abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 27 oktober 2005 @ 00:06:13 #51
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_31712314
Ik zie soms de hand van mijn beschermengel (mijn overgrootoma) op me schouder rusten, soms schrik ik me lamlazerus, maar nu ben ik er zo aan gewend dat ik me er niet meer aan stoor.
En soms voel ik de aanwezigheid van mensen die er niet zijn, maar ik wil er verder niet op ingaan voordat men me voor gek verklaart
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_31712443
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:14 schreef Bastard het volgende:

Leuk om er bij te vertellen... en dit is misschien nog wel waziger; Mijn vrouw is hoogzwanger en eerder op de nacht, zij sliep al, ik kon de slaap nog niet echt vatten, ik draai me om naar haar, en zie vanuit haar buik een baby half recht op zitten en met een blij gezicht naar haar kijken.... ik weet het, supervaag...
Wat cute en supercool/mooi ergens!
En Fraubitch, ook mooi juist .
  FOK!fotograaf donderdag 27 oktober 2005 @ 00:18:16 #53
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_31712678
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:10 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Wat cute en supercool/mooi ergens!
En Fraubitch, ook mooi juist .
Is ook mooi daar niet van, vooral nu ik weet wie het is. Maar soms vind ik het storend omdat ze er op tijden is waarvan ik zoiets heb..nu ff niet...
Maar van de andere kant, ze heeft me ook vaak zat gered...
pi_31712799
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:18 schreef fraubitch het volgende:

Is ook mooi daar niet van, vooral nu ik weet wie het is. Maar soms vind ik het storend omdat ze er op tijden is waarvan ik zoiets heb..nu ff niet...
Hehe, humor..
'Nu even niet grann'
quote:
Maar van de andere kant, ze heeft me ook vaak zat gered...
(en dat is) Mooi
  FOK!fotograaf donderdag 27 oktober 2005 @ 00:27:06 #55
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_31712938
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:22 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Hehe, humor..
'Nu even niet grann'
[..]

(en dat is) Mooi
en daar ben ik haar ook heel dankbaar voor!
Maar ik vraag me soms af of ik niet gewoon gek ben, zoiets bestaat toch niet? Er is toch geen bewijs dat geesten bestaan? Is het niet gewoon de domheid van de mens?
pi_31713356
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:27 schreef fraubitch het volgende:

Maar ik vraag me soms af of ik niet gewoon gek ben, zoiets bestaat toch niet? Er is toch geen bewijs dat geesten bestaan? Is het niet gewoon de domheid van de mens?
Hm, ach, daar valt veel voor te zeggen.
Waarom zou zoiets niet bestaan? Dat er geen bewijs is, hoeft niet te zeggen dat het niet bestaat en al helemaal niet dat je gek bent. Mooie en onverklaarbare dingen staan niet gelijk aan gek zijn.

Het enige wat het zegt, is dat je ergens wat moois hebt ervaren, of het nou onverklaarbaar is of niet. En in jouw geval bood het jou troost, wat wil een mens nog meer?

Domheid, nee.
Er zijn veel meer andere dingen dom. Maja

zoals 's avonds laat de was draaien (= goedkoper), dat ik eigenlijk leren moet (geen zin) en aan het fokken ben, maar of dat dom is, is ook maar weer de vraag.. goed
pi_31716648
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:18 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Maar soms vind ik het storend omdat ze er op tijden is waarvan ik zoiets heb..nu ff niet...
Hahaha, om 16h zeker wanneer je aan je Cup-A-Soup zit....(sorry, ik las dit en ik moest deze opmerking even maken )

Maar serieus nu, hoe weet je dat het je overgrootmoeder is en niet een andere gedaante?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 09:13:54 #58
8372 Bastard
Persona non grata
pi_31717396
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 07:34 schreef Plotinus het volgende:

Maar serieus nu, hoe weet je dat het je overgrootmoeder is en niet een andere gedaante?
Ik denk dat je zoiets "vertrouwds" aanvoelt?
The truth was in here.
pi_31717891
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:13 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik denk dat je zoiets "vertrouwds" aanvoelt?
Het werkt waarschijnlijk op dezelfde manier als dat je over mensen kan dromen zonder hun gezicht te zien, maar dat je overtuigd bent dat het die of die persoon is.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 27 oktober 2005 @ 10:18:03 #60
8372 Bastard
Persona non grata
pi_31718415
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:49 schreef Mirage het volgende:

[..]

Het werkt waarschijnlijk op dezelfde manier als dat je over mensen kan dromen zonder hun gezicht te zien, maar dat je overtuigd bent dat het die of die persoon is.
Ja, of dat je in je droom weet dat iemand aanwezig is, zonder dat je hem ziet misschien?
The truth was in here.
pi_31718486
quote:
Geesten, of wat het ook zijn, worden door veel mensen waargenomen of anderszins ervaren.
En zijn dus minstens als ervaring of als waarneming 'echt'. Al heel lang.

Dat het een ander soort realiteit betreft dan de gebruikelijke materiele realiteit is duidelijk. En écht steekhoudende argumenten dat die andere soort realiteit NIET kan bestaan zijn er niet.
Want alle argumenten en redenaties en meetapparaatjes en wetenschappelijke beschouwingen etc zijn allemaal onderdelen van juist die materiele realiteit. En dat je vanuit een visie of 'state of mind' of technologie die in haar basis-aannames al in koeieletters heeft staan dat alleen datgene wat je ziet en kan aanraken en wat iedereen kan zien en wat herhaalbaar en reproduceerbaar etc is écht kan zijn NOOIT die 'andere' wereld zal kunnen bewijzen is logisch. Een gevolg van je gekozen aannames en uitgangspunten.

Oftewel, je bent absoluut niet gek als je dergelijke dingen ervaart. Mensen hebben dat duizenden en duizenden jaren ervaren. Alleen de laatste eeuw hebben we ons tot de godenstand verheven - of tot mechanische poppen gereduceerd, het is maar hoe je het bekijkt - en is alles wat niet rationeel en causaal te bekijken is, per definitie al als 'onecht' bestempeld.

En ik ben heel benieuwd naar je verhaal wat je niet wil plaatsen omdat ze je anders voor gek uitmaken. Kan ik je overhalen dat toch wel te plaatsen? Zowel Mirage als ik zullen onzin-reacties direct verwijderen, en de betrokkenen zo nodig persoonlijk 'te woord staan' cq verbaal rippen
  donderdag 27 oktober 2005 @ 12:03:39 #62
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31720940
heeft een tijdje geduurd voordat ik besloot hier te posten of niet. maar goed...

1. mijn ouders zijn sinds ik 1 was gescheiden en zijn beiden opnieuw getrouwd. op me 9e besloot ik bij me moeder weg te gaan en bij me vader te gaan wonen. aangezien ze daar geen problemen mee hadden werd het zo gedaan. ondanks alles werd ik wel verplicht elke vakantie naar me moeder te gaan ach ja. ik sliep dus op de zolder telkens als ik kwam logeren. verscheidene avonden zag ik een transparante vrouw over de overloop lopen of ergens anders in huis als ik in de nacht naar de wc ging. toen ik het meldde naar me moeder toe werd er gezegd dat er over dat soort dingen niet gesproken wordt in huis.

maar het laatste jaar is zijzelf ook wat actiever geworden hier mee en zo ook me zusje. en ze zijn er achter gekomen dat die vrouw Maria heet.

2. toen ik 14 ofzo was verhuisde me vader van de flat naar een rijtjes huis. links zitten we aan de buren vast en rechts zitten 2 paden tussen voor de tuin. we zitten dus in een hoekhuis. de eerste dag in het huis werd gezegd dat ik een kamer uit mocht kiezen. ik zou zelfs de grootste kamer mijn slaapkamer mogen maken dus. dit is iets wat ik zelf niet meer herinner en is me een half jaar geleden door me stiefmoeder verteld.

ik was naar boven gegaan en was daar in slaap gevallen. een paar later maakte ze me weer wakker zodat alles naar de zolder gebracht kon worden om het in te richten. paar dagen later begon het gezeik. het scheen dat ik zwarte schimmen door de muur binnen zag komen lopen en insecten die uit de gaten in de muren kropen. me vader heeft de gaten in de muur gedicht en daarna geen insecten meer gezien. ook heb ik daarna geen meldingen meer gedaan van schimmen, voor een tijdje

ons huis is net een hotel. op het drukste moment hadden we 62 geesten in dit huis zitten. het was zo erg dat ik grijze mist zag hangen en af en toe geen hand voor ogen zag. niemand anders leek er last van te hebben. me stiefmoeder merkt ook vaak op als er een geest of entiteit in huis is en schrikt zich dan kapot. onze afspraak is dat ik met de geesten omga. onze huisregel, die telkens met geesten wordt afgesproken als ze binnen komen is "je mag alleen op de zolder aanwezig zijn na 10 uur in de avond. geen geluid dan. en je mag NOOIT in de praktijk ruimte van me moeder komen". tot nu toe doen ze wat er gezegd wordt. op 1 na dan. wij hebben dus regelmatig een drukte hier daar wordt je niet goed van. en het leuke is...we zien/nemen ze alle waar. zowel ik als me beide ouders. op een gegeven moment vroeg ik aan me stiefmoeder of zij wist waarom wij altijd zoveel in huis hebben en de rest van de wijk niet.

haar antwoord: "in een straal van 500 meter hebben wij een kerkhof en een mortuarium zitten. waar deze wijk staat was vroeger een deel van het kerkhof. en wij 2 zijn de enige in de wijde omtrek die zielen over kunnen zetten dus wij trekken ze aan"

3. zo hebben we een tijdje een jong meisje in huis gehad. ze was een jaar of 6 en erg speels.
me stiefmoeder was op zoek naar haar telefoon en ze wist 100% zeker dat ze hem nog geen 5 minuten geleden op de tafel had gelegd. en nu lag het er niet meer. en zo hebben we wel meer dingen gehad die in een tijdspan van 3-4 maanden "verplaatst" waren. het meisje was wat dat betreft irritant hehe. nadat ze weg was hebben we dat soort dingen nooit meer gehad

4. een vrouw, die ik rond de 27-28 jaar schatte, was een mager grijze gestalte. een beetje uitgehold gezicht met diepe oogkassen en lang haar dat half over haar gezicht viel. me stiefmoeder voelde zich niet echt op haar gemakt bij deze schim. maar ik zat er tussen in. het ene moment was die schim relaxed en ander keer negatiever.

op een avond lag ik in bed en was ik iets aan het uitproberen wat betreft uittreden. die vrouw kwam opeens in me kamer en ging op haar schoot aan me bedrand zitten. ze begon me te porren in me zij, haar handen op me zij en beetje schudden voor aandacht. geen flauw idee wat ze wilde, maar ik wilde slapen dus keerde me rug naar haar toe. me ogen dicht maar opeens had ik het gevoel dat ik dus door me oogleden aan het kijken was en kon toen heel me kamer zien. de schim zat nog steeds aan me bed. lekkere combo van uittreden en geestverschijning. op een gegeven moment ben ik gewoon in slaap gevallen en heb haar een tijdje niet meer gezien.

tijdens mijn reiki 2 inwijding stond ze in de kamer. mijn stiefmoeder had die schim toen alleen waargenomen met haar gevoel en zij dat die schim in de kamer stond. ze kon hem toen wel zien en gaf dezelfde omschrijving als van hoe ik haar gezien had. zelfs tijdens die inwijding zat ze aan me te trekken. tot nu toe weet ik nog steeds niet wat ze wilt, wellicht wilde ze overgezet worden, dat is een tijdje terug al gedaan. als het iets anders was dan zullen wij het nooit weten.

5. een tante kwam een jaar of tig geleden een keer langs en zei van "wie is die man met de wandelstok die naast je vader op de bank zit". geen idee ik ken hem niet en de rest ook niet. het is geen opa of zo.

6. de opa, vader van mijn stiefmoeder, was een jaar of 2 terug overleden. mijn nichtje van 7 van "ja dat wist ik al". maar het vreemde was die opa had regelmatig spastische trekkingen en andere zooi. na zijn dood bleef hij rond me neefje hangen. op een dag fietste me neefje naar huis en kreeg toen dezelfde soort aanval als me opa altijd had, terwijl hijzelf daar nooit last van had, behalve dan in die periode. me neefje fietste rechtstreeks een sloot in toen. toen waren we het zat en hebben opa weggestuurd. iedereen had al afscheid genomen en het was maar es tijd dat hij ook verder ging. sindsdien heeft me neefje nergens meer last van gehad.

7. tijdens mijn reiki 3 inwijding was wel lachen. ik zat relaxed en me moeder deed de inwijding. op een gegeven moment kon ze mijn energie hoeveelheid niet meer goed aan dus riep haar gids om hulp. wist ik veel dat ze dat deed, dat zei ze pas achteraf.

maar op een gegeven moment tijdens de inwijding zag ik op een beeldje op de kast een klein slangetje kruipen. daarna werd hij een grotere slang die om mijn stiefmoeder en mij heen cirkelde en ik zo van "wat krijgen we nu". daarna manifesteerde hij zich in zijn gedaante van half mens met slangen bovenstuk. heb tijdens die inwijding een gesprek gevoerd met hem en hij zei dat ie de gids van me stiefmoeder was e.d. toen legde hij uit dat ze bang is voor slangen en dat het kwam omdat ze in vorige levens beslissingen heeft genomen die niet echt geweldig waren en als haar begeleider heeft hij toen hard opgetreden waardoor ze bang is geworden door slangen. ik zei zo van laat je enge gezicht maar es zien toen kwam ie dicht bij mijn gezegd, bek wijd open en van die scherpe puntige tanden. zo ik kreeg toen tijdens die inwijding een lachkick niet te weinig.

ik vertelde me stiefmoeder dat ik met haar gids in gesprek was en na afloop vertelde haar waarom ze bang was voor slangen en zij van "hoe weet jij dat!?"

8 ik heb wat met reiki inwijdingen. zo ook met de allereerste. ik werd beetje door elkaar geschud door een geest. en me stiefmoeder zij dat ze niet goed kon kijken omdat er zo'n enorm fel licht on me heen zat. of te wel al mijn 11 gidsen waren toen aanwezig en aangezien dat geen kleintjes zijn vergeleken met de rest. ik reageerde van "ach dat spaart weer energie met nachtlampjes als ik lig te lezen."

en zo heb ik nog wel een legioen ervaringen. maar moet me klaarmaken voor werk. misschien dat ik later nog wat typ
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_31723062
He Enyalius, indrukwekkend verhaal! Ik heb delen van je verhaal met open mond zitten lezen, ik kan wel enigzins begrijpen waarom je getwijfelt hebt om dit te posten omdat het té geweldig is (als je me begrijpt). Dit wil overigens niet zeggen dat ik je verhaal niet geloof oid, maar alleen dat het wel even tot nadenken zet. Kijk dus niet raar op als ik later terug kom met wat vragen (waarvan ik hoop dat je die kunt en wilt beantwoorden).
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:07:48 #64
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31734206
zo net thuis, ff wat gegeten....tijd voor deel 2. de reden of ik niet wist of ik wilde posten of niet is niet dat mijn ervaringen zo "geweldig" zijn. in tegenstelling, de ervaringen die ik tot nu toe ten toon heb gespreid zijn vrij dagelijkse kost voor mij. de wat meer "fantasie volle" ervaringen, zoals sommige ze hier in het verleden omschreven, zal ik dus niet melden. ik heb bij een bepaald type entiteit nogal de neiging om met ze op de vuist te gaan voordat ik een dialoog met hun aan ga. hun ziel type en de mijne gaan namelijk niet samen. is een oorlog zou je kunnen zeggen.

ook hebben mensen regelmatig de neiging om opeens niet meer te willen posten als ik reageer met mijn ervaringen. no idea why :S dus ik wachtte af tot de rest eerst wat gepost had.

ik zal zoveel mogelijk vragen proberen te beantwoorden als die er zijn.

9. zoals ik in de vorige post zei, er was 1 geest die NIET onze huisregels naleefde. ik was op een avond in maart dit jaar naar een Blackmetal fest geweest met een paar maten. erg gezellig, enkel erg verzwikt, niet gedronken...nou ja 1 whiskey en 2 cola meer niet.

op een gegeven moment zijn we naar huis gaan fietsen. ik kwam thuis aan en stapte van me fiets af. vanaf de kamer op de tweede verdieping zag ik dat de gordijnen dicht waren. maar er was een fel blauw licht en ik zag een vrouwelijke schaduw voorbij gaan. op dat moment dacht ik "hey me stiefmoeder is in haar praktijk ruimte bezig met iets". zonder er verder bij stil te staan ging ik naar achter en zette me fiets in de schuur en liep naar binnen de woonkamer in. dit bij elkaar was nog geen 4-5 minuten tijd.

in de woonkamer zaten mijn stiefmoeder en vader op de bank en ik zo van "hey was jij net niet boven in je praktijk?". het bleek dat hun al een uur ofzo op de bank een film zaten te kijken. later tijdens het overzetten van de zielen in huis bleek dus dat het een oud vrouwtje was die zich verzette tegen de overgang naar het hiernamaals. zij vond dat wij met occulte zaken in huis bezig waren.

bah ik had mijn geduld echt nodig op dat moment want ik was bereid haar op te pakken en door het portaal naar de andere zijde heen te flikkeren.

10 een paar maanden terug zat ik op msn met iemand. ik kende deze man alleen via het internet aangezien hij uit engeland is. zowel hij als zijn vrouw kende ik redelijk goed vanuit het online game en warez circuit. maar op dat moment had ik al een half jaar geen contact meer met ze gehad.

op een avond zaten we te praten en te geinen en opeens zegt hij van "ja wij voelen ook alsof iets ons bekijkt elke avond als we bij de trap zijn rond 1-2 uur middernacht. hierop reageerde ik dat ik bereid was astraal langs te komen om te kijken aangezien ik best nieuwsgierig was.

daar aangekomen neem ik een kijkje en pik de energie op van hem, zijn vrouw, de kinderen, de geesten. ik zie dat er 2 geesten op zijn trap bevinden. eerst vertel ik hoe de vrouw eruit zag in haar fysieke leven. geen reactie dus hij kende haar niet. daarna begon ik te vertellen over de oudere man. hoe die man eruit zag, wanneer hij ongeveer gestorven was, hoe oud hij toen ongeveer was etc. het bleek dat die man de vader van zijn vrouw was die in dat huis gestorven was in de tijdsperiode die ik opgaf. echt bizar. daarna nog wat andere dingen doorgegeven aan hun die persoonlijk waren.

aangezien hun vrij skeptisch waren zeiden ze van "ja maar we hebben je het vast al eerder verteld op msn of irc". dus wij alle onze logs nakijken en het enige wat we vonden was dat zijn vrouw een keer gezegd had dat haar vader een aardige man was en dat ie niet al te lang geleden gestorven was.

daarna voelde ik ook iets vaags. alsof 1 van zijn kinderen een enorm energetisch potentieel/kracht had. hij vroeg welk kind. dus ik zo van...je derde waar je vrouw nu zwanger van is. hij echt helemaal gestoord. van mij was het een vrij wilde gok om te zeggen dat zijn vrouw zwanger was. maar wat ik zag leek op een bescherm engel dat een nieuwe ziel aan het begeleiden was bij zijn geboorte. die man was echt verbaas van "how the fuck did you know she was pregnant"

11. bij een vriendin van mijn natuurlijke moeder werd er gemeld dat er iets daar was. maar ze wisten niet wat. aangezien ik me er erg mee bezig houd werd ik gevraagd om eens te komen kijken als ik weer in de omgeving was.

zo gezegd, zo gedaan. ik ben daar wezen kijken en zag een klein meisje in een witte jurk die een sterke band had met dat gezin. bleek dus dat de omschrijving over een kwam met de dochter van die vrouw.

en daar heb ik dus ook een foto van kunnen maken. die je hier kunt bekijken

12. een relatief mooie ervaring ook. afgelopen zomer is mijn tante, alweer, hertrouwd. tijdens de plechtigheid op het stadshuis werd er een kaarsje gebrand en de naam van mijn overleden oma werd voluit opgelezen. kort daarna zag ik mijn oma binnen stappen in haar geest verschijning.

na afloop bij de receptie zei mijn stiefmoeder van "ik voelde een enorme kou op een gegeven moment en had het idee dat oma er was" waarop ik reageerde dat ze er dus inderdaad was. en dat ze er de hele dag daar zal zijn. me stiefmoeder drong mij er op aan om dit te melden naar me tante toe. mijn hele familie is begaafd, sommige erkennen het ander negeren het maar staan wel open voor het hogere. dus ik zei dat oma er was en alles en me tante huilen en doen van ooh zoo mooiiii.

boeiend

13 had ook eens dat me tv begon te flikkeren. het beeld trok bol en strepen te vertonen. ik dacht van vaag, doet ie anders nooit. opeens zag ik iets in mijn ooghoeken en zei van "kun je aub even naar achter gaan je stoort de tv" daarna was de storing over.

[ Bericht 3% gewijzigd door Enyalius op 27-10-2005 20:16:41 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:14:05 #65
8372 Bastard
Persona non grata
pi_31734391
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:07 schreef Enyalius het volgende:

boeiend
Ja toch wel hoor Enyalius.
Niet dat ik er van sta te kijken of met mn mond open zit te lezen ofzo.
The truth was in here.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:31:20 #66
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31734929
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 07:34 schreef Plotinus het volgende:

[..]

Hahaha, om 16h zeker wanneer je aan je Cup-A-Soup zit....(sorry, ik las dit en ik moest deze opmerking even maken )

elk persoon heeft een ziel. elke ziel heef zijn eigen "signature". zijn eigen iets waaraan je iemand dus kan herkennen. als je dus een aanwezigheid voelt dan neem je dus die zielen "signature" waar. als het van iemand is die je uit het verleden kent zul je onbewust al die link leggen.

het is een gevoelsmatige kwestie dus je zult dan zelf voelen wie het is en wat de intenties van die aanwezigheid is.

zo ook met geur. moet nu denken aan iets van een vriendin. haar moeder was overleden, maar van tijd tot tijd ruikt ze nog steeds de parfum van haar moeder in haar omgeving.

de geur zelf is er niet. maar je hersenen leggen wel onbewust de link waardoor je weet wie/wat het is dat je waarneemt. de link van de energie die je waarneemt en je hersenen maken zelf de sensatie van geur aan of een ander gevoel waaraan je het dus kunt identificeren.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:37:11 #67
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31735140
quote:

[..]

gek zijn is een dun lijntje. er zijn genoeg mensen die op dit lijntje balanceren. het loopt soms erg apart door elkaar heen. het ene moment is wat ze zien en horen daadwerkelijk een bericht van hun gids en een andere keer niet. maar das niet bij iedereen zo.

ik heb zelf al een handjevol mensen ontmoet waarvan de doktoren zeiden dat ze gestoord waren terwijl wat ze claimden te zien dat dat er werkelijk was.

qua bewijs...geen bewijs? als meerdere mensen zeggen hetzelfde gezien te hebben...iets vastleggen op camera...verhalen van verscheidene mensen met dezelfde raakvlakken. dan moet je op zijn minst gaan twijfelen of er niet iets meer is. de rest legt iteejer beter uit. tegenwoordig legt men teveel nadruk op de wetenschap en technologie. dat is pas dom en ontwetend. het menselijk organisme loopt al eeuwen vooruit op de wetenschap. de mens kan dingen waarnemen waarvan de wetenschap nog niet zover is en daar nog naar toe moet groeien. het potentieel van de mens groeit sneller dan dat van de wetenschap. de wetenschap loopt altijd achter de feiten aan. die gaat nergens heen zonder de ideeen en nieuwe zienswijze van de mens.
pi_61520120
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:37 schreef Enyalius het volgende:

[..]

gek zijn is een dun lijntje. er zijn genoeg mensen die op dit lijntje balanceren. het loopt soms erg apart door elkaar heen. het ene moment is wat ze zien en horen daadwerkelijk een bericht van hun gids en een andere keer niet. maar das niet bij iedereen zo.

ik heb zelf al een handjevol mensen ontmoet waarvan de doktoren zeiden dat ze gestoord waren terwijl wat ze claimden te zien dat dat er werkelijk was.

qua bewijs...geen bewijs? als meerdere mensen zeggen hetzelfde gezien te hebben...iets vastleggen op camera...verhalen van verscheidene mensen met dezelfde raakvlakken. dan moet je op zijn minst gaan twijfelen of er niet iets meer is. de rest legt iteejer beter uit. tegenwoordig legt men teveel nadruk op de wetenschap en technologie. dat is pas dom en ontwetend. het menselijk organisme loopt al eeuwen vooruit op de wetenschap. de mens kan dingen waarnemen waarvan de wetenschap nog niet zover is en daar nog naar toe moet groeien. het potentieel van de mens groeit sneller dan dat van de wetenschap. de wetenschap loopt altijd achter de feiten aan. die gaat nergens heen zonder de ideeen en nieuwe zienswijze van de mens.
Hee Enyalius,

Geef jij ook consulten?
Geluk is gelul met een K.
pi_61521256
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 17:52 schreef Plotinus het volgende:

[..]

Dat had ik vroeger ook altijd. We hadden ook zo'n opberghok op de zolder en ik had altijd een soort angst voor dat hok zonder een specifieke reden. En op een gegeven moment toen ik er moest zijn zag ik een mensenhand tussen de troep liggen, dus ik schrok er behoorlijk van en toen heb ik iemand bij gehaald waarop de hand weg was natuurlijk. Ook na het uitspitten van het hok niks gevonden (maar ook niet iets wat enigzins op een hand leek).
Zoiets heb ik vroeger ook gehad, ik zag alleen twee rode ogen uit het niets, schrok me ook kapot.
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 17:52 schreef Plotinus het volgende:
Ik weet niet wat ik er van denken moet, ik was een jaartje of 10 denk ik en als kind heb je nu eenmaal al snel een angst voor donkere en verlaten plekken (wat zolders over het algemeen zijn) denk ik. Een paar jaar later zijn we verhuist maar ik denk dat ik er nu geen problemen meer mee zou hebben en ik hou het er maar even op dat die hand gewoon gezichtsbedrog met een combinatie van teveel fantasie was (hoop ik).

Kan dit ook niet met jou het geval geweest zijn wat betreft je angst voor jullie zolder?
Misschien, maar gecombineerd met mijn andere ervaringen (post komt nog) denk ik van niet.
pi_61521879
Ik heb best veel ervaringen met geesten gehad in mijn leven, vooral in het huis waar ik van mijn 7e tot mijn 16e gewoond heb en waar het naar mijn idee spookt. Het is geen oud huis, ongeveer 30 jaar oud, maar wel bewoond geweest door monniken en gebouwd op een stuk grond waar vroeger een vesting stond. Naar mijn idee was dat wel te merken door de hoeveelheid 'leven'.

1e ervaring:
Ik was denk ik een jaar of zeven toen ik naar de zolder ging om in het ruim iets te pakken, en ik zag twee rode ogen uit het niets daar. Ik schrok me kapot en ben naar buiten gevlucht.
Ook had ik regelmatig in de badkamer dat ik in de spiegel niet alleen mezelf zag, maar ook een aantal zwarte schimmen in de spiegel. Best eng als je zo klein bent.

Latere ervaringen:
-In de zolderkamer stond de computer, en er gebeurden rare dingen als ik daar kwam. Zo heb ik wel eens gehad dat alle lichten, de fax, de computer, de kraan en de stereo aangingen omdat ik binnenkwam. Ik had altijd een onprettig gevoel als ik daar achter mijn pc zat, mijn nekharen stonden overeind van het gevoel bekeken te worden.
-Als je je hand op de overloop uitstak en de andere hand in de zolderkamer dan voelde je een temperatuurverschil. De zolderkamer was altijd kouder.
-Als ik daar achter mijn pc zat voelde ik regelmatig een koude wind langs me heengaan, heb ook een keer gehad dat er een keiharde knal naast me was alsof er iemand viel. Mijn moeder riep van beneden 'was jij dat Odette'? en ik riep nee, maar ik was me echt kapot geschrokken.
-Ik heb eens een hele avond een zwarte schim zien zitten buiten het raam toen ik aan het computeren was daar.
-Mobieltjes vielen daar altijd uit, ook al had je ze net opgeladen.
-Ik sliep onder de zolder en ik hoorde s'nachts regelmatig voetstappen boven mijn hoofd en de gordijnen die open en dicht gingen.
-Ook heb ik een keer gehad dat ik er een paar kaarsen had branden waarvan de vlam opeens blauw werd en een stuk groter.

Ik heb nadat mijn oma gestorven was haar gezien in een droom, ze was woest op haar man omdat hij haar niet 'vrij' liet en ze daar in huis moest blijven. Ik vond het een enge droom omdat mijn oma zo boos leek. Later bleek dat ze nog in een urn in huis staat en uitgestrooid wilde worden. Dat wist ik niet, maar het verklaart de droom.

Door meditaties en mijn reiki-inwijdingen heb ik mijn gidsen leren kennen, die kan ik nu ook met enige regelmaat om me heen voelen. Dat is wel prettig moet ik zeggen.
pi_61523204
3 jaar topickick! Maar altijd erg interessant om over te lezen!

Zelf geloof ik niet (meer) in het hiernamaals, maar ik heb als kind ook eens wat raars meegemaakt;

Ik was op vakantie in Bretagne en zat in een klein huisje aan de kust samen met mijn moeder en mijn zusje. Het huis bestond uit een keuken, een slaapkamer en een woonkamer, en in de woonkamer stond een bed waar ik sliep, mijn moeder en zusje op de slaapkamer.

Op een nacht werd ik wakker en zag ik dat de tv aan was met een blauw ruis. Ik vond het gelijk best eng, en kroop dus onder de dekens. Toen ik later weer op keek uit de dekens was het niet langer de tv die de blauwe ruis uitstraalde, maar stond er naast mijn bed een silhouet van ik dacht een jongetje van mijn leeftijd toe, in dezelfde blauwe ruis als van de tv uit kwam. Doodsbang ben ik onder de deken gekropen en ben er die nacht niet meer uitgekomen. Ik heb het daarna nooit meer gezien, maar voor mijn gevoel was het heel echt.

Verder weinig ervaringen mee, maar ik ben sindsdien er sindsdien minder in gaan geloven, en geloof nu eigenlijk ook niet meer in het hiernamaals. De enige dingen die ik nog heb meegemaakt is in mijn vorige huis als ik in de kruipruimte stond om de watermeter te bekijken dat ik een soort kriebelend gevoel kreeg in mijn benen tot de rand van de vloer. Ik zei altijd tegen mijn vriendin dat er geesten waren in de kruipruimte, maar stiekum vond ik het toch best eng Kan natuurlijk ook door de kou komen in zo'n ruimte.

In mijn nieuwe huis laatst ook het gevoel gehad dat er iemand met mij mee keek terwijl ik achter de computer zat, maar volgens mij ben ik gewoon sowieso een beetje paranoia... Zoals ik al schreef ik geloof er niet echt in, al vind ik het allemaal wel erg fascinerend...

(eerste post in truth volgens mij )
pi_61536389
Ik ben schijnbaar ook erg gevoelig voor vanalles en nog wat

Voor ik bij mijn vriend kwam wonen maakte ik hier iets heel raars mee
Ik was duidelijk al aan het dromen en in mijn dromen zag ik een man met een cape (dat heb ik hier al eens gelezen)
en een hoed op. Dat figuur zorgde ervoor dat ik me erg angstig voelde en wat helemaal eng was dat ik me op dat moment niet kon bewegen. Vreselijk... Wat ik wel zag was dat mijn vriend naast mij gewoon lekker lag te slapen
Op dat moment schrok ik ineens "wakker" en zag mijn vriend nog steeds zo liggen

Toen ik die dag daarop mijn vriend mijn droom vertelde trok hij meteen wit weg
ik was het figuur aan het omschrijven en ineens maakte hij mijn omschrijving gewoon af
Toen vertelde hij dat hij dat figuur ook al regelmatig had gezien en dat hij er ook een angstig gevoel van kreeg
Ik heb nog 1x een droom met de man met cape gehad...

ongeveer 2 a 3 maanden later was ik bij mijn vriends moeder op de koffie toen ze ineens begon te vertellen
Het jongste zusje (12) was die nacht helemaal over stuur wakker geworden en helemaal in paniek...
ze vertelde dat er een man in de kamer stond met een hele lange cape en een hele gekke hoed....
Wie of wat het is weten we nog steeds niet...maar eng was het wel
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  donderdag 11 september 2008 @ 00:08:16 #73
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_61540733
90 % van de reacties in dit topic kunnen eenvoudig verklaart worden;
- Slaapverlamming of sleep paralysis

Ik heb hier zelf ook last van gehad toen ik jonger was overigens, de laatste jaren niet of nauwelijks meer.

Van wiki:

Symptoms of sleep paralysis can be either one of the following or a combination:

* Paralysis: this occurs after waking up or shortly before falling asleep. The person cannot move any body part, cannot speak, and only has minimal control over blinking and breathing. This paralysis is the same paralysis that occurs when dreaming. The brain paralyzes the muscles to prevent possible injury during dreams, as some body parts may move during dreaming. If the person wakes up suddenly, the brain may still think that it is dreaming, and sustains the paralysis.

* Hallucinations: Images or speaking that appear during the paralysis. The person may think that someone is standing beside them or they may hear strange sounds. These may be dreamlike, possibly causing the person to think that they are still dreaming. Often it is reported as feeling a weight on one's chest, as if being underneath a person or heavy object

Op FOK! zijn er een aantal topics over geopend. Deze is het meest interessant voor degenen die lijden aan hallucinaties of denken dat ze geestverschijningen aan hun bed hebben staan, je vindt er veel soortgelijke verhalen van medefokkers en een heldere uitleg over slaapverlamming en aanverwante aandoeningen:

Het grote en centrale Sleep Paralysis topic.

Verder leesvoer op wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis

Ik raad echt aan om je even in te lezen, het zal een boel van je angsten wegnemen als je begrijpt wat er eigenlijk aan de hand is en inziet dat er geen echte geesten aan je bed staan.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  donderdag 11 september 2008 @ 07:10:03 #74
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61542628
Ik was een paar dagen via een uitzendbureau aan het werk ergens ,( gewoon overdag ) en de hele dag door voelde ik ogen in mijn rug branden , het was zo sterk dat ik de hele tijd achterom keek , het gevoel kwam van een kantoortje achter me die leeg stond , volgende dag precies hetzelfde weer steeds achterom kijken , ik werd er gek van , na 3 dagen ogen in mijn rug voelen branden kijk ik weer achterom en toen zag in in dat lege kantoortje een geestverschijning staan , ik weet nog precies hoe hij eruit zag , het was een blanke man van ongeveer 45 jaar , hij had een blouse aan en een spijkerbroek , hij was slank , had een bril op en zijn haar was wat dun aan het worden .
Toen ben ik eigenlijk meteen gestopt met werken daar .

[ Bericht 2% gewijzigd door Summers op 11-09-2008 07:17:30 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_61543311
Hehe ja dat sleep paralysis heb ik nog nooit meegemaakt, maar lijkt me erg interessant. JE kan ook een soort metaalachtig geluid horen ofo toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')