Beetje meer van hetzelfde vind je niet?quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:59 schreef Skaai het volgende:
Youp van 't Hek - Het leven is wél leuk
Joh, was dat al in '97? Ik dacht altijd '99. Nou ja, zo leer je nog eens wat.quote:Op maandag 5 december 2005 00:25 schreef Vava het volgende:
[afbeelding]
Het rode stof
Omzwervingen door China
Van Beijing tot de weidse vlakten van China’s verre westen, van boeddhistische heiligdommen tot oerwouden, van restanten van oase-dorpen tot de krioelende steden aan de zuidkust, van zinderende woestijnen tot ijskoude rivieren en onbarmhartige bergen… Ma Jian reisde, veelal te voet, in drie jaar tijd ruim honderdduizend kilometer door China, op zoek naar zijn land en zichzelf. Het rode stof – de boeddhistische term voor de aardse wereld der stervelingen – is een uitzonderlijk boek, een mengeling van memoires, reportage en reisverhaal. De schrijver, dichter, schilder en fotograaf Ma Jian biedt met zijn persoonlijke verhaal een uniek inzicht in de hoofdstroom én de zelfkant van de Chinese maatschappij na de dood van Mao.
Ma Jian verliet China kort na zijn reis en ging naar Hongkong. Na de soevereiniteitsoverdracht van Hongkong in 1997 verhuisde hij naar Londen.
Vind je 't wat?quote:Op maandag 5 december 2005 00:37 schreef Laton het volgende:
Salman Rushdie - Woede
Ja, bijna uit al. Overigens staat ie geniaal in de kast met die vuige blik van Rushdie.quote:
bronquote:Drie verdwenen boeken, twee vrouwen, één geheim, verborgen door het labyrint.
Juli 2005: Bij archeologische opgravingen in de Languedoc ontdekt Alice Tanner twee eeuwenoude skeletten in een tombe met een kwaadaardige sfeer. Op de wand is een labyrint gekerfd, en bij een van de skeletten vindt ze een ring met hetzelfde labyrint. Het bange besef dringt tot Alice door dat ze iets verstoord heeft dat verborgen had moeten blijven. Wanneer ook de politie zich met de vondst bemoeit, besluit Alice om op eigen houtje naspeuringen te doen en stuit ze op zeer merkwaardige zaken…
Juli 1209: In Carcassonne aan de vooravond van de gruwelijke kruistocht tegen de katharen, krijgt Alaïs een mysterieus boek van haar vader, dat volgens zijn zeggen het geheim van de heilige graal herbergt. Terwijl Carcassonne door de legers hermetisch afgesloten is, moet Alaïs proberen om het geheim van het labyrint veilig te stellen, tegen elke prijs, hoe hoog ook… Verlies, intrige, geweld en passie bepalen voortaan haar leven terwijl ze vecht tegen de ongebroken boze kracht van haar tegenstanders. Tot het noodlot haar, net als Alice, naar dezelfde grot voert, waar alles beslist zal worden…
Da's toch niet zo'n erg boek? Ik vond het best een leuk boek!quote:
das waar, ik heb ergere boeken gelezen voor schoolquote:Op maandag 5 december 2005 14:23 schreef Vava het volgende:
[..]
Da's toch niet zo'n erg boek? Ik vond het best een leuk boek!
High fidelity is erg leukquote:
Heel tragisch, ik had het boek ook vrij snel uit, heel goed geschreven vind ik.quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:34 schreef RareBreed het volgende:
[afbeelding]
In een dag uitgelezen. Tja Dutroux... Tragisch (uiteraard).
Heerlijk boekquote:Zijn ene grote liefde bevindt zich in Parijs en zijn andere grote liefde is overleden. De ik figuur, in wie we de schrijver herkennen, begeeft zich op het gladde pad van het zoeken naar troost en vergetelheid. Hij ontmoet daarbij een aantal medemensen. Brusselmans probeert er in hun nabijheid het beste van te maken, al knettert zijn geest en jeuken zijn vuisten. Hij poogt een dieper contact te vinden, vooral met meisjes. Een van hen komt ogenschijnlijk in de problemen als er voor haar huis een incident plaatsvindt. Dit zet een reeks gebeurtenissen in gang die slechts onderbroken wordt door de nietigheid en het gedoe van het leven zelve.
Het spook van Toetegaai is een fabelachtige roman die alleen geschreven had kunnen worden door Herman Brusselmans. Deze unieke schrijver heeft alweer een boek afgeleverd dat voor duizenden stof tot lering en vermaak zal genereren, en, al zegt hij het zelf: Het spook van Toetegaai heeft alles in zich om een regelrechte klassieker te worden.
De Asielzoeker is geniaal ja; tot nu toe het enige echt goede boek dit ik van Arnon gelezen heb.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:45 schreef Sasandra het volgende:
Na Double Vision van Pat Barker nu bezig in De Asielzoeker van Arnon Grunberg. Ik ben ziek en kan de nu dus de hele dag lezen (maar dat valt niet mee met een kop vol snot) Ik vind de asielzoeker geweldig goed. Had ik niet verwacht, een vriendin raadde het me aan. Ik heb ooit Blauwe Maandagen gelezen van Grunberg, maar vond daar niks aan.
De asielzoeker is erg goed. Met veel humor geschreven, ook.![]()
quote:Op donderdag 8 december 2005 19:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[afbeelding]
De autobiografie van de beste songwriter van de afgelopen eeuw.
Daar kan ik nooit zoveel mee. Wil je geen hint geven?quote:Op zondag 18 december 2005 20:52 schreef Muts24 het volgende:
prachtig boek over...lees het maar gewoon.
Ik denk niet dat je hemet 1984 kan vergelijken. Dat boek gaat meer over een totalitaire staat/stalinisme; alles en iedereen wordt in de gaten gehouden etc. In 'Het Reservaat' gaat het meer om het individu (Basile Jonas in dit geval) die ondanks goede bedoelingen, toch niet al te goed terecht komt om het maar even heel erg zachtjes uit te drukken. Dus meer een strijd van het individu tegen de maatschappij. Het is niet echt een boek dat je moet gaan lezen als je vrolijk wilt worden (soms wel grappig/ironisch), maar erg mooi geschreven en het einde vond ik gewoon zo shocking dat ik daarna nog een kwartier voor me uit heb zitten starenquote:Op zondag 18 december 2005 22:16 schreef Shakermaker het volgende:
[..]
Daar kan ik nooit zoveel mee. Wil je geen hint geven?
EDIT Heb inmiddels wat rond geGoogled .... Het komt op mij over als een soort 1984 van Orwell. Is het daarmee te vergelijken?
Heeft het niet een al te hoge Da Vinci Code-gehalte?quote:Op maandag 5 december 2005 14:16 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
Het verloren labyrint van Kate Mosss.
[..]
bron
Wel een beetje een pittig boek naar mijn inziens. Vooral in het begin. Het duurt even voordat alles op zijn plaats valt. Je hebt namelijk te maken met verschillende verhaallijnen. Dat kost dan ook even moeite om erin te komen. Maar die inspanning wordt zeker beloond.
Ik vind het persoonlijk wel meevallen. Ik heb het idee dat het minder sensatie gericht is. Ik vind het ook geloofwaardig.quote:Op maandag 19 december 2005 14:02 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Heeft het niet een al te hoge Da Vinci Code-gehalte?
quote:Kate Mosse heeft met Het verloren labyrint echt een kunstwerkje afgeleverd. Het verhaal zit knap in elkaar en bestaat uit twee plotlijnen die elkaar in de ontknoping uitstekend vinden. De ene lijn speelt zich af in 1209 in het Franse plaatsje Carcassonne en de tweede in het huidige Zuid-West Frankrijk. Dat Mosse grondig research heeft gedaan, blijkt uit alles. Met oog voor detail weet zij een geloofwaardig verhaal neer te zetten dat doorspekt is met historie, romantiek, religie en spanning. Haar gevoel voor taal en mooie zinnen maakt het geheel helemaal af. Ook de karakters zijn stuk voor stuk aansprekende personages die Mosse respectvol tot leven brengt.
Hoewel ook in Het verloren labyrint de heilige graal een hoofdrol speelt, is dit boek op geen enkele wijze te vergelijken met dat van Dan Brown. Mosse heeft een op zichzelf staand boek afgeleverd dat een totaal nieuwe kijk op de graal geeft. In vergelijking met De Acht van Neville staat dit boek een treetje hoger. Dit zit hem in de geloofwaardigheid, de rijke historie en de bijzondere sfeer die Mosse op de lezer weet over te brengen. Liefhebbers van De acht zou ik Het verloren labyrint dan ook zeker aanraden. Ook mensen die niet zo van thrillers houden zullen dit boek met plezier lezen. Dit boek is meer dan gewoon een spannend boek. Het is een prachtig verhaal met inhoud dat het genre overstijgt.
Hee, interessantquote:Op donderdag 22 december 2005 18:25 schreef Kolkus het volgende:
Rip it up and start again - Simon Reynolds
Geweldig boek over de postpunk-scene gedurende de jaren 1978-1984.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |