abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32662826
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:59 schreef Skaai het volgende:
Youp van 't Hek - Het leven is wél leuk
Beetje meer van hetzelfde vind je niet?
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_32664466
Kikkert, J.G. - Geen revolutie in Nederland: Impressies van Nederland tussen Franse tijd en de Eerste Wereldoorlog 1813-1914

.

Lekker voor het slapen gaan.
pi_32670890
Frank Schatzing - De Zwerm
Spannende maar vooral dikke ecothriller.....
Yo, Willie. Burn the cat
pi_32788973
William S. Burroughs - Junky
  maandag 5 december 2005 @ 00:17:37 #155
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_32824403
Na drie weken eindelijk David Copperfield uitgelezen. Wat een karwei, zeg. Ik heb me wel prima vermaakt, alleen zag ik de ontwikkelingen al van verre aankomen, maar dat is natuurlijk ook logisch bij een zo oud boek. Nu ga ik Double Vision van Pat Barker lezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sasandra op 05-12-2005 00:42:57 ]
A spoonful of sugar...
  maandag 5 december 2005 @ 00:19:25 #156
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32824444
.

Uit de Penguin Great Ideas-serie, leuke boekjes allemaal.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_32824584

Het rode stof
Omzwervingen door China

Van Beijing tot de weidse vlakten van China’s verre westen, van boeddhistische heiligdommen tot oerwouden, van restanten van oase-dorpen tot de krioelende steden aan de zuidkust, van zinderende woestijnen tot ijskoude rivieren en onbarmhartige bergen… Ma Jian reisde, veelal te voet, in drie jaar tijd ruim honderdduizend kilometer door China, op zoek naar zijn land en zichzelf. Het rode stof – de boeddhistische term voor de aardse wereld der stervelingen – is een uitzonderlijk boek, een mengeling van memoires, reportage en reisverhaal. De schrijver, dichter, schilder en fotograaf Ma Jian biedt met zijn persoonlijke verhaal een uniek inzicht in de hoofdstroom én de zelfkant van de Chinese maatschappij na de dood van Mao.

Ma Jian verliet China kort na zijn reis en ging naar Hongkong. Na de soevereiniteitsoverdracht van Hongkong in 1997 verhuisde hij naar Londen.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 5 december 2005 @ 00:26:32 #158
37950 JAM
pi_32824611
quote:
Op maandag 5 december 2005 00:25 schreef Vava het volgende:
[afbeelding]

Het rode stof
Omzwervingen door China

Van Beijing tot de weidse vlakten van China’s verre westen, van boeddhistische heiligdommen tot oerwouden, van restanten van oase-dorpen tot de krioelende steden aan de zuidkust, van zinderende woestijnen tot ijskoude rivieren en onbarmhartige bergen… Ma Jian reisde, veelal te voet, in drie jaar tijd ruim honderdduizend kilometer door China, op zoek naar zijn land en zichzelf. Het rode stof – de boeddhistische term voor de aardse wereld der stervelingen – is een uitzonderlijk boek, een mengeling van memoires, reportage en reisverhaal. De schrijver, dichter, schilder en fotograaf Ma Jian biedt met zijn persoonlijke verhaal een uniek inzicht in de hoofdstroom én de zelfkant van de Chinese maatschappij na de dood van Mao.

Ma Jian verliet China kort na zijn reis en ging naar Hongkong. Na de soevereiniteitsoverdracht van Hongkong in 1997 verhuisde hij naar Londen.
Joh, was dat al in '97? Ik dacht altijd '99. Nou ja, zo leer je nog eens wat. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 5 december 2005 @ 00:36:37 #159
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32824847
BRANDEND IJS - Jefferey Deaver

1936. Het is de zomer van de Olympische Spelen in Berlijn, waar niemand weet wie te vertrouwen is en wie niet. Veel mensen, zoals ex-onderwijzeres Käthe Richter en zwarthandelaar Otto Webber, worstelen om zich staande te houden in het steeds grimmiger wordende Duitsland. In New York wordt hitman Paul Schumann, een Amerikaan van Duitse afkomst, voor een bijzondere keuze gesteld: óf hij gaat linea recta naar de gevangenis, óf hij vertrekt naar Duistland om daar de nazi Reinhard Ernst te doden, de grote man achter de herbewapening van Duitsland. Paul kiest voor het laatste. Maar nog voordat hij voet op Duitse bodem kan zetten, slaagt een spion er in een waarschuwing naar de nazi's te sturen. Paul krijgt onverwachts hulp van Käthe en Otto en doet wat hij kan om zijn missie tot een goed einde te brengen...

Het begin is goed.
pi_32824859
Salman Rushdie - Woede
underground forever baby
  maandag 5 december 2005 @ 01:16:06 #161
37950 JAM
pi_32825514
quote:
Op maandag 5 december 2005 00:37 schreef Laton het volgende:
Salman Rushdie - Woede
Vind je 't wat?
pi_32825577
quote:
Op maandag 5 december 2005 01:16 schreef JAM het volgende:

[..]

Vind je 't wat?
Ja, bijna uit al. Overigens staat ie geniaal in de kast met die vuige blik van Rushdie.
underground forever baby
pi_32827675
Van mijn teerbeminde gekregen:

.
Arhur Cravan, une stratégie du scandale - Maria-Luisa Borras.
pi_32827777

Met leuke enigszins beta-gerelateerde gedichtjes als:

Magneet

Wij kenners noemen het 'magneet'
Dit ding - het is maar dat u 't weet -
Trekt graag en onverpoosd aan ijzer
En wat me nog te binnen schiet:
Aan goud en zilver trekt het niet
Ziezo, nu bent u weer wat wijzer
pi_32832614
De ondraaglijke lichtheid van het bestaan-Kudera
Ik dacht dat dit boek erg taai zou zijn(alleen al om de filosofisch beladen titel) maar het is erg goed te doen! De film is trouwens ook mooi, al merk ik nu dat die best veel van het boek verschilt.

En ondertussen (her)lees ik ook wat korte verhalen van Roald Dahl. Zo heb ik gisteren nog dominees hobby gelezen(ofwel Parson 's pleasure). Geweldig verhaal over een antiquair die kostbare meubels bij ontwetende boeren voor een spotprijs inkoopt; en zoals altijd(bij Roald Dahl) zit het venijn hem hier in de staart.
ik hou van hobby's
pi_32834330
about a boy

voor school
pi_32834753

Het verloren labyrint van Kate Mosss.
quote:
Drie verdwenen boeken, twee vrouwen, één geheim, verborgen door het labyrint.

Juli 2005: Bij archeologische opgravingen in de Languedoc ontdekt Alice Tanner twee eeuwenoude skeletten in een tombe met een kwaadaardige sfeer. Op de wand is een labyrint gekerfd, en bij een van de skeletten vindt ze een ring met hetzelfde labyrint. Het bange besef dringt tot Alice door dat ze iets verstoord heeft dat verborgen had moeten blijven. Wanneer ook de politie zich met de vondst bemoeit, besluit Alice om op eigen houtje naspeuringen te doen en stuit ze op zeer merkwaardige zaken…

Juli 1209: In Carcassonne aan de vooravond van de gruwelijke kruistocht tegen de katharen, krijgt Alaïs een mysterieus boek van haar vader, dat volgens zijn zeggen het geheim van de heilige graal herbergt. Terwijl Carcassonne door de legers hermetisch afgesloten is, moet Alaïs proberen om het geheim van het labyrint veilig te stellen, tegen elke prijs, hoe hoog ook… Verlies, intrige, geweld en passie bepalen voortaan haar leven terwijl ze vecht tegen de ongebroken boze kracht van haar tegenstanders. Tot het noodlot haar, net als Alice, naar dezelfde grot voert, waar alles beslist zal worden…
bron

Wel een beetje een pittig boek naar mijn inziens. Vooral in het begin. Het duurt even voordat alles op zijn plaats valt. Je hebt namelijk te maken met verschillende verhaallijnen. Dat kost dan ook even moeite om erin te komen. Maar die inspanning wordt zeker beloond .
pi_32834921
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:00 schreef carmiie het volgende:
about a boy

voor school
Da's toch niet zo'n erg boek? Ik vond het best een leuk boek!
Let's plant a tree
pi_32835119
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:23 schreef Vava het volgende:

[..]

Da's toch niet zo'n erg boek? Ik vond het best een leuk boek!
das waar, ik heb ergere boeken gelezen voor school
  maandag 5 december 2005 @ 16:32:58 #170
37950 JAM
pi_32838398
Nick Hornby, .
Leuke schrijver.
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 16:34:17 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_32838430
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:32 schreef JAM het volgende:
Nick Hornby, .
Leuke schrijver.
High fidelity is erg leuk
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_32838726
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

High fidelity is erg leuk
Soort bijbel
underground forever baby
  dinsdag 6 december 2005 @ 21:34:30 #173
123460 RareBreed
Live your BEST life
pi_32873574

In een dag uitgelezen. Tja Dutroux... Tragisch (uiteraard).

Nu bezig met:

Midwinteroffer (2005) - Anna Jansson
Enkele dagen voor kerst wordt in een boom op een prehistorische offerplaats een dode man aangetroffen. Naast hem hangen acht dieren van het mannelijke geslacht. Het rituele karakter van de moord laat inspecteur Maria Wern niet los. Ze ontdekt dat er jaren geleden elders een vergelijkbare moord is gepleegd. De dader zou later om het leven zijn gekomen bij een auto-ongeluk...

Tot op heden een makkelijke weglezer... en dat voor nog geen 4 euro!
Niet aan de ramen likken!
pi_32874367
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 21:34 schreef RareBreed het volgende:
[afbeelding]

In een dag uitgelezen. Tja Dutroux... Tragisch (uiteraard).
Heel tragisch, ik had het boek ook vrij snel uit, heel goed geschreven vind ik.
Let's plant a tree
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:58:44 #175
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_32876612
quote:
Zijn ene grote liefde bevindt zich in Parijs en zijn andere grote liefde is overleden. De ik figuur, in wie we de schrijver herkennen, begeeft zich op het gladde pad van het zoeken naar troost en vergetelheid. Hij ontmoet daarbij een aantal medemensen. Brusselmans probeert er in hun nabijheid het beste van te maken, al knettert zijn geest en jeuken zijn vuisten. Hij poogt een dieper contact te vinden, vooral met meisjes. Een van hen komt ogenschijnlijk in de problemen als er voor haar huis een incident plaatsvindt. Dit zet een reeks gebeurtenissen in gang die slechts onderbroken wordt door de nietigheid en het gedoe van het leven zelve.

Het spook van Toetegaai is een fabelachtige roman die alleen geschreven had kunnen worden door Herman Brusselmans. Deze unieke schrijver heeft alweer een boek afgeleverd dat voor duizenden stof tot lering en vermaak zal genereren, en, al zegt hij het zelf: Het spook van Toetegaai heeft alles in zich om een regelrechte klassieker te worden.
Heerlijk boek
Met natuurlijk weer een briljante door hem zelf geschreven achterflap
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_32910585
#geen
  donderdag 8 december 2005 @ 19:41:45 #177
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32925832

De autobiografie van de beste songwriter van de afgelopen eeuw.

Waarin Harvey Pekar vertelt over zijn jeugd.
  maandag 12 december 2005 @ 09:32:31 #178
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_33007461
De Alchemist - Paulo Coelho

De Andalusische schaapherder Santiago koestert van jongs af aan maar één wens: reizen, alle hoeken van de wereld onderzoeken en dan eindelijk te weten komen hoe die in elkaar zit.

Zijn dromen over een verborgen schat zetten hem aan tot een queeste. Na vele omzwervingen ontmoet hij in Egypte de alchemist. Deze beschikt niet alleen over grote spirituele wijsheid, hij kent ook de diepten van het hart waarin de laatste waarheden over onszelf verscholen liggen. Als nomaden dolen wij schijnbaar verloren door een eindeloze woestijn om ten slotte die plek te bereiken waar ook ons hart zich bevindt.

Wel erg simpel geschreven, maar tot nu toe erg mooi! Zitten ontzettend veel levenslessen in verwerkt, waar je toch wel even over gaat nadenken...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_33024047
Ik herlas "Aan de andere kant van de deur" van Tonke Dragt. Het beste boek dat ik ken. Geweldig leuke karakters & een fantastische verzonnen wereld, vol postmodernistische grapjes & collage-achtige verhalen.

Over wat er gebeurt als je op een dag je deur open doet & de normale gang die je daar verwacht vervangen is door de Januaraanse Ambassade, een grillig gebouw vol onverwachte gangen & kamertjes, een gigantische bibliotheek, nieuwe vrienden & grimmige onbekenden. Onlangs verschenen in een mooie nieuwe druk.

edit: Het verhaal wacht wel al dertien jaar op een vervolg. Als je daar niet tegen kan moet je misschien niet aan dit boek beginnen. Maar ook zonder einde is het erg goed.

[ Bericht 13% gewijzigd door ASquare op 12-12-2005 22:17:00 ]
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:45:12 #180
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_33042120
Na Double Vision van Pat Barker nu bezig in De Asielzoeker van Arnon Grunberg. Ik ben ziek en kan de nu dus de hele dag lezen (maar dat valt niet mee met een kop vol snot) Ik vind de asielzoeker geweldig goed. Had ik niet verwacht, een vriendin raadde het me aan. Ik heb ooit Blauwe Maandagen gelezen van Grunberg, maar vond daar niks aan.
De asielzoeker is erg goed. Met veel humor geschreven, ook.
A spoonful of sugar...
pi_33093873
Fataal weekend van Patricia Cornwell

Een seriemoordenaar waart rond in Richmond, Virginia. Drie vrouwen zijn al op gruwelijke wijze vermoord in hun eigen slaapkamer. De slachtoffers lijken niets gemeen te hebben, behalve hun geweldadige einde. En het tijdstip waarop dat plaatsvond: diep in de nacht van vrijdag op zaterdag. Patholoog-anatoom Kay Scarpetta probeert met geavanceerde technieken de moordenaar op te sporen en voelt zich meer en meer verbonden met de slachtoffers. Maar iemand maakt gebruik van haar kantoor om de jacht op de seriemoordenaar te saboteren en zo de reputatie van Scarpetta te vernietigen. Langzamerhand dringt het tot haar door hoe kwetsbaar ze is en dat niet iedereen blij is met een vrouw als hoofd van de pathologisch-anatomische dienst. Ze laat zich echter niet ontmoedigen en blijft verbeten verder zoeken, daarbij geholpen door haar nichtje Lucy, een tienjarig computerwonder
  donderdag 15 december 2005 @ 04:28:16 #182
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_33093882
Een boek van Clive Barker... weet niet 1 2 3 welkee.
Bier<!
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_33096544
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:45 schreef Sasandra het volgende:
Na Double Vision van Pat Barker nu bezig in De Asielzoeker van Arnon Grunberg. Ik ben ziek en kan de nu dus de hele dag lezen (maar dat valt niet mee met een kop vol snot) Ik vind de asielzoeker geweldig goed. Had ik niet verwacht, een vriendin raadde het me aan. Ik heb ooit Blauwe Maandagen gelezen van Grunberg, maar vond daar niks aan.
De asielzoeker is erg goed. Met veel humor geschreven, ook.
De Asielzoeker is geniaal ja; tot nu toe het enige echt goede boek dit ik van Arnon gelezen heb.

Ontopic:

Heinrich Boll - Biljarten om half elf.
Net in begonnen, maar zeer veelbelovend.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_33146357
Ik ben nu The Shadow of the Wind van Carlos Ruiz Zafon aan het lezen. Het gaat over de elfjarige Daniel die door zijn vader wordt meegenomen naar het 'Cemetary of forgotten books', een labyrint waarin duizenden vergeten boeken worden ondergebracht. Het is traditie dat iedereen die er voor het eerst komt, een boek 'adopteert' en er voor zorft. Daniel kiest The Shadow of the Wind van Julian Carax, leest het boek diezelfde avond uit, en is op slag verliefd op het verhaal. Hij gaat op zoek naar meer boeken van deze schrijver, en ontdekt dat zijn exemplaar de enige is van The Shadow of the Wind, omdat een mysterieus persoon het zijn persoonlijke kruistocht beschouwt alle boeken van Carax op te kopen om ze vervolgens te verbranden. Vanaf hier begint een klassiek avontuur, gemixt met een coming of age-verhaal en een ode aan de liefde. Prachtig geschreven! Beetje Dumas, beetje Eco. Een boek over het belang van boeken in het leven van de mens. Geweldig boek!
pi_33146544

De onzichtbaren in beeld van wijlen Karel Glastra van Loon.
pi_33199989

Neverwhere - Neil Gaiman
Via Terry Pratchett en Good Omens bij Gaiman terecht gekomen en tot nu toe vind ik het erg leuk (hst 4 pas)
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_33200955
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[afbeelding]
De autobiografie van de beste songwriter van de afgelopen eeuw.

Ik ga maar weer eens beginnen aan 'Het Reservaat' van Ward Ruyslinck, prachtig boek over...lees het maar gewoon.
pi_33203754
quote:
Op zondag 18 december 2005 20:52 schreef Muts24 het volgende:
prachtig boek over...lees het maar gewoon.
Daar kan ik nooit zoveel mee. Wil je geen hint geven?
EDIT Heb inmiddels wat rond geGoogled .... Het komt op mij over als een soort 1984 van Orwell. Is het daarmee te vergelijken?

Ben zelf weer door 'Het Heilige Bloed & de Heilige Graal' van Baigent, Lincoln & Leigh aan het bladeren. Dat is het boek waar de Da Vinci Code voor een belangrijk deel op gebaseerd is. Het is non-fictie en het beschrijft het onderzoek van deze drie Britten naar de Priorij van Sion. Dat is, of liever: zou heel misschien kunnen zijn, een orde die de bloedlijn van Jezus Christus bewaakt. Ik heb gisteravond het hoofdstuk over de Tempeliers gelezen en ben erachter gekomen dat de film The Kingdom of Heaven zowaar losjes op echte feiten gebaseerd is. Al bevat 'Het Heilige Bloed & de Heilige Graal' nu ook weer niet zoveel feiten. Het is grotendeels speculatie. Desalniettemin (mooi woord is dat toch) interessant.

[ Bericht 6% gewijzigd door Shakermaker op 18-12-2005 22:29:39 ]
pi_33205450
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:16 schreef Shakermaker het volgende:

[..]

Daar kan ik nooit zoveel mee. Wil je geen hint geven?
EDIT Heb inmiddels wat rond geGoogled .... Het komt op mij over als een soort 1984 van Orwell. Is het daarmee te vergelijken?
Ik denk niet dat je hemet 1984 kan vergelijken. Dat boek gaat meer over een totalitaire staat/stalinisme; alles en iedereen wordt in de gaten gehouden etc. In 'Het Reservaat' gaat het meer om het individu (Basile Jonas in dit geval) die ondanks goede bedoelingen, toch niet al te goed terecht komt om het maar even heel erg zachtjes uit te drukken. Dus meer een strijd van het individu tegen de maatschappij. Het is niet echt een boek dat je moet gaan lezen als je vrolijk wilt worden (soms wel grappig/ironisch), maar erg mooi geschreven en het einde vond ik gewoon zo shocking dat ik daarna nog een kwartier voor me uit heb zitten staren
  zondag 18 december 2005 @ 23:22:16 #190
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_33206161
His Dark Materials van Philip Pullman (trilogie). Moeilijk in een hokje te krijgen: het is een soort historische science-fiction fantasy romanserie met religieus/ filosofische elementen. In principe zijn het kinderboeken(!), maar ze zijn ook voor volwassenen uiterst leesbaar en boeiend. Veel meer dan bijvoorbeeld Harry Potter, om maar eens wat te noemen. Zoals misschien al eerder vermeld, eindigde deze trilogie vorig jaar bij de Big Read BBC verkiezing van beste boek aller tijden op #3. Toen hoorde ik ook voor het eerst van deze boeken. Ik ben ze onlangs gaan lezen en heb er geen moment spijt van gehad.
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  maandag 19 december 2005 @ 14:02:16 #191
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_33216308
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:16 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]

Het verloren labyrint van Kate Mosss.
[..]

bron

Wel een beetje een pittig boek naar mijn inziens. Vooral in het begin. Het duurt even voordat alles op zijn plaats valt. Je hebt namelijk te maken met verschillende verhaallijnen. Dat kost dan ook even moeite om erin te komen. Maar die inspanning wordt zeker beloond .
Heeft het niet een al te hoge Da Vinci Code-gehalte?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_33216752
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:02 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Heeft het niet een al te hoge Da Vinci Code-gehalte?
Ik vind het persoonlijk wel meevallen. Ik heb het idee dat het minder sensatie gericht is. Ik vind het ook geloofwaardig.

Crimezone.nl zegt er onder andere dit over:
quote:
Kate Mosse heeft met Het verloren labyrint echt een kunstwerkje afgeleverd. Het verhaal zit knap in elkaar en bestaat uit twee plotlijnen die elkaar in de ontknoping uitstekend vinden. De ene lijn speelt zich af in 1209 in het Franse plaatsje Carcassonne en de tweede in het huidige Zuid-West Frankrijk. Dat Mosse grondig research heeft gedaan, blijkt uit alles. Met oog voor detail weet zij een geloofwaardig verhaal neer te zetten dat doorspekt is met historie, romantiek, religie en spanning. Haar gevoel voor taal en mooie zinnen maakt het geheel helemaal af. Ook de karakters zijn stuk voor stuk aansprekende personages die Mosse respectvol tot leven brengt.

Hoewel ook in Het verloren labyrint de heilige graal een hoofdrol speelt, is dit boek op geen enkele wijze te vergelijken met dat van Dan Brown. Mosse heeft een op zichzelf staand boek afgeleverd dat een totaal nieuwe kijk op de graal geeft. In vergelijking met De Acht van Neville staat dit boek een treetje hoger. Dit zit hem in de geloofwaardigheid, de rijke historie en de bijzondere sfeer die Mosse op de lezer weet over te brengen. Liefhebbers van De acht zou ik Het verloren labyrint dan ook zeker aanraden. Ook mensen die niet zo van thrillers houden zullen dit boek met plezier lezen. Dit boek is meer dan gewoon een spannend boek. Het is een prachtig verhaal met inhoud dat het genre overstijgt.
  donderdag 22 december 2005 @ 12:23:18 #193
19139 plunk
einfach negieren.
pi_33304361
De erfenis van Eszter, van Sándor Márai.

Al die stomme kerstborrels ook. Grmbl! .
Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
pi_33309217
Tweeduister - Stephen King
pi_33309372
De Quote 500
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_33314071
Ik ben net begonnen in Montaillou. Dit boek beschrijft het dagelijkse leven in Montaillou, een dorp in Frankrijk. En nu het interessante: het gaat hier om het dagelijjkse leven van 1294 tot 1334(ergens in de Middeleeuwen dus). Het verhaal is gebaseerd op verslagen van de verhoren door de inquisitie(die toen flink achter de Katharen aanzaten) Ik ben benieuwd!
ik hou van hobby's
pi_33315923
Rip it up and start again - Simon Reynolds

Geweldig boek over de postpunk-scene gedurende de jaren 1978-1984.
pi_33349129
quote:
Op donderdag 22 december 2005 18:25 schreef Kolkus het volgende:
Rip it up and start again - Simon Reynolds

Geweldig boek over de postpunk-scene gedurende de jaren 1978-1984.
Hee, interessant .

Ik begin net in:

.
  zondag 25 december 2005 @ 10:28:12 #199
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_33390146
Over boeken over muziek gesproken:

Het ultieme boek over muziek, lijstjes en relaties, imho.
"Keep this book away from your girlfriend, it contains too many of your secrets to let it fall into the wrong hands"

[ Bericht 4% gewijzigd door Brahimov op 25-12-2005 10:48:28 ]
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_33450310
Witte Tanden - Zadie Smith

Geweldig boek over de multiculturele samenleving in Engeland, geschreven door Smith toen ze amper 24 jaar was. Topper!
*** er zijn momenten waarop ik eeuwenlang mijmerend volmaakt gelukkig ben *** J. T'Hooft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')