abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31314619

Rijksuniversiteit Groningen Slowchattopic @FOK!

Hoi! Welkom bij de eerste poging een RuG slowchat te starten!

Links
RuG website
Nestor elektronische leeromgeving
Studenten webmail

Faculteiten

Faculteit Bedrijfskunde, Economische Wetenschappen & Ruimtelijke Wetenschappen

Faculteit der Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap

Faculteit der Letteren

Faculteit der Medische Wetenschappen, Tandheelkunde & Farmacie

Faculteit der Gedrags- en Maatschappijwetenschappen

Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Faculteit der Wijsbegeerte

Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_31314644
* m021 is zelf eerstejaars geneeskunde
pi_31316178
* Knakker meldt

5e jaars Econometrie... woon op dit moment alleen in Lausanne om aan de universiteit aldaar wat vakjes te volgen
pi_31316879
* teigan meldt zich ook

Alweer 7de jaars, bachelor scheikunde is binnen, nu de master Educatie nog..
Hoort een onderzoeksstage bij bij scheikunde, en daar zit ik nu in vast....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_31318659
* ik meld mij

Eerstejaars Psychologie
Inactief Tweedejaars Economie & Management (1 vak herkansen voor behalen van propedeuse)
pi_31329142
* DevilsAndDust meldt zich ook

Tweedejaars Nederlands.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_31333114
4e jaars natuurkunde . Leuk om es al die faculteiten te zien, ben ik verder niet zo van op de hoogte
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 oktober 2005 @ 14:12:30 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_31333416
Een goed initiatief om zo'n topic te starten

Ben zelf 3e jaars Economie & Management
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_31334207
Ik mis de locatie van Biologie, is wel geen factulteit op zich, maar toch...:P
pi_31334387
*Martydekale meld zich ook.
2e jaars fiscale economie
pi_31335095
*Meldt

3e jaars geschiedenis.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_31335172
1e Jaars Rechten.
pi_31336587
Vierdejaars Natuurkunde, Master (wetenschaps)communicatie.
Hoi.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_31337146
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:50 schreef Singa het volgende:
Ik mis de locatie van Biologie, is wel geen factulteit op zich, maar toch...:P
Ik heb maar alleen even de hoofdgebouwen van elke faculteit neergezet, anders wordt het wel een heel lange lijst.

De echte reden is dat op de website van de RuG geen foto's staan van de andere gebouwen.
pi_31353559
goh, FWN is ruim vertegenwoordigt, grappig zeg...
alleen wel flauw heren dat jullie geen foto hebben staan, nu weet ik nog niet of ik jullie wel een tegen ben gekomen in de kantine...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_31356572
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:02 schreef teigan het volgende:
alleen wel flauw heren dat jullie geen foto hebben staan, nu weet ik nog niet of ik jullie wel een tegen ben gekomen in de kantine...
* Maethor kijkt in teigans fotoboek...

Kan niet zeggen dat ik je eerder gezien heb. Ik kom daarnaast niet echt vaak in de kantine.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_31357082
ach, zoveel ben ik er het laatste jaar ook niet geweest hoor... Net sinds anderhalve maand ofzo kom ik er weer elke dag...
MAar jij doet een Communicatiemaster, dus daar had ik je nog eens tegen kunnen komen..
Moet je Ontwerpen nog volgen?
pi_31357178
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:02 schreef teigan het volgende:
Ik ben je ook nog niet tegengekomen, geloof ik Kom wel es bij Bernoulli trouwens. En die foto heb ik bij gebrek aan beter toch maar weer weggehaald.
pi_31359322
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:59 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik ben je ook nog niet tegengekomen, geloof ik Kom wel es bij Bernoulli trouwens. En die foto heb ik bij gebrek aan beter toch maar weer weggehaald.
Ja, dat van Bernoulli wist ik, elke keer als ik jou op fok! tegenkom vraag je of ik Jan Willem ken.....
pi_31359877
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:23 schreef teigan het volgende:

[..]

Ja, dat van Bernoulli wist ik, elke keer als ik jou op fok! tegenkom vraag je of ik Jan Willem ken.....
Nounou, dat valt toch ook wel mee. Eén keer in je fotoboek ofzo.
pi_31360679
ik geloof twee keer....
Kun je nagaan hoevaak ik je tegenkom hier....
pi_31363476
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:54 schreef teigan het volgende:
ach, zoveel ben ik er het laatste jaar ook niet geweest hoor... Net sinds anderhalve maand ofzo kom ik er weer elke dag...
MAar jij doet een Communicatiemaster, dus daar had ik je nog eens tegen kunnen komen..
Moet je Ontwerpen nog volgen?
Daar ben ik net mee begonnen; ben nu bezig met ComPres. Ontwerpen wil ik nog wel volgen.
pi_31364825
ik ga Ontwerpen in februari doen, wilde het al in september doen, maar toen gooiden ze het rooster om...
Compres heb ik in 2003 al gedaan, toen was het nog de oude variant
  Redactie Frontpage woensdag 12 oktober 2005 @ 20:03:45 #24
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_31391251
Telt een voormalig RuG studentje ook? heb 2 jaar nederlands gedaan

zit nu op de hanze, maarre.... RuG was wel beter
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_31391408
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 20:03 schreef Etcetera het volgende:

ik doe nu Nederlands
Mag ik vragen waarom je bent gestopt?
  Redactie Frontpage woensdag 12 oktober 2005 @ 20:23:23 #26
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_31391582
Ik vond de studie niet interessant genoeg, en het was me net een stapje te moeilijk. als je een week moet blokken en dan nog maar net een 5 of 6 haalt moet je op een gegeven moment je conclusies trekken

doe nu Communicatiesystemen, bevalt uitstekend
With four other people
And aliens
pi_31392761
quote:
Telt een voormalig RuG studentje ook?
Nee! Naar het Hanze topic jij!

Natuurlijk mag het, dit topic is bedoeld voor iedere student / oud-student / toekomstig student / geïnteresseerde / whatever.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 oktober 2005 @ 22:18:41 #28
Maffe Fries
pi_31394655
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:17 schreef PetraV het volgende:
* ik meld mij

Eerstejaars Psychologie
Inactief Tweedejaars Economie & Management (1 vak herkansen voor behalen van propedeuse)
Waarom ben je eigenlijk gestopt met economie & management?
pi_31415146
* du_ke meldt zich.

2e jaars aan de RuG. Na een hbo opleiding nu via een schakeljaar begonnen aan de master environmental and infrastructure planning.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31438921
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:23 schreef teigan het volgende:

[..]

Miel neem ik aan? Ipv mijn eigen persoontje

Maar goed, derdejaars scheikunde meldt zich
pi_31438982
ja, die andere......
de enige Jan Willem ie ik van naam/gezicht ken ben jij, ook al ben je dus 4 jaar na mij begonnen...
pi_31442704
woei * jeloo zich ook meldt

2de jaars tbk atm
the best is yet to come undone
pi_31452501
Ik wil ook naar de RuG volgend jaar Waarschijnlijk ga ik accountancy doen, ben er nog niet helemaal uit. Eerst maar m'n vwo papiertje halen
pi_31515703
Ik wilde de kant op van Human Resource Management, daar kun je binnenkomen met Bachelor Bedrijfskunde, Economie & Management of Psychologie. Ik vond Economie & Management echt te saai voor woorden, het had ook helemaal niks met menselijkheid te maken binnen het bedrijfsleven terwijl het management moest betreffen.
Ik ben bij Labberte gaan praten bij bedrijfskunde en die adviseerde mij Psychologie te gaan doen, omdat je bij bedrijfskunde ook het technische proces moest interesseren en dat deed mij totaal niets. Na Bachelor Psychologie kan ik dus verdergaan met Arbeids Organisatie en Personeelspsychologie of Human Resource Management master bij bedrijfskunde, maar denk dat ik bij Psychologie blijf. Net wat menselijkere kant van bedrijfsleven, want bij Human Resource Management master gaat het ook alleen maar over cijfers en moet je tegenwoordig ook echt over het hele bedrijf meepraten in plaats van alleen de human resources.......

Ik heb mijn propedeuse dan wel van Economie & Management op mijn CV staan, en er zijn niet veel afgestudeerd psychologen die dat hebben......
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waarom ben je eigenlijk gestopt met economie & management?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:40:44 #35
Maffe Fries
pi_31522941
Je hebt gelijk wat betreft de psychologische kant. Misschien dat dat komt bij Human Resource Management. Ik volg op dit moment wel het 2e jaars psychologievak Arbeids- Organisatie en Personeelspsychologie. Dat vak legt ook de nadruk op de psychologische kant, wat er inderdaad bij economie en management aan ontbreekt.
pi_31603862
Zijn er hier ook mensen die zich inzetten voor het onderwijs op de RUG? Opleidingscommissie's ed?
pi_31606645
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:57 schreef Haushofer het volgende:
Zijn er hier ook mensen die zich inzetten voor het onderwijs op de RUG? Opleidingscommissie's ed?
* Maethor meldt!

Ik zit sinds het begin van dit collegejaar in de opleidingscommissie van de MSc. Educatie en Communicatie in de Betawetenschappen.
pi_31610818
*Jurrio Meldt!
Eerstejaars bewegingswetenschappen (medische faculteit )
pi_31612104
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 19:43 schreef Jurrio het volgende:
*Jurrio Meldt!
Eerstejaars bewegingswetenschappen (medische faculteit )

De eerste in dit topic die in het zelfde gebouw zit als ik.
pi_31616066
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:57 schreef Haushofer het volgende:
Ik zit in jaarvertegenwoordiging van Psychologie met docenten, opleidingsdirecteur overleggen over onderwijskwaliteit etc.....
pi_31626984
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 20:45 schreef m021 het volgende:

[..]

De eerste in dit topic die in het zelfde gebouw zit als ik.
Hehe nouuuuu ja kijk, ik heb college in de zaal van Psychiatrie, dus niet echt in "het" gebouw, maar links ernaast...maar toch , ik kom wel veel in het hoofdgebouw. Bevalt het? Snijzaal
pi_31632250
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:32 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Hehe nouuuuu ja kijk, ik heb college in de zaal van Psychiatrie, dus niet echt in "het" gebouw, maar links ernaast...maar toch , ik kom wel veel in het hoofdgebouw. Bevalt het? Snijzaal
Hehe ja, ik bedoelde ook niet dat je fulltime in "het" gebouw ( ) moest zitten.

Snijzaal is idd interessant. Alleen die formaldehydegeur...
pi_31635112
"meldt"

Aankomend student American Studies! :-) heb er zin in
pi_31635224
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:07 schreef m021 het volgende:

[..]

Hehe ja, ik bedoelde ook niet dat je fulltime in "het" gebouw ( ) moest zitten.

Snijzaal is idd interessant. Alleen die formaldehydegeur...
Whaha ik weet ik weet ...
ja die geur, heerlijk, vooral als je 's avonds aan het eten bent, "goh lekker snijzaal!" ...
Maar altijd beter dan een echte lijkengeur....dunkt mij.
Maar in welke zaal zit jij dan?
  zondag 23 oktober 2005 @ 02:43:35 #45
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_31645715
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:49 schreef PetraV het volgende:
Ik ben bij Labberte gaan praten bij bedrijfskunde en die adviseerde mij Psychologie te gaan doen, omdat je bij bedrijfskunde ook het technische proces moest interesseren en dat deed mij totaal niets.
FOK! is wel de laatste plaats waar ik een Labberté referentie had verwacht...
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_31648033
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:36 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Whaha ik weet ik weet ...
ja die geur, heerlijk, vooral als je 's avonds aan het eten bent, "goh lekker snijzaal!" ...
Maar altijd beter dan een echte lijkengeur....dunkt mij.
Maar in welke zaal zit jij dan?
Idd ja. Na snijzaalpracticum gaat opeens al je eten naar formaldehyde ruiken.

Welke zaal? Snijzaal bedoel je (is toch maar 1 van?) of bedoel je gebouw?
pi_31649205
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:17 schreef Maethor het volgende:

[..]

* Maethor meldt!

Ik zit sinds het begin van dit collegejaar in de opleidingscommissie van de MSc. Educatie en Communicatie in de Betawetenschappen.
Hey, dat wist ik niet
pi_31649391
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 11:57 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hey, dat wist ik niet
Tja... ze hadden mensen nodig en ik dacht waarom niet?
Ik krijg er zelfs voor betaald.
pi_31653203
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 10:17 schreef m021 het volgende:

[..]

Idd ja. Na snijzaalpracticum gaat opeens al je eten naar formaldehyde ruiken.

Welke zaal? Snijzaal bedoel je (is toch maar 1 van?) of bedoel je gebouw?
Ja ik bedoel de collegezaal waar je altijd zit...wij hebben altijd college in dezelfde zaal...voor zover ik weet is er inderdaad maar 1 snijzaal...echter er is nog een andere ruimte waar preparaten liggen, dat is links als je de garderobe uitkomt (normaliter ga je rechts )...daar zag ik laatst een deur openstaan en daar lagen ook (in dat groene plastic verpakte) preparaten op tafels. Waarschijnlijk is dat de praktijkruimte van de preparateurs .
Wanneer hebben jullie trouwens anatomie tentamen? Of heb je dat al gedaan? Tandheelkunde had het afgelopen vrijdag volgens mij...ik heb het volgende week dinsdag .
pi_31653384
Wij hebben in verschillende zalen college. Op dinsdag en woensdag in de Blauwe Zaal (umcg) en op donderdag in de Keuningzaal. Soms ook in 021.

Geen idee wanneer ik anatomie tentamen heb.
pi_31661128
Blauwe Zaal nog nooit van gehoord...Keunigzaal wel en 021 lijkt mij gewoon een kamernummer ...
Hehehe, heb je überhaupt al wel anatomiecollege gehad dan? Want je bent dus al wel in de snijzaal geweest, of was dat niet zo vaak...

Nu aan het studeren voor "Inleiding in de Bewegingswetenschappen", kortom een vaag, algemeen, inleidend vak...gelukkig is het een tentamen met 75 meerkeuze vragen en 5 open vragen ..
pi_31662410
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 15:05 schreef Jurrio het volgende:
Blauwe Zaal nog nooit van gehoord...Keunigzaal wel en 021 lijkt mij gewoon een kamernummer ...
Hehehe, heb je überhaupt al wel anatomiecollege gehad dan? Want je bent dus al wel in de snijzaal geweest, of was dat niet zo vaak...
Uiteraard heb ik anatomiecolleges, je gaat niet onvoorbereid de snijzaal in.

En 021 is gewoon een collegezaal hoor. Hoofdgebouw in, rechtdoor lopen, dan zie je hem vanzelf wel aan de rechterkant (nog vóór het tweede trappenhuis en kantine).
pi_31681236
ik heb binnenkort een tentamen in de examenhal paddepoel.. Kan iemand mij vertellen waar dat is een adres ofzo... Zal wel ergens op zernike liggen maar waar :S?

bvd
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_31681500
is dat niet gewoon die rode blokkendoos op het zernike? Als je uitstapt op het zernikeplein zie je hem al gelijk...

Is er nog iemand naar de zorgmarkt van VOS en SOG geweest? Ik had wel willen gaan, maar mijn destillatie liet me niet gaan....
Was het nuttig?
pi_31681517
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 12:06 schreef Maethor het volgende:

[..]

Tja... ze hadden mensen nodig en ik dacht waarom niet?
Ik krijg er zelfs voor betaald.
hoeveel tijd gaat er nou dan in zoiets zitten???
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:25:42 #56
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_31681663
* SuperWeber is biologiestudent a/d RuG
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_31682319
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 15:59 schreef groggy het volgende:
ik heb binnenkort een tentamen in de examenhal paddepoel.. Kan iemand mij vertellen waar dat is een adres ofzo... Zal wel ergens op zernike liggen maar waar :S?

bvd
Als je het Zerniketerrein op komt is het aan het einde helemaal rechts.
pi_31683122
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 16:16 schreef teigan het volgende:

[..]

hoeveel tijd gaat er nou dan in zoiets zitten???
Heel weinig, vandaar ook mijn verbazing over de vergoeding. Zo uit mijn hoofd zijn er dit jaar vier bijeenkomsten à 1.5 uur. Daarbij komt nog wat thuiswerk zoals notulen uitwerken of iets dergelijks. Maar da's allemaal goed te overzien dus.

En wat betreft die Examenhal... 'helemaal aan het eind' moet je dan niet te letterlijk nemen, dan kom je bij het Kernfysisch Versneller Instituut terecht. Als je op de Zonnelaan rijdt ga je op een gegeven moment onder een viaduct door (dan ben je op het Zerniketerrein). Eerst heb je rechts een gebouw wat volgens mij met 'security' te maken heeft, en dan komt er rechts een heel groot gebouw: het Natuur- en Chemiecomplex. Als je die voorbij bent zie je aan je rechterhand de Examenhal.
pi_31683361
De tentamenhal ligt inderdaad aan het Zernikeplein (waar de bussen van en naar vertrekken)
pi_31685388
oke mensen bedankt dat gaat hopelijk lukken :p
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_31685494
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:51 schreef Maethor het volgende:

[..]

Heel weinig, vandaar ook mijn verbazing over de vergoeding. Zo uit mijn hoofd zijn er dit jaar vier bijeenkomsten à 1.5 uur. Daarbij komt nog wat thuiswerk zoals notulen uitwerken of iets dergelijks. Maar da's allemaal goed te overzien dus.
Dat klinkt inderdaad wel goed..... HEbben ze niet nog iemand nodig??

dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:23:05 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31685551
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:11 schreef m021 het volgende:
Natuurlijk mag het, dit topic is bedoeld voor iedere student / oud-student / toekomstig student / geïnteresseerde / whatever.
In dat geval. Doctoraal Nederlandse taal- en letterkunde.

(en alweer 4 jaar weg uit Groningen.... )
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_31686479
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:20 schreef teigan het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad wel goed..... HEbben ze niet nog iemand nodig??

Ik weet niet zeker of de vacature die ik nu opgevuld heb de enige is. Neem even contact op met de voorzitter van de commissie, zou ik zeggen. Zijn e-mailadres staat in de EC-studiegids onder paragraaf 2.5.
pi_31686497
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:17 schreef groggy het volgende:
oke mensen bedankt dat gaat hopelijk lukken :p
Het tentamen ook?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:16:19 #65
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_31686590
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:11 schreef m021 het volgende:

[..]

*meldt

Doctoraal Geschiedenis en Journalistiek ('03), en nu keihard aan het werk in de randstad

Groningen...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_31686694
Hey Groggy, wat voor studie doe jij?

Aangezien ik morgen ook in de examenhal Paddepoel moet zijn...van 9 tot 12 ofzo..f*ckzooi.
hehe ik wist ook niet waar die zaal zit, dus komt me dit nu ff mooi uit. Nu deze informatie ff doorseinen naar alle studiegenoten die er ook geen idee van hebben .

En btw...volgens mij heb ik die zaal 021 inderdaad dan wel een keer gezien, staat me wel iets van mij
Je kàn onvoorbereid de snijzaal in hoor, gewoon lange witte jas aandoen en ze laten je binnen, no problem! Heb je geen colleges voor nodig.
pi_31686746
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:10 schreef Maethor het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of de vacature die ik nu opgevuld heb de enige is. Neem even contact op met de voorzitter van de commissie, zou ik zeggen. Zijn e-mailadres staat in de EC-studiegids onder paragraaf 2.5.
ik neem aan dat het dezelfde is als die op www.rug.nl/ec staat, dhr. v. M. dus...

btw, dan kom jij zeker ook in de almanak van de ecmaster die ze willen maken..

aardige vent is dat...

[ Bericht 4% gewijzigd door teigan op 25-10-2005 21:55:30 ]
pi_31686991
*meldt*

Tweedejaars American Studies.
pi_31687192
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:24 schreef teigan het volgende:

[..]

ik neem aan dat het dezelfde is als die op www.rug.nl/ec staat, dhr. v. M. dus...
Dat is hem inderdaad. Ik dacht, ik gooi die naam hier niet op het forum.
quote:
btw, dan kom jij zeker ook in de almanak van de ecmaster die ze willen maken..
Weet ik niet zeker. Ik hoorde van een ander commissielid dat er één in de maak was (dat deed ze er ook nog bij) maar ik ben niet benaderd voor gegevens ofzo.
quote:
aardige vent is dat...
Zeker! Ik ben sowieso erg te spreken over de docenten die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Vooral ook omdat het voor een deel alfa's zijn, dat maakt de colleges weer heel anders dan ik tot nu toe gewend was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maethor op 25-10-2005 22:03:21 ]
pi_31687214
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:35 schreef Black_Tulip het volgende:
*meldt*

Tweedejaars American Studies.
Een voormalig studiegenoot van me (Natuurkunde dus) doet dat nu ook.
pi_31687239
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:21 schreef Jurrio het volgende:
Hey Groggy, wat voor studie doe jij?

Aangezien ik morgen ook in de examenhal Paddepoel moet zijn...van 9 tot 12 ofzo..f*ckzooi.
hehe ik wist ook niet waar die zaal zit, dus komt me dit nu ff mooi uit. Nu deze informatie ff doorseinen naar alle studiegenoten die er ook geen idee van hebben .

En btw...volgens mij heb ik die zaal 021 inderdaad dan wel een keer gezien, staat me wel iets van mij
Je kàn onvoorbereid de snijzaal in hoor, gewoon lange witte jas aandoen en ze laten je binnen, no problem! Heb je geen colleges voor nodig.
Vroeger kregen eerste jaars nog van die kaartjes met alle gebouwen erop. Is dat nu in het kader van de bezuinigingen (dacht dat alleen Letteren daaraan deed trouwens) ook afgeschaft?

Oh ja, de tentamenhal is ubergezellig
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_31687461
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:45 schreef Maethor het volgende:

[..]

Dat is hem inderdaad. Ik dacht, ik gooi die naam hier niet op het forum.
[..]
Is misschien wel zo aardig, ik heb het aangepast
quote:
Weet ik niet zeker. Ik hoorde van een ander commissielid dat er één in de maak was (dat deed ze er ook nog bij) maar ik ben niet benaderd voor gegevens ofzo.
[..]
Ik heb mijn gegeven al door moeten geven, ik kan je het mailtje wel even doorsturen anders, misschien dat ze niet iedereen hebben.. Sta je officieel ingeschreven(zal wel..)(als je het mailtje nog wil, kun je mij dan ff mailen-> zie profiel)
quote:
Zeker! Ik ben sowieso erg te spreken over de docenten die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Vooral ook omdat het voor een deel alfa's zijn, dat maakt de colleges weer heel anders dan ik tot nu toe gewend was.
Ja, dat is wel leuk, ik vond de meeste docenten ook wel leuk.. Ik kom nu vaak bij de studieadviseur vanwege mijn vertragingen, en dat is ook echt een goede.. MAar ik vond het in het begin zeker wel wennen
pi_31687482
Sfeervol ook vooral .
pi_31687655
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:58 schreef teigan het volgende:

[..]

Is misschien wel zo aardig, ik heb het aangepast
Ik mijn quote van jou ook.
quote:
[..]

Ik heb mijn gegeven al door moeten geven, ik kan je het mailtje wel even doorsturen anders, misschien dat ze niet iedereen hebben.. Sta je officieel ingeschreven(zal wel..)(als je het mailtje nog wil, kun je mij dan ff mailen-> zie profiel)
Misschien ligt daar het probleem wel... Ik ben al begonnen met de master maar ik moet nog één tentamen overdoen uit mn bachelor. Dus strikt genomen ben ik nog geen masterstudent. Ach komt dat volgend jaar wel.
quote:
[..]

Ja, dat is wel leuk, ik vond de meeste docenten ook wel leuk.. Ik kom nu vaak bij de studieadviseur vanwege mijn vertragingen, en dat is ook echt een goede.. MAar ik vond het in het begin zeker wel wennen
Inderdaad, da's ook een prima kerel. Ik vind het ook wennen, het kost me allemaal wel veel energie. Maar ik vermaak me tot nu toe prima.
Zit je erg in de problemen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:38:59 #75
Maffe Fries
pi_31688337
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:47 schreef Blokhut het volgende:

Oh ja, de tentamenhal is ubergezellig
Zeker. Het is een grote kale ruimte. Die slecht geïsoleerd is, want je hoort iedere bus langskomen. En je moet hopen dat er niet te veel fouten in tentamens staan, want al ze beginnen met omroepen dan ben je je concentratie zo kwijt. En denk erom mobiele telefoon uit en in de tas Ze roepen dat altijd om.
pi_31689121
Danku Danku....:)
pi_31689122
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zeker. Het is een grote kale ruimte. Die slecht geïsoleerd is, want je hoort iedere bus langskomen. En je moet hopen dat er niet te veel fouten in tentamens staan, want al ze beginnen met omroepen dan ben je je concentratie zo kwijt. En denk erom mobiele telefoon uit en in de tas Ze roepen dat altijd om.
Ik had vandaag tentamen in de tennishal, komen er na 20 minuten twee surveillanten van een andere studie binnen die verkeerd ingedeelt waren. Op het rooster stond dat ze een tentamen moesten afnemen in de tentamenhal maar die zat vol

Ze moesten de hele rotzooi nog opbouwen dus we zaten kwartier lang in de herrie. Prutsers
pi_31694583
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:06 schreef Maethor het volgende:

Inderdaad, da's ook een prima kerel. Ik vind het ook wennen, het kost me allemaal wel veel energie. Maar ik vermaak me tot nu toe prima.
Zit je erg in de problemen?
Mwah, ik moet mijn onderzoek nog afmaken voordat ik ONtwerpen en mijn LIOstage kan doen... En hij houdt het in de gaten, omdat ik van half december tot half juni een deeltijd behandeling voor een eetstoornis heb ondergaan... En daarvoor liep ik ook alhelemaal vast in mijn onderzoek.. Vandaar nu dus de wat intensievere begeleiding..
pi_31717148
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:07 schreef teigan het volgende:

[..]

Mwah, ik moet mijn onderzoek nog afmaken voordat ik ONtwerpen en mijn LIOstage kan doen... En hij houdt het in de gaten, omdat ik van half december tot half juni een deeltijd behandeling voor een eetstoornis heb ondergaan... En daarvoor liep ik ook alhelemaal vast in mijn onderzoek.. Vandaar nu dus de wat intensievere begeleiding..
Oh, da's minder...
  zondag 30 oktober 2005 @ 17:13:57 #80
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_31813691
* Cybpraetorian meldt zich ook

na 4 jaar Hanze gedaan te hebben met de opleiding Bedrijfskundige Informatica, nu een 2 jarig masterprogramma RuG Bedrijfskunde. Zit nu dus effectief in het 3e jaar daarvan. Morgen 1e tentamen alweer.. The horror. Maar ik heb me hopelijk wel redelijk voor bereid...

Opdatum: oef, maar goed dat ik nog ff keek, kwam tot de conclusie dat ik niet helemaal wist waar de tentamen hal was... gelukkig weet ik het nu wel.....
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_31868328
Komende vrijdag is er een voorlichtingsdag, is het een aanrader om daar heen te gaan? Of kan je beter naar de open dag gaan?
pi_31872574
Voorlichtingsdagen zijn heel verhelderend. De voorlichtingen worden meestal door studenten gedaan, in tegenstelling tot op open dagen, waar docenten / coördinatoren meestal de voorlichting geven. Groot pluspunt dus.

Kijk er wel voor uit dat je het enthousiasme van de studenten niet interpreteert als maat voor hoe leuk een studie is. Aan het begin van een studie heeft men namelijk nogal eens de neiging om alles leuk te vinden, terwijl het later blijkt tegen te vallen. Ik ben zelf ooit voorgelicht door een student die heel enthousiast was, en enkele maanden later stopte met de studie.
pi_31872617
Zouden ze het bij de voorlichtingsdag op de Letterenfaculteit ook gaan hebben over de grote bezuinigingen vanwege het bijna onvermijdelijke faillisement?
pi_31881435
En volg naast de voorlichtingsdagen ook meeloopdagen enzo...dat geeft je een diepere blik in de studie, heb ik wel gedaan...en dat heeft mijn keuze alleen maar bevestigd , ben nog steeds blij met BW. Maar het kan dus ook andersom zijn (dat het teleurstellend is) en daar heb je later alleen maar profijt van.
pi_31889299
Inderdaad, vooral de Een Dag Student gelegenheden zijn aan te raden.
pi_31891344
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:13 schreef detulp050 het volgende:
Zouden ze het bij de voorlichtingsdag op de Letterenfaculteit ook gaan hebben over de grote bezuinigingen vanwege het bijna onvermijdelijke faillisement?
Ik denk het wel, wat ik uit de nieuwsbrief begrepen heb is dat de grote toename van studenten op de faculteit de oorzaak is van het begrotingstekort. Als ze slim zijn zeggen ze dat om mensen af te schrikken
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 november 2005 @ 17:25:39 #87
Maffe Fries
pi_31902124
Letteren krijgt over enkele jaren wel weer meer geld, als er weer wat meer afstuderen. Ze gaan op een voorlichtingsdag natuurlijk niet zeggen dat ze nu financieel wat krap bij kas zitten. Uiteindelijk als het echt niet meer gaat dan zullen andere faculteiten bij moeten springen. Ook de Bètafaculteit zit krap bij kas.
  woensdag 2 november 2005 @ 17:41:09 #88
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_31902591
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:13 schreef detulp050 het volgende:
Is het zo erg gesteld met de financieen van de faculteit?
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 2 november 2005 @ 17:45:29 #89
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_31902716
Oh, en een van mijn studiegenoten haat me maar ik weet niet wat ik haar heb misdaan
pi_31902767
Het is financieel zo erg gesteld met Letteren dat er geen nieuw personeel aangenomen wordt, geen studentassistenten aangenomen mogen worden en er bij ziekte geen geld is voor vervanging
  woensdag 2 november 2005 @ 17:51:47 #91
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_31902868
quote:
Op woensdag 2 november 2005 17:47 schreef detulp050 het volgende:
Het is financieel zo erg gesteld met Letteren dat er geen nieuw personeel aangenomen wordt, geen studentassistenten aangenomen mogen worden en er bij ziekte geen geld is voor vervanging
Vreemd, je zou denken dat met de enorme toestroom aan nieuwe studenten bij bepaalde letterenstudies, er veel geld in het laadje zou zijn gekomen.
pi_31903010
quote:
Op woensdag 2 november 2005 17:51 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Vreemd, je zou denken dat met de enorme toestroom aan nieuwe studenten bij bepaalde letterenstudies, er veel geld in het laadje zou zijn gekomen.
Niet dus, want door de grote toestroom moet er meer personeel aangenomen worden wat blijkbaar niet opweegt tegen de inkomsten die ze hierdoor genereren. Er staat wel ergens een nieuwsbrief over de financiele situatie van de faculteit op de site van letteren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 november 2005 @ 18:45:12 #93
Maffe Fries
pi_31904353
Het geld komt naar ik begrepen heb pas vrij als je afstudeert. Dat betekent dat letteren over enkele jaren weer meer geld krijgt. Tot die tijd moeten ze het met het beperkte budget doen.
pi_31904631
Peterselieman, je hebt gelijk....

Hier op de betafaculteit is het soms wel te merken. Zo zijn bv. alle glasblazers ontslagen, en als er eens iemand ziek is,m dan is het chemicalienmagazijn gelijk gesloten.....

Best vervelend..
  Redactie Frontpage donderdag 3 november 2005 @ 10:04:54 #95
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_31921015
als jullie het zo vervelend vinden start een fonds op "Help Letteren De Winter Door"

just kidding

moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik er weg ben wat dat betreft, alhoewel het op de hanze ook niet goed geregeld is in sommige gevallen.
With four other people
And aliens
pi_31931357
* koentjuh18 zit erook

3de jaars Accountancy student.. vandaag laaste tentamentje gehad, nu weekje vrij

Hoewel vrij, moet nog wat zaken regelen voor de studievereniging (pro-memorie)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 november 2005 @ 16:43:26 #97
Maffe Fries
pi_31932135
quote:
Op donderdag 3 november 2005 16:13 schreef koentjuh18 het volgende:
* koentjuh18 zit erook

3de jaars Accountancy student.. vandaag laaste tentamentje gehad, nu weekje vrij

Hoewel vrij, moet nog wat zaken regelen voor de studievereniging (pro-memorie)
Ik ben tegelijk met jou begonnen aan de studie bij economie. Bevalt het wat bij accountancy?
pi_31942343
Ik doe sinds dit jaar Economie&Management, misschien volgend jaar Psychologie erbij. Heb al een prop in bedrijfseconomie. Leuke aanvulling

Overigens, zijn er hier ook (voormalig) 1ejaars die enigzins actief waren. Bijvoorbeeld door AVV's erbij te doen (geen idee of dit kan?), commissiewerk (doe ik nu ook), of iets anders?

Ik wil echt iets naast mn studie doen, anders ga ik dood aan saaiheid
If you think my attitude stinks, you should check out my fingers!
pi_31943312
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:28 schreef remco_0 het volgende:
Ik doe sinds dit jaar Economie&Management, misschien volgend jaar Psychologie erbij. Heb al een prop in bedrijfseconomie. Leuke aanvulling

Overigens, zijn er hier ook (voormalig) 1ejaars die enigzins actief waren. Bijvoorbeeld door AVV's erbij te doen (geen idee of dit kan?), commissiewerk (doe ik nu ook), of iets anders?

Ik wil echt iets naast mn studie doen, anders ga ik dood aan saaiheid
AVV kan niet in het eerste jaar geloof ik. Verder zijn er tal van commissies en dergelijke waar je je voor op kan geven, hou je mailbox van de RuG maar goed in de gaten
pi_31950800
Ik heb verschillende commissies gedaan naast mijn studie, zoals ouderdagcommissie, symposiumcommissie, twee keer kerstdinercommissie, en ik moet zeggen dat ik dat altijd heel leuk vond..

Ook heb ik bij de GSB(Groninger Studentenbond) wat dingen gedaan, maar daar ben ik nu weer mee gestopt..

AVV heb ik in mijn derde jaar gedaan geloof ik, en afgelopen jaar nog een. Ik deed De geschiedenis van het oude Egypte en Geschiedenis van de Navigatie..

Allebei leuke, boeiende vakken...
pi_31968236
Ik heb gesolliciteerd bij 1 commissie en ben afgewezen. Geen commissiewerk voor mij dus dit jaar.

Ik had de sollicitatie toen ook flink verneukt trouwens.
pi_31971817
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:59 schreef m021 het volgende:

Ik had de sollicitatie toen ook flink verneukt trouwens.
Vertel!
pi_31972550
*meldt*
Eerstejaars Economie & Management

Alleen nu is t ff minder met die tentamens
pi_31983809
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:50 schreef Blokhut het volgende:

Vertel!
Ik had me voorbereid op 'vak'-inhoudelijke vragen, zoals "waarom wil je dit", "in welke opzichten heb je ervaring", etc.

Begint het gesprek met "vertel eens wat over jezelf". Daar had ik niet op gerekend.
Ik vergat spontaan alles over mezelf. Toen ik weer buiten stond dacht ik, shit, ik heb wél hobby's.

Door deze tegenslag vergat ik ook meteen de dingen die ik wel had voorbereid, met als gevolg dat ik de sollicitatiecommissie zo weinig kon vertellen dat ze zich moeten hebben afvragen "wat doet deze gast hier in godsnaam"
  zaterdag 5 november 2005 @ 19:14:34 #105
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_31998626
k*t een 3 op RM

jammer dan, 25-01-06 weer een nieuwe kans
pi_32023586
Heel fijn, moeten we leren voor een videotoets, doet uitgerekend vandaag de streaming video op Nestor het niet.

[ Bericht 62% gewijzigd door m021 op 06-11-2005 14:27:23 ]
pi_32037059
Die Blackboardomgevingen hebben wel eens vaker kuren. En altijd net op het verkeerde moment.
pi_32066791
Grr, deed 'ie het weer even, denk ik "mooi, hij doet het weer". Dus ik eerst uitgebreid met een van mijn huisgenoten avondeten gegeten.

Kom ik terug, doet de video het weer niet.
  maandag 7 november 2005 @ 20:48:47 #109
27167 SuperWeber
pi_32068136
quote:
Op maandag 7 november 2005 20:08 schreef m021 het volgende:
Grr, deed 'ie het weer even, denk ik "mooi, hij doet het weer". Dus ik eerst uitgebreid met een van mijn huisgenoten avondeten gegeten.

Kom ik terug, doet de video het weer niet.
De

"Opslaan als"...

functie maar eens gebruiken of niet??
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_32068274
quote:
Op maandag 7 november 2005 20:48 schreef SuperWeber het volgende:
De

"Opslaan als"...

functie maar eens gebruiken of niet??
Opslaan Als kan niet bij streaming video, daarvoor heb je speciale programma's nodig zoals NetTransport.

Die heb ik nu dan ook aangezet, ik hoop dat hij het vanavond nog even gaat doen en dat NetTransport dan snel alle filmpjes even voor me download.

Maar dat had ik natuurlijk moeten doen vóór het eten, dan had ik ze nu gehad.
  maandag 7 november 2005 @ 20:58:17 #111
27167 SuperWeber
pi_32068430
quote:
Op maandag 7 november 2005 20:53 schreef m021 het volgende:

[..]

Opslaan Als kan niet bij streaming video, daarvoor heb je speciale programma's nodig zoals NetTransport.

Die heb ik nu dan ook aangezet, ik hoop dat hij het vanavond nog even gaat doen en dat NetTransport dan snel alle filmpjes even voor me download.

Maar dat had ik natuurlijk moeten doen vóór het eten, dan had ik ze nu gehad.
Ow owkee...
pi_32073378
quote:
Op donderdag 3 november 2005 16:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik ben tegelijk met jou begonnen aan de studie bij economie. Bevalt het wat bij accountancy?
Bevalt prima, hoewel de eerste 1,5 jaar wel erg algemeen en breed is. Weinig Accountancy gerichte vakken, waardoor het soms wat moeilijk is motivatie te vinden.

Maar i.c.m. met een goede studieverenging (veel leuke activiteiten, borrels, enz.) en een prima uitgaansstad overleef je dat ook wel weer

Nu is't allemaal wel interessant!
  zaterdag 12 november 2005 @ 19:25:14 #113
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_32211724
YYYYESSS mn weekend toch een beetje weer goed...

misschien wel bekend in de wandelgangen: Wiskundig Modelleren voor Bedrijfskunde, best lastig voor sommigen onder ons

laat ik daar nu net een 6 op gehaald hebben en ben ik daar gewoon vanaf...

maar daar tegenover staat dat ik Org. Kunde en RM niet gehaald heb... 3 en 4...
die maar ff weer overnieuw...
  zaterdag 12 november 2005 @ 19:36:48 #114
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_32212072
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:25 schreef CybPraetorian het volgende:

misschien wel bekend in de wandelgangen: Wiskundig Modelleren voor Bedrijfskunde, best lastig voor sommigen onder ons

laat ik daar nu net een 6 op gehaald hebben en ben ik daar gewoon vanaf...

maar daar tegenover staat dat ik Org. Kunde en RM niet gehaald heb... 3 en 4...
die maar ff weer overnieuw...
Wiskundig Modelleren
Nee, de echte verschrikking is toch echt wel Financieel Beleid.
  zaterdag 12 november 2005 @ 20:13:42 #115
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_32213314
dat vak heb ik (en krijg ik ook niet dit jaar ook) niet: tenminste dat is wat mn studiewijzer aangeeft..

Dan moet dat al terug komen in het master jaar maar dat denk ik niet...
  zaterdag 12 november 2005 @ 20:19:02 #116
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_32213487
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 20:13 schreef CybPraetorian het volgende:
dat vak heb ik (en krijg ik ook niet dit jaar ook) niet: tenminste dat is wat mn studiewijzer aangeeft..

Dan moet dat al terug komen in het master jaar maar dat denk ik niet...
Was ooit een basisvak in het tweede jaar.

Het laatste vak dat ik heb gehaald
  zaterdag 12 november 2005 @ 20:23:15 #117
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_32213610
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 20:19 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Was ooit een basisvak in het tweede jaar.

Het laatste vak dat ik heb gehaald
ha mooi, ik stroom namelijk in in het 3e jaar (als het ware) sla dat vak (en veel vakken van eerste 2 jaar) gewoon over
pi_32226537
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 19:25 schreef CybPraetorian het volgende:

Daar gaf een studiegenoot van me werkcollege in, die had laatst moeten uitleggen hoe je moet integreren enzo
  zondag 13 november 2005 @ 13:43:55 #119
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_32229849
ja klopt, ik had idd ook les van een student, dus misschien was het hem wel. Hoe dan ook, het heeft geholpen want blijkbaar deed ik het goed...
  zondag 13 november 2005 @ 16:54:58 #120
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32235180
Jemmig, hoe lang moeten jullie gemiddeld wachten op de uitslag van een tentamen? Duurt nu al bijna 3 weken
  zondag 13 november 2005 @ 17:05:21 #121
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_32235400
15 werkdagen is de officieel ingestelde tijd tussen tentamen en uitslag...
  zondag 13 november 2005 @ 17:31:55 #122
82589 S-Two
barba macacu
pi_32236085
Ik zie dit topic nu pas

Maar * S-Two meldt zich, 1ste jaars Economie en Management.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  zondag 13 november 2005 @ 17:33:45 #123
82589 S-Two
barba macacu
pi_32236139
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:19 schreef Mighty_Mouse het volgende:
*meldt*
Eerstejaars Economie & Management

Alleen nu is t ff minder met die tentamens
Dat doe ik ook Hoe zijn de tentamens gegaan?
pi_32237623
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:05 schreef CybPraetorian het volgende:
15 werkdagen is de officieel ingestelde tijd tussen tentamen en uitslag...
Bij ons 10 Dus 2 weken.
pi_32252041
* RubberenRobbie meldt zich ook maar even

Ik ben nu zevendejaars economie (richting accountancy) en bezig met mijn scriptie (voor zover je dat kunt noemen, 8 (oude) punten zwaar). Ik vind het een martelgang, maar ik worstel me er wel doorheen Gelukkig wel eergister goed nieuws gekregen (referaat verslaggevingsrecht gehaald en dus ook het laatste vak afgerond): dat geeft de burger wel weer moed.
  maandag 14 november 2005 @ 19:32:07 #126
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_32266656
1603 hiero. eerstejaars Geschiedenis. En ik erger me kapot aan al die socialistenpropaganda aan de RuG. Rita wordt gedemoniseerd. maar ach.... geschiedenis dus
pi_32267625
Erger je je aan de propaganda, of aan het socialisme in het algemeen?
Dat laatste zou namelijk een beetje hypocriet zijn, met in je avatar Michael Moore, die een socialist is.
  maandag 14 november 2005 @ 21:01:56 #128
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32269281
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:32 schreef 1603 het volgende:
1603 hiero. eerstejaars Geschiedenis. En ik erger me kapot aan al die socialistenpropaganda aan de RuG. Rita wordt gedemoniseerd. maar ach.... geschiedenis dus
Mwah, ik kan er wel om lachen
pi_32330777
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:33 schreef S-Two het volgende:

[..]

Dat doe ik ook Hoe zijn de tentamens gegaan?
Zwaar k*t, ik heb volgens mij alleen maar management gehaald...
Wiskunde spreekt voor zich, maar microeconomie dacht ik goed te kennen (wat op het tentamen totaal anders uitpakte )

Bij jou dan ?

(offtopic): Zit jij heel toevallig bij marketing in groep 8?

[ Bericht 6% gewijzigd door Mighty_Mouse op 16-11-2005 23:52:08 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 november 2005 @ 12:40:26 #130
Maffe Fries
pi_32340209
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:46 schreef Mighty_Mouse het volgende:

[..]

Het tentamen management is volgens mij het meest klote tentamen dat er in het eerste jaar tussen zit. Ik heb er zelf enkele keren over gedaan om het te halen. Je denk dat je het goed gemaakt hebt, maar uiteindelijk haal je het dan weer niet. Het wordt namelijk streng nagekeken. Maar hopen dat je het toch gehaald hebt.
pi_32342499
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het tentamen management is volgens mij het meest klote tentamen dat er in het eerste jaar tussen zit. Ik heb er zelf enkele keren over gedaan om het te halen. Je denk dat je het goed gemaakt hebt, maar uiteindelijk haal je het dan weer niet. Het wordt namelijk streng nagekeken. Maar hopen dat je het toch gehaald hebt.
Studeer jij nog? Of ben je al heeeeeeeeeeeel lang klaar met economie?
  donderdag 17 november 2005 @ 17:15:16 #132
82589 S-Two
barba macacu
pi_32348196
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:46 schreef Mighty_Mouse het volgende:

[..]

Wiskunde spreekt voor zich, maar microeconomie dacht ik goed te kennen (wat op het tentamen totaal anders uitpakte )

Bij jou dan ?

(offtopic): Zit jij heel toevallig bij marketing in groep 8?
Wiskunde was idd echt zwaar ruk, niet gehaald, weet ik vrijwel zeker. Managementcijfers staan net op nestor, had een 5,8. Heb alleen dat verslag nog niet ingeleverd dus als ik die nog ff inlever heb ik die gehaald. Micro vond ik eigenlijk best goed te doen, maar ff afwachten wat dat wordt.

Ik zit volgens mij idd in groep 8 jij ook
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 november 2005 @ 19:56:20 #133
Maffe Fries
pi_32352801
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:01 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]

Studeer jij nog? Of ben je al heeeeeeeeeeeel lang klaar met economie?
Ik ben 3e jaars economie en management. Ik lig nog min of meer op schema. Ik heb zelfs deze zomer nog dat management tentamen gedaan. Het vak lag me niet, maar ik ben er nu vanaf. Jij bent nu bijna klaar met de studie lees ik. Ben je alweer wat verder met je scriptie?
pi_32352949
quote:
Op donderdag 17 november 2005 17:15 schreef S-Two het volgende:

[..]

Wiskunde was idd echt zwaar ruk, niet gehaald, weet ik vrijwel zeker. Managementcijfers staan net op nestor, had een 5,8. Heb alleen dat verslag nog niet ingeleverd dus als ik die nog ff inlever heb ik die gehaald. Micro vond ik eigenlijk best goed te doen, maar ff afwachten wat dat wordt.

Ik zit volgens mij idd in groep 8 jij ook
Bedankt voor de tip, ik ben er via nestor net achter gekomen dat ik een 7 heb en dat ik dit vak dus gehaald heb...

Ik zit idd ook in groep 8; dankzij jouw topic over een blauw oog bij voetbal heb ik volgens mij wel een aardig idee wie jij bent .
Maar goed, tot morgen bij wiskunde practicum dan maar...
  donderdag 17 november 2005 @ 21:57:35 #135
82589 S-Two
barba macacu
pi_32356760
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:01 schreef Mighty_Mouse het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, ik ben er via nestor net achter gekomen dat ik een 7 heb en dat ik dit vak dus gehaald heb...

Ik zit idd ook in groep 8; dankzij jouw topic over een blauw oog bij voetbal heb ik volgens mij wel een aardig idee wie jij bent .
Maar goed, tot morgen bij wiskunde practicum dan maar...
Wat Fok! wel niet allemaal kan verraden he . Hehehe, maar wie ben jij dan?
Ik ga morgen wel naar wiskunde practicum, die andere 2 skip ik maar
pi_32356874
Als ik je vertel dat je goed bent in stoelen op tijd opvangen, weet je het dan misschien?

Mooi om te zien dat je voor Ajax bent, trouwens
  donderdag 17 november 2005 @ 22:07:01 #137
27167 SuperWeber
pi_32357023
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:01 schreef Mighty_Mouse het volgende:

Dat vind ik nou weer minder....

* SuperWeber heeft morgen een tentamen molecular microbiology
  donderdag 17 november 2005 @ 22:32:17 #138
82589 S-Two
barba macacu
pi_32357727
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:01 schreef Mighty_Mouse het volgende:
Als ik je vertel dat je goed bent in stoelen op tijd opvangen, weet je het dan misschien?

I think so

en natuurlijk ben ik voor Ajax , het wordt nu trouwens wel een beetje slow-chat achtig
pi_32364276
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik ben 3e jaars economie en management. Ik lig nog min of meer op schema. Ik heb zelfs deze zomer nog dat management tentamen gedaan. Het vak lag me niet, maar ik ben er nu vanaf. Jij bent nu bijna klaar met de studie lees ik. Ben je alweer wat verder met je scriptie?
Och, het gaat zijn gang. Ik moet gewoon stug doorwerken aan mijn scriptie en dan ligt er over een x-aantal weken een scriptie bij mijn begeleider .

Ik ben wel blij dat ik nu wel verlost ben van Verslaggevingsrecht (verdomd taai vak). Voor het tentamen mag je een 5 (om dat op te kunnen halen met een hoger cijfer op het referaat) halen, maar ook dat is nog pittig: het slagingspercentage lag altijd zo rond de 40-45%
pi_32381322
Superweber, hoe ging je tentamen?
pi_32410816
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik vond Management echt heel simpel; gewoon de plaatjes goed leren! En micro; dat zuigde echt. Net niet gehaald; en het hertentamen van januari werd in juli pas afgekeurd door examencommissie. Van 200 herkansers over alle opleidingsvarianten verspreidt waren maar 15 voldoendes. zat stof in die niet in boeken stond etc. herkansing in augustus met een 8 gehaald. Wiskunde gewoon goed herhalen; dan heb je wel een 7 in januari!
pi_32412321
Bevalt het een beetje bij psychologie?
  zondag 20 november 2005 @ 11:54:28 #143
27167 SuperWeber
pi_32420891
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:32 schreef Mighty_Mouse het volgende:
Het tentamen bestond uit 2 delen, 1 deel gegeven door docent 1 en het tweede deel gegeven door docent 2.
Nu vond ik de stof van docent 1 aardig lastig en daar heb ik dus ook veel tijd aan besteed, terwijl de stof van docent 2 makkelijk leek. Maar nu viel ik op de stof van deel 2 waarschijnlijk door de mand op het tentamen. Maar misschien zit er nog een 5,5 in (hoop ik)
pi_32429241
Dinsdag zit ik (6VWO'er) in jullie Zernikecomplex een dagje mee te draaien bij natuurkunde.
Stuk betere oriëntatie dan al die voorlichtingsevenementen lijkt me.
Heb er zin in!
pi_32435098
quote:
Op zondag 20 november 2005 17:18 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Dinsdag zit ik (6VWO'er) in jullie Zernikecomplex een dagje mee te draaien bij natuurkunde.
Stuk betere oriëntatie dan al die voorlichtingsevenementen lijkt me.
Heb er zin in!
Ik feliciteer u met deze voortreffelijke studiekeuze.
Een open dag blijft inderdaad vaak vrij algemeen en oppervlakkig, al is Een Dag Student ook wel aan te raden. Maar niets kan tegen een dagje meelopen op, inderdaad. Probeer zoveel mogelijk mensen te spreken!
pi_32435339
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:48 schreef Maethor het volgende:

[..]

Ik feliciteer u met deze voortreffelijke studiekeuze.
Een open dag blijft inderdaad vaak vrij algemeen en oppervlakkig, al is Een Dag Student ook wel aan te raden. Maar niets kan tegen een dagje meelopen op, inderdaad. Probeer zoveel mogelijk mensen te spreken!
Oh, misschien is het ook wel "Een Dag Student".
Elke universiteit heeft zijn eigen triviale namen, ik heb het nog niet helemaal door.

Wat ik (theoretisch gezien dan) dinsdag ga doen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
09:45   10:00   welkom   zaal 5116.0136
10:15   11:00   bijwonen college mechanica   zaal 5111.0080
11.00   11.15   koffiepauze    kantine
11.15   12.30   practicum; versnelde bewegingen   zaal 5113.0315
12.30   13.15   lunchpauze   VIP-room
13.30   14.15   werkcollege   zaal 5116.0136
14.15   15.15   computer simulaties; versnelde bewegingen   zaal 5113.0315
15.15   15.30   theepauze   kantine
15.30   16.15   tentamen   zaal 5116.0136
16.15   17.00   nabespreking / borrel   zaal 5116.0136
pi_32436278
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:57 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:

[..]

Oh, misschien is het ook wel "Een Dag Student".
Elke universiteit heeft zijn eigen triviale namen, ik heb het nog niet helemaal door.

Wat ik (theoretisch gezien dan) dinsdag ga doen:
[ code verwijderd ]
Oh ja, dat zal dan wel een soort Dag Student zijn, aangezien er blijkbaar wat speciale dingen geregeld zijn. Misschien is die kreet inmiddels niet meer in gebruik. Ik kan het erg aanraden, heb het ooit ook gedaan.
pi_32436745
Ik heb het ook gedaan toen, een keer bij scheikunde, en bij economie/econometrie..

Bij die laatste had ik al heel snel door dat dit niet mijn ding was....
Maar hoe heet het nu dan?

Edit, ff gezocht, en het staat nog steeds als een dag student
pi_32436852
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:40 schreef teigan het volgende:
Edit, ff gezocht, en het staat nog steeds als een dag student
Ah, je bent me voor. Inderdaad.
pi_32439543
Waar is het uitgaan gebleven? Voor de rest waren die Een Dag Student-en altijd wel prima om een beetje informatie over de studie te krijgen...

(of deed alleen scheikunde en economie daaraan...)
pi_32445440
quote:
Op zondag 20 november 2005 23:02 schreef FLR het volgende:
Waar is het uitgaan gebleven?
Ik moet 3 uur treinen om weer thuis te komen.
pi_32445534
Donderdag en vrijdag ben ik ook op de RuG te vinden, ook met zo'n Dag Student, alleen dan voor kunstmatige intelligentie. Blijf als het goed is bij een student slapen en we gaan ook uit.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_32445629
Ik ben toen bij Scheikunde uit eten geweest(iig niet uit), en bij Economie/Econometrie idd die avond nog uit geweest(plus slapen in de Simplon)..

Had ik nog helemaal niet bij nagedacht dat het hier niet bijstond..
pi_32446941
Ik ben bij Natuurkunde ook uit eten geweest. Erg gezellig!
pi_32452243
btw, Maethor, begint jouw voornaam met een H ???
pi_32452651
quote:
Op maandag 21 november 2005 14:13 schreef teigan het volgende:
pi_32452796
quote:
Op maandag 21 november 2005 14:13 schreef teigan het volgende:
Natuurlijk niet, Maethor begint met een M
pi_32453111
quote:
Op maandag 21 november 2005 14:37 schreef Haushofer het volgende:

[..]

pi_32454226
quote:

[..]

Flauw, maar toch moest ik er wel ff om lachen..

Maethor, dan had de studieadviseur misschien wel de goede voor ogen..... Begint je achternaam dan ook met een H?

Ik zag net weer zo'n groepje lopen waarvan je gewoon zeker weet dat ze een dag student doen... Ze kijken hun ogen uit omdat je vloeibare stikstof aan het "tanken" bent.....

Schattig hoor..
pi_32454886
Ben toen zowel bij scheikunde, als bij economie uitgeweest. Vooral de keer bij scheikunde erg gezellig en de dag erna brak houtlijm maken (goede voorbereiding voor de studie )

Vandaag geloof ik geen scholieren zien lopen, maar bij scheikunde zijn ze pas aan het eind van de week. Op een of andere manier is dat echt altijd tegelijk met nachtvolley...
pi_32456442
het konden ook geen meelopers bij scheikunde zijn, ze liepen met kratten Amstel te sjouwen.....

Maar op dit moment valt elke week een dag student wel samen met iets geloof ik...

Beaujolaisborrel, Nachtvolleybal, Hooghoudtexcursie.....
pi_32457384
quote:

[..]

Droogkloot. Zal ik jou dan voortaan irl Haushofer noemen?
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:36 schreef teigan het volgende:
Maethor, dan had de studieadviseur misschien wel de goede voor ogen.....
... heb ik iets gemist ofzo?
quote:
Begint je achternaam dan ook met een H?
Da's maar hoe je het bekijkt.
pi_32458048
Ik omschreef wat ik van je wist bij de studieadviseur een paar weken geleden, aangezien jij zei dat je er ook wel eens kwam..

En toen kwam hij met een H. de H. op de proppen, dat het die wel moest zijn...
pi_32458969
Op die fiets.
pi_32473960
Vandaag één dag student bij Natuurkunde Doen ze dat ook nog bij andere faculteiten vandaag?
pi_32478387
Volgens de site vandaag alleen verder nog bij Kunst, Cultuur en Media...

De rest komt allemaal donderdag/vrijdag of nog later
pi_32490277
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:15 schreef Haushofer het volgende:
Vandaag één dag student bij Natuurkunde
En 't was best tof .

Aluminiumbootjes
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:14:28 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_32490377
* viking84 *meldt. Derdejaars Nederlands, moet dit jaar m'n bachelor gaan halen... En ja joehoe, waar is ons mooie Academiegebouw??!!!

Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:16:12 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_32490429
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
* DevilsAndDust meldt zich ook

Tweedejaars Nederlands.
haha jij weer. Maar ik weet nog steeds niet wie je nou bent tig meisjes met kort blond haar ook niet meer aan gedacht trouwens tot nu

[ Bericht 10% gewijzigd door Viking84 op 22-11-2005 21:21:30 ]
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:17:17 #170
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_32490472
quote:

Hoi hoe gaat het met je? Je komt nooit meer online zeker druk met de nieuwe studie hzo is de RuG beter? Zeker meer tijd om te luilakken
Niet meer actief op Fok!
pi_32491906
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

haha jij weer. Maar ik weet nog steeds niet wie je nou bent tig meisjes met kort blond haar ook niet meer aan gedacht trouwens tot nu
Echt niet? Je zit me anders best wel ns aan te staren, hehe. En bij werkcollege Vroegmoderne ben ik naar mijn weten het enige meisje met kort blond haar en een bril hoor

M'n fotoboek helpt ook geen mieter he
pi_32492718
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:11 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:

[..]

En 't was best tof .

Aluminiumbootjes
Daar was ik nog ff bij
pi_32492781
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:14 schreef Viking84 het volgende:
* viking84 *meldt. Derdejaars Nederlands, moet dit jaar m'n bachelor gaan halen... En ja joehoe, waar is ons mooie Academiegebouw??!!!

[afbeelding]
Tijdens maken van OP helemaal vergeten dat daar ook nog college wordt gegeven.

Maar ja, waar wil je hem hebben? Het is geen hoofdgebouw van een faculteit, en om het overzichtelijk te houden staan er alleen hoofdgebouwen in de OP.
pi_32493030
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:28 schreef m021 het volgende:

[..]

Tijdens maken van OP helemaal vergeten dat daar ook nog college wordt gegeven.

Maar ja, waar wil je hem hebben? Het is geen hoofdgebouw van een faculteit, en om het overzichtelijk te houden staan er alleen hoofdgebouwen in de OP.
Is het niet de faculteit van Klassieke Talen en Culturen? Dacht ik tenminste
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:41:50 #175
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_32493356
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:04 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Echt niet? Je zit me anders best wel ns aan te staren, hehe. En bij werkcollege Vroegmoderne ben ik naar mijn weten het enige meisje met kort blond haar en een bril hoor

M'n fotoboek helpt ook geen mieter he
* Viking84 checkt fotoboek. Nee, dáár word je wijzer van
Had jij dan een week voor mij een presentatie? En je zit ook bij m'n minor hè.
O, wacht ff, daar hadden we t laatst nog over. Sorry, mijn fout, ik zit er niet bij met m'n hoofd Nou dan zou ik zeggen, tot dodag bij het werkcollege maar weer

ik zal niet meer staren hoor
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:43:44 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_32493432
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:33 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Is het niet de faculteit van Klassieke Talen en Culturen? Dacht ik tenminste
nee!! je lijkt wel een eerstejaars nee, volgens mij is het gewoon een algemeen gebouw. Voor zover ik weet hebben alleen letterenstudenten er in principe college. Rechten zou ook nog kunnen. Maar is (volgens mij, ik ga twijfelen) niet alleen voor klassieke talen, hoor. Je hebt toch zelf ook regelmatig college daar?
Niet meer actief op Fok!
pi_32493581
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee!! je lijkt wel een eerstejaars nee, volgens mij is het gewoon een algemeen gebouw. Voor zover ik weet hebben alleen letterenstudenten er in principe college. Rechten zou ook nog kunnen. Maar is (volgens mij, ik ga twijfelen) niet alleen voor klassieke talen, hoor. Je hebt toch zelf ook regelmatig college daar?
1 keer per week . Ik zeg ook niet dat alléén KLTC daar college heeft, maar ik meende een oud-klasgenote die dat nu studeert eens hebben horen mompelen dat dat haar faculteit is.

O, en je weet dat werkcollege Vroegmodern niet doorgaat deze donderdag?
  woensdag 23 november 2005 @ 08:46:47 #178
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_32499865
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:47 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

1 keer per week . Ik zeg ook niet dat alléén KLTC daar college heeft, maar ik meende een oud-klasgenote die dat nu studeert eens hebben horen mompelen dat dat haar faculteit is.

O, en je weet dat werkcollege Vroegmodern niet doorgaat deze donderdag?
oh ja, dat is ook zo. Even vergeten dankjewel
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 23 november 2005 @ 09:35:02 #179
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_32500524
Wijsbegeerte (/filosofie) geeft ook colleges in het Academiegebouw.
pi_32501499
American Studies ook. Maar ook in het Harmoniegebouw, in het gebouw naast het Academiegebouw en ook in het gebouw op de A-weg.
pi_32503354
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:26 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Daar was ik nog ff bij
Nou al verslaafd aan Sattacka.
pi_32505398
Ik zag net ook weer een groepje middelbare scholieren lopen... Maar of er een dag student was??

Was wel sneu, een van die meisjes was haar jas kwijt, en die kon wel eens gestolen zijn vrees ik(gebeurt nogal eens in ons gebouw...)

Zo krijg je niet echt een positieve indruk van de uni
pi_32505814
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:12 schreef teigan het volgende:
Ik zag net ook weer een groepje middelbare scholieren lopen... Maar of er een dag student was??

Was wel sneu, een van die meisjes was haar jas kwijt, en die kon wel eens gestolen zijn vrees ik(gebeurt nogal eens in ons gebouw...)

Zo krijg je niet echt een positieve indruk van de uni
Wie hangt zijn jas dan ook onbewaakt op?

Zelfs op onze middelbare school was dat al onverstandig.
  woensdag 23 november 2005 @ 13:35:23 #184
27167 SuperWeber
pi_32505978
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:29 schreef m021 het volgende:

[..]

Wie hangt zijn jas dan ook onbewaakt op?

Zelfs op onze middelbare school was dat al onverstandig.
Hmmmmmmm... Ik moet zeggen dat ik dat nog wel kan doen bij ons op het biologisch centrum. Dus helemaal raar is het niet... Bovendien moeten mensen eens leren om met hun poten van andermans spullen af te blijven.
Maar ontzettend sneu, wat moet je nou met een jas van een kind van 17
pi_32509486
De kapstokken staan recht tegenover de portiers....
Maarja, zelfs als ze de dief zien op camera, dan kan er nog niets mee gedaan worden geloof ik..

Maar in ons gebouw struinen ze soms ook gewoon de kamers af hoor, op zoek naar laptops en dergelijke...
pi_32509621
Triest inderdaad...
Er is een tijd geweest dat ik mn jas ook gewoon daar bij de ingang van het NCC ophing, maar dat doe ik dus echt niet meer. Er hangen te vaak briefjes van mensen die een jas of een laptop of een hele tas ofzo kwijt zijn.
pi_32510633
Op de middelbare school hing ik ook steeds mijn jas gewoon aan de kapstok. Op een gegeven moment was hij verdwenen, ik een nieuwe jas kopen, enkele weken later hing die oude gewoon weer aan de kapstok
pi_32521192
Een-dag-student vond ik bij Economie geen goed beeld geven, nu ik de propedeuse heb doorlopen. Bij Psychologie kennen ze 1dagstudent niet.

@ Marty: Ja Psychologie bevalt me beter, heel ander soort studie....drukker dan economie. (Ze hebben dit jaar het studieprogramma verzwaard)
pi_32532930
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:46 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:

[..]

God, nu al

Dat was 3 jaar terug al een hit; met zn zessen rond 1 computer.
  donderdag 24 november 2005 @ 16:36:09 #190
82589 S-Two
barba macacu
pi_32540501
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:46 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:

[..]

Het is toch Zatacka?
  donderdag 24 november 2005 @ 19:11:59 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_32544545
Zijn er nog KI studenten hier? Wil ik misschien gaan doen volgend jaar
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_32550359
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:58 schreef Haushofer het volgende:

[..]

God, nu al

Dat was 3 jaar terug al een hit; met zn zessen rond 1 computer.
En terecht. Zoveel vetter dan al die moderne games die op de computers daarnaast gespeeld worden.
pi_32560791
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:36 schreef S-Two het volgende:

[..]

Het is toch Zatacka?
Ja. Het was dan ook heiligschennis van de bovenste plank, maar dat kan ik hem moeilijk kwalijk nemen.
pi_32565338
Ik laatst gereageerd op twee mailtjes waar instond dat ze studentassistenten zochten... Kan ik bij allebei aan de slag...

Alleen valt het dus op dezelfde dagen.

Dus nu wordt ik studentassistent bij de ECmaster.., dat kost me uiteindelijk het minste tijd en lijkt mij ook wel heel leuk...
  Moderator vrijdag 25 november 2005 @ 15:15:04 #195
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32568041
Om de topiclist van SES wat overzichtelijker te houden plaatsen we bij de (eerste lichting, wat zéker slowchat is) een [SC] aan het begin van het topic.
Bij de nieuwe topics zou het makkelijker zijn als dat dan ook gebeurt

Okay
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:52:44 #196
27167 SuperWeber
pi_32571074
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:48 schreef teigan het volgende:
Ik laatst gereageerd op twee mailtjes waar instond dat ze studentassistenten zochten... Kan ik bij allebei aan de slag...

Dus nu wordt ik studentassistent bij de ECmaster.., dat kost me uiteindelijk het minste tijd en lijkt mij ook wel heel leuk...
Lekker cashen dus??
pi_32571380
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:48 schreef teigan het volgende:

Ik ben nu studentassistent mechanica. Leuk werk
pi_32571508
Ja, dat verdient niet slecht meestal..

ik kan het hier zo gauw uit mijn vorige loonstrookjes niet opmaken, maar ik wordt nu straks 64 uur uitbetaald...
voor 24 uur filmen en dat op de computer inlezen..
pi_32573921
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 22:47 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

oh ik dacht altijd dat dat daar bij dat ene zat... waar ook TCNMO zit?

Ik heb trouwens ook wel eens college op academie, met mn RTC
People live to learn things, and I learn to live...
  Redactie Frontpage vrijdag 25 november 2005 @ 18:43:09 #200
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_32574486
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoi hoe gaat het met je? Je komt nooit meer online zeker druk met de nieuwe studie hzo is de RuG beter? Zeker meer tijd om te luilakken
Meer tijd om te luilakken? Veel minder tijd om te luilakken! Ik werk me een ongeluk, heb nog nooit zoveel aan huiswerk gedaan

maar het bevalt uitstekend, superleuke studie heb geen moment spijt gehad dat ik ben gestopt
With four other people
And aliens
pi_32575728
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:11 schreef Fir3fly het volgende:
Zijn er nog KI studenten hier? Wil ik misschien gaan doen volgend jaar
Ik ben net terug van een dag student bij KI in Groningen. Was goed om geweest te zijn, veel studenten gesproken en aardig wat informatie gehad. Je bent daar niet toevallig ook geweest?
- Beverly Sills
pi_32580992
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:27 schreef Piepje het volgende:

[..]

oh ik dacht altijd dat dat daar bij dat ene zat... waar ook TCNMO zit?

Ik heb trouwens ook wel eens college op academie, met mn RTC
Het huis met de dertien tempels ofzo? Zou ook best kunnen hoor
  zaterdag 26 november 2005 @ 12:12:05 #203
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_32591775
Gisteren ben ik bij één dag student Geschiedenis geweest.
Het was erg oké. Twee proefcolleges door een zeer gepassioneerde docent en ook nog even wat gesproken met studenten en diezelfde docent.

Top.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  zaterdag 26 november 2005 @ 13:57:55 #204
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_32593906
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:23 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Ik ben net terug van een dag student bij KI in Groningen. Was goed om geweest te zijn, veel studenten gesproken en aardig wat informatie gehad. Je bent daar niet toevallig ook geweest?
Nee ik kon helaas niet.

Maar als ik het goed heb is er in maart weer zo'n dag?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_32594432
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee ik kon helaas niet.

Maar als ik het goed heb is er in maart weer zo'n dag?
Jep, wel aan te raden op zich.
- Beverly Sills
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:49:55 #206
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_32595068
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:43 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Meer tijd om te luilakken? Veel minder tijd om te luilakken! Ik werk me een ongeluk, heb nog nooit zoveel aan huiswerk gedaan

maar het bevalt uitstekend, superleuke studie heb geen moment spijt gehad dat ik ben gestopt
ik bedoelde juist dat je op de RuG meer tijd had om te luilakken (aangezien je zei dat t je op de RuG wel beviel). Fijn dat het goed met je gaat Weet jij toevallig iets van Insa? Ingeborg weet niet eens waar die uithangt Heb haar alleen in t begin van het jaar even gezien, verder niet meer
Ik doe nu specialisatierichting Taalkunde *slik* Uh, zie nu pas dat je de cover van Have A Nice Day als avatar hebt
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage zaterdag 26 november 2005 @ 15:28:24 #207
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_32595878
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik bedoelde juist dat je op de RuG meer tijd had om te luilakken (aangezien je zei dat t je op de RuG wel beviel). Fijn dat het goed met je gaat Weet jij toevallig iets van Insa? Ingeborg weet niet eens waar die uithangt Heb haar alleen in t begin van het jaar even gezien, verder niet meer
Ik doe nu specialisatierichting Taalkunde *slik* Uh, zie nu pas dat je de cover van Have A Nice Day als avatar hebt
oh ik denk al meer tijd om te luilakken had ik zeker op de RuG, te veel tijd denk ik zelfs.
van insa weet ik echt niets, ik heb haar één keer op het busstation gesproken, en heel even gepraat want m'n bus kwam er aan. En Ingeborg ziet haar ook nooit eigenlijk, één keer met vroegmodern.

bevalt Taalkunde een beetje? jij liever dan ik mijn cijfers zijn gestegen, echt relaxed, geen vijfjes en zesjes meer

Have a Nice Day is een lekker nummer trouwens
With four other people
And aliens
  Redactie Frontpage zaterdag 26 november 2005 @ 16:58:16 #209
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_32597876
ja. dus
With four other people
And aliens
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:58:41 #210
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_32602034
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 16:07 schreef Haushofer het volgende:
Bonjovi
ey wil jij je plekje in mijn favo user klassement behouden of niet?
Niet meer actief op Fok!
pi_32614218
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ey wil jij je plekje in mijn favo user klassement behouden of niet?
Bonjovi

zondag 27 november 2005 @ 13:49:33 #212
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_32616457
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Bonjovi

Niet meer actief op Fok!
pi_33075278
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:15 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Het huis met de dertien tempels ofzo? Zou ook best kunnen hoor
ja zo heet dat geloof ik, en t zit daar volgens mij wel, want dat stond op t euh dingetje naast de deur

Vandaag tentamen gehad, van mn AVV van Toetanchamon en zijn tijd...
Nou... Als iemand hier langer dan een half uur over heeft gedaan dan is het een wonder. Ik was zelf na ongeveer 15 klaar. Ik had m niet goed geleerd (beetje ziek, en beetje lui ), dus ik weet niet of ik m heb gehaald.
pi_33111486
Mensen hier die 22 december naar het briljant gala gaan ??
Alles wat ik post is toch wel leuk
pi_33112661
Toetanchamon was makkelijk en leuk!!!!

ik had er een 7 op, met weinig leren...

* teigan staat in de UK van vandaag btw...
pi_33112991
Hey, wie ben je dan?

Eén van die grote interviews?
  Redactie Frontpage donderdag 15 december 2005 @ 20:52:17 #217
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_33113082
ik mis de UK best wel
With four other people
And aliens
pi_33113662
degene op de achterpagina, bij student en overgewicht....

ennuh, etcetera, op www.rug.nl/uk kun je hem ook lezen
pi_33113732
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:40 schreef teigan het volgende:
* teigan staat in de UK van vandaag btw...
Het "student & ..."-artikeltje als ik me niet vergis?
pi_33113901
Heeeeeey, wat leuk, enkele weken geleden heb ik daar ook gestaan!

Geïnterviewd door Dorien?
pi_33125309
klopt Maethor...

En DevilsandDust, ikb en idd. geinterviewd door Dorien..

Welke was jij dan?
  vrijdag 16 december 2005 @ 09:19:23 #222
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33125387
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heeeeeey, wat leuk, enkele weken geleden heb ik daar ook gestaan!

Geïnterviewd door Dorien?
wanneer dan? ik heb er nog nooit een student Nederlands zien staan

-edit- lama, heb het al gevonden, het is de UK van 6 oktober, Student en Fries
Enkele weken geleden dat is meer dan 2 maanden geleden

Vraagje: waarom ben je in godsnaam Nederlands gaan studeren en niet Fries ofzo?
Niet meer actief op Fok!
pi_33128638
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:08 schreef teigan het volgende:

Dat idee had ik al
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:43 schreef Piepje het volgende:

[..]

ja zo heet dat geloof ik, en t zit daar volgens mij wel, want dat stond op t euh dingetje naast de deur

Vandaag tentamen gehad, van mn AVV van Toetanchamon en zijn tijd...
Nou... Als iemand hier langer dan een half uur over heeft gedaan dan is het een wonder. Ik was zelf na ongeveer 15 klaar. Ik had m niet goed geleerd (beetje ziek, en beetje lui ), dus ik weet niet of ik m heb gehaald.
Ja, een vriend van me was na 10 minuten klaar. Ik vind dat gewoon belachelijk, zo'n tentamen.
  Redactie Frontpage vrijdag 16 december 2005 @ 11:41:24 #224
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_33128792
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:08 schreef teigan het volgende:

is toch anders dan een echte krant in je handen houden
maar beter iets dan niets
With four other people
And aliens
pi_33129097
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:35 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat idee had ik al
[..]
Tja, mijn studie verraad me wel..... En vooral als je de foto in mijn fotoboek erbij pakt, daar is wel te zien dat ik niet de dunste ben...
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:12:36 #226
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33129774
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:51 schreef teigan het volgende:

[..]

Tja, mijn studie verraad me wel..... En vooral als je de foto in mijn fotoboek erbij pakt, daar is wel te zien dat ik niet de dunste ben...
je studeert scheikunde. Ken jij Arina ook? Die heeft tot 2003 2 jaar scheikunde gestudeerd en is toen overgestapt naar Nederlands
Niet meer actief op Fok!
pi_33132829
Kennen is een groot woord, maar ik weet wel wie het is ja....

Het meisje met de dreadlocks...
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:00:24 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33133007
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:53 schreef teigan het volgende:
Kennen is een groot woord, maar ik weet wel wie het is ja....

Het meisje met de dreadlocks...
inmiddels niet meer, maar idd
Niet meer actief op Fok!
pi_33146678
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 09:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wanneer dan? ik heb er nog nooit een student Nederlands zien staan

-edit- lama, heb het al gevonden, het is de UK van 6 oktober, Student en Fries
Enkele weken geleden dat is meer dan 2 maanden geleden

Vraagje: waarom ben je in godsnaam Nederlands gaan studeren en niet Fries ofzo?
Goh, de tijd vliegt echt!

Ik ben Nederlands gaan studeren omdat ik dat zag als een leuke 'vervanger' leek voor Journalistiek, wat ik jaaaren heb willen doen, maar waaraan ik in de 6e klas begon te twijfelen. Ik heb geen ambities in het Fries
pi_33147300
Met Fries kun je ook niet zo gek veel...
pi_33147429
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:32 schreef Maethor het volgende:
Met Fries kun je ook niet zo gek veel...
Ik wilde het niet noemen
  zaterdag 17 december 2005 @ 00:30:46 #232
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33150704
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:11 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Goh, de tijd vliegt echt!

Ik ben Nederlands gaan studeren omdat ik dat zag als een leuke 'vervanger' leek voor Journalistiek, wat ik jaaaren heb willen doen, maar waaraan ik in de 6e klas begon te twijfelen. Ik heb geen ambities in het Fries
ook wel een beetje een flauwe vraag van mij, hoor. Sorry Mensen (zelfs docenten op de uni) roepen vaak dat ik gebarentaal zou moeten gaan onderzoeken. Net alsof je alleen maar datgene zou mogen onderzoeken wat zo dicht bij huis ligt. Ik zou dan eerder voor iets kiezen wat enerzijds dicht bij me staat, maar anderzijds ook op voldoende afstand Journalistiek is cool. Alleen gaat het héél lastig worden om daar een master in te volgen
Niet meer actief op Fok!
pi_33159044
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

je studeert scheikunde. Ken jij Arina ook? Die heeft tot 2003 2 jaar scheikunde gestudeerd en is toen overgestapt naar Nederlands
Ghe, kleine wereld... Ze deed nog de introcommissie in mijn eerste jaar en toen was ze weg. Kwam haar nog wel een keer tegen in Vera, maar dat is geloof ik ook al weer een half jaar geleden...
pi_33169136
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 00:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ook wel een beetje een flauwe vraag van mij, hoor. Sorry Mensen (zelfs docenten op de uni) roepen vaak dat ik gebarentaal zou moeten gaan onderzoeken. Net alsof je alleen maar datgene zou mogen onderzoeken wat zo dicht bij huis ligt. Ik zou dan eerder voor iets kiezen wat enerzijds dicht bij me staat, maar anderzijds ook op voldoende afstand Journalistiek is cool. Alleen gaat het héél lastig worden om daar een master in te volgen
Intussen ben ik juist helemáál van het journalistiek-idee afgestapt, dus ik ben heel blij uiteindelijk toch voor Nederlands te hebben gekozen!
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:51:16 #235
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33175656
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:18 schreef FLR het volgende:

[..]

Ghe, kleine wereld... Ze deed nog de introcommissie in mijn eerste jaar en toen was ze weg. Kwam haar nog wel een keer tegen in Vera, maar dat is geloof ik ook al weer een half jaar geleden...
ja toen ze de introductieweek deed was ze idd al overgestapt naar Nederlands, maar vond ze het wel zo gezellig om de scheikunde introductie ook nog te doen
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 december 2005 @ 13:07:35 #236
27167 SuperWeber
pi_33187493
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:32 schreef Mighty_Mouse het volgende:
Nog even terughalen

Ik heb uiteindelijk een 5.9 gehaald

Ik heb alleen geen flauw idee hoe dat kan. Ik ben naar de nabespreking geweest (Meer dan 50% had het tentamen moleculaire microbiologie niet gehaald) en ik heb geen enkele vraag volledig goed

Maar iig
pi_33202931
Wow doe je goed!
Hopelijk heb ik over een maandje net zoveel geluk...
pi_33247303
Volgend schooljaar naar de RUG , weet alleen nog niet precies welke studie

Zit te denken aan de volgende dingen:

Sociale planologie
Kunstmatige intelligentie

Maybe kan iemand van jullie mij wat meer vertellen over Kunstmatige intelligentie
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33247753
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:09 schreef MmadviewW het volgende:

Sociale planologie

Maybe kan iemand van jullie mij wat meer vertellen over Kunstmatige intelligentie
Mn vriendin doet nu sociale geografie&planologie, lijkt me ook wel een leuke studie toe. Kan er alleen niet zo gek veel inhoudelijks over kwijt.
pi_33251688
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Mn vriendin doet nu sociale geografie&planologie, lijkt me ook wel een leuke studie toe. Kan er alleen niet zo gek veel inhoudelijks over kwijt.
Gaat geloof ik heel kort gezegd over waar en waarom mensen zich ergens vestigen.
Weten jullie trouwens misschien wat je later met KI kan doen? Aangezien de rug wel aantal voorbeelden noemt, maar niet echt dingen die mij heel leuk lijken.
Bedoel behalve de opleiding moet het werkveld waarop ik terecht kom ook leuk zijn.
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33269897
Knake...ik zie nu net dat als Nederland ver komt op het WK mijn tentamens er weer aankomen...
pi_33271847
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:35 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat idee had ik al
[..]

Ja, een vriend van me was na 10 minuten klaar. Ik vind dat gewoon belachelijk, zo'n tentamen.
zulke korte tentamens zijn mij niet onbekend

ik had een 4.5 trouwens, boeie, studieadviseur vond dit ook niet belangrijk, doe de her wel, alleen de aantekeningen leren dan, dat boek laat ik liggen
  woensdag 21 december 2005 @ 14:34:57 #243
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33274361
quote:
Op woensdag 21 december 2005 13:09 schreef Piepje het volgende:

[..]

zulke korte tentamens zijn mij niet onbekend

ik had een 4.5 trouwens, boeie, studieadviseur vond dit ook niet belangrijk, doe de her wel, alleen de aantekeningen leren dan, dat boek laat ik liggen
'boeie' ... doe niet zo kansloos...
Niet meer actief op Fok!
pi_33274592
quote:

Sociale planologie

Ga voor Planologie . Leuke studie aan een gezellige kleine faculteit .
  Redactie Frontpage woensdag 21 december 2005 @ 15:39:55 #245
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_33276528
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

'boeie' ... doe niet zo kansloos...
is niet kansloos is realistisch
With four other people
And aliens
  woensdag 21 december 2005 @ 15:58:44 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33277169
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:39 schreef Etcetera het volgende:

[..]

is niet kansloos is realistisch
nee het is voor losers die boeit het niet of ze iets halen of niet, maar intussen moeten ze het wel overdoen. Dát is pas leuk met een kutvak weet jij alles van
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage woensdag 21 december 2005 @ 17:19:48 #247
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_33280115
Pragmatiek
kom nog wel dingen tegen trouwens die er mee te maken hebben, vond ik wel grappig
With four other people
And aliens
  woensdag 21 december 2005 @ 17:46:22 #248
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_33281003
quote:
Vraag maar raak. Ik studeer KI aan de RUG, ondertussen ook alweer een tijdje.

Over wat je ermee kan worden: dit is inderdaad een lastige vraag, er zijn nogal wat plekken waar je terecht kunt komen. Het erg af van je afstudeerrichting en waar je specifieke interesses liggen. In de praktijk komen KI-afgestudeerden eigenlijk best goed aan een baan.

En meteen een wedervraag: wat lijkt je leuk aan KI en wat verwacht je ervan?
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_33673577
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:46 schreef Marialice het volgende:

[..]

Vraag maar raak. Ik studeer KI aan de RUG, ondertussen ook alweer een tijdje.

Over wat je ermee kan worden: dit is inderdaad een lastige vraag, er zijn nogal wat plekken waar je terecht kunt komen. Het erg af van je afstudeerrichting en waar je specifieke interesses liggen. In de praktijk komen KI-afgestudeerden eigenlijk best goed aan een baan.

En meteen een wedervraag: wat lijkt je leuk aan KI en wat verwacht je ervan?
Ik heb alle folders doorgespit, en op internet over ki gelezen.
Het lijkt mij een interessante opleiding:de werking van het brein.
Toen ik over ki las sprak alles mij eigenlijk wel aan, maar uit ervaring weet ik dat
ik van de een op de andere opleiding kom.
Maar ik ga denk ik wel meelopen met "een dag student" in maart.
Ik doe Nu E & M, en aangezien je KI kan doen met E & M is dit helemaal mooi.
Hoe erg belangrijk is wiskunde in de opleiding? en aan welk vlak besteedt de RuG de meeste aandacht (technische, filosofische of psychologische kant).
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33686760
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ga voor Planologie . Leuke studie aan een gezellige kleine faculteit .
En kun je de hele dag het Ibn Batuta ( met waarschijnlijk heel veel spelfouten ) lied zingen !

woensdag 4 januari 2006 @ 10:43:24 #251
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33686859
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 21:54 schreef MmadviewW het volgende:

[..]

Ik heb alle folders doorgespit, en op internet over ki gelezen.
Het lijkt mij een interessante opleiding:de werking van het brein.
Toen ik over ki las sprak alles mij eigenlijk wel aan, maar uit ervaring weet ik dat
ik van de een op de andere opleiding kom.
Maar ik ga denk ik wel meelopen met "een dag student" in maart.
Ik doe Nu E & M, en aangezien je KI kan doen met E & M is dit helemaal mooi.
Hoe erg belangrijk is wiskunde in de opleiding? en aan welk vlak besteedt de RuG de meeste aandacht (technische, filosofische of psychologische kant).
wiskunde is wel belangrijk volgens mij. Ik heb ook nog eens aan KI gedacht, maar mijn wiskunde B is niet om over naar huis te schrijven, dus ben ik maar van dat idee afgestapt Het leuke aan KI is wel dat het zo veelzijdig is. Verschillende opleidingen zijn erbij betrokken (ook Algemene Taalwetenschap), dus je kunt idd verschillende kanten op.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:45:02 #252
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33686903
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:19 schreef Etcetera het volgende:
Pragmatiek
kom nog wel dingen tegen trouwens die er mee te maken hebben, vond ik wel grappig
één ding moet ik de docent nageven: zijn methode werkt wél. De inhoud van veel vakken ben ik na korte tijd alweer vergeten, maar ik kan nu nog vrij moeiteloos mijn vriend helpen die nu ook pragmatiek doet (en denkt dat hij het wel in één keer gaat halen, wat een giller )
Niet meer actief op Fok!
pi_33690977
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:39 schreef Haushofer het volgende:

[..]

En kun je de hele dag het Ibn Batuta ( met waarschijnlijk heel veel spelfouten ) lied zingen !

Rood en wit zijn onze kleuren,
Ons symbool is een kameel

.

Ach het is wel een gezellige en vooral erg actieve faculteitsvereniging.
pi_33692584
Weten jullie trouwens wat de goede wijken in Groningen zijn om te gaan wonen?
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33692945
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:39 schreef MmadviewW het volgende:
Centrum .

En als dat niet lukt b.v. Korrewegwijk daar wonen veel studenten. Probeer in elk geval Selwerd, Vinkhuizen en zeker Beijum en Leeuwenborg te ontwijken.
pi_33693082
Korrewegwijk
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:56:05 #257
82589 S-Two
barba macacu
pi_33693233
Zeeheldenbuurt

Komende maandag trouwens een lezing van Gerrit Zalm .
pi_33693797
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Centrum .

En als dat niet lukt b.v. Korrewegwijk daar wonen veel studenten. Probeer in elk geval Selwerd, Vinkhuizen en zeker Beijum en Leeuwenborg te ontwijken.
Waarom? Selwerd heb ik gezeten, vond het wel aardig. Leuke ganggenoten, en toen iig nog niet zo duur. Alleen heerst er wat een ziekenhuissfeertje, ( grauwe gangen enzo ) maar je zit mooi dicht bij het Zernike en hebt snel internet. Vinkhuizen woont mn vriendin, en ze zit er prima. Mooie kamer, lekker goedkoop ( ken er mensen die er voor minder dan 130 euro inclusief zitten op ca 14 m2 ). En ja, je moet in plaats van 10 minuten een kwartiertje naar het centrum fietsen, maar that's it. Kan er zelf het drama er niet van in zien. Hoor dit soort verhalen inderdaad wel van meer mensen, maar Vinkhuizen is zo gek nog niet. Beijum en Leeuwenborg ken ik verder niet.
pi_33693843
Een goede vriend van me woont in vinkhuizen en je zit dan gewoon overal een eind vandaan. Maar ach ikmag ook niet klagen heb een lekker stekkie in het centrum .
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:17:13 #260
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_33693879
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:56 schreef S-Two het volgende:

Komende maandag trouwens een lezing van Gerrit Zalm .
Tof, waar?
Edit. Oh daar.
Ook toegankelijk voor WO-studenten? Zo niet, dan zijn jullie net meer welkom in de UB

[ Bericht 16% gewijzigd door JimmyJames op 04-01-2006 14:24:42 ]
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:43:34 #261
82589 S-Two
barba macacu
pi_33696555
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 14:17 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Tof, waar?
Edit. Oh daar.
Ook toegankelijk voor WO-studenten? Zo niet, dan zijn jullie net meer welkom in de UB
Ik doe zelf WO en kreeg een brief thuis dus ik neem aan van wel ja
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:44:24 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33696588
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:39 schreef MmadviewW het volgende:
ik woon in de Rivierenbuurt en er is hier bijna geen criminaliteit. Ik kan gerust m'n fiets een paar nachten buiten laten staan zonder dat 'ie gejat of vernield wordt

En idd, niet in Beijum, Lewenborg, Vinkhuizen, Selwerd gaan wonen. Stikt daar van de tokkies.
Niet meer actief op Fok!
pi_33696719
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:43 schreef S-Two het volgende:

[..]

Zondag maar ff kijken of er iets op de deurmat ligt...
quote:
ik woon in de Rivierenbuurt en er is hier bijna geen criminaliteit. Ik kan gerust m'n fiets een paar nachten buiten laten staan zonder dat 'ie gejat of vernield wordt

En idd, niet in Beijum, Lewenborg, Vinkhuizen, Selwerd gaan wonen. Stikt daar van de tokkies.
Op de 28ste is er in het huis tegenover ons nog ingebroken
Getuigen worden verzocht zich te melden bij de politie
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:01:47 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33697289
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:48 schreef Mighty_Mouse het volgende:

[..]

Zondag maar ff kijken of er iets op de deurmat ligt...
[..]

Op de 28ste is er in het huis tegenover ons nog ingebroken
Getuigen worden verzocht zich te melden bij de politie
bijna geen criminaliteit zei ik
Niet meer actief op Fok!
pi_33699372
Selwerd, Vinkhuizen en zeker Beijum en Leeuwenborg en oosterparkwijk vermijden?

En hoogkerk, dat is wel wat of niet Ben daar vorige week geweest
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:52:03 #266
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_33701100
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:43 schreef S-Two het volgende:

[..]

Dan ga ik ook maar, altijd al van gedroomd hem in levende lijve te zien
Waar is het precies en hoe laat?
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:53:16 #267
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_33701135
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:58 schreef MmadviewW het volgende:

En hoogkerk, dat is wel wat of niet Ben daar vorige week geweest
Dat is buiten de stad. De Oranjebuurt is ook aardig trouwens.
pi_33701252
Selwerd is wat mij betreft nog niet zo slecht, er komen steeds meer mensen die pas afgestudeert zijn te wonen, en elke buurt heeft zijn Tokkies..

Ik woon vlakbij Selwerd 1 in een portiekflat, en dat is zeker goed uit te houden, er loopt hier echter wel wat jeugd rond die het nodig vind de boel te vernielen, maar ook daar hebben wij verder weinig/geen last van
pi_33704033
In selwerd staan wel aardige woningen, is dat die wijk (bijna) naast het Zernike?
Het is daar dus crimineel, maar dat lijkt ook weer mee te vallen?
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_33704857
Mja, in Vinkhuizen wordt dan wel weer ingebroken, ik had een paar maand terug nog met mn vriendin een inbreker die de deur op haar kamer er uit wou knallen terwijl we filmpje lagen te kijken En hij zei dat ie van de politie was terwijl hij door het raam weer naar buiten kroop, maar dat geloofden we niet zo. En toen was ie weg.
pi_33705692
Ben je er niet achter aan gegaan dan
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:19:07 #272
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_33705943
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 19:47 schreef Haushofer het volgende:
En hij zei dat ie van de politie was terwijl hij door het raam weer naar buiten kroop, maar dat geloofden we niet zo. En toen was ie weg.
pi_33706029
Het is in Selwerd veel en veel minder dan bv. in Vinkhuizen.

De jeugd die hier rondhangt vernielt alleen wat lantarenpalen en ruitjes enzo..
inbraken zijn hier volgens mij weinig..
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:24:10 #274
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_33706128
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:21 schreef teigan het volgende:

De jeugd die hier rondhangt vernielt alleen wat lantarenpalen en ruitjes enzo..
inbraken zijn hier volgens mij weinig..
Schappelijke jeugd
Is de UB de komende weekends tot 22:00 open? Want ik kan me in mijn kamer nauwelijks toeleggen op het bestuderen van al die saaie boeken
pi_33708060
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:11 schreef Mighty_Mouse het volgende:
Ben je er niet achter aan gegaan dan
Nee, de lampen waren allemaal uit op de kamer waar hij zat. En ik had liever geen mes tussen mijn ribben Maar er zullen vast heel veel heldhaftige studenten geweest zijn die hun leven zouden riskeren voor een wegwerpcamera
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:17:30 #276
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_33708197
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:13 schreef Haushofer het volgende:

[..]

voor een wegwerpcamera
Domme boef, ik was voor de laptop gegaan.
pi_33708292
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:13 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, de lampen waren allemaal uit op de kamer waar hij zat. En ik had liever geen mes tussen mijn ribben Maar er zullen vast heel veel heldhaftige studenten geweest zijn die hun leven zouden riskeren voor een wegwerpcamera
Mm in dat geval snap ik t wel...
pi_33708343
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:24 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Is de UB de komende weekends tot 22:00 open? Want ik kan me in mijn kamer nauwelijks toeleggen op het bestuderen van al die saaie boeken
Ja
pi_33709094
Ik signaleerde net biljetten met daarop waarschuwingen geen vreemden binnen te laten omdat een groep jongeren alle drie de Selwerd flats terroriseert. Ze worden o.a. verantwoordelijk gehouden voor inbraak. Ik heb gelukkig persoonlijk niets van die jongeren gemerkt, maar dit is toch best schrikken.

Ik woon dus in Selwerd flat 2.
pi_33715150
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 14:14 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Alleen heerst er wat een ziekenhuissfeertje, ( grauwe gangen enzo )
in de selwerd3-flat (die gele) zijn de gangen eind vorig jaar door de bewoners allemaal geverft...

nu heerst er bij mij dus een fijne intertoys-sfeer
pi_33722501
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:06 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik signaleerde net biljetten met daarop waarschuwingen geen vreemden binnen te laten omdat een groep jongeren alle drie de Selwerd flats terroriseert. Ze worden o.a. verantwoordelijk gehouden voor inbraak. Ik heb gelukkig persoonlijk niets van die jongeren gemerkt, maar dit is toch best schrikken.

Ik woon dus in Selwerd flat 2.
Hm, dat zijn dus ws. dezelfde jongeren waar ik het over heb, ik wist alleen niet dat ze de Selwerdflats ook te pakken namen...
Stomme is dat de buurtagent ws. heel goed weet wie het zijn, alleen moet er wel bewijs zijn en aangifte gedaan worden enzo
pi_33722699
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 00:26 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

in de selwerd3-flat (die gele) zijn de gangen eind vorig jaar door de bewoners allemaal geverft...

nu heerst er bij mij dus een fijne intertoys-sfeer
Dat vraagt om foto's!

(ik heb toevallig in een gekke bui pasgeleden foto's gemaakt van gang negen noord in Selwerd 2..)
pi_33722726
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:09 schreef teigan het volgende:

[..]

Hm, dat zijn dus ws. dezelfde jongeren waar ik het over heb, ik wist alleen niet dat ze de Selwerdflats ook te pakken namen...
Stomme is dat de buurtagent ws. heel goed weet wie het zijn, alleen moet er wel bewijs zijn en aangifte gedaan worden enzo
Ik heb het idee dat dat niet lang op zich zal laten wachten dan.
pi_33739110
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:17 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat vraagt om foto's!

(ik heb toevallig in een gekke bui pasgeleden foto's gemaakt van gang negen noord in Selwerd 2..)
foto:

vrijdag 6 januari 2006 @ 15:40:48 #285
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_33768112
quote:
Leadership Panel: Minister Zalm
Maandag 9 januari zal Gerrit Zalm, Minister van Financiën, in het kader van het Leadership Panel een lezing verzorgen. De lezing begint om 17.00 u en vindt plaats in de Blauwe Zaal. Iedereen die geïntereseerd is, is welkom.
Waar is de Blauwe Zaal ergens?
pi_33768412
Ik zit in een gewone flat in Selwerd (gezinsflat met 2 anderen, waarvan 1 student) en heb nog niet ergens last van gehad (vandalisme ofzo). Het is zo'n 6 minuten fietsen naar Zernike en 10 naar het centrum, wat ik nog heel redelijk vind. Ik zit hier goed . Volgens mij worden er in de Korrewegwijk meer fietsen gestolen, omdat daar meer studenten zitten...en dus meer fietsen .
Enige wat ik ben tegengekomen, was een dronken oude knaap die aan me ging hangen
  vrijdag 6 januari 2006 @ 17:18:38 #287
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33771822
Ik ken iemand die ook in Selwerd heeft gewoond. Toen een huisgenoot over haar afwas heen kotste, stapte ze op
Niet meer actief op Fok!
pi_33772207
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:15 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

foto:

[afbeelding]
Netjes!

Ter contrast:

Gang negen noord
pi_33772299
Hey wat leuk! een RuG slowchat! (beetje laat maar och) 1ejaars Geschiedenis meld zich. Ik zit momenteel in de UB op de 1e verdieping achter zo'n computer. Zijn er meer fokkers aanwezig?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 17:45:48 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33772658
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:32 schreef blue.eyes het volgende:
Hey wat leuk! een RuG slowchat! (beetje laat maar och) 1ejaars Geschiedenis meld zich. Ik zit momenteel in de UB op de 1e verdieping achter zo'n computer. Zijn er meer fokkers aanwezig?
ja ik ik zit twee pc's achter je
oh, en de pc's zijn alleen bedoeld voor bibliotheektoepassingen
Niet meer actief op Fok!
pi_33772705
kijkt om zich heen
pi_33772725
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja ik ik zit twee pc's achter je
oh, en de pc's zijn alleen bedoeld voor bibliotheektoepassingen
dan moet er nog een fokker zijn, want ik zit bijna helemaal aan de andere kant
  vrijdag 6 januari 2006 @ 17:49:31 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33772751
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:48 schreef blue.eyes het volgende:

[..]

dan moet er nog een fokker zijn, want ik zit bijna helemaal aan de andere kant
het was een grapje ik was al bang dat jij zou zeggen: ik zit bij de laatste rij pc's
Niet meer actief op Fok!
pi_33772923
't was druk in de UB deze week.
pi_33772968
tentamenperiode hè, schijnt normaal te zijn heb ik ergens gelezen.
pi_33772982
Ja dat klopt wel maar het verbaasde me dat het ook in deze 'vakantieweken' zo druk was.
pi_33773648
Volgens mij heeft iedereen dat, zoiets van "zal wel lekker rustig zijn" en dan kom je daar en dan is het er stampvol, juist omdat iedereen een rustige plek verwacht
Weet trouwens ook al weer waar ik dat had gelezen dat het zo druk was in de tentamenperiode. Stond een tijdje terug een artikel in de UK over de 1mansfractie Calimero (ofzo...) die de HBO-ers tijdens de tentamenperiode uit de UB wou weren omdat die HBO'ers plekker innamen van 'de echte studenten'... Toen had ik dus inderdaad wel iets van "whooow..."(Albert Heijn-reclame-figuur-imitatie)
pi_33775882
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:40 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Waar is de Blauwe Zaal ergens?
Blauwe Zaal... in welk gebouw?? In het UMCG is er ook een Blauwe Zaal, vlakbij de fontein (wordt wel aangegeven), maar voor hetzelfde geld heeft het Academiegebouw ook een Blauwe Zaal
pi_33775941
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:15 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

foto:

[afbeelding]
Meen je, is dit het resultaat?! OMG, wat vreselijk haha.
Het wordt tijd dat ik een vriendin die in de gele Selwerd woont, weer eens ga opzoeken (zij heeft een feest 'moeten' afzeggen omdat ze verven moest...).
pi_33778465
het was aan de inwoners van de gang om de kleuren naar eigen inzicht te gebruiken. de kleuren werden aangeleverd, er moest in grote vlakken geverfd worden.

helaas was er geen wit, moest geel 3x worden gedaan (fijn, kruidvat verf) en kregen we de uiteindelijke kleuren en richtlijnen pas laat te horen
pi_33779205
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 20:39 schreef Doc__Zenith het volgende:
het was aan de inwoners van de gang om de kleuren naar eigen inzicht te gebruiken. de kleuren werden aangeleverd, er moest in grote vlakken geverfd worden.

helaas was er geen wit, moest geel 3x worden gedaan (fijn, kruidvat verf) en kregen we de uiteindelijke kleuren en richtlijnen pas laat te horen
Ach joh, ik heb nog veel liever jouw gang dan mijn gang qua kleuren.. Niet klagen
pi_33793944
ik mag hier ook meedoen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')