Logisch als je arbeidsongeschikten en bijstandtrekkers niet meetelt in je statistiekenquote:In de VS ligt het werklozenpeil hoger dan hier, en het de koopkracht van de onderloners is er veel lager dan hier.
Wie zegt dat ik die niet heb meegerekend?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 01:54 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Logisch als je arbeidsongeschikten en bijstandtrekkers niet meetelt in je statistieken
Dat blijft een theoretisch verhaal. Heb je er ook een onderbouwing voor? Daar is dit topic tenslotte om geopend.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:50 schreef Esc het volgende:
[..]
mijn mening is dat het minimumloon inderdaad banen aan de onderkant vernietigd, maar in die link wordt dat uitgebreid uitgelegd, dus dat leek me duidelijker dan een mening van mijn kant
Ikquote:Wie zegt dat ik die niet heb meegerekend?
Een WAO'er is geen Wajong'erquote:Die vallen er in de VS trouwens ook voor een groot deel uit: de debiel in bad staat niet op de welfare-lijsten.
Nou, ik ben om, hoor, meester der retoriek en diepgravende analyse!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 15:27 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Ik
[..]
Een WAO'er is geen Wajong'er
En kijk dan, als we toch aan het lachen zijn, even hoeveel WWers meteen weer doorstromen naar nieuw werk, hoeveel WAO'ers voor de meerderheid werken, en hoeveel bijstandsmoeders te kleine kinderen hebben om te werken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 15:42 schreef fernando_redondo het volgende:
Zoek een voor de grap het aantal WAO,ers, WW'ers en bijstandtrekkers op en deel dat door de totale beroepsbevolking
Niet relavantquote:En kijk dan, als we toch aan het lachen zijn, even hoeveel WWers meteen weer doorstromen naar nieuw werk, hoeveel WAO'ers voor de meerderheid werken, en hoeveel bijstandsmoeders te kleine kinderen hebben om te werken.
Het lijkt me dat de werkelijkheid wel relevant is tijdens een discussie.quote:
Hoe kom je aan de informatie? Op de website van het CBS lees ik toch echt dit:quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:32 schreef fernando_redondo het volgende:
Jij bent diegene die beweerd dat de werkeloosheid hoger is in de VS dan in Nederland terwijl dat dit alleen maar komt omdat Nederland ongeveer 1,2 miljoen mensen niet classificieerd als werkelozen, terwijl ze wel WERKERLOOS zijn
quote:De werkloze beroepsbevolking vormt een belangrijke indicatie over de omvang van de werkloosheid. De werkloze beroepsbevolking bestaat uit mensen van 15 tot en met 64 jaar zonder werk of met werk van minder dan twaalf uur per week die actief zoeken naar een baan van twaalf uur of meer per week en daarvoor direct beschikbaar zijn. Op basis van de Enquête beroepsbevolking en de Arbeidsrekeningen worden (met ingang van februari 2003) driemaandsgemiddelden gepubliceerd over de werkloze beroepsbevolking. Naast de werkloze beroepsbevolking stelt het CBS gegevens samen over de geregistreerde werkloosheid. Geregistreerde werklozen zijn mensen van 16 tot en met 64 jaar die bij het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) staan ingeschreven, direct beschikbaar zijn voor een baan van minstens twaalf uur per week en geen werk hebben of werk van minder dan twaalf uur per week. De cijfers zijn, naast de Enquête beroepsbevolking, gebaseerd op de registratie van de CWI’s. Met dit cijfer wordt de korte termijn ontwikkeling van de werkloosheid beschreven.
Een bredere afbakening van het onbenut arbeidsaanbod wordt gevormd door alle mensen die niet of minder dan twaalf uur werken en betaald werk voor twaalf uur of meer zouden willen hebben. Mensen die niet direct beschikbaar zijn voor een baan of die niet naar werk zoeken worden dan ook meegeteld. Ze vormen de totale potentiële arbeidsreserve. Ook deze (jaar)cijfers zijn gebaseerd op de Enquête beroepsbevolking.
Een andere maandelijkse indicatie van het arbeidspotentieel is het aantal mensen met een bijstands- of ww- uitkering. Deze gegevens worden samengesteld op basis van informatie van de administraties van de uitkeringsinstellingen en de gemeentelijke sociale diensten.
Hoe kom je aan het getal dat er 1,2 miljoen mensen voor 100% zijn afgekeurd?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:32 schreef fernando_redondo het volgende:
Jij bent diegene die beweerd dat de werkeloosheid hoger is in de VS dan in Nederland terwijl dat dit alleen maar komt omdat Nederland ongeveer 1,2 miljoen mensen niet classificieerd als werkelozen, terwijl ze wel WERKERLOOS zijn
Bron!!!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:03 schreef fernando_redondo het volgende:
900.000 WAO'ers, 400.000 bijstandtrekkers
Give and take
Meisje, wat gebruik je toch weer dure woorden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de werkelijkheid wel relevant is tijdens een discussie.
Als je zo monosyllabisch blijft denken, dan krimpen je hersens, hoor, kijk maar uit.
quote:
En daar wordt aangeschrevene flatuleus van? Daarenboven, is dat van die tong een glandulaire afwijking of slechts een hyperbolische metafoor voor cunnilinguale reverieen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:17 schreef Sickie het volgende:
Meisje, wat gebruik je toch weer dure woorden.
Ik krijg het er gewoon warm van.![]()
![]()
Ik krijg ineens een sterke associatie met 1,2 ongewervelde ambtenaren....quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:21 schreef Sickie het volgende:
errr 1,2 miljoen dan he, 1,2 zal nog wel te doen zijn.....![]()
Hemeltje, mag die thermostaat wat lager aub!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
En daar wordt aangeschrevene flatuleus van? Daarenboven, is dat van die tong een glandulaire afwijking of slechts een hyperbolische metafoor voor cunnilinguale reverieen?
![]()
Ik weet dat het onzin is, maar ik wil de voetbalman er even mee om de botte oorthes slaan.
Ik ben bekend met de website van het CBS, en wel in het bijzonder met Statline.quote:
We zijn voor het grote deel ontopic: Overbodige Fernando beweert dat er dankzij ons systeem 1,2 miljoen permanent inactieven zijn, maar hij kan er geen bron voor geven.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Kan het svp ontopic blijven?
Naar mijn weten is niet iedere WAO-er volledig inactief, integendeel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De 2 laatste cijfers in Statline van het CBS:
WAO, mei 2005: 739 260
bijstand december 2004: 361 400
Die 1,2 miljoen is geen slechte schatting toch?
Jawel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De 2 laatste cijfers in Statline van het CBS:
WAO, mei 2005: 739 260
bijstand december 2004: 361 400
Die 1,2 miljoen is geen slechte schatting toch?
Bij benadering zijn er ongeveer 600.000 volledig WAO'ers en 900.000 WAO uitkeringen.quote:Naar mijn weten is niet iedere WAO-er volledig inactief, integendeel
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:57 schreef Floripas het volgende:
Ik denk dat je nog geen half miljoen overhoudt.
Who cares? Dit gaat niet alleen om banen, maar ook om het levensstandaard. Uitbesteding naar goedkopere landen is al een feit; daar doen we niets meer aan. Maar om nu in je eigen land in te boeten op sociaal besef tot in de wetgeving, vind ik typisch struisvogel gedrag als in: 'meer geld maakt ons gelukkiger.'quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat zijn dus beide banen die minder opleveren dan het minimumloon. Als het anders was, dan was het inkomen hoger dan het veronderstelde minimum. Als je een minimumloon instelt bestaat de kans dat beide banen verdwijnen, omdat de werknemer simpelweg niet productief genoeg is.
Ik probeerde een punt te makenquote:Ja, je schreef productie![]()
Ontopic: Geen enkel bedrijf beschikt over ongelimiteerde werkkracht, dat lijkt me ook redelijk ondenkbaar.
Maar helaas kan niemand daadwerkelijk precies stellen wat de meerwaarde van 1 leidinggevende boven de andere is. 'Productiever dan het minimumloon' is in dit geval net zo'n vaag concept als 'een TV die 2 keer zo groot is maakt me 2 keer zo blij'. 'T is bullshit.quote:Pseudo-economie? Ik had het niet over de koopkrachteffecten van speculatie. Open er een topic over zou ik zeggen, ik ben benieuwd naar de reacties (meen ik).
Natuurlijk speelt innovatie een (grote) rol bij koopkrachteffecten. Echter, als meer mensen werken bij gelijkblijvend of stijgend netto salaris voor de rest die produktiever is dan het minimumloon lijkt het me redelijk vanzelfsprekend dat het ook gunstige effecten heeft voor het koopkrachtplaatje, als geheel.
Ja, maar je kan niet voorbij gaan aan het feit dat als bedrijven over goekopere krachten kan beschikken; innovatie een minder 'hot issue' wordt. Bovendien zullen andere bedrijven ook proberen te innoveren (wat ik een zeer goeie ontwikkeling vind overigens), dit zorgt voor snellere producte, hogere productiviteit, meer omzet; wat uiteindelijk weer gebruikt kan worden om ons bestaan wat aangenamer te maken zonder dat we een bepaalde groep mensen moeten misbruiken.quote:Ik zie geen reden waarom een werkgever niet zou willen innoveren om zodoende tot een productiviteitsverbetering te komen. Dat werkt juist gunstig t.o.v. de concurrentie.
Dit was de vraag Florquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:27 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Bij benadering zijn er ongeveer 600.000 volledig WAO'ers en 900.000 WAO uitkeringen.
Misschien kan Floripas nu aangeven hoe hoog de werkelijke werkeloosheid is?
Al begrijp ik ook wel dat dat teveel gevraagd is
Oh, wil je dat echt? Dus ook alle vrouwen die part-time werken naast de full-time baan van de man om voor de kinderen te zorgen? En alle mensen die 32 uur per week werken en daarnaast studeren? En alle mensen die co-schappen lopen in ziekenhuizen? Wil je die allemaal meerekenen?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:44 schreef fernando_redondo het volgende:
inclusief werkelozen en bijstandtrekkers dus Flor
En de beroepsbevolking gemeten op volledige banen
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:27 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Bij benadering zijn er ongeveer 600.000 volledig WAO'ers en 900.000 WAO uitkeringen.
Misschien kan Floripas nu aangeven hoe hoog de werkelijke werkeloosheid is?
Al begrijp ik ook wel dat dat teveel gevraagd is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |