abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:17:50 #1
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31223849
Heeft er iemand hier weleens last van spiertrillingen?

Bijvoorbeeld bij je ooglid of mondhoek?

Ik heb het namelijk al een maand en word er gek van!!!
Ik zit het ook gelijk op te zoeken op het internet en kom bij vreselijke ziekten. (Bijv ALS)

Dan trilt mijn ooglid 3 uur per dag en dan weer een mondhoek, soms op mijn been!

Meer mensen last van ? OOk zo vaak ?

Ik begin mij ongeloofelijk ongerust te maken!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_31223894
Je moet gewoon meer slapen.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:26:43 #3
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31224032
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:19 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
Je moet gewoon meer slapen.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
Ik slaap juist heel erg vroeg. lig om half 11 de laatste tijd al in bed.
Voel me dan ook heel erg moe!
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:35:20 #4
128408 Henk-H
Life is a bitch
pi_31224204
Spasme??
leuke naam trouwens
Maar niet heus
pi_31224254
Ik heb het als ik erg zenuwachtig ben of gespannen.
01-08-2008
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:40:00 #6
130170 Broeils
Anonieme gebruiker
pi_31224294
Hmm ik heb het wel is in mn oogleden of bovenarmen en ben ook altijd moe(of is dat lui
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
)
pi_31224317
je moet niet zelf gaan zoeken op internet, dan vind je altijd alleen maar de ernstige ziektes.....dus ga gewoon es langs je huisarts en laat hem even kijken!
pi_31224523
Minder drugs gebruiken
1 tot 3,5 eurocent per ontvangen email:
http://www.internetcash.nl/
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:00:07 #9
77143 L4mpje
Dit is niet OK
pi_31224729
Ik heb laatste tijd bijna elke dag dat een spiertje in mn bovenbeen even trilt (vaak links). Weet ook niet wat het is, maar heb er geen last van eerlijk gezegd.
pi_31224901
Drinkers hebben het, en volgens mij ook mensen met diabetes.

Zéér gezond gaan eten zoals magnesiumrijk voedsel en eiwitten als kwark met de juiste aminozuren waardoor je serotonine gaat stijgen. GEEN KOFFIE en GEEN ALCOHOL. En naar je huisarts natuurlijk.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=serotonine&btnG=Zoeken&meta=

of deze:

http://www.denkavit.nl/pages/ingredients/groep2/product7.html hoewel het voor diervoeder is werkt serotonine wel zo.

[ Bericht 21% gewijzigd door Den_Dead_Kennedys op 06-10-2005 11:13:38 ]
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:25:19 #11
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31225284
Dank jullie wel!

Ben heel erg snel bang voor ernstige ziektes, ga vanmiddag om 3 uur ook naar de huisarts!

Maar ben wel heel erg bang want heb namelijk ook al een tijd van Bang om MS te hebben! [serieus]
pi_31225658
Ik heb het voornamelijk wanneer mijn kalium laag is.

In jouw geval denk ik niet dat het ernstig is, en dat het voornamelijk wordt getriggerd doordat je jezelf die angst zit aan te praten.
pi_31225751
Die spiertrillingen bij mijn oog krijg ik als ik zenuwachtig ben, of erg moe.
Als ik dan nog zenuwachtiger word dat mensen het zien, blijft het ook
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Meestal gaat het vanzelf weer over, maar als ik er teveel op focus heb ik het vaker, ik negeer het volledig dus. Wel een irritant gevoel
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik denk dat je beter ook aan de dokter kan vertellen dat je bang bent dat je iets hebt. Misschien is daar ook wel een oplossing voor te verzinnen, want je klinkt een heel klein beetje hypochondrisch
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:48:49 #14
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_31225862
ik heb het wel is met mijn knie, maar voor de rest nergens.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:12:21 #15
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31227978
hypochondrisch ben ik zeker, maar toch is er altijd wel iets wat ik niet op de hypochondrie wijs, maar aan iets ernstigs!

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_31228131
Ik heb er soms wel last van, maar dat is vooral als ik erg gespannen ben, of heel erg moe. Ik ben volkomen gezond, dus ik ga er niet van uit dat het iets is.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_31228147
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:25 schreef Henk-B het volgende:
Dank jullie wel!

Ben heel erg snel bang voor ernstige ziektes, ga vanmiddag om 3 uur ook naar de huisarts!

Maar ben wel heel erg bang want heb namelijk ook al een tijd van Bang om MS te hebben! [serieus]
Dat je continu bang bent is je oorzaak, kap hiermee en je zult gelukkiger zijn.... (wedden dat je nix mankeert?)
pi_31228235
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:17 schreef Henk-B het volgende:
Heeft er iemand hier weleens last van spiertrillingen?

Bijvoorbeeld bij je ooglid of mondhoek?
...
Ja. Heel soms. Maar dat is een kwestie van even geen aandacht aan besteden en het is weg.
No big deal.
pi_31228272
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:12 schreef Henk-B het volgende:
hypochondrisch ben ik zeker, maar toch is er altijd wel iets wat ik niet op de hypochondrie wijs, maar aan iets ernstigs!

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Het kan ook juist een symptoom zijn van hypochondrie: je bent zenuwachtig dat je iets hebt (als ik naar je andere topics kijk, speelt dat) van de zenuwen krijg je spiertrillingen en dan denk je weer dat je iets hebt.....
Lekker cirkeltje
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:30:06 #20
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31228464
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Het kan ook juist een symptoom zijn van hypochondrie: je bent zenuwachtig dat je iets hebt (als ik naar je andere topics kijk, speelt dat) van de zenuwen krijg je spiertrillingen en dan denk je weer dat je iets hebt.....
Lekker cirkeltje
Ja zoiets speelt ook in mijn achtehoofd , zo'n cirkeltje!
Alleen dan denk ik weer van , maar zolang al en dan elke dag van die spiertrillingen, kan noiit goed zijn!

Zucht!
pi_31229518
Ik heb het een tijd lang meerdere malen per dag gehad bij m'n linker ooglid. Erg irritant! Maar hield op een gegeven moment vanzelf ook weer op en nu heb ik het nog maar af en toe, ook bij m'n mondhoek en in m'n arm. Altijd links trouwens
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
amokaapjeeh O+
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:18:56 #22
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_31229912
Volgens mij kan het komen door een gebrek aan een bepaald vitamientje, weet alleen niet meer welke
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
hebbie echt wat aan he?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  donderdag 6 oktober 2005 @ 17:34:28 #23
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31234577
BEn bij de dokter geweest en die houdt het toch echt op stress!

Zal me daar dan maar bij neerleggen dan maar!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:31:29 #24
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31252372
Nou jongens, ik kan er gewooon niet mee leven dat dit stress moet zijn!

Ik heb er al weer de hele dag last van, maar dan nniet op 1 plek nee meederde!

De hele tijd in mijn kuit en onderkant van de voet, een tintelende hand en ook een soort zeurderig gevoel rond om mijn mond!

Ik wordt er echt niet goed van en zit me dus hier op mijn werk weer aardig druk te maken!

BAH
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:37:48 #25
96581 Manneke_Pils
Deus. ['de:us]
pi_31252567
Ik heb altijd trillende handen als ik geconcentreerd met mijn handen bezig geweest ben.

Noot: Niet rukken dus ofzo, maar na het gamen bijvoorbeeld.
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:44:02 #26
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31254377
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:37 schreef Manneke_Pils het volgende:
Ik heb altijd trillende handen als ik geconcentreerd met mijn handen bezig geweest ben.

Noot: Niet rukken dus ofzo, maar na het gamen bijvoorbeeld.
Ik bedoelde meer van die kleine spiertrillingen.

Niet beven!
pi_31254443
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:44 schreef Henk-B het volgende:
Ik bedoelde meer van die kleine spiertrillingen.

Niet beven!
het is al vaker gezegd, iedereen heeft er last van, ook ik, als iedereen wat mankeerde hadden we het allemaal al geweten he...

kap nou met jezelf bang te maken, zit allemaal tussen 2 oren.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 21:56:32 #28
81202 blublub
snob and a half
pi_31267651
hoe komt het dat je zo bang bent voor ernstige ziektes?
ik zou toch maar naar je huisarts luisteren want dikke kans dat je juist door je eigen getob je klachten veroorzaakt...
kun je er echt niet mee leven vraag dan om een second opinion
of overweeg eens met een psycholoog te praten (vat dit niet lullig op, maar misschien dat hij/zij je inzicht kan geven in waar je angst vandaan komt en wat je er tegen zou kunnen doen)
Op zondag 26 september 2004 14:45 schreef DennisMoore het volgende:
Het zij je vergeven, omdat je een maisje bent. 8-).
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 11:09:33 #29
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31277146
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 21:56 schreef blublub het volgende:
hoe komt het dat je zo bang bent voor ernstige ziektes?
ik zou toch maar naar je huisarts luisteren want dikke kans dat je juist door je eigen getob je klachten veroorzaakt...
kun je er echt niet mee leven vraag dan om een second opinion
of overweeg eens met een psycholoog te praten (vat dit niet lullig op, maar misschien dat hij/zij je inzicht kan geven in waar je angst vandaan komt en wat je er tegen zou kunnen doen)
Ik loop al bij een psycholoog, maar dat wil nog niet echt vlotten!
Ik weet dus van mijzelf dat ik hypochonder ben, maar mijn hypochondrie is erger!

Ik heb er gisteren eens opgelet en ik heb die trillingen dus overal op mijn lichaam!

Op mijn rug, buik been armen enz enz

Ik wordt er echt gek van en maak me dus erg zorgen!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:22:15 #30
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31288892
Bah het is nu alweer zaterdagavond en ik zit maar in constante paniek door die spiertrillingen!

Rond om mijn mond armen buik en benen!

BAH
pi_31289343
Ik heb er soms ook last van, bij m'n oog of been, maar heb ook geen idee waar het vandaan komt.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:50:28 #32
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31289686
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:39 schreef Esto het volgende:
Ik heb er soms ook last van, bij m'n oog of been, maar heb ook geen idee waar het vandaan komt.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja als het af en toe was had ik er ook geen problemen mee, maar heb het nu al bijna een maand achter elkaar!
pi_31290134
t zal iig vast wel geen MS zijn zoals je eerst dacht, want dat begint echt in je armen en benen.....en ik denk zoiezo dat het niets ernstigs is maar dat het dus door je eigen zenuwachtige gedrag word....hoe meer je je zorgen maakt, hoe erger de klachten worden....
pi_31290255
Ik heb het een keer gehad in mn been, heb er ook een topic over geopend (jaartje geleden ongeveer)
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Had ongeveer een dag last van mn bovenbeen, kon er niet door slapen etc.
Mij is toen door de huisartsencentrale geadviseerd om Tonic te drinken. Na een flesje was het getril ook over
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Что было, то прошло..
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:14:31 #35
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31290280
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 20:13 schreef Andoire het volgende:
Ik heb het een keer gehad in mn been, heb er ook een topic over geopend (jaartje geleden ongeveer)
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Had ongeveer een dag last van mn bovenbeen, kon er niet door slapen etc.
Mij is toen door de huisartsencentrale geadviseerd om Tonic te drinken. Na een flesje was het getril ook over
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Tonic??

Hmm wat is daar de werking van dan ?
pi_31290678
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 20:14 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Tonic??

Hmm wat is daar de werking van dan ?
Ja, Tonic (maar dan zonder de gin
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
)
Ik heb geen idee wat nou precies de werking is, maar het schijnt spierverslappend te werken.
Anders moet je naar de dokter voor Valium pillen (dat was het tweede advies van die huisartsencentrale).
Maar probeer eerst maar ff een liter Tonic zou ik zeggen. Je wordt er wel een beetje misselijk van (
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
) maar het hielp wel!
Что было, то прошло..
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:34:14 #37
111260 Charmian
a little joy
pi_31290819
In tonic zit kinine. Kinine vermindert spierkrampen.

Ik heb trouwens last van die trillinkjes als ik oververmoeid ben, een weekje verlof en het is meestal wel weg.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 21:21:01 #38
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31292204
Binnenkort dan maar eens tonic halen!
Hopelijk gaat het daar mee weg!
pi_31293703
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 21:21 schreef Henk-B het volgende:
Binnenkort dan maar eens tonic halen!
Hopelijk gaat het daar mee weg!
Binnenkort?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Je wil er toch NU vanaf neem ik aan... Hup, ff naar de nachtwinkel, daar verkopen ze vast wel de tonic van shwepps (of zo
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
).
Что было, то прошло..
  maandag 10 oktober 2005 @ 06:16:10 #40
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31326385
PFFFFFFF het gaat echt niet goed met me!!!

Ben net mijn bed uitgestapt, omdat ik helemaal weer niet lekker in mijn vel zit!

Ik heb dus echt overal van die spiertrillingen en continu!!!
Ik werd wakker en voelde ze van benen tot onderrug daarna naar de armen en dit alles binnen 10 minuten.
Ik ben er dus maar uitgegaan want ander loop ik echt te malen!
Ik ben ook op dit moment echt bang dat het iets ernstig is!!

Klotezooi!!!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_31326678
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 06:16 schreef Henk-B het volgende:
PFFFFFFF het gaat echt niet goed met me!!!

Ben net mijn bed uitgestapt, omdat ik helemaal weer niet lekker in mijn vel zit!

Ik heb dus echt overal van die spiertrillingen en continu!!!
Ik werd wakker en voelde ze van benen tot onderrug daarna naar de armen en dit alles binnen 10 minuten.
Ik ben er dus maar uitgegaan want ander loop ik echt te malen!
Ik ben ook op dit moment echt bang dat het iets ernstig is!!

Klotezooi!!!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Misschien dat het later op de dag nog wegtrekt. Ik zou me nu even geen zorgen maken, want wat je ook hebt (dit geldt ook als je 'niets' hebt), stress is nooit bevorderend. Dus misschien even afspraakje dokter maken en een beetje ontspannen. En zoals sommigen al eerder zeiden, varieer met je dieet, misschien heb jer egens te veel of te weinig van.
  maandag 10 oktober 2005 @ 08:23:36 #42
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31326839
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 07:58 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Misschien dat het later op de dag nog wegtrekt. Ik zou me nu even geen zorgen maken, want wat je ook hebt (dit geldt ook als je 'niets' hebt), stress is nooit bevorderend. Dus misschien even afspraakje dokter maken en een beetje ontspannen. En zoals sommigen al eerder zeiden, varieer met je dieet, misschien heb jer egens te veel of te weinig van.
Ik ben al bij de dokter geweest en die gooide het dus op stress !!
pi_31326851
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:23 schreef Henk-B het volgende:
Ik ben al bij de dokter geweest en die gooide het dus op stress !!
Oh sorry, ik heb niet het hele topic doorgekeken
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. Nou, dan weet je wat je te doen staat. Ik zou dan gelijk minderen met caffeine trouwens. Als je werk/opleiding je veel stress bezorgt is het misschien een idee om aan je baas (of whatev) te vertellen wat je dwarszit, misschien dat hij/zij een beetje mee kan helpen. En no worries !
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  maandag 10 oktober 2005 @ 08:28:17 #44
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31326878
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:25 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Oh sorry, ik heb niet het hele topic doorgekeken
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. Nou, dan weet je wat je te doen staat. Ik zou dan gelijk minderen met caffeine trouwens. Als je werk/opleiding je veel stress bezorgt is het misschien een idee om aan je baas (of whatev) te vertellen wat je dwarszit, misschien dat hij/zij een beetje mee kan helpen. En no worries !
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Geeft niet hoor!

Ik drink sinds vandaag geen koffie meer!
En tegen mijn baas heb ik het ook al gezegd
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ben gewoon bang voor een spierziekte zoals ALS!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_31327619
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:28 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Geeft niet hoor!

Ik drink sinds vandaag geen koffie meer!
En tegen mijn baas heb ik het ook al gezegd
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ben gewoon bang voor een spierziekte zoals ALS!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Die had je nog niet gehad.
haal gewoon even tonic op, drink het op een ga naar een goede psycholoog. Volgens mij is dat de enige manier om van je klachten af te komen.
Het enige wat jou mankeert is een flinke dosis hypochondrie
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:35:34 #46
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31327676
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:30 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Die had je nog niet gehad.
haal gewoon even tonic op, drink het op een ga naar een goede psycholoog. Volgens mij is dat de enige manier om van je klachten af te komen.
Het enige wat jou mankeert is een flinke dosis hypochondrie
Ik ga binnenkort naar de GGZ!

Maar die spiertrillingen heb ik toch echt overduidelijk en overal op mijn lichaam voor een hele lange tijd!
Dat is toch niet normaal?
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:51:01 #47
111387 Lukaso
bloemen houden van mensen
pi_31327925
nee dat lijkt mij niet normaal ja,
maar jij klinkt ook aardig wanhopig is ook niet normaal.

Ad eerst die fles tonic(best lekker
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
)
kijk of er iets ontbreekt aan je ritme/voeding

en anders ga je gewoon nog een keer naar de dokter.
Maar hij zei al: Stress, dus kijk eens of je daar wat aan kunt doen.

Ik heb het een tijdje geleden ook lang gehad, allebei mijn bovenarmen, maar het is gewoon weer weggegaan, erg vond ik het btw niet voelde wel grappig
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_31327961
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:35 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Ik ga binnenkort naar de GGZ!

Maar die spiertrillingen heb ik toch echt overduidelijk en overal op mijn lichaam voor een hele lange tijd!
Dat is toch niet normaal?
Niet normaal, ok, maar vergeet niet wat je geest allemaal met je lichaam kan doen.
Het kan bijvoorbeeld een ingehouden vorm van hyperventilatie zijn, dat komt dan weer puur door de stress (enzovoort, enzovoort)
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:10:40 #49
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31328258
laten we het maar hopen, ik zit nu op mijn werk en voel me echt beroerd! BAH!

Dokter neemt me verder ook niet meer serieus, das ook een klote gevoel, ben gewoon bang om hem te bellen!
pi_31328335
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:10 schreef Henk-B het volgende:

Dokter neemt me verder ook niet meer serieus, das ook een klote gevoel, ben gewoon bang om hem te bellen!
Hmm, misschien stuurt hij je dan wel ,met wat meer spoed door naar het GGZ omdat hij zat van je is
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_31328412
quote:

Het feit dat je huisarts aan stress dacht wil niet betekenen dat hij je niet serieus neemt!

Ga vooral nog een keer naar de arts en maak hem duidelijk dat je héél erg bezorgd bent en dat zijn geruststellende diagnose van de vorige keer niet heeft geholpen. Zeg gewoon dat je het wel wilt geloven, maar dat je desondanks bang blijft voor een ernstige aandoening. Vraag dus eigenlijk om hulp voor je angst. Misschien kan hij een betere uitleg geven of wat testjes doen om je te helpen geloven dat er niets ernstigs aan de hand is.

En bedenk dat je hersens een machtig orgaan is die je heel erg om de tuin kan leiden. Ook wat betreft allerlei dingen voelen die er niet zijn. Wil niet zeggen dat je het niet voelt, maar het kan wel de oorzaak van je probleem zijn (en dan zijn we weer terug bij stress, want deze angst voor ernstige ziektes lijkt me veel stress met zich meebrengen). Sterkte en succes
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_31328474
quote:

Door er constant op te letten, wordt het alleen maar erger.

Zo lang je geen last hebt van krampen en spierzwakte zou ik me geen zorgen maken. Iedereen heeft die trillinkjes wel eens.
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:23:51 #53
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31328504
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:15 schreef freecell het volgende:

[..]

Hmm, misschien stuurt hij je dan wel ,met wat meer spoed door naar het GGZ omdat hij zat van je is
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Zat is hij al van me, hij werd zelfs een keer kwaad , toen ik hem opbelde terwijl ik die week al 2 keer was geweest!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Mischien dat ik wel naar een andere ga , want vertouwen doe ik hem ook niet meer en hij ook niet meer!

GGz word ik binnenkort voor uitgenodigd! binnen 2 weken!
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:29:18 #54
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31328614
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het feit dat je huisarts aan stress dacht wil niet betekenen dat hij je niet serieus neemt!

Ga vooral nog een keer naar de arts en maak hem duidelijk dat je héél erg bezorgd bent en dat zijn geruststellende diagnose van de vorige keer niet heeft geholpen. Zeg gewoon dat je het wel wilt geloven, maar dat je desondanks bang blijft voor een ernstige aandoening. Vraag dus eigenlijk om hulp voor je angst. Misschien kan hij een betere uitleg geven of wat testjes doen om je te helpen geloven dat er niets ernstigs aan de hand is.

En bedenk dat je hersens een machtig orgaan is die je heel erg om de tuin kan leiden. Ook wat betreft allerlei dingen voelen die er niet zijn. Wil niet zeggen dat je het niet voelt, maar het kan wel de oorzaak van je probleem zijn (en dan zijn we weer terug bij stress, want deze angst voor ernstige ziektes lijkt me veel stress met zich meebrengen). Sterkte en succes
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja dat zeggen meer mensen dat je zo in een vicieuze cirkel blijft zitten!
Kom er echt moeilijk uit!
pi_31328656
En zeggen dat je je niet druk moet maken helpt natuurlijk voor geen meter
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Eigenlijk stom dat je rationeel wel kunt beredeneren dat het niets is (ik heb ook regelmatig spiertrekkinkjes), maar dat je gevoel niet meewerkt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:33:58 #56
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31328722
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:31 schreef Isabeau het volgende:
En zeggen dat je je niet druk moet maken helpt natuurlijk voor geen meter
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Eigenlijk stom dat je rationeel wel kunt beredeneren dat het niets is (ik heb ook regelmatig spiertrekkinkjes), maar dat je gevoel niet meewerkt.
Klopt ik kan het wel begrijpen dat het in feite niks hoeft te zijn, maar als ik zo ga denken en de spiertrillingen beginnen weer ernstige vormen aan te nemen zit ik alweer te kijken op het ALS forum e.d.!

Jij hebt ze ook ? Ook in deze erge mate of heel af en toe?
pi_31328934
Mijn linkerooglid, en ook alleen dat oog, trilt regelmatig en ik heb in mijn zij vaak een spier die gaat twitchen. Maf gevoel hoor.

ALS is natuurlijk hoogst zeldzaam en heeft met name als kenmerk spierzwakte. Je zegt ook soms een doof gevoel te hebben, dat heeft sowieso al nooit iets met ALS te maken (is geen aandoening van je gevoel). Je kan je huisarts vragen om je reflexen te bekijken, ook die zijn vaak aangetast bij ALS.
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:59:07 #58
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31329201
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:45 schreef Isabeau het volgende:
Mijn linkerooglid, en ook alleen dat oog, trilt regelmatig en ik heb in mijn zij vaak een spier die gaat twitchen. Maf gevoel hoor.

ALS is natuurlijk hoogst zeldzaam en heeft met name als kenmerk spierzwakte. Je zegt ook soms een doof gevoel te hebben, dat heeft sowieso al nooit iets met ALS te maken (is geen aandoening van je gevoel). Je kan je huisarts vragen om je reflexen te bekijken, ook die zijn vaak aangetast bij ALS.
Ik kan echt niet meer naar de huisarts toe , hoe gek dit ook klinkt!
Ik ben echt van plan om naar een ander te stappen, want dit werkt niet meer tussen ons!
pi_31329232
Jammer om te horen dat je huisarts blijkbaar niet zoveel geduld met je heeft en dat het hem niet is gelukt je gerust te stellen. Ik vrees dat een andere huisarts of arts je ook niet gerust kan stellen, Henk-B
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_31329241
Wat zou je zelf eigenlijk graag willen?
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:09:41 #61
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31329440
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:01 schreef Isabeau het volgende:
Wat zou je zelf eigenlijk graag willen?
Een mri scan!

Maar die krijg ik toch niet!
pi_31329658
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:09 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Een mri scan!

Maar die krijg ik toch niet!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Die krijg je inderdaad niet zonder hele goede reden! maar waarom wil je dan een MRI?
pi_31329697
Je kan in Duitsland zelf MRI's laten maken bij een soort health clinics. Als je het echt graag wilt heb je er neem ik aan ook het geld voor over. In Nederland ga je dit echt niet krijgen.
pi_31329709
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:18 schreef freecell het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Die krijg je inderdaad niet zonder hele goede reden! maar waarom wil je dan een MRI?
Alleen met een MRI kan je ALS aantonen.
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:25:09 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31329803
Met een MRI-scan los je hypochondrie niet op.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:29:04 #66
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31329882
Als de dokter me nou eens gewoon door zou sturen, was dit allemaal niet nodig!
Mijn kwaliteit van het leven lijdt er enorm onder, dat is toch ook een klacht en als hij mij dat kan teruggeven met een MRI scan waarom zou hij dat dan niet doen?

Ik begin nu ook al hoofdpijn te krijgen !

BAH!!!
pi_31329925
Je huisarts kan je niet eens insturen voor een MRI en een neuroloog zal op basis van jouw klachten absoluut geen MRI laten maken (en daarbij de wachtlijst voor mensen met tumoren ed nog langer maken....).

http://www.prescan.nl/start.html voor 1300 euro total body scan. Normale prijs.
pi_31329964
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:29 schreef Henk-B het volgende:
Als de dokter me nou eens gewoon door zou sturen, was dit allemaal niet nodig!
Mijn kwaliteit van het leven lijdt er enorm onder, dat is toch ook een klacht en als hij mij dat kan teruggeven met een MRI scan waarom zou hij dat dan niet doen?

Ik begin nu ook al hoofdpijn te krijgen !

BAH!!!
Zodra je volkomen gezond uit die MRI-scan komt, word je moe en denk je leukemie te hebben. Vervolgens word je boos op de dokter omdat hij geen beenmergpunctie wil laten doen?
Er is op zich geen beginnen aan om jou alle onderzoeken te laten ondergaan die je graag wilt.
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:33:40 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31329969
Ik denk, Henk, dat je het meest gebaat bent bij aanpak van je echte probleem, en dat is de hypochondrie.
pi_31330017
En als je ALS hebt lost een MRI natuurlijk niets op. Of is dat een gemene opmerking?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Je moet idd de wortel van je probleem aanpakken en dat zijn niet je spiertrillingen.
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:37:02 #71
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31330039
1300 euro is veel geld! Maar mischien wel het overwegen waard, want wat h eb je aan geld als je niet lekker leef?

Waarom bestaat er niet iets als een soort APk voor mensen, dat je elk jaar gecontrolleerd wordt!
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:37:02 #72
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31330040
1300 euro is veel geld! Maar mischien wel het overwegen waard, want wat h eb je aan geld als je niet lekker leef?

Waarom bestaat er niet iets als een soort APk voor mensen, dat je elk jaar gecontrolleerd wordt!
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:39:23 #73
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31330078
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:37 schreef Henk-B het volgende:

Omdat het ondoenlijk is om alles te checken. In de regel is het echter zo dat bepaalde klachten op een ziektebeeld kunnen duiden, en dat de arts wel weet wanneer het verstandig is om dat te doen.

Ik ben het met de anderen eens dat het tijd wordt om iets aan je hypochondrie te doen. Laat je daar eens voor behandelen..
pi_31330189
Als je alle testjes zou doen bij iedereen dan zou iedereen wel iets afwijkends hebben, en ook dat zegt dan helemaal niets, maar je moet er dan wel iets mee. Kost heel erg veel tijd, energie en geld en dat staat niet in verhouding tot wat het oplevert.

Er zijn klinieken die voor veel geld dit soort onderzoek voor je doen. Op die manier leg je geen beslag op het gemeenschapsgeld dat al hard nodig is in de zorg en worden de lange wachtlijsten niet nog langer.

Ik ben trouwens tegen het op eigen houtje doen van onderzoek zoals een MRI scan. Dit wil ik illustreren met een casus.

Een vrouw van ongeveer 50 jaar laat een algehele check-up doen. Hierbij hoort een MRI van het hoofd. Op deze MRI wordt een aneurysma (bloedvat dat verwijd is en daardoor kan knappen) gevonden. Niemand kan deze mevrouw vertellen wat de kans is dat het bloedvat knapt. Dat kan morgen, dat kan ook pas over 40 jaar zijn. Of nooit. Als het bloedvat knapt heeft ze dus een hersenbloeding wat fataal af kan lopen. Of niet. Er bestaat de mogelijkheid te opereren, maar deze operatie brengt grote risico's met zich mee waardoor ze kan overlijden op de operatietafel of in de periode erna. Daar zit je dan na je health check: voor je gevoel een tijdbom in je hoofd en de keuze er iets aan te doen waardoor je een groot risico loopt dood te gaan.
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:46:09 #75
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31330211
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

Omdat het ondoenlijk is om alles te checken. In de regel is het echter zo dat bepaalde klachten op een ziektebeeld kunnen duiden, en dat de arts wel weet wanneer het verstandig is om dat te doen.

Ik ben het met de anderen eens dat het tijd wordt om iets aan je hypochondrie te doen. Laat je daar eens voor behandelen..
Dat begint binnen 2 weken.

Ik ben doorgestuurt naar de GGZ en wordt binnen 2 weken opgeroepen, maar dit neemt dus niet weg dat ik overal van die spiertrillingen heb!

Deze heb ik dus elke dag en overal op mijn lichaam voor de laatste maand ong.

Dan weer bij mijn mondhoek 5 min later op mijn been 10 min later op mijn rug enz enz dag in dag uit!
Vandaar mijn paniek!

Als het 1 keer in de week was , hoorde je mij niet klagen !
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:00:00 #76
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31330534
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:45 schreef Isabeau het volgende:
Als je alle testjes zou doen bij iedereen dan zou iedereen wel iets afwijkends hebben, en ook dat zegt dan helemaal niets, maar je moet er dan wel iets mee. Kost heel erg veel tijd, energie en geld en dat staat niet in verhouding tot wat het oplevert.

Er zijn klinieken die voor veel geld dit soort onderzoek voor je doen. Op die manier leg je geen beslag op het gemeenschapsgeld dat al hard nodig is in de zorg en worden de lange wachtlijsten niet nog langer.

Ik ben trouwens tegen het op eigen houtje doen van onderzoek zoals een MRI scan. Dit wil ik illustreren met een casus.

Een vrouw van ongeveer 50 jaar laat een algehele check-up doen. Hierbij hoort een MRI van het hoofd. Op deze MRI wordt een aneurysma (bloedvat dat verwijd is en daardoor kan knappen) gevonden. Niemand kan deze mevrouw vertellen wat de kans is dat het bloedvat knapt. Dat kan morgen, dat kan ook pas over 40 jaar zijn. Of nooit. Als het bloedvat knapt heeft ze dus een hersenbloeding wat fataal af kan lopen. Of niet. Er bestaat de mogelijkheid te opereren, maar deze operatie brengt grote risico's met zich mee waardoor ze kan overlijden op de operatietafel of in de periode erna. Daar zit je dan na je health check: voor je gevoel een tijdbom in je hoofd en de keuze er iets aan te doen waardoor je een groot risico loopt dood te gaan.
Ja dat met die Casus zit je ook niet echt te wachten nee! , dan wordt je nog zieker!
pi_31330558
Henk! Heb je hier misschien iets aan?

http://en.wikipedia.org/wiki/Benign_fasciculation_syndrome

Jouw verhaal komt redelijk overeen met wat daar staat.
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:09:38 #78
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31330764
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Henk! Heb je hier misschien iets aan?

http://en.wikipedia.org/wiki/Benign_fasciculation_syndrome

Jouw verhaal komt redelijk overeen met wat daar staat.
Ja dank je, dat ziet er aardig hetzelfde uit ja!

Alleen staat dat àlleen een diagnose gesteld kan worden als de ergere dingen zoals ALS uitgesloten zijn!
pi_31330880
Ja, maar dat doe je dan dus niet met een MRI, maar met een EMG.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:34:57 #80
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31332596
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:13 schreef Isabeau het volgende:
Ja, maar dat doe je dan dus niet met een MRI, maar met een EMG.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Sorry, was even eten!

Ik kan ook mijn gedachte niet verzetten, want ze zijn steeds aanwezig, dus blijf ik in die cirkel zitten!
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:51:03 #81
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31334209
Nou probeer ik te denken dat ik dat Benign_fasciculation_syndrome heb, maar als ik dat zou hebben dan zou het dus ook nooit meer weggaan en dat lijkt me toch ook niet echt een leuk idee!
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:53:26 #82
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31334265
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:51 schreef Henk-B het volgende:
Nou probeer ik te denken dat ik dat Benign_fasciculation_syndrome heb, maar als ik dat zou hebben dan zou het dus ook nooit meer weggaan en dat lijkt me toch ook niet echt een leuk idee!
ALS ook niet, dus het lijkt me een win/win situatie.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  maandag 10 oktober 2005 @ 15:01:41 #83
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31334420
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

ALS ook niet, dus het lijkt me een win/win situatie.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Hier toverde je een glimlach op me gezicht mee!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Heb op het moment ook hoofdpijn!!

Heb trouwens de DOkter van mijn vriendin gebeld en kan bij hem terecht!!
Voor woensdag een afspraak gemaakt!
  maandag 10 oktober 2005 @ 15:30:02 #84
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_31335002
Mijn vriend heeft sinds een aantal weken ook spiertrillingen. Meerdere malen per dag trillen zijn hoofd en handen. Trillende handen heeft hij eigenlijk al maanden bij tijd en wijle, nu ik erover nadenk
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
Ik vermoed dat het bij hem stress is. Hij heeft een heel drukke periode op zijn werk achter de rug en hij heeft een middenrifbreuk, waarvan de klachten de laatste tijd ook weer erg opspelen (maagpijn, maagzuur).
Hij gaat morgen naar de dokter voor zijn hernieuwde maagklachten en de trillingen.
Fuck the EBU
  maandag 10 oktober 2005 @ 15:36:53 #85
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31335122
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 15:30 schreef MaLo het volgende:
Mijn vriend heeft sinds een aantal weken ook spiertrillingen. Meerdere malen per dag trillen zijn hoofd en handen. Trillende handen heeft hij eigenlijk al maanden bij tijd en wijle, nu ik erover nadenk
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
Ik vermoed dat het bij hem stress is. Hij heeft een heel drukke periode op zijn werk achter de rug en hij heeft een middenrifbreuk, waarvan de klachten de laatste tijd ook weer erg opspelen (maagpijn, maagzuur).
Hij gaat morgen naar de dokter voor zijn hernieuwde maagklachten en de trillingen.
Maar is dat beven of echt van die kleine spiertrillingen?
  maandag 10 oktober 2005 @ 15:42:12 #86
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_31335215
Beven én trillingen. Zijn gezicht heeft kleine spiertrillingen maar soms beeft hij echt, dan kan ik het waarnemen.
Wij dachten ook al aan enge dingen als Parkinson en MS
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
Waarschijnlijk is het niks, maar je maakt je toch wel ongerust omdat het toch wel vreemd is.
Fuck the EBU
  maandag 10 oktober 2005 @ 16:09:03 #87
77575 NiTiN
Move On Up
pi_31335727
ook wel eens last van, dat mn hand trilt alsof ik een parkinson patient ben. Maar dan ben ik vaak ook erg moe enzo, zal daar wel aan liggen. Daarnaast ook wel eens bij mn oog, in mn arm of je been. zolang het bij af en toe blijft is er niks aan de hand
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_31339174
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:51 schreef Henk-B het volgende:
Je moet niet selectief gaan lezen met een negatieve bril op
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Er staat:
quote:
BFS is not life-threatening and generally not disabling, but it may be persistent enough to create some degree of disability, especially if cramps or pain are also present. In many cases, however, the accompanying anxiety is more disabling than the disease itself.

Outlook is mixed. The vast majority of cases clear up spontaneously in a few days or weeks (and in fact are never presented for diagnosis), but some may continue for years.
Dus ik hoop met je mee dat het zo snel mogelijk vanzelf weer over gaat
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Och, bij ALS is 'levenslang' wel heel relatief...dus al zou dit idd levenslang blijven bestaan dan kies ik toch echt hier voor
  maandag 10 oktober 2005 @ 19:29:32 #89
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31339924
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 18:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je moet niet selectief gaan lezen met een negatieve bril op
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Er staat:
[..]

Dus ik hoop met je mee dat het zo snel mogelijk vanzelf weer over gaat
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Och, bij ALS is 'levenslang' wel heel relatief...dus al zou dit idd levenslang blijven bestaan dan kies ik toch echt hier voor
Dank je wel dat je zoveel moeite voor me doet ik waardeer dat echt enorm!
Je moet echt weten dat ik er echt mee zit!
Ik zit op dit moment echt in een diepe put!
pi_31351651
Ik vind het verschrikkelijk dat iemand zo bang is voor een levensbedreigende aandoening dat hij er de hele dag mee rondloopt. Ik zie gewoon dat je wèl heel erg hard probeert om te geloven dat het niets bijzonders is, maar elke keer dat je weer zo'n spiertrekking voelt je angst dat het wel iets ernstigs is toeneemt. Ik was heel blij iets medisch te hebben gevonden wat heel erg lijkt op wat jij nu hebt en waarmee je ook vooral het gevoel (hoop ik) moet krijgen dat je in ieder geval niet de enige bent die dit ervaart.

Ik weet heel goed dat hypochondrische gevoelens heel moeilijk te behandelen zijn, maar het is ook een taak van de huisarts om iemand gerust te stellen. Je eigen huisarts is dat niet gelukt helaas, maar ik hoop dat die andere huisarts een beetje je angst kan invoelen en je wel wil helpen om je gerust te stellen. Benadruk gewoon dat je heel erg bang bent en dat een EMG-onderzoek vaak al duidelijkheid geeft.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 07:05:28 #91
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31351692
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 18:53 schreef Isabeau het volgende:

Och, bij ALS is 'levenslang' wel heel relatief...
Bij ALS is het voordeel dat dat niet zo lang meer duurt.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_31351704
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 07:05 schreef Alicey het volgende:

Bij ALS is het voordeel dat dat niet zo lang meer duurt.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja, dat bedoelde ik met levenslang is relatief
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Geloof maximaal 5 jaar. Erg hoor als je daar bang voor bent.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:38:40 #93
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31352260
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 06:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het verschrikkelijk dat iemand zo bang is voor een levensbedreigende aandoening dat hij er de hele dag mee rondloopt. Ik zie gewoon dat je wèl heel erg hard probeert om te geloven dat het niets bijzonders is, maar elke keer dat je weer zo'n spiertrekking voelt je angst dat het wel iets ernstigs is toeneemt. Ik was heel blij iets medisch te hebben gevonden wat heel erg lijkt op wat jij nu hebt en waarmee je ook vooral het gevoel (hoop ik) moet krijgen dat je in ieder geval niet de enige bent die dit ervaart.

Ik weet heel goed dat hypochondrische gevoelens heel moeilijk te behandelen zijn, maar het is ook een taak van de huisarts om iemand gerust te stellen. Je eigen huisarts is dat niet gelukt helaas, maar ik hoop dat die andere huisarts een beetje je angst kan invoelen en je wel wil helpen om je gerust te stellen. Benadruk gewoon dat je heel erg bang bent en dat een EMG-onderzoek vaak al duidelijkheid geeft.
Hartsikke bedankt daarvoor, ik hoop dat ik morgen gerustgesteld kan worden!
HEt enige nadeel van dat andere syndroom is, is dat ik erover gelezen heb en de meeste mensen zeggen toch dat het niet meer weggaat( op het forum).
Nu ben ik natuurlijk weer heel erg bang dat ik dit voor altijd blijf houden!
pi_31353124
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 07:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik met levenslang is relatief
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Geloof maximaal 5 jaar. Erg hoor als je daar bang voor bent.
3 jaar maximaal zelfs
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
*spiekt*
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:15:11 #95
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_31364239
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 15:30 schreef MaLo het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
Hij is vandaag naar de dokter geweest. De dokter gooit het inderdaad op stress. Pas als mijn vriend ook in stressloze periodes nog last houdt van trillingen, moet hij zich zorgen gaan maken.

TS, succes morgen bij de huisarts van je vriendin
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Fuck the EBU
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:53:57 #96
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31376839
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:15 schreef MaLo het volgende:

[..]

Hij is vandaag naar de dokter geweest. De dokter gooit het inderdaad op stress. Pas als mijn vriend ook in stressloze periodes nog last houdt van trillingen, moet hij zich zorgen gaan maken.

TS, succes morgen bij de huisarts van je vriendin
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Dank je wel , moet er zometeen om 3 uur zijn!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 16:31:01 #97
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31386436
Nou kom dus net van de nieuwe huisarts en eigenlijk heeft hij me helemaal niet gerustgesteld!

Ik vertelde dus van die spiertrillingen en hij vroeg waar ik dacht dat het door kwam. Ik zei dat ik het niet wist mischien overspannen oid.

Toen zei hij dus dat ALS een zeer zeldzame ziekte was, maar dat hij daarmee zei dat ik het niet niet hoefde te hebben
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
want dat kon hij niet aan het puntje van mijn neus zien!

Ik mocht een verwijskaart naar de neuroloog, maar zei hij toen weer , "zou je het wel willen weten als je ALS had??" "Mischien is de onzekerheid meer verdraagzaam dan als je het zou weten!!!!" :x

Toen vroeg ik als laatste ofdat het mischien door stress zou kunnen komen en toen antwoordde hij ineens dat je niks van stress kon krijgen maar dat je door iets hebben wel stress kon krijgen.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Dus hier zit ik dan met mijn afspraak met de neuroloog voor 11 november en een kutgevoel!!!!!!!!!!!!!!!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 16:50:37 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31386766
Bekijk het van de positieve kant: je kunt binnen een maand al naar de neuroloog en de kans is groot dat die je wél gerust kan stellen!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 17:03:07 #99
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31386966
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 16:50 schreef Lienekien het volgende:
Bekijk het van de positieve kant: je kunt binnen een maand al naar de neuroloog en de kans is groot dat die je wél gerust kan stellen!
Ja dat is het enige postieve !

Even een vraagje : Ik heb hier dus die brief van de dokter liggen, maar hij is dichtgeplakt , zou ik hem voorzichtig kunnen openmaken om te zien wat de dokter geschreven heeft?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 17:50:38 #100
111260 Charmian
a little joy
pi_31388186
Heb je niets aan staan allemaal medische termen in waar je waarschijnlijk alleen maar nog nerveuzer van zal worden.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 19:11:26 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31390171
Ik ben het eens met Charmian.

Maar ik vind wel dat je het recht hebt om de brief open te maken en te lezen. Zelf heb ik bijv. nog nooit een brief meegekregen in een dichtgeplakte envelop.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 19:24:06 #102
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_31390427
Wat raar dat je dokter zegt dat je van stress niks kunt krijgen. Het wordt toch als een vaststaand feit beschouwd dat stress zijn weerslag kan hebben op je lichaam.
Fijn dat je naar de neuroloog kunt; deze kan je hopelijk gerust stellen.

Het heeft niet veel zin om de brief open te maken. Zoals hierboven ook al staat, er staan allemaal vage medische termen. En daarnaast hebben doktoren ook nog een soort geheimschrift dat voor handschrift door moet gaan
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
Fuck the EBU
pi_31404991
Je hebt altijd recht op alle medische informatie over jezelf, dus ook op de informatie in de brief. Ik zou een verwijsbrief nooit hebben dichtgeplakt, maar eerst aan de patiënt hebben laten zien wat ik heb opgeschreven met uitleg van de medische termen.

Er staat waarschijnlijk alleen in dat je fasciculaties met onbekende oorzaak hebt.
pi_31405087
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 19:24 schreef MaLo het volgende:
Wat raar dat je dokter zegt dat je van stress niks kunt krijgen. Het wordt toch als een vaststaand feit beschouwd dat stress zijn weerslag kan hebben op je lichaam.
Fijn dat je naar de neuroloog kunt; deze kan je hopelijk gerust stellen.
Deze huisarts denkt zeker nog in scheiding van lichaam en geest of zo
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Heel vaag. Nooit gehoord van de hypothalamus-hypofyse-bijnieras of zo.

Ik heb ooit een stukje op fok geschreven met mijn theorie over artsenhandschrift. Het lijkt er af en toe namelijk heel sterk op dat sommige artsen heel erg hun best doen alles zo onbegrijpelijk mogelijk en onleesbaar mogelijk in dossiers te schrijven, zodat patiënten daar nooit uit zullen komen mochten ze hun dossier in willen zien. Dit alles gelardeerd met vele afkortingen en soms zelfs tekens die alleen de arts zelf begrijpt. Die hebben het recht op informatie niet zo heel erg begrepen en het komt in mijn ogen maar heel erg zelden voor dat dat beter is voor de patiënt.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 08:47:47 #105
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31456480
Pfff ben net wakker geworden en heb kramp in mijn benen en overal weer die spiertrillingen!
Om de 5 min wel weer ergens anders, ik ben er maar uitgegaan!

Ik zit hier gewoon weer in paniek, gewoon bang te zijn voor ALS oid.

Klotezooi
pi_31458727
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Deze huisarts denkt zeker nog in scheiding van lichaam en geest of zo
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Heel vaag. Nooit gehoord van de hypothalamus-hypofyse-bijnieras of zo.

Ik heb ooit een stukje op fok geschreven met mijn theorie over artsenhandschrift. Het lijkt er af en toe namelijk heel sterk op dat sommige artsen heel erg hun best doen alles zo onbegrijpelijk mogelijk en onleesbaar mogelijk in dossiers te schrijven, zodat patiënten daar nooit uit zullen komen mochten ze hun dossier in willen zien. Dit alles gelardeerd met vele afkortingen en soms zelfs tekens die alleen de arts zelf begrijpt. Die hebben het recht op informatie niet zo heel erg begrepen en het komt in mijn ogen maar heel erg zelden voor dat dat beter is voor de patiënt.
Heel vreemd inderdaad dat die arts zoiets durft te beweren.

Ik wil mijn verwijsbrief ook altijd zelf lezen. Niet dat ik er zo vaak een heb gehad, maar ik ben toch nieuwsgierig naar wat de arts schrijft. Gelukkig komt het altijd overeen met wat hij me zelf verteld. Dat is wel zo prettig. En ja moeilijke termen die ik zelf niet ken, zoek ik gewoon op in mijn medisch handboek
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
*spiekt*
pi_31458765
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 08:47 schreef Henk-B het volgende:
Pfff ben net wakker geworden en heb kramp in mijn benen en overal weer die spiertrillingen!
Om de 5 min wel weer ergens anders, ik ben er maar uitgegaan!

Ik zit hier gewoon weer in paniek, gewoon bang te zijn voor ALS oid.

Klotezooi
Ik kan me goed voorstellen dat je daar bang voor bent. Als je het hebt, dan heb je het en dan doe je daar nu toch niks meer aan. Klinkt hard, maar PROBEER er minder aan te denken en misschien dat het dan minder wordt. Kop op!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
*spiekt*
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:39:55 #108
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31459295
Als ik bezig ben of sta oid dan heb ik ze niet zoveel behalve in mijn gezicht. Maar als ik rustig op de bank zit/lig dan krijg ik ze op heel mijn lichaam!
pi_31461477
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:39 schreef Henk-B het volgende:
Als ik bezig ben of sta oid dan heb ik ze niet zoveel behalve in mijn gezicht. Maar als ik rustig op de bank zit/lig dan krijg ik ze op heel mijn lichaam!
Dat herken ik! Al heb ik dat met hartkloppingen gehad. Ik heb 1,5 jaar lang dagelijks hartkloppingen gehad. De huisarts dacht ook dat het door stress kwam. Ik kreeg er past last van toen ik 2 weken vakantie had, na een zeer stressige periode.

Als je er aan denkt, dan krijg je ze ook. Als ik bezig was met iets, had ik nergens last van. Ik ben wel naar de cardioloog geweest (omdat ik ook een ritmestoornis heb gehad), maar die heeft niks gevonden. Nadat ik dat weet, heb ik ze echt nog maar heel zelden.
*spiekt*
pi_31477504
Hallo Henk,
Ik heb al jaren lang last van die spiertrillingkjes overal, zelf in mijn oor! De ene periode is het erger dan de andere. Ik heb jarenlang als doktersassistente gewerkt en toen ik wel heel erg ongerust werd heb ik het aan mijn baas gevraagd. Hij zei dat ik last van myoclonieën had en dat ze soms een verschijnsel waren dat optrad bij bepaalde ziektes maar dat het nooit het eerste verschijnsel was van iets ernstigs. We hadden ook een tijdje een huisarts in opleiding die er ook last van had. In het begin was ze ook erg ongerust en dacht dat ze een vreselijke ziekte had maar sinds ze ontdekte wat het was was ze ook niet meer bang. Ik ben dus niet meer ongerust en hoop dat ik jou ook wat heb kunnen geruststellen. Ik geloof niet dat het met bepaalde terkorten te maken heeft. Ik eet ( bijna) alleen maar gezonde dingen en drink nooit koffie. Mijn baas zei dat hij ook niet wist hoe het ontstond.
pi_31483359
Ik zou alvast beginnen met Magnesium te slikken. Goed tegen stress èn tegen spiertrillingen. Het wordt regelmatig voorgeschreven door fysiotherapeuten.
  zondag 16 oktober 2005 @ 10:36:25 #112
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31483693
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 00:13 schreef pcbkb het volgende:
Hallo Henk,
Ik heb al jaren lang last van die spiertrillingkjes overal, zelf in mijn oor! De ene periode is het erger dan de andere. Ik heb jarenlang als doktersassistente gewerkt en toen ik wel heel erg ongerust werd heb ik het aan mijn baas gevraagd. Hij zei dat ik last van myoclonieën had en dat ze soms een verschijnsel waren dat optrad bij bepaalde ziektes maar dat het nooit het eerste verschijnsel was van iets ernstigs. We hadden ook een tijdje een huisarts in opleiding die er ook last van had. In het begin was ze ook erg ongerust en dacht dat ze een vreselijke ziekte had maar sinds ze ontdekte wat het was was ze ook niet meer bang. Ik ben dus niet meer ongerust en hoop dat ik jou ook wat heb kunnen geruststellen. Ik geloof niet dat het met bepaalde terkorten te maken heeft. Ik eet ( bijna) alleen maar gezonde dingen en drink nooit koffie. Mijn baas zei dat hij ook niet wist hoe het ontstond.
Maar je hebt het nog wel steeds?
Heb je ook dagen dat je er geen last meer van heb ?
Heb je het in rust meer dan als je actief bezig ben?

Bedankt voor de info zover!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  zondag 16 oktober 2005 @ 10:37:31 #113
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31483708
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 10:09 schreef QTPi het volgende:
Ik zou alvast beginnen met Magnesium te slikken. Goed tegen stress èn tegen spiertrillingen. Het wordt regelmatig voorgeschreven door fysiotherapeuten.
Ik slik nu sinds een tijd van die multivitaminen , daar zit ook magnesium in!
pi_31485480
Hallo Henk,
Ik heb het nog steeds, soms af en toe soms heel veel soms is het zo heftig dat ik b.v. een spier zie trillen in mijn bovenbeen door de stof van mijn broek heen.Het is net of er een baby in mijn been ligt te schoppen. Ik heb dagen dat ik denk "o het is weg!" maar sinds ik weet dat het niets ernstigs is let ik er niet meer zo op.
Als ik actief bezig ben voel ik het niet ( of het is er niet) maar als ik rustig in een stoel zit of op bed lig voel ik het regelmatig her en der. Ik heb er net één in mijn schouder er eentje in mijn voetzool gehad, hele kleintjes, meer een soort fladderen
pi_31485523
O ja, ik heb het al een jaar of 6, ik denk als het echt iets ernstigs was, ik al lang dood geweest zou zijn. Het is ook niet duidelijk erger geworden, het komt in periodes maar helemaal weg is het niet geweest
  zondag 16 oktober 2005 @ 12:24:37 #116
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31485586
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:21 schreef pcbkb het volgende:
O ja, ik heb het al een jaar of 6, ik denk als het echt iets ernstigs was, ik al lang dood geweest zou zijn. Het is ook niet duidelijk erger geworden, het komt in periodes maar helemaal weg is het niet geweest
Oke hartstikke bedankt voor je uitleg!
Vooral in rust heb ik het ook ja!
Ik vind het vooral vervelend in bed als je gewoon lekker rustig wil liggen!

6 jaar is wel lang erger je er nooit eens aan?
pi_31487757
Nee hoor ik erger me er niet aan, Ik heb ook wel eens last van rusteloze benen en daar erger ik me wel aan want dan moet je je benen bewegen om van het "gekriebel" af te komen en dan is rustig liggen er helemaal niet meer bij.
Ik ben speciaal lid geworden van dit forum toen ik je "probleem" las. Het is niets om wanhopig van te worden, dan wordt die wanhoop het probleem en niet de kwaal
  Moderator zondag 16 oktober 2005 @ 22:19:23 #118
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_31497827
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:52 schreef freecell het volgende:

[..]

Niet normaal, ok, maar vergeet niet wat je geest allemaal met je lichaam kan doen.
Het kan bijvoorbeeld een ingehouden vorm van hyperventilatie zijn, dat komt dan weer puur door de stress (enzovoort, enzovoort)
Ik moest ook aan hyperventilatie denken, ook omdat hij het had over dat rare gevoel rond zijn mond.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:08:49 #119
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31507510
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 14:29 schreef pcbkb het volgende:
Nee hoor ik erger me er niet aan, Ik heb ook wel eens last van rusteloze benen en daar erger ik me wel aan want dan moet je je benen bewegen om van het "gekriebel" af te komen en dan is rustig liggen er helemaal niet meer bij.
Ik ben speciaal lid geworden van dit forum toen ik je "probleem" las. Het is niets om wanhopig van te worden, dan wordt die wanhoop het probleem en niet de kwaal
Hartsikke bedankt daarvoor!!!
Dat vind ik echt heel erg aardig van je!!
Ik put ook kracht uit je berichtjes dat het gewoon niks is, maar toch ben ik nog wel een beetje bang voor de uitslag dalijk met de neurlooG!
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:12:31 #120
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_31507575
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar goed
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik heb er idd ook weleens last van met mijn ooglid, altijd maar aan 1 kant. En meestal is het zo weer over, maar laatst duurde het echt vreselijk lang voordat het weer weg was. Geen idee wat het is ofzo, maar volgens mij nix ergs
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ook heb ik het in mijn been, altijd rechts. Bijvoorbeeld als ik erg lang moet zitten in dezelfde houding ofzo, in het vliegtuig en laatst in de auto ook. Dan wil ik slapen en dan voel ik ineens weer zo'n vreselijke kriebel in mijn been en dan moet ik dat been bewegen. Kan er dan gewoon niet tegen, kriebelt teveel
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
To infinity…and beyond!
pi_31510929
Henk,
Ik kan goed begrijpen dat je ongerust bent, maar probeer het niet je leven te laten beheersen. Ik heb ooit een gezegde gehoord die me wel aansprak; piekeren is misbruik maken van je fantasie. 99% van de dingen waar je bang voor bent gebeuren niet maar als je er teveel mee bezig bent kan het wel een groot deel van je leven bederven. Mijn moeder heeft Alzheimers en mijn oma is ook dement geworden dus ik ben best bang om het ook te krijgen maar ik probeer er niet teveel aan te denken want voor hetzelfde geld krijg ik kanker of loop ik onder een bus en heb ik me voor niets zorgen gemaakt ;-)
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:48:24 #122
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31527692
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:58 schreef pcbkb het volgende:
Henk,
Ik kan goed begrijpen dat je ongerust bent, maar probeer het niet je leven te laten beheersen. Ik heb ooit een gezegde gehoord die me wel aansprak; piekeren is misbruik maken van je fantasie. 99% van de dingen waar je bang voor bent gebeuren niet maar als je er teveel mee bezig bent kan het wel een groot deel van je leven bederven. Mijn moeder heeft Alzheimers en mijn oma is ook dement geworden dus ik ben best bang om het ook te krijgen maar ik probeer er niet teveel aan te denken want voor hetzelfde geld krijg ik kanker of loop ik onder een bus en heb ik me voor niets zorgen gemaakt ;-)
Zo had mijn oma er ook 1!
Die ging zo : "je lijdt het meest van het vrezen wat je vreest!"
En eigenlijk is dat ook wel zo, maar probeer het maar eens van je af te zetten, dat is moeilijk!
Ik zal het in ieder geval gaan proberen en nadat ik bij de neuroloog ben geweest en daar is niks uitgekomen zal het wel veel beter gaan!

Bedankt!!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:50:16 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31527732
"Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest, doch dat nooit
op zal dagen. Zo heeft men meer te dragen dan God te dragen geeft."
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:52:05 #124
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31527782
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 09:50 schreef Lienekien het volgende:
"Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest, doch dat nooit
op zal dagen. Zo heeft men meer te dragen dan God te dragen geeft."
Waarschijnlijk was het deze ja!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:34:17 #125
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_31530457
hmm dit heb ik ook wel eens vaker gehad. dan vooral mn linker ooglid of een spiertje op mn rechter bovenbeen.

heb het maar af en toe gehad en nu eigenlijk nooit meer maja, is wel erg vaag idd.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:57:11 #126
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31684918
Hmm heb weer een terugval en ben weer aardig in paniek!
Komt mede omdat ik al sinds vanochtend een verstijfd gevoel in mijn arm/hand heb.

De trillingen zijn nog steeds aanwezig!

Klote zooi!
pi_31703178
Heb ook (al geruime tijd) last van spiertrillingen in met name mijn linkerarm. Daarnaast zwakte in de arm (kan niets meer tillen) en ietwat in mijn voeten. Heb al EMG gehad: zenuwen in hele lichaam aangetast. Voorlopige 'diagnose': "er is iets medisch mis met u". Vermoed zelf ALS, PSMA of MMN. Binnenkort RMI. Weet iemand of stress ook kan leiden tot beschadiging van de zenuwen. Met andere woorden: kan het dat nog zijn?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 16:32:43 #128
111260 Charmian
a little joy
pi_31703451
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:21 schreef guppy12b het volgende:
Heb ook (al geruime tijd) last van spiertrillingen in met name mijn linkerarm. Daarnaast zwakte in de arm (kan niets meer tillen) en ietwat in mijn voeten. Heb al EMG gehad: zenuwen in hele lichaam aangetast. Voorlopige 'diagnose': "er is iets medisch mis met u". Vermoed zelf ALS, PSMA of MMN. Binnenkort RMI. Weet iemand of stress ook kan leiden tot beschadiging van de zenuwen. Met andere woorden: kan het dat nog zijn?
Bedoel je niet een MRI ipv RMI?
Ik denk dat stress indirect kan leiden tot zenuwbeschadiging. Ik heb een aantal jaar geleden blokkade van het SI-gewricht gehad. Een aantal zenuwen hebben dermate klem gezeten dat ik tot nu toe in een aantal tenen weinig gevoel heb. Die blokkade was een gevolg van stress, ik ging onbewust de spieren in mijn onderrug extra aanspannen waardoor de boel verkrampte en ging verschuiven waardoor die zenuwen klem kwamen te zitten.
pi_31705757
Je hebt gelijk Charmain, ik bedoelde inderdaad MRI. Al die afkortingen ook ;-) Maar dat stress kan leiden tot zenuwbeschadiging, zoals in jouw geval, is - hoe vreemd ook - goed nieuws voor mij. Ik bedoel, het kan altijd erger. Ik neem aan dat de schade ook weer hersteld kan worden? Of toch in ieder geval erger voorkomen kan worden door te ontstressen? Ik vind trouwens niet dat ik erg gestressed ben, niet meer dan de gemiddelde werkende Nederlander zeg maar. Maar goed, dat zegt niet veel. De meeste mensen zien een burnout of iets dergelijks niet aankomen. Wat is trouwens het SI gewricht?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 18:43:11 #130
111260 Charmian
a little joy
pi_31706505
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 18:12 schreef guppy12b het volgende:
Je hebt gelijk Charmain, ik bedoelde inderdaad MRI. Al die afkortingen ook ;-) Maar dat stress kan leiden tot zenuwbeschadiging, zoals in jouw geval, is - hoe vreemd ook - goed nieuws voor mij. Ik bedoel, het kan altijd erger. Ik neem aan dat de schade ook weer hersteld kan worden? Of toch in ieder geval erger voorkomen kan worden door te ontstressen? Ik vind trouwens niet dat ik erg gestressed ben, niet meer dan de gemiddelde werkende Nederlander zeg maar. Maar goed, dat zegt niet veel. De meeste mensen zien een burnout of iets dergelijks niet aankomen. Wat is trouwens het SI gewricht?
Het sacro-iliacaal gewricht (SI-gewricht) bevindt zich in het bekken tussen het uiteinde van de wervelkolom, te weten het heiligbeen en de darmbeenderen in het bekken (thanks internet voor deze mooie uitleg). Ik heb toen counseling gehad bij Winnock (voorheen rugadviescentrum( om beter met emoties om te kunnen gaan en ik moet zeggen daar heb ik veel baat bij gehad (ben nogal een binnenvettertje).
Ik heb ook ooit eens een hernia-operatie gehad (je kunt wel zien waar mijn zwakke plek zit) en had een gevoelloze hiel (waarschijnlijk een zenuw geirriteerd tijdens de operatie), dit is helemaal bijgetrokken. De chirurg zei toentertijd dat herstel van zenuwen heel erg lang duurt. Dus misschien dat ik ooit nog eens het gevoel in mijn tenen helemaal terugkrijg maar op zich heb ik er geen last van. De pijn die de kwalen toen veroorzaakten vind ik 10 keer erger.
pi_31707328
Pijn in je bekken lijkt me inderdaad extra vervelend, omdat je die nauwelijks kunt ontzien. Goed te horen dus dat het allemaal is bijgetrokken en je alleen nog wat last hebt van je tenen. Blijkt ook maar weer eens dat het soms helpt om er op tijd bij te zijn en dat het lichaam behoorlijk veerkrachtig is. Helaas bestaat er zoiets als een wachtlijst voor een MRI. Het valt ook op dat spier- en zenuwziekten zich niet zo gemakkelijk laten diagnotiseren en dat het daardoor allemaal nogal lang duurt voordat je zekerheid hebt. Ondertussen haal je je van alles in je hoofd, wat (in het geval van stress als de oorzaak) nou niet bepaald helpt...
  woensdag 26 oktober 2005 @ 19:41:42 #132
111260 Charmian
a little joy
pi_31707968
Was het alleen maar pijn in je bekken, de uitstraling naar je benen is ook niet fijn, ik beschrijf het als 'een gloeiende pook waarmee ze in je benen wroeten'.
Maar goed, het rammelt daar gewoon bij mij, en dat betekent opletten met wat ik doe tis niet anders.
Hoe lang moet je wachten op die MRI? Die hernia werd inderdaad pas na een half jaar nadat ik aan de bel had getrokken vastgesteld. Heb in dat half jaar het hele circus van fysio, EMG, gewone rontgenfoto's, rontgenfoto's met contrastvloeistof en als laatste de MRI gehad. Pas met die MRI kon je goed zien dat er een flinke hernia zat.
Waarom denk je zelf aan ALS, PSMA of MMN?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 19:43:27 #133
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_31708017
quote:
Heb je ze ook overal op je lichaam dus bij je ooglid ed.
Begin me nu wel heel erge zorgen te maken!
Denkt de dokter ook aan ALS of iets dergelijks?

Ik zit nu echt weer in paniek!!!
pi_31708642
quote:
Ik ken alleen ALS, volgens mij is PSMA er een vorm van.. of het lijkt er in ieder geval erg op? Ik hoop echt voor je dat je dat niet hebt. MMN ken ik niet. Wat is dat precies?

Voor zo ver ik weet kan stress niet direct leiden tot zenuwbeschadiging. Indirect kan het wel invloed hebben op het hele zenuwstelsel.

Wanneer heb je je MRI?
*spiekt*
pi_31717028
De MRI heb ik op 8 november. De afspraak is ergens begin september gemaakt. Het EMG had ik op 22 september. MMN staat voor Multifocale Motore Neuropathie. Ik denk aan deze ziekte en ook aan PSMA en ALS omdat ik daar de symptomen van heb. Misschien ben ik aan het doemdenken en is het gerelateerd aan stress of een vitamine-tekort, ik ben geen dokter. Ik hoop maar dat het iets relatief onschuldig blijkt te zijn. PSMA lijkt erg op een langzamere vorm van ALS (nogmaals, ben geen dokter) en kan overgaan in ALS (op internet gelezen). Voor Henk-B: ik heb heel soms wat trekjes bij mijn linkeroog. De laatste twee weken komen de fasciculaties eigenlijk in alle ledematen voor, maar slechts af en toe en maar eventjes. Alleen mijn linkerarm blijft onophoudelijk trillen. Als ik mijn linkerarm even gebogen houdt (denk aan telefoneren) dan heb ik al heel snel last van kramp en moet ik mijn arm weer strekken. Waar de dokter aan denkt weet ik nog niet. Hij zei niet meer dan dat er iets medisch mis met me is. En dat er sprake is van beschadiging van de zenuwen in alle ledematen. Ik las ergens op internet dat dat zou duiden op ALS. In geval van ALS laat de MRI wellicht geen afwijkingen zien, dat las ik althans op internet.
pi_31717577
De diagnose ALS wordt veelal gesteld op basis van symptomen en EMG. Het kan vaak een jaar duren voordat het echt duidelijk is.
*spiekt*
pi_31718501
Een jaar wachten in onzekerheid, joepie. Probleem is dat er geen eenduidige manier is om ALS vast te stellen. Als het EMG het veronderstelt en de symptomen zijn snel progessief, dan zal het wel ALS zijn. Ondertussen kan men aanvullend onderzoek doen: bloedonderzoek / spierbiopsie / zenuwbiopsie / EMG / MRI. Eigenlijk om andere dingen uit te sluiten. Bij mij gaat het gelukkig niet hard, dus misschien is het toch iets anders... Zijn er misschien mens op dit forum die ALS hebben of mensen kennen in hun directe omgeving die ALS hebben en de vroege symptomen willen omschrijven?
pi_31721344
Ik las net een interressant stuk over het vaststellen van ALS door 'bio markers' op de site van de ALSLIGA in België. De URL: http://www.alsliga.be/index.php?id=231
De ontdekking is recent en de techniek zal dus vermoedelijk nog niet gebruikt worden.
pi_31723668
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:27 schreef meami het volgende:
De diagnose ALS wordt veelal gesteld op basis van symptomen en EMG. Het kan vaak een jaar duren voordat het echt duidelijk is.
Als je de rest van het topic had gelezen dan had je geweten dat TS niet echt op deze informatie zat te wachten. Nog langer in onzekerheid, angst en paniekaanvallen leven. Goed gedaan.
pi_31730161
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je de rest van het topic had gelezen dan had je geweten dat TS niet echt op deze informatie zat te wachten. Nog langer in onzekerheid, angst en paniekaanvallen leven. Goed gedaan.
Guppy vroeg naar info over stress in combinatie met zenuwbeschadiging. Ben daar op in gegaan en misschien teveel op door gegaan. Sorry hoor.
*spiekt*
  dinsdag 8 november 2005 @ 11:29:33 #141
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_32083271
Guppy weet je al iets meer?

Je had vandaag een afspraak als het goed is!
pi_32133027
Henk,
Jij hebt toch vrijdag een afspraak? Laat je nog weten hoe het gegaan is? Gaat het weer een beetje met je?
pi_32136152
Ja, na het lezen hiervan ben ik ook wel benieuwd!

Ik denk wel dat je paniek in combinatie met lichte verschijnselen het wel een stuk erger maakt, ik kan mijn been en mn vingers bvb forceren om ongecontroleerd te gaan trillen, steeds heftiger.
  donderdag 10 november 2005 @ 10:30:00 #144
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_32141318
quote:
Op woensdag 9 november 2005 23:10 schreef pcbkb het volgende:
Henk,
Jij hebt toch vrijdag een afspraak? Laat je nog weten hoe het gegaan is? Gaat het weer een beetje met je?
Nee ik heb hem zometeen om 2 uur.
Het gaat iets beter met me, maar nog wel de spiertrillingen en krampen.

Ik laat straks wel wat weten!
  donderdag 10 november 2005 @ 10:34:58 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32141441
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:30 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Nee ik heb hem zometeen om 2 uur.
Het gaat iets beter met me, maar nog wel de spiertrillingen en krampen.

Ik laat straks wel wat weten!
Sterkte!
  donderdag 10 november 2005 @ 10:41:32 #146
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_32141637
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sterkte!
Dank je!
pi_32141929
het was even wat leesvoer, maar wel een interessant topic. "prettig" om te zien dat meer mensen hetzelfde hebben. Zelf heb ik al geruime tijd last van een geirriteerde tussenribspier (wist niet eens dat we die hadden...) wat inhoud dat je spiertje af en toe samen trekken. Zo'n gevoel in je hartstreek word je niet echt vrolijk van kan ik je vertellen, Ben er ook mee naar de dokter geweest, nu ik weet wat het is is het iets prettiger, maar het voelt niet 'goed', bang om iets ernstig te hebben. Kan je ongerustheid heel goed indenken Henk, maar ontspanning is het allerbelangrijkste.
Suc6 vanmiddag trouwens!
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
  donderdag 10 november 2005 @ 15:47:39 #148
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_32150529
Hallo allen!

Ik kom net van het ziekenhuis en de Neuroog heeft gezegd dat ik me helemaal geen zorgen hoeft te maken!
Hij schoot zelfs in de lach toen ik zei dat ik dacht dat ik ALS had. Het was een hele aardige man, hij deed de standaard testjes en hij zei dat ik echt helemaal gezond was en dat dit iets onschuldigs was. Door teveel stress of moeheid.

Hij doet nog wel een EMG en een bloedonderzoek om het toch nog serieus aan te pakken zei hij, maar hij verwacht dat er niks uit komt.

Hij zei dat ik vandaag maar eens een ander boek moest gaan lezen dan een medische encyclopedie.

Ik ben echt enorm gerustgesteld en er is echt een last van me schouders gevallen!!!!!!!

DANK JULLIE ALLEN!!!

volgende afspraak met de neuro 30 November.
  donderdag 10 november 2005 @ 15:54:48 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32150760
Dat zijn goede berichten!!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_32151212
Ik heb het ook gehad en ik denk ook altijd meteen dat als ik wat voel eens of andere ziekte heb.... Achteraf ben ik er achtergekomen dat ik het alleen had als ik dacht dat ik een ernstige ziekte had. Dus ook puur stress. Nu heb ik er bijna nooit meer last van.
pi_32157307
Goede berichten dus Henk! Ik had eigenlijk niets anders verwacht maar je weet maar nooit. Ik hoop dat je je nu wat meer kunt gaan ontspannen en weer van het leven kan gaan genieten
pi_32158470
Ik zit zo een beetje rond te neuzen op Fok kom ik dit topic tegen. Da's ook toevallig. Op het moment zit namelijk een spiertje rond mijn oog erg vervelend te trillen. Als ik m'n oog dicht doe houd het op, maar met 1 oog kijkt ook zo lastig. Ik hoop maar dat het niet van lange duur is, want het is erg vervelend.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_32167893
He Henk
Blij te horen dat het niet ernstig is, dat is vast een hele geruststelling! En goed van de dokter dat hij de klachten wel serieus neemt.
Ik had inderdaad een MRI afgelopen dinsdag. Alleen van mijn hoofd, 20 minuutjes duurde het maar. Ik heb nog geen uitslag, dat wordt volgende week maandag hopelijk besproken, dan heb ik een afspraak bij de neuroloog. Waarschijnlijk maak ik me ook druk om niks, ik hoop dat dinsdag te kunnen bevestigen met een bericht ;-)
  maandag 14 november 2005 @ 09:58:37 #154
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_32252055
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:27 schreef guppy12b het volgende:
He Henk
Blij te horen dat het niet ernstig is, dat is vast een hele geruststelling! En goed van de dokter dat hij de klachten wel serieus neemt.
Ik had inderdaad een MRI afgelopen dinsdag. Alleen van mijn hoofd, 20 minuutjes duurde het maar. Ik heb nog geen uitslag, dat wordt volgende week maandag hopelijk besproken, dan heb ik een afspraak bij de neuroloog. Waarschijnlijk maak ik me ook druk om niks, ik hoop dat dinsdag te kunnen bevestigen met een bericht ;-)
Laat je vandaag nog even wat weten hoe het gegaan is?
pi_32265158
Henk e.a., op de MRI was niets te zien. De neuroloog kan/wil geen diagnose stellen. Op mijn vraag of het ALS zou kunnen zijn werd omzichtig geantwoord. Het zat in zijn achterhoofd (van de neuroloog) maar bepaalde dingen stroken volgens hem niet met ALS: ik loop nu namelijk beter dan een tijdje geleden, struikel minder vaak. Ook zijn mijn reflexen goed, volgens de neuroloog. Ook zegt hij dat ALS nooit aan één kant van het lichaam is. Mijn problemen zijn met name merkbaar aan mijn linkerkant. Ze zijn er overigens ook rechts, maar in mindere mate. Wie ben ik om de neuroloog tegen te spreken, maar ik heb verhalen op internet gelezen van mensen met ALS die net als ik eerst alleen klachten had aan één kant. Ik ben het wél met hem eens dat het verloop (de verslechtering) langzaam gaat. Maar ALS gaat niet bij iedereen even hard. Ik weet het echt niet meer. Hoe nu verder?
Ik wordt doorverwezen naar het UMC in Nijmegen. Daar begint het hele circus dan opnieuw: de klachten bespreken, een EMG, mogelijk nog ander onderzoek. De onzekerheid houdt dus nog even aan.
  maandag 14 november 2005 @ 19:05:40 #156
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_32265825
Vervelend zeg dat je nog niks weet, laten we echt hopen dat het geen ALS is!
Wanneer moet je nu naar het UMC?

Sterkte iig de komende tijd!
pi_32270003
Ik vermoed toch dat het een van de ziekten zal zijn die ik eerder noemde. Ik snap wel dat de arts te weinig informatie en middelen heeft voor een diagnose en er niet zomaar een slag naar zal slaan, maar het was toch een beetje een teleurstelling om vandaag nog geen diagnose te hebben. Dat klinkt misschien raar, alsof ik ziek zou willen zijn (da's dus niet zo), maar niet weten wat je mankeert is ook geen pretje, dat gaat aan je vreten. Anderzijds, een aandoening als ALS of iets aanverwants is ernstig en heeft verregaande gevolgen voor mij en mijn gezin. De diagnose zal dus zorgvuldig worden gedaan en ik moet ondertussen geduld hebben.
Wanneer ik bij het Radboud terecht kan staat nog niet vast. De neuroloog gaat dat regelen. Hij verwacht dat er wel enkele weken overheen zullen gaan. Er zijn daar in ieder geval neurologen die gespecialiseerd zijn in ALS, PSMA en dergelijke (UMC Nijmegen is één van de ALS-centra).
Dank je voor je steun. Ik ga proberen de komende tijd aan iets anders te denken! Groet, Guppy12b
pi_32720953
"Enkele weken" blijkt een understatement. Medio januari 2006 kan ik terecht...
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:25:13 #159
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_33135711
Hallo allemaal!

Het is al een tijdje geleden dat ik wat gepost heb, maar hier dan een update van mijn verhaal!

Ik heb inmiddels een EMG laten doen en de uitslagen van mijn bloedonderzoeken
teruggekregen.
Bij de EMG was gelukkig dezelfde Neurloog aanwezig als bij mijn eerste gesprek en met elk stroompje wat hij door mijn spieren deed, zei hij gelijk zoiets in de trand van "MOOI" of "Perfect". Waardoor k algaande het onderzoek rustiger werd!

Toen hij klaar was zei hij dat niks op een zenuwaandoening of spierziekte wees en dat ik me absoluut geen zorgen hoefde te maken en me rustig moest houden!

Ik was zo blij als een kind toen ik dit hoorde.

2 weken later de uitslag van de bloedonderzoeken waaronder een hoop zeldzame ziektes die
getest werden.
Ook daar was niks op te vinden.
Hij zei tegen mij dat ik dus vanaf dit moment me geen enkele zorgen meer hoefde te maken
want niets wees erop dat ik een erge ziekte zou hebben.
Het kan gewoon voorkomen bij mensen zonder reden. MAar vaak heeft stress of/en moeheid
er mee te maken.

Vanaf dat moment probeerde ik er totaal niet meer aan te denken en dat gaat me al zeg ik het zelf best wel goed af.
Heb ook het gevoel dat mede daardoor ze minder zijn geworden.

Hoewel ik ze nog zeker wel heb, ook nu ik dit aan schrijven ben bijvoorbeeld.

Ik hoop dat ze volledig weg gaan alleen zie ik dat niet zo snel gebeuren.

Ik heb heel soms nog wel eens terugvallen, bijvoorbeeld gisteren op TV het programma "Je leven in de steigers", een man met ALS.
Ik dacht al van zal ik wegzappen, maar toch niet gedaan, de man begon te vertellen met
hoe het allemaal begon en dat was dus met : Spiertrillingen in zijn rechterboven arm.
Ik zapte meteen weg, maar het kwaad was al geschied.

Ik had dus weer een kleine angst aanval, maar kan hem op dit moment erg onder controle
houden.

Hierbij wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie steun!

PS guppy12b wat vervelend dat het allemaal zolang duurt voor je! Ben je al een beetje opgeknapt?
Sterkte!!
  vrijdag 16 december 2005 @ 16:33:43 #160
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_33137872
henk b: ik hoop dat je wel je plan doorzet om wat aan je hypochondrie te doen! want dat is natuurlijk atijd een goed idee...

spiertrillingen heb ik alleen bij mijn oog als ik vohct/slaap/vtamine tekort heb en in andere spieren nadat ik ze flink gebruikt heb (fitness, rare zithouding etc.).
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_33916187
Vandaag in het Radboud geweest en opnieuw mijn verhaal verteld. Ook is er weer hamertje-tik gedaan en zelfs bloedonderzoek. Jawel! Sterker: binnenkort (nog deze maand) een scala aan onderzoeken (EMG, MRI, echo) die allemaal in één dag gebeuren en ik krijg ook dezelfde dag nog de uitslag. Dus het ziet er naar uit dat ik eindelijk in goede handen ben en er nu binnen afzienbare tijd een diagnose komt. Goed nieuws dus.
pi_33951108
dan heb je waarschijnlijk last van stress, dan krijg je dat meestal of als je gespannen bent
lovely
  donderdag 12 januari 2006 @ 13:16:20 #163
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_33971481
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:37 schreef guppy12b het volgende:
Vandaag in het Radboud geweest en opnieuw mijn verhaal verteld. Ook is er weer hamertje-tik gedaan en zelfs bloedonderzoek. Jawel! Sterker: binnenkort (nog deze maand) een scala aan onderzoeken (EMG, MRI, echo) die allemaal in één dag gebeuren en ik krijg ook dezelfde dag nog de uitslag. Dus het ziet er naar uit dat ik eindelijk in goede handen ben en er nu binnen afzienbare tijd een diagnose komt. Goed nieuws dus.
Ik hoop zo voor je dat alles in orde is!
Hoe voel je je verder ? Verbeteringen ?

Laat ons nog wat weten!

Sterkte!
pi_34116855
Bedankt Henk, ik voel me goed omdat het er op lijkt dat binnen afzienbare tijd een diagnose gesteld kan worden. Hopelijk is het iets wat geneeslijk is. Ik loop nu wat beter, maar de arm is nog wat verder achteruit gegaan. Soms kan ik de arm niet buigen, hoe hard ik het ook probeer.
Ik weet nu wat op het programma staat voor de bewuste dag onderzoek, maar helaas zit daar geen MRI bij. Ik had een MRI verwacht van de plexus brachialis (het zenuwvlechtwerk in de schouders). Kan belangrijk zijn om het onderscheid te maken tussen PSMA en MMN. Maar goed, blijft er nog een heel belangrijk EMG over. Met jou ook alles goed?
Groeten
pi_34121961
@guppy12b: en je denkt nog steeds niet dat het iets psychisch is, ipv fysiek?
  maandag 16 januari 2006 @ 15:02:00 #166
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_34122165
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:19 schreef guppy12b het volgende:
Bedankt Henk, ik voel me goed omdat het er op lijkt dat binnen afzienbare tijd een diagnose gesteld kan worden. Hopelijk is het iets wat geneeslijk is. Ik loop nu wat beter, maar de arm is nog wat verder achteruit gegaan. Soms kan ik de arm niet buigen, hoe hard ik het ook probeer.
Ik weet nu wat op het programma staat voor de bewuste dag onderzoek, maar helaas zit daar geen MRI bij. Ik had een MRI verwacht van de plexus brachialis (het zenuwvlechtwerk in de schouders). Kan belangrijk zijn om het onderscheid te maken tussen PSMA en MMN. Maar goed, blijft er nog een heel belangrijk EMG over. Met jou ook alles goed?
Groeten
Met mij gaat het goed.
Heb nog wel last van de spiertrillingen, maar verwacht ook niet dat ze binnen een korte tijd helemaal weg zijn. Soms maak ik mezelf weer eens gek als ik een "raar" gevoel in mijn arm of been heb.
Laat nog weten hoe het afloopt!
Ik hoop echt van harte dat het iets geneeselijk is!

Groeten
pi_34158495
@Syytön: Ik had een tijd geleden nog een klein beetje gehoopt - ik denk tegen beter weten in - dat mijn symptomen het gevolg waren van stress, al voel(de) ik mij niet gestressed. Ik ben er nu van overtuigd dat mijn probleem zuiver fysiek is en dat gedegen onderzoek kan vaststellen om welke aandoening het gaat.
pi_34165219
Je hoeft niet persé gestresst te zijn hoor, als het eenmaal 'tussen je oren' zit - hetgeen het geval is; jij dus bent overtuigd dat je probleem zuiver fysiek is - dan blijft dat erin zitten.
Maargoed, ik hoop dat je hoe dan ook een oplossing voor je probleem vind
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34492234
Vandaag was de opnamedag en er is eindelijk een diagnose: MMN (multifocale motore neuropathie). Behandelbaar dus en hoewel chronisch niet ernstig, zeker niet in vergelijking met andere neurologische aandoeningen die ik eerder mogelijk achtte.
Ik raad eenieder aan die dergelijke symptomen heeft om naar de huisarts te gaan. Zorg dat je een verwijzing naar een neuroloog krijgt. Neem niet voetstoots aan dat het "tussen de oren zit" of "wel over gaat", of "de ouderdom" is. Laat een specialist er naar kijken.
pi_34492629
Ik heb nog nooit van MMN gehoord, maar begrijp dat het heel zeldzaam is. Gelukkig is het behandelbaar en gelukkig is het geen ALS.

Sterkte ermee!
*spiekt*
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:52:19 #171
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_34519880
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:57 schreef guppy12b het volgende:
Vandaag was de opnamedag en er is eindelijk een diagnose: MMN (multifocale motore neuropathie). Behandelbaar dus en hoewel chronisch niet ernstig, zeker niet in vergelijking met andere neurologische aandoeningen die ik eerder mogelijk achtte.
Ik raad eenieder aan die dergelijke symptomen heeft om naar de huisarts te gaan. Zorg dat je een verwijzing naar een neuroloog krijgt. Neem niet voetstoots aan dat het "tussen de oren zit" of "wel over gaat", of "de ouderdom" is. Laat een specialist er naar kijken.
Ik ben in ieder geval blij voor je dat het geen ALS is
Hoe kwamen ze eigenlijk bij die diagnose?
Heb je nog wat uitgelegd gekregen?

Ben echt blij voor je joh !!!!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34521270
Hoi Henk, bedankt voor alle steun! De preciese criteria die hebben geleid tot deze diagnose weet ik niet, het eindgesprek was redelijk kort. Ik was zo blij met de diagnose dat ik er niet eens naar gevraagd heb. Ik vermoed dat bij het elektromyogram een geleidingsblokkade is geconstateerd. Wellicht heeft men in mijn bloed ook anti-lichamen aangetroffen. Bij een volgende afspraak zal ik het toch eens vragen, want ik ben zelf ook wel nieuwsgierig. De neuroloog heeft verder kort uitgelegd wat de ziekte behelst. Het is inderdaad een redelijk zeldzame ziekte (naar schatting honderd patiënten in Nederland), een chronische ziekte (je komt er dus niet meer vanaf), maar wel een die behandelbaar is met gamma-globuline, wat via een infuus wordt toegediend en erg duur is (goed verzekeren dus). De verwachting is dat na behandeling de kracht in de arm terug zal keren. De behandeling moet wel eens in de x tijd worden herhaald, maar dat kan in het ziekenhuis in de buurt. Het valt niet te voorspellen hoe de ziekte zich op termijn (tien, twintig jaren) zal ontwikkelen. Misschien zal er uiteindelijk, ondanks de behandelingen - toch sprake zijn van definitief verlies van spierkracht. In ieder geval is dit een ziekte waarbij je in de meeste gevallen je leven kunt blijven leven zonder veel aanpassingen. Voor veel van de meer dan zeshonderd (!) spierziekten kan dat niet gezegd worden.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:28:33 #173
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_34523555
Oke, kan me voorstellen dat je in alle blijdschap het vergeten bent.

Gelukkig kun je dit hoofdstuk met veel angst nu afsluiten. En kan je weer verder gaan met de dagelijkse dingen die belangrijk zijn.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Laat het nog wel weten als je wat meer weet!
Het ga je goed!!!
pi_34523605
had eerst ook een paar weken terug aan me oog is echt zo irtand ben blij dat ik nu vanaf ben heb ook soms in me nek zo spier de dan trekt
pi_34534370
Ik had wel eens zoiets (samen met andere klachten zoals het blijven 'hangen' van spieren, ze bleven zeg maar aangespannen als ik dat niet meer wilde). Wat bleek; mn schildklier werkte veeel te traag!
of misschien werkt ie gewoon te snel (die schildklier!) dan wordt je beetje hyper actief zeg maar
ik zou gewoon vragen of de arts dat ook wil controleren met een bloedtest als je dat nog een keer gaat doen)
pi_35544832
Henk, e.a.
Ik heb ondertussen een tweede dag-opname gehad, waarbij de spierkracht in kaart is gebracht. Revalidatie blijkt niet nodig, hooguit wat fysiotherapie als ik eenmaal ben behandeld met immuunglobuline. Mijn neuroloog heeft in een telefonisch consult de diagnose bevestigd. In mijn bloed is een verhoogde waarde van de anti-GM1 antistoffen aangetroffen. Daarnaast heeft het EMG geleidingsblokkaden (als gevolg van demyelinisatie) aangetoond in de tibialis (aan weerszijden), de ulanris en de medianus (allen in de arm) en de perineus (in het been). De gevoelszenuwen zijn niet merkbaar aangetast. Kortom, geen twijfel mogelijk. Nu afwachten wat de behandeling met IVIg oplevert. Hiervoor moet ik morgen in het ziekenhuis zijn.
Ik hoop dat het met jou ook wat beter gaat nu. Hartelijke groeten - G
  dinsdag 28 februari 2006 @ 08:54:28 #177
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_35565291
Ben blij voor je dat je nu wat zekerheid hebt en dus geen zorgen hoeft te maken om ALS of dergelijks.
Ik zelf heb nog steeds last van spiertrillingen, zelfs nu dat ik dit aan het schrijven ben.
Ik heb nu een zogenoemde HotSpot in mijn dijbeen en kuit , die blijft maar trillen om de 20 seconden.
Ik probeer er weinig mogelijk aandacht aan te geven, maar dat is soms moeilijk.

Trilt er bij jou eigenlijk nog iets?

Groetjes Henk
pi_35565657
Henk-b, goed om te lezen dat je niks mankeerde

Maar onthoud ook dat je hersens je belangerijkste orgaan in je lichaam is

Als jij je blij voelt en je loopt buiten dan zal de zon je toelachen en de vogeltjes in de bomen fluiten. Ben je boos dan zal het ondanks de zon grouw en leeg zijn buiten, en irriteer je je maar aan die vogels.

Het enige wat veranderd is in bovenstaande voorbeeld is hoe je zelf tegen het leven aankijkt, de omgeving is niks veranderd.

Ik zou dus zo positief mogelijk er tegenover staan, en het gewoon laten gaan.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
When dry solid
nitrogen triiodide
is touched, even with a feather, it decomposes rather violently
2 NI3 (s) --> N2 (g) + 3 I2 (s)
pi_35580960
Henk,
mijn trillingen waren een tijdje weg, wil je geloven dat ik ze een beetje miste! Toen ik ze weer kreeg dacht ik "ah, daar ben je weer!" ik was het inmiddels zo gewend dat ik het stil vond zonder ;-)
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:24:55 #180
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_35582596
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:42 schreef pcbkb het volgende:
Henk,
mijn trillingen waren een tijdje weg, wil je geloven dat ik ze een beetje miste! Toen ik ze weer kreeg dacht ik "ah, daar ben je weer!" ik was het inmiddels zo gewend dat ik het stil vond zonder ;-)
Nou ik kan me niet voorstellen dat ik ze ooit zou missen!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik wil jou ook nogmaals bedanken voor het feit dat je me toen zo gerust wilden stellen!!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_35583938
graag gedaan Henk
pi_36694402
Heb het ook nu over mijn hele lichaam; ik denk dat het gewoon wat stress is ofzo...
pi_40648688
Laat je vit. B12 eens testen. Als je een tekort hebt, dan krijg je ook spiertrillingen. Even naar de dokter om een bloedtestje te laten doen.
Groet,
Seef
pi_40649220
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:47 schreef Sefi het volgende:
Laat je vit. B12 eens testen. Als je een tekort hebt, dan krijg je ook spiertrillingen. Even naar de dokter om een bloedtestje te laten doen.
Ik denk eerder aan kalkgebrek. Ook dat kun je laten controleren middels bloedonderzoek.
pi_40650863
Kalkgebrek (dus een te lage calciumspiegel) veroorzaakt tetanie. En zo klinkt zijn verhaal niet. Dat klinkt als ontschuldige fasciculaties. Vit B12 veroorzaakt voor zover ik weet ik geen spiertrillingen. Maar wel neuropathieeen. Maar daar heeft hij geen klachten van
pi_40652021
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:56 schreef DDM het volgende:
Kalkgebrek (dus een te lage calciumspiegel) veroorzaakt tetanie. En zo klinkt zijn verhaal niet. Dat klinkt als ontschuldige fasciculaties.
Je hebt heus niet gelijk tetanie hoor, er bestaat ook nog zoiets als sub-optimaal.

Verder zal het best vrij onschuldig zijn hoor (anders was 'ie inmiddels wel dood geweest), maar goed, jij en ik hebben er dan ook geen last van...
pi_40653263
Nee natuurlijk niet. Maar dat zeg ik ook niet. Maar fasciculaties wordt niet veroorzaakt door een te lage calciumspiegel. Dus waarom bepalen. Maar ik zie opeens dat dit topic al oud is. Dus lama zitten.
pi_40675559
B12 kan wel spiertrillingen veroorzaken. Dat had ik ook. Zoek anders eens op Google naar B12, dan kom je op de site van Henk de Jong. Daar staat op wat je allemaal kunt krijgen van B12 tekort en zeker ook spiertrillingen.
Groet,
Seef
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop