abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31370271
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:55 schreef Johan_de_With het volgende:
Max Havelaar is een boek dat voor drie kwart mislukt is. Ik moet nu weg, beveel mij morgen gerust om dit uit te leggen.
Afijn, ik haak ook af. Morgen weer een dag.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31370275
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:58 schreef JanMichiel het volgende:

[..]

aapje, waar kom jij vandaan?
Uit de mouw?
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:04:14 #278
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31370417
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:55 schreef Johan_de_With het volgende:
Max Havelaar is een boek dat voor drie kwart mislukt is. Ik moet nu weg, beveel mij morgen gerust om dit uit te leggen.
Graag!
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31370650
http://frontpage.fok.nl/column/3302

LeeSCH en weeSCH trotSCH
pi_31370719
quote:
In two appearances before the federal grand jury investigating the leak of a covert CIA operative's name, Lewis (Scooter) Libby, the chief of staff to Vice President Cheney, did not disclose a crucial conversation that he had with New York Times reporter Judith Miller in June 2003 about the operative, Valerie Plame, according to sources with firsthand knowledge of his sworn testimony.

The new revelations regarding Libby come as Fitzgerald has indicated that he is wrapping up his investigation and making final decisions as to whether criminal charges will be brought in the case.
http://nationaljournal.co(...)es/2005/1011nj1.htm#
quote:
Outside the blind trusts he created to avoid a conflict of interest, Senate Majority Leader Bill Frist earned tens of thousands of dollars from stock in a family-founded hospital chain largely controlled by his brother, documents show.

The Tennessee Republican, whose sale this summer of HCA Inc. stock is under federal investigation, has long maintained he could own HCA shares and still vote on health care legislation without a conflict because he had placed the stock in blind trusts approved by the Senate.

However, ethics experts say a partnership arrangement shown in documents obtained by The Associated Press raises serious doubts about whether the senator truly avoided a conflict.
http://abcnews.go.com/Politics/wireStory?id=1203655

.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:14:15 #281
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31370763
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:11 schreef SCH het volgende:
http://frontpage.fok.nl/column/3302

LeeSCH en weeSCH trotSCH
Mwoa, ik had best wat meer willen lachen. Het is wel een van dik hout zaagt men planken stukje
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31370800
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:14 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Mwoa, ik had best wat meer willen lachen. Het is wel een van dik hout zaagt men planken stukje
pi_31370857
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:58 schreef JanMichiel het volgende:

[..]

aapje, waar kom jij vandaan?
Ik blijf toch JanMiechel/Janmiegel lezen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:19:31 #285
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31370959
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik blijf toch JanMiechel/Janmiegel lezen.
Waarom?
pi_31371075
Goede vraag, want echt vleiend is het niet !
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:28:14 #287
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31371248
Je ziet één belangrijk aspect over het hoofd SCH, door te onderhandelen met niet democratische terroristische organisaties geef je de terroristische organisatie invloed op beleid; een oplossing komt immers altijd tot stand door een compromis.

Als we op deze manier verder redeneren moet de Nederlandse regering ook gaan praten met de dierenterroristen en op die onderhandelingen een compromis sluiten waardoor special interest belangen de doorgang vinden in nationaal beleid.

Het gevolg is een wildgroei aan special interest organisaties die het democratische proces proberen te omzeilen door zoveel mogelijk aandacht te creeren voor de eigen zaak onder andere door geweld.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:29:30 #288
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31371302
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:23 schreef du_ke het volgende:
Goede vraag, want echt vleiend is het niet !
Is Miechel/miegel een bepaald persoon?
pi_31371406
We moeten dus niet onderhandelen met Iran, Libië en China? Althans, niet-democratische instanties bepalen dan immers ons beleid.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:40:38 #290
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31371716
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:32 schreef Monidique het volgende:
We moeten dus niet onderhandelen met Iran, Libië en China? Althans, niet-democratische instanties bepalen dan immers ons beleid.
Nee, ik doelde op NGO's. Organisaties die tot doel hebben via niet democratische weg invloed uit te oefenen op beleid.
pi_31371761
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:40 schreef JanMichiel het volgende:

[..]

Nee, ik doelde op NGO's. Organisaties die tot doel hebben via niet democratische weg invloed uit te oefenen op beleid.
Wat maakt het nou uit of het de niet-democratische Chinese Volkspartij is of, bijvoorbeeld, de niet-democratische Indonesische of Vietnamese onafhankelijkheidsbeweging?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:46:55 #293
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31371961
Omdat de terroristische NGO door het gebruik van geweld meer invloed probeert te verkrijgen op beleid dan dat het via het democratisch stelsel is toebedeeld. De Chinese Republiek is een soevereine staat en kan met andere soevereine staten tot overeenstemming komen over internationale zaken; de Chinese Republiek heeft niet tot doel bepaald beleid in Nederland te verwezelijken bijvoorbeeld door het gebruik van geweld.
pi_31372076
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:46 schreef JanMichiel het volgende:
Omdat de NGO meer invloed probeert te verkrijgen op beleid dan dat het via het democratisch stelsel is toebedeeld. De Chinese Republiek is een soevereine staat en kan met andere soevereine staten tot overeenstemming komen over internationale zaken; de Chinese Republiek heeft niet tot doel bepaald beleid in Nederland te verwezelijken bijvoorbeeld door het gebruik van geweld.
Nee, maar je had het over niet-democratische organisaties die het beleid mede bepalen van ons land omdat onderhandelingen sowieso compromissen betekenen, wat dus beleidsverandering is. Daarnaast hoor ik Al-Kaida, en hier kan ik mij natuurlijk vergissen, nauwelijks over binnenlandse zaken. Als we er echter vanuit gaan dat buitenlands beleid in feite door het binnenland bepaald wordt, moeten we eigenlijk nooit onderhandelen met niet-democratische landen waarmee wij in oorlog zijn? Maar het was dus wel fout om met de Indonesiërs, of de Vietnamezen, of de Palestijnen te onderhandelen?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:50:41 #295
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31372078
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:43 schreef Godslasteraar het volgende:
Ooooooh Yeah, My Baby!

[afbeelding]

http://rapidshare.de/file(...)_BaileysBad.avi.html
Zeg, welke codex moet ik voor al die filmpjes hebben?
pi_31372235
quote:
11/10 VN vrezen volkerenmoord in Soedan: geweld escaleert

De Verenigde Naties vrezen een volkerenmoord in de Soedanese crisisregio Darfoer. Het geweld tegen de burgerbevolking escaleert er opnieuw, zei de speciale VN-gezant ter voorkoming van genocide, Juan Mendez, maandag in New York.

Hij heeft er zichzelf in de vluchtelingenkampen in de regio van vergewist: "De situatie is veel gevaarlijker dan ik had verwacht. Alle conflictpartijen hebben de wapens terug opgenomen". Inmiddels verwijt de Vereniging voor Bedreigde Volkeren de Amerikaanse speciale VN-gezant John Bolton een debat van de VN-Veiligheidsraad over de situatie in Darfoer te hebben verhinderd. De Verenigde Staten hebben totdusver te weinig gedaan voor de bescherming van de bevolking, niettegenstaande de VS vorig jaar al van een volkerenmoord in Darfoer gewag had gemaakt. Mendez wilde geen stelling nemen of de door de Soedanese regering gesteunde Janjaweed-milities zich reeds hebben schuldig gemaakt aan een genocide. "Maar waar ik vast van overtuigd ben, is dat het gevaar nog niet is afgewend, dat het voor de eerste keer of opnieuw -al naargelang het standpunt- tot een volkerenmoord komen kan".

Mendez verwijt de Soedanese regering de verantwoordelijken voor de moordpartijen van de milities niet ter verantwoording te roepen. De overheid vult op geen enkel wijze zijn verplichting in tot samenwerking met het Internationaal Strafhof in Den Haag. De milities hebben volgens de Verenigde Naties reeds twee miljoen mensen verdreven en minstens 180.000 mensen de dood ingejaagd. Het aantal doden wordt door hulporganisaties op minstens 300.000 geschat.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)8-A358-BFB535557561}
pi_31372240
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:50 schreef JanMichiel het volgende:

[..]

Zeg, welke codex moet ik voor al die filmpjes hebben?
Probeer
Media Player Alternative: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=82303&package_id=84358&release_id=314365

+

ffd-show codecs: http://sourceforge.net/projects/ffdshow/
pi_31372287
in WinAmp doet 'ie het gewoon
pi_31372325
Of hier: http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm
Ben ook niet zo'n expert, het is ook zo'n chaos met al die codecs en players, maar effe proberen en het moet lukken
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:59:14 #300
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31372350
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, maar je had het over niet-democratische organisaties die het beleid mede bepalen van ons land omdat onderhandelingen sowieso compromissen betekenen, wat dus beleidsverandering is. Daarnaast hoor ik Al-Kaida, en hier kan ik mij natuurlijk vergissen, nauwelijks over binnenlandse zaken. Als we er echter vanuit gaan dat buitenlands beleid in feite door het binnenland bepaald wordt, moeten we eigenlijk nooit onderhandelen met niet-democratische landen waarmee wij in oorlog zijn? Maar het was dus wel fout om met de Indonesiërs, of de Vietnamezen, of de Palestijnen te onderhandelen?
Mijn punt is dat binnen een soeverein gebied een bepaalde structuur van vertegenwoordiging/recht op invloed geldt. Deze structuur is in de meeste landen een democratie. Een terroristische organisatie heeft tot doel invloed uit te oefenen; niet via het gangbare democratische proces, maar door geweld. Een voorbeeld hiervan is de hardcore dierenlobby.

Door te onderhandelen met deze organisaties verkrijgen deze organisaties een bepaalde macht, wat ten koste gaat van de vertegenwoordiging via de democratie. Daarnaast moedig je het gebruik van geweld om beleid te beinvloeden aan, aangezien het een effectief is.

Wanneer twee soevereine staten met elkaar onderhandelen heeft het betrekking op internationale zaken, iets wat noodzakelijk is in een mondiale wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')