Ja idd, ze moeten wat meer back to basic ipv zich zorgen te maken over de kleinste kutdingetjes.... maar volgens mij snappen ze dat nog niet helemaalquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:41 schreef McCarthy het volgende:
imo is het probleem dat politici dit land TE veel besturen.
bestaat al, heet lpf.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:44 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja idd, ze moeten wat meer back to basic ipv zich zorgen te maken over de kleinste kutdingetjes.... maar volgens mij snappen ze dat nog niet helemaal
Zullen we een Fok!-partij oprichten?
Dat was allebei in antwoord op vragen van Kamerleden. Als die geen vragen hadden gesteld, had de regering zich ook niet met dat soort flauwekul bemoeid.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:34 schreef maniack28 het volgende:
Zie discussie over meneertje Kalou die zonodig Nederlander wil worden. Zie mevrouw Femke Halsema die vorige week begon te zeiken over chocola waar te weinig cacao inzit en die gemaakt wordt door slavenarbeiders![]()
Maar zinloos is de nieuwe Zorgverzekeringswet zeker niet. Ik ben blij dat dat gedoe met het verschil tussen particulier en ziekenfondsverzekerden nu verdwijnt. Vorig jaar heb ik daar ook nog wat gehannes mee gehad.quote:Zie dat hele zorgverzekering gebeuren, wat zo omslachtig als de pest is.
Over al deze onderwerpen wordt ook behoorlijk wat gedaan, alleen zie je daar op het moment weinig van terug in de media. Het is namelijk lange-termijnwerk. Vorig jaar is bijvoorbeeld de VUT aangepakt, de WAO en de WW. Ook is er een Spaarfonds voor de AOW, waar een hoop geld ingestoken wordt. Op het moment is er denk ik geen meerderheid voor het verhogen van de AOW-leeftijd of voor het belasten van de AOW. Misschien een volgend kabinet. Het is namelijk een nogal ingrijpende stelselwijziging met flinke gevolgen. Logisch dat een kabinet daar wat langer over na wil denken.quote:Wanneer gaan ze nu verdomme eens een keer ECHT wat aan de problemen doen? Wanneer gaan ze het een keer hebben over de woningnood, over het oplossen van het aow-probleem, over het niveau van het onderwijs en het lerarentekort, over het aantal werkelozen. Wanneer gaan ze daar nou eens een oplossing voor zoeken? ipv de zinloze dingen die totaal geen toegevoegde waarden hebben op te lossen.
Dan gaat het niet door. Maar de bedoeling is dat het sowieso wat makkelijker wordt om een huis te bouwen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:12 schreef maniack28 het volgende:
daar zeg je dus wat, als er voldoende huizen gebouwd worden en wat als dat niet gebeurd?
quote:Zou het al leuk vinden als ze zouden gaan compenseren:
Euro zorgt dat:
- fl. voor ¤ wordt verwisseld zonder dat de 2.201682439678648358165516891357615721 deling plaats vindt.
- Loon wél gedeeld is door 2.20d42378r423gg872yt34r.... Leuk he?
Ook heb ik in de paar jaar dat ik diesel rij, de prijs van diesel van 66.8 eurocent zien verhogen naar de huidige koers....
Dat terwijl er op gewone benzine wel weer het kwartje van 'Cock' af kan....
Echt ik heb er tegenwoordig een beetje de balen van!
ze snappen het dondersgoed. Voor hun is het namelijk w e r kquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:44 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja idd, ze moeten wat meer back to basic ipv zich zorgen te maken over de kleinste kutdingetjes.... maar volgens mij snappen ze dat nog niet helemaal
Ze stellen zichzelf in dienst van het land, dan moet je potverdorie ook de ballen hebben om dingen aan te pakken (ook al kan dat je plekje kosten)quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:25 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ze snappen het dondersgoed. Voor hun is het namelijk w e r k
Niemand gaat zichzelf werkloos maken.
Heb je je al eens afgevraagd waarom zowel het kabinet als de regeringspartijen zo laag staan in de peilingen?quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:29 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ze stellen zichzelf in dienst van het land, dan moet je potverdorie ook de ballen hebben om dingen aan te pakken (ook al kan dat je plekje kosten)
Omdat ze het niet goed doenquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:41 schreef freako het volgende:
[..]
Heb je je al eens afgevraagd waarom zowel het kabinet als de regeringspartijen zo laag staan in de peilingen?
Dat is correct, maar dan vind ik het nog steeds vreemd dat je zo kan mierenneuken over zulke zinloze dingen, ook al doen ze daarnaast nog andere dingen. Maar goed, misschien een ideetje om een onafhankelijke politieke zender op te zettenquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:35 schreef SolarX het volgende:
Mag ik zeggen dat wat jij in de media hoort, niet bepaald een representatief beeld geeft van waar de politiek werkelijk mee bezig is? Natuurlijk pakken de media die voetballer eruit, omdat hun lezers zich daar blijkbaar mee kunnen identificeren.
Primo, de term 'slecht' is relatief. Oftewel ben je echt wel zo slecht af met dit kabinet? Ik vind persoonlijk dat dit kabinet aardig wat steekjes heeft laten vallen, maar het getuigt van simplisme om vanuit je loonstrookje of je huidige gevoel van veiligheid het kabinet te beoordelen. Wie weet was het wel onoverkomelijk dat het slechter zou gaan.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:42 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Omdat ze het niet goed doenIk vind dat ze af moeten treden
Omdat veel van deze problemen niet door de overheid kunnen worden opgelost. Bijvoorbeeld de werkloosheid. Je kunt bedrijven niet dwingen meer mensen aan te nemen. Ze zullen dat spontaan doen als er meer werk te doen is, bijvoorbeeld als de vraag naar goederen en diensten toeneemt. Wat de overheid zou kunnen doen is het minimumloon afschaffen of verlagen, zodat het voor bedrijven aantrekkelijker wordt om personeel aan te nemen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:34 schreef maniack28 het volgende:
Wanneer gaan ze nu verdomme eens een keer ECHT wat aan de problemen doen? Wanneer gaan ze het een keer hebben over de woningnood, over het oplossen van het aow-probleem, over het niveau van het onderwijs en het lerarentekort, over het aantal werkelozen. Wanneer gaan ze daar nou eens een oplossing voor zoeken? ipv de zinloze dingen die totaal geen toegevoegde waarden hebben op te lossen. Ze moeten het land besturen, nou ik zie er niks van terug!! Het wordt tijd dat er eens een keer iemand komt, die ECHT wat aan de problemen gaat doen!!!
Mee eens, maarja Nawijn is een populist.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:34 schreef maniack28 het volgende:
Zie discussie over meneertje Kalou die zonodig Nederlander wil worden. Zie mevrouw Femke Halsema die vorige week begon te zeiken over chocola waar te weinig cacao inzit en die gemaakt wordt door slavenarbeidersZie dat hele zorgverzekering gebeuren, wat zo omslachtig als de pest is.
Wanneer gaan ze nu verdomme eens een keer ECHT wat aan de problemen doen? Wanneer gaan ze het een keer hebben over de woningnood, over het oplossen van het aow-probleem, over het niveau van het onderwijs en het lerarentekort, over het aantal werkelozen. Wanneer gaan ze daar nou eens een oplossing voor zoeken? ipv de zinloze dingen die totaal geen toegevoegde waarden hebben op te lossen. Ze moeten het land besturen, nou ik zie er niks van terug!! Het wordt tijd dat er eens een keer iemand komt, die ECHT wat aan de problemen gaat doen!!!
Je hebt gelijk, het weer is beter voorspelbaar en te begrijpen dan de Nederlandse politiek.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:41 schreef maniack28 het volgende:
Hehe, soms overweeg ik weleens de politiek in te gaan... maar ik prefereer toch een baan in de meteorologie
Het probleem is dat de journalisten in Nederland over het algemeen ook oppervlakkige sensatiebeluste onderwerpen aansnijden. Daarnaast interesseert een grote groep zich niet voor de maatschappij: alleen maar voor zichzelf.(en dan ook nog eens slechts de korte termijn!)quote:Op zondag 9 oktober 2005 11:00 schreef Flumina het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het weer is beter voorspelbaar en te begrijpen dan de Nederlandse politiek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |