wel eten en ook straf. gewoon ff laten nadenken waarom ze zoiets zouden moeten zeggen. met woorden graag.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 03:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Vooral het uitleggen waarom is belangrijk... anders krijg je van die kinderen die hun ouders niet voor kankerhoer uitmaken omdat ze anders een paar klappen krijgen of geen eten. En de Nederlandse politie kennende wil je dat concept niet terugzien als ze wat ouder zijn. "Ik steel niet want... ja waarom eigenlijk?"
Uiteraard. Je moet niet alleen maar discussiėren als een onvervalste geitenwollensok.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 03:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wel eten en ook straf. gewoon ff laten nadenken waarom ze zoiets zouden moeten zeggen. met woorden graag.
hoezo? of vond je het leuk om er mee in te stemmen?quote:
Omdat je inderdaad een opperneuroot bent. Geeft niets verder, vond het gewoon humor.quote:
lees mijn eerste post nog eens aandachtig. misschien helpt het om een wat beter beeld te krijgen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 03:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Omdat je inderdaad een opperneuroot bent. Geeft niets verder, vond het gewoon humor.![]()
ik zeg alleen maar dat je niet moet rammen, maar moet laten merken dat je het niet eens bent met woorden als "kankerhoer", "snol" oid. niks geitenwollensok.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 03:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Uiteraard. Je moet niet alleen maar discussiėren als een onvervalste geitenwollensok.
Jij haalt echt vanalles doorelkaar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 03:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zeg alleen maar dat je niet moet rammen, maar moet laten merken dat je het niet eens bent met woorden als "kankerhoer", "snol" oid. niks geitenwollensok.
ik merk op dat je uit gescheiden gezin komt. ook vaders hebben een duidelijke rol in de opvoeding. iets wat jij als 'snol' noemer ontbeert.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 03:23 schreef R_ON het volgende:
[..]
Jij haalt echt vanalles doorelkaar.
Ik beweer niet dat kinderen geen liefde & aandacht nodig hebben (zoals ieder mens).
En ik beweer ook niet dat je als ouder geen grenzen moet trekken - als een kind daar om "vraagt".
(Verder ga ik me niet herhalen, want dan kom ik net zo neurotisch over - dat zou een inkoppertje worden, he?)
Dan kan je best kankerprostituee zeggen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:17 schreef Pakspul het volgende:
En wat nou als je moeder een hoer is met kanker?
Voor basisschool niveau is dat al redelijk moeilijkquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:19 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Dan kan je best kankerprostituee zeggen.
Als een kind "voor de grap" zijn moeder uit scheld, zoekt ie de grensquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 03:23 schreef R_ON het volgende:
[..]
Jij haalt echt vanalles doorelkaar.
Ik beweer niet dat kinderen geen liefde & aandacht nodig hebben (zoals ieder mens).
En ik beweer ook niet dat je als ouder geen grenzen moet trekken - als een kind daar om "vraagt".
(Verder ga ik me niet herhalen, want dan kom ik net zo neurotisch over - dat zou een inkoppertje worden, he?)
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 09:27 schreef zhe-devilll het volgende:
Laten merken dat het kind je gekwetst heeft en dan een aantal dagen snoeihard negeren werkt perfekt..
Tja, een logisch gevolg van wat ik zie op school, kids die op de kleuterschool komen in luiers(niet zindelijk zijn dus), met boterham in de mond om presies half 9 afgezet als de deur van school open gaat, soms zelfs net wat vroeger(nog een heel stuk over in het schoolblaadje gestaan dat dat echt niet kon), kinderen die zichzelf nog niet aan kunnen kleden(leuk hoor met gym, lerares van de kleuterschool heef hulp van ouders nodig met gymen mede door dit).quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:55 schreef neo2000 het volgende:
Kennis is van mij is lerares op een BASISSCHOOL.. Zij krijgt verwijten als kinderen al scheldend thuis komen, leraren uitschelden, ouders uitschelden en mede-leerlingetjes in elkaar slaan. Waarom? Nou, de kinderen zitten daar op school, dus die dienen dan ook daar opgevoed worden. Sommige mensen zijn gewoon niet in staat (lees: veel huidige generatie ouders) om de schuld bij zichzelf te leggen en verantwoording te nemen. Feit is dat ze zelf geen tijd/zin hebben om een kind op te voeden, dan gewoon boos worden op een leerkracht ("Ja, luister, als hij zoveel uur per dag bij jullie zit verwacht ik ook dat je hem opvoedt!" is al eens letterlijk gezegd :| ) omdat het kind helemaal de weg kwijt is. Maar de schuld bij jezelf zoeken..? Nee, te moeilijk..![]()
het is idd droevig gesteld. net als jouw 'hondenbewijs' zouden we dat ook moeten invoeren voor ouders.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, een logisch gevolg van wat ik zie op school, kids die op de kleuterschool komen in luiers(niet zindelijk zijn dus), met boterham in de mond om presies half 9 afgezet als de deur van school open gaat, soms zelfs net wat vroeger(nog een heel stuk over in het schoolblaadje gestaan dat dat echt niet kon), kinderen die zichzelf nog niet aan kunnen kleden(leuk hoor met gym, lerares van de kleuterschool heef hulp van ouders nodig met gymen mede door dit).
Veel ouders voeden hun kinderen gewoon helemaal niet meer op, hebben ze geen tijd voor, daar is school toch voor, daar is de kinderopvang toch voor, die paar uurtjes in de week die ik met mijn kind heb wil ik niet doorbrengen met mijn kind leren wat kan en wat niet kan.
Ach ja, het is maar een ranzig scheldwoord wat je naar je hoofd geslingert krijgt, seld niets voor joh....quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:19 schreef R_ON het volgende:
Wat is er zo erg aan kankerhoer?
Als het gewoon voor de gein is: nou, nou, wat erg! Pff...
Als mijn neefje (3) 'hey klootzak' roept zou ik daar best om lachen.
welke straf zou jij gepast vinden bij zoiets?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:17 schreef kippenek het volgende:
Waarom kan iedereen toch zomaar kinderen krijgen....
Maar goed, die van mij zouden het eens moeten proberen. Je moeder (mijn vrouw dus!) uitmaken voor kankerhoer....
Ik ben niet bang respect te verliezen, ik ben bang dat mijn kind dan opgroeit als een eersteklas aso...quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:27 schreef R_ON het volgende:
[..]
Respect dwing je af. Als je niet bang bent dat respect 1,2,3 te verliezen, dan maak je je geen zorgen als een kind voor de gein "hey klootzak" roept.
Geen idee. Afhankelijk van leeftijd, voorgeschiedenis en situatie. Slaan ben ik geen voorstander van, een ferme tik op de billen moet wel kunnen natuurlijk. Maar het zou hem/haar in ieder geval goed duidelijk gemaakt worden dat dit gedrag nooit maar dan ook nooit getolereerd kan worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welke straf zou jij gepast vinden bij zoiets?
Daar ben ik dan dus weer zwaar tegen he, dat wacht maar op papa, want die zal wel even straffen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 03:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar zo moet het ook niet werken, hij moet zeggen: "sorry mama, zo bedoelde ik het niet". niks papa. die is er voor om te laten zien dat je als jongen gewoon normaal moet doen tegen vrouwen.
Dat gebeurt ja, zo is er ook het schoolfruit project in het leven geroepen waar je voor een heel klein centje 3 keer per week fruit krijgt voor het hapje tussendoor, dit omdat heel veel ouders geen fruit of wat anders gezonds meegeven, maar gewoon lekker snoep, lekker veel suiker, is leuk voor de jufquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is idd droevig gesteld. net als jouw 'hondenbewijs' zouden we dat ook moeten invoeren voor ouders.
overigens was er laatst toch ook sprake van mensen die hun kinderen niet eens meer brood naar school meegeven.
ik bedoelde dat een man een jochie misschien beter kan vertellen hoe je tegen vrouwen moet doen. niet zoals het idd hier nogal staat dat het lijkt zoals je aangeeft in je eerste regel. verder ben ik het natuurlijk met je eens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar ben ik dan dus weer zwaar tegen he, dat wacht maar op papa, want die zal wel even straffen.
Papa komt thuis uit zijn werk en mag de boeman gaan spelen, lijkt me echt heel leuk thuiskomen...
Als mijn kind iets doet wat niet mag terwijl ik op dat moment verantwoordelijk ben(de verzorgende ben), dan ben ik ook degene die strafd en als papa thuis komt hoort hij er wel over, maar hoeft hij er niets meer aan te doen, dat is allang gedaan dan.
Bij ons wordt er meestal een time out gegeven, even op de trap, daarna wordt er even kort gepraat over het waarom achter de straf.
Werkt erg goed al zeg ik het zelf.
Zo noem ik jouw moeder ook altijdquote:
Gevraagd aan een jochiequote:Op maandag 10 oktober 2005 22:18 schreef babba het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat ie in groep 8 zat?
Allitereert wel lekker.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:20 schreef Ratelslangetje het volgende:
Je noemt je kind toch ook niet 'kankerkind' voor de gein?![]()
quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Allitereert wel lekker.![]()
En ik kaap meteen de grap voor de volgende persoon weg: Wat een kutkick, kankerkind! Is een schitterende vierdubbele alliteratie, ja.![]()
On-topic: Sommige kinderen hebben gewoon een dreun nodig omdat ze anders volledig ontsporen. Niks slappe hap, met de mantel der liefde. Paal en perk stellen aan die schandalige brutaliteit.![]()
tegen wie heb je het? harregarre?quote:Op woensdag 25 april 2007 02:26 schreef OFfSprngr het volgende:
Terwijl ik een topic na 45 minuten kick, kick jij 'm bijna 2½ uur.
ik niet. maar wel op een andere manier duidelijk gemaakt worden. trouwens in mijn tijd d8 je er niet aan om zoiets tegen je bloedeigen moeder te zeggen. het is allemaal gekomen door de scheidingscultuur.quote:Op woensdag 25 april 2007 03:31 schreef Double-Helix het volgende:
Als ik sowiets tegen mijn moeder zou durfen zeggen zou ik door een raam worden gegooid,kut koters.
Dat van die scheidingen zit misschien wel wat in. Toch zijn er ook kinderen van niet gescheiden ouders die gewoon zo strontvervelend zijn, dat ik als ik de ouder was, ik toch vrij moedeloos zou worden.quote:Op woensdag 25 april 2007 03:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik niet. maar wel op een andere manier duidelijk gemaakt worden. trouwens in mijn tijd d8 je er niet aan om zoiets tegen je bloedeigen moeder te zeggen. het is allemaal gekomen door de scheidingscultuur.
ouders zijn niet meer serieus te nemen vanwege de afkoop van kinderschuld, omdat ze scheiden
Hey da's me buurmens.quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:37 schreef erodome het volgende:
Vb, we lopen in de supermarkt, een klein meisje loopt naar haar moeder en vraagt of ze iets mag hebben, moeder draait zich om en vaart me daar uit tegen het kind, ze zei letterlijk kankerwijf tegen het kind van pak hem beet 6 jaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |