abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31222629
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:07 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Eigenlijk zou ik vandaag een islamitische meid moeten aanspreken in de stad, en vragen waar ik hem voor 20 euro in kan "ramadan".
Hou je er een beetje rekening mee dat ik niet hardop hoor te lachen op kantoor?
quote:
- Integratie in Brabant.... het bestaat -
Ben jij autochtone brabo?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31222686
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:11 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Toch niet het formpje van onze Oosterburen ?
Ben jij gek? Ik babbel daar wel, maar komop, dat zijn zijn geen academische, belezen luitjes. En die raken me ook niet, hooguit Lemmeb, die heb ik hoog. Ik ben het politiek nog nooit met hem eens geweest denk ik.

Nee, ander forum. Waar ze niet van Rita houden, en wel van alliochtonen. Net als ikzelf, eigenlijk. Wil je een link?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:24:23 #153
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31222828
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:11 schreef sigme het volgende:
Ben jij autochtone brabo?
100 % pure en soms sprekend met zwaar Brabants dialect (hangt van de persoon in kwestie af die ik te woord sta). Het is bijna not done om in Tilburg (waar ik nu even werk) ABN te gaan spreken. Gelukkig is Tilburg mijn oude woonstad, en na 1-2 dagen had ik mijn volledige Tilburgse vocabulaire weer te pakken.

Blijft een grappig (ordinair plat) taaltje, omdat turkse mensen denken dat we we ruzie aan het maken zijn. Terwijl we gewoon een (non-nonsense) conversatie aan het voeren zijn.
pi_31222931
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:24 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Blijft een grappig (ordinair plat) taaltje, omdat turkse mensen denken dat we we ruzie aan het maken zijn. Terwijl we gewoon een (non-nonsense) conversatie aan het voeren zijn.
Turken in het bizonder? Of zou ik, als Groningse, ook denken dat jullie ruzie hebben?

Ik spreek geen plat-Gronings helaas, ben op te jonge leeftijd uit mijn klei-dorp getrokken en Nederland doorgesleept. Nadat ik me in de eerste woonplaats buiten provincie Groningen niet verstaanbaar bleek te kunnen maken heb ik rap ABN geleerd. Onderweg nog wat Rotterdams opgepikt, en nu na 20 jaar Stad heb ik een noordelijke tongval. En versta ik vast geen plat-Brabats
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:31:29 #155
89730 Drugshond
pi_31222958
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:15 schreef sigme het volgende:
Ben jij gek? Ik babbel daar wel, maar komop, dat zijn zijn geen academische, belezen luitjes. En die raken me ook niet, hooguit Lemmeb, die heb ik hoog. Ik ben het politiek nog nooit met hem eens geweest denk ik.
Lemmeb is een van de weinige personen die zich niet of nauwelijk liet verleiden om een hetze te beginnen. En ook niet van het kaliber dat nodig oude planken/vetes moet doorzagen.
Politiek heb ik hem nooit kunnen plaatsen, maar wellicht is dat zijn persoonlijke voorkeur (en goed recht)
quote:
Nee, ander forum. Waar ze niet van Rita houden, en wel van alliochtonen. Net als ikzelf, eigenlijk. Wil je een link?
Neuh, ik denk dat ik me daar snel ga vervelen en met Pin-Up foto's aan kom wapperen.
Ik heb zo ie zo het voornemen om minder te gaan bemoeien op Politieke flora en meer tijd ga besteden aan personal quality time.... Hoewel een gare posting (low-level) op Fok nooit geen kwaad kan.
pi_31223048
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:31 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Lemmeb is een van de weinige personen die zich niet of nauwelijk liet verleiden om een hetze te beginnen. En ook niet van het kaliber dat nodig oude planken/vetes moet doorzagen.
Politiek heb ik hem nooit kunnen plaatsen, maar wellicht is dat zijn persoonlijke voorkeur (en goed recht)
SP met een forse hekel aan allochtonen. Hoewel hij, denk ik, ietwat aan het terugkomen is van zijn voorkeur voor SP. De hekel aan allochtonen neemt helaas alleen maar toe
Gelukkig is het verder (denk ik) een lieve fatsoenlijke jongen.
quote:
[..]
Neuh, ik denk dat ik me daar snel ga vervelen en met Pin-Up foto's aan kom wapperen.
Ik heb zo ie zo het voornemen om minder te gaan bemoeien op Politieke flora en meer tijd ga besteden aan personal quality time....
Gelijk heb je
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:39:43 #157
89730 Drugshond
pi_31223111
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:30 schreef sigme het volgende:
Turken in het bizonder? Of zou ik, als Groningse, ook denken dat jullie ruzie hebben?
Yup....

Ik versta ook 100 % (in vele dialecten) Limburgs, 4 jr (TUE periode) met een Limburgse meid opgetrokken (die mij met wijn letterlijk onder de tafel kon drinken). Limburgs spreken lukt me gewoon (bijna) niet meer, maar verstaan doe ik het wel.
pi_31223225
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:39 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Yup....

Ik versta ook 100 % (in vele dialecten) Limburgs, 4 jr (TUE periode) met een Limburgse meid opgetrokken (die mij met wijn letterlijk onder de tafel kon drinken). Limburgs spreken lukt me gewoon (bijna) niet meer, maar verstaan doe ik het wel.
Handig, zeker aan die kant van het land. Ik versta met moeite tamelijk plat Gronings en Drents, maar ze moeten het niet te rap en binnensmonds doen. Spreken doe ik niets van dat al.

Brabants en Limburgs klinkt voor mij als koeterwaals. Dat is het natuurlijk ook

Met zuipende meiden moet je volgens mij niet proberen te praten, en zeker niet vanonder de tafel
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:48:36 #159
89730 Drugshond
pi_31223260
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:35 schreef sigme het volgende:
De hekel aan allochtonen neemt helaas alleen maar toe
Ik heb alleen maar meer respect gekregen (voor het werkende deel). En je proeft ook een beetje hun belevenis wereld en hoe ze tegen dingen aan kijken. En vaak is dat nog niet eens zo verschillend ten opzichte van onze opvattingen.
- En ze werken hard... hoewel ik altijd moest lachen om de 50 ct uitstraling die ze hadden, was echt uiterlijk vertoon van een Ali-B en een gansta cultuur. Maar uiteindelijk gaat het toch om de inhoud (en op de productievloer kon en wilde ik er ook graag mee samenwerken).
pi_31223343
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:48 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik heb alleen maar meer respect gekregen (voor het werkende deel). En je proeft ook een beetje hun belevenis wereld en hoe ze tegen dingen aan kijken. En vaak is dat nog niet eens zo verschillend ten opzichte van onze opvattingen.
- En ze werken hard... hoewel ik altijd moest lachen om de 50 ct uitstraling die ze hadden, was echt uiterlijk vertoon van een Ali-B en een gansta cultuur. Maar uiteindelijk gaat het toch om de inhoud (en op de productievloer kon en wilde ik er ook graag mee samenwerken).
Tsja, ik kom niet zoveel allochtonen, en al zeker geen problematische tegen. Groningen is nog altijd een blanke buitenpost. Goddank met wel wát allochtonen, en bijbehorende middenstand.

Ik heb wel begin jaren 80 in het slechte deel van Vlaardingen gewoond, op school gezeten als enig Nederlands meisje tussen allemaal Turkjes. Zeer apart. En later nog wat tijd in Rotterdam, oudwest, doorgebracht.

Ik kom nog wel eens in Marokko, daar spreek ik nog wel eens een Nederlandse-Marokkaan-op-vakantie.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:58:56 #161
89730 Drugshond
pi_31223449
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:46 schreef sigme het volgende:
Brabants en Limburgs klinkt voor mij als koeterwaals. Dat is het natuurlijk ook
quote:
Met zuipende meiden moet je volgens mij niet proberen te praten, en zeker niet vanonder de tafel
Was altijd heel grappig, vaak was er een afstudeerfeestje van iemand die ging afzwaaien. Dus als je het Defilé-rooster een beetje kende had je van 16.00 tot 19.00 altijd gratis bier. Maar wie nu werkelijk was afgestudeerd wist je nooit (je kende hem toch niet). Vele catering medewerkers wisten gewoon dat we free-bee aan het zuipen waren, maar deden niets (en ze vonden het wel grappig en gedurft).
Alleen de studieresultaten gingen toen wel hard naar beneden.... in 1 trimester had ik nog maar 1 vak gehaald (omdat we altijd lagen de drinken in feestjes die niet voor ons bedoeld waren). Maar uiteindelijk is het allemaal wel goed gekomen (soms ook met veel geluk).
pi_31223569
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:58 schreef Drugshond het volgende:
Was altijd heel grappig, vaak was er een afstudeerfeestje van iemand die ging afzwaaien. Dus als je het Defilé-rooster een beetje kende had je van 16.00 tot 19.00 altijd gratis bier. Maar wie nu werkelijk was afgestudeerd wist je nooit (je kende hem toch niet). Vele catering medewerkers wisten gewoon dat we free-bee aan het zuipen waren, maar deden niets (en ze vonden het wel grappig en gedurft).
Alleen de studieresultaten gingen toen wel hard naar beneden.... in 1 trimester had ik nog maar 1 vak gehaald (omdat we altijd lagen de drinken in feestjes die niet voor ons bedoeld waren). Maar uiteindelijk is het allemaal wel goed gekomen (soms ook met veel geluk).
Wat kan ik zeggen. Ik ben een meisje, ik had andere manieren om aan gratis bier te komen
Studeren vond ik verder zo ontzettend stom (Nederlands geprobeerd), dat ik dat na 2 maand voor gezien hield. Achteraf weet ik dat ik iets beta's had moeten gaan studeren, informatica of wiskunde. Dat had ik wel leuk gevonden. Maar daar kwam ik toen niet op

Bovendien moest er bier gedronken worden
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:08:33 #164
89730 Drugshond
pi_31223672
quote:
Wéét een man dat? Van wie dat is, die ODOL?
weer wat geleerd
pi_31223711
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:08 schreef Drugshond het volgende:
(ff wat anders doen)
't Was leuk
pi_31223811
Zo, en nou is het klaar.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_31223829
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:16 schreef RichardQuest het volgende:
Zo, en nou is het klaar.
Komaan schatje, duwen!
pi_31223872
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Komaan schatje, duwen!
Emancipatie hè. Ben jij ook zo geëmancipeerd?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:19:42 #170
89730 Drugshond
pi_31223948
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Thx (leuk ochtend ritueel was dit)... ff badderen... broek kopen en dan de hort op.
pi_31223989
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:19 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Emancipatie hè. Ben jij ook zo geëmancipeerd?
Vast wel, of niet, afhankelijk wat je eronder verstaat. Wat zou er geëmancipeerd geduwd moeten worden?
pi_31224181
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 07:48 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Ik ben wel blij dat hij een gematigde vrouw heeft uitgekozen.
Daarnaast is Bush zelf natuurlijk niet echt conservatief. Hij zegt wel dat
hij dat is, maar dat is gewoon doen alsof.
Ik ook. De Democraten en andere liberals and lefties had-ie al tegen zich, maar door deze benoeming begint de conservatieve stroming toch steeds meer scheuren te vertonen. Vrijwel niemand mag Bush nog, zelfs niet de mensen die voor hem stemden.
pi_31224234
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Vast wel, of niet, afhankelijk wat je eronder verstaat. Wat zou er geëmancipeerd geduwd moeten worden?
De auto natuulijk.
pi_31224392
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:37 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

De auto natuulijk.
Nee, zo geëmancipeerd ben ik niet

Dan kijkt iedereen onder m'n rokje en dat hoort niet. Ik kijk gewoon hulpbehoevend en onhandig, dan komen er wel wat echte mannen duwen
pi_31224484
quote:
Rove's attorney, Robert Luskin, declined to say whether his client had been contacted by Fitzgerald. In the past, Luskin has said that Rove was assured that he was not a target.
http://today.reuters.com/news/newsArticle.aspx?type=politicsNews&storyID=2005-10-06T010649Z_01_KWA603946_RTRUKOC_0_US-BUSH-LEAK.xml

.
pi_31224496
Zelfmoordaanslag mislukt in Amerika?
quote:
While the father of a man who committed suicide outside the Oklahoma football game says that his son wasn't politically motivated, more reports are coming out that and it seems there was more to Joel Henry Hinrichs III than meets the eye.

Oklahoma News 9 is reporting that Hinrichs began attending the same Norman mosque once attended by convicted 9-11 conspirator Zacarias Moussaoui.

After the bombing, police checked the apartment Hinrichs shared with a Pakistani student who works in the Oklahoma athletic department. Officials found a very large cache of explosive material and also reportedly found "jihad literature" as well.
http://www.fanblogs.com/oklahoma/005847.php
pi_31224547
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik ook. De Democraten en andere liberals and lefties had-ie al tegen zich, maar door deze benoeming begint de conservatieve stroming toch steeds meer scheuren te vertonen. Vrijwel niemand mag Bush nog, zelfs niet de mensen die voor hem stemden.
quote:
The tenor of the two meetings suggested that Bush has yet to rally his own party behind Miers and underscores that he risks the biggest rupture with the Republican base of his presidency. While conservatives at times have assailed some Bush policy decisions, rarely have they been so openly distrustful of the president himself.
http://www.washingtonpost(...)AR2005100502200.html

.
pi_31224557
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, zo geëmancipeerd ben ik niet

Dan kijkt iedereen onder m'n rokje en dat hoort niet. Ik kijk gewoon hulpbehoevend en onhandig, dan komen er wel wat echte mannen duwen
Oh, en dan wel kiesrecht willen zeker?
pi_31224633
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:52 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Oh, en dan wel kiesrecht willen zeker?
Ja hoor
Ik wil zelfs wel extra kiesrecht, kan dat?
pi_31225151
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja hoor
Ik wil zelfs wel extra kiesrecht, kan dat?
Een kind krijgen en haar/hem indoctrineren, zo heeft de SGP al decennia extra kiesrecht....
pi_31225375
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:19 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Een kind krijgen en haar/hem indoctrineren, zo heeft de SGP al decennia extra kiesrecht....
Oh, zal ik dan toch maar kroost gaan uitbroeden?

Nee, toch maar niet, ik probeer wel invloed te verkrijgen met korte rokjes, minder werk, meer plezier
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:31:59 #183
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31225456
quote:
Brussel: EU-landen vragen banken voor begrotingstrucs

Uitgegeven: 6 oktober 2005 09:50
BRUSSEL - EU-lidstaten huren commerciële banken in om tekorten op hun nationale begrotingen te maskeren. Dat heeft Europees commissaris Almunia (monetaire zaken) donderdag gezegd in een interview met de Britse zakenkrant Financial Times. Almunia noemt geen lidstaten bij naam.

Volgens Almunia heeft de Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU, extra mensen ingezet om de nationale begrotingen na te pluizen op trucs om te hoge tekorten te maskeren.

Een lidstaat die de euro heeft ingevoerd, mag eigenlijk geen hoger tekort op de begroting hebben dan 3 procent van het bruto nationaal product, de totale inkomsten van een land. In het verleden zijn er problemen geweest met het verzamelen van betrouwbare gegevens in bijvoorbeeld Italië, Griekenland en Portugal.
pi_31225534
quote:
quote:
The tenor of tha two meet'n suggested that B-to-tha-izzush has yet ta R-A-Double-Lizzy his own party behind Mia n underscores T-H-to-tha-izzat he risks tha biggest rupture wit tha Republizzles base of his presidency. While conservatizzles at times have assailed some Bush policy decisions, rarely hizzy they been so openly distrustful of tha president himself . Listen to how a motherfucker flow shit.
http://sites.gizoogle.com/?url=http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/10/05/AR2005100502200.html

pi_31225877
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat is toch eigenlijk niet zo vreemd, dat is de praktijk van iedere accountant en/of belastingadviseur...

Als de belastingdienst een persbericht zou uitbrengen dat er 'heel veel mensen anderen inhuren om voordeeltjes uit hun belastingaangifte te halen', zou dat nu niet echt veel opzien baren ...
Maar met de EU en het stabiliteitspact gaan er direkt mensen over de zeik ....

Het Stabiliteitspact an sich is natuurlijk snel verouderd en verdient een goed aanpassing die meer ruimte biedt voor een gecontroleerde vorm van budget- en monetaire politiek, dat is een aloude europese gewoonte, die je niet per direkt eruit kunt werken ....
Verder is het inderdaad ook noodzakelijk dat de EU een direktere greep krijgt op de budgets, eigenlijk zou het ook goed zijn eens uit te werken hoe die geldstraffen bij overtreding precies gaan uitwerken, die zijn nu opgezet dat ze eigenlijk niet oplegbaar zijn (immers, je gaat dan veren van een al kaal aanlopende kip plukken, en zou ermee juist de 'zwakke broeders' verder in de economische laagconjunctuur kunnen drukken)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:00:31 #186
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31226143
wie doet er een dag mee? [ CENTRAAL ] Ramadan 2005
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31226795
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat kan ik zeggen. Ik ben een meisje, ik had andere manieren om aan gratis bier te komen
Studeren vond ik verder zo ontzettend stom (Nederlands geprobeerd), dat ik dat na 2 maand voor gezien hield. Achteraf weet ik dat ik iets beta's had moeten gaan studeren, informatica of wiskunde. Dat had ik wel leuk gevonden. Maar daar kwam ik toen niet op

Bovendien moest er bier gedronken worden
Bier drinken . Goede zaak.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:29:42 #188
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:32:35 #189
93744 Finder_elf_towns
pi_31226998
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:49 schreef Monidique het volgende:
Zelfmoordaanslag mislukt in Amerika?
[..]

http://www.fanblogs.com/oklahoma/005847.php
Dat zag ik ook al op www.jihadwatch.com, maar geen enkel groot nieuwsstation maakt er melding van
pi_31227252
De duivel gaf mij vandaag 1 cent winst, het totaalbedrag was 6,66 bij de supermarkt, maar afgerond was het 6,65.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:43:41 #191
93744 Finder_elf_towns
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:46:20 #192
93744 Finder_elf_towns
pi_31227331
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:43 schreef pberends het volgende:
De duivel gaf mij vandaag 1 cent winst, het totaalbedrag was 6,66 bij de supermarkt, maar afgerond was het 6,65.
Wij zouden eens een mini-meet houden.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:57:10 #194
93744 Finder_elf_towns
pi_31227582
Erectie-topics
pi_31227634
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Wij zouden eens een mini-meet houden.
Wanneer de tijd rijp is.
pi_31227644
quote:
Radio 4 mogelijk uit ether

HILVERSUM - De publieke zender Radio 4 voor klassieke muziek verdwijnt mogelijk uit de ether. Radio 4 zou moeten wijken voor de zojuist opgerichte radiozender van de publieke omroep Fun X, die hippe popmuziek voor allochtonen uitzendt.

Nederland zou daarmee het eerste Europese land worden zonder klassieke muziek op een publieke radiozender. Als de plannen doorgaan, blijft Radio 4 alleen nog maar via de kabel te horen.

De raad van bestuur van de publieke omroep onderzoekt op dit moment de mogelijkheid om Radio 4 uit de ether te halen. Ruurd Bierman, vanuit de raad van bestuur verantwoordelijk voor het programmabeleid van de publieke omroep, gaf gisteren tekst en uitleg. Hij zei „niet echt enthousiast” over de plannen te zijn.

Bierman gaf aan dat hij eerst duidelijkheid wil of met Fun X inderdaad meer jongeren bereikt worden. Voor dat onderzoek zijn enkele maanden uitgetrokken. Begin volgend jaar moet duidelijk worden of Radio 4 nog voor 2008 zijn etherfreqentie verliest. „Als blijkt dat we jongeren beter gaan bereiken met Fun X op de frequenties van het huidige Radio 4, dan zullen we het besluit wel degelijk moeten nemen.”
http://www.refdag.nl/arti(...)elijk+uit+ether.html

waarom Radio 4, waarom niet bv. 3FM (in de avonduren ofzo), of een uitbreiding vh radiopakket?
pi_31227667
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:00 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www.refdag.nl/arti(...)elijk+uit+ether.html

waarom Radio 4, waarom niet bv. 3FM (in de avonduren ofzo), of een uitbreiding vh radiopakket?
quote:
De Finse eigenaar van '100% NL' en 'Distrined BV'
Finse eigenaar van 100% NL .
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:01:43 #198
93744 Finder_elf_towns
pi_31227684
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Wanneer de tijd rijp is.
Dat heb ik inmiddels ook begrepen, maar is de tijd pas rijp over 100 jaar of overmorgen?
pi_31227718
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Dat heb ik inmiddels ook begrepen, maar is de tijd pas rijp over 100 jaar of overmorgen?
Binnen enkele jaren . Ik ga kan toespelingen doen.
pi_31228056
Roberts met de bijl in de wortels van de GOP:
quote:
Hof VS buigt zich over hulp bij zelfdoding

NEW YORK - Het Amerikaanse hooggerechtshof heeft zich woensdag gebogen over de vraag wie het laatste woord heeft bij de uitleg van medische wetgeving: de afzonderlijke staten of de federale overheid. Dit gebeurde tijdens de eerste hoorzitting onder leiding van opperrechter John Roberts.

De kwestie waar het concreet om gaat is de wet van de staat Oregon die hulp bij zelfdoding toestaat. In 2001 argumenteerde toenmalig minister van Justitie John Ashcroft dat deze wet strijdig is met de federale medische wetgeving. Oregon bestrijdt dit en argumenteerde woensdag dat dit soort zaken onder de bevoegdheid valt van de afzonderlijke staten.

John Roberts en rechter Antonin Scalia leken in hun vragen de meest uitgesproken tegenstanders van deze visie. „Hoe kunnen wij naleving van federale wetgeving afdwingen, als iedere staat die wetgeving anders mag uitleggen”, aldus Roberts.

De kwestie ligt gevoelig bij het hooggerechtshof omdat niet minder dan drie van de negen hoge rechters behandeld worden voor kanker. Het gaat om Ruth Ginsburg, Sandra O’Connor en Paul Stevens. Verder begeleidt de vrouw van rechter Stephen Breyer jonge kankerpatiënten.

Sandra O’Connor leek wel iets te voelen voor de argumentatie van Oregon, maar het is de vraag of dat nog van belang is. Zij stapt op en president Bush benoemde eerder deze week Harriet Miers tot haar opvolgster.

Het kan nog geruime tijd duren voordat die benoeming door de Senaat wordt goedgekeurd, maar het duurt ook nog maanden voordat het hooggerechtshof zich in deze zaak uitspreekt. Het kan dus zijn dat de stem van O’Connor niet meer meeweegt bij dat eindoordeel, maar dat Harriet Miers daarin meebeslist.

Het was woensdag overigens opmerkelijk dat John Roberts zich zo sterk maakte voor het primaat van de federale overheid - zeg maar van Washington. Roberts’ voorganger William Rehnquist die enkele weken geleden overleed, maakte zich in de afgelopen jaren namelijk juist sterk voor de autonomie van de afzonderlijke staten. Dat is een bij uitstek Republikeins stokpaardje. De GOP (”Grand Old Party”) moet traditioneel weinig hebben van de bemoeizucht van federaal Washington. Het feit dat de rol van de federale overheid na de septemberaanslagen van 2001 sterk is uitgebreid, ontmoet vooral in de conservatieve vleugel van de Republikeinse Partij dan ook de nodige weerstand.
http://www.refdag.nl/arti(...)+bij+zelfdoding.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')