Ja dat is lastig als je het de hele tijd voel!quote:Op donderdag 15 september 2005 18:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat jouw arts jou niet op basis van deze vage klachten, die je ook nog maar heel kort hebt, doorstuurt naar een neuroloog.
Toch maar proberen om het van je af te zetten.
Mag ik vragen hoe je op MS bent gekomen? Jouw klachten zijn namelijk zo algemeen. Dat kan door van alles en nog wat komen. Om nou meteen het (bijna) ergste te denken. Ben je een beetje een hypochonder?quote:Op donderdag 15 september 2005 18:52 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Ja dat is lastig als je het de hele tijd voel!
Bah en dan voel ik me ook soms nog eens duizelig!
Ik ging googlen op de klachten en kwam dus op een MS site uit!quote:Op donderdag 15 september 2005 18:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je op MS bent gekomen? Jouw klachten zijn namelijk zo algemeen. Dat kan door van alles en nog wat komen. Om nou meteen het (bijna) ergste te denken. Ben je een beetje een hypochonder?
Tja, dan laat je je waarschijnlijk moeilijk overtuigen dat er heel waarschijnlijk echt niks ernstigs met je aan de hand is.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:01 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Ik ging googlen op de klachten en kwam dus op een MS site uit!
En ja ik ben best wel hypochonder en denk meestal gelijk het ergste!
Nee maar het is wel een progessieve ziekte .quote:Op donderdag 15 september 2005 19:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tja, dan laat je je waarschijnlijk moeilijk overtuigen dat er heel waarschijnlijk echt niks ernstigs met je aan de hand is.
Eén troost: aan MS ga je niet dood.
Je hoeft mij niks te vertellen over MS.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:08 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Nee maar het is wel een progessieve ziekte .
Ja de hypochondrie is wel zeer sterk aanwezig.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hoeft mij niks te vertellen over MS.
Als je klachten over een paar weken nog hetzelfde zijn, ga dan terug naar je huisarts en vertel hem waar je bang voor bent. Want ik denk dat je hypochondrie een groter probleem voor je is dan die paar tintelingen.
Dank je, heb ook hyperventilatie tussen de google links zien staan , maar ik ga toch altijd voor het ergste en dat is niet goed, maar ik kan er echt niks aan doen!quote:Op donderdag 15 september 2005 19:10 schreef Brennie het volgende:
Het is heel goed mogelijk dat de klachten voortkomen uit hyperventilatie, zeker omdat je zo ' bang' bent. Doe ademhalingsoefeningen en probeer het van je af te zetten. Kijk, ik kan niet beoordelen wat je klachten zijn.. maar een directe reden om voor 100% aan te nemen dat het ms is, is niet gegegrond. En ik heb heel veel over MS gelezen. Wees alert van je klachten, maar niet obsessed. Hou het wel in de gaten en ga bij blijvende tintelingen en/of andere klachten weer naar de dokter. Zoek maar eens op hyperventilatie hier... Succes
Maar dat is ook geen oplossing. Hoe lang zou het duren voordat het probleem weer de kop op zou steken?quote:Op donderdag 15 september 2005 19:15 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Ja de hypochondrie is wel zeer sterk aanwezig.
Ik zou gewoon graag eens een keer een alghele test willen ondergaan zodat ik eens een keer gerustgesteld wordt.
Ach, het is alvast beter dan denken dat je Ebola hebt.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dat is ook geen oplossing. Hoe lang zou het duren voordat het probleem weer de kop op zou steken?
Ik denk dat je er meer baat bij zou hebben om te leren beter met je angsten om te gaan, bijv. met gedragstherapie. Ik zou het je echt willen aanraden, want leven met voortdurende angst dat je iets ernstigs onder de leden hebt, is geen pretje.
Echt niet?quote:Op donderdag 15 september 2005 19:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Eén troost: aan MS ga je niet dood.
Ja, da's toch een stuk acuter.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ach, het is alvast beter dan denken dat je Ebola hebt.
Ik heb pas een boek gelezen over R.E.T. Rationele Emotieve Therapie en hoewel ik alles herkende , is het toepassen ervan zeker lastig! Ook heb ik bij een Psycholoog gelopen!quote:Op donderdag 15 september 2005 19:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dat is ook geen oplossing. Hoe lang zou het duren voordat het probleem weer de kop op zou steken?
Ik denk dat je er meer baat bij zou hebben om te leren beter met je angsten om te gaan, bijv. met gedragstherapie. Ik zou het je echt willen aanraden, want leven met voortdurende angst dat je iets ernstigs onder de leden hebt, is geen pretje.
Neen. Het is chronisch en progressief, maar niet dodelijk.quote:
Het is zeker de moeite waard om die RET te blijven proberen, desnoods onder begeleiding van iemand.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:20 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Ik heb pas een boek gelezen over R.E.T. Rationele Emotieve Therapie en hoewel ik alles herkende , is het toepassen ervan zeker lastig! Ook heb ik bij een Psycholoog gelopen!
Zou ik je mogen vragen hoe het komt dat je zoveel over MS weet?quote:Op donderdag 15 september 2005 19:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is zeker de moeite waard om die RET te blijven proberen, desnoods onder begeleiding van iemand.
Mijn broer heeft MS.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:23 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Zou ik je mogen vragen hoe het komt dat je zoveel over MS weet?
In enkele gevallen wel hoor, maar dan is het wel heel explosief progressiefquote:Op donderdag 15 september 2005 19:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Neen. Het is chronisch en progressief, maar niet dodelijk.
Daar word je ook niet vrolijk van, maar het betekent in ieder geval dat een snelle diagnose niet van levensbelang is. Veel ms-patiënten hebben jaren met vage klachten rondgelopen voordat de diagnose werd gesteld.
Da's waar, maar dat zijn (gelukkig) uitzonderingen op de regel.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:25 schreef Brennie het volgende:
[..]
In enkele gevallen wel hoor, maar dan is het wel heel explosief progressief
Sorry, sterkte daarmee!quote:
Godzijdank wel ja... tis al erg zat.quote:Op donderdag 15 september 2005 19:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's waar, maar dat zijn (gelukkig) uitzonderingen op de regel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |