Beginners Handleidingquote:OGame is een strategisch ruimte simulatie spel met duizenden spelers die tegelijkertijd met elkaar strijden.
Alles wat je nodig hebt om te spelen is een standaard web browser.
Waar gaat OGame over?
Als een intergalactische koning heb je de mogelijkheid om je invloed door de melkwegen te versterken door middel van verschillende strategieën.
Je begint je regring op je thuis planeet waar je met behulp van je grondstoffen een economisch en militaire infrastructuur opbouwt.
Het doen van onderzoek naar nieuwe technieken en het verbeteren van je gebouwen geeft je toegang tot verbeterde technieken en verbeterde wapen systemen.
Gedurende het spel heb je de mogelijkheid om planeten te koloniseren en om allianties te vormen met vriendelijke koningen.
Handel met andere spelers en vechten tegen vijandige koninkrijken helpen om de benodigde grondstoffen te verkrijgen die je nodig hebt om nog sneller te groeien.
Het gaat niet zozeer om een build... Ik ben nu redelijk aan het stijgen, en het enige dat ik gedaan heb is simpel weg in het begin investeren in je mines, join een goede alliantie zodat je niet aangevallen word. Daarna zo snel mogelijk vrachtschepen bouwen zodat je alle idioten zonder verdediging aan kan vallen, dan bouw je jezelf verder uit tot kruisers... Verder ben ik zelf nog nietquote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:00 schreef Setambre het volgende:
heb me aangemeld ben benieuwd
Edit:
Weet iemand een goeie build strat. Ik ben nét begonnen
quote:Grondstoffen op Morbis Exire [2:115:9] op 10-14 09:58:10
Metaal: 20558 Kristal: 10766
Deuterium: 4547 Energie: 718
Vloten
Klein vrachtschip 2 Licht gevechtsschip 4
Verdediging
Raket lanceerder 8 Kleine laser 5
Gebouwen
Metaal Mijn 9 Kristal Mijn 9
Deuterium fabriek 6 Zonne-energie centrale 10
Fusie centrale 3 Robot fabriek 3
Werf 4 Metaal opslag
In principe kan ik hem hebben.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:12 schreef TC_Artemis het volgende:
TVP, en farmreport, ik kan 'm niet aan
[..]
quote:Fri Oct 14 2005 10:06:40 SYSTEM Paxlie Sat Oct 15 2005 10:06:40 zware belediging
ja hoequote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:35 schreef PPL het volgende:
Ik denk dat je het beste even contact kan opnemen met een Game Operator...
http://ogame287.de/game/pranger
[..]
Op de login pagina staan links naar emailadressen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:37 schreef Paxlie het volgende:
[..]
ja hoe
ik klikte al op die link die ik te zien krijgt, maar die werkt dus niet
Kan 1 van jullie anders even een ingame berichtje sturen ofzo ?
Pleit anders gewoon even dat ik echt een neger ben.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:37 schreef Paxlie het volgende:
[..]
ja hoe
ik klikte al op die link die ik te zien krijgt, maar die werkt dus niet
Kan 1 van jullie anders even een ingame berichtje sturen ofzo ?
Je bent yorrit nietquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:18 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Pleit anders gewoon even dat ik echt een neger ben.
Oehhhh...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:19 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Je bent yorrit niet
enniehoe ik heb een mailtje gestuurd, hoop dat ik snel antwoord krijg, want mijn vloot is onderweg naar iemand die potentieel heel veel verdediging kan bouwen snel als ie doorheeft dat ik eraan kom
Je bedoelt Jorryt, van FoK!???? hahaha....quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:19 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Je bent yorrit niet
enniehoe ik heb een mailtje gestuurd, hoop dat ik snel antwoord krijg, want mijn vloot is onderweg naar iemand die potentieel heel veel verdediging kan bouwen snel als ie doorheeft dat ik eraan kom
ik had die sphere nog wat gemaildquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:11 schreef Weizz het volgende:
[..]
Je bedoelt Jorryt, van FoK!???? hahaha....
BTW ik ben ook geblockt, stuur nu die operator een mailtje... Keats heet ie volgens mij...
Het is zo fucking lastig om de grondstoffen een beetje evenwichtig te verzamelen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:23 schreef zeromaniac het volgende:
Ben beetje nieuw hier maar dit spel lijkt veel op een spel dat ik 4 a 5 jaar geleden speelde genaamd Planetarion
Vond leuk tot je moest betalen.
Nu ogameen bevalt me prima
Net 2 daagies al bezig geweest en schiet behoorlijk opalleen die kristal gaat zo traag als wat
En kan je dat ook allemaal een beetje redelijk verdedigen ?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:09 schreef BMH het volgende:
Ik heb half het zonnestelsel waarin ik zit in handenMet 4 planeten heb ik 50% van de macht in handen
![]()
MOOEHAHHA
Zodra je een maan hebt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:12 schreef zeromaniac het volgende:
trouwens vraag.
Wanneer kan of krijg je een maanbasis ??
Ik heb het zelfde probleemquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:07 schreef PPL het volgende:
[..]
Het is zo fucking lastig om de grondstoffen een beetje evenwichtig te verzamelen.
Kheb m'n metaal en kris redelijk op orde, maar nu is m'n deut weer een drama.
Lijkt wel een algemeen probleem.
Als ik aan het raiden ben, zijn de opbrengsten metaal en kris redelijk.
De opbrengst aan deut is om te janken...
IK OOK!!!!!!!!!quote:
In principe wel, als je maandag echter nog geen 350 hebt, is het zo weer exit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:48 schreef CosmoNut het volgende:
Ik heb trouwens 100 punten kan ik nu in FDF?
Score 101 (rang 2394 van 7304)
gezelligquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:53 schreef PPL het volgende:
[..]
In principe wel, als je maandag echter nog geen 350 hebt, is het zo weer exit.
ik vraag me echt af door wie ik geblockt ben, begin bijna LostFormat te zeggenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:16 schreef zeromaniac het volgende:
trouwens weizz ik bedoelde dat die blok nergens opslaat zo wordt je benadeeld. ook om het feit dat je niet eens wijf mag zeggen.
Oooohhquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:16 schreef zeromaniac het volgende:
trouwens weizz ik bedoelde dat die blok nergens opslaat zo wordt je benadeeld. ook om het feit dat je niet eens wijf mag zeggen.
Hou mij effe op d ehoogte van deze strafcampagnequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:10 schreef Weizz het volgende:
Zo, ik weet wie me gebant heeft... Niet te geloven, de gast die ik zeg dat ik em niet aanval. de message was, and I quote :
'haha, hou je shit maar, ik zoek wel een ander doel. Je kunt best proberen ons te joinen, maar volgens mij hebben wij een minimum eis van 350 punten voor aanstaande maandag 16.00 uur.
Btw, ik neem toch aan dat je alles uitgegeven hebt voor je weg ging, wetende dat je aangevallen kan gaan worden?'
Met dank aan Keats, voor het nazoeken van de pm's.
Die banner was een aardige kerel, denk dat ie gewoon het verkeerde knopje heeft ingedrukt, maar het was dus simpelweg het woord 'shit'. Hij heeft geen goede alliantie en kan me bij lange na niet aan, dus ben niet echt bang voor een late raid door hem of zijn vriendjes... Dit betekend natuurlijk wel dat ik hem iets te vertellen heb morgen om 11:53 en dat mijn 3 kruisers en 3 zware gevechtsschepen even een tripje gaan maken richting 2:106:9
Nunhemcity, HERE I COME.... DUCK AND COVER!!!!!!!!!!!!
Man, wat uber maar dan ook echt ubertriest. Msn even z'n coordinaten. Die knakker moet gestraft worden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:20 schreef Paxlie het volgende:
I'm back!
person responsible for my ban will be punished
mijn ban was trouwens ook om het woord shit en dan zo gebruikt:
"sjah, shit happens"
Die komen later nog. Onder technologieen kun je checken wat ze doen en wat je ervoor nodig hebt om ze te kunnen onderzoeken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:31 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Heb een vraagje over Speedsim, misschien kan iemand hier mij helpen:
Bij technologieën kan je invullen:
Wapen, schild en pantser
Pantser spreekt voor zich, maar de andere twee kan ik niet terugvinden bij "Onderzoek" of "Technologie". Komen deze later nog, of is dit een combinatie van 2, is het krom vertaald of kan je hier gewoon niks invullen.
Alvast bedankt.
.
volgens mij 2:100:12quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:30 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Man, wat uber maar dan ook echt ubertriest. Msn even z'n coordinaten. Die knakker moet gestraft worden.
Hmm, 18 kleine lasers is voor mij ook wat te hoog gegrepen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:38 schreef Paxlie het volgende:
[..]
volgens mij 2:100:12
maar ik wacht even op een berichtje terug
heb iets gestuurd in de trand van: nog bedankt voor de ban
heb alleen mijn vloot ff weggestuurd naar een andere locatie omdat hij 18 kleine lasers heeft en ik net te kort kom voor impuls 4
ik pak hem wel, misschien niet vandaag, maar ooit ga ik hem stuk maken en dan echt keer op keer op keerquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:46 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Hmm, 18 kleine lasers is voor mij ook wat te hoog gegrepen.
Stuur maar!!!!!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:40 schreef PPL het volgende:
Kreeg net een berichtje van nunhemcity.
"Waarom spy je me ?"
Zal ik m'n vloot sturen ?
* op weizz wacht *
Hier kom ik later op terug.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:46 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Hmm, 18 kleine lasers is voor mij ook wat te hoog gegrepen.
Okay, ik ga lancerenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:55 schreef Weizz het volgende:
[..]
Stuur maar!!!!!
Ik ben waarschijnlijk aangevallen, er was volgens Trick al een flinke T naast mn planeet te zien.. Dus ik ben nog wel een dag bezig met herstelwerkzaamheden, als mijn vloot niet vernietigd is, en anders nog wel langer....
Nou... die gast hoef je niet meer te vrezen hoor.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:34 schreef Roquefort het volgende:
Oh, en Weizz: die gast die zo onbeleefd was richting jou en mij en een dagje geblockt is, die krijgt vlak voor de opheffing van zijn blokkering nog een drievoudige wave aanvallen van me eroverheen. Als niemand hem eerder heeft gehad, een enorme stoot resources voor mij en een flink lesje beleefdheid voor die debiele knakker.![]()
Nee, jij bedoelt weer een andere.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:55 schreef PPL het volgende:
[..]
Nou... die gast hoef je niet meer te vrezen hoor.
Die heb ik nu helemaal klem.
Hij staat nu in vakantie modus.
Maar ik heb hem gedreigd met een enorme vloot.
Vloot is inmiddels teruggetrokken.
Hij gaat mij regelmatig een transport sturen.
Een tekort aan resources is de kern van OGame.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:25 schreef zeromaniac het volgende:
plus een tekort aan resourcesgrrrr
Arghquote:Contact met de aanvallende vloot was veloren.
(Dit betekent dat het compleet vernietigd is in de eerste ronde)
pff leuke optiequote:10-15 18:20:27 MDxxRave [2:168:8] Geen onderwerp
Kill me bitch!!
Dit bericht lijkt beledingingen te bevatten!
Blokkeer beledigende gebruiker (24u)
Inderdaad.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:44 schreef zeromaniac het volgende:
lol sommige zijn niet zo lief die blokkeren liever meteen diegene om hem aan te vallen
Hehe, dat heb ik ook altijd. Dat sparen duurt altijd zo lang en liever geef je het gewoon meteen uit.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:05 schreef PPL het volgende:
Wacht al dagen om verbranding 6 te kunnen gaen doen.
Op zich had ik het allang gekund, maar kan de verleiding niet weerstaan schepen te bouwen en defense.
Of dan toch weer pantser ofzo te gaan onderzoeken.
Wegens zware belediging.. Dan zou je denken dat je dat wel zou herinneren..quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:06 schreef Weizz het volgende:
Ik lig er alweer uit... Geen idee waarom, dit gaat echt nergens over.
Dat is het probleem, hij pakt je op allerlei woorden die niet beledigend zijnquote:Op zondag 16 oktober 2005 18:11 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Wegens zware belediging.. Dan zou je denken dat je dat wel zou herinneren..
Beetje lame / triest als je zo het spelwil spelenquote:Op zondag 16 oktober 2005 11:17 schreef PPL het volgende:
[..]
Inderdaad.
Goeie tactiek overigens.
Verdediger kan dan niet fleetsaven en/of defensie bouwen.
Klopt.quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:31 schreef Wendigo het volgende:
[..]
Beetje lame / triest als je zo het spelwil spelen
En het wordt ook gebruikt ook, de vorige keer ben ik 30 keer gespy'd door mensen, dat gebeurd me normaal 1x per dag.quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:31 schreef Wendigo het volgende:
[..]
Beetje lame / triest als je zo het spelwil spelen
Ik wou dat ik zekerheid had voor 300 punten per dagquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/766234/3/40#31497165[/ur]zondag 16 oktober 2005 21:54
Punt blijft. Een dag niet spelen nu kost je gewoon 300 punten![]()
Over het algemeen valt er erg weinig te halen omdat iedereen dat checkt. Ik spy ze zelfs niet meer.quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Zoek gewoon een kolonie van een speler op, welke een i of I achter zijn naam heeft staan.
grote kans dat er veel resources en geen verdediging te vinden is
Dat gaat goed zo met d.i.a.quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:14 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Over het algemeen valt er erg weinig te halen omdat iedereen dat checkt. Ik spy ze zelfs niet meer.
Net weer een geile target gevonden:
Metaal: 62247 Kristal: 41961
Deuterium: 13930 Energie: 1114
Vloten
Licht gevechtsschip 1 Zonne-energie satelliet 4
Verdediging
Raket lanceerder 8 Kleine laser 2
LostFormat <-----> LoFoquote:Op zondag 16 oktober 2005 23:34 schreef PPL het volgende:
[..]
Dat gaat goed zo met d.i.a.
Zit je daar nog steeds bij ?
Aan betere defensie bijvoorbeeld!quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:54 schreef Breetai het volgende:
Oke dus elke dag al je geld opmaken. Anders komt iemand anders het halen.
Ik had al zo'n idee dat je jezelf moet gaan ingraven voordat je ook maar papieren vliegtuigje de lucht in krijgt. Laat staan de ruimte in.quote:
Och, ik heb toch meerdere malen per dag 1 groot en 4 kleine vrachtschepen volquote:Op zondag 16 oktober 2005 23:14 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Over het algemeen valt er erg weinig te halen omdat iedereen dat checkt. Ik spy ze zelfs niet meer.
Net weer een geile target gevonden:
Metaal: 62247 Kristal: 41961
Deuterium: 13930 Energie: 1114
Vloten
Licht gevechtsschip 1 Zonne-energie satelliet 4
Verdediging
Raket lanceerder 8 Kleine laser 2
Spionagequote:Op maandag 17 oktober 2005 10:53 schreef Setambre het volgende:
Hoe bepalen jullie welke targets fat zijn aan resources?
Ja dat begrijp ik dat je iemand moet bespioneren voordat je ziet hoeveel recources hij heeft.quote:
Ik begrijp je vraag niet. Ik heb spio lvl2 en ik stuur altijd 3 spio's op mensen af. Zo zie ik bijna altijd wel hoeveel resources en verdediging die figuur heeft.quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:56 schreef Setambre het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik dat je iemand moet bespioneren voordat je ziet hoeveel recources hij heeft.
Hoe zie je over het algemeen dat iemand veel recources heeft. Of moet je gewoon 50 spysats maken en dan hopen op het beste
Ehmmm.... Jaquote:Op maandag 17 oktober 2005 10:56 schreef Setambre het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik dat je iemand moet bespioneren voordat je ziet hoeveel recources hij heeft.
Hoe zie je over het algemeen dat iemand veel recources heeft. Of moet je gewoon 50 spysats maken en dan hopen op het beste
Zie tevens deze thread op het Ogame Forum.quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:01 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik begrijp je vraag niet. Ik heb spio lvl2 en ik stuur altijd 3 spio's op mensen af. Zo zie ik bijna altijd wel hoeveel resources en verdediging die figuur heeft.
Cool bedanktquote:Op maandag 17 oktober 2005 11:03 schreef PPL het volgende:
[..]
Ehmmm.... Ja
Of informatie uitwisselen met mede-spelers wat leuke targets zijn, dat wil ook wel eens helpen.
Daarvoor zijn de allianties er, om ekaar te helpen.
Nee, dat kan niet.quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:06 schreef Setambre het volgende:
[..]
Cool bedankt
Nog een vraagje kan je een planeet trouwens overnemen van iemand anders ?
Helder thnx !quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:20 schreef PPL het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet.
Je kan WEL vechten om de resources.
Je kan WEL de vloten van je tegenstander vernietigen.
Je kan WEL de verdediging slopen (70% wordt herbouwd na een aanval)
De mijnen kunnen NIET gesloopt worden.
Het technology-level kan NIET worden vernield.
Een planeet kan NIET worden veroverd.
Waarschijnlijk heeft hij z'n spionage techniek op een veel hoger niveau dan jij.quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:24 schreef LostFormat het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met contra spionage? Hoe hoger je spio level, des te hoger dat percentage? Ik had net een knul met 50% kans op daarop. Hoe krijgt hij dat zo hoog?
quote:Een spionage-rapport heeft 5 delen, die je kunt krijgen door een verschillend aantal spionage sondes te zenden.
- 1 Spionage sonde :toont resources
- 2 Spionage sondes :toont vloot
- 3 Spionage sondes :toont verdediging
- 5 Spionage sondes :toont gebouwen
- 7 Spionage sondes :toont onderzoek
Om voor het verschil in Spionage techniek niveaus te compenseren gebruik je :
(level spionage techniek vijand - level eigen spionage techniek)˛
Voorbeeld 1
je wil volledig rapport: 7 Spionage sondes
eigen spionage level 5 , spionage level vijand 10 : (10 - 5)˛ = 25
je zend dus 25 + 7 = 32 Spionage sondes
Voorbeeld 2
je wil rapport tot aan verdediging: 3 Spionage sondes
eigen spionage level 10 , spionage level vijand 5 : 0 !
je zendt dus 3 + 0 = 3 Spionage sondes
Je zal minder snel aangevallen worden als je bij een alliance zitquote:Op maandag 17 oktober 2005 13:37 schreef DjMark het volgende:
Ik speel dit spel nu ook. 345 punten nu. Maar wat is het voordeel van een alliance? ik krijg steeds van iedereen uitnodigingen, maar ben voorlopig nog een 'loner'.
wat is je ingame naam en sinds wanneer speel je ?quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:56 schreef DjMark het volgende:
en voor FDF moet ik dus 350 punten hebben vandaag? dat zou wel lukken, kom rond de 380 ofzo uit denk ik.
Dit zijn niet je opponents zijn zwakheden maar meer die van het spelquote:Op zondag 16 oktober 2005 21:12 schreef PPL het volgende:
[..]
Klopt.
Maar je moet wel gebruik maken van de regels om jezelf om je te handhaven.
Lees anders Sun Tzu er eens op na, hoe gebruik te maken van je opponent's zwakheden.
...of Machiavelli.
Die discussie hebben we vorige week ook al gehad, en je wist de hele week al dat je die punten moest halen, net als de mensen die het wel gehaald hebben. Ik bedoel, je bent eerder begonnen dan ik, en ik ben twee dagen gebant geweest deze week. Ik zit nu op zon 1000 punten, dus het moet toch echt kunnen...quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:19 schreef TC_Artemis het volgende:
Lekker, wordt je fdf uit geflikkerd omdat je 20 punten tekort komt, volgensmij zijn JULLIE met fok! samengegaan en dan vind ik dat gewoon ELKE fokker mag joinen 350 punten of niet
*grmbl*
Ik ben 2 dagen na jou begonnen hóór.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:35 schreef Weizz het volgende:
[..]
Die discussie hebben we vorige week ook al gehad, en je wist de hele week al dat je die punten moest halen, net als de mensen die het wel gehaald hebben. Ik bedoel, je bent eerder begonnen dan ik, en ik ben twee dagen gebant geweest deze week. Ik zit nu op zon 1000 punten, dus het moet toch echt kunnen...
Het gaat er gewoon om dat als we oorlog krijgen dat we dan niet alleen maar de zwakkere spelers aan het verdedigen zijn zodat we niet eens aan aanvallen toekomen. En oorlog krijgen we toch snel genoeg een keer... Zeker als we allianties in de top 10 gaan krijgen.
TGV ?quote:
Respect !quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:37 schreef Wendigo het volgende:
En bedankt maar machiavelli en Sun Tzi Tzu ken ik al een tijdje
Zie antwoord van Weizz.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:19 schreef TC_Artemis het volgende:
Lekker, wordt je fdf uit geflikkerd omdat je 20 punten tekort komt, volgensmij zijn JULLIE met fok! samengegaan en dan vind ik dat gewoon ELKE fokker mag joinen 350 punten of niet
*grmbl*
Dus moet het simpel zijn om je terug te vechten.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:36 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ik ben 2 dagen na jou begonnen hóór.
Je zit nou toch bij D.I.A. ?quote:Op maandag 17 oktober 2005 21:44 schreef zeromaniac het volgende:
lol btw PPL ben net door een gozert van je alliantie gescanned wat een eerben 6 daagies bezig en nu al een scan
helaas red ik die 300 nooitzit pas op de 125 ofzo
Is goed.quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:04 schreef zeromaniac het volgende:
ja ik zit in D.I.A we zoeken nog ally's care to join
nee maar tiss wel leuke teamzal hem de groeten doen van je
GoT alliantie is rising. Iemand daar een account die hun topic een beetje kan spyen?quote:12 + GoT 129 20 0
Heh, ik had 'm net zelf ook gevonden via hun alliantiepagina. Een hele hoop noobs dus maar potentieel errug gevaarlijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:20 schreef CosmoNut het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078331
Het is bij mij een tijdje ook vrij karig geweest. Ik heb toen gewoon geinvesteerd in een betere vloot en dan kan je vanzelf sterkere knakkers aan. Een keer een vloot slopen en dan heb je er een farm bij. Maar dat zoeken begint dan echt saai te worden na een tijdje. Ik ken het.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:25 schreef Paxlie het volgende:
ik kan gewoon geen farms vinden, ben al 2 dagen aan het zoeken gvd
Heb je anders wat resources nodig?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:39 schreef Paxlie het volgende:
als ik iets vind heeft het weer een hoop verdediging en heb ik volgens speedsim 5 extra zware gevechtsgevallen nodig
Ik heb het wel gedaan omdat die zonne-energie echt fucking duur wordt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:19 schreef DeHovenier het volgende:
Metaal mijn: niveau 14
Kristal mijn: niveau 13
Deut fabriek: niveau 11
Zonne-energie: niveau 15
Is het slim om een fusie centrale te bouwen?
En met tgv bedoelde ik tvp
Ik ga zometeen een kleine planetaire schildkoepel bouwen
Redelijk netjes.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:43 schreef Setambre het volgende:
Even een progress report posten
Metaal Mijn (niveau 9)
Kristal Mijn (niveau 8)
Deuterium fabriek (niveau 6)
Zonne-energie centrale (niveau 11)
Fusie centrale (niveau 1)
Is dit trouwens een goeie verdeling ?
De Fusie Centrale gebruik ik alleen als ik tijdelijk energie te kort kom...
Dat metaal komt wel goed naar mijn idee. Het zit 'm meer in de deut. Daar kan je doorgaans niet voldoende van hebben. Deuterium geeft je alle leuke speeltjes naar mijn idee en de leuke technologien. Alleen vreet dat meer dan voldoende aan energie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:48 schreef PPL het volgende:
Redelijk netjes.
Fusie is een leuke oplossing voor beginfaseom snel extra energie bij te pluggen.
Het is namenlijk vrij goedkoop (kost wel deut natuurlijk)
Als het later even duur is, zou ik toch terug gaan naar zonne.
Deut heb je nodig voor je schepen en je onderzoeken.
300k op z'n minst dus. Dus das alleen de motor, komt daar nog het onderzoek eerst nog bij.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:48 schreef PPL het volgende:
Onderschat de waarde van kristal niet.
Moet je kijken wat dat kost als je met hyperruimtemotoren aan het rommelen wil.
bedoel kom op moet je maar verdediging hebbenquote:dont play with me !!!!! ok
zeur niet zo man, ik zoek al 2 dagen naar targets zonder succesquote:Op woensdag 19 oktober 2005 01:58 schreef Weizz het volgende:
Verdomme een uur aan het zoeken, zelfs mijn normale farms hebben of een verdediging gebouwd die 12 kruisers kan hebben en iets nieuws is er niet te vinden.
Kan morgen wel aan mijn eerste hypermotor beginnen denk ik, iig de hypertechniek 3 is een eitje..
Baal er wel van dat ik nu gewoon 4 kruisers en 2 grote vrachtschepen werkloos de nacht in zie gaan... Dat was niet de bedoeling
Vast wel, maar de kans dat jij erg ver van mijn doelen zit is vrij groot... Dus heb je niets aan mijn oude doelen. Bovendien groeien oude doelen een beetje mee, dus kun je ze niet hebben...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:40 schreef Wendigo het volgende:
hmm, je kan zeker niet ergens terugzoeken wie je al aangevallen hebt ?
Bewaar jij die allemaal dan ?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:23 schreef PPL het volgende:
Dan heb je er toch een gevechtsrapport van ?
Zo beetje iedereen hier zit in FDF.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:45 schreef DarkFly het volgende:
Ik ben sinds kort ook begonnen met dit spel (echt verslavend). Nu zie ik dat er geen echte FoK! alliantie is, terwijl genoeg FoK!-ers zijn die dit spel spelen. Misschien een idee om er een op te richten, zodat we elkaar kunnen helpen?
Ik zelf ben nog niet zover met dit spel, maar misschien dat wat verdergevorderde FoK!-ers hier wat in zien. Wie lijkt dit wat en wie zou dit op zich willen nemen (dus coordinatie e.d.)?
Klopt.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:54 schreef DarkFly het volgende:
Als ik het goed begrijp (correct me if i'm wrong) is het dus niet ondenkbaar dat er bij genoeg animo een FDF wing wordt opgericht (zonder deze fanatiek te ondersteunen vanuit FDF).
De mensen die FDF uitgaan zouden ipv alliantie-loss naarde fok-wing kunnen gaan.quote:De FoK!-alliantie zal los van FDF staan. Als FDF er welwillend tegenover staat dan zal er natuurlijk wel samenwerking o.i.d. zijn.
Mij lijkt het het beste als je het hier centraal houdt.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:46 schreef DarkFly het volgende:
Als er animo voor is zal ik wel een FoK!-alliantie willen starten (liefste een meer gevorderde speler, als die er is). Wat je voorstelt lijkt mij prima! Enig idee of ik voor de FoK!-alliantie een nieuw topic kan openen of zullen we het hier centraal houden?
Zeker intresse hierquote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:13 schreef DarkFly het volgende:
Wie is geinteresseerd in het meedoen aan de (nog op te richten) FoK!-alliantie?
Altijd. Stuur maar op. 1:334:8quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:39 schreef CosmoNut het volgende:
Niemand die 10k deut nodig heeft?
Raket Lanceerders zijn poep. Alleen goed voor Canon Flodderquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 10:35 schreef wc-eend het volgende:
hmm 57 raket lanceerders
Ik was te vroeg met juichen, dat ding kost 50k ijzer, 50k kristal en nog wat deut, en dat heb ik nu nietquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:03 schreef DeHovenier het volgende:
Heb kleine schildkoepel gebouwd, morgenochtend kan ik de grote bouwen
20 k wat? als het kristal is im your man dudequote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:33 schreef PPL het volgende:
Ik heb hier 20k voor handelsdoeleinden.
Anyone ?
Sorry, mijn voutquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:40 schreef CosmoNut het volgende:
[..]
20 k wat? als het kristal is im your man dude
Wat is je ingame naam ?quote:En waarom ben ik afgewezen voor FDF?!
jezus ik dacht dat het 350 was? ik snap dat jullie willen stijgen maar kom op... ik heb nu ff kijken Score 375 (rang 1907 van 9176) dus... ik dacht ik kan mooi in FDF maar nee hoor gvd... ingame naam is Jeremyquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:43 schreef PPL het volgende:
[..]
Sorry, mijn vout
20k deuterium
[..]
Wat is je ingame naam ?
En hoeveel punten heb je.
Als je d'r minimaal 800 hebt ben je welkom aan boord
Afgelopen maandag was het 350.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:06 schreef CosmoNut het volgende:
[..]
jezus ik dacht dat het 350 was? ik snap dat jullie willen stijgen maar kom op... ik heb nu ff kijken Score 375 (rang 1907 van 9176) dus... ik dacht ik kan mooi in FDF maar nee hoor gvd...
Ik heb je even aan m'n OGame vriedenlijst toegevoegd.quote:ingame naam is Jeremy
Ik ga nog wel ff met citroen overleggen hoe we dit verder gaan aanpakken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:14 schreef LoFo het volgende:
Die grens wordt omhooggeschroefd natuurlijk. Stilstand is achteruitgang.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:13 schreef DarkFly het volgende:
Wie is geinteresseerd in het meedoen aan de (nog op te richten) FoK!-alliantie?
Imo komt die leegloop niet door de grens maar door de dodelijke saaiheid waar het na een bepaald puntenaantal in beland. Maargoed, door het puntenaantal naar beneden te schroeven hoeven mensen niet meer heel actief te zijn wat wel beter is want daar is het op dit moment te saai voor.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:19 schreef PPL het volgende:
[..]
Ik ga nog wel ff met citroen overleggen hoe we dit verder gaan aanpakken.
Met een leegloop schieten we imho ook niets op.
als je je planeet verwijdert krijg je dan je kolonisatieschip terug?quote:
heb je een alliantie? Zo nee, zou je er in 1 willen?quote:
DarkFly (Investitus), CosmoNut (Jeremy) en ik ( Blue Eyes)quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 01:59 schreef Weizz het volgende:
Wie leid de FOK! alliantie??
Echter over belangrijke beslissingen wordt gestemd door iedereen binnen de alliantie.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 08:03 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
DarkFly (Investitus), CosmoNut (Jeremy) en ik ( Blue Eyes)
had al eerder een kolonie maar die had maar 23 velden, gewoon gedelete nu nieuwe kolonie 114 velden klinkt al heel wat beter in de orenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 07:23 schreef Wendigo het volgende:
Hmm volgende week maandag moet ik de 1000 punten halen, ik zit nu op 600 dus dat is wel te doen gok ik zo
Eerste kolonie een feit met wel 63 hele velden :/
En in FoK natuurlijkquote:Op woensdag 26 oktober 2005 19:22 schreef DeHovenier het volgende:
Dat schiet niet op zero :p
Ik ben niet zo actief met Ogame, een half uurtje per dag zit ik erop en that's it. Bovendien zitten bijna alle Fok!kers die Ogame spelen in FDF, die een eigen forum heeft.
Niet alleen meelzen, hup meespelen en meedoen aan topic.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:07 schreef DaFan het volgende:
Tvp.
Zojuist teruggetrokken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:18 schreef Wendigo het volgende:
ey ppl laat fubar eens met rust
ik wil geen war met jullie ;p
Minequote:Grondstoffen op xxxxx op 10-27 00:14:04
Metaal: 76646 Kristal: 11065
Deuterium: 10488 Energie: 2030
Vloten
Zonne-energie satelliet 1
Verdediging
Kleine laser 16
Gebouwen
Metaal Mijn 17 Kristal Mijn 15
Deuterium fabriek 10 Zonne-energie centrale 18
Fusie centrale 1 Robot fabriek 6
Werf 6 Metaal opslag 2
Onderzoeks lab 4
Kans op contraspionage:5%
Goede bondgenootschappen met betrouwbare partners kunnen het verschil betekenen tussen presteren en kreperen.quote:
Jammer dat de coords er niet bij staan.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:25 schreef Wendigo het volgende:
hehe ik las het
gelukkig was ie wakker
[..]
Mineik heb het eindelijk door
Jajaja. Ik begin ook net geef me ff de tijd om me in te lezen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:25 schreef PPL het volgende:
[..]
Goede bondgenootschappen met betrouwbare partners kunnen het verschil betekenen tussen presteren en kreperen.
Helaas ben ik een mens, en mensen vergissen zich wel eens.
(Zeker als ze met een biertje achter de PC zitten)
Tuurlijk hap ik.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:31 schreef DaFan het volgende:
[..]
Jajaja. Ik begin ook net geef me ff de tijd om me in te lezen.
Je hapt wel lekker trouwens!![]()
Je krijgt één punt voor elke 1000 grondstoffen die je 'uitgeeft'.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:47 schreef DaFan het volgende:
Hoe word je puntenaantal berekend?
Sparen heeft dus geen nut (sowieso niet, ik ben pas 4 uur geregistreerd ofzoquote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:48 schreef PPL het volgende:
[..]
Je krijgt één punt voor elke 1000 grondstoffen die je 'uitgeeft'.
Wat is je ingame naam?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:52 schreef DaFan het volgende:
[..]
Sparen heeft dus geen nut (sowieso niet, ik ben pas 4 uur geregistreerd ofzo).
Zit nu alleen nog maar te wachten tot ik 225 metaal heb zodat ik morgen meteen een onderzoekslab uit de grond kan stampen en nog een centrale.
Er is 1000 metaal en 500 deut onderweg naar je.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:54 schreef DaFan het volgende:
Malfunction.
En die 225 Metaal is voor een Deut fabriek.
Ach, dan ben ik lang naar mijn werk.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:00 schreef DaFan het volgende:
Dank man. Dan weet ik meteen hoe laat ik kan opstaan!
En anders laat je maar een vraag achter hier.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:06 schreef DaFan het volgende:
Die beginnersgids heb ik al helemala doorgenomen, maar dat komt wel goed.
Ik zit met Wendigo en nog wat andere spelers op een IRC server waar ik zo mn vragen kwijt kan dus dat zit goed
Graag gedaan hoor, maar de naam is PPLquote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:09 schreef DaFan het volgende:
Tnx LostFormat, ik kan mooi wat mijnen bouwen
Jou had ik al bedankt, maar LoFo heeft me ook gestuurdquote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:46 schreef PPL het volgende:
[..]
Graag gedaan hoor, maar de naam is PPL![]()
Yep.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:15 schreef Bensel het volgende:
heeft FOK ook een eigen clan? Zoals Got bijv? Speel zelf in het 2e universum.. ben nog niet zo lang bezig..
Mijn positie is trouwens 3:165:8
en heb 127 punten
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:49 schreef DaFan het volgende:
[..]
Jou had ik al bedankt, maar LoFo heeft me ook gestuurd![]()
quote:
Ja.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:03 schreef Falco het volgende:
Oke ik heb me geregistreerd. Is dit leuk?
Jepz, het werkt erg verslavend...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:03 schreef Falco het volgende:
Oke ik heb me geregistreerd. Is dit leuk?
Als jullie nog een alliantie zoeken, er is er een speciaal voor FoK!-kers, zoek maar eens op alliantielabel FoK of alliantienaam Federation of Kings. Alle FoK!-kers mogen daar lid worden!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:26 schreef DaFan het volgende:
Leuker dan ik had verwacht, ik ben gisteravond begonnen en ik vermaak me best!
Ik zal eens kijken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:30 schreef DarkFly het volgende:
[..]
Jepz, het werkt erg verslavend...
[..]
Als jullie nog een alliantie zoeken, er is er een speciaal voor FoK!-kers, zoek maar eens op alliantielabel FoK of alliantienaam Federation of Kings. Alle FoK!-kers mogen daar lid worden!
Heb vandaag mijn eerste aanval gedaan en GEWONNEN. Dat ik zou winnen was eigenlijk geen verrassing, er stond geen verdediging en de speler was al meer dan 2 weken inactief, maar daarom is het niet minder leuk
. En de extra grondstoffen zijn altijd mooi meegenomen!
Feli !quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:30 schreef DarkFly het volgende:
Heb vandaag mijn eerste aanval gedaan en GEWONNEN. Dat ik zou winnen was eigenlijk geen verrassing, er stond geen verdediging en de speler was al meer dan 2 weken inactief, maar daarom is het niet minder leuk
. En de extra grondstoffen zijn altijd mooi meegenomen!
Breek me de bek niet open.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:55 schreef Setambre het volgende:
Yay net een level 16 zonneenergie ding gemaakt.
Echt die krengen worden duur !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |