abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31288411
Zou het wat zijn als criminelen naast een (gevangenis)straf e.d. als extra straf een salarisplafond voor een X aantal jaar zouden krijgen.
Recent voorbeeld is bijvoorbeeld die teringhippies die banden van legervoertuigen leksteken. Dat schorem zou natuurlijk snoeihard gestraft moeten worden door een flinke boete en gevangenisstraf ofzo. Maar als extraatje zouden ze een salarisplafond moeten krijgen.
Stel; teringhippie A krijgt voor z'n werk (als ie geen uitkering heeft :') ) eh...3000E.
Geef die eikel een limiet voor z'n salaris, bijvoorbeeld 1700E. Dan houd je 3000-1700=1300E over. Dit geld zou dan bijvoorbeeld geinvesteerd kunnen worden in allerlei projecten zoals openbaar vervoer of gezondheidszorg
Op deze manier profiteerd de samenleving hier van en blijft zo'n crimineel lekker lang voelen hoe het is om de wet te overtreden,
wat denken jullie ervan?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_31288451
Goed plan, maar ik dacht dat het al zo was. Korten op uitkering deden ze wel. Jammer dat het anderzijds aanleiding kan geven om weer crimineel te gaan doen.
pi_31288480
Een ambtenaar die steekpenningen ontvangt meteen het minimum laten verdienen,
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31288531
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:06 schreef longinus het volgende:
Een ambtenaar die steekpenningen ontvangt meteen het minimum laten verdienen,

en ondertussen gaat ie door met steekpenningen want daar verdiend ie meer mee
pi_31288601
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:07 schreef AkeBiAtch het volgende:

[..]

en ondertussen gaat ie door met steekpenningen want daar verdiend ie meer mee
criminele ambtenaren gewoon ontslaan en een verbod opleggen zodat deze geen publiekelijke functie uit kan oefenen! En het geld wat ie verdient heeft aan steekpenningen af laten dragen aan de staat zodat het op een juiste manier geinvesteerd kan worden.
pi_31288622
maar even serieus, denken jullie dat het idee mogelijk zal zijn om in de praktijk toe te kunnen passen?
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:31:29 #7
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31289124
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:10 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

criminele ambtenaren gewoon ontslaan en een verbod opleggen zodat deze geen publiekelijke functie uit kan oefenen! En het geld wat ie verdient heeft aan steekpenningen af laten dragen aan de staat zodat het op een juiste manier geinvesteerd kan worden.
Zoiets dergelijks gebeurt nu toch al? .
pi_31289408
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:31 schreef freako het volgende:

[..]

Zoiets dergelijks gebeurt nu toch al? .
aaaaah ok, dan zit dat goed. Maar ik wil het liefst meningen over m'n idee uit de OP
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:51:44 #9
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31289729
Goed plan, alleen je zal de mist in gaan bij de uitvoering. Deze "teringhippies" hebben waarschijnlijk een uitkering. Ik denk dat bij een misdaad de uitkering stoppen het beoogde doel al voldoende bereikt.
pi_31289806
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:41 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

aaaaah ok, dan zit dat goed. Maar ik wil het liefst meningen over m'n idee uit de OP
ze zijn nu toch bezig met die OM-Boete? overtreed je dan iets dan kan er een boete opgelegd worden (met strafblad) kom je die niet na dan kunnen ze het geld via de rechter bij je vandaan komen halen
Dat andere zal toch niet gebeuren want dat vinden ze dan geloof ik in strijd met de persoonlijke vrijheid van het individu (ene individu lijdt er zwaarder onder dan dat het voordeel is) en hoezo laten blijven betalen eenmaal gestraft is gestraft toch?
pi_31290093
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:54 schreef AkeBiAtch het volgende:

[..]

<knip> eenmaal gestraft is gestraft toch?
maar je hebt natuurlijk types die de gevangenisstraf voor lief nemen "oh..die paar maanden in de bak maakt me niks uit", je hebt mensen die zo reageren natuurlijk.
En daarnaast, het kost geld om mensen in de gevaningis te laten zitten (eten, kleding, meubilair etcetc).
Op deze manier krijgt de samenleving er iets voor terug aangezien het extra geld geinvesteerd kan worden in, zoals ik al aangaf, de gezondheidszorg...of bij aanleg van een park in de stad bijvoorbeeld.
Dus het belangrijkste doel is om de crimineel financieel te pakken én de samenleving krijgt er wat voor terug
pi_31290155
Zodat ze daarna het tekort aan geld gaan oplossen met crimineel gedrag?
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_31290200
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 20:06 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

maar je hebt natuurlijk types die de gevangenisstraf voor lief nemen "oh..die paar maanden in de bak maakt me niks uit", je hebt mensen die zo reageren natuurlijk.
En daarnaast, het kost geld om mensen in de gevaningis te laten zitten (eten, kleding, meubilair etcetc).
Op deze manier krijgt de samenleving er iets voor terug aangezien het extra geld geinvesteerd kan worden in, zoals ik al aangaf, de gezondheidszorg...of bij aanleg van een park in de stad bijvoorbeeld.
Dus het belangrijkste doel is om de crimineel financieel te pakken én de samenleving krijgt er wat voor terug
juist, financiel pakken en verder kan ie opzich blijven doen wat ie wilt want hij loopt gewoon nog lkr rond....
je zou dr dan ook voor kunnen zorgen dat de criminelen die in de bak zitten zelf voor hun onderhoud zorgen, nu wordt het betaald van ons eigen belastinggeld, terwijl als zij beetje werken in de gevangenis (wat mij part gaan ze truien breien ofzo) wij hun niet hoeven te onderhouden en ze nog wat nuttigs met hun tijd doen ipv alleen maar op de zak van de bevolking teren
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:16:47 #14
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31290352
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Goed plan, alleen je zal de mist in gaan bij de uitvoering. Deze "teringhippies" hebben waarschijnlijk een uitkering. Ik denk dat bij een misdaad de uitkering stoppen het beoogde doel al voldoende bereikt.
Inderdaad. Waarom zou iemand die straatarm is, geen inkomsten heeft en derhalve niet te vreten heeft, waarom zou nu juist zo iemand op criminele manieren aan geld proberen te komen?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31290520
Trouwens, strafrecht in Nederland heeft oa als doel zo iemand te helpen weer een gewoon burger te worden en een normaal bestaan op te bouwen. Niet enkel iemand straffen als wraakmiddel wat het wel wordt met jouw idee.
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_31292625
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:03 schreef Onderbroek het volgende:
Zou het wat zijn als criminelen naast een (gevangenis)straf e.d. als extra straf een salarisplafond voor een X aantal jaar zouden krijgen.
Recent voorbeeld is bijvoorbeeld die teringhippies die banden van legervoertuigen leksteken. Dat schorem zou natuurlijk snoeihard gestraft moeten worden door een flinke boete en gevangenisstraf ofzo. Maar als extraatje zouden ze een salarisplafond moeten krijgen.
Stel; teringhippie A krijgt voor z'n werk (als ie geen uitkering heeft ) eh...3000E.
Geef die eikel een limiet voor z'n salaris, bijvoorbeeld 1700E. Dan houd je 3000-1700=1300E over. Dit geld zou dan bijvoorbeeld geinvesteerd kunnen worden in allerlei projecten zoals openbaar vervoer of gezondheidszorg
Op deze manier profiteerd de samenleving hier van en blijft zo'n crimineel lekker lang voelen hoe het is om de wet te overtreden,
wat denken jullie ervan?
Slecht plan, een crimineel die minder verdient zal meer de neiging hebben om crimineel te blijven en zal er alles aan doen om aan meer geld te komen.
pi_31292693
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wat bereik je dan? Meer criminaliteit. Je moet verder denken dan je neus lang is. Iemand zonder geld zal meer de neiging hebben om te gaan stelen of beroven.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 22:58:35 #18
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31295009
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 21:41 schreef Stratos het volgende:

[..]

Wat bereik je dan? Meer criminaliteit. Je moet verder denken dan je neus lang is. Iemand zonder geld zal meer de neiging hebben om te gaan stelen of beroven.
Daarom loopt er nu ook een proef bij een gevangenis om criminelen al tijdens hun gevangenisstraf alvast een uitkering aan te laten vragen, die dan ingaat op het moment dat ze vrij komen. Als ze tenminste recht hebben op die uitkering.

Het is namelijk zo dat als je een uitkering aanvraagt het nog wel een maand of 2-3 kan duren voor ie daadwerkelijk toegekend wordt. En als ex-gevangene in geldnood recidiveer je sneller dan als ex-gevangene met een uitkering.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:32:28 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_31295953
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 22:58 schreef freako het volgende:

En als ex-gevangene in geldnood recidiveer je sneller dan als ex-gevangene met een uitkering.
Zijn daar cijfers van?

Ik heb trouwens dezelfde bezwaren tegen het plan in de OP als tegen normale communistische inkomensplafonds.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:38:44 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31296148
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:32 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zijn daar cijfers van?
Geen idee. Het klonk mij in ieder geval volkomen logisch in de oren toen ik het las. Je hebt de skills immers. En ze zullen ook vast niet zo'n proef houden zonder dat er een onderzoek aan vooraf ging. Dat hoort immers zo. .
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:43:49 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31296313
goh, dit is net zoiets als misdadigers na hun straf permanent gaan volgen,
allemaal

zelfde idee

het komt erop neer dat je de straf als eerste gewoon niet goed genoeg vindt, of niet erg genoeg vindt. dus toont dat al geen vertrouwen in die straf van een gevangenis / TBS, als je dit er nog eens bovenop doet,

tenminste, zo kijk ik ertegenaan
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:45:34 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31296384
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:54 schreef AkeBiAtch het volgende:

[..]

ze zijn nu toch bezig met die OM-Boete? overtreed je dan iets dan kan er een boete opgelegd worden (met strafblad) kom je die niet na dan kunnen ze het geld via de rechter bij je vandaan komen halen
Dat andere zal toch niet gebeuren want dat vinden ze dan geloof ik in strijd met de persoonlijke vrijheid van het individu (ene individu lijdt er zwaarder onder dan dat het voordeel is) en hoezo laten blijven betalen eenmaal gestraft is gestraft toch?
precies
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31299880
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:03 schreef Onderbroek het volgende:
Stel; teringhippie A krijgt voor z'n werk (als ie geen uitkering heeft ) eh...3000E.
wat denken jullie ervan?
Teveel bureaucratie brengt dit plan met zich mee, dan moeten er namelijk allemaal ambtenaren aangesteld worden die erop toezien dat die personen niet meer dan dat plafond verdienen. Gewoon hard straffen en hun laten betalen voor al die banden lijkt mij een gepastere straf.
lollig
pi_31299955
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 22:58 schreef freako het volgende:

[..]

Daarom loopt er nu ook een proef bij een gevangenis om criminelen al tijdens hun gevangenisstraf alvast een uitkering aan te laten vragen, die dan ingaat op het moment dat ze vrij komen. Als ze tenminste recht hebben op die uitkering.

Het is namelijk zo dat als je een uitkering aanvraagt het nog wel een maand of 2-3 kan duren voor ie daadwerkelijk toegekend wordt. En als ex-gevangene in geldnood recidiveer je sneller dan als ex-gevangene met een uitkering.
Er stond ongeveer een jaar geleden een onderzoek in het NRC Handelsblad. En daar stond in dat de drie W's het belangrijkste zijn. Wijf, Werk, Woning. Een ex-gedetineerde moet in ieder geval aan een woning en aan werk geholpen worden. Dan is de kans groot dat hij niet recidiveert.
lollig
  zondag 9 oktober 2005 @ 02:35:16 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31300518
beter is om mensen die strafbare feiten plegen kei- en keihard de hele dag te laten werken. niks geen pretje en ze verdienen hun kostgeld per dag weer terug.

alhoewel ik die 500 euro graag wil terugbrengen naar 50 euro. dan maar ff afzien de jaren dat je verschuldigd bent aan de maatschappij. het blijft hier geen kermis.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31302930
Van mij mogen gevangen ook wel meer werk doen dat maatschappelijk nuttig is.
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:38:32 #27
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31303468
ja wat een kuthippies ..net als die mensen die tegen de duitsers vochten...kuthippies..of niet dan
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:11:27 #28
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31307476
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 02:05 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Er stond ongeveer een jaar geleden een onderzoek in het NRC Handelsblad. En daar stond in dat de drie W's het belangrijkste zijn. Wijf, Werk, Woning. Een ex-gedetineerde moet in ieder geval aan een woning en aan werk geholpen worden. Dan is de kans groot dat hij niet recidiveert.
Eens. En dan is een uitkering een mooie overbrugging tot er werk gevonden is.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:13:23 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31307522
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 10:38 schreef BaajGuardian het volgende:
ja wat een kuthippies ..net als die mensen die tegen de duitsers vochten...kuthippies..of niet dan
de mensen die tegen de duitsers vochten waren nationalisten. de hippies hielden hun hoofd lekker in het zand.
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:47:18 #30
54647 tillaard
levensgenieter
pi_31313257
ik zie meer heil in verplicht maatschappelijk werk dan in het financieel korten. Daat laatste wekt een gevoel van ergernis en oneerlijkheid, wat crimininaliteit weer kan stimuleren.
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:53:43 #31
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31313380
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de mensen die tegen de duitsers vochten waren nationalisten. de hippies hielden hun hoofd lekker in het zand.
Wat een historische kennis

Hippies bestonden nog niet.
Het verzet kwam op de erste plaats uit extreem-linkse hoek; vervolgens uit de gereformeerde hoek; dan pas uit de nationalistische hoek. Liberalen deden dan weer bijna niks.
pi_31313467
Wat gaan we doen met de bouwfraude heren die 10.000 keer zoveel schade aanrichten als teringhippies?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zondag 9 oktober 2005 @ 19:06:19 #33
117031 Moravec
singularity
pi_31313638
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:57 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Wat gaan we doen met de bouwfraude heren die 10.000 keer zoveel schade aanrichten als teringhippies?
Niet meer doen jongens, hoor je dan...

Maar het zijn natuurlijk altijd de uitkeringstrekkers die het land naar de knoppen helpen
In space, nobody can hear you 01110011 01100011 01110010 01100101 01100001 01101101
  zondag 9 oktober 2005 @ 19:12:34 #34
54647 tillaard
levensgenieter
pi_31313768
quote:
je begint sowieso met het bestraffen van de kerel die aan de bel trok.
  zondag 9 oktober 2005 @ 20:25:09 #35
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31315574
quote:
Zoveel mogelijk van hun bezittingen afpakken, tot bijstands nivo, of er voor laten schoffelen in een plantsoen. (zoals ze bij elke crimineel moeten doen. De schade verhalen totdat het afbetaald is, of de criminele inkomsten (zover te berekenen natuurlijk), afgepakt zijn).
Zo ook de graffitie spuiters, de stenen gooiers (laten ze de begrafenis maar betalen), de treinontspoorders, de corrupte ambtenaren, enz.

Het grote nadeel bij de bouwfraude is (geloof ik), dat zo ongeveer elk bedrijf meedeed. Dus moet je ze allemaal aanpakken. Nadeel is dan dat er geen enkel (groot) bouwbedrijf overblijft, zodat er geen grote projecten meer uitgevoerd kunnen worden.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_31323621
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 02:35 schreef zoalshetis het volgende:
beter is om mensen die strafbare feiten plegen kei- en keihard de hele dag te laten werken. niks geen pretje en ze verdienen hun kostgeld per dag weer terug.

alhoewel ik die 500 euro graag wil terugbrengen naar 50 euro. dan maar ff afzien de jaren dat je verschuldigd bent aan de maatschappij. het blijft hier geen kermis.

hier ben ik het 100% mee eens.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:04:40 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31323746
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat een historische kennis

Hippies bestonden nog niet.
Het verzet kwam op de erste plaats uit extreem-linkse hoek; vervolgens uit de gereformeerde hoek; dan pas uit de nationalistische hoek. Liberalen deden dan weer bijna niks.
hippies bestonden ook al voor het hippie tijdperk. tijdens de oorlog waren het vooral nationalisten die nog iets probeerden te doen voor nederland. daar had ik het over en ga ff lekker je kloon uitspelen, ik blij om je lachen.

de nu genoemde 'linksen' waren sommige mensen die het nodig vonden joden aan te geven, verdiep jezelf eens in de materie. inplaats van dom te lullen, zoals je nu al een paar dagen achter elkaar doet.

of weet jij het beter? laat maar horen dan.
pi_31324091
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:04 schreef zoalshetis het volgende:
de nu genoemde 'linksen' waren sommige mensen die het nodig vonden joden aan te geven, verdiep jezelf eens in de materie.
Bron? Jij lult ook altijd maar wat in de rondte. Pratend vanuit je vooroordelen. Dus mijn opa was een nationalist? Hij stemde anders wel PvdA, dus hij moet volgens jou joden hebben aangegeven. Wat een mongool ben jij, sorry dat ik het zeg. Hij heeft nog onderdak verzorgd aan verschillende joodse families fucking mongool.

[ Bericht 3% gewijzigd door ub40_bboy op 10-10-2005 01:37:06 ]
lollig
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:19:15 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31324154
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:16 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Bron? Jij lult ook altijd maar wat in de rondte. Pratend vanuit je vooroordelen. Dus mijn opa was een nationalist? Hij stemde anders wel PvdA, dus hij moet volgens jou joden hebben aangegeven. Wat een mongool ben jij, sorry dat ik het zeg. Hij heeft nog onderdak verzorgd aan verschillende joodse families fucking mongool. Met je Wilders, vooroordelen kankerkop.
ja je opa was nationalist. hij wilde graag dat nederland nederland bleef. zeker tijdens de tweede wereldoorlog.

soms vraag ik me af wat voor woorden mensen verkeerd interpreteren. en de pvda is idd een laffe partij die nederland in de uitverkoop heeft gedaan. zeker de afgelopen jaren. eerst was het nog een arbeiderspartij, later een populistisch monster.
pi_31324491
Iedereen moet zoveel geld hebben dat ze nooit meer criminele dingen gaan doen,
hoe vin je die dan?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31324505
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja je opa was nationalist. hij wilde graag dat nederland nederland bleef. zeker tijdens de tweede wereldoorlog.

soms vraag ik me af wat voor woorden mensen verkeerd interpreteren. en de pvda is idd een laffe partij die nederland in de uitverkoop heeft gedaan. zeker de afgelopen jaren. eerst was het nog een arbeiderspartij, later een populistisch monster.
Nee, nationalisten waren de NSB'ers hun gaven de joden aan. De 'linkse' mensen verstopten juist alle joden op hun zolders. En als er een nieuwe Hitler zou opstaan die alle moslims zou willen vervolgen zou een nationalist als jij ze allemaal aangeven.
lollig
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:33:30 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31324517
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:32 schreef zhe-devilll het volgende:
Iedereen moet zoveel geld hebben dat ze nooit meer criminele dingen gaan doen,
hoe vin je die dan?
slecht plan, dat zal een nieuwe nullijn maken. mensen hebben iets nodig om voor te werken. bovendien zullen mensen in arme landen nog armer worden.
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:34:56 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31324549
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:33 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Nee, nationalisten waren de NSB'ers hun gaven de joden aan. De 'linkse' mensen verstopten juist alle joden op hun zolders. En als er een nieuwe Hitler zou opstaan die alle moslims zou willen vervolgen zou een nationalist als jij ze allemaal aangeven.
dream on dude. leer je nederlandse geschiedenis eens. bovendien vind ik je gedachten wel erg ver gaan, je kent me niet en ik heb juist het beste voor met goede moslims.

trouwens als je me toch met de nsb vergelijkt, weet je nog waar de 's' uit nsb voor staat?
pi_31324566
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

slecht plan, dat zal een nieuwe nullijn maken. mensen hebben iets nodig om voor te werken. bovendien zullen mensen in arme landen nog armer worden.
dat wil de regering graag ja..
maar als we nu redelijk delen met zijn allen, en elk mens zijn eigen ding geven om te doen in het leven, dus Ria mag bloempjes plukken voor de bloemisterij voor de droogbloemboeketten..Theo mag werken in de smederij omdat hij zo goed was met het openen van sloten, Laartje mag de hele dag bellen omdat ze altijd haar beltegoed ophad, en ze goed kon hijgen ivm haar astma.
Leo mag werken bij de slagerij omdat hij Lena de kop insloeg, noem maar op dit gaat hem echt wel worden hoor..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31324568
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dream on dude. leer je nederlandse geschiedenis eens.
Jij denkt het allemaal maar even te weten. Maar de onzin die jij elk topic weer uitkraamt slaat alles. Het is wel altijd weer grappig hij jij vanuit je rare denkwereld alles beter denkt te weten. Jij bent de verpersoonlijking van de nieuwe rechtse kerk die is ontstaan. Iedereen die er linksere denkbeelden op nahoudt dan de VVD heeft het sowieso bij het verkeerde einde.
lollig
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:40:33 #46
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31324649
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:36 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Jij denkt het allemaal maar even te weten. Maar de onzin die jij elk topic weer uitkraamt slaat alles. Maar het is wel altijd weer grappig hij jij vanuit je rare denkwereld alles beter denkt te weten.
zo te zien heb je bij elk topic dat je leest iets van, godver, wat die zoalshetis uitkraamt is allemaal poep, terwijl ik je nu eigenlijk voor het eerst zie. get a life moron. of kom met geschiedkundige argumenten, want wat je hier laat zien is nog slapper dan diaree.
pi_31324674
En mijn opa vong die Joden niet op uit vaderlandsliefde (nationalisme) maar uit vredelievendheid voor de medemens. Hij was links. En die NSB'ers hadden het beste voor met Nederland, zij wouden een Nederland zonder joden. Hun waren nationalistisch.
lollig
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:43:10 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31324697
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:36 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

dat wil de regering graag ja..
maar als we nu redelijk delen met zijn allen, en elk mens zijn eigen ding geven om te doen in het leven, dus Ria mag bloempjes plukken voor de bloemisterij voor de droogbloemboeketten..Theo mag werken in de smederij omdat hij zo goed was met het openen van sloten, Laartje mag de hele dag bellen omdat ze altijd haar beltegoed ophad, en ze goed kon hijgen ivm haar astma.
Leo mag werken bij de slagerij omdat hij Lena de kop insloeg, noem maar op dit gaat hem echt wel worden hoor..
je weet hoe het gegaan is in rusland en china?
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:46:15 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31324769
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:41 schreef ub40_bboy het volgende:
En mijn opa vong die Joden niet op uit vaderlandsliefde (nationalisme) maar uit vredelievendheid voor de medemens. Hij was links. En die NSB'ers hadden het beste voor met Nederland, zij wouden een Nederland zonder joden. Hun waren nationalistisch.
als je zo gaat beginnen. jij weet blijkbaar hoe ik ben en je ziet nog erg links en rechts. je snapt niet dat straks weer iedereen neutraal probeert te zijn? het lijkt bij jou wel of ik naar een of andere stigmatiserende halsema aan het luister ben.

weet je al waar die 's' van nsb vandaan komt. omdat je mij een nsb'er vindt?
je praat veel en beschuldigd mij van van alles. maar verstand is ver te zoeken.
pi_31324788
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zo te zien heb je bij elk topic dat je leest iets van, godver, wat die zoalshetis uitkraamt is allemaal poep, terwijl ik je nu eigenlijk voor het eerst zie. get a life moron. of kom met geschiedkundige argumenten, want wat je hier laat zien is nog slapper dan diaree.
Ja, nogal ja. Vooral de topics die jij begint. Bij de meeste topics kan ik een lach niet onderdrukken. Daarnaast zal ik wat geschiedkundige argumenten van jou opnoemen.

* de nu 'linkse' mensen gaven in de tweede wereld oorlog de joden aan.

Echt een stelling die jij hard kunt maken. Echt geschiedkundig gerechtvaardigd om dat zo te zeggen. Daar zijn vast allemaal onderzoeken naar geweest, die jij allemaal van top tot teen hebt doorgelezen.
lollig
pi_31324809
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als je zo gaat beginnen. jij weet blijkbaar hoe ik ben en je ziet nog erg links en rechts. je snapt niet dat straks weer iedereen neutraal probeert te zijn? het lijkt bij jou wel of ik naar een of andere stigmatiserende halsema aan het luister ben.

weet je al waar die 's' van nsb vandaan komt. omdat je mij een nsb'er vindt?
je praat veel en beschuldigd mij van van alles. maar verstand is ver te zoeken.
Ik zit in het derde jaar HBO. Wat doe jij? opleiding voor automonteur? Of ben jij al vanaf je 16e stratenmaker.
lollig
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:48:09 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31324813
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:46 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ja, nogal ja. Vooral de topics die jij begint. Bij de meeste topics kan ik een lach niet onderdrukken. Daarnaast zal ik wat geschiedkundige argumenten van jou opnoemen.

* de nu 'linkse' mensen gaven in de tweede wereld oorlog de joden aan.

Echt een stelling die jij hard kunt maken. Echt geschiedkundig gerechtvaardigd om dat zo te zeggen. Daar zijn vast allemaal onderzoeken naar geweest, die jij allemaal van top tot teen hebt doorgelezen.
links is toch socialistisch? praat aub geen poep, je wentelt je steeds verder in dommigheid.
pi_31324819
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

links is toch socialistisch?
Ook
lollig
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:49:41 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31324840
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:48 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ik zit in het derde jaar HBO. Wat doe jij? opleiding voor automonteur?
neen ik heb hard gewerkt in de jaren negentig. maar nu ff niet. zo tevreden?
pi_31324861
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

neen ik heb hard gewerkt in de jaren negentig. maar nu ff niet. zo tevreden?
Zeker een beroep waar je lekker je verstand op nul kon zetten? Stratenmaken of schoffelen zeker.
lollig
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:53:03 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31324890
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:50 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Zeker een beroep waar je lekker je verstand op nul kon zetten? Stratenmaken of schoffelen zeker.
hey, hou lekker vast aan je opa, die wel goed was, jij bent een domme lul. maar ondanks dat mag je nog een paar keer raden.
pi_31324922
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hey, hou lekker vast aan je opa, die wel goed was, jij bent een domme lul.
Aha je bent dus echt een stratenmaker. Sorry dat ik jou heb beledigd. Mijn oprechte verontschuldigingen. En als je jood was zou mijn opa jou vast wel in huis nemen. Ookal was hij 'links' en had hij je dus eigenlijk moeten aangeven. (volgens jou geschiedkundige gerechtvaardige argumenten.)
lollig
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:57:23 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31324948
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:55 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Aha je bent dus echt een stratenmaker. Sorry dat ik jou heb beledigd. Mijn oprechte verontschuldigingen. En als je jood was zou mijn opa jou vast wel in huis nemen. Ookal was hij 'links' en had hij je dus eigenlijk moeten aangeven. (volgens jou geschiedkundige gerechtvaardige argumenten.)
je snapt socialisme niet helemaal geloof ik. en nee, je mag nog een keer raden over mijn beroep... wat doe jij eigenlijk?
pi_31324996
Maar ik ben slapen. De groeten aan nationalist Constant Kusters. Die ik helemaal voor mij zie in de tweede wereldoorlog met joden in zijn kelder. (want ja alleen nationalisten hadden joden in hun huis)
lollig
  maandag 10 oktober 2005 @ 02:01:13 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31325005
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 02:00 schreef ub40_bboy het volgende:
Maar ik ben slapen. De groeten aan nationalist Constant Kusters. Die ik helemaal voor mij zie in de tweede wereldoorlog met joden in zijn kelder. (want ja alleen nationalisten hadden joden in hun huis)
ach laat ook maar. slaap lekker. denk niet dat 'links' beter is. of was.
pi_31325042
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 02:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ach laat ook maar. slaap lekker. denk niet dat 'links' beter is. of was.
Denk ik ook niet, ik stem namelijk D66. Dus het socialisme geloof ik helemaal niet in.
lollig
  maandag 10 oktober 2005 @ 02:06:02 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31325079
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 02:03 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Denk ik ook niet, ik stem namelijk D66. Dus het socialisme geloof ik helemaal niet in.
we zullen het er nog wel een keer over hebben, in alle rust. voor nu slaap lekker.
pi_31325859
Daarmee dump je de criminelen in de sociale onderklasse. Nee, dat gaat werken.
pi_31329481
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 03:14 schreef Sessy het volgende:
Daarmee dump je de criminelen in de sociale onderklasse. Nee, dat gaat werken.
Zit het overgrote deel al in.
lollig
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:04:34 #65
130161 Sjekkedelik
Genialiteit wordt overschat
pi_31333224
nou volgens mij zal da niet helpen gasten..
een persoon die 3000 in de maand verdient is niet snel geneigd iets strafbaars uit te voeren.

Criminelen zijn over het algemeen toch de mensen uit de lagere lonen klasse.
en om iemand die 1200 in de maand verdient te korten.. da kan gewoon niet.
niet dat ik het zomaar goed vind dat ze jatten ofzo
ook ik ben van mening dat er hardere straffen moeten komen.

buitenlanders die een straf begaan: land uit
nederlanders die een straf begaan: uhh moeilijker maar bijvoorbeeld landelijke bekend making.
dan maar inbreuk op privacy, da komt pas hard aan!
Bier... Wie zegt dat geluk niet te koop is?
pi_31333508
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:11 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Zit het overgrote deel al in.
Nee hoor, je hebt ook heel veel witteboordencriminaliteit.
pi_31334825
quote:
[b]Op maandag 10 oktober 2005 14:04 schreef Sjekkedelik het volgende:[/b-
nederlanders die een straf begaan: uhh moeilijker maar bijvoorbeeld landelijke bekend making.
dan maar inbreuk op privacy, da komt pas hard aan!
Als dat zou werken. Was dat allang ingevoerd. Maar dat werkt niet.
lollig
pi_31334870
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:17 schreef Sessy het volgende:

[..]

Nee hoor, je hebt ook heel veel witteboordencriminaliteit.
Een heel klein deel van deze witteboord criminelen worden ook daadwerkelijk gepakt. Paar jaar geleden bij Netwerk was dat. Ik geloof maar iets van 5 tot 10% word daadwerkelijk vervolgd door justitie. Dit omdat er maar heel weinig geld besteed word aan het aanpakken van witteboordcriminaliteit.
lollig
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:40:57 #69
54647 tillaard
levensgenieter
pi_31337698
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 15:23 schreef ub40_bboy het volgende:
Een heel klein deel van deze witteboord criminelen worden ook daadwerkelijk gepakt. Paar jaar geleden bij Netwerk was dat. Ik geloof maar iets van 5 tot 10% word daadwerkelijk vervolgd door justitie. Dit omdat er maar heel weinig geld besteed word aan het aanpakken van witteboordcriminaliteit.
Tja, als ik mag kiezen of ik mijn belastingcenten besteed wil zien aan het aanpakken van tuig wat in mijn straat rondhangt of in het aanpakken van een kerel die handelt met voorkennis, dan weet ik het wel.
pi_31337927
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:40 schreef tillaard het volgende:

[..]

Tja, als ik mag kiezen of ik mijn belastingcenten besteed wil zien aan het aanpakken van tuig wat in mijn straat rondhangt of in het aanpakken van een kerel die handelt met voorkennis, dan weet ik het wel.
Dat is ook precies de afweging die de politiek maakt. Ik zeg niet dat het een foute keuze is. Maar we laten zo die witteboorden criminelen wel lopen. Ik zou kiezen voor en-en niet of-of. Dus en dat tuig wat rondhangt in de straat en de witteboorden criminelen.

Maar witteboorden criminaliteit heeft nou eenmaal geen prioriteit bij politiek en justitie.
lollig
  maandag 10 oktober 2005 @ 18:06:23 #71
54647 tillaard
levensgenieter
pi_31338205
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:51 schreef ub40_bboy het volgende:
Dat is ook precies de afweging die de politiek maakt. Ik zeg niet dat het een foute keuze is. Maar we laten zo die witteboorden criminelen wel lopen. Ik zou kiezen voor en-en niet of-of. Dus en dat tuig wat rondhangt in de straat en de witteboorden criminelen.

Maar witteboorden criminaliteit heeft nou eenmaal geen prioriteit bij politiek en justitie.
Kiezen voor en-en is vrijwel altijd beter, maar je kunt de euro maar één keer uitgeven. En keuzes moet je altijd maken. Een euro meer voor witteboordencriminaliteit is er eentje minder voor de bijstandsmoeder, de zorg of het onderwijs. Triest maar waar, en dus politiek vrijwel onverkoopbaar zogauw het op de financiële onderbouwing aankomt.
pi_31338752
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 18:06 schreef tillaard het volgende:

[..]

Kiezen voor en-en is vrijwel altijd beter, maar je kunt de euro maar één keer uitgeven. En keuzes moet je altijd maken. Een euro meer voor witteboordencriminaliteit is er eentje minder voor de bijstandsmoeder, de zorg of het onderwijs. Triest maar waar, en dus politiek vrijwel onverkoopbaar zogauw het op de financiële onderbouwing aankomt.
Nee, want ik ben er van overtuigd dat het aanpakken van witteboord criminelen zichzelf terug verdient. Bijvoorbeeld het aanpakken van belastingontduikers.
lollig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')