Ze staan dan ook niet geheel open ( maar ook weer niet dicht)quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:34 schreef pberends het volgende:
Bij je oogleden zitten toch spieren, die ontspan je dan toch als je dood bent.
Spieren van een dode verstijven. Als je een lijk rechtop laat zitten direct na overlijden en je laat diegene een paar uur zo zitten dan blijven ze ook vastzitten in die houding. Dat komt in bejaardenhuizen nog wel eens voor. Je wordt er dan heel druk mee om ze weer in een normale houding te krijgen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:34 schreef pberends het volgende:
Bij je oogleden zitten toch spieren, die ontspan je dan toch als je dood bent.
aha, heerlijk detail weer... ik dat niet willen doen enzoquote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:44 schreef TR08 het volgende:
[..]
Spieren van een dode verstijven. Als je een lijk rechtop laat zitten direct na overlijden en je laat diegene een paar uur zo zitten dan blijven ze ook vastzitten in die houding. Dat komt in bejaardenhuizen nog wel eens voor. Je wordt er dan heel druk mee om ze weer in een normale houding te krijgen.
In de meest ontspannen stand zijn je ogen dacht ik net niet helemaal dicht, het zou best kunnen dat je ze op het moment van sterven dus weer een klein beetje open doet. Maar het fijne weet ik daar niet van.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:58 schreef Electrified het volgende:
Is het niet zo dat je ogen open blijven staan wanneer je abrupt sterft (zoals opslag dood enzo)? Als je "langzamer" sterft, val je gewoon weg en sluit je je ogen.
Maargoed, dat is pure theorie die ik hier terplekke verzin. Correct me if i'm wrong.
Hoe houden ze de ogen dicht dan van iemand die opgebaard ligt? Met een soort lijm?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:00 schreef TR08 het volgende:
[..]
In de meest ontspannen stand zijn je ogen dacht ik net niet helemaal dicht, het zou best kunnen dat je ze op het moment van sterven dus weer een klein beetje open doet. Maar het fijne weet ik daar niet van.
Gewoon even langer laten zitten, de rigor trekt wel weer weg.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:44 schreef TR08 het volgende:
[..]
Spieren van een dode verstijven. Als je een lijk rechtop laat zitten direct na overlijden en je laat diegene een paar uur zo zitten dan blijven ze ook vastzitten in die houding. Dat komt in bejaardenhuizen nog wel eens voor. Je wordt er dan heel druk mee om ze weer in een normale houding te krijgen.
Ieuw. Over wat voor tijdsbestek spreken we dan? Dagen? Weken? Maanden? DAn trekt er wel meer wegquote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:08 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Gewoon even langer laten zitten, de rigor trekt wel weer weg.![]()
3 dagen ongeveer.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:19 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ieuw. Over wat voor tijdsbestek spreken we dan? Dagen? Weken? Maanden? DAn trekt er wel meer weg
Wat een onzin allemaal....quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:05 schreef Electrified het volgende:
[..]
Hoe houden ze de ogen dicht dan van iemand die opgebaard ligt? Met een soort lijm?
Ik heb namelijk wel eens verhalen over kinbandjes gehoord, om de mond dicht te houden wanneer de tong opzwelt. En het breken van de benen wanneer degene te lang voor de kist is.
Wat mij betreft past het dichtlijmen van de oogleden ook wel in dat straatje.
Daar zijn allerhande tooltjes voor, een uitvaartverzorger kan je daar meer over vertellen. Ze hebben ook dingen om de ogen dicht te houden en er zal vast nog meer in te doen zijn. Ik heb ooit wel een en ander gehoord (vriend van mijn vader maakt doodskisten), maar het is niet allemaal blijven hangen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:05 schreef Electrified het volgende:
[..]
Hoe houden ze de ogen dicht dan van iemand die opgebaard ligt? Met een soort lijm?
Ik heb namelijk wel eens verhalen over kinbandjes gehoord, om de mond dicht te houden wanneer de tong opzwelt. En het breken van de benen wanneer degene te lang voor de kist is.
Wat mij betreft past het dichtlijmen van de oogleden ook wel in dat straatje.
Any timequote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:34 schreef Karina het volgende:
Bedankt, ik zal lekker slapen vannacht.
sorry niet helemaal goed gelezenquote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:44 schreef funnyfox het volgende:
Ah je vader is een collega wat leukHad ff beter gelezen mijn reactie verteld dat ook al
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |