abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31331137
Nog een schandaal rondom Rove en Republikeinen, . Gaat allemaal zeer voorspoedig.
pi_31331200
De VS lijken te kraken op haar grondvesten.

Dat maakt me ook erg ongelukkig.
pi_31331233
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:28 schreef MrX1982 het volgende:
De VS lijken te kraken op haar grondvesten.

Dat maakt me ook erg ongelukkig.
Niet de VS, wél Bush en zijn partij.
pi_31331235
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:59 schreef RichardQuest het volgende:
Oh, wat ben ik ongelukkig . Arm, ongehuwd en allochtoon.
Oh, wat ben ik gelukkig Rijk, bezet en voorouders sedert generaties in dit kikkerland.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:31:16 #130
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31331279
geluk is maar relatief
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31331289
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:29 schreef Monidique het volgende:
Niet de VS, wél Bush en zijn partij.
Die vormen een wezenlijk onderdeel van de VS.
Als zij kraken kraakt het hele land.
pi_31331324
Ik ben vrijgezel, arm en 3 van mijn grootouders zijn niet in Nederland geboren.

Oh ja en ik rook dus ben ook nog ongezond bezig.
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:33:50 #133
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31331332
Waarom zijn jullie ongelukkig?
pi_31331338
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:31 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Die vormen een wezenlijk onderdeel van de VS.
Als zij kraken kraakt het hele land.
Wat is dat nou voor onzin. Ja, zij besturen het land en zodoende zullen hun problemen effect hebben op Amerika als geheel, maar Amerika kraakt niet, het resoneert. Hoewel de polariserende werking van Bush natuurlijk wel voor lange termijn-conflicten kan gaan zorgen.
pi_31331358
Hoe dan ook, of Amerika nou kraakt of alleen Bush c.s., ik vind het mooi om te zien.
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:37:28 #136
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31331423
ach, wat je ook doet, het blijft schipperen.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31331427
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:34 schreef Monidique het volgende:
Wat is dat nou voor onzin. Ja, zij besturen het land en zodoende zullen hun problemen effect hebben op Amerika als geheel, maar Amerika kraakt niet, het resoneert. Hoewel de polariserende werking van Bush natuurlijk wel voor lange termijn-conflicten kan gaan zorgen.
De plaats die de VS inneemt in de wereld is heel anders dan een paar jaar geleden.
Een oorlog die niet echt voorspoedig verloopt, veel kritiek vanuit de wereld op de VS en ook veel kritiek vanuit Europa, historisch gezien een hechte bondgenoot.

Daarnaast hoge olieprijzen.
Ik ben benieuwd hoe Bush het tij gaat keren.
pi_31331473
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De plaats die de VS inneemt in de wereld is heel anders dan een paar jaar geleden.
Een oorlog die niet echt voorspoedig verloopt, veel kritiek vanuit de wereld op de VS en ook veel kritiek vanuit Europa, historisch gezien een hechte bondgenoot.

Daarnaast hoge olieprijzen.
Ik ben benieuwd hoe Bush het tij gaat keren.
Niet, en na volgend jaar zal hij vleugellam zijn, vermoed ik.
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:40:16 #139
61927 DaveM
uitgefokt
pi_31331492
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat staat er niet, sorry, snel getypt.ik heb nu 5 minuten vrij. Er staat:
[..]

Geld maakt dus niet gelukkig (wel rijk, ongezond, eenzaam en nwa is niet gelukkig), wel gelukkiger.
ok.
het onderzoek is eigenlijk te oppervlakkig om conclusies hierover te kunnen trekken.
pi_31331516
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:39 schreef Monidique het volgende:
Niet, en na volgend jaar zal hij vleugellam zijn, vermoed ik.
Denk je dat de democraten het tij kunnen keren?
pi_31331545
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:33 schreef JanMichiel het volgende:
Omdat dat blijkt uit cijfers.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:44:41 #142
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31331627
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Denk je dat de democraten het tij kunnen keren?
Ik weet het niet. Ik weet niet welk tij gekeerd moet worden. Hoge olieprijzen? Irak of eerder een structureel probleem? Gehaat door de rest van de wereld? Nou ja, als ze zich niet zouden gedragen als arrogante imperialisten, dan zou het al helpen. Democraten zijn daar inderdaad een stuk beter in dan deze huidige Republikeinen. Maar Bush gaat het zeker niet lukken.
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:49:14 #144
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31331689
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:37 schreef George-Butters het volgende:
ach, wat je ook doet, het blijft schipperen.
Jobcoman!

Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:54:02 #145
61927 DaveM
uitgefokt
pi_31331789
quote:
iets teveel tegenwind.
en als ik de andere kant op fiets draait de wind mee.
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:56:53 #146
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31331841
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik weet niet welk tij gekeerd moet worden. Hoge olieprijzen? Irak of eerder een structureel probleem? Gehaat door de rest van de wereld? Nou ja, als ze zich niet zouden gedragen als arrogante imperialisten, dan zou het al helpen. Democraten zijn daar inderdaad een stuk beter in dan deze huidige Republikeinen. Maar Bush gaat het zeker niet lukken.
Woordkeuze is nummer 1.
lichaamstaal isnummer 2
minder we are the greatest nonsens is nummer 3
en nummer 4 is een meer positieve manier van politiek bedrijven. Een betere lange termijn politiek.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:56:59 #147
61927 DaveM
uitgefokt
pi_31331843
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:44 schreef Drugshond het volgende:
grumbl...een parkeerboete 45 euro en 87 ct.
Vandaag ben ik weer een stukje geluk kwijtgeraakt.
ach, je hebt wel weer een agent blij gemaakt.
pi_31331864
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:46 schreef Monidique het volgende:
De plek die de VS inneemt in de wereld. Ik kan niet herinneren dat het pak hem beet 5 jaar geleden ook zo negatief was.
Zelfs in Europa hoor je tegenwoordig vrijwel alleen maar kritiek op de VS.
Volgend jaar met de verkiezingen voor het Huis van Afgevaardigen kunnen we zien of de democraten de vruchten kunnen plukken van de hedendaagse (grote) problemen rond Bush en zijn regering.
pi_31331904
quote:
Daarom
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:03:20 #150
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31331949
quote:
VS: landbouwsubsidies beperken

ROTTERDAM, 10 OKT. De Verenigde Staten hebben aangeboden om hun landbouwsubsidies aanzienlijk te beperken. Op die manier wil het land de moeizame besprekingen over verdere liberalisering van de wereldhandel vlottrekken.

De Amerikaanse handelsgezant Rob Portman doet de voorstellen vandaag in een ingezonden artikel op de website van de zakenkrant Financial Times.

De Amerikanen zijn bereid om hun exportsubsidies binnen vijf jaar af te schaffen, zo stelt Portman in het artikel. Daarnaast is zijn regering bereid om de binnenlandse landbouwsubsidies met 60 procent te verlagen. Volgens Portman zullen zijn voorstellen ingrijpende gevolgen hebben voor de Amerikaanse landbouw, die jaarlijks met miljarden wordt gesteund. Hij vindt wel dat de Europese Unie en Japan hun landbouwsteun nog meer moeten verminderen. Deze handelsblokken geven volgens Portman meer geld uit aan landbouwsubsidies.

De Amerikaanse voorstellen zullen deze week worden besproken op een ministersbijeenkomst in Zürich. Ministers van Handel komen daar bijeen om een belangrijke conferentie voor te bereiden die eind dit jaar in Hongkong wordt gehouden. Deze conferentie moet de weg vrijmaken voor een alomvattend handelsakkoord. Behalve de VS, de EU en Japan zijn onder meer Brazilië, Canada, China en Kenia aanwezig in Zürich. Nederlandse ministers nemen niet deel aan het overleg in de Zwitserse stad.

Hoewel er tijdens de besprekingen over tal van punten moet worden onderhandeld, vormen de westerse landbouwsubsidies het moeilijkste onderwerp. Door de steun kunnen westerse boeren hun producten goedkoop op de wereldmarkt brengen. Hun collega's uit arme landen komen er daardoor nauwelijks aan te pas. Voor arme landen is het echter van groot belang dat ze hun landbouwproducten zonder belemmeringen kunnen verkopen omdat ze daar voor een groot deel van afhankelijk zijn.

Behalve de VS staat ook de Europese Unie onder druk om de steun aan haar boeren te verminderen. Landen als Frankrijk, die een groot deel van de Europese subsidies binnenhalen, voelen daar echter weinig voor. Hoe gevoelig de zaak ligt, blijkt uit een notitie waarop de Financial Times beslag heeft weten te leggen. Daaruit blijkt dat de Europese Commissie pas consessies zou mogen doen na het raadplegen van EU-lidstaten. Het memo is door Frankrijk in omloop gebracht en ondertekend door dertien Europese landen, waaronder Italië, Ierland en Spanje, aldus Britse zakenkrant.

Met het voorstel om de exportsubsidies in 2010 af te schaffen komen de Verenigde Staten tegemoet aan eisen van de ontwikkelingslanden. Ook een aantal Europese leiders, onder wie de Britse premier Tony Blair, vindt dat deze subsidies over vijf jaar tot het verleden moeten behoren.

De onderhandelingen over een vrijere wereldhandel worden gevoerd binnen de Wereldhandelorganisatie (WTO). De 148 leden van de WTO bepalen de spelregels voor internationale handel en kunnen alleen bij consensus besluiten nemen. De lopende WTO-onderhandelingen hebben de naam Doha-ronde meegekregen, genoemd naar de hoofdstad van Qatar waar ze eind 2001 begonnen. Een nieuw wereldhandelsakkoord moet vooral de positie van ontwikkelingslanden verbeteren. De bedoeling is dat het akkoord er volgend jaar is.
Donner 1
Donner 2
Streng!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')