Beetje meer van hetzelfde vind je niet?quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:59 schreef Skaai het volgende:
Youp van 't Hek - Het leven is wél leuk
Joh, was dat al in '97? Ik dacht altijd '99. Nou ja, zo leer je nog eens wat.quote:Op maandag 5 december 2005 00:25 schreef Vava het volgende:
[afbeelding]
Het rode stof
Omzwervingen door China
Van Beijing tot de weidse vlakten van China’s verre westen, van boeddhistische heiligdommen tot oerwouden, van restanten van oase-dorpen tot de krioelende steden aan de zuidkust, van zinderende woestijnen tot ijskoude rivieren en onbarmhartige bergen… Ma Jian reisde, veelal te voet, in drie jaar tijd ruim honderdduizend kilometer door China, op zoek naar zijn land en zichzelf. Het rode stof – de boeddhistische term voor de aardse wereld der stervelingen – is een uitzonderlijk boek, een mengeling van memoires, reportage en reisverhaal. De schrijver, dichter, schilder en fotograaf Ma Jian biedt met zijn persoonlijke verhaal een uniek inzicht in de hoofdstroom én de zelfkant van de Chinese maatschappij na de dood van Mao.
Ma Jian verliet China kort na zijn reis en ging naar Hongkong. Na de soevereiniteitsoverdracht van Hongkong in 1997 verhuisde hij naar Londen.
Vind je 't wat?quote:Op maandag 5 december 2005 00:37 schreef Laton het volgende:
Salman Rushdie - Woede
Ja, bijna uit al. Overigens staat ie geniaal in de kast met die vuige blik van Rushdie.quote:
bronquote:Drie verdwenen boeken, twee vrouwen, één geheim, verborgen door het labyrint.
Juli 2005: Bij archeologische opgravingen in de Languedoc ontdekt Alice Tanner twee eeuwenoude skeletten in een tombe met een kwaadaardige sfeer. Op de wand is een labyrint gekerfd, en bij een van de skeletten vindt ze een ring met hetzelfde labyrint. Het bange besef dringt tot Alice door dat ze iets verstoord heeft dat verborgen had moeten blijven. Wanneer ook de politie zich met de vondst bemoeit, besluit Alice om op eigen houtje naspeuringen te doen en stuit ze op zeer merkwaardige zaken…
Juli 1209: In Carcassonne aan de vooravond van de gruwelijke kruistocht tegen de katharen, krijgt Alaïs een mysterieus boek van haar vader, dat volgens zijn zeggen het geheim van de heilige graal herbergt. Terwijl Carcassonne door de legers hermetisch afgesloten is, moet Alaïs proberen om het geheim van het labyrint veilig te stellen, tegen elke prijs, hoe hoog ook… Verlies, intrige, geweld en passie bepalen voortaan haar leven terwijl ze vecht tegen de ongebroken boze kracht van haar tegenstanders. Tot het noodlot haar, net als Alice, naar dezelfde grot voert, waar alles beslist zal worden…
Da's toch niet zo'n erg boek? Ik vond het best een leuk boek!quote:
das waar, ik heb ergere boeken gelezen voor schoolquote:Op maandag 5 december 2005 14:23 schreef Vava het volgende:
[..]
Da's toch niet zo'n erg boek? Ik vond het best een leuk boek!
High fidelity is erg leukquote:
Heel tragisch, ik had het boek ook vrij snel uit, heel goed geschreven vind ik.quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:34 schreef RareBreed het volgende:
[afbeelding]
In een dag uitgelezen. Tja Dutroux... Tragisch (uiteraard).
Heerlijk boekquote:Zijn ene grote liefde bevindt zich in Parijs en zijn andere grote liefde is overleden. De ik figuur, in wie we de schrijver herkennen, begeeft zich op het gladde pad van het zoeken naar troost en vergetelheid. Hij ontmoet daarbij een aantal medemensen. Brusselmans probeert er in hun nabijheid het beste van te maken, al knettert zijn geest en jeuken zijn vuisten. Hij poogt een dieper contact te vinden, vooral met meisjes. Een van hen komt ogenschijnlijk in de problemen als er voor haar huis een incident plaatsvindt. Dit zet een reeks gebeurtenissen in gang die slechts onderbroken wordt door de nietigheid en het gedoe van het leven zelve.
Het spook van Toetegaai is een fabelachtige roman die alleen geschreven had kunnen worden door Herman Brusselmans. Deze unieke schrijver heeft alweer een boek afgeleverd dat voor duizenden stof tot lering en vermaak zal genereren, en, al zegt hij het zelf: Het spook van Toetegaai heeft alles in zich om een regelrechte klassieker te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |