Toen hadden we nog geen multicul probleem. Ofzoquote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:29 schreef Dreamscape het volgende:
knip - liedje van 10 jaar oud -
Ik vind het zo ontzettend spannend als je zo van leer trekt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:13 schreef Floripas het volgende:
Wie heeft ooit gezegd dat de VVD een liberale partij is?
De VVD is eerder een cocktail van vastgoedbelangen, conservatisme, de autolobby, een sociale werkplaats voor matig geslaagde corpsballen, en een vrijplaats voor navelstarende economen met ambitie en lelijke stropdas.
Ofzo..quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:33 schreef IntroV het volgende:
[..]
Toen hadden we nog geen multicul probleem. Ofzo
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:36 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ik vind het zo ontzettend spannend als je zo van leer trekt.![]()
![]()
![]()
Ten eerste zijn mensen nog steeds vrij in hun keuze ondanks dit voorstel van de VVD. Er staat namelijk helemaal niets in het artikel over het verbieden van het bijzonder onderwijs. Het enige dat voorgesteld wordt, is het stoppen van overheidsfinanciering aan het bijzonder onderwijs.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:35 schreef rutger05 het volgende:
Voor zover ik mij kan herinneren van een onderzoek presteren kinderen op christelijke scholen gemiddeld beter dan op openbare scholen. Ik denk ook dat deze discussie niet of in mindere mate plaats zou vinden als er geen problemen waren met het islamitisch onderwijs. Het zou spijtig zijn als de christelijke scholen moeten verdwijnen, omdat veel mensen het islamitisch onderwijs niet zien zitten (gezien het gemiddelde niveau van het islamitisch onderwijs en de problemen met integratie). Mensen behoren vrij te zijn in hun keuze voor confessioneel of bijzonder onderwijs. Het lijkt mij daarom meer zinvol om slecht functionerende scholen en leraren aan te pakken.
Bedankt voor de verduidelijking maar daarvan was ik al op de hoogte. In de praktijk zal de uitwerking van het voorstel er echter wel op neerkomen, dat veel christelijke scholen daardoor gaan verdwijnen. Ik zie zelf echter geen belangrijke reden tot het niet financieren van christelijke scholen, aangezien deze in in het algemeen uitstekend functioneren. Zoals ik al eerder heb opgemerkt speelt deze discussie zich naar mijn mening grotendeels af, omdat veel mensen van het islamitische onderwijs af willen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 01:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ten eerste zijn mensen nog steeds vrij in hun keuze ondanks dit voorstel van de VVD. Er staat namelijk helemaal niets in het artikel over het verbieden van het bijzonder onderwijs. Het enige dat voorgesteld wordt, is het stoppen van overheidsfinanciering aan het bijzonder onderwijs.
Het niveau van scholing op verschillende types scholen nu is ook volstrekt irrelevante informatie indien het bijzonder onderwijs uberhaupt verdwijnt. Christelijke scholen (waar ik zelf overigens ook op heb gezeten) hebben logischerwijs minder achterstandsleerlingen, dus dat lijkt me al één reden waarom ze gemiddeld beter presteren.
Daar ben ik ook wel een voorstander van. En de diverse religies maken via zo een soort lesvorm ook kennis met elkaar. Wat het wederzijds begrip zou kunnen vergroten. Een tweede wat ik vindt. Is waarom moet ik belasting betalen voor zaken waar ik niet in geloof. Ik ben persoonlijk voor een strenge scheiding tussen religie en staat.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 07:56 schreef Hallulama het volgende:
Afschaffen, en voer in het basisonderwijs het vak "Levensbeschouwing" in. Behandel daarin de diverse religies, wijsbegeerte, etc., fantastisch. Zo kom je, naast al het vakgerichte, ook tot wat meer aandacht voor zingeving, wijsheden, mystieke zaken, maar ook communicatie, relatie, afhankelijkheid, onafhankelijkheid, omgang met mensen, tussen mensen, ethiek, normen en waarden, emoties en jezelf uiten, je weet wel, van die dingen waar je wat mee kunt, de rest van je leven, onafhankelijk van wat voor baan je hebt.
Dagelijkse gang van zaken toch?? In de politiek. Likken, liegen en graaien?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je zou haast denken dat er verkiezingen aankomen, zoals de VVD plotseling aan het likken is bij de burgers: Km-heffing uitstellen, inspelen op de onderbuikgevoelens over religie.. Gaat lekker..
Pardon! NoVa gisteren gemist? De lijstrekkers van de oppositie waren als kleine kinderen aan het zeuren dat Wouter B nu eindelijk eens een keuze moet maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je zou haast denken dat er verkiezingen aankomen, zoals de VVD plotseling aan het likken is bij de burgers: Km-heffing uitstellen, inspelen op de onderbuikgevoelens over religie.. Gaat lekker..
Mwoa, de privatisering van Schiphol is anders uitgesteld, het cda ziet liever de staatsaandelen naar pensioenfondsen gaan en dergelijke publieke voorziening. Zalm had natuurlijk liever gerept over vergrijzingsproblemen en een nog stressvollere markt..quote:Op woensdag 5 oktober 2005 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |