abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35544832
Henk, e.a.
Ik heb ondertussen een tweede dag-opname gehad, waarbij de spierkracht in kaart is gebracht. Revalidatie blijkt niet nodig, hooguit wat fysiotherapie als ik eenmaal ben behandeld met immuunglobuline. Mijn neuroloog heeft in een telefonisch consult de diagnose bevestigd. In mijn bloed is een verhoogde waarde van de anti-GM1 antistoffen aangetroffen. Daarnaast heeft het EMG geleidingsblokkaden (als gevolg van demyelinisatie) aangetoond in de tibialis (aan weerszijden), de ulanris en de medianus (allen in de arm) en de perineus (in het been). De gevoelszenuwen zijn niet merkbaar aangetast. Kortom, geen twijfel mogelijk. Nu afwachten wat de behandeling met IVIg oplevert. Hiervoor moet ik morgen in het ziekenhuis zijn.
Ik hoop dat het met jou ook wat beter gaat nu. Hartelijke groeten - G
  dinsdag 28 februari 2006 @ 08:54:28 #177
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_35565291
Ben blij voor je dat je nu wat zekerheid hebt en dus geen zorgen hoeft te maken om ALS of dergelijks.
Ik zelf heb nog steeds last van spiertrillingen, zelfs nu dat ik dit aan het schrijven ben.
Ik heb nu een zogenoemde HotSpot in mijn dijbeen en kuit , die blijft maar trillen om de 20 seconden.
Ik probeer er weinig mogelijk aandacht aan te geven, maar dat is soms moeilijk.

Trilt er bij jou eigenlijk nog iets?

Groetjes Henk
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_35565657
Henk-b, goed om te lezen dat je niks mankeerde

Maar onthoud ook dat je hersens je belangerijkste orgaan in je lichaam is

Als jij je blij voelt en je loopt buiten dan zal de zon je toelachen en de vogeltjes in de bomen fluiten. Ben je boos dan zal het ondanks de zon grouw en leeg zijn buiten, en irriteer je je maar aan die vogels.

Het enige wat veranderd is in bovenstaande voorbeeld is hoe je zelf tegen het leven aankijkt, de omgeving is niks veranderd.

Ik zou dus zo positief mogelijk er tegenover staan, en het gewoon laten gaan.

When dry solid
nitrogen triiodide
is touched, even with a feather, it decomposes rather violently
2 NI3 (s) --> N2 (g) + 3 I2 (s)
pi_35580960
Henk,
mijn trillingen waren een tijdje weg, wil je geloven dat ik ze een beetje miste! Toen ik ze weer kreeg dacht ik "ah, daar ben je weer!" ik was het inmiddels zo gewend dat ik het stil vond zonder ;-)
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:24:55 #180
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_35582596
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:42 schreef pcbkb het volgende:
Henk,
mijn trillingen waren een tijdje weg, wil je geloven dat ik ze een beetje miste! Toen ik ze weer kreeg dacht ik "ah, daar ben je weer!" ik was het inmiddels zo gewend dat ik het stil vond zonder ;-)
Nou ik kan me niet voorstellen dat ik ze ooit zou missen!

Ik wil jou ook nogmaals bedanken voor het feit dat je me toen zo gerust wilden stellen!!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_35583938
graag gedaan Henk
pi_36694402
Heb het ook nu over mijn hele lichaam; ik denk dat het gewoon wat stress is ofzo...
pi_40648688
Laat je vit. B12 eens testen. Als je een tekort hebt, dan krijg je ook spiertrillingen. Even naar de dokter om een bloedtestje te laten doen.
Groet,
Seef
pi_40649220
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:47 schreef Sefi het volgende:
Laat je vit. B12 eens testen. Als je een tekort hebt, dan krijg je ook spiertrillingen. Even naar de dokter om een bloedtestje te laten doen.
Ik denk eerder aan kalkgebrek. Ook dat kun je laten controleren middels bloedonderzoek.
pi_40650863
Kalkgebrek (dus een te lage calciumspiegel) veroorzaakt tetanie. En zo klinkt zijn verhaal niet. Dat klinkt als ontschuldige fasciculaties. Vit B12 veroorzaakt voor zover ik weet ik geen spiertrillingen. Maar wel neuropathieeen. Maar daar heeft hij geen klachten van
pi_40652021
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:56 schreef DDM het volgende:
Kalkgebrek (dus een te lage calciumspiegel) veroorzaakt tetanie. En zo klinkt zijn verhaal niet. Dat klinkt als ontschuldige fasciculaties.
Je hebt heus niet gelijk tetanie hoor, er bestaat ook nog zoiets als sub-optimaal.

Verder zal het best vrij onschuldig zijn hoor (anders was 'ie inmiddels wel dood geweest), maar goed, jij en ik hebben er dan ook geen last van...
pi_40653263
Nee natuurlijk niet. Maar dat zeg ik ook niet. Maar fasciculaties wordt niet veroorzaakt door een te lage calciumspiegel. Dus waarom bepalen. Maar ik zie opeens dat dit topic al oud is. Dus lama zitten.
pi_40675559
B12 kan wel spiertrillingen veroorzaken. Dat had ik ook. Zoek anders eens op Google naar B12, dan kom je op de site van Henk de Jong. Daar staat op wat je allemaal kunt krijgen van B12 tekort en zeker ook spiertrillingen.
Groet,
Seef
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')