abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31192735
Fluitsma & van Tijn - 15 Miljoen Mensen

Land van duizend meningen
Het land van nuchterheid
Met z'n allen op het strand
Beschuit bij het ontbijt
Het land waar niemand zich laat gaan
Behalve als we winnen
Dan breekt acuut de passie los
Dan blijft geen mens meer binnen

Het land wars van betutteling
Geen uniform is heilig
Een zoon die noemt z'n vader Piet
Een fiets staat nergens veilig

15 Miljoen mensen
Op dat hele kleine stukje aarde
Die schrijf je niet de wetten voor
Die laat je in hun waarde
15 Miljoen mensen
Op dat hele kleine stukje aarde
Die moeten niet 't keurslijf in
Die laat je in hun waarde

Het land vol groepen van protest
Geen chef die echt de baas is
Gordijnen altijd open zijn
Lunch een broodje kaas is
Het land vol van verdraagzaamheid
Alleen niet voor de buurman
De grote vraag die blijft altijd
Waar betaalt 'ie nou z'n huur van

't Land dat zorgt voor iedereen
Geen hond die van een goot weet
Met nassiballen in de muur
En niemand die droog brood eet
  woensdag 5 oktober 2005 @ 00:33:07 #42
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31192830
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 00:29 schreef Dreamscape het volgende:
knip - liedje van 10 jaar oud -
Toen hadden we nog geen multicul probleem. Ofzo
pi_31192883
Voor zover ik mij kan herinneren van een onderzoek presteren kinderen op christelijke scholen gemiddeld beter dan op openbare scholen. Ik denk ook dat deze discussie niet of in mindere mate plaats zou vinden als er geen problemen waren met het islamitisch onderwijs. Het zou spijtig zijn als de christelijke scholen moeten verdwijnen, omdat veel mensen het islamitisch onderwijs niet zien zitten (gezien het gemiddelde niveau van het islamitisch onderwijs en de problemen met integratie). Mensen behoren vrij te zijn in hun keuze voor confessioneel of bijzonder onderwijs. Het lijkt mij daarom meer zinvol om slecht functionerende scholen en leraren aan te pakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door rutger05 op 05-10-2005 00:49:43 ]
  woensdag 5 oktober 2005 @ 00:36:30 #44
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31192908
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:13 schreef Floripas het volgende:
Wie heeft ooit gezegd dat de VVD een liberale partij is?

De VVD is eerder een cocktail van vastgoedbelangen, conservatisme, de autolobby, een sociale werkplaats voor matig geslaagde corpsballen, en een vrijplaats voor navelstarende economen met ambitie en lelijke stropdas.
Ik vind het zo ontzettend spannend als je zo van leer trekt.
Say your prayers
pi_31193068
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 00:33 schreef IntroV het volgende:

[..]

Toen hadden we nog geen multicul probleem. Ofzo
Ofzo..

Vanwaar je stellingname? Toon eens wat ruggegraat, joh. Dit liedje was toen best wel waar. We leefden immers naar 2000 toe, helpt het dat we nu van 2000 af leven?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 01:07:55 #46
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_31193711
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 00:36 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik vind het zo ontzettend spannend als je zo van leer trekt.
.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_31194598
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 00:35 schreef rutger05 het volgende:
Voor zover ik mij kan herinneren van een onderzoek presteren kinderen op christelijke scholen gemiddeld beter dan op openbare scholen. Ik denk ook dat deze discussie niet of in mindere mate plaats zou vinden als er geen problemen waren met het islamitisch onderwijs. Het zou spijtig zijn als de christelijke scholen moeten verdwijnen, omdat veel mensen het islamitisch onderwijs niet zien zitten (gezien het gemiddelde niveau van het islamitisch onderwijs en de problemen met integratie). Mensen behoren vrij te zijn in hun keuze voor confessioneel of bijzonder onderwijs. Het lijkt mij daarom meer zinvol om slecht functionerende scholen en leraren aan te pakken.
Ten eerste zijn mensen nog steeds vrij in hun keuze ondanks dit voorstel van de VVD. Er staat namelijk helemaal niets in het artikel over het verbieden van het bijzonder onderwijs. Het enige dat voorgesteld wordt, is het stoppen van overheidsfinanciering aan het bijzonder onderwijs.
Het niveau van scholing op verschillende types scholen nu is ook volstrekt irrelevante informatie indien het bijzonder onderwijs uberhaupt verdwijnt. Christelijke scholen (waar ik zelf overigens ook op heb gezeten) hebben logischerwijs minder achterstandsleerlingen, dus dat lijkt me al één reden waarom ze gemiddeld beter presteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_31194781
Wat is er zo bijzonder aan christelijk en katholiek onderwijs?
Raar dat dat zo genoemd word.
Deze geloven bepalen hoe wij Nederlanders denken.
Het bepaalt een groot deel van onze normen en waarden, zelfs nu nog.
Het heeft bepaald hoe wij zijn en wat onze regels zijn.
Als je dit soort scholen opgeeft gaat er een hoop verloren.

Nou ben ik geen fan van islamitische scholen, maar als ze het islamitische toepassen zoals ook op christelijke en katholieke scholen gedaan word, zou er geen probleem zijn.
Dus gewoon voorlichting geven over het geloof, kinderkoranverhaaltjes en verder de kinderen er zelf over na laten denken en elk gezin zelf laten bepalen hoe streng zij dat geloof volgen.
Maar ja, dat zie ik eigenlijk niet voor me, want moslims drukken zo'n ontzettende stempel op hun geloof, alles moet, niks mag.
Ik hoop dat dat veranderd.

Maar ik vind wel dat ouders het recht moeten hebben om hun kind op een school van hun (geloofs) keuze te doen.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 02:14:53 #49
81237 releaze
best of both worlds
pi_31194836
whahey islamitische scholen. ik geloof dat er op het grootste gedeelte van de islamitische scholen gewoon door nederlandse leerkrachten lesgegeven wordt, en alles strict op z'n nederlands ook. het voordeel van een islamitische school is misschien ook dat je een lading achterstandskinderen in een gebouw hebt en je daar veel meer het algemene programma op kan aanpassen, hoewel veel scholen gewoon al bezig zijn met gedifferentieerd onderwijs, op de leerling aangepast.

zelf vind ik opzich wel dat alle basisscholen gelijk getrokken moeten worden en dat er op alle basisscholen "godsdienst" gegeven moet worden, evenals op alle middelbare scholen. het hoort gewoon bij maatschappijleer wat ik in deze tijd sowieso een verplicht vak zou moeten vinden. Maar maatschappijleer vroeger op school was zoooo dom. Nooit eens discussies, dat vak kan veel beter. (maar goed, het is al weer een jaar of 8 later)

er schijnt op openbare en bijzondere scholen ook een andere bestuursvorm te zijn. ik geloof dat openbare scholen altijd afhankelijk zijn van het laatste woord van de gemeente ofzo, en dat bijzondere scholen het bij hun eigen raad kunnen neerleggen, of bij de ouders. Ik heb stage gelopen op een bijzonder-algemene school, het OBS princiepe zonder religieuze inslag, maar de ouders hadden het laatste woord over het reilen en zeilen binnen de school, en niet de gemeente. Overigens ook een princiepe wat ik wel toejuich, laat de mensen maar eens wat meer betrokken zijn bij school. (de leerdoelen die behaald moeten worden staan toch wettelijk vastgelegd en de school moet toch aan alle criteria van de schoolinspectie voldoen)
pi_31194977
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 01:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ten eerste zijn mensen nog steeds vrij in hun keuze ondanks dit voorstel van de VVD. Er staat namelijk helemaal niets in het artikel over het verbieden van het bijzonder onderwijs. Het enige dat voorgesteld wordt, is het stoppen van overheidsfinanciering aan het bijzonder onderwijs.
Het niveau van scholing op verschillende types scholen nu is ook volstrekt irrelevante informatie indien het bijzonder onderwijs uberhaupt verdwijnt. Christelijke scholen (waar ik zelf overigens ook op heb gezeten) hebben logischerwijs minder achterstandsleerlingen, dus dat lijkt me al één reden waarom ze gemiddeld beter presteren.
Bedankt voor de verduidelijking maar daarvan was ik al op de hoogte. In de praktijk zal de uitwerking van het voorstel er echter wel op neerkomen, dat veel christelijke scholen daardoor gaan verdwijnen. Ik zie zelf echter geen belangrijke reden tot het niet financieren van christelijke scholen, aangezien deze in in het algemeen uitstekend functioneren. Zoals ik al eerder heb opgemerkt speelt deze discussie zich naar mijn mening grotendeels af, omdat veel mensen van het islamitische onderwijs af willen.

Het lijkt mij echter buitengewoon onwaarschijnlijk, dat het voorstel van de VVD enige kans tot slagen heeft. Bij mij heeft de VVD er in elk geen gunstige indruk mee gemaakt.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 02:32:51 #51
81237 releaze
best of both worlds
pi_31195044
iedereen die overigens op een bijzondere school heeft gezeten weet dat dat bijzonder onderwijs toch geen fluit voorstelt.

maar mensen lijken wel te denken dat men op islamitische scholen continu in de koran zitten te neuzen. welnee, het is gewoon onderwijs zoals ieder kind in nederland dat krijgt. maar ipv sinterklaas vieren ze het suikerfeest en de nadruk op religie is misschien wat meer aanwezig, maar dat zal in (streng) christelijke dorpen ook zo zijn.

dit gedateerde (1999) artikel van de schoolinspectie vermeldt ook dat islamitische basisscholen niet onder voor vergelijkbare scholen
http://www.onderwijsinspectie.nl/nieuws/persberichten/9392
  Overall beste user 2022 woensdag 5 oktober 2005 @ 05:12:52 #52
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_31195632
Inderdaad, weg met de Vrije Universiteit en die ene Katholieke.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 07:56:53 #53
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31196058
Afschaffen, en voer in het basisonderwijs het vak "Levensbeschouwing" in. Behandel daarin de diverse religies, wijsbegeerte, etc., fantastisch. Zo kom je, naast al het vakgerichte, ook tot wat meer aandacht voor zingeving, wijsheden, mystieke zaken, maar ook communicatie, relatie, afhankelijkheid, onafhankelijkheid, omgang met mensen, tussen mensen, ethiek, normen en waarden, emoties en jezelf uiten, je weet wel, van die dingen waar je wat mee kunt, de rest van je leven, onafhankelijk van wat voor baan je hebt.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 5 oktober 2005 @ 07:59:33 #54
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31196076
Je zou haast denken dat er verkiezingen aankomen, zoals de VVD plotseling aan het likken is bij de burgers: Km-heffing uitstellen, inspelen op de onderbuikgevoelens over religie.. Gaat lekker..
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 5 oktober 2005 @ 08:00:34 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31196085
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 07:56 schreef Hallulama het volgende:
Afschaffen, en voer in het basisonderwijs het vak "Levensbeschouwing" in. Behandel daarin de diverse religies, wijsbegeerte, etc., fantastisch. Zo kom je, naast al het vakgerichte, ook tot wat meer aandacht voor zingeving, wijsheden, mystieke zaken, maar ook communicatie, relatie, afhankelijkheid, onafhankelijkheid, omgang met mensen, tussen mensen, ethiek, normen en waarden, emoties en jezelf uiten, je weet wel, van die dingen waar je wat mee kunt, de rest van je leven, onafhankelijk van wat voor baan je hebt.
Daar ben ik ook wel een voorstander van. En de diverse religies maken via zo een soort lesvorm ook kennis met elkaar. Wat het wederzijds begrip zou kunnen vergroten. Een tweede wat ik vindt. Is waarom moet ik belasting betalen voor zaken waar ik niet in geloof. Ik ben persoonlijk voor een strenge scheiding tussen religie en staat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 08:02:00 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31196094
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je zou haast denken dat er verkiezingen aankomen, zoals de VVD plotseling aan het likken is bij de burgers: Km-heffing uitstellen, inspelen op de onderbuikgevoelens over religie.. Gaat lekker..
Dagelijkse gang van zaken toch?? In de politiek. Likken, liegen en graaien?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 08:02:15 #57
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31196097
Het is natuurlijk wel consequent.

De overheid hoeft het speciaal onderwijs niet langer te sponsoren, klaar, kerk en staat zijn immers gescheiden, klaar.

En verder hebben we regels voor alle scholen, voor al het onderwijs, en die regels controleer je op naleving, klaar.

Toch?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31196180
quote:
Pardon! NoVa gisteren gemist? De lijstrekkers van de oppositie waren als kleine kinderen aan het zeuren dat Wouter B nu eindelijk eens een keuze moet maken.

VVD is de enige gezien de onenigheid en zwalkend leiderschap die absoluut niet bezig is met de komende verkiezingen.
pi_31197502
quote:
Mwoa, de privatisering van Schiphol is anders uitgesteld, het cda ziet liever de staatsaandelen naar pensioenfondsen gaan en dergelijke publieke voorziening. Zalm had natuurlijk liever gerept over vergrijzingsproblemen en een nog stressvollere markt..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:54:09 #60
3542 Gia
User under construction
pi_31201585
Heb zelf op een katholieke basisschool en middelbare school gezeten.
Mijn kinderen hebben op een katholieke basisschool gezeten (jongste nog steeds), oudste zit op een openbare middelbare school.

Wat mij betreft schaffen ze het bijzondere onderwijs helemaal af. Scheiding van geloof en onderwijs. Maar dan ook totaal, hè? Geen meisjes die niet mee mogen zwemmen van hun geloof, of moeten gymmen in een tent. Een religieus sieraad mag wmb nog wel, maar voor de rest moet het geloof gewoon helemaal buiten het onderwijs worden gehouden.

Natuurlijk mag een school wel aandacht schenken wanneer kinderen thuis een bepaald religieus feest vieren. Daar mag over gesproken worden, of de klas (basisschool) kan versierd worden, met bijvoorbeel kerst, pasen, carnaval. (Weet niet of er andere geloofsfeesten zijn waarbij versierd wordt, maar dat mag dan dus ook)
Versieren mag, dus de school is dit niet verplicht. Kan ook gewoon blijven bij aandacht besteden aan het feest. Uitleg aan de andere kinderen voor meer begrip voor elkaar.

Verder vind ik een hoofddoekje buiten de klas okay. In de klas gewoon af. Niemand mag een hoofddeksel op, dus ook geen hoofddoekjes en keppeltjes. Op school dien je niet je geloof te praktizeren, dat doe je maar in je eigen tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')