaf daar is het zo'n 10 minuten fietsen naar de binnenstad en dat is een stuk dichterbij.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:41 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
wat een onzin, op de fiets ben je binnen een kwartier in het hartje van de binnenstad.
Dan mag je wel héél stevig doorpeddelen, volgens mij.quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:33 schreef QyRoZ het volgende:
Tien minuten fietsen naar de Oude Gracht vanaf hier.
Hoppa. Waar blijft die meeting?quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:37 schreef QyRoZ het volgende:
Tijd voor een Transwijk-meeting binnenkort. Zodra ik er woon.
Ikke 2quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:54 schreef VoreG het volgende:
Ik kom op 4 minuten fietsen te zitten van het Neude. Na mijn verhuizing eind maart op 3 minuten fietsen.
Er is toch bierquote:Op zondag 12 februari 2006 19:27 schreef QyRoZ het volgende:
Jij woont niet in Transwijk, Nool.
Wat wil je doen?quote:Op zondag 12 februari 2006 21:04 schreef RoaRRR het volgende:
Nog uitgaanstips voor een nieuwe Utrecht-bewoner ?
Louis Hartlooper Complex - 't Hoogt - Lucequote:Op zondag 12 februari 2006 21:04 schreef RoaRRR het volgende:
Nog uitgaanstips voor een nieuwe Utrecht-bewoner ?
Ik wel!quote:Op zondag 12 februari 2006 19:27 schreef QyRoZ het volgende:
Jij woont niet in Transwijk, Nool.
Ik zal aan je denken, als ik wat hoor. Nu even niets.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:36 schreef WaVe het volgende:
Hmm.. Zal weer 's inloggen op hyves dan. bedrag hangt uiteraard af van hoe de kamer is, maar het liefst heb ik dus een grote kamer (20-30m2) in een huis met wat andere werkende mensen (of stage lopende/afstuderende studenten), voor een huurprijs (allin) van maximaal 400-500 euro (en liever minder natuurlijk). Beetje bereikbaarheid en parkeergelegenheid (krijg een lease-auto) is ook erg fijn.
Volgende de taxi-chauffeuse-hoer van afgelopen zaterdag is dit geen Transwijk maar Kanaleneiland en ben ik gek dat ik hier woon. Dat mens was sowieso zelf gek. 'Je zegt geen hey tegen me!'quote:Op maandag 20 februari 2006 17:56 schreef DennisMoore het volgende:
De flatjes in Transwijk gaan als zoete broodjes....
Waar in Transwijk woon je?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:22 schreef upbeat het volgende:
Parkeergelegenheid!?! Yikes.. dat is tot zover het enige wat een beetje minder is bij mij (woon in Transwijk sinds 2 weken).. 2 appartement blokken. En dan is er niet zoveel plaats..
Bestaat cafe Belgie aan de Oudegracht nog? Bier in overvloed daar!quote:
O ja, met een Kquote:Op maandag 20 februari 2006 22:06 schreef Q. het volgende:
Zaterdag stond het er nog. En het is Kafe België.
linkje?quote:Op maandag 20 februari 2006 22:14 schreef Againzender het volgende:
Maar misschien is dat iets voor het topic: Waar in Utrecht bieren
creeer er eentje zou ik zeggen, ik ben al een tijdje geemigreerd uit Utreg.quote:
Ik kom er ook wel eensquote:Op maandag 20 februari 2006 23:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je in Kafe Belgie komt tussen al die stinkende autonomen wel ja.
Ik lees dit nu pas maar dat Lunetten ver van de stad is, is zo'n beetje het grootste misverstand over deze wijk. Een kwartier fietsen, 4 minuten met de trein en 10 minuten met bus 8. Dan zit je midden in de stad. En als je een terrasje wil pakken, zit je zo op het Ledig Erf.quote:Op woensdag 1 februari 2006 14:39 schreef Gompy58 het volgende:
yep en ik loop vanaf hier, balijelaan, in 10 minuten naar vredeburg. In die context vind ik lunetten met minstens 15 minuten fietsen behoorlijk uit de buurt.
Wat ik veel ververvelender vind is de moeilijkheid om eruit te komen...
Ja, ik dacht ook al: "Waar hebben ze het over?"quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:11 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Ik lees dit nu pas maar dat Lunetten ver van de stad is, is zo'n beetje het grootste misverstand over deze wijk. Een kwartier fietsen, 4 minuten met de trein en 10 minuten met bus 8. Dan zit je midden in de stad. En als je een terrasje wil pakken, zit je zo op het Ledig Erf.
Wat die moeilijkheid om eruit te komen betreft: je bedoelt dat er maar één uitvalsweg is? Dat is zo, maar vanuit Lunetten zit je echt binnen een paar minuten op de A12, de A2 en de A27. Kortom dicht bij de stad en dicht bij de snelweg. Ideaal wat mij betreft!
Die vent aan de Amsterdamse Straatweg met de meest artistieke snor die ik ooit heb gezien en kappersdiploma's uit 1960quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:20 schreef SCH het volgende:
Welke kapper gaan jullie?
Nee, dat niet natuurlijkquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:19 schreef VoreG het volgende:
Om met de trein naar het centrum te gaan is natuurlijk ideaal
Toen ik nog op de Hondsrug woonde was dat inderdaad ideaal. Op één keer twee strippen afstempelen even heen en weer naar V&D of zo.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:19 schreef VoreG het volgende:
Om met de trein naar het centrum te gaan is natuurlijk ideaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |