abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31237361
Hoe zit dat met mensen die net dood zijn gegaan en open ogen? In films hebben ze altijd open ogen, maar dat is toch pure onzin? Als je bewusteloos bent zijn je ogen toch ook niet open?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 19:31:17 #2
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_31237389
Hoi met GoLLeM,

Sommige acteurs zijn gewoon dom.
pi_31237420
Als je bewusteloos bent leef je nog knuppel. Als je dood bent ben je dood, en heb je geen tijd om je ogen dicht te doen ofzo..
pi_31237476
Het kan. Al staan ze niet zo wijd open als je in de films ziet. Ik heb een paar keer de ogen van een overledene moeten sluiten. ( oogleden naar beneden doen)
Wanneer de lijkstijfheid optreedt heb je een probleem wat dat betreft.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_31237499
Bij je oogleden zitten toch spieren, die ontspan je dan toch als je dood bent.
pi_31237517
het kan absoluut, bij mijn vader stonden deze ook half open. ligt er geheel aan hoe plotseling de dood zich inzet.
pi_31237559
Als je dood bent gegaan door een overdosis xtc, staan ze nog wel open denk ik.
pi_31237576
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:34 schreef pberends het volgende:
Ze staan dan ook niet geheel open ( maar ook weer niet dicht)
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  donderdag 6 oktober 2005 @ 19:44:46 #10
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_31237765
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:34 schreef pberends het volgende:
Spieren van een dode verstijven. Als je een lijk rechtop laat zitten direct na overlijden en je laat diegene een paar uur zo zitten dan blijven ze ook vastzitten in die houding. Dat komt in bejaardenhuizen nog wel eens voor. Je wordt er dan heel druk mee om ze weer in een normale houding te krijgen.
pi_31238130
Is het niet zo dat je ogen open blijven staan wanneer je abrupt sterft (zoals opslag dood enzo)? Als je "langzamer" sterft, val je gewoon weg en sluit je je ogen.

Maargoed, dat is pure theorie die ik hier terplekke verzin. Correct me if i'm wrong.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 19:58:30 #12
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_31238134
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:44 schreef TR08 het volgende:

[..]

Spieren van een dode verstijven. Als je een lijk rechtop laat zitten direct na overlijden en je laat diegene een paar uur zo zitten dan blijven ze ook vastzitten in die houding. Dat komt in bejaardenhuizen nog wel eens voor. Je wordt er dan heel druk mee om ze weer in een normale houding te krijgen.
aha, heerlijk detail weer... ik dat niet willen doen enzo
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:00:48 #13
14320 TR08
pi_31238195
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:58 schreef Electrified het volgende:
Is het niet zo dat je ogen open blijven staan wanneer je abrupt sterft (zoals opslag dood enzo)? Als je "langzamer" sterft, val je gewoon weg en sluit je je ogen.

Maargoed, dat is pure theorie die ik hier terplekke verzin. Correct me if i'm wrong.
In de meest ontspannen stand zijn je ogen dacht ik net niet helemaal dicht, het zou best kunnen dat je ze op het moment van sterven dus weer een klein beetje open doet. Maar het fijne weet ik daar niet van.
pi_31238318
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:00 schreef TR08 het volgende:

[..]

In de meest ontspannen stand zijn je ogen dacht ik net niet helemaal dicht, het zou best kunnen dat je ze op het moment van sterven dus weer een klein beetje open doet. Maar het fijne weet ik daar niet van.
Hoe houden ze de ogen dicht dan van iemand die opgebaard ligt? Met een soort lijm?
Ik heb namelijk wel eens verhalen over kinbandjes gehoord, om de mond dicht te houden wanneer de tong opzwelt. En het breken van de benen wanneer degene te lang voor de kist is.
Wat mij betreft past het dichtlijmen van de oogleden ook wel in dat straatje.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:08:02 #15
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_31238401
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:44 schreef TR08 het volgende:

[..]

Gewoon even langer laten zitten, de rigor trekt wel weer weg.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_31238700
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:08 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Gewoon even langer laten zitten, de rigor trekt wel weer weg.
Ieuw. Over wat voor tijdsbestek spreken we dan? Dagen? Weken? Maanden? DAn trekt er wel meer weg
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:22:36 #17
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_31238794
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:19 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ieuw. Over wat voor tijdsbestek spreken we dan? Dagen? Weken? Maanden? DAn trekt er wel meer weg
3 dagen ongeveer.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:27:14 #18
30926 funnyfox
De mortuis nil nisi bene
pi_31238957
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:05 schreef Electrified het volgende:

[..]

Hoe houden ze de ogen dicht dan van iemand die opgebaard ligt? Met een soort lijm?
Ik heb namelijk wel eens verhalen over kinbandjes gehoord, om de mond dicht te houden wanneer de tong opzwelt. En het breken van de benen wanneer degene te lang voor de kist is.
Wat een onzin allemaal....
Wanneer iemand overleden staan nagenoeg altijd de ogen open soms iets en soms iets meer, het heeft inderdaad te maken met het ontspannen van alle spieren de eerste 2 uur na het overlijden. Mensen laten dan ook altijd hun ontlasting lopen, daarna begint de lijkstijfheid ( rigor mortis ) die overigens ook weer na 24 uur verdwijnt. Als iemand verkrampt in een stoel zit bv. dan kunnen we de ledematen weer soepel maken door ze simpelweg voorzichtig te bewegen, dus geen ledematen breken.
Het sluiten van de ogen deden we vroeger veelal met lijm tegenwoordig werken we met ooglenzen, deze komen op de oogbol en aan de buitenzijde zitten een soort kleine stekeltjes waaraan het ooglid blijft zitten, op die manier sluit je het netjes en na een paar dagen drogen de ogen uit en dan zie je dat ook niet zo omdat de lens het opvult.
Een handdoek onder de kin gebeurt om de mond op elkaar te houden, dit werkt vaak voor een dag wanneer de lijkstijfheid verdwijnt gaat de mond weer open staan. De beste methode en de meest gebruikte is dan ook om de mond te gaan hechten de onder en boven kaak worden door middel van een hechtdraad aan elkaar verbonden.

Ter info.....
een vooroordeel is ook een oordeel, geen mening is ook een mening...
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:28:37 #19
14320 TR08
pi_31238987
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:05 schreef Electrified het volgende:

[..]

Daar zijn allerhande tooltjes voor, een uitvaartverzorger kan je daar meer over vertellen. Ze hebben ook dingen om de ogen dicht te houden en er zal vast nog meer in te doen zijn. Ik heb ooit wel een en ander gehoord (vriend van mijn vader maakt doodskisten), maar het is niet allemaal blijven hangen.

Verder trouwens over drie dagen laten zitten: Dat is niet altijd een handige optie, met name voor bezoekende familie en zo

Edit: Net te laat en ik kon me ook al niet herinneren dat stijfheid 3 dagen duurde Wat hierboven staat klopt
  Moderator donderdag 6 oktober 2005 @ 20:34:24 #20
9859 crew  Karina
Woman
pi_31239141
Bedankt, ik zal lekker slapen vannacht.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:36:45 #21
14320 TR08
pi_31239207
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:34 schreef Karina het volgende:
Bedankt, ik zal lekker slapen vannacht.
Any time
Truste
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:41:29 #22
30926 funnyfox
De mortuis nil nisi bene
pi_31239358
Geen dank ook.... verdikke ben ik dan ook nooit vrij
pi_31239386
de ogen van een overledene kunnen idd nog open blijven staan,
mn vader is uitvaartleider en bij hem op het werk stoppen ze een soort stroeve dingen(die dingen met die stekeltjes dus) onder de oogleden zodat ze dicht blijven na de lijkstijfheid
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:44:32 #24
30926 funnyfox
De mortuis nil nisi bene
pi_31239464
Ah je vader is een collega wat leuk Had ff beter gelezen mijn reactie verteld dat ook al
pi_31239540
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:44 schreef funnyfox het volgende:
Ah je vader is een collega wat leuk Had ff beter gelezen mijn reactie verteld dat ook al
sorry niet helemaal goed gelezen en ze zetten bij mn vader op het werk altijd zon steuntje onder de hals zodat de mond dichtblijft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')