abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:34:09 #1
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31141828
Zie discussie over meneertje Kalou die zonodig Nederlander wil worden. Zie mevrouw Femke Halsema die vorige week begon te zeiken over chocola waar te weinig cacao inzit en die gemaakt wordt door slavenarbeiders Zie dat hele zorgverzekering gebeuren, wat zo omslachtig als de pest is.

Wanneer gaan ze nu verdomme eens een keer ECHT wat aan de problemen doen? Wanneer gaan ze het een keer hebben over de woningnood, over het oplossen van het aow-probleem, over het niveau van het onderwijs en het lerarentekort, over het aantal werkelozen. Wanneer gaan ze daar nou eens een oplossing voor zoeken? ipv de zinloze dingen die totaal geen toegevoegde waarden hebben op te lossen. Ze moeten het land besturen, nou ik zie er niks van terug!! Het wordt tijd dat er eens een keer iemand komt, die ECHT wat aan de problemen gaat doen!!!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_31141964
Maniack28 for president
Moriturum te saluto
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:41:30 #3
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31142031
imo is het probleem dat politici dit land TE veel besturen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:41:45 #4
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31142035
Hehe, soms overweeg ik weleens de politiek in te gaan... maar ik prefereer toch een baan in de meteorologie
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:44:18 #5
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31142093
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:41 schreef McCarthy het volgende:
imo is het probleem dat politici dit land TE veel besturen.
Ja idd, ze moeten wat meer back to basic ipv zich zorgen te maken over de kleinste kutdingetjes.... maar volgens mij snappen ze dat nog niet helemaal

Zullen we een Fok!-partij oprichten?
pi_31142345
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:44 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ja idd, ze moeten wat meer back to basic ipv zich zorgen te maken over de kleinste kutdingetjes.... maar volgens mij snappen ze dat nog niet helemaal

Zullen we een Fok!-partij oprichten?
bestaat al, heet lpf.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:06:17 #7
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31142577
Ja, maar de LPF bakt geen potten Daar zitten ook alleen maar kutjes en die bemoeien zich ook met zinloze discussies (over Kalou bijv. )
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:10:03 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31142678
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:34 schreef maniack28 het volgende:
Zie discussie over meneertje Kalou die zonodig Nederlander wil worden. Zie mevrouw Femke Halsema die vorige week begon te zeiken over chocola waar te weinig cacao inzit en die gemaakt wordt door slavenarbeiders
Dat was allebei in antwoord op vragen van Kamerleden. Als die geen vragen hadden gesteld, had de regering zich ook niet met dat soort flauwekul bemoeid.
quote:
Zie dat hele zorgverzekering gebeuren, wat zo omslachtig als de pest is.
Maar zinloos is de nieuwe Zorgverzekeringswet zeker niet. Ik ben blij dat dat gedoe met het verschil tussen particulier en ziekenfondsverzekerden nu verdwijnt. Vorig jaar heb ik daar ook nog wat gehannes mee gehad.
quote:
Wanneer gaan ze nu verdomme eens een keer ECHT wat aan de problemen doen? Wanneer gaan ze het een keer hebben over de woningnood, over het oplossen van het aow-probleem, over het niveau van het onderwijs en het lerarentekort, over het aantal werkelozen. Wanneer gaan ze daar nou eens een oplossing voor zoeken? ipv de zinloze dingen die totaal geen toegevoegde waarden hebben op te lossen.
Over al deze onderwerpen wordt ook behoorlijk wat gedaan, alleen zie je daar op het moment weinig van terug in de media. Het is namelijk lange-termijnwerk. Vorig jaar is bijvoorbeeld de VUT aangepakt, de WAO en de WW. Ook is er een Spaarfonds voor de AOW, waar een hoop geld ingestoken wordt. Op het moment is er denk ik geen meerderheid voor het verhogen van de AOW-leeftijd of voor het belasten van de AOW. Misschien een volgend kabinet. Het is namelijk een nogal ingrijpende stelselwijziging met flinke gevolgen. Logisch dat een kabinet daar wat langer over na wil denken.

Werkloosheid kan eigenlijk alleen aangepakt worden door een aantrekkende economie. Dat lijkt nu te gebeuren, de werkloosheid lijkt dalende. Ook door de nieuwe Wet Werk en Bijstand wordt dat probleem nu bijvoorbeeld aangepakt.

De laatste jaren zijn er elk jaar weer flinke aanpassingen gedaan aan het onderwijs. Van der Hoeven wil nu wat rust in de tent. Laat eerst die Tweede Fase eerst eens goed ingevoerd zijn.

En volgens mij wordt er al jaren wat gedaan aan woningnood. Het plan van minister Dekker bijvoorbeeld om voor veel (wat duurdere) huurwoningen de huur te liberaliseren zodat doorstroming plaats gaat vinden. Tenminste als er voldoende huizen bijgebouwd worden.
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:12:12 #9
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31142736
daar zeg je dus wat, als er voldoende huizen gebouwd worden en wat als dat niet gebeurd?
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:17:04 #10
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31142863
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:12 schreef maniack28 het volgende:
daar zeg je dus wat, als er voldoende huizen gebouwd worden en wat als dat niet gebeurd?
Dan gaat het niet door. Maar de bedoeling is dat het sowieso wat makkelijker wordt om een huis te bouwen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:17:10 #11
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_31142865
quote:
Zou het al leuk vinden als ze zouden gaan compenseren:
Euro zorgt dat:
- fl. voor ¤ wordt verwisseld zonder dat de 2.201682439678648358165516891357615721 deling plaats vindt.
- Loon wél gedeeld is door 2.20d42378r423gg872yt34r.... Leuk he?

Ook heb ik in de paar jaar dat ik diesel rij, de prijs van diesel van 66.8 eurocent zien verhogen naar de huidige koers....
Dat terwijl er op gewone benzine wel weer het kwartje van 'Cock' af kan....

Echt ik heb er tegenwoordig een beetje de balen van!
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:17:48 #12
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31142886
En bovendien is de uitvoering van de 2e fase lachwekkend. Ze hebben zelfs dingen afgeschaft omdat het te zwaar zou zijn Ik lach me kapot... 2e fase, zwaar? Man, ik heb geen flikker uit hoeven voeren net als een hoop anderen. En als je dan naar de universiteit gaat, dan merk je opeens een groot verschil... een gat.... waar velen moeite mee hebben.

Even een voorbeeld: 2e fase wiskunde, ja doe maar met je rekenmachine enzo he.... lekker formules erin opslaan, je hebt ook een binas tot je beschikking. Kom je op de universiteit.... geen rekenmachine, geen formulekaart... kortom, het sluit niet aan.

Nog een voorbeeld: 2e fase is dagjes van 11 tot 3 ofzo, max 25 lesuren in de week (en dan heb ik het over uren van 45 minuten). Kom je op de universiteit, mag je daar ff lekker 32 volle uren gaan zitten studeren + nog een hele hoop zooi thuis doen.. kortom, het sluit weer niet aan.

Sorry hoor, maar naar mijn idee heeft de 2e fase het onderwijs alleen maar kutter gemaakt. Universiteiten moeten het niveau zelfs aanpassen, omdat vwo'ers helemaal niks weten... veel minder dan vwo'ers 8 jaar terug.

Bovendien heb je dan ook nog het stijgende aantal vmbo'ers en het dalende aantal havo'ers en vwo' ers. Alleen in Portugal is de daling van het onderwijsniveau groter. Nou dan hebben ze er echt wat goeds aan gedaan zeg!!!
pi_31144136
Die 2e fase is echt een lachertje ja. Toen ik begon met mijn opleiding kregen we een introductietoets VWO wiskunde. Ik was de enige die hem gehaald had. Alle anderen hadden onvoldoende. Je mocht namelijk geen rekenmachine of formulekaart gebruiken. Maar het ergste was nog wel is dat ze toen de normering aangepast hebben zodat er toch nog 6 (van de 30!) voldoendes waren. En dat op een universiteit!
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:08:35 #14
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31144186
Bij ons passen ze de normering niet aan, maar de vakken worden wel makkelijker. Dit dmv inleveropgaven waarvoor je hoge cijfers kan halen (die 20% meetellen) en werkstukken/presentaties die 10% meetellen. Zo gebeurd het regelmatig dat mensen een vak halen met een 4 voor de toets.
pi_31144337
Nou, het komt er in beide gevallen dus op neer dat als het nivo daalt gewoon de eisen naar beneden worden bijgesteld. Zo blijft het aantal geslaagden per jaar ongeveer gelijk, dus de universiteit blijft vangen, maar de waarde van je papiertje devalueert zo natuurlijk dramatisch.

En het irriteert me mateloos dat er mensen zijn die door alleen de proeftentamens van een vak te leren het tentamen voor dit jaar kunnen halen, omdat het gewoon dezelfde sommen zijn, maar met andere cijfertjes.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:24:47 #16
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31144639
Misschien moet ik dat ook eens gaan doen Alleen hebben ze bij ons meestal geen uitwerkingen :x
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:25:53 #17
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31144672
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:44 schreef maniack28 het volgende:

[..]

ze snappen het dondersgoed. Voor hun is het namelijk w e r k
Niemand gaat zichzelf werkloos maken.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:29:56 #18
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31144791
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:25 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ze snappen het dondersgoed. Voor hun is het namelijk w e r k
Niemand gaat zichzelf werkloos maken.
Ze stellen zichzelf in dienst van het land, dan moet je potverdorie ook de ballen hebben om dingen aan te pakken (ook al kan dat je plekje kosten)
pi_31144907
Mag ik zeggen dat wat jij in de media hoort, niet bepaald een representatief beeld geeft van waar de politiek werkelijk mee bezig is? Natuurlijk pakken de media die voetballer eruit, omdat hun lezers zich daar blijkbaar mee kunnen identificeren.
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:41:19 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31145065
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:29 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ze stellen zichzelf in dienst van het land, dan moet je potverdorie ook de ballen hebben om dingen aan te pakken (ook al kan dat je plekje kosten)
Heb je je al eens afgevraagd waarom zowel het kabinet als de regeringspartijen zo laag staan in de peilingen?
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:42:59 #21
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31145122
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:41 schreef freako het volgende:

[..]

Heb je je al eens afgevraagd waarom zowel het kabinet als de regeringspartijen zo laag staan in de peilingen?
Omdat ze het niet goed doen Ik vind dat ze af moeten treden
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:44:04 #22
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31145147
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:35 schreef SolarX het volgende:
Mag ik zeggen dat wat jij in de media hoort, niet bepaald een representatief beeld geeft van waar de politiek werkelijk mee bezig is? Natuurlijk pakken de media die voetballer eruit, omdat hun lezers zich daar blijkbaar mee kunnen identificeren.
Dat is correct, maar dan vind ik het nog steeds vreemd dat je zo kan mierenneuken over zulke zinloze dingen, ook al doen ze daarnaast nog andere dingen. Maar goed, misschien een ideetje om een onafhankelijke politieke zender op te zetten
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:18:29 #23
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31146211
zullen we gewoon met een aantal fokkers een politieke partij oprichten

Stem tegen, stem FOK!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:57:57 #24
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31147249
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:42 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Omdat ze het niet goed doen
Nee, omdat ze de ballen hebben om dingen aan te pakken.
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:05:30 #25
66825 Reya
Fier Wallon
pi_31147415
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:42 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Omdat ze het niet goed doen Ik vind dat ze af moeten treden
Primo, de term 'slecht' is relatief. Oftewel ben je echt wel zo slecht af met dit kabinet? Ik vind persoonlijk dat dit kabinet aardig wat steekjes heeft laten vallen, maar het getuigt van simplisme om vanuit je loonstrookje of je huidige gevoel van veiligheid het kabinet te beoordelen. Wie weet was het wel onoverkomelijk dat het slechter zou gaan.

Secundo, er kan uitstekend sprake zijn van onvoorziejne factoren waar het kabinet geen grip op heeft. Een goed voorbeeld is de orkaan Katrina in de VS. De Amerikaanse regering wordt nu in een negatief daglicht gezet omdat ze niet goed reagerden op de orkaan. Als de orkaan er nooit was geweest, had dit de regering-Bush een stuk negatieve publiciteit bespaard. En opzaken als de wereldecnomie en internationaal terrorisme heb je gewoon weinig grip.
pi_31148356
quote:
Wanneer gaan ze nu verdomme eens een keer ECHT wat aan de problemen doen? Wanneer gaan ze het een keer hebben over de woningnood, over het oplossen van het aow-probleem, over het niveau van het onderwijs en het lerarentekort, over het aantal werkelozen. Wanneer gaan ze daar nou eens een oplossing voor zoeken? ipv de zinloze dingen die totaal geen toegevoegde waarden hebben op te lossen. Ze moeten het land besturen, nou ik zie er niks van terug!! Het wordt tijd dat er eens een keer iemand komt, die ECHT wat aan de problemen gaat doen!!!
Omdat veel van deze problemen niet door de overheid kunnen worden opgelost. Bijvoorbeeld de werkloosheid. Je kunt bedrijven niet dwingen meer mensen aan te nemen. Ze zullen dat spontaan doen als er meer werk te doen is, bijvoorbeeld als de vraag naar goederen en diensten toeneemt. Wat de overheid zou kunnen doen is het minimumloon afschaffen of verlagen, zodat het voor bedrijven aantrekkelijker wordt om personeel aan te nemen.

Het lerarentekort: Volgens mij is dat alleen maar een probleem dat in de randstad speelt, want hier in het Noorden zijn bijna geen vacatures voor leraren. En in de randstad wil niemand lesgeven, als je geen pistool van een leerling tegen je harsens krijgt komt er wel een debiele ouder verhaal halen. De opvoeding van kinderen ligt nu eenmaal bij de ouders.
pi_31288404
quote:
Zie discussie over meneertje Kalou die zonodig Nederlander wil worden. Zie mevrouw Femke Halsema die vorige week begon te zeiken over chocola waar te weinig cacao inzit en die gemaakt wordt door slavenarbeiders Zie dat hele zorgverzekering gebeuren, wat zo omslachtig als de pest is.

Mee eens, maarja Nawijn is een populist.
  zondag 9 oktober 2005 @ 11:00:03 #28
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_31303807
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:41 schreef maniack28 het volgende:
Hehe, soms overweeg ik weleens de politiek in te gaan... maar ik prefereer toch een baan in de meteorologie
Je hebt gelijk, het weer is beter voorspelbaar en te begrijpen dan de Nederlandse politiek.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_31306596
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 11:00 schreef Flumina het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het weer is beter voorspelbaar en te begrijpen dan de Nederlandse politiek.
Het probleem is dat de journalisten in Nederland over het algemeen ook oppervlakkige sensatiebeluste onderwerpen aansnijden. Daarnaast interesseert een grote groep zich niet voor de maatschappij: alleen maar voor zichzelf.(en dan ook nog eens slechts de korte termijn!)

Terwijl de maatschappij hun eigen leven BEINVLOEDT.

Als je sommige fora leest, en de reactie bevoorbeeld op telegraafartikelen, tja:

het volk krijgt de leiders die het verdient
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')