Dat zou erg kwalijk zijn, aangezien het een van zijn mindere films isquote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:50 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Ik gok zomaar dat Psycho het uiteindelijk gaat winnen...![]()
Het is eerder een van zijn bekendste en dat werkt meestal niet in diens voordeel bij de "kenners" die stiekem toch de underdog ook een goed hart toe bedeeld zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:49 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat zou erg kwalijk zijn, aangezien het een van zijn mindere films is
Iemand die 't snapt!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:17 schreef BJB het volgende:
* Halve Finale
1. Psycho (1960) - Rebecca (1940)
2. Strangers on a Train (1951) - Rear Window (1954)
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik voorspel een finale tussen Rear Window en Rebecca waarna Rebecca wint.
Ja natuurlijk, wat ik eerder al zei, Rear Window wordt meegedragen door Grace. Maar bijvoorbeeld capriolen als van de vrijgezelle ballerina op de tegenoverliggende etage houden de film levendig, waar het niet aan het verhaal bijdraagt verder, en ik denk dat users mede daarop toch voor deze film stemmen, want het verhaal stokt eigenlijk alsmaar. Mede omdat het al spoedig zo klaar als een klontje is wat Jefferies gezien heeft. Dat hele complex zit vol met grappige flat characters, logisch natuurlijk vanachter de gordijnen, pas als er aan het eind van de film geduikeld en geklommen wordt, schrik je op. Althans dat is mijn ervaring na een tweede maal zienquote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:08 schreef Sokolsky het volgende:
Wat nou ballerina? Grace Kelly!
North by Northwest is natuurlijk ook érg goed, jammer van de loting.
Heb je rebecca wel gezien? Is gewoon een oneindig veel mooiere film met veel meer spanning en mooie beelden (en acteerwerk). Heeft niets met bekendheid te makenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:47 schreef sampoo het volgende:
[..]
Het is eerder een van zijn bekendste en dat werkt meestal niet in diens voordeel bij de "kenners" die stiekem toch de underdog ook een goed hart toe bedeeld zijn.
Nee hoor, 1-2. Je hebt mods en je hebt mods.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:08 schreef okee6 het volgende:
Rear Window dus naar de finale, 2-3 in mods
Het ging mij niet zo zeer over Rebecca die ik inderdaad nog niet gezien heb maar meer over de universele problemen dat populariteit meegeeft. Psycho is hoe je het ook went of keert vele malen bekender dan Rebbeca. Dat Rebbeca destijds een kassucces was doet daar niet aan toe.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:28 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Heb je rebecca wel gezien? Is gewoon een oneindig veel mooiere film met veel meer spanning en mooie beelden (en acteerwerk). Heeft niets met bekendheid te makenBovendien was Rebecca destijds een kassucces en winnaar van vele oscars, dus zo onbekend is ie nu ook weer niet
Ik denk alleen dat je riedel hier gewoon niet opgaat, de meeste mensen vind rebecca terecht een stuk beterquote:Op donderdag 20 oktober 2005 19:54 schreef sampoo het volgende:
[..]
Het ging mij niet zo zeer over Rebecca die ik inderdaad nog niet gezien heb maar meer over de universele problemen dat populariteit meegeeft. Psycho is hoe je het ook went of keert vele malen bekender dan Rebbeca. Dat Rebbeca destijds een kassucces was doet daar niet aan toe.
Ik verbaas mij ook altijd wanneer die "grote" filmbias die ik ook heb zo nu en dan toch meevalt. Jaws die toch nog geweldiger is dan ik mij kon herinneren. Hetzelfde met Casablanca en Psycho. Gewoon erg goede films. Andere echt goede films zijn niet beter omdat ze wat onbekender zijn maar populariteit lijkt soms inflatie mee te brengen.![]()
Als je'm nog niet gezien hebt, toch een aanrader na dit toernooiquote:In addition to popularity with critics and audiences, REBECCA also won the Academy Award as Best Picture of 1940 -- Hitchcock's only film to take the top prize.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |