Bron: Teletekstquote:104 Teletekst zo 09 okt
"Bijstandsmoeders in kinderopvang"
DEN HAAG Bijstandsmoeders met kinderen
tot vijf jaar moeten aan de slag in de
kinderopvang.Staatssecretaris Van Hoof
zegt dat in de Telegraaf.Hij sluit aan
bij het plan van VVD-fractieleider Van
Aartsen voor kinderopvang op scholen.
Van Hoof wil bijstandsmoeders met jonge
kinderen verplichten een paar uur per
dag in de kinderopvang te werken.Ze
behouden dan hun uitkering en zouden
van gemeenten een bonus kunnen krijgen.
Volgens Van Hoof snijdt het mes aan
twee kanten:de scholen hebben behoefte
aan personeel voor de kinderopvang en
bijstandsmoeders doen ervaring op,die
hun kansen op de arbeidsmarkt vergroot.
Hoho,quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:34 schreef Suko het volgende:
Ik ben er ernstig op tegen, ik ben er zelfs heel boos over. Het is van de zotte sowieso dat kinderen zolang op school móeten vertoeven. Waarom heb je dan kinderen in godsnaam! Maar dat is een andere discussie.
Denk even na...quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:44 schreef Pikkebaas het volgende:
Goed plan !!
Laat die werkelozen maar wat doen voor hun centen !!
Laat ze dan overal de verkeerslichten weghalen en de werklozen op kruispunten neerzetten om het verkeer te regelen. Als je dan toch van de werkverschaffing bent, doe het dan goed.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:44 schreef Pikkebaas het volgende:
Goed plan !!
Laat die werkelozen maar wat doen voor hun centen !!
Alsof bijstandsmoeders zielig zijn....quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:08 schreef SCH het volgende:
Ja, die luie bijstandsmoeder moeten werken voor die paar schamele eurootjes die ze krijgen, laat ze maar lekker bikkelen, die klaplopers
Nee, dat zeg ik. Het zijn criminelen, het is belachelijk dat ze niet in het gevang zitten. Het is een schande!!!quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:11 schreef Tarak het volgende:
[..]
Alsof bijstandsmoeders zielig zijn....![]()
En waarom zouden ze zielig zijn omdat ze moeder zijn of omdat ze in de bijstand zitten?
als de plannen van de overheid doorgaan zal er waarschijnlijk wel meer ruimte komen voor SPWers..quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:15 schreef Elvi het volgende:
Ja pleurt nou op! Broodroof!
Ik heb 2 jaar geleerd voor mn diploma kinderopvang en ik kan al geen baan krijgen daarin! En dan zouden bijstandmoeders die er niet eens voor geleerd hebben wél een baan daarin krijgen?!![]()
Worst. Idea. Ever.![]()
Je kunt het natuurlijk ook allemaal dramatiseren. Niemand zegt dat het een precieze uitvoering van het worst-case scenario van ongemotiveerde en ongetrainde halfoverspannen mutsen wordt.quote:Op maandag 10 oktober 2005 00:13 schreef Shreyas het volgende:
Vooral de VVD is in deze tijd ernstig aan het doordraaien. Ze proberen er alles aan te doen om kinderen zo lang mogelijk weg te houden bij hun ouders. Ze doen er alles aan om het mogelijk te maken kinderen zolang mogelijk om de kinderopvang/creche/school/etc. te dumpen en ze doen er alles aan om zoveel mogelijk vrouwen aan het werk te krijgen.
Persoonlijk vind ik dit schandalig, kinderen horen opgevoed te worden door hun ouders, alleen dan krijgen ze oprechte liefde en dan worden ze ook echt opgevoed. Maar inderdaad is dit een andere discussie.
Waar het omgaat is dat we in deze samenleving alleen nog maar denken aan geld. Alles en iedereen die de mogelijkheid heeft moet alle tijd die hij/zij heeft besteden aan het verdienen van geld. Jammerlijk natuurlijk, de samenleving zal vroeg of laat kapot gaan door mensen met deze mentaliteit en het ergste is dat de VVD, niet de kleinste politieke partij, nog meedoet aan deze vorm van maatschappijvernieling.
Binnenkort heeft niemand meer tijd voor het gezin, niemand meer tijd voor hun kinderen. Dan sta je als kind op, rond 7:00 uur. Na je haastige ontbijt ga je naar de kinderopvang, school, BSO, bijstandsmoederclub, etc. Kom je rond 18:00 thuis, even snel eten, sesamstraat kijken met een van je ouders (als je geluk hebt, want het kan net zo goed een oppas zijn) en weer naar bed, 5 dagen in het jaar, 45 weken per jaar (dus ook in enkele vakanties is het kind de dupe). Probeer het je eens voor te stellen als je als kind zijnde zo een leven lijdt, dat je meer opgevoed wordt door ongeschoolde ongeduldige, niet bijster intelligente, soms net uit de pubertijd zijnde en elke keer ook verschillende bijstandsmoeders, dan door je bloedeigen ouders. Ik word al misselijk bij het idee
Het is geloof ik al eerder gezegd in dit topic, dan kun je beter maar geen kinderen nemen. Of je kiest voor werk/carrière/geld, of je kiest voor kinderen.
Natuurlijk begrijp ik dat sommige mensen moeten werken, omdat ze het anders financieel echt niet redden. In dat geval vind ik dat de regering dan maar meer aandacht moet besteden aan het creëeren van banen die duren van 9:30 uur - 14:30 uur, oftewel, ouders korter laten werken i.p.v. kinderen langer op school/kinderopvang oid te houden. Zeker in deze moderne tijd, waarin veel mensen achter de computer werken en veel mensen internet hebben zal een groot deel van het werk ook thuis gedaan kunnen worden. Na 20:00 uur liggen de meeste kleine kinderen allang in bed, dus heb je als ouder nog fijn 2 uurtjes de tijd om je werk thuis af te maken.
Van Hoof wil bijstandsmoeders verplichten om een paar uur per week in de kinderopvang te werken. Nu zal niet iedereen deze verplichting vervelend vinden, maar er zullen juist omdat het een verplichting is veel ongemotiveerde en ongeduldige bijstandmoeders daar gaan rondlopen, die weten dat ze daar alleen maar zitten omdat het moet en niet omdat ze het zo graag willen. Ik geloof niet dat die bijstandmoeders op een goede manier met de kinderen (die er allemaal ook niet aan kunnen doen) zullen omgaan.quote:Op maandag 10 oktober 2005 00:27 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk ook allemaal dramatiseren. Niemand zegt dat het een precieze uitvoering van het worst-case scenario van ongemotiveerde en ongetrainde halfoverspannen mutsen wordt.
Daarnaast moet je dit soort zaken juist met een mix van emotie en ratio bekijken. Als je het alleen maar emotioneel bekijkt zul je zien dat je uiteindelijk als verliezende partij overblijft en mensen met keiharde berekenende standpunten er met de winst vandoor gaan omdat dat op korte termijn een aantrekkelijkere oplossing kan lijken dan mensen die zeuren over arme zielige kinderen. En met een dergelijke niet-kritische blik is dat misschien dan ook wel een beetje terecht.
Het gaat om een voorstel. Die zijn sowieso altijd wat ongenuanceerd omdat er meestal flink aan geschaafd wordt en er dus niets van over blijft als er gelijk al allemaal mitsen en maren inzitten. Gelijk principieel je hakken in het zand zetten vind ik dan altijd een beetje nutteloos.quote:Op maandag 10 oktober 2005 01:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Van Hoof wil bijstandsmoeders verplichten om een paar uur per week in de kinderopvang te werken. Nu zal niet iedereen deze verplichting vervelend vinden, maar er zullen juist omdat het een verplichting is veel ongemotiveerde en ongeduldige bijstandmoeders daar gaan rondlopen, die weten dat ze daar alleen maar zitten omdat het moet en niet omdat ze het zo graag willen. Ik geloof niet dat die bijstandmoeders op een goede manier met de kinderen (die er allemaal ook niet aan kunnen doen) zullen omgaan.
Ik begrijp je verhaal over ratio en emotie niet zo goed en al helemaal niet wat je er nou eigenlijk mee wilt zeggen.
Verder reageer ik niet op jouw ervaring, simpelweg omdat dat er niet toe doet. Ik ken te veel kinderen die wél slachtoffer zijn van hun werkende ouders, zichtbaar slachtoffer zelfs, maar die ga ik ook niet opnoemen, omdat het hier gaat om de grote lijn en niet enkel om een tiental individuen.
quote:Verder wijst Leach erop dat het niet met alle jonge kinderen die volledig door hun moeder worden verzorgd, goed gaat. Ze zegt dat een kind beter af is bij een oppas of in een crèche, als moeders aan een depressie lijden of andere prioriteiten hebben dan de zorg voor hun baby of peuter. " Moederzorg is niet noodzakelijkerwijs de gouden standaard, meent Leach.
Hm lijkt me niet zo zijn er weer meer banen...quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:45 schreef releaze het volgende:
overigens.. als school voor naschoolse opvang zorgt stimuleert dit ook enigszins om allebei de partners fulltime te gaan laten werken. je kan je kroost toch gewoon op school kwijt?
ik denk dat dit geheel verkeerd gaat uitpakken.
zoals eerder vermeldt, het stimuleren van banen van 09:30 tot 14:30 klinkt veel beter, maar dat is natuurlijk verscrikkkkkkkelijk slecht voor de economie.
Da's op zich natuurlijk erg knap.quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:19 schreef Emelia het volgende:
Ik was er vroeger altijd (48 uur per dag) voor hen en ben dat nu nog steeds.
Daar wordt al helemaal niet meer over gesproken, deeltijd werken, deeltijd zorg voor de kinderen. Nee, dat is alleen maar lastig voor de werkgever en paps wil waarschijnlijk ook al niet. Dan maar bijstandsmoeders, ach ja, makkelijke groep om deze te ge(mis)bruiken naar believen ipv eens te kijken wat nou het beste is voor kinderopvang.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:04 schreef Gia het volgende:
Ik zou liever zien dat stellen met kinderen, samen niet meer dan 8 dagen per week mogen werken. Dus pa bijvoorbeeld 5 en ma 3 dagen of beide 4 dagen. Dan zijn de kinderen toch minstens 4 dagen per week bij vader of moeder.
Ik vind dat er voor mensen die het willen en kunnen betalen, goede kinderdagverblijven moeten zijn. Voor mensen die minder kunnen betalen, moet het mogelijk zijn om kinderen zelf onder te brengen, bijvoorbeeld bij een oppasmoeder in de buurt, tegen kleine vergoeding. Vind dat de regering zich DAAR eens wat minder mee moet bemoeien.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:29 schreef Suko het volgende:
[..]
Daar wordt al helemaal niet meer over gesproken, deeltijd werken, deeltijd zorg voor de kinderen. Nee, dat is alleen maar lastig voor de werkgever en paps wil waarschijnlijk ook al niet. Dan maar bijstandsmoeders, ach ja, makkelijke groep om deze te ge(mis)bruiken naar believen ipv eens te kijken wat nou het beste is voor kinderopvang.![]()
Ja, ook dat, maar ik heb het ook over niet georganiseerde oppas. Als ik mijn kinderen nou graag bij een buurvrouw wil laten en die buurvrouw vindt dat nog leuk ook en er komen nog meer kinderen uit de buurt bij haar. Dat moet toch mogen!! Niet dus, want die mensen worden aangepakt. En niet vanwege de bijverdienste, maar omdat ze niet opgeleid zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:12 schreef Suko het volgende:
Ik ken vrouwen die als bijverdienste dat al doen, oppasmoeders dus. Zijn georganiseerd door een oppascentrale en krijgen vooraf en tijdens begeleiding. Meestal wordt er oppas in de buurt gezocht. Je kan dan als kleine ondernemer worden beschouwd. Uitstekend geregeld met goede voorwaarden. Daar zou veel meer bekendheid aan moeten worden gegeven.
Jullie lezen niet....quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:45 schreef Gia het volgende:
Sowieso is dit voor scholen ook weer een hoop extra werk en verantwoordelijkheid. De leerkrachten hoeven weliswaar niet zelf te gaan babysitten, maar de school moet dit wel gaan regelen.
wat ik me zelf afvraag is vooralquote:Op maandag 10 oktober 2005 16:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Wat ik me nou afvraag hè....
HOE KOMEN AL DIE WERKLOZE BIJSTANDSMOEDERS HIER OP FOK! AAN HET GELD OM EEN PC TE KOPEN???
Een steuntrekker zou per maand net genoeg moeten hebben om brood op tafel te krijgen, de nodige kleren bij de Wibra te halen, gas en licht te betalen (uiteraard maar 2x per week douchen) en wat meubelstukjes bij de kringloopwinkel te scoren.quote:Op maandag 10 oktober 2005 16:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat ik me zelf afvraag is vooral
WAAROM DENKT IEDEREEN DAT HIJ/ZIJ RIJK IS OMDAT HIJ/ZIJ EEN HELE PC KAN VEROORLOVEN???
En een éénpersoonsbed! Want anders zijn het geen echte bijstandsmoedereenoudergezinnen!quote:Op maandag 10 oktober 2005 16:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Een steuntrekker zou per maand net genoeg moeten hebben om brood op tafel te krijgen, de nodige kleren bij de Wibra te halen, gas en licht te betalen (uiteraard maar 2x per week douchen) en wat meubelstukjes bij de kringloopwinkel te scoren.
Kun je dat soort vragen niet per email stellen?quote:Op maandag 10 oktober 2005 16:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
HOE KOMEN AL DIE WERKLOZE BIJSTANDSMOEDERS HIER OP FOK! AAN HET GELD OM EEN PC TE KOPEN???
tweede hands pc's zijn al helemaal niet duurquote:Op maandag 10 oktober 2005 16:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Een steuntrekker zou per maand net genoeg moeten hebben om brood op tafel te krijgen, de nodige kleren bij de Wibra te halen, gas en licht te betalen (uiteraard maar 2x per week douchen) en wat meubelstukjes bij de kringloopwinkel te scoren.
Direct aan de bijstandsmoeders zelf? Dat zou dus niet moeten kunnen, zei ik net.quote:Op maandag 10 oktober 2005 16:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kun je dat soort vragen niet per email stellen?
Waarom zo zwart-wit? Je zou ze toch 2 of 3 dagen per week kunnen laten werken, dan blijven ze in het arbeidsproces en de kinderen zien ma dan toch nog aardig veel.quote:Op maandag 10 oktober 2005 16:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
tweede hands pc's zijn al helemaal niet duur![]()
trouwens, ik vind dat die figuren best wat geld om handen mogen hebben, ze moeten immers in hun eentje een (of meerdere) kindertjes opvoeden ... dan kan ze een baan zoeken maar waar laat je die kindertjes dan?
ja je kunt ze naar de kinderopvang brengen en daar de hele dag laten maar ik vind het juist toe te juichen dat de moeder (of de vader, mij om het even) haar kinderen zelf wil opvoeden.
Laat ik maar effe mee offtopic gaan. Het plan is toch afgeschoten.quote:Op maandag 10 oktober 2005 16:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Direct aan de bijstandsmoeders zelf? Dat zou dus niet moeten kunnen, zei ik net.
Idd d8 ik ook al aan.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bron: Teletekst
Lekker plan, krijg je van die ongemotiveerde bijstands Tokkies die op jou kinderen gaan passen.
Ja, met gratis digitale pas voor Internetcafés, en dan alleen voor arbeidsmarktsites en scholingssites. Fok!ken van mijn belastingcenten is uit den bozen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Laat ik maar effe mee offtopic gaan. Het plan is toch afgeschoten.
Zouden bijstandsmoeders volgens jou via het internet mogen solliciteren?
Iedereen roept dat spw-ers dan brodeloos zouden worden maar die zouden juist dit soort zaken kunnen voorkomen. Enerzijds door moeders bij te staan zodat voorkomen wordt dat ze te snel in situaties terechtkomen waar ze zich machteloos voelen en daarom maar gaan schelden. En anderzijds om ongeschikte figuren eruit te pikken. Daar zijn spw-ers in principe niet voor opgeleid maar net als dat die bijstandsmoeders bij te scholen zijn kunnen de begeleiders ervan evengoed bijgeschoold worden.quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:27 schreef tulpje6 het volgende:
[..]
Idd d8 ik ook al aan.
En wat te denken van vrouwen die ongewenst kinderen hebben gekregen en eigenlijk helemaal niet zo dol zijn op kinderen? Of weinig moeten hebben van kinderen van een ander?
Dr komt nogal wat bij kijken bij het opvangen van kinderen. Je moet ze bezighouden op een verantwoorde pedagogische manier en je moet de orde kunnen bewaren en dan ook nog op een pedagogische manier (niet ala 'blijf met je poten van hem af of ik doe je wat!' 'hee zal ik jou es zo lekker in elkaar rossen als jij nu bij hem doet?' 'hee GODVERDOMME laat hem los' 'GODVERDOMME ik sta hier ook niet voor mn lol, stelletje kutkinderen' want met al dat gescheld krijgen kinderen natuurlijk niet het goede voorbeeld).
Daarbij: je eigen kinderen kun je een (kleine) tik geven als ze niet luisteren (ja ok dat mag officieel ook al niet meer of binnenkort niet meer maar goed) maar bij kinderen van een ander mag dat niet.
Dan moet je alles met praten en overwicht uitstralen dus in goede banen leiden.
Ik zie de volgende eigenschappen die nodig zijn al langskomen:
-Orde kunnen bewaren op een positieve manier (dus geen scheldwoorden en oneerlijke behandeling naar voorkeur etc). Hiervoor moet je wel enigzins durf hebben om in te grijpen, om iets te roepen of zeggen, weten wat je moet doen etc.
-Goed opletten
-Aardig en vriendelijk zijn doch ook consequent en niet te mild. Niet alles maar toelaten omdat het kind dan tenminste rustig is want daar leert het niks van.
-creatief zijn, want de kinderen moeten zich niet vervelen. Je moet dus spelletjes voor ze verzinnen of andere dingen. En ze maar voor de TV of computer zetten is niet echt pedagogisch verantwoord als dat elke dag zo gaat.
-initiatiefrijk zijn
blablabla
En wat te denken van wat de ouders van de kinderen uit die opvang er niet van zullen vinden? Misschien lig je wel superslecht in de wijk en moet je dan op de kinderen van ouders passen waar je totaal niet mee overweg kan.
Ik vind er aan de ene kant wel wat inzitten in het plan, ze doen idd ook ervaring op enz, maar ik vind kinderopvang niet geschikt is voor iedereen, ook al heb je zelf kinderen. Er zijn genoeg moeders, maar niet iedere moeder is ook meteen een goede moeder of een goede opvoeder.
en waarom bestaat er dan uberhaupt nog een opleiding voor kinderopvang als blijkbaar iedere willekeurige moeder/ tokkie ingezet kan worden (niet dat alle bijstandsmoeders meteen luie tokkies zijn die hun kind volproppen met snoep en voor de computer zetten omdat ie dan tenminste luistert -voor even- en stil is maar die zitten er wel bij. Je zit vaak ook niet voor niks in de bijstand, al kan een deel er ook niks aan doen).
Ik vind dat alles teveel over een kam word gescheerd: alsof alle vrouwen met kinderen die kinderen ook gewenst hebben en graag met kinderen bezig zijn, alsof ze allemaal de kwaliteiten hebben om kinderen op te vangen.
Alsof alle vrouwen graag moederen over (alle) kinderen. En waarom geen bijstandVADERS die thuis zitten. Waarom nou weer in zo'n stereotiepe rol geduwd worden.
ik fok! ook van jouw belastingcentenquote:Op maandag 10 oktober 2005 17:29 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ja, met gratis digitale pas voor Internetcafés, en dan alleen voor arbeidsmarktsites en scholingssites. Fok!ken van mijn belastingcenten is uit den bozen.
Tot hoe laat ben je vandaag weer in je nest blijven stinken?quote:
En het bedrijfsleven gaat dit betalen of doet de regering dat van jouw belastingcenten? En mogen de vacature pagina's van bedrijven wel bezocht worden?quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:29 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ja, met gratis digitale pas voor Internetcafés, en dan alleen voor arbeidsmarktsites en scholingssites. Fok!ken van mijn belastingcenten is uit den bozen.
Wie bedoel je? Weet jij welke moeders hier op Fok in de bijstand zitten?quote:Op maandag 10 oktober 2005 16:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik ga er zometeen pas in maar ik beloof dat ik morgen tot minstens 1300 blijf liggen om het bij je goed te maken okquote:Op maandag 10 oktober 2005 17:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Tot hoe laat ben je vandaag weer in je nest blijven stinken?
Yessss. Big B.R.Oekhoest is watching ye'.quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie bedoel je? Weet jij welke moeders hier op Fok in de bijstand zitten?
Yeah, right. Nou, je hebt het in elk geval niet over mij. Ik zit niet in de bijstand.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Yessss. Big B.R.Oekhoest is watching ye'.
Dat kun je zien aan het soort IP adres, wist je dat niet?
Ouders die hun carrière belangrijker vinden dan hun kinderen sporen sowieso niet helemaal.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:20 schreef nokwanda het volgende:
Die ouders die dan ook moeten aanhoren dat als ze hun eigen gebroed niet eens wat respect en gehoorzaamheid kunnen bijbrengen omdat de carriere zoveel belangrijker is........nah, bad idea.
ja en als ze niet werken zijn het steuntrekkers want geld B.R.khoust zijn geld is veel belangrijker dan wiens kind dan ookquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:59 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ouders die hun carrière belangrijker vinden dan hun kinderen sporen sowieso niet helemaal.![]()
Kan me best vinden in het pricipe. Zou zelf best wel ander vrijwilligerswerk willen doen. Maar niet in de kinderopvang. Niet iedereen is daarvoor geschikt.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:10 schreef lionsguy18 het volgende:
Bijstandsmoeders kunnen best wat bijdragen aan de maatschappij.
In plaats daarvan vangen ze een vette uitkering met huursubsidie en andere toeslagen door alleen maar op hun luie reet te zitten.
Hoplakee in de kinderopvang op de scholen. Anders uitkering intrekken.
Wat een lulhannes ben je toch ook hè. En dat ze, als ze niet werken steuntrekkers zijn klopt wel ja, tenzij ze teren op 's mans centen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en als ze niet werken zijn het steuntrekkers want geld B.R.khoust zijn geld is veel belangrijker dan wiens kind dan ook
Teren op 's mans centen!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat een lulhannes ben je toch ook hè. En dat ze, als ze niet werken steuntrekkers zijn klopt wel ja, tenzij ze teren op 's mans centen.
En dan gaat hardwerkende manlief er op een dag vandoor met zijn blonde jonge hooggehakte secretaresse, na die al een jaar in het geniep op het buro en bij VanderValk eens per week een goede beurt heeft gegeven.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Teren op 's mans centen!![]()
In principe is het niet meer dan normaal dat de werkende partner de niet-werkende partner onderhoudt. Dat is een afspraak die ze samen maken.
Zo'n opmerking komt nogal denigrerend over t.a.v. vrouwen die graag zelf de kinderen opvoeden en geen inkomen hebben. Alsof ze te lui zijn om te werken!!
]
Mensen zat die hun kinderen opvoeden binnen de grenzen van de wet, maar achter wiens opvoeding IK niet sta. Ik zou mijn kinderen niet bij dat soort personen willen laten, na school.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:49 schreef HiZ het volgende:
Ik ben de laatste dagen echt tamelijk verbijsterd over de reacties van didactisch nederland over dit plan. Ongetwijfeld zitten er wat haken en ogen aan, maar als die 'bijstandsmoeders' echt zo vreselijk slecht waren met kinderen, waarom staan we ze dan überhaupt toe om hun eigen kinderen te houden?
Tsja, ik vind het zonde van m'd geld om iemand anders te spekken dan ikzelf.quote:
Je bent idd een duidelijk voorbeeld van de huidige maatschappij. Waarom gaanw e niet beginnen met het euthaniseren van iedereen die enige vorm van uitkering of subsidie krijgt? Dus ook alle mensen die vanaf januari zorgsubsidie krijgen, want dat zijn natuurlijk ook profiteurs en uitzuigers die niet eens voor zichzelf kunnen zorgen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 09:37 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Tsja, ik vind het zonde van m'd geld om iemand anders te spekken dan ikzelf.
Niemand heeft tenslotte gezeg dat het leven eerlijk zou zijn....
Waarschijnlijk omdat opvoeden van je eigen kind met redelijk wat structuur verloopt als je het zelf doet. Maar ik denk dat er minder structuur is zodra mensen zonder goede theoretische kennis met z'n allen een kind gaan verzorgen/opvoeden.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:49 schreef HiZ het volgende:
Ik ben de laatste dagen echt tamelijk verbijsterd over de reacties van didactisch nederland over dit plan. Ongetwijfeld zitten er wat haken en ogen aan, maar als die 'bijstandsmoeders' echt zo vreselijk slecht waren met kinderen, waarom staan we ze dan überhaupt toe om hun eigen kinderen te houden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |