abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2005 @ 19:30:32 #51
25682 2cv
Niet subtiel
pi_31152896
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:51 schreef yup het volgende:
Een ding:

Koop maar een Citroen of een ander gebakje met luchtvering

Kan je hard zat over drempels.

(...)
Luchtvering ? Hydropneumatische vering ! Maar met een Eend of andere A-type gaat het ook fijn hoor
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:00 schreef Farao het volgende:

[..]

Zoiets hebben we maar daarmee duurt 't zo lang voor we bij de patient zijn...

[afbeelding]
Daar zitten wielen onder. Die verneuken helaas geen drempels. Je moet rupsbanden hebben.

* 2cv kachelt overigens met z'n skoeter volgas over alle drempels en denkt dat 'ie zo af en toe met beide wielen in de lucht hangt ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_31153308
De enige reden waarom citroens luchtvering hebben is omdat ze zo slecht inelkaar zijn gescheten, dat bij een te harde klap de auto uitelkaar waait
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:48:33 #53
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_31153486
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:30 schreef 2cv het volgende:

Daar zitten wielen onder. Die verneuken helaas geen drempels. Je moet rupsbanden hebben.
Zoiets dus ?

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_31153998
WTF hebben jullie toch met Citroens en "uit elkaar waaien" ?
pi_31154193
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:04 schreef Geqxon het volgende:
WTF hebben jullie toch met Citroens en "uit elkaar waaien" ?
Jullie? Yup bedoel je.. maar die leeft in zijn eigen fictieve 'BMW uber alles' wereldje
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2005 @ 20:10:37 #56
25682 2cv
Niet subtiel
pi_31154209
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:42 schreef yup het volgende:
De enige reden waarom citroens luchtvering hebben is omdat ze zo slecht inelkaar zijn gescheten, dat bij een te harde klap de auto uitelkaar waait
Eh, ik ben met m'n Eend met 50 in een andere auto geknald. Het ding is geen mm korter geworden. Slap he ?
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:48 schreef Farao het volgende:

[..]

Zoiets dus ?

[afbeelding]
Nee. Die rijdt op sneeuw. Sneeuw kan zacht zijn, dus lage druk op de grond nodig om niet weg te zakken. Daarom brede rupsbanden die geen schade maken aan het wegdek.

Ik dacht meer aan een leopardtank
pi_31154423
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:10 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Jullie? Yup bedoel je.. maar die leeft in zijn eigen fictieve 'BMW uber alles' wereldje
Egnie
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:10 schreef 2cv het volgende:

[..]

Eh, ik ben met m'n Eend met 50 in een andere auto geknald. Het ding is geen mm korter geworden. Slap he ?
[..]

Nee. Die rijdt op sneeuw. Sneeuw kan zacht zijn, dus lage druk op de grond nodig om niet weg te zakken. Daarom brede rupsbanden die geen schade maken aan het wegdek.

Ik dacht meer aan een leopardtank
Erg slap ja
pi_31157041
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:48 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Neem dan een echte enduro dus noppenbanden en grotere wielen

Of een Duc monster
enduro wielen met noppen heb ik nog staan voor deze.. maar daarmee kan je niet PLAT door de bochten... daar draait t bij een SM nou eenmaal om

en met een duc monster hoef je geen drempel te nemen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_31159354
Met een tank en een stuur beweging (draait enkel 1 rups) trek je echt asfalt zo naar de tering
pi_31162977
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:45 schreef Youp het volgende:
er staat ook geschreven dat elke in nederland toegestane auto met de snelheid die geldt op een bepaald stuk over een drempel op dat stuk moet kunnen rijden zonder schade... tenminste dat is wat ik gehoord heb...
Klopt ja, bij ons achter zijn 2 jaar geleden op een 50km weg drempels gelegd, deze bleken echter nogal klote aangelegd en binnen een week hadden een aantal auto's flinke schade. Gemeente aansprakelijk gesteld en die hebben het probleem verholpen.... het is nu een 30km weg
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_31163035
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:39 schreef 1299 het volgende:
Met een tank en een stuur beweging (draait enkel 1 rups) trek je echt asfalt zo naar de tering
Ik zou beide ruspen laten draaien. Wel in tegengestelde richting natuurlijk
pi_31165848
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:52 schreef foton het volgende:
Het is trouwens ook zó hypocriet dat iedereen wel een drempel voor zijn deur wil hebben, zodat niemand te hard voorbij komt rijden, maar tegelijk iedereen drempels haat als hij zelf in een andere straat rijdt.
Soms wist ik inderdaad dat bepaalde straten drempels op aanvraag hadden gekregen. Met veel plezier ging ik er dan hard toeterend doorheen. Liefst 's nachts, dat zal dat schorem wel leren.

Drempels zijn overigens 100% Nederlands. Zo typerend. Bekrompen, afgunstig, stupide. De wegen zijn hier over het algemeen slecht (voor een sportwagen dan), maar het gemis aan drempels maakt alles goed.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31166033
Ik moet zeggen dat ik in Calabasas CA in een residentieël woongebied weldegelijk drempels ben tegengekomen hoor

Niet dat ik er met een Tahoe ook maar iets van voelde

[ Bericht 15% gewijzigd door Geqxon op 04-10-2005 08:03:11 ]
pi_31167102
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 07:07 schreef StefanP het volgende:

[..]

Drempels zijn overigens 100% Nederlands.
niet waar dus...
Artikel over drempels in Londen

en deze is iig. van een Japanse site
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:56:47 #65
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31167499
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:10 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Ik kachel ondertussen tevreden door met mijn bixje en xantia.
Altijd starten lopen die dingen
En in de winter krijg je nog wel eens meewarrige blikken als jouw bx wel start en de toyota/opel/bmw whatever van de buren niet
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:10:29 #66
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_31167764
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

En in de winter krijg je nog wel eens meewarrige blikken als jouw bx wel start en de toyota/opel/bmw whatever van de buren niet
TRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGG

en toen ging de wekker....
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:16:21 #67
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31167892
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:10 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

TRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGG

en toen ging de wekker....

Ooit wordt ook jij verstandig.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31167963
Er zijn weldegelijk richtlijnen waar verkeersdrempels aan moeten voldoen.
Je kan zie hier bestellen >> http://www.crow.nl
(ff de zoekfunktie gebruiken met als zoektekst "verkeersdrempels")

Ik vind drempels overigens wel leuk, in mijn eend laat ik alle "stoere" Golfjes enzo achter mij. En in mijn GS merk ik er weinig van.
pi_31168236
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nee hoor, er zijn ook mensen die lekker willen blijven klagen....
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:08:14 #70
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_31168901
quote:

Wat is dit eigenlijk voor Citroen (type) ?

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:21:13 #71
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31169200
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:08 schreef Farao het volgende:

[..]

Wat is dit eigenlijk voor Citroen (type) ?

[afbeelding]
een CX break
pi_31169341
Park Sorrento, Calabasas, CA 91302

Het bewijs dat Amerika drempels heeft. Ik kan ze op de foto alleen niet al te goed zien
pi_31170701
quote:

[..]

Dat heb ik met de Beamer en Mitsubishi ook heur.

Bij me werk komen die gasten met aftandse mercedessen golfjes, ik in een keer starten met me pa's mitsubussie, die gasten gelijk omkijken want hun waggie start pas na 30 startpogingen
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:14:36 #74
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31170758
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 12:12 schreef yup het volgende:

[..]

Dat heb ik met de Beamer en Mitsubishi ook heur.

Bij me werk komen die gasten met aftandse mercedessen golfjes, ik in een keer starten met me pa's mitsubussie, die gasten gelijk omkijken want hun waggie start pas na 30 startpogingen
dat had ik met mijn 16 jaar oude mitsubishi colt ook, collega van me met zijn redelijke nieuwe ford starten en starten en starten. Ik start vroem

En nu met mijn citroëns dus ook ze hebben nog nooit laten staan in elk geval, en ze starten altijd, hoe koud of hoe warm het ook is
pi_31180039
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:22 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Klopt ja, bij ons achter zijn 2 jaar geleden op een 50km weg drempels gelegd, deze bleken echter nogal klote aangelegd en binnen een week hadden een aantal auto's flinke schade. Gemeente aansprakelijk gesteld en die hebben het probleem verholpen.... het is nu een 30km weg
nee dat wil je

weg met de drempels en de weg gewoon 50km/h laten
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:07:25 #76
25682 2cv
Niet subtiel
pi_31180807
Mooi laten liggen die drempels, altijd leuk om te zien hoe 1 of andere dure bak niet onder wil doen voor zo'n 'roestbak' van een Citroën en z'n carter aan poeder rijdt.

Datzelfde geldt ook voor alle verlaagde bakken (van die tupperware-vw's enzovoorts).
pi_31181096
Met mijn BMW hoef je niet te remmen voor die dingen. Kwestie van de auto origineel laten. Al die verlaagde bullshit komt er met alle moeite overheen
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:42:23 #78
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_31181763
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nu alleen nog hopen dat Citroën dat ook nog ooit word!

als citrofiel ben je vlug de elektrische problemen vergeten waarmee citroën jaaaaaren en jaaaaaren gekampt heeft
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_31182295
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:43 schreef alsem het volgende:
ik rij een SUV en heb er geen last van
Ik rij een italiaan en ik heb er wel last van

Ofja.....ik niet zozeer, maar mn intercooler wel
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_31183360
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:52 schreef Farao het volgende:

Wij zien veel liever gewoon een versmalling van de weg, waardoor er maar 1 auto tegelijk doorheen kan. Maar dan wel met dat bordje met die rode en witte pijl erbij, anders gaan beide auto's zo hard mogelijk op die smalle doorgang rijden om er als eerst door te zijn.
Nou, laatst hadden ze weer eens een kruising dichtgegooid daar bij Holtum (onderaan brug van aansluiting snelweg) en toen moest dus al het verkeer over de Ruys de Berenbroeckweg van Holtum waar dus min. 3 van die versmallingen met die borden liggen.

Op zich geen prob., maar als dan de Nedcar dienstwissel heeft en je moet wachten totdat de halve fabriek zich door die kutzooi gewurmt heeft dan ben je een half uur verder
pi_31183390
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:42 schreef Herr.Flick het volgende:als citrofiel ben je vlug de elektrische problemen vergeten waarmee citroën jaaaaaren en jaaaaaren gekampt heeft
Zelfs hiermee liep Citroën al jaaaaren vooruit op de andere merken. Tegenwoordig hebben bijna alle nieuwerwetse auto's elektronica-problemen.
pi_31183446
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:34 schreef patje74 het volgende:

[..]

Zelfs hiermee liep Citroën al jaaaaren vooruit op de andere merken. Tegenwoordig hebben bijna alle nieuwerwetse auto's elektronica-problemen.
whahahahahahahahahahahahahhaa
pi_31184811
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:34 schreef patje74 het volgende:
Whehehe.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_31184883
De enige nieuwerwetse auto's met electronische problemen zijn Citroens, Renaults en Mercedessen
pi_31184931
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:23 schreef yup het volgende:
De enige nieuwerwetse auto's met electronische problemen zijn Citroens, Renaults en Mercedessen
Inderdaad, dat iDrive van BMW werkte meteen geweldig.
pi_31185009
Dude de Idrive had geen problemen hoor (was wel moeilijk om onder de knie te krijgen)...

De 7-serie had ook wat electronische problemen, maar voor de rest, de "gewone" BMW's hebben niet echt veel electronische problemen gehad heur.
pi_31185330
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:27 schreef yup het volgende:
Dude de Idrive had geen problemen hoor (was wel moeilijk om onder de knie te krijgen)...

De 7-serie had ook wat electronische problemen, maar voor de rest, de "gewone" BMW's hebben niet echt veel electronische problemen gehad heur.
Okay, al die 7-series met lege accu's waren dan zeker incidenten.

Net zoals dit.

Incidentje van 75.000 auto's. Maar verder geen problemen met de elektronica hoor.
pi_31185585
Ik bedoel dat de 7-serie wat electronische problemen had (sloten die zomaar open/dicht gingen etc.)

De rest van de modellen hebben niet zoveel electronica problemen gehad...

Maar vooral Citroen/Renault hebben echt enorme electronica problemen gehad... Ik bedoel dan bijv. de C5, of de nieuwe Megane...
pi_31185674
BMW dus ook.

Geen enkel merk is 100% betrouwbaar.
Zeker BMW dus ook niet.
pi_31185877
Ondanks de negatieve publiciteit over de E-klasse, heeft de nieuwe 5 serie een hogere terugroeppercentage... Het zijn vooral taxibedrijven die de E-klasse beu zijn. Het zijn ook vrijwel de enige die al die problemen hebben omdat ze zo intensief gebruikt worden. De eerste serie (tot begin 2003) was daar niet electronisch tegen bestand. Nu gelukkig wel Het vertrouwen is overigens wél weg..helaas...
Buiten de eerste serie E-klasse heeft benz nooit echt bijzondere electronicaproblemen gehad
'99 MB E320 CDI T-model
pi_31185997
We zullen allemaal wel geband worden door Tjabbo maar vooruit

Offtopic dus:

De reden waarom Mercedes zo was achteruit was gegaan is door onze grote vriend dat Daimler Chrysler heet. De rest hoef ik niet te vertellen. Ik weet zeker dat het veel beter zou gaan als die vieze Amerikanen met hun gore fikken van Mercedes afbleef
pi_31186196
Tjabbo kan niet eens bannen. .
pi_31187059
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Inderdaad, dat iDrive van BMW werkte meteen geweldig.
wie het eerste iets uitvoert zal problemen tegenkomen... waar anderen weer van leren
pi_31187160
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
BMW dus ook.

Geen enkel merk is 100% betrouwbaar.
Zeker BMW dus ook niet.
ik zit nu bij bmw hier en ik kan je vertellen dat alle electronica (software ed.) wel erg in orde is, ik kan zelfs stellen dat ik in de 6 weken dat ik nu daar ben nog niet een keer een maffe storing heb gezien die zomaar uit het niets is komen opdagen... componenten kunnen nog wel eens stuk gaan bijv. een nokkenassensortje of krukassensortje maarja dat is ook allemaal maar bosch of siemens en enorm gevoelig...

-editje-
pi_31187186
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:54 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ondanks de negatieve publiciteit over de E-klasse, heeft de nieuwe 5 serie een hogere terugroeppercentage... Het zijn vooral taxibedrijven die de E-klasse beu zijn. Het zijn ook vrijwel de enige die al die problemen hebben omdat ze zo intensief gebruikt worden. De eerste serie (tot begin 2003) was daar niet electronisch tegen bestand. Nu gelukkig wel Het vertrouwen is overigens wél weg..helaas...
Buiten de eerste serie E-klasse heeft benz nooit echt bijzondere electronicaproblemen gehad
mercedes heeft de afgelopen tijd ook miljoenen in kwaliteitsverbetering gestoken
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:17:02 #96
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31190397
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:37 schreef Youp het volgende:

[..]

mercedes heeft de afgelopen tijd ook miljoenen in kwaliteitsverbetering gestoken
Dat mocht ook wel gezien de hoeveelheid roestende jonge vito's/sprinters die ik tegenkom

edit: eerlijk is eerlijk, over roestende vito's was ik te snel. Roest bij vito's valt mee, maar die hebben dan weer voor meer dan de helft van de auto's een kapotte achteruit-versnelling.

[ Bericht 9% gewijzigd door MouseOver op 04-10-2005 23:23:32 ]
Vampire Romance O+
  woensdag 5 oktober 2005 @ 09:21:52 #97
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_31197060
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:37 schreef Youp het volgende:

[..]

ik zit nu bij bmw hier en ik kan je vertellen dat alle electronica (software ed.) wel erg in orde is, ik kan zelfs stellen dat ik in de 6 weken dat ik nu daar ben nog niet een keer een maffe storing heb gezien die zomaar uit het niets is komen opdagen... componenten kunnen nog wel eens stuk gaan bijv. een nokkenassensortje of krukassensortje maarja dat is ook allemaal maar bosch of siemens en enorm gevoelig...

-editje-

Nieuwe motor gekocht,na 42 km al stuk

om het verhaal maar af te maken heb ik na 11 weken een nieuwe gekregen(juridisch afgedwongen), de "oude" was toen nog steeds niet gerepareerd...

Edit:

Als nog iemand een "probleemloze motor" zoekt...

http://www.motoport.nl/OccasionsXL/detailxl.cfm?MotorUniekNr=4066 (ik wed dat het kenteken MN-JG-74 is)

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_31198011
Flick: klopt

BMW motoren hadden ook problemen met ABS etc (en ze wilden er niet zomaar wat aan doen, heel juridisch zooi etc.)

Wat dat betreft was ik wel een beetje afgeknapt, dacht wel dat ze de betrouwbaarste zouden zijn met motoren
  woensdag 5 oktober 2005 @ 10:46:50 #99
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_31198551
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 10:19 schreef yup het volgende:
Flick: klopt

BMW motoren hadden ook problemen met ABS etc (en ze wilden er niet zomaar wat aan doen, heel juridisch zooi etc.)

Wat dat betreft was ik wel een beetje afgeknapt, dacht wel dat ze de betrouwbaarste zouden zijn met motoren
Iets met klok en klepel verhaal...

BMW heeft helemaal geen problemen gehad met het ABS gebeuren,sterker nog, er is nooit niets mis geweest met het ABS.Er zijn een paar ongelukken gebeurt tijdens rijvaardigheids trainingen, deze zijn voort gekomen door constant het ABS systeem te gebruiken.Dit vergt veel stroom,zoveel dat de accu niet bijgeladen kan/kon worden.Door deze ontlading van de accu springt op een begeven moment de ABS uit,dit word netjes aangegeven door de ABS lamp.Als je dan vervolgens gewoon zo hard gaat remmen dat eigenlijk je ABS moet ingrijpen wat uitgeschakeld is door de te lage boordspanning dan vraag je zelf om problemen.

Fout van de berijder dus, en niet van het systeem in kwestie.

Mijn motor had geen problemen met de ABS,maar het hele CAN-BUS systeem lag continue overhoop.Zo zie je maar weer dat het altijd mis kan gaan, niet alleen bij BMW, het gebeurd gewoonweg overal en kan iedereen overkomen.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_31201613
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 10:46 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Iets met klok en klepel verhaal...

BMW heeft helemaal geen problemen gehad met het ABS gebeuren,sterker nog, er is nooit niets mis geweest met het ABS.Er zijn een paar ongelukken gebeurt tijdens rijvaardigheids trainingen, deze zijn voort gekomen door constant het ABS systeem te gebruiken.Dit vergt veel stroom,zoveel dat de accu niet bijgeladen kan/kon worden.Door deze ontlading van de accu springt op een begeven moment de ABS uit,dit word netjes aangegeven door de ABS lamp.Als je dan vervolgens gewoon zo hard gaat remmen dat eigenlijk je ABS moet ingrijpen wat uitgeschakeld is door de te lage boordspanning dan vraag je zelf om problemen.

Fout van de berijder dus, en niet van het systeem in kwestie.

Mijn motor had geen problemen met de ABS,maar het hele CAN-BUS systeem lag continue overhoop.Zo zie je maar weer dat het altijd mis kan gaan, niet alleen bij BMW, het gebeurd gewoonweg overal en kan iedereen overkomen.

Gewoon 100ah accu in die bimmah's pleuren, raakt die accu nooit leeg

wij hadden ook 100ah accu, zelfs na een tijdje weggezet te hebben, weer in de space wagon gegooit, ding heeft minimaal +-20 keer 30+ seconden startpogingen glansrijk overleefd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')