in een zone 60 zijn drempels ook overdone.. zeker wanneer je er met 20max overheen moetquote:Op zondag 2 oktober 2005 22:45 schreef Klonk het volgende:
naar mijn weten mogen er geen drempels in een zone 80 liggen, mischien een zone 60 ?
Nee, heb er op gelet, gewoon einde bebouwde kom. Maar misschien gaan ze er nog een zone 60 van maken. Probleem opgelost, nietwaar?quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:45 schreef Klonk het volgende:
naar mijn weten mogen er geen drempels in een zone 80 liggen, mischien een zone 60 ?
Last stond, in een klein stukje in de hoek, in de krant dat steeds meer nieuwe auto's niet door hun eerste APK komen. De RDW weet het aan de drempels. Maar hoe bewijs je zoiets?quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:50 schreef foton het volgende:
Er zijn wel richtlijnen over welke vorm en hoogte een drempel mag hebben, maar elke wegbeheerder mag eigenlijk gewoon doen wat 'ie wil, omdat die richtlijnen niet een wettelijke verplichting zijn. Als je schade hebt en je kunt aantonen dat die door een slechte drempel is ontstaan (en je dus niet te hard hebt gereden enzo) dan maak je een goede kans dat de eigenaar van de drempel aansprakelijk is voor jou schade.
allemaal massaal aan de SMquote:Op zondag 2 oktober 2005 22:51 schreef yup het volgende:
Een ding:
Koop maar een Citroen of een ander gebakje met luchtvering
Kan je hard zat over drempels.
Serieus: dat dit zo was wist ik allang, niemand gaat er wat aan doen, get used to it. NL = hypocriet, wel over milieu lullen, maar die drempels zijn zeker wel milieuvriendelijk eerst naar 2, daarna weer gassen naar om over te schakelen naar 3.
jep... drempels zijn echt enorm slecht voor het milieu..quote:Al die bullshit milieu organisaties zouden eens naar die drempels moeten kijken. Alleen waar het echt moet (scholen etc.)...
nou ik zal je even zeggen dat ze onze wijk een klein jaar geleden ook omgetoverd hebben tot 30 zone... en noch ik noch mn ouders zijn er blij meequote:Op zondag 2 oktober 2005 22:52 schreef foton het volgende:
Het is trouwens ook zó hypocriet dat iedereen wel een drempel voor zijn deur wil hebben, zodat niemand te hard voorbij komt rijden, maar tegelijk iedereen drempels haat als hij zelf in een andere straat rijdt.
Niet iedereen willen drempels voor de deur hebben. Drempels veroorzaken namelijk meer lawaai, en ik heb al mensen gehoord die scheurtjes hadden in hun huis vanwege trillingen van vrachtwagens die over drempels reden.quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:52 schreef foton het volgende:
Het is trouwens ook zó hypocriet dat iedereen wel een drempel voor zijn deur wil hebben, zodat niemand te hard voorbij komt rijden, maar tegelijk iedereen drempels haat als hij zelf in een andere straat rijdt.
Als dat zo is neem ik de wethouder van verkeer een keer mee voor een tochtje in onze bus. Of nog beter, in de lijnbus. En als hij het niet snapt neem ik een advocaat mee. Heb je een bron, toevallig?quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:45 schreef Youp het volgende:
er staat ook geschreven dat elke in nederland toegestane auto met de snelheid die geldt op een bepaald stuk over een drempel op dat stuk moet kunnen rijden zonder schade... tenminste dat is wat ik gehoord heb...
en dan niet van die verlaagde gebakjes, maar bijvoorbeeld wel een ferrari
.. en voor je rug, als je veel op de weg zit.quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:54 schreef Youp het volgende:
[..]
allemaal massaal aan de SM
[..]
jep... drempels zijn echt enorm slecht voor het milieu..
helaas, heb geen bron voor je.. heb dat eens ergens gehoord/gelezen... lang geleden..quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet iedereen willen drempels voor de deur hebben. Drempels veroorzaken namelijk meer lawaai, en ik heb al mensen gehoord die scheurtjes hadden in hun huis vanwege trillingen van vrachtwagens die over drempels reden.
[..]
Als dat zo is neem ik de wethouder van verkeer een keer mee voor een tochtje in onze bus. Of nog beter, in de lijnbus. En als hij het niet snapt neem ik een advocaat mee. Heb je een bron, toevallig?
Jammer. Ik denk dat ik morgen eens wat wetten bij elkaar ga zoeken, en eens kijken wat eigenlijk allemaal mag en wat niet, voordat we nog verder gaan speculeren.quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:01 schreef Youp het volgende:
[..]
helaas, heb geen bron voor je.. heb dat eens ergens gehoord/gelezen... lang geleden..
ook ik heb wel eens ideeen gehad om eens een ferrari te huren een dagje en dan mooi op video op te nemen hoe je de hele auto aan gort rijdt over een drempel met nog minder dan de toegestane snelheid
wel erg leuke auto... zeldzaam enz.quote:
Dat is ook een goed punt ja. Is er al ooit een studie geweest die de voor-en nadelen van drempels eens tegen elkaar heeft uitgezet? Wie bepaald waarom er drempels komen, en waarom gebeurt dat? En waarom klagen, inderdaad, het ambulancepersoneel of busmaatschappijen of transportbedrijven niet over deze wildgroei aan drempels?quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:12 schreef Impry het volgende:
Wat denk je van ambulances (waar blijft die gek met z'n foto's?) die mensen met rugklachten o.i.d. met spoed moeten vervoeren. Zal lekker gaan.
Ik woon zelf aan de 6-heuvelen-weg van Sprang-Capelle. Iedereen in de omgeving kent deze straat, je mag zelf raden waarom. Je wordt er gewoon niet goed van! En wat te denken van die 'druppels'
Die auto heb ik een keer hier door de straat zien gaan, reed denk ik een kilometer of 60 per uur over alle drempels. Terwijl normale auto's de drempels hier met max. 25 á 30 kunnen nemenquote:Op zondag 2 oktober 2005 23:17 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wel erg leuke auto... zeldzaam enz.
[afbeelding]
of bedoelde je die andere uitleg van de afkorting?
En hoe weet jij dat?quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:17 schreef bas-beest het volgende:
Het kan trouwens ook anders qua drempels. Niet al tever bij mij vandaan ligt er eentje op een 50km-gedeelte van een verder 80km-weg (vanwege afslag naar een bedrijf), daar kun je makkelijk met 140 km/u overheen
SuperMotardquote:Op zondag 2 oktober 2005 23:17 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wel erg leuke auto... zeldzaam enz.
[afbeelding]
of bedoelde je die andere uitleg van de afkorting?
Het kan trouwens ook anders qua drempels. Niet al tever bij mij vandaan ligt er eentje op een 50km-gedeelte van een verder 80km-weg (vanwege afslag naar een bedrijf), daar kun je makkelijk met 140 km/u overheen
whehehe, helemaal niet aan gedacht... dat is idd. ook een goeie. Zo van 'Liggen er hier drempels? Waar precies? 'quote:
mjah je merkt er wel wat van.. en als je niet gaat staan word je van je moto afgepleurt.. daarbij komt dat je wel een metertje of wat door de lucht zweeft afhankelijk van hoe steil de drempel is..quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:37 schreef bas-beest het volgende:
[..]
whehehe, helemaal niet aan gedacht... dat is idd. ook een goeie. Zo van 'Liggen er hier drempels? Waar precies? '
quote:
quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:44 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
[afbeelding]
Na een dag of 2 in de kettingen te hebben gehangen kan ik je vertellen dat die drempels alleen maar lastiger zijn geworden!!
![]()
![]()
Als ze daar nog even doorgaan met drempels aanleggen dan kun je de gemeente wel bellen vanwege de gaten in de wegquote:Op zondag 2 oktober 2005 23:18 schreef -moi- het volgende:
drempels zijn zo kut. Bij ons hebben ze nu ook 4 drempels op een weg van 200 meter gelegd. Enneh, de allereerste is zo hoog, dat je met 10 km/uur er overheen moet gaan, anders is het echt niet goed voor je auto. Echt gewoon niet normaal meer
Of voor je nek, of voor het interieur van je auto als je avondeten er weer uit vliegt..quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:26 schreef Metro2005 het volgende:
Drempels zijn inderdaad enorm kut, vooral die korte hoge en drempels op plaatsen waar ze helemaal niet thuishoren (80km wegen met drempels!!)
Bij mij in de straat zijn de drempels zo hoog dat je er met goed fatsoen niet harder dan met 5km overheen kan kruipen (met een citroën zelfs!)
Althans, harder kan wel maar dan krijg je zo'n klap dat kan nooit goed zijn voor je wagen.
Die zijn inderdaad heel erg ja. Daar KUN je echt niet normaal overheen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:38 schreef jp84 het volgende:
deze zijn dodelijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
vooral in die nieuwe vinex () wijken wordt je er mee doodgegooid, hier in de buurt heb je gewoon stoepranden als drempel, wordt er goed gek van
Zoiets hebben we maar daarmee duurt 't zo lang voor we bij de patient zijn...quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:43 schreef 1299 het volgende:
Keertje een tank huren en dan ff draaien op die drempels.
Helaas binnenkort noodzakelijkquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:00 schreef Farao het volgende:
[..]
Zoiets hebben we maar daarmee duurt 't zo lang voor we bij de patient zijn...
[afbeelding]
Wat een actiequote:Op maandag 3 oktober 2005 10:48 schreef Geqxon het volgende:
Ik weet nog wel dat ik een keer een politieagent gepest heb mbt drempels
Bij 1 drempel ben ik volledig tot stilstand gekomen, heb ik mijn bromfiets over de drempel getild, en ben ik verder gereden. En dat terwijl er een politiewagen achter me stond
quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:27 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wat een actie![]()
Die agent had ze er natuurlijk neergelegd![]()
![]()
![]()
ondertussen klaag je zeker ook over agenten die gefrustreerd brommers controleren nietwaar?
die versmallingen zijn inderdaad een beter idee, ook al is het ook niet prettig als je er 3 achter elkaar hebt. maar ook dan is het beter dan die drempels. zeker voor ambulances ja. maar dat komt er toch nooit. kost ongetwijfeld teveel geld om eerst alle drempels weg te halen en dan die versmallingen aan te leggenquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:52 schreef Farao het volgende:
Degene die de 't verzonnen heeft overal drempels neer te leggen moest maar 's met rugletsel achterin bij ons in de wagen komen liggen, 's kijken hoe hij er dan over denkt.
Maar ook zonder patient is 't een en al ellende, probeer maar 's snel bij 'n reanimatie te komen als je over zo'n weg met om de 5 meter een drempel heen moet.
Collega's hier hebben 'n tijd geleden een wagen kapot gereden op een drempel (iets met een of andere gebroken as ofzo) op weg naar een spoedmelding.
Het is ons tot nu toe 1 keer gelukt om de gemeente geplaatste drempels (die voor ons echt enorm vervelend waren) weg te halen. Maar meestal trekken ze zich er toch niet zo veel van aan.
Wij zien veel liever gewoon een versmalling van de weg, waardoor er maar 1 auto tegelijk doorheen kan. Maar dan wel met dat bordje met die rode en witte pijl erbij, anders gaan beide auto's zo hard mogelijk op die smalle doorgang rijden om er als eerst door te zijn. Voor ons is dat misschien weer gunstig want dan hebben we ook weer wat te doenmaar voor de slachtoffers toch minder.
Kortom, drempels![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:27 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wat een actie![]()
Die agent had ze er natuurlijk neergelegd![]()
![]()
![]()
ondertussen klaag je zeker ook over agenten die gefrustreerd brommers controleren nietwaar?
smerige dingen iddquote:Op maandag 3 oktober 2005 10:38 schreef jp84 het volgende:
deze zijn dodelijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
vooral in die nieuwe vinex () wijken wordt je er mee doodgegooid, hier in de buurt heb je gewoon stoepranden als drempel, wordt er goed gek van
Erg mooi en snel ook met het Maserati motorblok maar ja die kan je nergens veilig parkeren zijn altijd wel kanslozers die er een kras op willen zettenquote:Op zondag 2 oktober 2005 23:17 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wel erg leuke auto... zeldzaam enz.
[afbeelding]
of bedoelde je die andere uitleg van de afkorting?
Het kan trouwens ook anders qua drempels. Niet al tever bij mij vandaan ligt er eentje op een 50km-gedeelte van een verder 80km-weg (vanwege afslag naar een bedrijf), daar kun je makkelijk met 140 km/u overheen
Luchtvering ? Hydropneumatische vering ! Maar met een Eend of andere A-type gaat het ook fijn hoorquote:Op zondag 2 oktober 2005 22:51 schreef yup het volgende:
Een ding:
Koop maar een Citroen of een ander gebakje met luchtvering
Kan je hard zat over drempels.
(...)
Daar zitten wielen onder. Die verneuken helaas geen drempels. Je moet rupsbanden hebben.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:00 schreef Farao het volgende:
[..]
Zoiets hebben we maar daarmee duurt 't zo lang voor we bij de patient zijn...
[afbeelding]
Zoiets dus ?quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:30 schreef 2cv het volgende:
Daar zitten wielen onder. Die verneuken helaas geen drempels. Je moet rupsbanden hebben.
Jullie? Yup bedoel je.. maar die leeft in zijn eigen fictieve 'BMW uber alles' wereldjequote:Op maandag 3 oktober 2005 20:04 schreef Geqxon het volgende:
WTF hebben jullie toch met Citroens en "uit elkaar waaien" ?
Eh, ik ben met m'n Eend met 50 in een andere auto geknald. Het ding is geen mm korter geworden. Slap he ?quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:42 schreef yup het volgende:
De enige reden waarom citroens luchtvering hebben is omdat ze zo slecht inelkaar zijn gescheten, dat bij een te harde klap de auto uitelkaar waait
Nee. Die rijdt op sneeuw. Sneeuw kan zacht zijn, dus lage druk op de grond nodig om niet weg te zakken. Daarom brede rupsbanden die geen schade maken aan het wegdek.quote:
Egniequote:Op maandag 3 oktober 2005 20:10 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Jullie? Yup bedoel je.. maar die leeft in zijn eigen fictieve 'BMW uber alles' wereldje![]()
Erg slap jaquote:Op maandag 3 oktober 2005 20:10 schreef 2cv het volgende:
[..]
Eh, ik ben met m'n Eend met 50 in een andere auto geknald. Het ding is geen mm korter geworden. Slap he ?![]()
[..]
Nee. Die rijdt op sneeuw. Sneeuw kan zacht zijn, dus lage druk op de grond nodig om niet weg te zakken. Daarom brede rupsbanden die geen schade maken aan het wegdek.
Ik dacht meer aan een leopardtank
enduro wielen met noppen heb ik nog staan voor deze.. maar daarmee kan je niet PLAT door de bochten... daar draait t bij een SM nou eenmaal omquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:48 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Neem dan een echte enduro dus noppenbanden en grotere wielen![]()
![]()
![]()
Of een Duc monster![]()
Klopt ja, bij ons achter zijn 2 jaar geleden op een 50km weg drempels gelegd, deze bleken echter nogal klote aangelegd en binnen een week hadden een aantal auto's flinke schade. Gemeente aansprakelijk gesteld en die hebben het probleem verholpen.... het is nu een 30km wegquote:Op zondag 2 oktober 2005 22:45 schreef Youp het volgende:
er staat ook geschreven dat elke in nederland toegestane auto met de snelheid die geldt op een bepaald stuk over een drempel op dat stuk moet kunnen rijden zonder schade... tenminste dat is wat ik gehoord heb...
Ik zou beide ruspen laten draaien. Wel in tegengestelde richting natuurlijkquote:Op maandag 3 oktober 2005 22:39 schreef 1299 het volgende:
Met een tank en een stuur beweging (draait enkel 1 rups) trek je echt asfalt zo naar de tering
Soms wist ik inderdaad dat bepaalde straten drempels op aanvraag hadden gekregen. Met veel plezier ging ik er dan hard toeterend doorheen. Liefst 's nachts, dat zal dat schorem wel leren.quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:52 schreef foton het volgende:
Het is trouwens ook zó hypocriet dat iedereen wel een drempel voor zijn deur wil hebben, zodat niemand te hard voorbij komt rijden, maar tegelijk iedereen drempels haat als hij zelf in een andere straat rijdt.
niet waar dus...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 07:07 schreef StefanP het volgende:
[..]
Drempels zijn overigens 100% Nederlands.
Ik kachel ondertussen tevreden door met mijn bixje en xantia.quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:10 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Jullie? Yup bedoel je.. maar die leeft in zijn eigen fictieve 'BMW uber alles' wereldje![]()
TRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGGquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik kachel ondertussen tevreden door met mijn bixje en xantia.
Altijd starten lopen die dingen![]()
En in de winter krijg je nog wel eens meewarrige blikken als jouw bx wel start en de toyota/opel/bmw whatever van de buren niet
![]()
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:10 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
TRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGG
en toen ging de wekker....![]()
Wat is dit eigenlijk voor Citroen (type) ?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:56 schreef Metro2005 het volgende:
Ik kachel ondertussen tevreden door met mijn bixje en xantia.
Altijd starten lopen die dingen
En in de winter krijg je nog wel eens meewarrige blikken als jouw bx wel start en de toyota/opel/bmw whatever van de buren niet
een CX breakquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:08 schreef Farao het volgende:
[..]
Wat is dit eigenlijk voor Citroen (type) ?
[afbeelding]
Dat heb ik met de Beamer en Mitsubishi ook heur.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik kachel ondertussen tevreden door met mijn bixje en xantia.
Altijd starten lopen die dingen![]()
En in de winter krijg je nog wel eens meewarrige blikken als jouw bx wel start en de toyota/opel/bmw whatever van de buren niet
![]()
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:12 schreef yup het volgende:
[..]
Dat heb ik met de Beamer en Mitsubishi ook heur.
Bij me werk komen die gasten met aftandse mercedessen golfjes, ik in een keer starten met me pa's mitsubussie, die gasten gelijk omkijken want hun waggie start pas na 30 startpogingen
nee dat wil jequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:22 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Klopt ja, bij ons achter zijn 2 jaar geleden op een 50km weg drempels gelegd, deze bleken echter nogal klote aangelegd en binnen een week hadden een aantal auto's flinke schade. Gemeente aansprakelijk gesteld en die hebben het probleem verholpen.... het is nu een 30km weg![]()
Nu alleen nog hopen dat Citroën dat ook nog ooit word!quote:
Ik rij een italiaan en ik heb er wel last vanquote:
Nou, laatst hadden ze weer eens een kruising dichtgegooid daar bij Holtum (onderaan brug van aansluiting snelweg) en toen moest dus al het verkeer over de Ruys de Berenbroeckweg van Holtum waar dus min. 3 van die versmallingen met die borden liggen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:52 schreef Farao het volgende:
Wij zien veel liever gewoon een versmalling van de weg, waardoor er maar 1 auto tegelijk doorheen kan. Maar dan wel met dat bordje met die rode en witte pijl erbij, anders gaan beide auto's zo hard mogelijk op die smalle doorgang rijden om er als eerst door te zijn.
Zelfs hiermee liep Citroën al jaaaaren vooruit op de andere merken. Tegenwoordig hebben bijna alle nieuwerwetse auto's elektronica-problemen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:42 schreef Herr.Flick het volgende:als citrofiel ben je vlug de elektrische problemen vergeten waarmee citroën jaaaaaren en jaaaaaren gekampt heeft
whahahahahahahahahahahahahhaaquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:34 schreef patje74 het volgende:
[..]
Zelfs hiermee liep Citroën al jaaaaren vooruit op de andere merken. Tegenwoordig hebben bijna alle nieuwerwetse auto's elektronica-problemen.
Whehehe.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:34 schreef patje74 het volgende:
Zelfs hiermee liep Citroën al jaaaaren vooruit op de andere merken. Tegenwoordig hebben bijna alle nieuwerwetse auto's elektronica-problemen.
Inderdaad, dat iDrive van BMW werkte meteen geweldig.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:23 schreef yup het volgende:
De enige nieuwerwetse auto's met electronische problemen zijn Citroens, Renaults en Mercedessen
Okay, al die 7-series met lege accu's waren dan zeker incidenten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:27 schreef yup het volgende:
Dude de Idrive had geen problemen hoor(was wel moeilijk om onder de knie te krijgen)...
De 7-serie had ook wat electronische problemen, maar voor de rest, de "gewone" BMW's hebben niet echt veel electronische problemen gehad heur.
wie het eerste iets uitvoert zal problemen tegenkomen... waar anderen weer van lerenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Inderdaad, dat iDrive van BMW werkte meteen geweldig.
ik zit nu bij bmw hier en ik kan je vertellen dat alle electronica (software ed.) wel erg in orde is, ik kan zelfs stellen dat ik in de 6 weken dat ik nu daar ben nog niet een keer een maffe storing heb gezien die zomaar uit het niets is komen opdagen... componenten kunnen nog wel eens stuk gaan bijv. een nokkenassensortje of krukassensortje maarja dat is ook allemaal maar bosch of siemensquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
BMW dus ook.
Geen enkel merk is 100% betrouwbaar.
Zeker BMW dus ook niet.
mercedes heeft de afgelopen tijd ook miljoenen in kwaliteitsverbetering gestokenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:54 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ondanks de negatieve publiciteit over de E-klasse, heeft de nieuwe 5 serie een hogere terugroeppercentage... Het zijn vooral taxibedrijven die de E-klasse beu zijn. Het zijn ook vrijwel de enige die al die problemen hebben omdat ze zo intensief gebruikt worden. De eerste serie (tot begin 2003) was daar niet electronisch tegen bestand. Nu gelukkig welHet vertrouwen is overigens wél weg..helaas...
Buiten de eerste serie E-klasse heeft benz nooit echt bijzondere electronicaproblemen gehad
Dat mocht ook wel gezien de hoeveelheid roestende jonge vito's/sprinters die ik tegenkomquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:37 schreef Youp het volgende:
[..]
mercedes heeft de afgelopen tijd ook miljoenen in kwaliteitsverbetering gestoken
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:37 schreef Youp het volgende:
[..]
ik zit nu bij bmw hier en ik kan je vertellen dat alle electronica (software ed.) wel erg in orde is, ik kan zelfs stellen dat ik in de 6 weken dat ik nu daar ben nog niet een keer een maffe storing heb gezien die zomaar uit het niets is komen opdagen... componenten kunnen nog wel eens stuk gaan bijv. een nokkenassensortje of krukassensortje maarja dat is ook allemaal maar bosch of siemensen enorm gevoelig...
-editje-
Iets met klok en klepel verhaal...quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:19 schreef yup het volgende:
Flick: klopt
BMW motoren hadden ook problemen met ABS etc (en ze wilden er niet zomaar wat aan doen, heel juridisch zooi etc.)
Wat dat betreft was ik wel een beetje afgeknapt, dacht wel dat ze de betrouwbaarste zouden zijn met motoren
Gewoon 100ah accu in die bimmah's pleuren, raakt die accu nooit leegquote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:46 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Iets met klok en klepel verhaal...
BMW heeft helemaal geen problemen gehad met het ABS gebeuren,sterker nog, er is nooit niets mis geweest met het ABS.Er zijn een paar ongelukken gebeurt tijdens rijvaardigheids trainingen, deze zijn voort gekomen door constant het ABS systeem te gebruiken.Dit vergt veel stroom,zoveel dat de accu niet bijgeladen kan/kon worden.Door deze ontlading van de accu springt op een begeven moment de ABS uit,dit word netjes aangegeven door de ABS lamp.Als je dan vervolgens gewoon zo hard gaat remmen dat eigenlijk je ABS moet ingrijpen wat uitgeschakeld is door de te lage boordspanning dan vraag je zelf om problemen.
Fout van de berijder dus, en niet van het systeem in kwestie.
Mijn motor had geen problemen met de ABS,maar het hele CAN-BUS systeem lag continue overhoop.Zo zie je maar weer dat het altijd mis kan gaan, niet alleen bij BMW, het gebeurd gewoonweg overal en kan iedereen overkomen.
homokineten lopen ook aan de lopende band stuk bij die dingen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:17 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat mocht ook wel gezien de hoeveelheid roestende jonge vito's/sprinters die ik tegenkom
edit: eerlijk is eerlijk, over roestende vito's was ik te snel. Roest bij vito's valt mee, maar die hebben dan weer voor meer dan de helft van de auto's een kapotte achteruit-versnelling.
geen verstand van BMW 2-wielersquote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:21 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nieuwe motor gekocht,na 42 km al stuk
om het verhaal maar af te maken heb ik na 11 weken een nieuwe gekregen(juridisch afgedwongen), de "oude" was toen nog steeds niet gerepareerd...![]()
![]()
Edit:
Als nog iemand een "probleemloze motor" zoekt...
http://www.motoport.nl/OccasionsXL/detailxl.cfm?MotorUniekNr=4066 (ik wed dat het kenteken MN-JG-74 is)
ik rijd zelf een europeaan... maar bij motoren is het toch gewoon een feit... japan rules qua techniekquote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:19 schreef yup het volgende:
Flick: klopt
BMW motoren hadden ook problemen met ABS etc (en ze wilden er niet zomaar wat aan doen, heel juridisch zooi etc.)
Wat dat betreft was ik wel een beetje afgeknapt, dacht wel dat ze de betrouwbaarste zouden zijn met motoren
AB-SO-LUUT niet waar, dé kilometervreters bij uitstek op 2 wielen zijn de beemerts, daar kan geen Goldwing tegen op.Sterker nog, als een japanner storing aan geeft dan heb je pas echt een probleem.Het uitlezen gaat via een soort knippercode en het word dat maar "gokken" wat er mis mee is,de BMW's zijn goed uitleesbaar en kunnen ook degelijke zelfdiagnoses draaien.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:16 schreef Youp het volgende:
[..]
ik rijd zelf een europeaan... maar bij motoren is het toch gewoon een feit... japan rules qua techniek
-edit-
ontopic :
maar mijn europeaan kan wel snoeihard over drempels
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |