Ja dat zijn de "toppers", die zijn dus al geplaatst. Dit is een voorronde van overigen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik mis trouwens zijn twee beste films: Rear Window en North By Northwest!!!
En ook Vertigo en Psycho...![]()
Heb ik die post over het hoofd gezien?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:36 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja dat zijn de "toppers", die zijn dus al geplaatst. Dit is een voorronde van overigen.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:40 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ja, ik neem trouwens aan dat dit de toppers zijn?
Psycho
Rear Window
The Man Who Knew Too Much (1956) Die is wel genoemd.
The Birds
Vertigo
North By Northwest
Strangers on a Train
Rebecca
Shadow of a Doubt
39 Steps
Dial M For Murder
Nee, nr. 11 is Notorious.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:42 schreef tong80 het volgende:
Je hebt het helemaal goed Blaatschaap jij hebt mijn lijstjes niet meer nodig inmiddels
Stiekem ben ik toch nog wel benieuwd hoorquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:42 schreef tong80 het volgende:
Je hebt het helemaal goed Blaatschaap jij hebt mijn lijstjes niet meer nodig inmiddels
Ze staan er allebei in.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:44 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Stiekem ben ik toch nog wel benieuwd hoor.
En ik dacht dat de versie uit '34 in 't tournament stond.
Ik zie 't idd. Maar omdat ik alleen op die uit '34 gestemd heb (aangezien ik Under Capricorn niet gezien heb), was ik de remake vergeten.quote:
We zien alleen iets van Fortune City...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:47 schreef tong80 het volgende:
[afbeelding]
Mijn favoriete filmboek. Kon geen Engelsplaatje vinden
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:21 schreef Sokolsky het volgende:
Kan een mod de titel aanpassen in "[Tournament] Alfred Hitchcock - Voorronde"?
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:47 schreef tong80 het volgende:
Mijn favoriete filmboek. Kon geen Engelsplaatje vinden
met jaren komt wijsheidquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:32 schreef Mike het volgende:
Ik heb gisteren To catch a thief gekeken, maar dat is nog onvoldoende om op een van de paren te kunnen stemmen...van de meeste paren heb ik er maar 1 gezien.
Oké. Bij deze zijn Shadow of a Doubt (1943), Rear Window (1954), North by Northwest (1959), Notorious (1946) en Rebecca (1940) door naar de volgende ronde.quote:Op maandag 10 oktober 2005 19:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[melding]
OK. Ik heb net afgesproken met Gorro en Mike dat vanaf nu elke film die de stemmen heeft van de 3 mods automatisch door gaat. We zullen er streng op toezien dat deze regel in elke tournament wordt toegepast.
[/melding]
Alsof er mensen zijn die Torn Curtain zouden missenquote:
Shut up. Ik ben nog niet over de schok heen dat 'ie weg is.quote:Op maandag 10 oktober 2005 19:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Alsof er mensen zijn dit Torn Curtain zouden missen
Hou eens op met m'n typo's te quoten.quote:Op maandag 10 oktober 2005 19:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Shut up. Ik ben nog niet over de schok heen dat 'ie weg is.
Je bent niet grappigquote:Op maandag 10 oktober 2005 20:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hou eens op met m'n typo's te quoten.
Sorry, maar er had al anderhalve dag niemand meer gestemd...quote:Op maandag 10 oktober 2005 20:24 schreef dolle_hond het volgende:
ik zal dan maar niet stemmen in de voorronde
Is die niet een beetje oud voor jequote:Op maandag 10 oktober 2005 20:02 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Je bent niet grappig.
Ik wil Paul Newman.
Eh... dus? Marnie vloog er uit in de voorronde.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:59 schreef okee6 het volgende:
The Paradine Case heeft op imdb (terecht) slechts 1399 votes, Marnie daarentegen 4885 met een goede waardering. Da's jammer
Ja, ik zag de precieze stemverhoudingtotalen daarna pas. Opmerkelijk daar nu verder niemand Lifeboat wat vindt, Marnie mocht eigenlijk best wel door de voorronde. Slechte loting zullen we maar zeggen en Kamagurka mag het zeggen natuurlijkquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 00:27 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Eh... dus? Marnie vloog er uit in de voorronde.
Rear Window, voor Vertigo en Rebecca (finale met 3 films)quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:45 schreef Hare het volgende:
Welke Hitch had vorig jaar gewonnen?
Vanavond dus..quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:24 schreef laurenzo85 het volgende:
Die met de dame die verdwijnt bekijk ik van de week nog wel even..
En tercht. Samen met The Birds de minste van de betere Hitchen. Vind ik.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 00:27 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Eh... dus? Marnie vloog er uit in de voorronde.
Oeps. Sorry.quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:39 schreef Lienekien het volgende:
Batman, we zijn al een ronde verder.
Oja.quote:
Ikquote:Op maandag 17 oktober 2005 10:31 schreef Sokolsky het volgende:
* Uitslag Eerste Ronde
2. Dial M for Murder (1954) - North by Northwest (1959) 8 - 12
8. Strangers on a Train (1951) - Shadow of a Doubt (1943) 8 - 5
Arme SoK...zo ziekjes...quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ikdriewerf op deze resultaten en ik
mezelf helemaal verloren als Vertigo wint van Rebecca.
Ja, dit ja!quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ikdriewerf op deze resultaten en ik
mezelf helemaal verloren als Vertigo wint van Rebecca.
NEE!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:08 schreef Pundit_wannabe het volgende:
4. The 39 Steps (1935) - Psycho (1960) ...oooooDIT is een MOEILIJKE. Ik prefereer The 39 Steps, eigenlijk, maar Psycho is zó veel meer baanbrekend. Snik. Mag ik ze niet allebei kiezen?
Dat zou erg kwalijk zijn, aangezien het een van zijn mindere films isquote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:50 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Ik gok zomaar dat Psycho het uiteindelijk gaat winnen...![]()
Het is eerder een van zijn bekendste en dat werkt meestal niet in diens voordeel bij de "kenners" die stiekem toch de underdog ook een goed hart toe bedeeld zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:49 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat zou erg kwalijk zijn, aangezien het een van zijn mindere films is
Iemand die 't snapt!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:17 schreef BJB het volgende:
* Halve Finale
1. Psycho (1960) - Rebecca (1940)
2. Strangers on a Train (1951) - Rear Window (1954)
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik voorspel een finale tussen Rear Window en Rebecca waarna Rebecca wint.
Ja natuurlijk, wat ik eerder al zei, Rear Window wordt meegedragen door Grace. Maar bijvoorbeeld capriolen als van de vrijgezelle ballerina op de tegenoverliggende etage houden de film levendig, waar het niet aan het verhaal bijdraagt verder, en ik denk dat users mede daarop toch voor deze film stemmen, want het verhaal stokt eigenlijk alsmaar. Mede omdat het al spoedig zo klaar als een klontje is wat Jefferies gezien heeft. Dat hele complex zit vol met grappige flat characters, logisch natuurlijk vanachter de gordijnen, pas als er aan het eind van de film geduikeld en geklommen wordt, schrik je op. Althans dat is mijn ervaring na een tweede maal zienquote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:08 schreef Sokolsky het volgende:
Wat nou ballerina? Grace Kelly!
North by Northwest is natuurlijk ook érg goed, jammer van de loting.
Heb je rebecca wel gezien? Is gewoon een oneindig veel mooiere film met veel meer spanning en mooie beelden (en acteerwerk). Heeft niets met bekendheid te makenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:47 schreef sampoo het volgende:
[..]
Het is eerder een van zijn bekendste en dat werkt meestal niet in diens voordeel bij de "kenners" die stiekem toch de underdog ook een goed hart toe bedeeld zijn.
Nee hoor, 1-2. Je hebt mods en je hebt mods.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:08 schreef okee6 het volgende:
Rear Window dus naar de finale, 2-3 in mods
Het ging mij niet zo zeer over Rebecca die ik inderdaad nog niet gezien heb maar meer over de universele problemen dat populariteit meegeeft. Psycho is hoe je het ook went of keert vele malen bekender dan Rebbeca. Dat Rebbeca destijds een kassucces was doet daar niet aan toe.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:28 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Heb je rebecca wel gezien? Is gewoon een oneindig veel mooiere film met veel meer spanning en mooie beelden (en acteerwerk). Heeft niets met bekendheid te makenBovendien was Rebecca destijds een kassucces en winnaar van vele oscars, dus zo onbekend is ie nu ook weer niet
Ik denk alleen dat je riedel hier gewoon niet opgaat, de meeste mensen vind rebecca terecht een stuk beterquote:Op donderdag 20 oktober 2005 19:54 schreef sampoo het volgende:
[..]
Het ging mij niet zo zeer over Rebecca die ik inderdaad nog niet gezien heb maar meer over de universele problemen dat populariteit meegeeft. Psycho is hoe je het ook went of keert vele malen bekender dan Rebbeca. Dat Rebbeca destijds een kassucces was doet daar niet aan toe.
Ik verbaas mij ook altijd wanneer die "grote" filmbias die ik ook heb zo nu en dan toch meevalt. Jaws die toch nog geweldiger is dan ik mij kon herinneren. Hetzelfde met Casablanca en Psycho. Gewoon erg goede films. Andere echt goede films zijn niet beter omdat ze wat onbekender zijn maar populariteit lijkt soms inflatie mee te brengen.![]()
Als je'm nog niet gezien hebt, toch een aanrader na dit toernooiquote:In addition to popularity with critics and audiences, REBECCA also won the Academy Award as Best Picture of 1940 -- Hitchcock's only film to take the top prize.
Ik probeer je in de war te brengen om dan later des te harder en onverwachter terug te slaan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 01:56 schreef Sokolsky het volgende:
Sai... wat doe je nu?
Relaxtheid....quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:36 schreef Sokolsky het volgende:
Ik wacht nog op stemmen van Sai, search64 en misschien placebeau en pascalheister.
Jij hebt geteldquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:32 schreef BlaatschaaP het volgende:
Sorry, maar moet 'ie niet eens dicht? Volgens mij heeft iedereen nu ruim voldoende tijd gehad om te stemmen. De personen die dat niet gedaan hebben, hoeven dat ook niet de komende dagen te doen. Blijft 'ie anders nog een week open?
Just my two cents.
Wat de teelbal zegt.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:37 schreef EdwardNortonsLeftTesticle het volgende:
[..]
Jij hebt geteld.
Wat een haast ineens... Rebecca wint toch wel hoorquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:32 schreef BlaatschaaP het volgende:
Sorry, maar moet 'ie niet eens dicht? Volgens mij heeft iedereen nu ruim voldoende tijd gehad om te stemmen. De personen die dat niet gedaan hebben, hoeven dat ook niet de komende dagen te doen. Blijft 'ie anders nog een week open?
Just my two cents.
Nee, maar blijkbaar staat Rebecca voor? Al wint Rear Window, ik wil het gewoon wetenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:37 schreef EdwardNortonsLeftTesticle het volgende:
[..]
Jij hebt geteld.
Denk dat beiden niet in mijn top 5 staan van beste Hitchcocks, maar ik kan wel met de winnaar leven verder... Bedankt Sokolskyquote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:15 schreef Sokolsky het volgende:
Nu is het woensdagavond.
Rebecca (1940) - Rear Window (1954) 15 - 10
Heb even geen zin om hier een bijpassend plaatje bij te zoeken, dus nu alleen de felicitaties aan alle betrokkenen. En dank aan alle deelnemers, ook aan hen die niet op Rebecca hebben gestemd. Het zij jullie vergeven.
"Het zij jullie vergeven." Grapje, zeker?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:15 schreef Sokolsky het volgende:
Nu is het woensdagavond.
Rebecca (1940) - Rear Window (1954) 15 - 10
Heb even geen zin om hier een bijpassend plaatje bij te zoeken, dus nu alleen de felicitaties aan alle betrokkenen. En dank aan alle deelnemers, ook aan hen die niet op Rebecca hebben gestemd. Het zij jullie vergeven.
Uiteraard, zoiets is onvergefelijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
"Het zij jullie vergeven." Grapje, zeker?![]()
Tsk. Ik doe nog eens mee.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Uiteraard, zoiets is onvergefelijk.
Merci Sokolsky.
Natuurlijk doe je nog eens mee.quote:
quote:
*zucht van verlichting*quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:15 schreef Sokolsky het volgende:
En dank aan alle deelnemers, ook aan hen die niet op Rebecca hebben gestemd. Het zij jullie vergeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |