De Asielzoeker is geniaal ja; tot nu toe het enige echt goede boek dit ik van Arnon gelezen heb.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:45 schreef Sasandra het volgende:
Na Double Vision van Pat Barker nu bezig in De Asielzoeker van Arnon Grunberg. Ik ben ziek en kan de nu dus de hele dag lezen (maar dat valt niet mee met een kop vol snot) Ik vind de asielzoeker geweldig goed. Had ik niet verwacht, een vriendin raadde het me aan. Ik heb ooit Blauwe Maandagen gelezen van Grunberg, maar vond daar niks aan.
De asielzoeker is erg goed. Met veel humor geschreven, ook.![]()
quote:Op donderdag 8 december 2005 19:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[afbeelding]
De autobiografie van de beste songwriter van de afgelopen eeuw.
Daar kan ik nooit zoveel mee. Wil je geen hint geven?quote:Op zondag 18 december 2005 20:52 schreef Muts24 het volgende:
prachtig boek over...lees het maar gewoon.
Ik denk niet dat je hemet 1984 kan vergelijken. Dat boek gaat meer over een totalitaire staat/stalinisme; alles en iedereen wordt in de gaten gehouden etc. In 'Het Reservaat' gaat het meer om het individu (Basile Jonas in dit geval) die ondanks goede bedoelingen, toch niet al te goed terecht komt om het maar even heel erg zachtjes uit te drukken. Dus meer een strijd van het individu tegen de maatschappij. Het is niet echt een boek dat je moet gaan lezen als je vrolijk wilt worden (soms wel grappig/ironisch), maar erg mooi geschreven en het einde vond ik gewoon zo shocking dat ik daarna nog een kwartier voor me uit heb zitten starenquote:Op zondag 18 december 2005 22:16 schreef Shakermaker het volgende:
[..]
Daar kan ik nooit zoveel mee. Wil je geen hint geven?
EDIT Heb inmiddels wat rond geGoogled .... Het komt op mij over als een soort 1984 van Orwell. Is het daarmee te vergelijken?
Heeft het niet een al te hoge Da Vinci Code-gehalte?quote:Op maandag 5 december 2005 14:16 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
Het verloren labyrint van Kate Mosss.
[..]
bron
Wel een beetje een pittig boek naar mijn inziens. Vooral in het begin. Het duurt even voordat alles op zijn plaats valt. Je hebt namelijk te maken met verschillende verhaallijnen. Dat kost dan ook even moeite om erin te komen. Maar die inspanning wordt zeker beloond.
Ik vind het persoonlijk wel meevallen. Ik heb het idee dat het minder sensatie gericht is. Ik vind het ook geloofwaardig.quote:Op maandag 19 december 2005 14:02 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Heeft het niet een al te hoge Da Vinci Code-gehalte?
quote:Kate Mosse heeft met Het verloren labyrint echt een kunstwerkje afgeleverd. Het verhaal zit knap in elkaar en bestaat uit twee plotlijnen die elkaar in de ontknoping uitstekend vinden. De ene lijn speelt zich af in 1209 in het Franse plaatsje Carcassonne en de tweede in het huidige Zuid-West Frankrijk. Dat Mosse grondig research heeft gedaan, blijkt uit alles. Met oog voor detail weet zij een geloofwaardig verhaal neer te zetten dat doorspekt is met historie, romantiek, religie en spanning. Haar gevoel voor taal en mooie zinnen maakt het geheel helemaal af. Ook de karakters zijn stuk voor stuk aansprekende personages die Mosse respectvol tot leven brengt.
Hoewel ook in Het verloren labyrint de heilige graal een hoofdrol speelt, is dit boek op geen enkele wijze te vergelijken met dat van Dan Brown. Mosse heeft een op zichzelf staand boek afgeleverd dat een totaal nieuwe kijk op de graal geeft. In vergelijking met De Acht van Neville staat dit boek een treetje hoger. Dit zit hem in de geloofwaardigheid, de rijke historie en de bijzondere sfeer die Mosse op de lezer weet over te brengen. Liefhebbers van De acht zou ik Het verloren labyrint dan ook zeker aanraden. Ook mensen die niet zo van thrillers houden zullen dit boek met plezier lezen. Dit boek is meer dan gewoon een spannend boek. Het is een prachtig verhaal met inhoud dat het genre overstijgt.
Hee, interessantquote:Op donderdag 22 december 2005 18:25 schreef Kolkus het volgende:
Rip it up and start again - Simon Reynolds
Geweldig boek over de postpunk-scene gedurende de jaren 1978-1984.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |