Vond het vooral grappig te lezen dat mensen vaker door hun moeder beïnvloed blijken te zijn. Bij mij is dat iig wel zo.quote:Muzieksmaak blijft een leven lang
Amsterdam - Mensen veranderen zelden van muzieksmaak. Zelfs pubers zijn trouw aan hun voorkeuren. Dat blijkt uit onderzoek van onder meer MTV en de Universiteit van Amsterdam.
Uit het meerjarige onderzoek blijkt ook dat volkse muziek en smartlappen steeds populairder worden. Dat komt doordat de 'elite' deze muziek weet te waarderen, al is het soms met een knipoog.
Opvallend is ook dat kinderen zich in hun smaak vaker laten beïnvloeden door hun moeder dan door hun vader. Verder blijken jongens steeds meer interesse te hebben in dansmuziek, terwijl meisjes rock, vooral gothic, meer gaan waarderen.
Precies, dan zijn zowel vader als moeder fulltime aan de slag en krijgen de kids hun muziekeducatie van TMF, MTV en ringtones.quote:Misschien is dat verschil er over een aantal jaren wel helemaal niet meer.
Da's minderquote:Op woensdag 9 november 2005 17:11 schreef Jane het volgende:
Ik heb vandaag mijn lieve kat Whiskey moeten laten inslapen.
Gelukkig is dat bij jou nogal gevarieerde muziek, ik ken mensen die dag in dag uit alleen maar Queen draaien en dat al hun hele leven lang. Bestaat er hulp of therapie voor deze groep?quote:Op woensdag 9 november 2005 23:04 schreef Zanderrr het volgende:
Ik luister nog steeds naar dezelfde muziek als tien jaar terug
Mama Mark draaide elke dag een portie Black Sabbath voor haar kleine spruitquote:Op woensdag 9 november 2005 23:23 schreef Seborik het volgende:
Van die moeder was ik ook erg verbaasd. Dat kan natuurlijk ook gewoon zijn, omdat moeders vaak thuis is met de kids en lekker plaatjes draait, terwijl pa aan het werk is.
De actualiteit achterhaalt me weerquote:Op dinsdag 8 november 2005 08:52 schreef Mark het volgende:
Uit mijn blote hoofd dacht ik een metertje of 35. En het is zeker een aanrader!
hmmm dan zou ik nu vol in de bach en koormuziek moeten zittenquote:Op woensdag 9 november 2005 22:58 schreef Jane het volgende:
Opvallend is ook dat kinderen zich in hun smaak vaker laten beïnvloeden door hun moeder dan door hun vader.
Ah, tofquote:Op donderdag 10 november 2005 12:03 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb kaartjes gewonnen voor The music in my head dit weekend.
Welke bandjes moet ik gaan kijken?? Ik ken er bijzonder weinig van!
Owja, nog liefhebbers om mee te gaan? Ik heb nl. 2 kaartjes!
zZz is ook wel tof hoor!quote:Op donderdag 10 november 2005 12:11 schreef Liejannuh het volgende:
Dus ik kan beter naar the music in my head gaan dan naar zZz?
Want daar zou ik eigenlijk naar toe gaan zaterdag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |