quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
sensoren zijn zo te horen spot on.
Yildiz: Ga direct naar de realiteit. U gaat niet langs de dealer. U ontvangt geen 20.000 upgrades sinds de T-Ford.
Ik denk dat je met 20.000 upgrades nog niet eens in de buurt zit. Het basisprinciepe van een auto zal altijd hetzelfde blijven. Een aandrijving, 4 wielen en een stuur. Maar zet maar eens de nieuwe M5(E60) naast een T-Ford. Ga maar eens kijken hoe de autoontwikkelaars in het verleden zijn blijven hangen...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
sensoren zijn zo te horen spot on.
Yildiz: Ga direct naar de realiteit. U gaat niet langs de dealer. U ontvangt geen 20.000 upgrades sinds de T-Ford.
Nee heb je gelijk in. Maar door die massaproductie was de T-Ford wel voor veel meer mensen bereikbaar. Dat was wel weer nieuw. De auto niet, maar het idee dat je er een kon hebben was natuurlijk geweldig in die tijd.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:56 schreef Alexxxxx het volgende:
En het enige wat nieuw was aan de T-Ford is de introductie van massaproductie, aan de auto zelf was bijster weinig nieuws te ontdekken.
Wat zit er zoal in de pijplijn dan? Zulke uitspraken zijn natuurlijk overloos gelul. En opzeker dat je er op terug gaat komen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:06 schreef Yildiz het volgende:
u hoort nog van mijn vondsten ende patenten
ja, en dát vind ik jammerquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:54 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Ik denk dat je met 20.000 upgrades nog niet eens in de buurt zit. Het basisprinciepe van een auto zal altijd hetzelfde blijven. Een aandrijving, 4 wielen en een stuur. Maar zet maar eens de nieuwe M5(E60) naast een T-Ford. Ga maar eens kijken hoe de autoontwikkelaars in het verleden zijn blijven hangen...
Over n paar jaar ja, dan kom ik hierop terug met een evt. vindingquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:00 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Wat zit er zoal in de pijplijn dan? Zulke uitspraken zijn natuurlijk overloos gelul. En opzeker dat je er op terug gaat komen.
volgens mij had iemand een keer een jetmotor in een Ford F-150 (dacht ik, achtig) ingebouwdquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Straalmotor in een auto.. is (relatief) nieuw, maar niet comfortabel, en niet handig in de file.
Dan heb je geen hart voor auto's. Auto's zijn bedoeld om van A naar B te komen. Niets meer en niets minder. En zolang ze dat goed doen en ze steeds verder ontwikkeld worden is er geen reden om je af te vragen of het allemaal wel innovatief genoeg is. Alle vervoersmiddelen zijn onderontwikkelt als ik jouw posts goed begrijp.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
ja, en dát vind ik jammer
met zo'n manier had de straalmotor (iets radicaal anders dan propellors) er ook niet gekomen,...
maargoed, ik zal eens kijken of ik niet wat ideeën in een projectje kan gieten
ik keur huidige auto's niet af hoor, ik vind alleen de innovatie teveel gefocused op design, en veiligheid (wat ook niet verkeerd is), maar het is allemaal hetzelfde saaie principe
Oh dan is het wel goed? Dus het gaat jou alleen om de aandrijving? Zeg dat dan meteen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
volgens mij had iemand een keer een jetmotor in een Ford F-150 (dacht ik, achtig) ingebouwd
dat rijdt wel aardig, maargoed, das natuurlijk overdreven
voordeel is dat ze ongeveer op alles draaien, van lichte stookolie tot benzine, incl een mengsel van alles wat er tussen zitquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Straalmotor in een auto.. is (relatief) nieuw, maar niet comfortabel, en niet handig in de file.
Om een auto en mass te kunnen produceren i.p.v. met de hand is een compleet nieuwe en innovatieve manier nodig om ze in elkaar te steken. Dus de hele T-Ford werd op een nieuwe manier gebouwd. Het was ook de eerste auto waarvan de onderdelen volledig uitwisselbaar waren.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:58 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Nee heb je gelijk in. Maar door die massaproductie was de T-Ford wel voor veel meer mensen bereikbaar. Dat was wel weer nieuw. De auto niet, maar het idee dat je er een kon hebben was natuurlijk geweldig in die tijd.
Nee!?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:09 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Oh dan is het wel goed? Dus het gaat jou alleen om de aandrijving? Zeg dat dan meteen.
straalmotoren zitten (net zoals HUD) al decennia op bepaalde vliegtuigen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
volgens mij had iemand een keer een jetmotor in een Ford F-150 (dacht ik, achtig) ingebouwd
dat rijdt wel aardig, maargoed, das natuurlijk overdreven
Uit jouw post maak ik op dat jij een F150 met straalmotor wel kunt waarderen. Als je dat soort rotzooi goed genoeg vindt( "het rijdt wel aardig") is de gemiddelde duitse automobiel een geweldige bak.quote:
zie mijn bovenstaande reactie: nee het is niet innovatief, en nee natuurlijk valt het niet mee een vervanger van het wiel te bedenkenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:13 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
straalmotoren zitten (net zoals HUD) al decennia op bepaalde vliegtuigen.
Volgens jouw eigen criteria dus niet innovatief.
valt niet mee, he?
wederom, grotendeels design, niet iets functioneels nieuw iets...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:15 schreef Googolplexian het volgende:
Peugeot Moovie
[afbeelding]
Shit... Sbarro wiel is al 20 jaar geleden uitgevonden en de rest is sensors en deuren.
Niet innovatief genoeg, dus
Jij mist je eigen punt. Zeg dat dan in plaats van de goed ontwikkelde auto af te kraken met de insteek 'ze zijn niet innovatief genoeg'.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
zie mijn bovenstaande reactie: nee het is niet innovatief, en nee natuurlijk valt het niet mee een vervanger van het wiel te bedenken
maar toch, proberen is niet dodelijk
als je het nog nooit gezien moet je niet meteen blaten dat het niets nieuws is. verdiep je eerste eens in je onderwerpquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
wederom, grotendeels design, niet iets functioneels nieuw iets...
(verder is dit de eerste keer dat ik dit ding ziet)
Dat het de eerste keer is dat je dit ding ziet valt me een beetje tegen voor iemand die werktuigbouwkunde "doet".quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
wederom, grotendeels design, niet iets functioneels nieuw iets...
(verder is dit de eerste keer dat ik dit ding ziet)
Tja, zo'n "auto" is natuurlijk heel leuk, maar je snapt ook wel dat het uit praktisch oogpunt nooit door zal breken.quote:
dat probeer ik naar aanleiding van dit topic, en t gaat aardig, veel innovaties komen bij elkaar zoals die renault, die wel wat weeg heeft van de 'i-Robot-Audi'quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:18 schreef M5 het volgende:
[..]
als je het nog nooit gezien moet je niet meteen blaten dat het niets nieuws is. verdiep je eerste eens in je onderwerp
De eerste auto had btw NIET 4 wielen. Het vehikel wat als eerste auto met verbrandingsmotor word gezien is strikt gezien een trike.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:53 schreef Frezer het volgende:
[..]
Tja, zo'n "auto" is natuurlijk heel leuk, maar je snapt ook wel dat het uit praktisch oogpunt nooit door zal breken.
Wat jij wil zal je niet (snel) zien gebeuren. Ontwikkeling in de technologie is een zeer geleidelijk proces; compleet nieuwe vindingen worden eigelijk nooit gedaan. Men combineerd slechts bestaande ideen of verbeterd ze. De "eerste" auto was ook slechts een combinatie van al lang bestaande zaken.
Te verwachten trends in de automobielsector zijn bijvoorbeeld de overschakeling naar een 42 Volt systeem, en drive by wire.
3 of 4 wielen maakt ook niet zo veel uit, het was een combinatie van een aantal bekende technieken. Overigens, denken ze in Frankrijk of in de USofA er heel anders over dan jij (dwz ze denken aan voertuigen die door anderen gebouwd zijn). "De eerste" is betrekkelijk relatief.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 18:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De eerste auto had btw NIET 4 wielen. Het vehikel wat als eerste auto met verbrandingsmotor word gezien is strikt gezien een trike.
Is een fiets wel extreem veranderd de afgelopen 100 jaar? Of een trein, vliegtuig of boot?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:20 schreef Yildiz het volgende:
net n artikel gelezen in AD magazine, wat ook afsluit met dat de auto al jaren hetzelfde is, met wielen, saai
toevallig
preciesquote:Op zondag 16 oktober 2005 16:28 schreef Kolkie het volgende:
M.a.w. we zullen een compleet nieuwe vorm van mobiliteit moeten bedenken eer het echt baanbrekend is. [..]
En wederom, compleet nieuw bestaat niet; een trein, fiets, auto waren ook samenvoegingen van (al dan niet aangepaste) bestaande technieken.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:28 schreef Kolkie het volgende:
M.a.w. we zullen een compleet nieuwe vorm van mobiliteit moeten bedenken eer het echt baanbrekend is. Iemand wel eens Willie Wortel in de Donald Duck gezien? Zo'n vervoersding zeg maar.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:15 schreef Googolplexian het volgende:
Ga Yildiz maar eens uileggen dat Moore's Law gebaseerd is op het doorontwikkelen van bestaande technologie.
doorontwikkelen. Van het één komt het ander. Let's face it: Zo'n uitvinding als het wiel wordt ook maar één keer gedaanquote:Op zondag 16 oktober 2005 19:14 schreef Frezer het volgende:
[..], dat wist ik eerlijk gezegd ook niet! Hierbij doelde hij vooral op het kleiner maken van componenten neem ik aan?
Dit verhaal was bij mij al bekend, maar het verband met More's law had ik nooit zo gelegd. Maar idd, dat is er wel.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:27 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
juist ... mensen in die tijd hadden ook kunnen zeuren dat er niets innovatiefs aan was maar waar zouden we nu dan zijn geweest.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:36 schreef Frezer het volgende:
[..]
Dit verhaal was bij mij al bekend, maar het verband met More's law had ik nooit zo gelegd. Maar idd, dat is er wel.
Het is in elk geval een feit dat de "grote" uitvindingen alleen groot zijn als je de geschiedenis die er aan vooraf ging niet kent. James Watt zorgde bijvoorbeeld slechts voor een aantal verbeteringen waardoor een al bestaande stoommachine bruikbaar en betrouwbaar werd.
Mooi gezegdquote:Er is dus sprake van evolutie in plaats van revolutie.
zo zou je het wel kunnen zeggen jaquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:30 schreef Threepio het volgende:
[..]
dus eigenlijk is een auto volgens jou pas echt innovatief als het helemaal geen auto meer is![]()
als dat zo is dan biedt ik bij deze mijn excuses aan aan iedereen die zich tegen het zere been geschopt voelt, no hard feelings, sorryquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:49 schreef Googolplexian het volgende:
@ Yildiz:1 - Ik begrijp je echt wel maar je verwoording is zowat een belediging voor bijna iedereen in Fok!PTA... het zijn namelijk allemaal liefhebbers van ons huidige transport hier.
i know, zomaar iets nieuws bedenken is lastig, bijna alles is er al, en het moeilijke is, we weten niet wat er niet isquote:2 - Het zijn juist mensen zoals jezelf (mensen voor wie de technologische ontwikkeling veel te langzaam gaat) die vaak voor de grootste innovaties zorgen. Maar je moet wel je voorgangers in de ontwikkeling respecteren en dankbaar gebruik kunnen maken van hun innovaties om de jouwe des te beter te maken. Zoals je zelf al zei: je vindt het wiel niet zomaar opnieuw uit.
okay, maar ik heb nog wel n studie te volgen enzoquote:3 - Onbewust, op de achtergrond nadenken is niet voldoende ga voor maximaal resultaat door bewust en op de voorgrond (imo hetzelfde) na te denken.
respect
- npquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
zo zou je het wel kunnen zeggen ja
[..]
als dat zo is dan biedt ik bij deze mijn excuses aan aan iedereen die zich tegen het zere been geschopt voelt, no hard feelings, sorry
[..]
i know, zomaar iets nieuws bedenken is lastig, bijna alles is er al, en het moeilijke is, we weten niet wat er niet is
[..]
okay, maar ik heb nog wel n studie te volgen enzo
misschien heb je je openingspost + topictitel wat ongelukkig gekozen, daarin heb je het toch duidelijk over Auto's.quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
zo zou je het wel kunnen zeggen ja
[..]
uhuhquote:Op zondag 16 oktober 2005 22:37 schreef Threepio het volgende:
[..]
misschien heb je je openingspost + topictitel wat ongelukkig gekozen, daarin heb je het toch duidelijk over Auto's.
Het basisprincipe van een auto ( een aantal wielen, een stuur en een aandrijving) zal namelijk nooit veranderen, hoe hard je ook innoveert. Daar kan geen sensor tegenop![]()
ik doelde uiteindelijk op een innovatief anders iets voor het transport van personenquote:au·to m -'s; autootje vierwielig voertuig, aangedreven door een
motor, voor het transport van personen of goederen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |