Beginners Handleidingquote:OGame is een strategisch ruimte simulatie spel met duizenden spelers die tegelijkertijd met elkaar strijden.
Alles wat je nodig hebt om te spelen is een standaard web browser.
Waar gaat OGame over?
Als een intergalactische koning heb je de mogelijkheid om je invloed door de melkwegen te versterken door middel van verschillende strategieën.
Je begint je regring op je thuis planeet waar je met behulp van je grondstoffen een economisch en militaire infrastructuur opbouwt.
Het doen van onderzoek naar nieuwe technieken en het verbeteren van je gebouwen geeft je toegang tot verbeterde technieken en verbeterde wapen systemen.
Gedurende het spel heb je de mogelijkheid om planeten te koloniseren en om allianties te vormen met vriendelijke koningen.
Handel met andere spelers en vechten tegen vijandige koninkrijken helpen om de benodigde grondstoffen te verkrijgen die je nodig hebt om nog sneller te groeien.
Het gaat niet zozeer om een build... Ik ben nu redelijk aan het stijgen, en het enige dat ik gedaan heb is simpel weg in het begin investeren in je mines, join een goede alliantie zodat je niet aangevallen word. Daarna zo snel mogelijk vrachtschepen bouwen zodat je alle idioten zonder verdediging aan kan vallen, dan bouw je jezelf verder uit tot kruisers... Verder ben ik zelf nog nietquote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:00 schreef Setambre het volgende:
heb me aangemeld ben benieuwd
Edit:
Weet iemand een goeie build strat. Ik ben nét begonnen
quote:Grondstoffen op Morbis Exire [2:115:9] op 10-14 09:58:10
Metaal: 20558 Kristal: 10766
Deuterium: 4547 Energie: 718
Vloten
Klein vrachtschip 2 Licht gevechtsschip 4
Verdediging
Raket lanceerder 8 Kleine laser 5
Gebouwen
Metaal Mijn 9 Kristal Mijn 9
Deuterium fabriek 6 Zonne-energie centrale 10
Fusie centrale 3 Robot fabriek 3
Werf 4 Metaal opslag
In principe kan ik hem hebben.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:12 schreef TC_Artemis het volgende:
TVP, en farmreport, ik kan 'm niet aan
[..]
quote:Fri Oct 14 2005 10:06:40 SYSTEM Paxlie Sat Oct 15 2005 10:06:40 zware belediging
ja hoequote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:35 schreef PPL het volgende:
Ik denk dat je het beste even contact kan opnemen met een Game Operator...
http://ogame287.de/game/pranger
[..]
Op de login pagina staan links naar emailadressen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:37 schreef Paxlie het volgende:
[..]
ja hoe
ik klikte al op die link die ik te zien krijgt, maar die werkt dus niet
Kan 1 van jullie anders even een ingame berichtje sturen ofzo ?
Pleit anders gewoon even dat ik echt een neger ben.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:37 schreef Paxlie het volgende:
[..]
ja hoe
ik klikte al op die link die ik te zien krijgt, maar die werkt dus niet
Kan 1 van jullie anders even een ingame berichtje sturen ofzo ?
Je bent yorrit nietquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:18 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Pleit anders gewoon even dat ik echt een neger ben.
Oehhhh...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:19 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Je bent yorrit niet
enniehoe ik heb een mailtje gestuurd, hoop dat ik snel antwoord krijg, want mijn vloot is onderweg naar iemand die potentieel heel veel verdediging kan bouwen snel als ie doorheeft dat ik eraan kom
Je bedoelt Jorryt, van FoK!???? hahaha....quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:19 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Je bent yorrit niet
enniehoe ik heb een mailtje gestuurd, hoop dat ik snel antwoord krijg, want mijn vloot is onderweg naar iemand die potentieel heel veel verdediging kan bouwen snel als ie doorheeft dat ik eraan kom
ik had die sphere nog wat gemaildquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:11 schreef Weizz het volgende:
[..]
Je bedoelt Jorryt, van FoK!???? hahaha....
BTW ik ben ook geblockt, stuur nu die operator een mailtje... Keats heet ie volgens mij...
Het is zo fucking lastig om de grondstoffen een beetje evenwichtig te verzamelen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:23 schreef zeromaniac het volgende:
Ben beetje nieuw hier maar dit spel lijkt veel op een spel dat ik 4 a 5 jaar geleden speelde genaamd Planetarion
Vond leuk tot je moest betalen.
Nu ogameen bevalt me prima
Net 2 daagies al bezig geweest en schiet behoorlijk opalleen die kristal gaat zo traag als wat
En kan je dat ook allemaal een beetje redelijk verdedigen ?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:09 schreef BMH het volgende:
Ik heb half het zonnestelsel waarin ik zit in handenMet 4 planeten heb ik 50% van de macht in handen
![]()
MOOEHAHHA
Zodra je een maan hebt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:12 schreef zeromaniac het volgende:
trouwens vraag.
Wanneer kan of krijg je een maanbasis ??
Ik heb het zelfde probleemquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:07 schreef PPL het volgende:
[..]
Het is zo fucking lastig om de grondstoffen een beetje evenwichtig te verzamelen.
Kheb m'n metaal en kris redelijk op orde, maar nu is m'n deut weer een drama.
Lijkt wel een algemeen probleem.
Als ik aan het raiden ben, zijn de opbrengsten metaal en kris redelijk.
De opbrengst aan deut is om te janken...
IK OOK!!!!!!!!!quote:
In principe wel, als je maandag echter nog geen 350 hebt, is het zo weer exit.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:48 schreef CosmoNut het volgende:
Ik heb trouwens 100 punten kan ik nu in FDF?
Score 101 (rang 2394 van 7304)
gezelligquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:53 schreef PPL het volgende:
[..]
In principe wel, als je maandag echter nog geen 350 hebt, is het zo weer exit.
ik vraag me echt af door wie ik geblockt ben, begin bijna LostFormat te zeggenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:16 schreef zeromaniac het volgende:
trouwens weizz ik bedoelde dat die blok nergens opslaat zo wordt je benadeeld. ook om het feit dat je niet eens wijf mag zeggen.
Oooohhquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:16 schreef zeromaniac het volgende:
trouwens weizz ik bedoelde dat die blok nergens opslaat zo wordt je benadeeld. ook om het feit dat je niet eens wijf mag zeggen.
Hou mij effe op d ehoogte van deze strafcampagnequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:10 schreef Weizz het volgende:
Zo, ik weet wie me gebant heeft... Niet te geloven, de gast die ik zeg dat ik em niet aanval. de message was, and I quote :
'haha, hou je shit maar, ik zoek wel een ander doel. Je kunt best proberen ons te joinen, maar volgens mij hebben wij een minimum eis van 350 punten voor aanstaande maandag 16.00 uur.
Btw, ik neem toch aan dat je alles uitgegeven hebt voor je weg ging, wetende dat je aangevallen kan gaan worden?'
Met dank aan Keats, voor het nazoeken van de pm's.
Die banner was een aardige kerel, denk dat ie gewoon het verkeerde knopje heeft ingedrukt, maar het was dus simpelweg het woord 'shit'. Hij heeft geen goede alliantie en kan me bij lange na niet aan, dus ben niet echt bang voor een late raid door hem of zijn vriendjes... Dit betekend natuurlijk wel dat ik hem iets te vertellen heb morgen om 11:53 en dat mijn 3 kruisers en 3 zware gevechtsschepen even een tripje gaan maken richting 2:106:9
Nunhemcity, HERE I COME.... DUCK AND COVER!!!!!!!!!!!!
Man, wat uber maar dan ook echt ubertriest. Msn even z'n coordinaten. Die knakker moet gestraft worden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:20 schreef Paxlie het volgende:
I'm back!
person responsible for my ban will be punished
mijn ban was trouwens ook om het woord shit en dan zo gebruikt:
"sjah, shit happens"
Die komen later nog. Onder technologieen kun je checken wat ze doen en wat je ervoor nodig hebt om ze te kunnen onderzoeken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:31 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Heb een vraagje over Speedsim, misschien kan iemand hier mij helpen:
Bij technologieën kan je invullen:
Wapen, schild en pantser
Pantser spreekt voor zich, maar de andere twee kan ik niet terugvinden bij "Onderzoek" of "Technologie". Komen deze later nog, of is dit een combinatie van 2, is het krom vertaald of kan je hier gewoon niks invullen.
Alvast bedankt.
.
volgens mij 2:100:12quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:30 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Man, wat uber maar dan ook echt ubertriest. Msn even z'n coordinaten. Die knakker moet gestraft worden.
Hmm, 18 kleine lasers is voor mij ook wat te hoog gegrepen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:38 schreef Paxlie het volgende:
[..]
volgens mij 2:100:12
maar ik wacht even op een berichtje terug
heb iets gestuurd in de trand van: nog bedankt voor de ban
heb alleen mijn vloot ff weggestuurd naar een andere locatie omdat hij 18 kleine lasers heeft en ik net te kort kom voor impuls 4
ik pak hem wel, misschien niet vandaag, maar ooit ga ik hem stuk maken en dan echt keer op keer op keerquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:46 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Hmm, 18 kleine lasers is voor mij ook wat te hoog gegrepen.
Stuur maar!!!!!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:40 schreef PPL het volgende:
Kreeg net een berichtje van nunhemcity.
"Waarom spy je me ?"
Zal ik m'n vloot sturen ?
* op weizz wacht *
Hier kom ik later op terug.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:46 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Hmm, 18 kleine lasers is voor mij ook wat te hoog gegrepen.
Okay, ik ga lancerenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:55 schreef Weizz het volgende:
[..]
Stuur maar!!!!!
Ik ben waarschijnlijk aangevallen, er was volgens Trick al een flinke T naast mn planeet te zien.. Dus ik ben nog wel een dag bezig met herstelwerkzaamheden, als mijn vloot niet vernietigd is, en anders nog wel langer....
Nou... die gast hoef je niet meer te vrezen hoor.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:34 schreef Roquefort het volgende:
Oh, en Weizz: die gast die zo onbeleefd was richting jou en mij en een dagje geblockt is, die krijgt vlak voor de opheffing van zijn blokkering nog een drievoudige wave aanvallen van me eroverheen. Als niemand hem eerder heeft gehad, een enorme stoot resources voor mij en een flink lesje beleefdheid voor die debiele knakker.![]()
Nee, jij bedoelt weer een andere.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:55 schreef PPL het volgende:
[..]
Nou... die gast hoef je niet meer te vrezen hoor.
Die heb ik nu helemaal klem.
Hij staat nu in vakantie modus.
Maar ik heb hem gedreigd met een enorme vloot.
Vloot is inmiddels teruggetrokken.
Hij gaat mij regelmatig een transport sturen.
Een tekort aan resources is de kern van OGame.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:25 schreef zeromaniac het volgende:
plus een tekort aan resourcesgrrrr
Arghquote:Contact met de aanvallende vloot was veloren.
(Dit betekent dat het compleet vernietigd is in de eerste ronde)
pff leuke optiequote:10-15 18:20:27 MDxxRave [2:168:8] Geen onderwerp
Kill me bitch!!
Dit bericht lijkt beledingingen te bevatten!
Blokkeer beledigende gebruiker (24u)
Inderdaad.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:44 schreef zeromaniac het volgende:
lol sommige zijn niet zo lief die blokkeren liever meteen diegene om hem aan te vallen
Hehe, dat heb ik ook altijd. Dat sparen duurt altijd zo lang en liever geef je het gewoon meteen uit.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:05 schreef PPL het volgende:
Wacht al dagen om verbranding 6 te kunnen gaen doen.
Op zich had ik het allang gekund, maar kan de verleiding niet weerstaan schepen te bouwen en defense.
Of dan toch weer pantser ofzo te gaan onderzoeken.
Wegens zware belediging.. Dan zou je denken dat je dat wel zou herinneren..quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:06 schreef Weizz het volgende:
Ik lig er alweer uit... Geen idee waarom, dit gaat echt nergens over.
Dat is het probleem, hij pakt je op allerlei woorden die niet beledigend zijnquote:Op zondag 16 oktober 2005 18:11 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Wegens zware belediging.. Dan zou je denken dat je dat wel zou herinneren..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |