klik to googlequote:At first glance it looks like it’s just somebody having a little fun with Photoshop, but this is for real: a new six-wheeled sports car from Italian automaker Covini Engineering called the C6W that they’re claiming is the first of its kind. Why the extra wheels? Besides the usual macho stuff of feeling superior to all the losers with four-wheeled cars, having four wheels in the front is supposed to improve traction by reducing lift and make it easier to take corners.
dat zeg ik, motorquote:
dat zeg ik, sensorsquote:adaptive steering
adaptive active stability control
hud
etc
Er komt wel iets meer bij kijken dan een paar kretenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
dat zeg ik, motor
[..]
dat zeg ik, sensors![]()
in dat geval: nee.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
dat zeg ik, motor
[..]
dat zeg ik, sensors![]()
de motoren zijn wat zuiniger door wat nieuwe sensors, en met een hybride koppeling,quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
in dat geval: nee.
er zal altijd een motor in zitten. en ook sensors.
Ook als deze motor een fusie-reactor is kun je het nog een motor noemen. En ook een apparaat dat 1000 kilometer verder een aanrijding kan voorspellen is ook een sensor. Je wil dus niets weten maar gewoon een discussie.
nou, een HUD laat zien wat ie van zijn sensors binnenkrijgtquote:En hud = Head Up Display. Mag jij mij uitleggen wat dat met sensors te maken heeft. Nou... doe maar niet, eigenlijk
het is écht niet veel meer dan wat sensors, snelle chipjes en wat motortjes die je helpenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:55 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Er komt wel iets meer bij kijken dan een paar kreten![]()
HUD in vliegtuigen is idd oud. maar het gaat hier om auto's.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
het is écht niet veel meer dan wat sensors, snelle chipjes en wat motortjes die je helpen
allemaal uit andere industriën geript
HUD display is bijvoorbeeld al decennia oud in vliegtuigen,
SAAB JAS 39-grippen heeft dat ook bijvoorbeeld, elk zichzelf-respecterend vliegtuigje wel
nouja, op die pleziertoestellen / 2-zitters na dan, maar das offtopic
precies, de basis is nog steeds (wel verbeterd) aanwezig, dat probeer ik te zeggenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
opzich is het wel merkwaardig dat een principe uit 1899 (otto motor) nu nogsteeds (wel geoptimaliseerd) toegepast wordt
De basis is gewoon nog hetzelfde, dus wat dat betreft ben ik het wel met de TS eens.
bijvoorbeeld ja, technisch gezien is het al wel redelijk mogelijkquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:04 schreef M5 het volgende:
[..]
HUD in vliegtuigen is idd oud. maar het gaat hier om auto's.
en als wat chips,sensors e.d. niet spectaculair nieuw genoeg zijn voor je, kun je dit topic beter sluiten vrees ik. wat wil je dan horen? zelf-uitdeukende auto's na aanrijding ofzo
precies, dat is allemaal redelijk oud, ik bedoel, een hip beeldschermpje hadden ze ook al in 1950 enzoquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:13 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]
maar het is nog steeds een wiel
[afbeelding]
maar het is nog steeds een sensor
dat hippe beeldschermpje laat distronics zienquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
precies, dat is allemaal redelijk oud, ik bedoel, een hip beeldschermpje hadden ze ook al in 1950 enzo
ik haal daar afstand (distance) uit, dat hadden ze al in de 2e wereldoorlog, afstandsmeters, een exemplaar ervan is nog te bezichtigen in het fort van Hoek van Holland. Alleen is deze versie vast wel iets kleiner...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
dat hippe beeldschermpje laat distronics zien
je snapt het alquote:edit: ik betwijfel of ze in 1950 al auto's hadden die uitzichzelf afremden als ze een auto te dichtbij vonden komen... maarja. Het is maar een sensor, he... dus niks nieuws.
yup... ik snap 'm... Als ze een ottomoter uitvinden van 1cc met 500pk die 1 op 1000 loopt en op gewone loodvrij is het nog steeds geen innovatie maar gewoon een motor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
ik haal daar afstand (distance) uit, dat hadden ze al in de 2e wereldoorlog, afstandsmeters, een exemplaar ervan is nog te bezichtigen in het fort van Hoek van Holland. Alleen is deze versie vast wel iets kleiner...
[..]
je snapt het al
dat bedoel ik nou weer net nietquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
yup... ik snap 'm... Als ze een ottomoter uitvinden van 1cc met 500pk die 1 op 1000 loopt en op gewone loodvrij is het nog steeds geen innovatie maar gewoon een motor.
maar goed ... blind en op zoek naar discussie dus
Moet je ff je oog sensor opnieuw instellen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
dat bedoel ik nou weer net niet
technisch is het niet mogelijk om er ineens 10x zoveel energie uit te halen, uit die benzine..
dat zal dus ook niet gebeuren
en dan ben ik degene die blind is
nou, we zitten nog steeds vast aan het principe van zitten op een stoel, 4 wielen, motor, paar normale deuren zoals in 1918, en een bonk staal / kunststof erover, ik heb wel respect voor techniek hoor, maar verheerlijken doe ik niet aanquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:29 schreef M5 het volgende:
als je zegt "het is maar een sensor" dus niets nieuws, heb je imo een zeker gebrek aan respect voor techniek. Meeste mensen snappen niet hoe een adaptive cruise control werkt (ja, sensor meet afstand en past je snelheid er op aan). Maar geef eens de werking van de sensor, hoe die gebouwd is, hoe de signalen verwerkt worden, welke materialen/techniek voor productie nodig zijn, hoe het betaalbaar blijft, software, etc.
Zo kun je alles afdoen met 'niets nieuws'
nope... niks nieuws... alles is hetzelfde.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
nou, we zitten nog steeds vast aan het principe van zitten op een stoel, 4 wielen, motor, paar normale deuren zoals in 1918, en een bonk staal / kunststof erover, ik heb wel respect voor techniek hoor, maar verheerlijken doe ik niet aan
maar blijkbaar is er dus niets nieuws onder de zon, op waterstofmotoren na dan...
ik verheelijk techniek niet. maar zolang je alles afdoet met niets nieuws om dat er een sensor in zit..quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
nou, we zitten nog steeds vast aan het principe van zitten op een stoel, 4 wielen, motor, paar normale deuren zoals in 1918, en een bonk staal / kunststof erover, ik heb wel respect voor techniek hoor, maar verheerlijken doe ik niet aan
maar blijkbaar is er dus niets nieuws onder de zon, op waterstofmotoren na dan...
mja, mercedes / BMW had dit truukje al 5-10 jaar geleden, de wielen konden dan 90 graden draaien, en dan kon je dus parallel inparkeren, dus met 2cm voor je auto en 2cm achter je autoquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:39 schreef Adfundum het volgende:
De nieuwe Toyota prius kan vanaf volgend jaar automatish fileparkeren. Welliswaar dmv sensoren maar toch redelijk nieuw dacht ik.
http://www.autoliefhebber(...)zonder%20handjes.htm
japanners en amerikanen hadden ook al 5 jaar geleden een geautomatiseerde snelweg, waar, als je er eenmaal op was, niets meer hoefde te doen, kon je gewoon nintendo-en of krant lezenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:46 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
die techniek is wel anders, dan bij die Mercedes
deze auto rijdt gewoon zelf, dus niet een simpel truukje met banden die kunnen draaien.
Ik vind het persoonlijk wel redelijk vernieuwend dat er nu op de markt een auto komt die zelf kan rijden...
jij niet?
Wat wil je horen dan? Dingen die jij wilt horen zijn nog niet bedacht of uitgevonden en kunnen derhalve niet geplaatst worden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
maargoed, ik stop er wel mee, ik ben zogenaamd blind, en ik moet springen om elke -op een andere plek- toegepastte sensor
Maar die snelweg is niet op de "markt" gekomen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
japanners en amerikanen hadden ook al 5 jaar geleden een geautomatiseerde snelweg, waar, als je er eenmaal op was, niets meer hoefde te doen, kon je gewoon nintendo-en of krant lezen
verder doe ik werktuigbouwkunde, en is dit bovenstaande voorbeeld van mij een grote versie van een FlexibeleProductieAutomatisering
dat ze zelf in kunnen parkeren is op zich wel vernuftig, omdat het er nog niet eerder was
maar cru gezegd, is het een aantal sensors, PC'tje (in jip en janneke taal) en wat motortjes die de boel aandrijven.
sorry
nou, men vindt vliegen bijvoorbeeld zot, en nu is het dat ook omdat het teveel energie kostquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:54 schreef Googolplexian het volgende:
het zijn allemaal boutjes, moertjes en schakelingen enzo
niks innovatiefs aan ... ook niet aan hoe je ze combineert
maar laten we het eens omdraaien: welke innovatie zou jij het liefst willen horen? Je doet werktuigbouwkunde dus met een heel klein beetje fantasie (hoef je niet eens je budget te trekken) kun jij wel een toekomst-voorspelling voor ons doen.
oud nieuws maar dan beter:quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
nou, men vindt vliegen bijvoorbeeld zot, en nu is het dat ook omdat het teveel energie kost
maar, als ik het zo, on the spot, bedenk, zit ik te denken aan die russen
die hadden jaren geleden een vliegtuig wat maar op een hele korte afstand boven het water vloog, en daardoor extra opwaartse kracht creeerde, dus minder energie benodigd
dit kan je zelf ook testen, door een frisbee schuin naar beneden op vlakke grond (of water) te mikken, dan stuiterd ie als het ware weer omhoog, zonder wat te raken
ding heet carver en is ook al oud... bovendien had mercedes dit:quote:zoiets zou misschien toegepast kunnen worden, voor op snelwegen (scheelt ook nog eens onderhoud en daarmee flink wat file's)
verder vind ik die curver wel leuk (3 wielen, soort motor, maar dan overdekt)
da's duidelijkquote:maar ik doe maar een gooi hoor
Dat was de F400 Carving, die kon z'n wielen kantelen (camber?) zodat je harder door de bocht kan. is een ander concept dan de Carver. overigens valt het wat tegen, 1,28 G zijwaards is niet veel hoger dan wat echte sportauto's halen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:20 schreef Googolplexian het volgende:
ding heet carver en is ook al oud... bovendien had mercedes dit:
[afbeelding]
maar... ook hier weer niets anders dan een paar sensoren en wielen en een motor. niets nieuws.
I know ... maar camber-settings zijn ook al zo oud... bovendien is het niets anders dan bouten, moertjes en sensortjes op je wielen... en wat ander oud spul.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:26 schreef M5 het volgende:
[..]
Dat was de F400 Carving, die kon z'n wielen kantelen (camber?) zodat je harder door de bocht kan. is een ander concept dan de Carver. overigens valt het wat tegen, 1,28 G zijwaards is niet veel hoger dan wat echte sportauto's halen.
die vliegt inderdaad, en niet op de manier zoals ik beschreef, dat zie je denk ik welquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:20 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
oud nieuws maar dan beter:
[afbeelding]
[afbeelding]
maargoed ... zit nog steeds een motor in en oer-oude propellors dus niets nieuws.
[..]
eerste hit op google afbeeldingen carver, ik kan mis zitten, maar ik bedoelde dus deze auto:quote:ding heet carver en is ook al oud... bovendien had mercedes dit:
[afbeelding]
maar... ook hier weer niets anders dan een paar sensoren en wielen en een motor. niets nieuws.
[..]
da's duidelijk
maar wat is er innovatief aan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
die vliegt inderdaad, en niet op de manier zoals ik beschreef, dat zie je denk ik wel
[..]
eerste hit op google afbeeldingen carver, ik kan mis zitten, maar ik bedoelde dus deze auto:
[afbeelding]
hey ... er ZIJN speelgoedvliegtuigjes die het als motor gebruiken dus waarom niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:50 schreef koffiekoekje het volgende:
Onder het motto hokjesgeest wil ik bij deze het postbode elastiek ook onder de catagorie motoren plaatsen...![]()
weet ik...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
hey ... er ZIJN speelgoedvliegtuigjes die het als motor gebruiken dus waarom niet.
sensoren zijn zo te horen spot on.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:23 schreef MaGNeT het volgende:
Begrijp ik dit topic nu goed als ik zeg:
- Iemand opent een topic en vraagt of er nieuwe techniek in auto's zit (= innovatie?).
- TS krijgt stapels voorbeelden met goede argumenten.
- TS stampt ieder voobeeld systematisch de grond in.
Misschien geven mijn sensoren het verkeerd door?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
sensoren zijn zo te horen spot on.
Yildiz: Ga direct naar de realiteit. U gaat niet langs de dealer. U ontvangt geen 20.000 upgrades sinds de T-Ford.
Ik denk dat je met 20.000 upgrades nog niet eens in de buurt zit. Het basisprinciepe van een auto zal altijd hetzelfde blijven. Een aandrijving, 4 wielen en een stuur. Maar zet maar eens de nieuwe M5(E60) naast een T-Ford. Ga maar eens kijken hoe de autoontwikkelaars in het verleden zijn blijven hangen...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
sensoren zijn zo te horen spot on.
Yildiz: Ga direct naar de realiteit. U gaat niet langs de dealer. U ontvangt geen 20.000 upgrades sinds de T-Ford.
Nee heb je gelijk in. Maar door die massaproductie was de T-Ford wel voor veel meer mensen bereikbaar. Dat was wel weer nieuw. De auto niet, maar het idee dat je er een kon hebben was natuurlijk geweldig in die tijd.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:56 schreef Alexxxxx het volgende:
En het enige wat nieuw was aan de T-Ford is de introductie van massaproductie, aan de auto zelf was bijster weinig nieuws te ontdekken.
Wat zit er zoal in de pijplijn dan? Zulke uitspraken zijn natuurlijk overloos gelul. En opzeker dat je er op terug gaat komen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:06 schreef Yildiz het volgende:
u hoort nog van mijn vondsten ende patenten
ja, en dát vind ik jammerquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:54 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Ik denk dat je met 20.000 upgrades nog niet eens in de buurt zit. Het basisprinciepe van een auto zal altijd hetzelfde blijven. Een aandrijving, 4 wielen en een stuur. Maar zet maar eens de nieuwe M5(E60) naast een T-Ford. Ga maar eens kijken hoe de autoontwikkelaars in het verleden zijn blijven hangen...
Over n paar jaar ja, dan kom ik hierop terug met een evt. vindingquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:00 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Wat zit er zoal in de pijplijn dan? Zulke uitspraken zijn natuurlijk overloos gelul. En opzeker dat je er op terug gaat komen.
volgens mij had iemand een keer een jetmotor in een Ford F-150 (dacht ik, achtig) ingebouwdquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Straalmotor in een auto.. is (relatief) nieuw, maar niet comfortabel, en niet handig in de file.
Dan heb je geen hart voor auto's. Auto's zijn bedoeld om van A naar B te komen. Niets meer en niets minder. En zolang ze dat goed doen en ze steeds verder ontwikkeld worden is er geen reden om je af te vragen of het allemaal wel innovatief genoeg is. Alle vervoersmiddelen zijn onderontwikkelt als ik jouw posts goed begrijp.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
ja, en dát vind ik jammer
met zo'n manier had de straalmotor (iets radicaal anders dan propellors) er ook niet gekomen,...
maargoed, ik zal eens kijken of ik niet wat ideeën in een projectje kan gieten
ik keur huidige auto's niet af hoor, ik vind alleen de innovatie teveel gefocused op design, en veiligheid (wat ook niet verkeerd is), maar het is allemaal hetzelfde saaie principe
Oh dan is het wel goed? Dus het gaat jou alleen om de aandrijving? Zeg dat dan meteen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
volgens mij had iemand een keer een jetmotor in een Ford F-150 (dacht ik, achtig) ingebouwd
dat rijdt wel aardig, maargoed, das natuurlijk overdreven
voordeel is dat ze ongeveer op alles draaien, van lichte stookolie tot benzine, incl een mengsel van alles wat er tussen zitquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Straalmotor in een auto.. is (relatief) nieuw, maar niet comfortabel, en niet handig in de file.
Om een auto en mass te kunnen produceren i.p.v. met de hand is een compleet nieuwe en innovatieve manier nodig om ze in elkaar te steken. Dus de hele T-Ford werd op een nieuwe manier gebouwd. Het was ook de eerste auto waarvan de onderdelen volledig uitwisselbaar waren.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:58 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Nee heb je gelijk in. Maar door die massaproductie was de T-Ford wel voor veel meer mensen bereikbaar. Dat was wel weer nieuw. De auto niet, maar het idee dat je er een kon hebben was natuurlijk geweldig in die tijd.
Nee!?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:09 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Oh dan is het wel goed? Dus het gaat jou alleen om de aandrijving? Zeg dat dan meteen.
straalmotoren zitten (net zoals HUD) al decennia op bepaalde vliegtuigen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
volgens mij had iemand een keer een jetmotor in een Ford F-150 (dacht ik, achtig) ingebouwd
dat rijdt wel aardig, maargoed, das natuurlijk overdreven
Uit jouw post maak ik op dat jij een F150 met straalmotor wel kunt waarderen. Als je dat soort rotzooi goed genoeg vindt( "het rijdt wel aardig") is de gemiddelde duitse automobiel een geweldige bak.quote:
zie mijn bovenstaande reactie: nee het is niet innovatief, en nee natuurlijk valt het niet mee een vervanger van het wiel te bedenkenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:13 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
straalmotoren zitten (net zoals HUD) al decennia op bepaalde vliegtuigen.
Volgens jouw eigen criteria dus niet innovatief.
valt niet mee, he?
wederom, grotendeels design, niet iets functioneels nieuw iets...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:15 schreef Googolplexian het volgende:
Peugeot Moovie
[afbeelding]
Shit... Sbarro wiel is al 20 jaar geleden uitgevonden en de rest is sensors en deuren.
Niet innovatief genoeg, dus
Jij mist je eigen punt. Zeg dat dan in plaats van de goed ontwikkelde auto af te kraken met de insteek 'ze zijn niet innovatief genoeg'.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
zie mijn bovenstaande reactie: nee het is niet innovatief, en nee natuurlijk valt het niet mee een vervanger van het wiel te bedenken
maar toch, proberen is niet dodelijk
als je het nog nooit gezien moet je niet meteen blaten dat het niets nieuws is. verdiep je eerste eens in je onderwerpquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
wederom, grotendeels design, niet iets functioneels nieuw iets...
(verder is dit de eerste keer dat ik dit ding ziet)
Dat het de eerste keer is dat je dit ding ziet valt me een beetje tegen voor iemand die werktuigbouwkunde "doet".quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
wederom, grotendeels design, niet iets functioneels nieuw iets...
(verder is dit de eerste keer dat ik dit ding ziet)
Tja, zo'n "auto" is natuurlijk heel leuk, maar je snapt ook wel dat het uit praktisch oogpunt nooit door zal breken.quote:
dat probeer ik naar aanleiding van dit topic, en t gaat aardig, veel innovaties komen bij elkaar zoals die renault, die wel wat weeg heeft van de 'i-Robot-Audi'quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:18 schreef M5 het volgende:
[..]
als je het nog nooit gezien moet je niet meteen blaten dat het niets nieuws is. verdiep je eerste eens in je onderwerp
De eerste auto had btw NIET 4 wielen. Het vehikel wat als eerste auto met verbrandingsmotor word gezien is strikt gezien een trike.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:53 schreef Frezer het volgende:
[..]
Tja, zo'n "auto" is natuurlijk heel leuk, maar je snapt ook wel dat het uit praktisch oogpunt nooit door zal breken.
Wat jij wil zal je niet (snel) zien gebeuren. Ontwikkeling in de technologie is een zeer geleidelijk proces; compleet nieuwe vindingen worden eigelijk nooit gedaan. Men combineerd slechts bestaande ideen of verbeterd ze. De "eerste" auto was ook slechts een combinatie van al lang bestaande zaken.
Te verwachten trends in de automobielsector zijn bijvoorbeeld de overschakeling naar een 42 Volt systeem, en drive by wire.
3 of 4 wielen maakt ook niet zo veel uit, het was een combinatie van een aantal bekende technieken. Overigens, denken ze in Frankrijk of in de USofA er heel anders over dan jij (dwz ze denken aan voertuigen die door anderen gebouwd zijn). "De eerste" is betrekkelijk relatief.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De eerste auto had btw NIET 4 wielen. Het vehikel wat als eerste auto met verbrandingsmotor word gezien is strikt gezien een trike.
Is een fiets wel extreem veranderd de afgelopen 100 jaar? Of een trein, vliegtuig of boot?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:20 schreef Yildiz het volgende:
net n artikel gelezen in AD magazine, wat ook afsluit met dat de auto al jaren hetzelfde is, met wielen, saai
toevallig
preciesquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:28 schreef Kolkie het volgende:
M.a.w. we zullen een compleet nieuwe vorm van mobiliteit moeten bedenken eer het echt baanbrekend is. [..]
En wederom, compleet nieuw bestaat niet; een trein, fiets, auto waren ook samenvoegingen van (al dan niet aangepaste) bestaande technieken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:28 schreef Kolkie het volgende:
M.a.w. we zullen een compleet nieuwe vorm van mobiliteit moeten bedenken eer het echt baanbrekend is. Iemand wel eens Willie Wortel in de Donald Duck gezien? Zo'n vervoersding zeg maar.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:15 schreef Googolplexian het volgende:
Ga Yildiz maar eens uileggen dat Moore's Law gebaseerd is op het doorontwikkelen van bestaande technologie.
doorontwikkelen. Van het één komt het ander. Let's face it: Zo'n uitvinding als het wiel wordt ook maar één keer gedaanquote:Op zondag 16 oktober 2005 19:14 schreef Frezer het volgende:
[..], dat wist ik eerlijk gezegd ook niet! Hierbij doelde hij vooral op het kleiner maken van componenten neem ik aan?
Dit verhaal was bij mij al bekend, maar het verband met More's law had ik nooit zo gelegd. Maar idd, dat is er wel.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:27 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
juist ... mensen in die tijd hadden ook kunnen zeuren dat er niets innovatiefs aan was maar waar zouden we nu dan zijn geweest.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:36 schreef Frezer het volgende:
[..]
Dit verhaal was bij mij al bekend, maar het verband met More's law had ik nooit zo gelegd. Maar idd, dat is er wel.
Het is in elk geval een feit dat de "grote" uitvindingen alleen groot zijn als je de geschiedenis die er aan vooraf ging niet kent. James Watt zorgde bijvoorbeeld slechts voor een aantal verbeteringen waardoor een al bestaande stoommachine bruikbaar en betrouwbaar werd.
Mooi gezegdquote:Er is dus sprake van evolutie in plaats van revolutie.
zo zou je het wel kunnen zeggen jaquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:30 schreef Threepio het volgende:
[..]
dus eigenlijk is een auto volgens jou pas echt innovatief als het helemaal geen auto meer is![]()
als dat zo is dan biedt ik bij deze mijn excuses aan aan iedereen die zich tegen het zere been geschopt voelt, no hard feelings, sorryquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:49 schreef Googolplexian het volgende:
@ Yildiz:1 - Ik begrijp je echt wel maar je verwoording is zowat een belediging voor bijna iedereen in Fok!PTA... het zijn namelijk allemaal liefhebbers van ons huidige transport hier.
i know, zomaar iets nieuws bedenken is lastig, bijna alles is er al, en het moeilijke is, we weten niet wat er niet isquote:2 - Het zijn juist mensen zoals jezelf (mensen voor wie de technologische ontwikkeling veel te langzaam gaat) die vaak voor de grootste innovaties zorgen. Maar je moet wel je voorgangers in de ontwikkeling respecteren en dankbaar gebruik kunnen maken van hun innovaties om de jouwe des te beter te maken. Zoals je zelf al zei: je vindt het wiel niet zomaar opnieuw uit.
okay, maar ik heb nog wel n studie te volgen enzoquote:3 - Onbewust, op de achtergrond nadenken is niet voldoende ga voor maximaal resultaat door bewust en op de voorgrond (imo hetzelfde) na te denken.
respect
- npquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
zo zou je het wel kunnen zeggen ja
[..]
als dat zo is dan biedt ik bij deze mijn excuses aan aan iedereen die zich tegen het zere been geschopt voelt, no hard feelings, sorry
[..]
i know, zomaar iets nieuws bedenken is lastig, bijna alles is er al, en het moeilijke is, we weten niet wat er niet is
[..]
okay, maar ik heb nog wel n studie te volgen enzo
misschien heb je je openingspost + topictitel wat ongelukkig gekozen, daarin heb je het toch duidelijk over Auto's.quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
zo zou je het wel kunnen zeggen ja
[..]
uhuhquote:Op zondag 16 oktober 2005 22:37 schreef Threepio het volgende:
[..]
misschien heb je je openingspost + topictitel wat ongelukkig gekozen, daarin heb je het toch duidelijk over Auto's.
Het basisprincipe van een auto ( een aantal wielen, een stuur en een aandrijving) zal namelijk nooit veranderen, hoe hard je ook innoveert. Daar kan geen sensor tegenop![]()
ik doelde uiteindelijk op een innovatief anders iets voor het transport van personenquote:au·to m -'s; autootje vierwielig voertuig, aangedreven door een
motor, voor het transport van personen of goederen
dat snap ik inmiddels ook wel, maar dat was in het begin dus niet helemaal duidelijkquote:Op zondag 16 oktober 2005 22:46 schreef Yildiz het volgende:
[..]
uhuh
maar:
[..]
ik doelde uiteindelijk op een innovatief anders iets voor het transport van personen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |