abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31350481
ff afwachten tot de nederlandse nanny komt
too much is not enough....
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 02:09:05 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31350505
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:06 schreef R_ON het volgende:

[..]

Zonder eten naar bed. Ik zie ut ja.
nee beperkingen en duidelijk maken dat je bepaalde dingen niet kan zeggen is beter dan er op los slaan. dat slaan geeft onmacht aan. ben jij door je vader en moeder opgevoed? of alleen je moeder? je kan je moeder gewoon geen snol noemen, of kankerhoer.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31350885
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:22 schreef Chriz2k het volgende:

Kom op zeg, krijgt niemand dan meer een opvoeding vandaag de dag? .
Nee, veel te veel kinderen brengen meer dan 50% van hun leventje door bij de kinderopvang. Daar wordt niet opgevoed, enkel opgepast. De leidster daar kunnen wel beweren dat het anders is, ik weet wel beter.
Als mijn juffrouw op school mij vroeger "op mijn donder" gaf, moest ik eerder lachen dan dat het mij tot denken aanzetten. Bij mijn ouders was dat wel anders.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 02:50:14 #84
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31350894
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:48 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nee, veel te veel kinderen brengen meer dan 50% van hun leventje door bij de kinderopvang. Daar wordt niet opgevoed, enkel opgepast. De leidster daar kunnen wel beweren dat het anders is, ik weet wel beter.
Als mijn juffrouw op school mij vroeger "op mijn donder" gaf, moest ik eerder lachen dan dat het mij tot denken aanzetten. Bij mijn ouders was dat wel anders.
of ze worden opgevoed door een moeder die niks te vertellen heeft en gemakkelijk voor "kankerhoer" of "snol" uitgemaakt kan worden, of niet eens het nederlands kent om het te begrijpen. we krijgen een generatie die nauwelijks is opgevoed.

gelukkig ben ik ook nog opgevoed.

scheiden is een probleem waar gemakkelijk over heen gestapt wordt.
pi_31350919
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:48 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Een mening moet je er in rammen, letterlijk.

Geloof je werkelijk in de schijn?

Kinderen zeggen ook weleens gewoon "sorry, mama" om er vanaf te zijn. Om erger te voorkomen.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 02:54:20 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31350930
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:53 schreef R_ON het volgende:

[..]

Een mening moet je er in rammen, letterlijk.

Geloof je werkelijk in de schijn?

Kinderen zeggen ook weleens gewoon "sorry, mama" om er vanaf te zijn. Om erger te voorkomen.
zoals ik al aangaf is 'rammen' een schijnopvoeding. je moet kinderen gewoon duidelijk maken dat bepaalde dingen niet kunnen. zonder slaan gaat ook prima, maar je moet wel duidelijk zijn.
pi_31350953
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zoals ik al aangaf is 'rammen' een schijnopvoeding. je moet kinderen gewoon duidelijk maken dat bepaalde dingen niet kunnen. zonder slaan gaat ook prima, maar je moet wel duidelijk zijn.
Ja, ja, ja. dat heb je al gezegd. Jij maakt dat duidelijk door een kind een week lang zonder eten naar bed te sturen, hetgeen je vooral geen straffen mag noemen, maar "beperken".
Maybe
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 02:59:23 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31350973
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:56 schreef R_ON het volgende:

[..]

Ja, ja, ja. dat heb je al gezegd. Jij maakt dat duidelijk door een kind een week lang zonder eten naar bed te sturen, hetgeen je vooral geen straffen mag noemen, maar "beperken".
niet zonder eten dude. met eten op zijn eigen kamertje. je kan het gewoon niet maken om sommige dingen tegen je moeder te zeggen. mijn vader wist wel raad met sommige opmerkingen. ben je nou door een vader opgevoed of niet?
pi_31350979
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

niet zonder eten dude. met eten op zijn eigen kamertje. je kan het gewoon niet maken om sommige dingen tegen je moeder te zeggen. mijn vader wist wel raad met sommige opmerkingen. ben je nou door een vader opgevoed of niet?
Ik wil dat best vertellen, maar wat heeft dat met de discussie te maken?
Maybe
pi_31350998
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ik zie trouwens het verschil niet; het komt neer op straffen.

Als een kind dan zegt: 'ik zal nooit meer kankerhoer zeggen papa, dan is alles weer koek en ei?'
Maybe
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 03:05:53 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31351010
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:02 schreef R_ON het volgende:

[..]

Ik zie trouwens het verschil niet; het komt neer op straffen.

Als een kind dan zegt: 'ik zal nooit meer kankerhoer zeggen papa, dan is alles weer koek en ei?'
nee. je kan toch op verschillende manieren duidelijk maken dat bepaald gedrag niet gewenst is. zonder er op los te rammen. je moeder 'kankerhoer' of 'snol' noemen kan in gescheiden gezinnen gezien worden als leuk. maar in niet gescheiden gezinnen ga je gewoon lekker met je eten op bed liggen.
pi_31351024
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee. je kan toch op verschillende manieren duidelijk maken dat bepaald gedrag niet gewenst is. zonder er op los te rammen.
*zucht*.

Het resultaat is toch hetzelfde.

Een kind zegt: 'sorry, papa' om er vanaf te zijn, zodat hij weer gewoon beneden mag eten. Dan is het ook een illusie.
Maybe
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 03:09:46 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31351031
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:00 schreef R_ON het volgende:

[..]

Ik wil dat best vertellen, maar wat heeft dat met de discussie te maken?
best wel veel eigenlijk.
pi_31351033
Ik zeg altijd mama en papa.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_31351039
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee. je kan toch op verschillende manieren duidelijk maken dat bepaald gedrag niet gewenst is. zonder er op los te rammen. je moeder 'kankerhoer' of 'snol' noemen kan in gescheiden gezinnen gezien worden als leuk. maar in niet gescheiden gezinnen ga je gewoon lekker met je eten op bed liggen.

Godnogantoe, wat kraam jij een onzin uit.

Zoek de generalisatie.
Maybe
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 03:10:52 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31351040
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:08 schreef R_ON het volgende:

[..]

*zucht*.

Het resultaat is toch hetzelfde.

Een kind zegt: 'sorry, papa' om er vanaf te zijn, zodat hij weer gewoon beneden mag eten. Dan is het ook een illusie.
maar zo moet het ook niet werken, hij moet zeggen: "sorry mama, zo bedoelde ik het niet". niks papa. die is er voor om te laten zien dat je als jongen gewoon normaal moet doen tegen vrouwen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 03:11:15 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31351043
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:10 schreef R_ON het volgende:

[..]

Godnogantoe, wat kraam jij een onzin uit.

Zoek de generalisatie.
valt wel mee.
pi_31351050
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Vooral het uitleggen waarom is belangrijk... anders krijg je van die kinderen die hun ouders niet voor kankerhoer uitmaken omdat ze anders een paar klappen krijgen of geen eten. En de Nederlandse politie kennende wil je dat concept niet terugzien als ze wat ouder zijn. "Ik steel niet want... ja waarom eigenlijk?"
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31351052
Sjeempie, zoalshetis, wat ben jij een opperneuroot zeg.
Maybe
pi_31351056
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:12 schreef R_ON het volgende:
Sjeempie, zoalshetis, wat ben jij een opperneuroot zeg.
Beste statement uit het topic.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 03:13:08 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31351057
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Vooral het uitleggen waarom is belangrijk... anders krijg je van die kinderen die hun ouders niet voor kankerhoer uitmaken omdat ze anders een paar klappen krijgen of geen eten. En de Nederlandse politie kennende wil je dat concept niet terugzien als ze wat ouder zijn. "Ik steel niet want... ja waarom eigenlijk?"
wel eten en ook straf. gewoon ff laten nadenken waarom ze zoiets zouden moeten zeggen. met woorden graag.
pi_31351061
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wel eten en ook straf. gewoon ff laten nadenken waarom ze zoiets zouden moeten zeggen. met woorden graag.
Uiteraard. Je moet niet alleen maar discussiëren als een onvervalste geitenwollensok.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 03:14:03 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31351062
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:12 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Beste statement uit het topic.
hoezo? of vond je het leuk om er mee in te stemmen?
pi_31351064
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoezo?
Omdat je inderdaad een opperneuroot bent. Geeft niets verder, vond het gewoon humor.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 03:15:12 #105
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31351069
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Omdat je inderdaad een opperneuroot bent. Geeft niets verder, vond het gewoon humor.
lees mijn eerste post nog eens aandachtig. misschien helpt het om een wat beter beeld te krijgen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 03:16:10 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31351076
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Uiteraard. Je moet niet alleen maar discussiëren als een onvervalste geitenwollensok.
ik zeg alleen maar dat je niet moet rammen, maar moet laten merken dat je het niet eens bent met woorden als "kankerhoer", "snol" oid. niks geitenwollensok.
pi_31351132
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zeg alleen maar dat je niet moet rammen, maar moet laten merken dat je het niet eens bent met woorden als "kankerhoer", "snol" oid. niks geitenwollensok.
Jij haalt echt vanalles doorelkaar.

Ik beweer niet dat kinderen geen liefde & aandacht nodig hebben (zoals ieder mens).

En ik beweer ook niet dat je als ouder geen grenzen moet trekken - als een kind daar om "vraagt".

(Verder ga ik me niet herhalen, want dan kom ik net zo neurotisch over - dat zou een inkoppertje worden, he?)
Maybe
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 03:25:44 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31351144
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:23 schreef R_ON het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat kinderen geen liefde & aandacht nodig hebben (zoals ieder mens).

En ik beweer ook niet dat je als ouder geen grenzen moet trekken - als een kind daar om "vraagt".

(Verder ga ik me niet herhalen, want dan kom ik net zo neurotisch over - dat zou een inkoppertje worden, he?)
ik merk op dat je uit gescheiden gezin komt. ook vaders hebben een duidelijke rol in de opvoeding. iets wat jij als 'snol' noemer ontbeert.
pi_31352833
En wat nou als je moeder een hoer is met kanker?
pi_31352868
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:17 schreef Pakspul het volgende:
En wat nou als je moeder een hoer is met kanker?
Dan kan je best kankerprostituee zeggen.
pi_31352883
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:19 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Dan kan je best kankerprostituee zeggen.
Voor basisschool niveau is dat al redelijk moeilijk
pi_31352886
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 03:23 schreef R_ON het volgende:

[..]

Als een kind "voor de grap" zijn moeder uit scheld, zoekt ie de grens Een kind hoort zijn moeder (of vader) nooit uit te schelden, ook niet "voor de grap" Respect is ver te zoeken, en dat komt deels door mensen als jij, die het niet erg vinden als een kind "voor de grap" zulke dingen zegt
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:24:22 #113
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_31352937
Wanneer ik mijn moeder een beetje zit te treiteren noemt ze me altijd een rotjong... en dan vind ik haar maar een fuckmoeder.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
pi_31352960
Laten merken dat het kind je gekwetst heeft en dan een aantal dagen snoeihard negeren werkt perfekt..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31352978
Mijn god.. ik zeg niet dat het goed is, absoluut niet, maar als ik ook maar iets mompelde over mijn moeder kon ik al rennen.. Nogmaals: zoals mijn ouders het deden is zeker niet goed, ik ben niet voor niks bij beide weg, maar zoals sommige anderen hier de "knuffelmethodiek" aanhouden is ook niet goed lijkt me

Consequentie is het woord en geen discussie
pi_31352991
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:27 schreef zhe-devilll het volgende:
Laten merken dat het kind je gekwetst heeft en dan een aantal dagen snoeihard negeren werkt perfekt..
Niks erger voor een kind dan volkomen genegeerd te worden!

moet ik zeggen, een paar dagen vind ik wel erg lang, zeker als de kids nog jong zijn..
pi_31353551
Dat soort tuig van de richel moet je gelijk een oorvijg verkopen.
pi_31357416
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:55 schreef neo2000 het volgende:
Kennis is van mij is lerares op een BASISSCHOOL.. Zij krijgt verwijten als kinderen al scheldend thuis komen, leraren uitschelden, ouders uitschelden en mede-leerlingetjes in elkaar slaan. Waarom? Nou, de kinderen zitten daar op school, dus die dienen dan ook daar opgevoed worden. Sommige mensen zijn gewoon niet in staat (lees: veel huidige generatie ouders) om de schuld bij zichzelf te leggen en verantwoording te nemen. Feit is dat ze zelf geen tijd/zin hebben om een kind op te voeden, dan gewoon boos worden op een leerkracht ("Ja, luister, als hij zoveel uur per dag bij jullie zit verwacht ik ook dat je hem opvoedt!" is al eens letterlijk gezegd :| ) omdat het kind helemaal de weg kwijt is. Maar de schuld bij jezelf zoeken..? Nee, te moeilijk..
Tja, een logisch gevolg van wat ik zie op school, kids die op de kleuterschool komen in luiers(niet zindelijk zijn dus), met boterham in de mond om presies half 9 afgezet als de deur van school open gaat, soms zelfs net wat vroeger(nog een heel stuk over in het schoolblaadje gestaan dat dat echt niet kon), kinderen die zichzelf nog niet aan kunnen kleden(leuk hoor met gym, lerares van de kleuterschool heef hulp van ouders nodig met gymen mede door dit).

Veel ouders voeden hun kinderen gewoon helemaal niet meer op, hebben ze geen tijd voor, daar is school toch voor, daar is de kinderopvang toch voor, die paar uurtjes in de week die ik met mijn kind heb wil ik niet doorbrengen met mijn kind leren wat kan en wat niet kan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:11:59 #119
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31357469
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, een logisch gevolg van wat ik zie op school, kids die op de kleuterschool komen in luiers(niet zindelijk zijn dus), met boterham in de mond om presies half 9 afgezet als de deur van school open gaat, soms zelfs net wat vroeger(nog een heel stuk over in het schoolblaadje gestaan dat dat echt niet kon), kinderen die zichzelf nog niet aan kunnen kleden(leuk hoor met gym, lerares van de kleuterschool heef hulp van ouders nodig met gymen mede door dit).

Veel ouders voeden hun kinderen gewoon helemaal niet meer op, hebben ze geen tijd voor, daar is school toch voor, daar is de kinderopvang toch voor, die paar uurtjes in de week die ik met mijn kind heb wil ik niet doorbrengen met mijn kind leren wat kan en wat niet kan.
het is idd droevig gesteld. net als jouw 'hondenbewijs' zouden we dat ook moeten invoeren voor ouders.

overigens was er laatst toch ook sprake van mensen die hun kinderen niet eens meer brood naar school meegeven.
pi_31357524
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:19 schreef R_ON het volgende:
Wat is er zo erg aan kankerhoer?

Als het gewoon voor de gein is: nou, nou, wat erg! Pff...

Als mijn neefje (3) 'hey klootzak' roept zou ik daar best om lachen.
Ach ja, het is maar een ranzig scheldwoord wat je naar je hoofd geslingert krijgt, seld niets voor joh....

Dit zijn dus presies die mensen die later kinderen krijgen die op zeer jonge leeftijd de meest ranzige taal uitslaan en tegen iedereen een grote bek op zetten.

Had laatst zo'n mannetje over de vloer, kwam met het kleine broertje mee(tja de grote trampoline is nogal populair bij de kids), die neemt een speelzwaard mee op de trampo en ik zeg niet doen(wil niet dat dat ding kapot gaat, of dat ze elkaar slopen), zegt dat jong nou en met zo'n brutale toon en blik en is niet van plan dat zwaard weg te leggen.
Toen heb ik gezegd dat als ik hem moest komen halen hij een probleem zou hebben en heb hem de tuin uitgezet, gezegd dat als hij geleerd had hoe zich netjes te gedragen en respectvol te zijn hij terug mocht komen.
Inmiddels is het een heel lief en net jongetje als hij hier is, ik schijn nogal indruk te maken bij kids als ik narrig wordt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')