abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31314619

Rijksuniversiteit Groningen Slowchattopic @FOK!

Hoi! Welkom bij de eerste poging een RuG slowchat te starten!

Links
RuG website
Nestor elektronische leeromgeving
Studenten webmail

Faculteiten

Faculteit Bedrijfskunde, Economische Wetenschappen & Ruimtelijke Wetenschappen

Faculteit der Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap

Faculteit der Letteren

Faculteit der Medische Wetenschappen, Tandheelkunde & Farmacie

Faculteit der Gedrags- en Maatschappijwetenschappen

Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Faculteit der Wijsbegeerte

Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_31314644
* m021 is zelf eerstejaars geneeskunde
pi_31316178
* Knakker meldt

5e jaars Econometrie... woon op dit moment alleen in Lausanne om aan de universiteit aldaar wat vakjes te volgen
pi_31316879
* teigan meldt zich ook

Alweer 7de jaars, bachelor scheikunde is binnen, nu de master Educatie nog..
Hoort een onderzoeksstage bij bij scheikunde, en daar zit ik nu in vast....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_31318659
* ik meld mij

Eerstejaars Psychologie
Inactief Tweedejaars Economie & Management (1 vak herkansen voor behalen van propedeuse)
pi_31329142
* DevilsAndDust meldt zich ook

Tweedejaars Nederlands.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_31333114
4e jaars natuurkunde . Leuk om es al die faculteiten te zien, ben ik verder niet zo van op de hoogte
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 oktober 2005 @ 14:12:30 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_31333416
Een goed initiatief om zo'n topic te starten

Ben zelf 3e jaars Economie & Management
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_31334207
Ik mis de locatie van Biologie, is wel geen factulteit op zich, maar toch...:P
pi_31334387
*Martydekale meld zich ook.
2e jaars fiscale economie
pi_31335095
*Meldt

3e jaars geschiedenis.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_31335172
1e Jaars Rechten.
pi_31336587
Vierdejaars Natuurkunde, Master (wetenschaps)communicatie.
Hoi.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_31337146
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:50 schreef Singa het volgende:
Ik mis de locatie van Biologie, is wel geen factulteit op zich, maar toch...:P
Ik heb maar alleen even de hoofdgebouwen van elke faculteit neergezet, anders wordt het wel een heel lange lijst.

De echte reden is dat op de website van de RuG geen foto's staan van de andere gebouwen.
pi_31353559
goh, FWN is ruim vertegenwoordigt, grappig zeg...
alleen wel flauw heren dat jullie geen foto hebben staan, nu weet ik nog niet of ik jullie wel een tegen ben gekomen in de kantine...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_31356572
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:02 schreef teigan het volgende:
alleen wel flauw heren dat jullie geen foto hebben staan, nu weet ik nog niet of ik jullie wel een tegen ben gekomen in de kantine...
* Maethor kijkt in teigans fotoboek...

Kan niet zeggen dat ik je eerder gezien heb. Ik kom daarnaast niet echt vaak in de kantine.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_31357082
ach, zoveel ben ik er het laatste jaar ook niet geweest hoor... Net sinds anderhalve maand ofzo kom ik er weer elke dag...
MAar jij doet een Communicatiemaster, dus daar had ik je nog eens tegen kunnen komen..
Moet je Ontwerpen nog volgen?
pi_31357178
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:02 schreef teigan het volgende:
Ik ben je ook nog niet tegengekomen, geloof ik Kom wel es bij Bernoulli trouwens. En die foto heb ik bij gebrek aan beter toch maar weer weggehaald.
pi_31359322
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:59 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik ben je ook nog niet tegengekomen, geloof ik Kom wel es bij Bernoulli trouwens. En die foto heb ik bij gebrek aan beter toch maar weer weggehaald.
Ja, dat van Bernoulli wist ik, elke keer als ik jou op fok! tegenkom vraag je of ik Jan Willem ken.....
pi_31359877
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:23 schreef teigan het volgende:

[..]

Ja, dat van Bernoulli wist ik, elke keer als ik jou op fok! tegenkom vraag je of ik Jan Willem ken.....
Nounou, dat valt toch ook wel mee. Eén keer in je fotoboek ofzo.
pi_31360679
ik geloof twee keer....
Kun je nagaan hoevaak ik je tegenkom hier....
pi_31363476
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:54 schreef teigan het volgende:
ach, zoveel ben ik er het laatste jaar ook niet geweest hoor... Net sinds anderhalve maand ofzo kom ik er weer elke dag...
MAar jij doet een Communicatiemaster, dus daar had ik je nog eens tegen kunnen komen..
Moet je Ontwerpen nog volgen?
Daar ben ik net mee begonnen; ben nu bezig met ComPres. Ontwerpen wil ik nog wel volgen.
pi_31364825
ik ga Ontwerpen in februari doen, wilde het al in september doen, maar toen gooiden ze het rooster om...
Compres heb ik in 2003 al gedaan, toen was het nog de oude variant
  Redactie Frontpage woensdag 12 oktober 2005 @ 20:03:45 #24
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_31391251
Telt een voormalig RuG studentje ook? heb 2 jaar nederlands gedaan

zit nu op de hanze, maarre.... RuG was wel beter
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_31391408
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 20:03 schreef Etcetera het volgende:
Telt een voormalig RuG studentje ook? heb 2 jaar nederlands gedaan

zit nu op de hanze, maarre.... RuG was wel beter
ik doe nu Nederlands
Mag ik vragen waarom je bent gestopt?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Redactie Frontpage woensdag 12 oktober 2005 @ 20:23:23 #26
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_31391582
Ik vond de studie niet interessant genoeg, en het was me net een stapje te moeilijk. als je een week moet blokken en dan nog maar net een 5 of 6 haalt moet je op een gegeven moment je conclusies trekken

doe nu Communicatiesystemen, bevalt uitstekend
With four other people
And aliens
pi_31392761
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 20:03 schreef Etcetera het volgende:
Telt een voormalig RuG studentje ook?
Nee! Naar het Hanze topic jij!

Natuurlijk mag het, dit topic is bedoeld voor iedere student / oud-student / toekomstig student / geïnteresseerde / whatever.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 oktober 2005 @ 22:18:41 #28
Maffe Fries
pi_31394655
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:17 schreef PetraV het volgende:
* ik meld mij

Eerstejaars Psychologie
Inactief Tweedejaars Economie & Management (1 vak herkansen voor behalen van propedeuse)
Waarom ben je eigenlijk gestopt met economie & management?
pi_31415146
* du_ke meldt zich.

2e jaars aan de RuG. Na een hbo opleiding nu via een schakeljaar begonnen aan de master environmental and infrastructure planning.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31438921
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:23 schreef teigan het volgende:

[..]

Miel neem ik aan? Ipv mijn eigen persoontje

Maar goed, derdejaars scheikunde meldt zich
pi_31438982
ja, die andere......
de enige Jan Willem ie ik van naam/gezicht ken ben jij, ook al ben je dus 4 jaar na mij begonnen...
pi_31442704
woei * jeloo zich ook meldt

2de jaars tbk atm
the best is yet to come undone
pi_31452501
Ik wil ook naar de RuG volgend jaar Waarschijnlijk ga ik accountancy doen, ben er nog niet helemaal uit. Eerst maar m'n vwo papiertje halen
pi_31515703
Ik wilde de kant op van Human Resource Management, daar kun je binnenkomen met Bachelor Bedrijfskunde, Economie & Management of Psychologie. Ik vond Economie & Management echt te saai voor woorden, het had ook helemaal niks met menselijkheid te maken binnen het bedrijfsleven terwijl het management moest betreffen.
Ik ben bij Labberte gaan praten bij bedrijfskunde en die adviseerde mij Psychologie te gaan doen, omdat je bij bedrijfskunde ook het technische proces moest interesseren en dat deed mij totaal niets. Na Bachelor Psychologie kan ik dus verdergaan met Arbeids Organisatie en Personeelspsychologie of Human Resource Management master bij bedrijfskunde, maar denk dat ik bij Psychologie blijf. Net wat menselijkere kant van bedrijfsleven, want bij Human Resource Management master gaat het ook alleen maar over cijfers en moet je tegenwoordig ook echt over het hele bedrijf meepraten in plaats van alleen de human resources.......

Ik heb mijn propedeuse dan wel van Economie & Management op mijn CV staan, en er zijn niet veel afgestudeerd psychologen die dat hebben......
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waarom ben je eigenlijk gestopt met economie & management?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:40:44 #35
Maffe Fries
pi_31522941
Je hebt gelijk wat betreft de psychologische kant. Misschien dat dat komt bij Human Resource Management. Ik volg op dit moment wel het 2e jaars psychologievak Arbeids- Organisatie en Personeelspsychologie. Dat vak legt ook de nadruk op de psychologische kant, wat er inderdaad bij economie en management aan ontbreekt.
pi_31603862
Zijn er hier ook mensen die zich inzetten voor het onderwijs op de RUG? Opleidingscommissie's ed?
pi_31606645
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:57 schreef Haushofer het volgende:
Zijn er hier ook mensen die zich inzetten voor het onderwijs op de RUG? Opleidingscommissie's ed?
* Maethor meldt!

Ik zit sinds het begin van dit collegejaar in de opleidingscommissie van de MSc. Educatie en Communicatie in de Betawetenschappen.
pi_31610818
*Jurrio Meldt!
Eerstejaars bewegingswetenschappen (medische faculteit )
pi_31612104
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 19:43 schreef Jurrio het volgende:
*Jurrio Meldt!
Eerstejaars bewegingswetenschappen (medische faculteit )

De eerste in dit topic die in het zelfde gebouw zit als ik.
pi_31616066
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:57 schreef Haushofer het volgende:
Ik zit in jaarvertegenwoordiging van Psychologie met docenten, opleidingsdirecteur overleggen over onderwijskwaliteit etc.....
pi_31626984
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 20:45 schreef m021 het volgende:

[..]

De eerste in dit topic die in het zelfde gebouw zit als ik.
Hehe nouuuuu ja kijk, ik heb college in de zaal van Psychiatrie, dus niet echt in "het" gebouw, maar links ernaast...maar toch , ik kom wel veel in het hoofdgebouw. Bevalt het? Snijzaal
pi_31632250
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:32 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Hehe nouuuuu ja kijk, ik heb college in de zaal van Psychiatrie, dus niet echt in "het" gebouw, maar links ernaast...maar toch , ik kom wel veel in het hoofdgebouw. Bevalt het? Snijzaal
Hehe ja, ik bedoelde ook niet dat je fulltime in "het" gebouw ( ) moest zitten.

Snijzaal is idd interessant. Alleen die formaldehydegeur...
pi_31635112
"meldt"

Aankomend student American Studies! :-) heb er zin in
pi_31635224
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:07 schreef m021 het volgende:

[..]

Hehe ja, ik bedoelde ook niet dat je fulltime in "het" gebouw ( ) moest zitten.

Snijzaal is idd interessant. Alleen die formaldehydegeur...
Whaha ik weet ik weet ...
ja die geur, heerlijk, vooral als je 's avonds aan het eten bent, "goh lekker snijzaal!" ...
Maar altijd beter dan een echte lijkengeur....dunkt mij.
Maar in welke zaal zit jij dan?
  zondag 23 oktober 2005 @ 02:43:35 #45
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_31645715
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:49 schreef PetraV het volgende:
Ik ben bij Labberte gaan praten bij bedrijfskunde en die adviseerde mij Psychologie te gaan doen, omdat je bij bedrijfskunde ook het technische proces moest interesseren en dat deed mij totaal niets.
FOK! is wel de laatste plaats waar ik een Labberté referentie had verwacht...
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_31648033
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:36 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Whaha ik weet ik weet ...
ja die geur, heerlijk, vooral als je 's avonds aan het eten bent, "goh lekker snijzaal!" ...
Maar altijd beter dan een echte lijkengeur....dunkt mij.
Maar in welke zaal zit jij dan?
Idd ja. Na snijzaalpracticum gaat opeens al je eten naar formaldehyde ruiken.

Welke zaal? Snijzaal bedoel je (is toch maar 1 van?) of bedoel je gebouw?
pi_31649205
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:17 schreef Maethor het volgende:

[..]

* Maethor meldt!

Ik zit sinds het begin van dit collegejaar in de opleidingscommissie van de MSc. Educatie en Communicatie in de Betawetenschappen.
Hey, dat wist ik niet
pi_31649391
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 11:57 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hey, dat wist ik niet
Tja... ze hadden mensen nodig en ik dacht waarom niet?
Ik krijg er zelfs voor betaald.
pi_31653203
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 10:17 schreef m021 het volgende:

[..]

Idd ja. Na snijzaalpracticum gaat opeens al je eten naar formaldehyde ruiken.

Welke zaal? Snijzaal bedoel je (is toch maar 1 van?) of bedoel je gebouw?
Ja ik bedoel de collegezaal waar je altijd zit...wij hebben altijd college in dezelfde zaal...voor zover ik weet is er inderdaad maar 1 snijzaal...echter er is nog een andere ruimte waar preparaten liggen, dat is links als je de garderobe uitkomt (normaliter ga je rechts )...daar zag ik laatst een deur openstaan en daar lagen ook (in dat groene plastic verpakte) preparaten op tafels. Waarschijnlijk is dat de praktijkruimte van de preparateurs .
Wanneer hebben jullie trouwens anatomie tentamen? Of heb je dat al gedaan? Tandheelkunde had het afgelopen vrijdag volgens mij...ik heb het volgende week dinsdag .
pi_31653384
Wij hebben in verschillende zalen college. Op dinsdag en woensdag in de Blauwe Zaal (umcg) en op donderdag in de Keuningzaal. Soms ook in 021.

Geen idee wanneer ik anatomie tentamen heb.
pi_31661128
Blauwe Zaal nog nooit van gehoord...Keunigzaal wel en 021 lijkt mij gewoon een kamernummer ...
Hehehe, heb je überhaupt al wel anatomiecollege gehad dan? Want je bent dus al wel in de snijzaal geweest, of was dat niet zo vaak...

Nu aan het studeren voor "Inleiding in de Bewegingswetenschappen", kortom een vaag, algemeen, inleidend vak...gelukkig is het een tentamen met 75 meerkeuze vragen en 5 open vragen ..
pi_31662410
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 15:05 schreef Jurrio het volgende:
Blauwe Zaal nog nooit van gehoord...Keunigzaal wel en 021 lijkt mij gewoon een kamernummer ...
Hehehe, heb je überhaupt al wel anatomiecollege gehad dan? Want je bent dus al wel in de snijzaal geweest, of was dat niet zo vaak...
Uiteraard heb ik anatomiecolleges, je gaat niet onvoorbereid de snijzaal in.

En 021 is gewoon een collegezaal hoor. Hoofdgebouw in, rechtdoor lopen, dan zie je hem vanzelf wel aan de rechterkant (nog vóór het tweede trappenhuis en kantine).
pi_31681236
ik heb binnenkort een tentamen in de examenhal paddepoel.. Kan iemand mij vertellen waar dat is een adres ofzo... Zal wel ergens op zernike liggen maar waar :S?

bvd
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_31681500
is dat niet gewoon die rode blokkendoos op het zernike? Als je uitstapt op het zernikeplein zie je hem al gelijk...

Is er nog iemand naar de zorgmarkt van VOS en SOG geweest? Ik had wel willen gaan, maar mijn destillatie liet me niet gaan....
Was het nuttig?
pi_31681517
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 12:06 schreef Maethor het volgende:

[..]

Tja... ze hadden mensen nodig en ik dacht waarom niet?
Ik krijg er zelfs voor betaald.
hoeveel tijd gaat er nou dan in zoiets zitten???
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:25:42 #56
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_31681663
* SuperWeber is biologiestudent a/d RuG
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_31682319
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 15:59 schreef groggy het volgende:
ik heb binnenkort een tentamen in de examenhal paddepoel.. Kan iemand mij vertellen waar dat is een adres ofzo... Zal wel ergens op zernike liggen maar waar :S?

bvd
Als je het Zerniketerrein op komt is het aan het einde helemaal rechts.
pi_31683122
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 16:16 schreef teigan het volgende:

[..]

hoeveel tijd gaat er nou dan in zoiets zitten???
Heel weinig, vandaar ook mijn verbazing over de vergoeding. Zo uit mijn hoofd zijn er dit jaar vier bijeenkomsten à 1.5 uur. Daarbij komt nog wat thuiswerk zoals notulen uitwerken of iets dergelijks. Maar da's allemaal goed te overzien dus.

En wat betreft die Examenhal... 'helemaal aan het eind' moet je dan niet te letterlijk nemen, dan kom je bij het Kernfysisch Versneller Instituut terecht. Als je op de Zonnelaan rijdt ga je op een gegeven moment onder een viaduct door (dan ben je op het Zerniketerrein). Eerst heb je rechts een gebouw wat volgens mij met 'security' te maken heeft, en dan komt er rechts een heel groot gebouw: het Natuur- en Chemiecomplex. Als je die voorbij bent zie je aan je rechterhand de Examenhal.
pi_31683361
De tentamenhal ligt inderdaad aan het Zernikeplein (waar de bussen van en naar vertrekken)
pi_31685388
oke mensen bedankt dat gaat hopelijk lukken :p
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_31685494
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:51 schreef Maethor het volgende:

[..]

Heel weinig, vandaar ook mijn verbazing over de vergoeding. Zo uit mijn hoofd zijn er dit jaar vier bijeenkomsten à 1.5 uur. Daarbij komt nog wat thuiswerk zoals notulen uitwerken of iets dergelijks. Maar da's allemaal goed te overzien dus.
Dat klinkt inderdaad wel goed..... HEbben ze niet nog iemand nodig??

dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:23:05 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31685551
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:11 schreef m021 het volgende:
Natuurlijk mag het, dit topic is bedoeld voor iedere student / oud-student / toekomstig student / geïnteresseerde / whatever.
In dat geval. Doctoraal Nederlandse taal- en letterkunde.

(en alweer 4 jaar weg uit Groningen.... )
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_31686479
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:20 schreef teigan het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad wel goed..... HEbben ze niet nog iemand nodig??

Ik weet niet zeker of de vacature die ik nu opgevuld heb de enige is. Neem even contact op met de voorzitter van de commissie, zou ik zeggen. Zijn e-mailadres staat in de EC-studiegids onder paragraaf 2.5.
pi_31686497
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:17 schreef groggy het volgende:
oke mensen bedankt dat gaat hopelijk lukken :p
Het tentamen ook?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:16:19 #65
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_31686590
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:11 schreef m021 het volgende:

[..]

*meldt

Doctoraal Geschiedenis en Journalistiek ('03), en nu keihard aan het werk in de randstad

Groningen...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_31686694
Hey Groggy, wat voor studie doe jij?

Aangezien ik morgen ook in de examenhal Paddepoel moet zijn...van 9 tot 12 ofzo..f*ckzooi.
hehe ik wist ook niet waar die zaal zit, dus komt me dit nu ff mooi uit. Nu deze informatie ff doorseinen naar alle studiegenoten die er ook geen idee van hebben .

En btw...volgens mij heb ik die zaal 021 inderdaad dan wel een keer gezien, staat me wel iets van mij
Je kàn onvoorbereid de snijzaal in hoor, gewoon lange witte jas aandoen en ze laten je binnen, no problem! Heb je geen colleges voor nodig.
pi_31686746
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:10 schreef Maethor het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker of de vacature die ik nu opgevuld heb de enige is. Neem even contact op met de voorzitter van de commissie, zou ik zeggen. Zijn e-mailadres staat in de EC-studiegids onder paragraaf 2.5.
ik neem aan dat het dezelfde is als die op www.rug.nl/ec staat, dhr. v. M. dus...

btw, dan kom jij zeker ook in de almanak van de ecmaster die ze willen maken..

aardige vent is dat...

[ Bericht 4% gewijzigd door teigan op 25-10-2005 21:55:30 ]
pi_31686991
*meldt*

Tweedejaars American Studies.
pi_31687192
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:24 schreef teigan het volgende:

[..]

ik neem aan dat het dezelfde is als die op www.rug.nl/ec staat, dhr. v. M. dus...
Dat is hem inderdaad. Ik dacht, ik gooi die naam hier niet op het forum.
quote:
btw, dan kom jij zeker ook in de almanak van de ecmaster die ze willen maken..
Weet ik niet zeker. Ik hoorde van een ander commissielid dat er één in de maak was (dat deed ze er ook nog bij) maar ik ben niet benaderd voor gegevens ofzo.
quote:
aardige vent is dat...
Zeker! Ik ben sowieso erg te spreken over de docenten die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Vooral ook omdat het voor een deel alfa's zijn, dat maakt de colleges weer heel anders dan ik tot nu toe gewend was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maethor op 25-10-2005 22:03:21 ]
pi_31687214
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:35 schreef Black_Tulip het volgende:
*meldt*

Tweedejaars American Studies.
Een voormalig studiegenoot van me (Natuurkunde dus) doet dat nu ook.
pi_31687239
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:21 schreef Jurrio het volgende:
Hey Groggy, wat voor studie doe jij?

Aangezien ik morgen ook in de examenhal Paddepoel moet zijn...van 9 tot 12 ofzo..f*ckzooi.
hehe ik wist ook niet waar die zaal zit, dus komt me dit nu ff mooi uit. Nu deze informatie ff doorseinen naar alle studiegenoten die er ook geen idee van hebben .

En btw...volgens mij heb ik die zaal 021 inderdaad dan wel een keer gezien, staat me wel iets van mij
Je kàn onvoorbereid de snijzaal in hoor, gewoon lange witte jas aandoen en ze laten je binnen, no problem! Heb je geen colleges voor nodig.
Vroeger kregen eerste jaars nog van die kaartjes met alle gebouwen erop. Is dat nu in het kader van de bezuinigingen (dacht dat alleen Letteren daaraan deed trouwens) ook afgeschaft?

Oh ja, de tentamenhal is ubergezellig
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_31687461
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:45 schreef Maethor het volgende:

[..]

Dat is hem inderdaad. Ik dacht, ik gooi die naam hier niet op het forum.
[..]
Is misschien wel zo aardig, ik heb het aangepast
quote:
Weet ik niet zeker. Ik hoorde van een ander commissielid dat er één in de maak was (dat deed ze er ook nog bij) maar ik ben niet benaderd voor gegevens ofzo.
[..]
Ik heb mijn gegeven al door moeten geven, ik kan je het mailtje wel even doorsturen anders, misschien dat ze niet iedereen hebben.. Sta je officieel ingeschreven(zal wel..)(als je het mailtje nog wil, kun je mij dan ff mailen-> zie profiel)
quote:
Zeker! Ik ben sowieso erg te spreken over de docenten die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Vooral ook omdat het voor een deel alfa's zijn, dat maakt de colleges weer heel anders dan ik tot nu toe gewend was.
Ja, dat is wel leuk, ik vond de meeste docenten ook wel leuk.. Ik kom nu vaak bij de studieadviseur vanwege mijn vertragingen, en dat is ook echt een goede.. MAar ik vond het in het begin zeker wel wennen
pi_31687482
Sfeervol ook vooral .
pi_31687655
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:58 schreef teigan het volgende:

[..]

Is misschien wel zo aardig, ik heb het aangepast
Ik mijn quote van jou ook.
quote:
[..]

Ik heb mijn gegeven al door moeten geven, ik kan je het mailtje wel even doorsturen anders, misschien dat ze niet iedereen hebben.. Sta je officieel ingeschreven(zal wel..)(als je het mailtje nog wil, kun je mij dan ff mailen-> zie profiel)
Misschien ligt daar het probleem wel... Ik ben al begonnen met de master maar ik moet nog één tentamen overdoen uit mn bachelor. Dus strikt genomen ben ik nog geen masterstudent. Ach komt dat volgend jaar wel.
quote:
[..]

Ja, dat is wel leuk, ik vond de meeste docenten ook wel leuk.. Ik kom nu vaak bij de studieadviseur vanwege mijn vertragingen, en dat is ook echt een goede.. MAar ik vond het in het begin zeker wel wennen
Inderdaad, da's ook een prima kerel. Ik vind het ook wennen, het kost me allemaal wel veel energie. Maar ik vermaak me tot nu toe prima.
Zit je erg in de problemen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:38:59 #75
Maffe Fries
pi_31688337
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:47 schreef Blokhut het volgende:

Oh ja, de tentamenhal is ubergezellig
Zeker. Het is een grote kale ruimte. Die slecht geïsoleerd is, want je hoort iedere bus langskomen. En je moet hopen dat er niet te veel fouten in tentamens staan, want al ze beginnen met omroepen dan ben je je concentratie zo kwijt. En denk erom mobiele telefoon uit en in de tas Ze roepen dat altijd om.
pi_31689121
Danku Danku....:)
pi_31689122
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zeker. Het is een grote kale ruimte. Die slecht geïsoleerd is, want je hoort iedere bus langskomen. En je moet hopen dat er niet te veel fouten in tentamens staan, want al ze beginnen met omroepen dan ben je je concentratie zo kwijt. En denk erom mobiele telefoon uit en in de tas Ze roepen dat altijd om.
Ik had vandaag tentamen in de tennishal, komen er na 20 minuten twee surveillanten van een andere studie binnen die verkeerd ingedeelt waren. Op het rooster stond dat ze een tentamen moesten afnemen in de tentamenhal maar die zat vol

Ze moesten de hele rotzooi nog opbouwen dus we zaten kwartier lang in de herrie. Prutsers
pi_31694583
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:06 schreef Maethor het volgende:

Inderdaad, da's ook een prima kerel. Ik vind het ook wennen, het kost me allemaal wel veel energie. Maar ik vermaak me tot nu toe prima.
Zit je erg in de problemen?
Mwah, ik moet mijn onderzoek nog afmaken voordat ik ONtwerpen en mijn LIOstage kan doen... En hij houdt het in de gaten, omdat ik van half december tot half juni een deeltijd behandeling voor een eetstoornis heb ondergaan... En daarvoor liep ik ook alhelemaal vast in mijn onderzoek.. Vandaar nu dus de wat intensievere begeleiding..
pi_31717148
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:07 schreef teigan het volgende:

[..]

Mwah, ik moet mijn onderzoek nog afmaken voordat ik ONtwerpen en mijn LIOstage kan doen... En hij houdt het in de gaten, omdat ik van half december tot half juni een deeltijd behandeling voor een eetstoornis heb ondergaan... En daarvoor liep ik ook alhelemaal vast in mijn onderzoek.. Vandaar nu dus de wat intensievere begeleiding..
Oh, da's minder...
  zondag 30 oktober 2005 @ 17:13:57 #80
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_31813691
* Cybpraetorian meldt zich ook

na 4 jaar Hanze gedaan te hebben met de opleiding Bedrijfskundige Informatica, nu een 2 jarig masterprogramma RuG Bedrijfskunde. Zit nu dus effectief in het 3e jaar daarvan. Morgen 1e tentamen alweer.. The horror. Maar ik heb me hopelijk wel redelijk voor bereid...

Opdatum: oef, maar goed dat ik nog ff keek, kwam tot de conclusie dat ik niet helemaal wist waar de tentamen hal was... gelukkig weet ik het nu wel.....
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_31868328
Komende vrijdag is er een voorlichtingsdag, is het een aanrader om daar heen te gaan? Of kan je beter naar de open dag gaan?
pi_31872574
Voorlichtingsdagen zijn heel verhelderend. De voorlichtingen worden meestal door studenten gedaan, in tegenstelling tot op open dagen, waar docenten / coördinatoren meestal de voorlichting geven. Groot pluspunt dus.

Kijk er wel voor uit dat je het enthousiasme van de studenten niet interpreteert als maat voor hoe leuk een studie is. Aan het begin van een studie heeft men namelijk nogal eens de neiging om alles leuk te vinden, terwijl het later blijkt tegen te vallen. Ik ben zelf ooit voorgelicht door een student die heel enthousiast was, en enkele maanden later stopte met de studie.
pi_31872617
Zouden ze het bij de voorlichtingsdag op de Letterenfaculteit ook gaan hebben over de grote bezuinigingen vanwege het bijna onvermijdelijke faillisement?
pi_31881435
En volg naast de voorlichtingsdagen ook meeloopdagen enzo...dat geeft je een diepere blik in de studie, heb ik wel gedaan...en dat heeft mijn keuze alleen maar bevestigd , ben nog steeds blij met BW. Maar het kan dus ook andersom zijn (dat het teleurstellend is) en daar heb je later alleen maar profijt van.
pi_31889299
Inderdaad, vooral de Een Dag Student gelegenheden zijn aan te raden.
pi_31891344
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:13 schreef detulp050 het volgende:
Zouden ze het bij de voorlichtingsdag op de Letterenfaculteit ook gaan hebben over de grote bezuinigingen vanwege het bijna onvermijdelijke faillisement?
Ik denk het wel, wat ik uit de nieuwsbrief begrepen heb is dat de grote toename van studenten op de faculteit de oorzaak is van het begrotingstekort. Als ze slim zijn zeggen ze dat om mensen af te schrikken
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 november 2005 @ 17:25:39 #87
Maffe Fries
pi_31902124
Letteren krijgt over enkele jaren wel weer meer geld, als er weer wat meer afstuderen. Ze gaan op een voorlichtingsdag natuurlijk niet zeggen dat ze nu financieel wat krap bij kas zitten. Uiteindelijk als het echt niet meer gaat dan zullen andere faculteiten bij moeten springen. Ook de Bètafaculteit zit krap bij kas.
  woensdag 2 november 2005 @ 17:41:09 #88
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_31902591
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:13 schreef detulp050 het volgende:
Is het zo erg gesteld met de financieen van de faculteit?
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 2 november 2005 @ 17:45:29 #89
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_31902716
Oh, en een van mijn studiegenoten haat me maar ik weet niet wat ik haar heb misdaan
pi_31902767
Het is financieel zo erg gesteld met Letteren dat er geen nieuw personeel aangenomen wordt, geen studentassistenten aangenomen mogen worden en er bij ziekte geen geld is voor vervanging
  woensdag 2 november 2005 @ 17:51:47 #91
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_31902868
quote:
Op woensdag 2 november 2005 17:47 schreef detulp050 het volgende:
Het is financieel zo erg gesteld met Letteren dat er geen nieuw personeel aangenomen wordt, geen studentassistenten aangenomen mogen worden en er bij ziekte geen geld is voor vervanging
Vreemd, je zou denken dat met de enorme toestroom aan nieuwe studenten bij bepaalde letterenstudies, er veel geld in het laadje zou zijn gekomen.
pi_31903010
quote:
Op woensdag 2 november 2005 17:51 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Vreemd, je zou denken dat met de enorme toestroom aan nieuwe studenten bij bepaalde letterenstudies, er veel geld in het laadje zou zijn gekomen.
Niet dus, want door de grote toestroom moet er meer personeel aangenomen worden wat blijkbaar niet opweegt tegen de inkomsten die ze hierdoor genereren. Er staat wel ergens een nieuwsbrief over de financiele situatie van de faculteit op de site van letteren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 november 2005 @ 18:45:12 #93
Maffe Fries
pi_31904353
Het geld komt naar ik begrepen heb pas vrij als je afstudeert. Dat betekent dat letteren over enkele jaren weer meer geld krijgt. Tot die tijd moeten ze het met het beperkte budget doen.
pi_31904631
Peterselieman, je hebt gelijk....

Hier op de betafaculteit is het soms wel te merken. Zo zijn bv. alle glasblazers ontslagen, en als er eens iemand ziek is,m dan is het chemicalienmagazijn gelijk gesloten.....

Best vervelend..
  Redactie Frontpage donderdag 3 november 2005 @ 10:04:54 #95
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_31921015
als jullie het zo vervelend vinden start een fonds op "Help Letteren De Winter Door"

just kidding

moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik er weg ben wat dat betreft, alhoewel het op de hanze ook niet goed geregeld is in sommige gevallen.
With four other people
And aliens
pi_31931357
* koentjuh18 zit erook

3de jaars Accountancy student.. vandaag laaste tentamentje gehad, nu weekje vrij

Hoewel vrij, moet nog wat zaken regelen voor de studievereniging (pro-memorie)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 november 2005 @ 16:43:26 #97
Maffe Fries
pi_31932135
quote:
Op donderdag 3 november 2005 16:13 schreef koentjuh18 het volgende:
* koentjuh18 zit erook

3de jaars Accountancy student.. vandaag laaste tentamentje gehad, nu weekje vrij

Hoewel vrij, moet nog wat zaken regelen voor de studievereniging (pro-memorie)
Ik ben tegelijk met jou begonnen aan de studie bij economie. Bevalt het wat bij accountancy?
pi_31942343
Ik doe sinds dit jaar Economie&Management, misschien volgend jaar Psychologie erbij. Heb al een prop in bedrijfseconomie. Leuke aanvulling

Overigens, zijn er hier ook (voormalig) 1ejaars die enigzins actief waren. Bijvoorbeeld door AVV's erbij te doen (geen idee of dit kan?), commissiewerk (doe ik nu ook), of iets anders?

Ik wil echt iets naast mn studie doen, anders ga ik dood aan saaiheid
If you think my attitude stinks, you should check out my fingers!
pi_31943312
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:28 schreef remco_0 het volgende:
Ik doe sinds dit jaar Economie&Management, misschien volgend jaar Psychologie erbij. Heb al een prop in bedrijfseconomie. Leuke aanvulling

Overigens, zijn er hier ook (voormalig) 1ejaars die enigzins actief waren. Bijvoorbeeld door AVV's erbij te doen (geen idee of dit kan?), commissiewerk (doe ik nu ook), of iets anders?

Ik wil echt iets naast mn studie doen, anders ga ik dood aan saaiheid
AVV kan niet in het eerste jaar geloof ik. Verder zijn er tal van commissies en dergelijke waar je je voor op kan geven, hou je mailbox van de RuG maar goed in de gaten
pi_31950800
Ik heb verschillende commissies gedaan naast mijn studie, zoals ouderdagcommissie, symposiumcommissie, twee keer kerstdinercommissie, en ik moet zeggen dat ik dat altijd heel leuk vond..

Ook heb ik bij de GSB(Groninger Studentenbond) wat dingen gedaan, maar daar ben ik nu weer mee gestopt..

AVV heb ik in mijn derde jaar gedaan geloof ik, en afgelopen jaar nog een. Ik deed De geschiedenis van het oude Egypte en Geschiedenis van de Navigatie..

Allebei leuke, boeiende vakken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')