Ik slaap juist heel erg vroeg. lig om half 11 de laatste tijd al in bed.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:19 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
Je moet gewoon meer slapen.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies..Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dat je continu bang bent is je oorzaak, kap hiermee en je zult gelukkiger zijn.... (wedden dat je nix mankeert?)quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:25 schreef Henk-B het volgende:
Dank jullie wel!
Ben heel erg snel bang voor ernstige ziektes, ga vanmiddag om 3 uur ook naar de huisarts!
Maar ben wel heel erg bang want heb namelijk ook al een tijd van Bang om MS te hebben! [serieus]
Ja. Heel soms. Maar dat is een kwestie van even geen aandacht aan besteden en het is weg.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:17 schreef Henk-B het volgende:
Heeft er iemand hier weleens last van spiertrillingen?
Bijvoorbeeld bij je ooglid of mondhoek?
...
Het kan ook juist een symptoom zijn van hypochondrie: je bent zenuwachtig dat je iets hebt (als ik naar je andere topics kijk, speelt dat) van de zenuwen krijg je spiertrillingen en dan denk je weer dat je iets hebt.....quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:12 schreef Henk-B het volgende:
hypochondrisch ben ik zeker, maar toch is er altijd wel iets wat ik niet op de hypochondrie wijs, maar aan iets ernstigs!om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ja zoiets speelt ook in mijn achtehoofd , zo'n cirkeltje!quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:22 schreef freecell het volgende:
[..]
Het kan ook juist een symptoom zijn van hypochondrie: je bent zenuwachtig dat je iets hebt (als ik naar je andere topics kijk, speelt dat) van de zenuwen krijg je spiertrillingen en dan denk je weer dat je iets hebt.....
Lekker cirkeltje
Ik bedoelde meer van die kleine spiertrillingen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:37 schreef Manneke_Pils het volgende:
Ik heb altijd trillende handen als ik geconcentreerd met mijn handen bezig geweest ben.
Noot: Niet rukken dus ofzo, maar na het gamen bijvoorbeeld.
het is al vaker gezegd, iedereen heeft er last van, ook ik, als iedereen wat mankeerde hadden we het allemaal al geweten he...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:44 schreef Henk-B het volgende:
Ik bedoelde meer van die kleine spiertrillingen.
Niet beven!
Ik loop al bij een psycholoog, maar dat wil nog niet echt vlotten!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:56 schreef blublub het volgende:
hoe komt het dat je zo bang bent voor ernstige ziektes?
ik zou toch maar naar je huisarts luisteren want dikke kans dat je juist door je eigen getob je klachten veroorzaakt...
kun je er echt niet mee leven vraag dan om een second opinion
of overweeg eens met een psycholoog te praten (vat dit niet lullig op, maar misschien dat hij/zij je inzicht kan geven in waar je angst vandaan komt en wat je er tegen zou kunnen doen)
Ja als het af en toe was had ik er ook geen problemen mee, maar heb het nu al bijna een maand achter elkaar!quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:39 schreef Esto het volgende:
Ik heb er soms ook last van, bij m'n oog of been, maar heb ook geen idee waar het vandaan komt.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Tonic??quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 20:13 schreef Andoire het volgende:
Ik heb het een keer gehad in mn been, heb er ook een topic over geopend (jaartje geleden ongeveer)om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Had ongeveer een dag last van mn bovenbeen, kon er niet door slapen etc.
Mij is toen door de huisartsencentrale geadviseerd om Tonic te drinken. Na een flesje was het getril ook overom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ja, Tonic (maar dan zonder de ginquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 20:14 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Tonic??
Hmm wat is daar de werking van dan ?
Binnenkort?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 21:21 schreef Henk-B het volgende:
Binnenkort dan maar eens tonic halen!
Hopelijk gaat het daar mee weg!
Misschien dat het later op de dag nog wegtrekt. Ik zou me nu even geen zorgen maken, want wat je ook hebt (dit geldt ook als je 'niets' hebt), stress is nooit bevorderend. Dus misschien even afspraakje dokter maken en een beetje ontspannen. En zoals sommigen al eerder zeiden, varieer met je dieet, misschien heb jer egens te veel of te weinig van.quote:Op maandag 10 oktober 2005 06:16 schreef Henk-B het volgende:
PFFFFFFF het gaat echt niet goed met me!!!
Ben net mijn bed uitgestapt, omdat ik helemaal weer niet lekker in mijn vel zit!
Ik heb dus echt overal van die spiertrillingen en continu!!!
Ik werd wakker en voelde ze van benen tot onderrug daarna naar de armen en dit alles binnen 10 minuten.
Ik ben er dus maar uitgegaan want ander loop ik echt te malen!
Ik ben ook op dit moment echt bang dat het iets ernstig is!!
Klotezooi!!!om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik ben al bij de dokter geweest en die gooide het dus op stress !!quote:Op maandag 10 oktober 2005 07:58 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Misschien dat het later op de dag nog wegtrekt. Ik zou me nu even geen zorgen maken, want wat je ook hebt (dit geldt ook als je 'niets' hebt), stress is nooit bevorderend. Dus misschien even afspraakje dokter maken en een beetje ontspannen. En zoals sommigen al eerder zeiden, varieer met je dieet, misschien heb jer egens te veel of te weinig van.
Oh sorry, ik heb niet het hele topic doorgekekenquote:Op maandag 10 oktober 2005 08:23 schreef Henk-B het volgende:
Ik ben al bij de dokter geweest en die gooide het dus op stress !!
Geeft niet hoor!quote:Op maandag 10 oktober 2005 08:25 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Oh sorry, ik heb niet het hele topic doorgekekenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.. Nou, dan weet je wat je te doen staat. Ik zou dan gelijk minderen met caffeine trouwens. Als je werk/opleiding je veel stress bezorgt is het misschien een idee om aan je baas (of whatev) te vertellen wat je dwarszit, misschien dat hij/zij een beetje mee kan helpen. En no worries !Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Op maandag 10 oktober 2005 08:28 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Geeft niet hoor!
Ik drink sinds vandaag geen koffie meer!
En tegen mijn baas heb ik het ook al gezegdom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ben gewoon bang voor een spierziekte zoals ALS!om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik ga binnenkort naar de GGZ!quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:30 schreef freecell het volgende:
[..]
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Die had je nog niet gehad.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
haal gewoon even tonic op, drink het op een ga naar een goede psycholoog. Volgens mij is dat de enige manier om van je klachten af te komen.
Het enige wat jou mankeert is een flinke dosis hypochondrie
Niet normaal, ok, maar vergeet niet wat je geest allemaal met je lichaam kan doen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:35 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort naar de GGZ!
Maar die spiertrillingen heb ik toch echt overduidelijk en overal op mijn lichaam voor een hele lange tijd!
Dat is toch niet normaal?
Hmm, misschien stuurt hij je dan wel ,met wat meer spoed door naar het GGZ omdat hij zat van je isquote:Op maandag 10 oktober 2005 10:10 schreef Henk-B het volgende:
laten we het maar hopen, ik zit nu op mijn werk en voel me echt beroerd! BAH!
Dokter neemt me verder ook niet meer serieus, das ook een klote gevoel, ben gewoon bang om hem te bellen!
Het feit dat je huisarts aan stress dacht wil niet betekenen dat hij je niet serieus neemt!quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:10 schreef Henk-B het volgende:
Dokter neemt me verder ook niet meer serieus, das ook een klote gevoel, ben gewoon bang om hem te bellen!
Door er constant op te letten, wordt het alleen maar erger.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:10 schreef Henk-B het volgende:
Zat is hij al van me, hij werd zelfs een keer kwaad , toen ik hem opbelde terwijl ik die week al 2 keer was geweest!quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:15 schreef freecell het volgende:
[..]
Hmm, misschien stuurt hij je dan wel ,met wat meer spoed door naar het GGZ omdat hij zat van je isom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ja dat zeggen meer mensen dat je zo in een vicieuze cirkel blijft zitten!quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het feit dat je huisarts aan stress dacht wil niet betekenen dat hij je niet serieus neemt!
Ga vooral nog een keer naar de arts en maak hem duidelijk dat je héél erg bezorgd bent en dat zijn geruststellende diagnose van de vorige keer niet heeft geholpen. Zeg gewoon dat je het wel wilt geloven, maar dat je desondanks bang blijft voor een ernstige aandoening. Vraag dus eigenlijk om hulp voor je angst. Misschien kan hij een betere uitleg geven of wat testjes doen om je te helpen geloven dat er niets ernstigs aan de hand is.
En bedenk dat je hersens een machtig orgaan is die je heel erg om de tuin kan leiden. Ook wat betreft allerlei dingen voelen die er niet zijn. Wil niet zeggen dat je het niet voelt, maar het kan wel de oorzaak van je probleem zijn (en dan zijn we weer terug bij stress, want deze angst voor ernstige ziektes lijkt me veel stress met zich meebrengen). Sterkte en succesom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Klopt ik kan het wel begrijpen dat het in feite niks hoeft te zijn, maar als ik zo ga denken en de spiertrillingen beginnen weer ernstige vormen aan te nemen zit ik alweer te kijken op het ALS forum e.d.!quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:31 schreef Isabeau het volgende:
En zeggen dat je je niet druk moet maken helpt natuurlijk voor geen meterom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Eigenlijk stom dat je rationeel wel kunt beredeneren dat het niets is (ik heb ook regelmatig spiertrekkinkjes), maar dat je gevoel niet meewerkt.
Ik kan echt niet meer naar de huisarts toe , hoe gek dit ook klinkt!quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:45 schreef Isabeau het volgende:
Mijn linkerooglid, en ook alleen dat oog, trilt regelmatig en ik heb in mijn zij vaak een spier die gaat twitchen. Maf gevoel hoor.
ALS is natuurlijk hoogst zeldzaam en heeft met name als kenmerk spierzwakte. Je zegt ook soms een doof gevoel te hebben, dat heeft sowieso al nooit iets met ALS te maken (is geen aandoening van je gevoel). Je kan je huisarts vragen om je reflexen te bekijken, ook die zijn vaak aangetast bij ALS.
Een mri scan!quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:01 schreef Isabeau het volgende:
Wat zou je zelf eigenlijk graag willen?
quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:09 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Een mri scan!
Maar die krijg ik toch niet!
Alleen met een MRI kan je ALS aantonen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:18 schreef freecell het volgende:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Die krijg je inderdaad niet zonder hele goede reden! maar waarom wil je dan een MRI?Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Zodra je volkomen gezond uit die MRI-scan komt, word je moe en denk je leukemie te hebben. Vervolgens word je boos op de dokter omdat hij geen beenmergpunctie wil laten doen?quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:29 schreef Henk-B het volgende:
Als de dokter me nou eens gewoon door zou sturen, was dit allemaal niet nodig!
Mijn kwaliteit van het leven lijdt er enorm onder, dat is toch ook een klacht en als hij mij dat kan teruggeven met een MRI scan waarom zou hij dat dan niet doen?
Ik begin nu ook al hoofdpijn te krijgen !
BAH!!!
Omdat het ondoenlijk is om alles te checken. In de regel is het echter zo dat bepaalde klachten op een ziektebeeld kunnen duiden, en dat de arts wel weet wanneer het verstandig is om dat te doen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:37 schreef Henk-B het volgende:
1300 euro is veel geld! Maar mischien wel het overwegen waard, want wat h eb je aan geld als je niet lekker leef?
Waarom bestaat er niet iets als een soort APk voor mensen, dat je elk jaar gecontrolleerd wordt!
Dat begint binnen 2 weken.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Omdat het ondoenlijk is om alles te checken. In de regel is het echter zo dat bepaalde klachten op een ziektebeeld kunnen duiden, en dat de arts wel weet wanneer het verstandig is om dat te doen.
Ik ben het met de anderen eens dat het tijd wordt om iets aan je hypochondrie te doen. Laat je daar eens voor behandelen..
Ja dat met die Casus zit je ook niet echt te wachten nee! , dan wordt je nog zieker!quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:45 schreef Isabeau het volgende:
Als je alle testjes zou doen bij iedereen dan zou iedereen wel iets afwijkends hebben, en ook dat zegt dan helemaal niets, maar je moet er dan wel iets mee. Kost heel erg veel tijd, energie en geld en dat staat niet in verhouding tot wat het oplevert.
Er zijn klinieken die voor veel geld dit soort onderzoek voor je doen. Op die manier leg je geen beslag op het gemeenschapsgeld dat al hard nodig is in de zorg en worden de lange wachtlijsten niet nog langer.
Ik ben trouwens tegen het op eigen houtje doen van onderzoek zoals een MRI scan. Dit wil ik illustreren met een casus.
Een vrouw van ongeveer 50 jaar laat een algehele check-up doen. Hierbij hoort een MRI van het hoofd. Op deze MRI wordt een aneurysma (bloedvat dat verwijd is en daardoor kan knappen) gevonden. Niemand kan deze mevrouw vertellen wat de kans is dat het bloedvat knapt. Dat kan morgen, dat kan ook pas over 40 jaar zijn. Of nooit. Als het bloedvat knapt heeft ze dus een hersenbloeding wat fataal af kan lopen. Of niet. Er bestaat de mogelijkheid te opereren, maar deze operatie brengt grote risico's met zich mee waardoor ze kan overlijden op de operatietafel of in de periode erna. Daar zit je dan na je health check: voor je gevoel een tijdbom in je hoofd en de keuze er iets aan te doen waardoor je een groot risico loopt dood te gaan.
Ja dank je, dat ziet er aardig hetzelfde uit ja!quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Henk! Heb je hier misschien iets aan?
http://en.wikipedia.org/wiki/Benign_fasciculation_syndrome
Jouw verhaal komt redelijk overeen met wat daar staat.
Sorry, was even eten!quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:13 schreef Isabeau het volgende:
Ja, maar dat doe je dan dus niet met een MRI, maar met een EMG.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
ALS ook niet, dus het lijkt me een win/win situatie.quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:51 schreef Henk-B het volgende:
Nou probeer ik te denken dat ik dat Benign_fasciculation_syndrome heb, maar als ik dat zou hebben dan zou het dus ook nooit meer weggaan en dat lijkt me toch ook niet echt een leuk idee!
Hier toverde je een glimlach op me gezicht mee!quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
ALS ook niet, dus het lijkt me een win/win situatie.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Maar is dat beven of echt van die kleine spiertrillingen?quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:30 schreef MaLo het volgende:
Mijn vriend heeft sinds een aantal weken ook spiertrillingen. Meerdere malen per dag trillen zijn hoofd en handen. Trillende handen heeft hij eigenlijk al maanden bij tijd en wijle, nu ik erover nadenkom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies..Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik vermoed dat het bij hem stress is. Hij heeft een heel drukke periode op zijn werk achter de rug en hij heeft een middenrifbreuk, waarvan de klachten de laatste tijd ook weer erg opspelen (maagpijn, maagzuur).
Hij gaat morgen naar de dokter voor zijn hernieuwde maagklachten en de trillingen.
Je moet niet selectief gaan lezen met een negatieve bril opquote:Op maandag 10 oktober 2005 14:51 schreef Henk-B het volgende:
Nou probeer ik te denken dat ik dat Benign_fasciculation_syndrome heb, maar als ik dat zou hebben dan zou het dus ook nooit meer weggaan en dat lijkt me toch ook niet echt een leuk idee!
Dus ik hoop met je mee dat het zo snel mogelijk vanzelf weer over gaatquote:BFS is not life-threatening and generally not disabling, but it may be persistent enough to create some degree of disability, especially if cramps or pain are also present. In many cases, however, the accompanying anxiety is more disabling than the disease itself.
Outlook is mixed. The vast majority of cases clear up spontaneously in a few days or weeks (and in fact are never presented for diagnosis), but some may continue for years.
Dank je wel dat je zoveel moeite voor me doet ik waardeer dat echt enorm!quote:Op maandag 10 oktober 2005 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moet niet selectief gaan lezen met een negatieve bril opom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Er staat:Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
[..]
Dus ik hoop met je mee dat het zo snel mogelijk vanzelf weer over gaatom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Och, bij ALS is 'levenslang' wel heel relatief...dus al zou dit idd levenslang blijven bestaan dan kies ik toch echt hier voor
Bij ALS is het voordeel dat dat niet zo lang meer duurt.quote:Op maandag 10 oktober 2005 18:53 schreef Isabeau het volgende:
Och, bij ALS is 'levenslang' wel heel relatief...
Ja, dat bedoelde ik met levenslang is relatiefquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 07:05 schreef Alicey het volgende:
Bij ALS is het voordeel dat dat niet zo lang meer duurt.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Hartsikke bedankt daarvoor, ik hoop dat ik morgen gerustgesteld kan worden!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 06:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het verschrikkelijk dat iemand zo bang is voor een levensbedreigende aandoening dat hij er de hele dag mee rondloopt. Ik zie gewoon dat je wèl heel erg hard probeert om te geloven dat het niets bijzonders is, maar elke keer dat je weer zo'n spiertrekking voelt je angst dat het wel iets ernstigs is toeneemt. Ik was heel blij iets medisch te hebben gevonden wat heel erg lijkt op wat jij nu hebt en waarmee je ook vooral het gevoel (hoop ik) moet krijgen dat je in ieder geval niet de enige bent die dit ervaart.
Ik weet heel goed dat hypochondrische gevoelens heel moeilijk te behandelen zijn, maar het is ook een taak van de huisarts om iemand gerust te stellen. Je eigen huisarts is dat niet gelukt helaas, maar ik hoop dat die andere huisarts een beetje je angst kan invoelen en je wel wil helpen om je gerust te stellen. Benadruk gewoon dat je heel erg bang bent en dat een EMG-onderzoek vaak al duidelijkheid geeft.
3 jaar maximaal zelfsquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 07:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik met levenslang is relatiefom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Geloof maximaal 5 jaar. Erg hoor als je daar bang voor bent.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Hij is vandaag naar de dokter geweest. De dokter gooit het inderdaad op stress. Pas als mijn vriend ook in stressloze periodes nog last houdt van trillingen, moet hij zich zorgen gaan maken.quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:30 schreef MaLo het volgende:
Mijn vriend heeft sinds een aantal weken ook spiertrillingen. Meerdere malen per dag trillen zijn hoofd en handen. Trillende handen heeft hij eigenlijk al maanden bij tijd en wijle, nu ik erover nadenkom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies..Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik vermoed dat het bij hem stress is. Hij heeft een heel drukke periode op zijn werk achter de rug en hij heeft een middenrifbreuk, waarvan de klachten de laatste tijd ook weer erg opspelen (maagpijn, maagzuur).
Hij gaat morgen naar de dokter voor zijn hernieuwde maagklachten en de trillingen.
Dank je wel , moet er zometeen om 3 uur zijn!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hij is vandaag naar de dokter geweest. De dokter gooit het inderdaad op stress. Pas als mijn vriend ook in stressloze periodes nog last houdt van trillingen, moet hij zich zorgen gaan maken.
TS, succes morgen bij de huisarts van je vriendinom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ja dat is het enige postieve !quote:Op woensdag 12 oktober 2005 16:50 schreef Lienekien het volgende:
Bekijk het van de positieve kant: je kunt binnen een maand al naar de neuroloog en de kans is groot dat die je wél gerust kan stellen!
Deze huisarts denkt zeker nog in scheiding van lichaam en geest of zoquote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:24 schreef MaLo het volgende:
Wat raar dat je dokter zegt dat je van stress niks kunt krijgen. Het wordt toch als een vaststaand feit beschouwd dat stress zijn weerslag kan hebben op je lichaam.
Fijn dat je naar de neuroloog kunt; deze kan je hopelijk gerust stellen.
Heel vreemd inderdaad dat die arts zoiets durft te beweren.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Deze huisarts denkt zeker nog in scheiding van lichaam en geest of zoom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Heel vaag. Nooit gehoord van de hypothalamus-hypofyse-bijnieras of zo.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik heb ooit een stukje op fok geschreven met mijn theorie over artsenhandschrift. Het lijkt er af en toe namelijk heel sterk op dat sommige artsen heel erg hun best doen alles zo onbegrijpelijk mogelijk en onleesbaar mogelijk in dossiers te schrijven, zodat patiënten daar nooit uit zullen komen mochten ze hun dossier in willen zien. Dit alles gelardeerd met vele afkortingen en soms zelfs tekens die alleen de arts zelf begrijpt. Die hebben het recht op informatie niet zo heel erg begrepen en het komt in mijn ogen maar heel erg zelden voor dat dat beter is voor de patiënt.
Ik kan me goed voorstellen dat je daar bang voor bent. Als je het hebt, dan heb je het en dan doe je daar nu toch niks meer aan. Klinkt hard, maar PROBEER er minder aan te denken en misschien dat het dan minder wordt. Kop op!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 08:47 schreef Henk-B het volgende:
Pfff ben net wakker geworden en heb kramp in mijn benen en overal weer die spiertrillingen!
Om de 5 min wel weer ergens anders, ik ben er maar uitgegaan!
Ik zit hier gewoon weer in paniek, gewoon bang te zijn voor ALS oid.
Klotezooi
Dat herken ik! Al heb ik dat met hartkloppingen gehad. Ik heb 1,5 jaar lang dagelijks hartkloppingen gehad. De huisarts dacht ook dat het door stress kwam. Ik kreeg er past last van toen ik 2 weken vakantie had, na een zeer stressige periode.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:39 schreef Henk-B het volgende:
Als ik bezig ben of sta oid dan heb ik ze niet zoveel behalve in mijn gezicht. Maar als ik rustig op de bank zit/lig dan krijg ik ze op heel mijn lichaam!
Maar je hebt het nog wel steeds?quote:Op zondag 16 oktober 2005 00:13 schreef pcbkb het volgende:
Hallo Henk,
Ik heb al jaren lang last van die spiertrillingkjes overal, zelf in mijn oor! De ene periode is het erger dan de andere. Ik heb jarenlang als doktersassistente gewerkt en toen ik wel heel erg ongerust werd heb ik het aan mijn baas gevraagd. Hij zei dat ik last van myoclonieën had en dat ze soms een verschijnsel waren dat optrad bij bepaalde ziektes maar dat het nooit het eerste verschijnsel was van iets ernstigs. We hadden ook een tijdje een huisarts in opleiding die er ook last van had. In het begin was ze ook erg ongerust en dacht dat ze een vreselijke ziekte had maar sinds ze ontdekte wat het was was ze ook niet meer bang. Ik ben dus niet meer ongerust en hoop dat ik jou ook wat heb kunnen geruststellen. Ik geloof niet dat het met bepaalde terkorten te maken heeft. Ik eet ( bijna) alleen maar gezonde dingen en drink nooit koffie. Mijn baas zei dat hij ook niet wist hoe het ontstond.
Ik slik nu sinds een tijd van die multivitaminen , daar zit ook magnesium in!quote:Op zondag 16 oktober 2005 10:09 schreef QTPi het volgende:
Ik zou alvast beginnen met Magnesium te slikken. Goed tegen stress èn tegen spiertrillingen. Het wordt regelmatig voorgeschreven door fysiotherapeuten.
Oke hartstikke bedankt voor je uitleg!quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:21 schreef pcbkb het volgende:
O ja, ik heb het al een jaar of 6, ik denk als het echt iets ernstigs was, ik al lang dood geweest zou zijn. Het is ook niet duidelijk erger geworden, het komt in periodes maar helemaal weg is het niet geweest
Ik moest ook aan hyperventilatie denken, ook omdat hij het had over dat rare gevoel rond zijn mond.quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Niet normaal, ok, maar vergeet niet wat je geest allemaal met je lichaam kan doen.
Het kan bijvoorbeeld een ingehouden vorm van hyperventilatie zijn, dat komt dan weer puur door de stress (enzovoort, enzovoort)
Hartsikke bedankt daarvoor!!!quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:29 schreef pcbkb het volgende:
Nee hoor ik erger me er niet aan, Ik heb ook wel eens last van rusteloze benen en daar erger ik me wel aan want dan moet je je benen bewegen om van het "gekriebel" af te komen en dan is rustig liggen er helemaal niet meer bij.
Ik ben speciaal lid geworden van dit forum toen ik je "probleem" las. Het is niets om wanhopig van te worden, dan wordt die wanhoop het probleem en niet de kwaal
Zo had mijn oma er ook 1!quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:58 schreef pcbkb het volgende:
Henk,
Ik kan goed begrijpen dat je ongerust bent, maar probeer het niet je leven te laten beheersen. Ik heb ooit een gezegde gehoord die me wel aansprak; piekeren is misbruik maken van je fantasie. 99% van de dingen waar je bang voor bent gebeuren niet maar als je er teveel mee bezig bent kan het wel een groot deel van je leven bederven. Mijn moeder heeft Alzheimers en mijn oma is ook dement geworden dus ik ben best bang om het ook te krijgen maar ik probeer er niet teveel aan te denken want voor hetzelfde geld krijg ik kanker of loop ik onder een bus en heb ik me voor niets zorgen gemaakt ;-)
Waarschijnlijk was het deze ja!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:50 schreef Lienekien het volgende:
"Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest, doch dat nooit
op zal dagen. Zo heeft men meer te dragen dan God te dragen geeft."
Bedoel je niet een MRI ipv RMI?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:21 schreef guppy12b het volgende:
Heb ook (al geruime tijd) last van spiertrillingen in met name mijn linkerarm. Daarnaast zwakte in de arm (kan niets meer tillen) en ietwat in mijn voeten. Heb al EMG gehad: zenuwen in hele lichaam aangetast. Voorlopige 'diagnose': "er is iets medisch mis met u". Vermoed zelf ALS, PSMA of MMN. Binnenkort RMI. Weet iemand of stress ook kan leiden tot beschadiging van de zenuwen. Met andere woorden: kan het dat nog zijn?
Het sacro-iliacaal gewricht (SI-gewricht) bevindt zich in het bekken tussen het uiteinde van de wervelkolom, te weten het heiligbeen en de darmbeenderen in het bekken (thanks internet voor deze mooie uitleg). Ik heb toen counseling gehad bij Winnock (voorheen rugadviescentrum( om beter met emoties om te kunnen gaan en ik moet zeggen daar heb ik veel baat bij gehad (ben nogal een binnenvettertje).quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:12 schreef guppy12b het volgende:
Je hebt gelijk Charmain, ik bedoelde inderdaad MRI. Al die afkortingen ook ;-) Maar dat stress kan leiden tot zenuwbeschadiging, zoals in jouw geval, is - hoe vreemd ook - goed nieuws voor mij. Ik bedoel, het kan altijd erger. Ik neem aan dat de schade ook weer hersteld kan worden? Of toch in ieder geval erger voorkomen kan worden door te ontstressen? Ik vind trouwens niet dat ik erg gestressed ben, niet meer dan de gemiddelde werkende Nederlander zeg maar. Maar goed, dat zegt niet veel. De meeste mensen zien een burnout of iets dergelijks niet aankomen. Wat is trouwens het SI gewricht?
Heb je ze ook overal op je lichaam dus bij je ooglid ed.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:21 schreef guppy12b het volgende:
Heb ook (al geruime tijd) last van spiertrillingen in met name mijn linkerarm. Daarnaast zwakte in de arm (kan niets meer tillen) en ietwat in mijn voeten. Heb al EMG gehad: zenuwen in hele lichaam aangetast. Voorlopige 'diagnose': "er is iets medisch mis met u". Vermoed zelf ALS, PSMA of MMN. Binnenkort RMI. Weet iemand of stress ook kan leiden tot beschadiging van de zenuwen. Met andere woorden: kan het dat nog zijn?
Ik ken alleen ALS, volgens mij is PSMA er een vorm van.. of het lijkt er in ieder geval erg op? Ik hoop echt voor je dat je dat niet hebt. MMN ken ik niet. Wat is dat precies?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:21 schreef guppy12b het volgende:
Als je de rest van het topic had gelezen dan had je geweten dat TS niet echt op deze informatie zat te wachten. Nog langer in onzekerheid, angst en paniekaanvallen leven. Goed gedaan.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:27 schreef meami het volgende:
De diagnose ALS wordt veelal gesteld op basis van symptomen en EMG. Het kan vaak een jaar duren voordat het echt duidelijk is.
Guppy vroeg naar info over stress in combinatie met zenuwbeschadiging. Ben daar op in gegaan en misschien teveel op door gegaan. Sorry hoor.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je de rest van het topic had gelezen dan had je geweten dat TS niet echt op deze informatie zat te wachten. Nog langer in onzekerheid, angst en paniekaanvallen leven. Goed gedaan.
Nee ik heb hem zometeen om 2 uur.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:10 schreef pcbkb het volgende:
Henk,
Jij hebt toch vrijdag een afspraak? Laat je nog weten hoe het gegaan is? Gaat het weer een beetje met je?
Sterkte!quote:Op donderdag 10 november 2005 10:30 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Nee ik heb hem zometeen om 2 uur.
Het gaat iets beter met me, maar nog wel de spiertrillingen en krampen.
Ik laat straks wel wat weten!
Laat je vandaag nog even wat weten hoe het gegaan is?quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:27 schreef guppy12b het volgende:
He Henk
Blij te horen dat het niet ernstig is, dat is vast een hele geruststelling! En goed van de dokter dat hij de klachten wel serieus neemt.
Ik had inderdaad een MRI afgelopen dinsdag. Alleen van mijn hoofd, 20 minuutjes duurde het maar. Ik heb nog geen uitslag, dat wordt volgende week maandag hopelijk besproken, dan heb ik een afspraak bij de neuroloog. Waarschijnlijk maak ik me ook druk om niks, ik hoop dat dinsdag te kunnen bevestigen met een bericht ;-)
Ik hoop zo voor je dat alles in orde is!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:37 schreef guppy12b het volgende:
Vandaag in het Radboud geweest en opnieuw mijn verhaal verteld. Ook is er weer hamertje-tik gedaan en zelfs bloedonderzoek. Jawel! Sterker: binnenkort (nog deze maand) een scala aan onderzoeken (EMG, MRI, echo) die allemaal in één dag gebeuren en ik krijg ook dezelfde dag nog de uitslag. Dus het ziet er naar uit dat ik eindelijk in goede handen ben en er nu binnen afzienbare tijd een diagnose komt. Goed nieuws dus.
Met mij gaat het goed.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:19 schreef guppy12b het volgende:
Bedankt Henk, ik voel me goed omdat het er op lijkt dat binnen afzienbare tijd een diagnose gesteld kan worden. Hopelijk is het iets wat geneeslijk is. Ik loop nu wat beter, maar de arm is nog wat verder achteruit gegaan. Soms kan ik de arm niet buigen, hoe hard ik het ook probeer.
Ik weet nu wat op het programma staat voor de bewuste dag onderzoek, maar helaas zit daar geen MRI bij. Ik had een MRI verwacht van de plexus brachialis (het zenuwvlechtwerk in de schouders). Kan belangrijk zijn om het onderscheid te maken tussen PSMA en MMN. Maar goed, blijft er nog een heel belangrijk EMG over. Met jou ook alles goed?
Groeten
Ik ben in ieder geval blij voor je dat het geen ALS isquote:Op donderdag 26 januari 2006 19:57 schreef guppy12b het volgende:
Vandaag was de opnamedag en er is eindelijk een diagnose: MMN (multifocale motore neuropathie). Behandelbaar dus en hoewel chronisch niet ernstig, zeker niet in vergelijking met andere neurologische aandoeningen die ik eerder mogelijk achtte.
Ik raad eenieder aan die dergelijke symptomen heeft om naar de huisarts te gaan. Zorg dat je een verwijzing naar een neuroloog krijgt. Neem niet voetstoots aan dat het "tussen de oren zit" of "wel over gaat", of "de ouderdom" is. Laat een specialist er naar kijken.
Nou ik kan me niet voorstellen dat ik ze ooit zou missen!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:42 schreef pcbkb het volgende:
Henk,
mijn trillingen waren een tijdje weg, wil je geloven dat ik ze een beetje miste! Toen ik ze weer kreeg dacht ik "ah, daar ben je weer!" ik was het inmiddels zo gewend dat ik het stil vond zonder ;-)
Ik denk eerder aan kalkgebrek. Ook dat kun je laten controleren middels bloedonderzoek.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:47 schreef Sefi het volgende:
Laat je vit. B12 eens testen. Als je een tekort hebt, dan krijg je ook spiertrillingen. Even naar de dokter om een bloedtestje te laten doen.
Je hebt heus niet gelijk tetanie hoor, er bestaat ook nog zoiets als sub-optimaal.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:56 schreef DDM het volgende:
Kalkgebrek (dus een te lage calciumspiegel) veroorzaakt tetanie. En zo klinkt zijn verhaal niet. Dat klinkt als ontschuldige fasciculaties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop