klik to googlequote:At first glance it looks like it’s just somebody having a little fun with Photoshop, but this is for real: a new six-wheeled sports car from Italian automaker Covini Engineering called the C6W that they’re claiming is the first of its kind. Why the extra wheels? Besides the usual macho stuff of feeling superior to all the losers with four-wheeled cars, having four wheels in the front is supposed to improve traction by reducing lift and make it easier to take corners.
dat zeg ik, motorquote:
dat zeg ik, sensorsquote:adaptive steering
adaptive active stability control
hud
etc
Er komt wel iets meer bij kijken dan een paar kretenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
dat zeg ik, motor
[..]
dat zeg ik, sensors![]()
in dat geval: nee.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
dat zeg ik, motor
[..]
dat zeg ik, sensors![]()
de motoren zijn wat zuiniger door wat nieuwe sensors, en met een hybride koppeling,quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
in dat geval: nee.
er zal altijd een motor in zitten. en ook sensors.
Ook als deze motor een fusie-reactor is kun je het nog een motor noemen. En ook een apparaat dat 1000 kilometer verder een aanrijding kan voorspellen is ook een sensor. Je wil dus niets weten maar gewoon een discussie.
nou, een HUD laat zien wat ie van zijn sensors binnenkrijgtquote:En hud = Head Up Display. Mag jij mij uitleggen wat dat met sensors te maken heeft. Nou... doe maar niet, eigenlijk
het is écht niet veel meer dan wat sensors, snelle chipjes en wat motortjes die je helpenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:55 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Er komt wel iets meer bij kijken dan een paar kreten![]()
HUD in vliegtuigen is idd oud. maar het gaat hier om auto's.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
het is écht niet veel meer dan wat sensors, snelle chipjes en wat motortjes die je helpen
allemaal uit andere industriën geript
HUD display is bijvoorbeeld al decennia oud in vliegtuigen,
SAAB JAS 39-grippen heeft dat ook bijvoorbeeld, elk zichzelf-respecterend vliegtuigje wel
nouja, op die pleziertoestellen / 2-zitters na dan, maar das offtopic
precies, de basis is nog steeds (wel verbeterd) aanwezig, dat probeer ik te zeggenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
opzich is het wel merkwaardig dat een principe uit 1899 (otto motor) nu nogsteeds (wel geoptimaliseerd) toegepast wordt
De basis is gewoon nog hetzelfde, dus wat dat betreft ben ik het wel met de TS eens.
bijvoorbeeld ja, technisch gezien is het al wel redelijk mogelijkquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:04 schreef M5 het volgende:
[..]
HUD in vliegtuigen is idd oud. maar het gaat hier om auto's.
en als wat chips,sensors e.d. niet spectaculair nieuw genoeg zijn voor je, kun je dit topic beter sluiten vrees ik. wat wil je dan horen? zelf-uitdeukende auto's na aanrijding ofzo
precies, dat is allemaal redelijk oud, ik bedoel, een hip beeldschermpje hadden ze ook al in 1950 enzoquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:13 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]
maar het is nog steeds een wiel
[afbeelding]
maar het is nog steeds een sensor
dat hippe beeldschermpje laat distronics zienquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
precies, dat is allemaal redelijk oud, ik bedoel, een hip beeldschermpje hadden ze ook al in 1950 enzo
ik haal daar afstand (distance) uit, dat hadden ze al in de 2e wereldoorlog, afstandsmeters, een exemplaar ervan is nog te bezichtigen in het fort van Hoek van Holland. Alleen is deze versie vast wel iets kleiner...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
dat hippe beeldschermpje laat distronics zien
je snapt het alquote:edit: ik betwijfel of ze in 1950 al auto's hadden die uitzichzelf afremden als ze een auto te dichtbij vonden komen... maarja. Het is maar een sensor, he... dus niks nieuws.
yup... ik snap 'm... Als ze een ottomoter uitvinden van 1cc met 500pk die 1 op 1000 loopt en op gewone loodvrij is het nog steeds geen innovatie maar gewoon een motor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
ik haal daar afstand (distance) uit, dat hadden ze al in de 2e wereldoorlog, afstandsmeters, een exemplaar ervan is nog te bezichtigen in het fort van Hoek van Holland. Alleen is deze versie vast wel iets kleiner...
[..]
je snapt het al
dat bedoel ik nou weer net nietquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
yup... ik snap 'm... Als ze een ottomoter uitvinden van 1cc met 500pk die 1 op 1000 loopt en op gewone loodvrij is het nog steeds geen innovatie maar gewoon een motor.
maar goed ... blind en op zoek naar discussie dus
Moet je ff je oog sensor opnieuw instellen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
dat bedoel ik nou weer net niet
technisch is het niet mogelijk om er ineens 10x zoveel energie uit te halen, uit die benzine..
dat zal dus ook niet gebeuren
en dan ben ik degene die blind is
nou, we zitten nog steeds vast aan het principe van zitten op een stoel, 4 wielen, motor, paar normale deuren zoals in 1918, en een bonk staal / kunststof erover, ik heb wel respect voor techniek hoor, maar verheerlijken doe ik niet aanquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:29 schreef M5 het volgende:
als je zegt "het is maar een sensor" dus niets nieuws, heb je imo een zeker gebrek aan respect voor techniek. Meeste mensen snappen niet hoe een adaptive cruise control werkt (ja, sensor meet afstand en past je snelheid er op aan). Maar geef eens de werking van de sensor, hoe die gebouwd is, hoe de signalen verwerkt worden, welke materialen/techniek voor productie nodig zijn, hoe het betaalbaar blijft, software, etc.
Zo kun je alles afdoen met 'niets nieuws'
nope... niks nieuws... alles is hetzelfde.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
nou, we zitten nog steeds vast aan het principe van zitten op een stoel, 4 wielen, motor, paar normale deuren zoals in 1918, en een bonk staal / kunststof erover, ik heb wel respect voor techniek hoor, maar verheerlijken doe ik niet aan
maar blijkbaar is er dus niets nieuws onder de zon, op waterstofmotoren na dan...
ik verheelijk techniek niet. maar zolang je alles afdoet met niets nieuws om dat er een sensor in zit..quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
nou, we zitten nog steeds vast aan het principe van zitten op een stoel, 4 wielen, motor, paar normale deuren zoals in 1918, en een bonk staal / kunststof erover, ik heb wel respect voor techniek hoor, maar verheerlijken doe ik niet aan
maar blijkbaar is er dus niets nieuws onder de zon, op waterstofmotoren na dan...
mja, mercedes / BMW had dit truukje al 5-10 jaar geleden, de wielen konden dan 90 graden draaien, en dan kon je dus parallel inparkeren, dus met 2cm voor je auto en 2cm achter je autoquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:39 schreef Adfundum het volgende:
De nieuwe Toyota prius kan vanaf volgend jaar automatish fileparkeren. Welliswaar dmv sensoren maar toch redelijk nieuw dacht ik.
http://www.autoliefhebber(...)zonder%20handjes.htm
japanners en amerikanen hadden ook al 5 jaar geleden een geautomatiseerde snelweg, waar, als je er eenmaal op was, niets meer hoefde te doen, kon je gewoon nintendo-en of krant lezenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:46 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
die techniek is wel anders, dan bij die Mercedes
deze auto rijdt gewoon zelf, dus niet een simpel truukje met banden die kunnen draaien.
Ik vind het persoonlijk wel redelijk vernieuwend dat er nu op de markt een auto komt die zelf kan rijden...
jij niet?
Wat wil je horen dan? Dingen die jij wilt horen zijn nog niet bedacht of uitgevonden en kunnen derhalve niet geplaatst worden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
maargoed, ik stop er wel mee, ik ben zogenaamd blind, en ik moet springen om elke -op een andere plek- toegepastte sensor
Maar die snelweg is niet op de "markt" gekomen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
japanners en amerikanen hadden ook al 5 jaar geleden een geautomatiseerde snelweg, waar, als je er eenmaal op was, niets meer hoefde te doen, kon je gewoon nintendo-en of krant lezen
verder doe ik werktuigbouwkunde, en is dit bovenstaande voorbeeld van mij een grote versie van een FlexibeleProductieAutomatisering
dat ze zelf in kunnen parkeren is op zich wel vernuftig, omdat het er nog niet eerder was
maar cru gezegd, is het een aantal sensors, PC'tje (in jip en janneke taal) en wat motortjes die de boel aandrijven.
sorry
nou, men vindt vliegen bijvoorbeeld zot, en nu is het dat ook omdat het teveel energie kostquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:54 schreef Googolplexian het volgende:
het zijn allemaal boutjes, moertjes en schakelingen enzo
niks innovatiefs aan ... ook niet aan hoe je ze combineert
maar laten we het eens omdraaien: welke innovatie zou jij het liefst willen horen? Je doet werktuigbouwkunde dus met een heel klein beetje fantasie (hoef je niet eens je budget te trekken) kun jij wel een toekomst-voorspelling voor ons doen.
oud nieuws maar dan beter:quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
nou, men vindt vliegen bijvoorbeeld zot, en nu is het dat ook omdat het teveel energie kost
maar, als ik het zo, on the spot, bedenk, zit ik te denken aan die russen
die hadden jaren geleden een vliegtuig wat maar op een hele korte afstand boven het water vloog, en daardoor extra opwaartse kracht creeerde, dus minder energie benodigd
dit kan je zelf ook testen, door een frisbee schuin naar beneden op vlakke grond (of water) te mikken, dan stuiterd ie als het ware weer omhoog, zonder wat te raken
ding heet carver en is ook al oud... bovendien had mercedes dit:quote:zoiets zou misschien toegepast kunnen worden, voor op snelwegen (scheelt ook nog eens onderhoud en daarmee flink wat file's)
verder vind ik die curver wel leuk (3 wielen, soort motor, maar dan overdekt)
da's duidelijkquote:maar ik doe maar een gooi hoor
Dat was de F400 Carving, die kon z'n wielen kantelen (camber?) zodat je harder door de bocht kan. is een ander concept dan de Carver. overigens valt het wat tegen, 1,28 G zijwaards is niet veel hoger dan wat echte sportauto's halen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:20 schreef Googolplexian het volgende:
ding heet carver en is ook al oud... bovendien had mercedes dit:
[afbeelding]
maar... ook hier weer niets anders dan een paar sensoren en wielen en een motor. niets nieuws.
I know ... maar camber-settings zijn ook al zo oud... bovendien is het niets anders dan bouten, moertjes en sensortjes op je wielen... en wat ander oud spul.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:26 schreef M5 het volgende:
[..]
Dat was de F400 Carving, die kon z'n wielen kantelen (camber?) zodat je harder door de bocht kan. is een ander concept dan de Carver. overigens valt het wat tegen, 1,28 G zijwaards is niet veel hoger dan wat echte sportauto's halen.
die vliegt inderdaad, en niet op de manier zoals ik beschreef, dat zie je denk ik welquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:20 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
oud nieuws maar dan beter:
[afbeelding]
[afbeelding]
maargoed ... zit nog steeds een motor in en oer-oude propellors dus niets nieuws.
[..]
eerste hit op google afbeeldingen carver, ik kan mis zitten, maar ik bedoelde dus deze auto:quote:ding heet carver en is ook al oud... bovendien had mercedes dit:
[afbeelding]
maar... ook hier weer niets anders dan een paar sensoren en wielen en een motor. niets nieuws.
[..]
da's duidelijk
maar wat is er innovatief aan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
die vliegt inderdaad, en niet op de manier zoals ik beschreef, dat zie je denk ik wel
[..]
eerste hit op google afbeeldingen carver, ik kan mis zitten, maar ik bedoelde dus deze auto:
[afbeelding]
hey ... er ZIJN speelgoedvliegtuigjes die het als motor gebruiken dus waarom niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:50 schreef koffiekoekje het volgende:
Onder het motto hokjesgeest wil ik bij deze het postbode elastiek ook onder de catagorie motoren plaatsen...![]()
weet ik...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
hey ... er ZIJN speelgoedvliegtuigjes die het als motor gebruiken dus waarom niet.
sensoren zijn zo te horen spot on.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:23 schreef MaGNeT het volgende:
Begrijp ik dit topic nu goed als ik zeg:
- Iemand opent een topic en vraagt of er nieuwe techniek in auto's zit (= innovatie?).
- TS krijgt stapels voorbeelden met goede argumenten.
- TS stampt ieder voobeeld systematisch de grond in.
Misschien geven mijn sensoren het verkeerd door?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |