abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:56:48 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31433951
Vraag ik mij zo af.

Ik bedoel, globaal gezien heeft een overgroot deel van de auto's gewoon 4 wielen en 1 motor.
Soms hybride (prius, etc)

verder zijn er wat sensoren ontwikkeld, lambda, parkeer, weer, bandendruk etc.
GPS zou je daar ook wel onder kunnen zetten

daarnaast is er wat aan veiligheid gesleuteld, meer en betere airbags, kreukelzone's (goed idee), etc. etc.


maar, zit er ook écht wat nieuws in de pijpleiding, of blijft het allemaal zo standaar 4 wielen, motortje, paar stoelen, wat sensoren en veiligheid?

ik wil het design er even helemaal buiten laten.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31434336
hybride motoren
fuel cells
adaptive steering
adaptive active stability control
hud
etc
Calm down, please!
pi_31434437
wat wil je dan? 2 motoren? 6 wielen? 3 wielen? de jaren 60/70 zijn voorbij maar de voertuigen die ze destijds verzonnen is ook niet echt een aanwinst.

hybride auto's hebben 2 motoren, electro en brandstof. Extra wielen levert enkel meer weerstand op, minder is al eens geprobeerd.

Vliegen????????
'The Less you know, The more you believe'
pi_31434580
quote:
At first glance it looks like it’s just somebody having a little fun with Photoshop, but this is for real: a new six-wheeled sports car from Italian automaker Covini Engineering called the C6W that they’re claiming is the first of its kind. Why the extra wheels? Besides the usual macho stuff of feeling superior to all the losers with four-wheeled cars, having four wheels in the front is supposed to improve traction by reducing lift and make it easier to take corners.
klik to google
Calm down, please!
pi_31434597
er zit genoeg ECHT nieuws in de pijpleiding, er is ook een hoop ECHT nieuws op de markt gekomen de laatste paar jaar.

Hoe innovatief moet innovatief zijn om ECHT innovatief te zijn
pi_31434601
pi_31434834
bekijk de optie lijst van de nieuwe S-klasse van mercedes eens. staat weer genoeg nieuw spul tussen.
V10
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:32:48 #8
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_31434883
Waterstof, volledig op groene energie (zon) en de volledig zelf rijdende auto zitten nog in de pijpleiding. daarna wordt t eventueel vliegen.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:49:36 #9
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31435284
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:10 schreef Googolplexian het volgende:
hybride motoren
fuel cells
dat zeg ik, motor
quote:
adaptive steering
adaptive active stability control
hud
etc
dat zeg ik, sensors
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31435416
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:49 schreef Yildiz het volgende:

[..]

dat zeg ik, motor
[..]

dat zeg ik, sensors
Er komt wel iets meer bij kijken dan een paar kreten
pi_31435472
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:49 schreef Yildiz het volgende:

[..]

dat zeg ik, motor
[..]

dat zeg ik, sensors
in dat geval: nee.

er zal altijd een motor in zitten. en ook sensors.

Ook als deze motor een fusie-reactor is kun je het nog een motor noemen. En ook een apparaat dat 1000 kilometer verder een aanrijding kan voorspellen is ook een sensor. Je wil dus niets weten maar gewoon een discussie.

En hud = Head Up Display. Mag jij mij uitleggen wat dat met sensors te maken heeft. Nou... doe maar niet, eigenlijk
Calm down, please!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:00:42 #12
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31435524
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

in dat geval: nee.

er zal altijd een motor in zitten. en ook sensors.

Ook als deze motor een fusie-reactor is kun je het nog een motor noemen. En ook een apparaat dat 1000 kilometer verder een aanrijding kan voorspellen is ook een sensor. Je wil dus niets weten maar gewoon een discussie.
de motoren zijn wat zuiniger door wat nieuwe sensors, en met een hybride koppeling,
waterstofmotoren zijn idd een nieuwe ontwikkeling
quote:
En hud = Head Up Display. Mag jij mij uitleggen wat dat met sensors te maken heeft. Nou... doe maar niet, eigenlijk
nou, een HUD laat zien wat ie van zijn sensors binnenkrijgt
een sensor 'ziet iets' een geeft dat door, anders heb je er niks aan
een HUD is in essentie dan niet veel meer dan een sensor

maar kom op, wat hebben we nog meer dan toegepaste waterstofmotoren?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:02:53 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31435579
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:55 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Er komt wel iets meer bij kijken dan een paar kreten
het is écht niet veel meer dan wat sensors, snelle chipjes en wat motortjes die je helpen
allemaal uit andere industriën geript

HUD display is bijvoorbeeld al decennia oud in vliegtuigen,
SAAB JAS 39-grippen heeft dat ook bijvoorbeeld, elk zichzelf-respecterend vliegtuigje wel

nouja, op die pleziertoestellen / 2-zitters na dan, maar das offtopic
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31435628
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

het is écht niet veel meer dan wat sensors, snelle chipjes en wat motortjes die je helpen
allemaal uit andere industriën geript

HUD display is bijvoorbeeld al decennia oud in vliegtuigen,
SAAB JAS 39-grippen heeft dat ook bijvoorbeeld, elk zichzelf-respecterend vliegtuigje wel

nouja, op die pleziertoestellen / 2-zitters na dan, maar das offtopic
HUD in vliegtuigen is idd oud. maar het gaat hier om auto's.

en als wat chips,sensors e.d. niet spectaculair nieuw genoeg zijn voor je, kun je dit topic beter sluiten vrees ik. wat wil je dan horen? zelf-uitdeukende auto's na aanrijding ofzo
V10
pi_31435797
opzich is het wel merkwaardig dat een principe uit 1899 (otto motor) nu nogsteeds (wel geoptimaliseerd ) toegepast wordt
De basis is gewoon nog hetzelfde, dus wat dat betreft ben ik het wel met de TS eens.
pi_31435827

maar het is nog steeds een wiel


maar het is nog steeds een sensor
Calm down, please!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:13:12 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31435830
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
opzich is het wel merkwaardig dat een principe uit 1899 (otto motor) nu nogsteeds (wel geoptimaliseerd ) toegepast wordt
De basis is gewoon nog hetzelfde, dus wat dat betreft ben ik het wel met de TS eens.
precies, de basis is nog steeds (wel verbeterd) aanwezig, dat probeer ik te zeggen
en op die nieuwe waterstofmotor is er naast het toepassen van oude technieken uit andere sectoren niet veel nieuws aan....

vind ik dan
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:13:49 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31435846
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:04 schreef M5 het volgende:

[..]

HUD in vliegtuigen is idd oud. maar het gaat hier om auto's.

en als wat chips,sensors e.d. niet spectaculair nieuw genoeg zijn voor je, kun je dit topic beter sluiten vrees ik. wat wil je dan horen? zelf-uitdeukende auto's na aanrijding ofzo
bijvoorbeeld ja, technisch gezien is het al wel redelijk mogelijk
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:15:25 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31435880
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:13 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]
maar het is nog steeds een wiel

[afbeelding]
maar het is nog steeds een sensor
precies, dat is allemaal redelijk oud, ik bedoel, een hip beeldschermpje hadden ze ook al in 1950 enzo
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31435903
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

precies, dat is allemaal redelijk oud, ik bedoel, een hip beeldschermpje hadden ze ook al in 1950 enzo
dat hippe beeldschermpje laat distronics zien


edit: ik betwijfel of ze in 1950 al auto's hadden die uitzichzelf afremden als ze een auto te dichtbij vonden komen... maarja. Het is maar een sensor, he... dus niks nieuws.
Calm down, please!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:19:17 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31435964
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:16 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

dat hippe beeldschermpje laat distronics zien
ik haal daar afstand (distance) uit, dat hadden ze al in de 2e wereldoorlog, afstandsmeters, een exemplaar ervan is nog te bezichtigen in het fort van Hoek van Holland. Alleen is deze versie vast wel iets kleiner...
quote:
edit: ik betwijfel of ze in 1950 al auto's hadden die uitzichzelf afremden als ze een auto te dichtbij vonden komen... maarja. Het is maar een sensor, he... dus niks nieuws.
je snapt het al
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31436042
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:19 schreef Yildiz het volgende:

[..]

ik haal daar afstand (distance) uit, dat hadden ze al in de 2e wereldoorlog, afstandsmeters, een exemplaar ervan is nog te bezichtigen in het fort van Hoek van Holland. Alleen is deze versie vast wel iets kleiner...
[..]

je snapt het al
yup... ik snap 'm... Als ze een ottomoter uitvinden van 1cc met 500pk die 1 op 1000 loopt en op gewone loodvrij is het nog steeds geen innovatie maar gewoon een motor.

maar goed ... blind en op zoek naar discussie dus
Calm down, please!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:26:10 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31436131
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:22 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

yup... ik snap 'm... Als ze een ottomoter uitvinden van 1cc met 500pk die 1 op 1000 loopt en op gewone loodvrij is het nog steeds geen innovatie maar gewoon een motor.

maar goed ... blind en op zoek naar discussie dus
dat bedoel ik nou weer net niet
technisch is het niet mogelijk om er ineens 10x zoveel energie uit te halen, uit die benzine..
dat zal dus ook niet gebeuren

en dan ben ik degene die blind is
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31436203
als je zegt "het is maar een sensor" dus niets nieuws, heb je imo een zeker gebrek aan respect voor techniek. Meeste mensen snappen niet hoe een adaptive cruise control werkt (ja, sensor meet afstand en past je snelheid er op aan ). Maar geef eens de werking van de sensor, hoe die gebouwd is, hoe de signalen verwerkt worden, welke materialen/techniek voor productie nodig zijn, hoe het betaalbaar blijft, software, etc.

Zo kun je alles afdoen met 'niets nieuws'
V10
pi_31436245
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

dat bedoel ik nou weer net niet
technisch is het niet mogelijk om er ineens 10x zoveel energie uit te halen, uit die benzine..
dat zal dus ook niet gebeuren

en dan ben ik degene die blind is
Moet je ff je oog sensor opnieuw instellen.
Stelt nie veel voor allemaal
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:34:00 #26
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31436301
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:29 schreef M5 het volgende:
als je zegt "het is maar een sensor" dus niets nieuws, heb je imo een zeker gebrek aan respect voor techniek. Meeste mensen snappen niet hoe een adaptive cruise control werkt (ja, sensor meet afstand en past je snelheid er op aan ). Maar geef eens de werking van de sensor, hoe die gebouwd is, hoe de signalen verwerkt worden, welke materialen/techniek voor productie nodig zijn, hoe het betaalbaar blijft, software, etc.

Zo kun je alles afdoen met 'niets nieuws'
nou, we zitten nog steeds vast aan het principe van zitten op een stoel, 4 wielen, motor, paar normale deuren zoals in 1918, en een bonk staal / kunststof erover, ik heb wel respect voor techniek hoor, maar verheerlijken doe ik niet aan

maar blijkbaar is er dus niets nieuws onder de zon, op waterstofmotoren na dan...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31436376
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:34 schreef Yildiz het volgende:

[..]

nou, we zitten nog steeds vast aan het principe van zitten op een stoel, 4 wielen, motor, paar normale deuren zoals in 1918, en een bonk staal / kunststof erover, ik heb wel respect voor techniek hoor, maar verheerlijken doe ik niet aan

maar blijkbaar is er dus niets nieuws onder de zon, op waterstofmotoren na dan...
nope... niks nieuws... alles is hetzelfde. (hoezo blind)
Calm down, please!
pi_31436413
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:34 schreef Yildiz het volgende:

[..]

nou, we zitten nog steeds vast aan het principe van zitten op een stoel, 4 wielen, motor, paar normale deuren zoals in 1918, en een bonk staal / kunststof erover, ik heb wel respect voor techniek hoor, maar verheerlijken doe ik niet aan

maar blijkbaar is er dus niets nieuws onder de zon, op waterstofmotoren na dan...
ik verheelijk techniek niet. maar zolang je alles afdoet met niets nieuws om dat er een sensor in zit..

tsja. dan is er niet nieuws nee.
V10
pi_31436468
De nieuwe Toyota prius kan vanaf volgend jaar automatish fileparkeren. Welliswaar dmv sensoren maar toch redelijk nieuw dacht ik.
http://www.autoliefhebber(...)zonder%20handjes.htm
Some weasel took the cork out of my lunch...
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:43:02 #30
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31436535
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:39 schreef Adfundum het volgende:
De nieuwe Toyota prius kan vanaf volgend jaar automatish fileparkeren. Welliswaar dmv sensoren maar toch redelijk nieuw dacht ik.
http://www.autoliefhebber(...)zonder%20handjes.htm
mja, mercedes / BMW had dit truukje al 5-10 jaar geleden, de wielen konden dan 90 graden draaien, en dan kon je dus parallel inparkeren, dus met 2cm voor je auto en 2cm achter je auto

alleen een beetje lastig voor die andere 2 mensen om er dan nog uit te komen

maargoed, ik stop er wel mee, ik ben zogenaamd blind, en ik moet springen om elke -op een andere plek- toegepastte sensor
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31436628
die techniek is wel anders, dan bij die Mercedes
deze auto rijdt gewoon zelf, dus niet een simpel truukje met banden die kunnen draaien.

Ik vind het persoonlijk wel redelijk vernieuwend dat er nu op de markt een auto komt die zelf kan rijden...
jij niet?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:50:41 #32
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31436720
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:46 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
die techniek is wel anders, dan bij die Mercedes
deze auto rijdt gewoon zelf, dus niet een simpel truukje met banden die kunnen draaien.

Ik vind het persoonlijk wel redelijk vernieuwend dat er nu op de markt een auto komt die zelf kan rijden...
jij niet?
japanners en amerikanen hadden ook al 5 jaar geleden een geautomatiseerde snelweg, waar, als je er eenmaal op was, niets meer hoefde te doen, kon je gewoon nintendo-en of krant lezen

verder doe ik werktuigbouwkunde, en is dit bovenstaande voorbeeld van mij een grote versie van een FlexibeleProductieAutomatisering

dat ze zelf in kunnen parkeren is op zich wel vernuftig, omdat het er nog niet eerder was
maar cru gezegd, is het een aantal sensors, PC'tje (in jip en janneke taal) en wat motortjes die de boel aandrijven.

sorry
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31436789
het zijn allemaal boutjes, moertjes en schakelingen enzo

niks innovatiefs aan ... ook niet aan hoe je ze combineert

maar laten we het eens omdraaien: welke innovatie zou jij het liefst willen horen? Je doet werktuigbouwkunde dus met een heel klein beetje fantasie (hoef je niet eens je budget te trekken) kun jij wel een toekomst-voorspelling voor ons doen.
Calm down, please!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:57:02 #34
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_31436825
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:43 schreef Yildiz het volgende:

[..]

maargoed, ik stop er wel mee, ik ben zogenaamd blind, en ik moet springen om elke -op een andere plek- toegepastte sensor
Wat wil je horen dan? Dingen die jij wilt horen zijn nog niet bedacht of uitgevonden en kunnen derhalve niet geplaatst worden.

Want als het al ooit eens gedaan is (zie HUD-->vliegtuigen vs auto's) is het direct weer oud.
pi_31436931
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

japanners en amerikanen hadden ook al 5 jaar geleden een geautomatiseerde snelweg, waar, als je er eenmaal op was, niets meer hoefde te doen, kon je gewoon nintendo-en of krant lezen

verder doe ik werktuigbouwkunde, en is dit bovenstaande voorbeeld van mij een grote versie van een FlexibeleProductieAutomatisering

dat ze zelf in kunnen parkeren is op zich wel vernuftig, omdat het er nog niet eerder was
maar cru gezegd, is het een aantal sensors, PC'tje (in jip en janneke taal) en wat motortjes die de boel aandrijven.

sorry
Maar die snelweg is niet op de "markt" gekomen.
maar het antwoord op jou vraag in jou visie is NEE!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:03:27 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31436968
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:54 schreef Googolplexian het volgende:
het zijn allemaal boutjes, moertjes en schakelingen enzo

niks innovatiefs aan ... ook niet aan hoe je ze combineert

maar laten we het eens omdraaien: welke innovatie zou jij het liefst willen horen? Je doet werktuigbouwkunde dus met een heel klein beetje fantasie (hoef je niet eens je budget te trekken) kun jij wel een toekomst-voorspelling voor ons doen.
nou, men vindt vliegen bijvoorbeeld zot, en nu is het dat ook omdat het teveel energie kost
maar, als ik het zo, on the spot, bedenk, zit ik te denken aan die russen

die hadden jaren geleden een vliegtuig wat maar op een hele korte afstand boven het water vloog, en daardoor extra opwaartse kracht creeerde, dus minder energie benodigd

dit kan je zelf ook testen, door een frisbee schuin naar beneden op vlakke grond (of water) te mikken, dan stuiterd ie als het ware weer omhoog, zonder wat te raken

zoiets zou misschien toegepast kunnen worden, voor op snelwegen (scheelt ook nog eens onderhoud en daarmee flink wat file's)

verder vind ik die curver wel leuk (3 wielen, soort motor, maar dan overdekt)

maar ik doe maar een gooi hoor
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31437363
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:03 schreef Yildiz het volgende:

[..]

nou, men vindt vliegen bijvoorbeeld zot, en nu is het dat ook omdat het teveel energie kost
maar, als ik het zo, on the spot, bedenk, zit ik te denken aan die russen

die hadden jaren geleden een vliegtuig wat maar op een hele korte afstand boven het water vloog, en daardoor extra opwaartse kracht creeerde, dus minder energie benodigd

dit kan je zelf ook testen, door een frisbee schuin naar beneden op vlakke grond (of water) te mikken, dan stuiterd ie als het ware weer omhoog, zonder wat te raken
oud nieuws maar dan beter:


maargoed ... zit nog steeds een motor in en oer-oude propellors dus niets nieuws.
quote:
zoiets zou misschien toegepast kunnen worden, voor op snelwegen (scheelt ook nog eens onderhoud en daarmee flink wat file's)

verder vind ik die curver wel leuk (3 wielen, soort motor, maar dan overdekt)
ding heet carver en is ook al oud... bovendien had mercedes dit:

maar... ook hier weer niets anders dan een paar sensoren en wielen en een motor. niets nieuws.
quote:
maar ik doe maar een gooi hoor
da's duidelijk
Calm down, please!
pi_31437504
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:20 schreef Googolplexian het volgende:
ding heet carver en is ook al oud... bovendien had mercedes dit:
[afbeelding]
maar... ook hier weer niets anders dan een paar sensoren en wielen en een motor. niets nieuws.
Dat was de F400 Carving, die kon z'n wielen kantelen (camber?) zodat je harder door de bocht kan. is een ander concept dan de Carver. overigens valt het wat tegen, 1,28 G zijwaards is niet veel hoger dan wat echte sportauto's halen.
V10
pi_31437640
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:26 schreef M5 het volgende:

[..]

Dat was de F400 Carving, die kon z'n wielen kantelen (camber?) zodat je harder door de bocht kan. is een ander concept dan de Carver. overigens valt het wat tegen, 1,28 G zijwaards is niet veel hoger dan wat echte sportauto's halen.
I know ... maar camber-settings zijn ook al zo oud... bovendien is het niets anders dan bouten, moertjes en sensortjes op je wielen... en wat ander oud spul.

om nou te zeggen dat het innovatief is? Kijk naar de space shuttle, diepzeeduikboten, maglev treinen, etc... bijna alles is al bedacht door Jules Verne of Michelangelo ofzo...

Het wordt tijd om innovatief te worden, mensen! Bedenk het onbedachte! Het mag alleen geen wielen of sensors hebben want dan is het niet innovatief.
Calm down, please!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:39:59 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31437833
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:20 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

oud nieuws maar dan beter:
[afbeelding]
[afbeelding]
maargoed ... zit nog steeds een motor in en oer-oude propellors dus niets nieuws.
[..]
die vliegt inderdaad, en niet op de manier zoals ik beschreef, dat zie je denk ik wel
quote:
ding heet carver en is ook al oud... bovendien had mercedes dit:
[afbeelding]
maar... ook hier weer niets anders dan een paar sensoren en wielen en een motor. niets nieuws.
[..]

da's duidelijk
eerste hit op google afbeeldingen carver, ik kan mis zitten, maar ik bedoelde dus deze auto:

Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31437909
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

die vliegt inderdaad, en niet op de manier zoals ik beschreef, dat zie je denk ik wel
[..]

eerste hit op google afbeeldingen carver, ik kan mis zitten, maar ik bedoelde dus deze auto:

[afbeelding]
maar wat is er innovatief aan?

dat Russische ding waar jij het over hebt is een concept uit de 60er jaren en dat camber goed voor de wegligging was wisten ze een tijd geleden ook al



je mist je eigen punt een beetje, geloof ik.

INNOVATIE, man... geen wielen, sensoren en / of motoren! kommop!
Calm down, please!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:21:20 #42
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31440753
ghaest, dat ga ik niet verklappen
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:40:27 #43
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_31441207
Beetje jammer dit. Volgens mij moeten sommigen maar eens hun definitie van innovatie neerpoten.

Naja, wat er ook nog aan zit te komen (en nog niet genoemd is ) is dat auto's voordat wij dat zelf uberhaupt in de gaten kunnen hebben dat er gevaar is er op reageren. Alleen dit zit in een nog heel pril stadium. Mensen die alles afdoen als sensors en dergelijke daag ik uit de systemen alleen maar eens NA te maken. Niet te bedenken maar enkel en alleen namaken en tot in detail uitleggen. Achter wellicht een conventionele sensor kan een revolutionair (of innovatief) systeem zitten wat iets nieuws doet met die signalen.

Na 100 jaar is men er echt wel achter dat een configuratie met 4 wielen de beste is. 5 wielen is niet innovatief maar is gewoon domheid van de bouwer. Net zoals een stoommachine voor de aandrijving willen gebruiken. Hybride was innovatief omdat het ook iets met de remenergie doet en nog op efficiente wijze ook. Brandstofcel is ook innovatief alleen minder innovatief als velen willen geloven (de techniek bestaat al, tis alleen een kwestie van verbeteren (lees: verkleinen) zodat het in auto's toegepast kan worden. Er dient echter nog steeds ergens energie opgewekt te worden ).
Life is too short don't stress every day
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:50:49 #44
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_31441406
Onder het motto hokjesgeest wil ik bij deze het postbode elastiek ook onder de catagorie motoren plaatsen...
pi_31441584
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:50 schreef koffiekoekje het volgende:
Onder het motto hokjesgeest wil ik bij deze het postbode elastiek ook onder de catagorie motoren plaatsen...
hey ... er ZIJN speelgoedvliegtuigjes die het als motor gebruiken dus waarom niet.
Calm down, please!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:41:13 #46
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_31442500
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

hey ... er ZIJN speelgoedvliegtuigjes die het als motor gebruiken dus waarom niet.
weet ik... was meer voor Yildiz bedoeld, want je kan alles wel motor of sessor noemen.
tevens wil ik mijn duim toevoegen aan de lijst met motoren. Anders doet mijn fietsbel het niet
pi_31447047
Begrijp ik dit topic nu goed als ik zeg:

- Iemand opent een topic en vraagt of er nieuwe techniek in auto's zit (= innovatie?).
- TS krijgt stapels voorbeelden met goede argumenten.
- TS stampt ieder voobeeld systematisch de grond in.

Misschien geven mijn sensoren het verkeerd door?
pi_31447908
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:23 schreef MaGNeT het volgende:
Begrijp ik dit topic nu goed als ik zeg:

- Iemand opent een topic en vraagt of er nieuwe techniek in auto's zit (= innovatie?).
- TS krijgt stapels voorbeelden met goede argumenten.
- TS stampt ieder voobeeld systematisch de grond in.

Misschien geven mijn sensoren het verkeerd door?
sensoren zijn zo te horen spot on.

Yildiz: Ga direct naar de realiteit. U gaat niet langs de dealer. U ontvangt geen 20.000 upgrades sinds de T-Ford.
Calm down, please!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:39:06 #49
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_31449450
tweel
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_31449634


[ Bericht 50% gewijzigd door Tjabbo op 15-10-2005 09:27:30 (onnodig en offtopic) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')