Luchtvering ? Hydropneumatische vering ! Maar met een Eend of andere A-type gaat het ook fijn hoorquote:Op zondag 2 oktober 2005 22:51 schreef yup het volgende:
Een ding:
Koop maar een Citroen of een ander gebakje met luchtvering
Kan je hard zat over drempels.
(...)
Daar zitten wielen onder. Die verneuken helaas geen drempels. Je moet rupsbanden hebben.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:00 schreef Farao het volgende:
[..]
Zoiets hebben we maar daarmee duurt 't zo lang voor we bij de patient zijn...
[afbeelding]
Zoiets dus ?quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:30 schreef 2cv het volgende:
Daar zitten wielen onder. Die verneuken helaas geen drempels. Je moet rupsbanden hebben.
Jullie? Yup bedoel je.. maar die leeft in zijn eigen fictieve 'BMW uber alles' wereldjequote:Op maandag 3 oktober 2005 20:04 schreef Geqxon het volgende:
WTF hebben jullie toch met Citroens en "uit elkaar waaien" ?
Eh, ik ben met m'n Eend met 50 in een andere auto geknald. Het ding is geen mm korter geworden. Slap he ?quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:42 schreef yup het volgende:
De enige reden waarom citroens luchtvering hebben is omdat ze zo slecht inelkaar zijn gescheten, dat bij een te harde klap de auto uitelkaar waait
Nee. Die rijdt op sneeuw. Sneeuw kan zacht zijn, dus lage druk op de grond nodig om niet weg te zakken. Daarom brede rupsbanden die geen schade maken aan het wegdek.quote:
Egniequote:Op maandag 3 oktober 2005 20:10 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Jullie? Yup bedoel je.. maar die leeft in zijn eigen fictieve 'BMW uber alles' wereldje![]()
Erg slap jaquote:Op maandag 3 oktober 2005 20:10 schreef 2cv het volgende:
[..]
Eh, ik ben met m'n Eend met 50 in een andere auto geknald. Het ding is geen mm korter geworden. Slap he ?![]()
[..]
Nee. Die rijdt op sneeuw. Sneeuw kan zacht zijn, dus lage druk op de grond nodig om niet weg te zakken. Daarom brede rupsbanden die geen schade maken aan het wegdek.
Ik dacht meer aan een leopardtank
enduro wielen met noppen heb ik nog staan voor deze.. maar daarmee kan je niet PLAT door de bochten... daar draait t bij een SM nou eenmaal omquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:48 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Neem dan een echte enduro dus noppenbanden en grotere wielen![]()
![]()
![]()
Of een Duc monster![]()
Klopt ja, bij ons achter zijn 2 jaar geleden op een 50km weg drempels gelegd, deze bleken echter nogal klote aangelegd en binnen een week hadden een aantal auto's flinke schade. Gemeente aansprakelijk gesteld en die hebben het probleem verholpen.... het is nu een 30km wegquote:Op zondag 2 oktober 2005 22:45 schreef Youp het volgende:
er staat ook geschreven dat elke in nederland toegestane auto met de snelheid die geldt op een bepaald stuk over een drempel op dat stuk moet kunnen rijden zonder schade... tenminste dat is wat ik gehoord heb...
Ik zou beide ruspen laten draaien. Wel in tegengestelde richting natuurlijkquote:Op maandag 3 oktober 2005 22:39 schreef 1299 het volgende:
Met een tank en een stuur beweging (draait enkel 1 rups) trek je echt asfalt zo naar de tering
Soms wist ik inderdaad dat bepaalde straten drempels op aanvraag hadden gekregen. Met veel plezier ging ik er dan hard toeterend doorheen. Liefst 's nachts, dat zal dat schorem wel leren.quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:52 schreef foton het volgende:
Het is trouwens ook zó hypocriet dat iedereen wel een drempel voor zijn deur wil hebben, zodat niemand te hard voorbij komt rijden, maar tegelijk iedereen drempels haat als hij zelf in een andere straat rijdt.
niet waar dus...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 07:07 schreef StefanP het volgende:
[..]
Drempels zijn overigens 100% Nederlands.
Ik kachel ondertussen tevreden door met mijn bixje en xantia.quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:10 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Jullie? Yup bedoel je.. maar die leeft in zijn eigen fictieve 'BMW uber alles' wereldje![]()
TRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGGquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik kachel ondertussen tevreden door met mijn bixje en xantia.
Altijd starten lopen die dingen![]()
En in de winter krijg je nog wel eens meewarrige blikken als jouw bx wel start en de toyota/opel/bmw whatever van de buren niet
![]()
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:10 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
TRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGG
en toen ging de wekker....![]()
Wat is dit eigenlijk voor Citroen (type) ?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:56 schreef Metro2005 het volgende:
Ik kachel ondertussen tevreden door met mijn bixje en xantia.
Altijd starten lopen die dingen
En in de winter krijg je nog wel eens meewarrige blikken als jouw bx wel start en de toyota/opel/bmw whatever van de buren niet
een CX breakquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:08 schreef Farao het volgende:
[..]
Wat is dit eigenlijk voor Citroen (type) ?
[afbeelding]
Dat heb ik met de Beamer en Mitsubishi ook heur.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik kachel ondertussen tevreden door met mijn bixje en xantia.
Altijd starten lopen die dingen![]()
En in de winter krijg je nog wel eens meewarrige blikken als jouw bx wel start en de toyota/opel/bmw whatever van de buren niet
![]()
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:12 schreef yup het volgende:
[..]
Dat heb ik met de Beamer en Mitsubishi ook heur.
Bij me werk komen die gasten met aftandse mercedessen golfjes, ik in een keer starten met me pa's mitsubussie, die gasten gelijk omkijken want hun waggie start pas na 30 startpogingen
nee dat wil jequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:22 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Klopt ja, bij ons achter zijn 2 jaar geleden op een 50km weg drempels gelegd, deze bleken echter nogal klote aangelegd en binnen een week hadden een aantal auto's flinke schade. Gemeente aansprakelijk gesteld en die hebben het probleem verholpen.... het is nu een 30km weg![]()
Nu alleen nog hopen dat Citroën dat ook nog ooit word!quote:
Ik rij een italiaan en ik heb er wel last vanquote:
Nou, laatst hadden ze weer eens een kruising dichtgegooid daar bij Holtum (onderaan brug van aansluiting snelweg) en toen moest dus al het verkeer over de Ruys de Berenbroeckweg van Holtum waar dus min. 3 van die versmallingen met die borden liggen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:52 schreef Farao het volgende:
Wij zien veel liever gewoon een versmalling van de weg, waardoor er maar 1 auto tegelijk doorheen kan. Maar dan wel met dat bordje met die rode en witte pijl erbij, anders gaan beide auto's zo hard mogelijk op die smalle doorgang rijden om er als eerst door te zijn.
Zelfs hiermee liep Citroën al jaaaaren vooruit op de andere merken. Tegenwoordig hebben bijna alle nieuwerwetse auto's elektronica-problemen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:42 schreef Herr.Flick het volgende:als citrofiel ben je vlug de elektrische problemen vergeten waarmee citroën jaaaaaren en jaaaaaren gekampt heeft
whahahahahahahahahahahahahhaaquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:34 schreef patje74 het volgende:
[..]
Zelfs hiermee liep Citroën al jaaaaren vooruit op de andere merken. Tegenwoordig hebben bijna alle nieuwerwetse auto's elektronica-problemen.
Whehehe.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:34 schreef patje74 het volgende:
Zelfs hiermee liep Citroën al jaaaaren vooruit op de andere merken. Tegenwoordig hebben bijna alle nieuwerwetse auto's elektronica-problemen.
Inderdaad, dat iDrive van BMW werkte meteen geweldig.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:23 schreef yup het volgende:
De enige nieuwerwetse auto's met electronische problemen zijn Citroens, Renaults en Mercedessen
Okay, al die 7-series met lege accu's waren dan zeker incidenten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:27 schreef yup het volgende:
Dude de Idrive had geen problemen hoor(was wel moeilijk om onder de knie te krijgen)...
De 7-serie had ook wat electronische problemen, maar voor de rest, de "gewone" BMW's hebben niet echt veel electronische problemen gehad heur.
wie het eerste iets uitvoert zal problemen tegenkomen... waar anderen weer van lerenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Inderdaad, dat iDrive van BMW werkte meteen geweldig.
ik zit nu bij bmw hier en ik kan je vertellen dat alle electronica (software ed.) wel erg in orde is, ik kan zelfs stellen dat ik in de 6 weken dat ik nu daar ben nog niet een keer een maffe storing heb gezien die zomaar uit het niets is komen opdagen... componenten kunnen nog wel eens stuk gaan bijv. een nokkenassensortje of krukassensortje maarja dat is ook allemaal maar bosch of siemensquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
BMW dus ook.
Geen enkel merk is 100% betrouwbaar.
Zeker BMW dus ook niet.
mercedes heeft de afgelopen tijd ook miljoenen in kwaliteitsverbetering gestokenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:54 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ondanks de negatieve publiciteit over de E-klasse, heeft de nieuwe 5 serie een hogere terugroeppercentage... Het zijn vooral taxibedrijven die de E-klasse beu zijn. Het zijn ook vrijwel de enige die al die problemen hebben omdat ze zo intensief gebruikt worden. De eerste serie (tot begin 2003) was daar niet electronisch tegen bestand. Nu gelukkig welHet vertrouwen is overigens wél weg..helaas...
Buiten de eerste serie E-klasse heeft benz nooit echt bijzondere electronicaproblemen gehad
Dat mocht ook wel gezien de hoeveelheid roestende jonge vito's/sprinters die ik tegenkomquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:37 schreef Youp het volgende:
[..]
mercedes heeft de afgelopen tijd ook miljoenen in kwaliteitsverbetering gestoken
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:37 schreef Youp het volgende:
[..]
ik zit nu bij bmw hier en ik kan je vertellen dat alle electronica (software ed.) wel erg in orde is, ik kan zelfs stellen dat ik in de 6 weken dat ik nu daar ben nog niet een keer een maffe storing heb gezien die zomaar uit het niets is komen opdagen... componenten kunnen nog wel eens stuk gaan bijv. een nokkenassensortje of krukassensortje maarja dat is ook allemaal maar bosch of siemensen enorm gevoelig...
-editje-
Iets met klok en klepel verhaal...quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:19 schreef yup het volgende:
Flick: klopt
BMW motoren hadden ook problemen met ABS etc (en ze wilden er niet zomaar wat aan doen, heel juridisch zooi etc.)
Wat dat betreft was ik wel een beetje afgeknapt, dacht wel dat ze de betrouwbaarste zouden zijn met motoren
Gewoon 100ah accu in die bimmah's pleuren, raakt die accu nooit leegquote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:46 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Iets met klok en klepel verhaal...
BMW heeft helemaal geen problemen gehad met het ABS gebeuren,sterker nog, er is nooit niets mis geweest met het ABS.Er zijn een paar ongelukken gebeurt tijdens rijvaardigheids trainingen, deze zijn voort gekomen door constant het ABS systeem te gebruiken.Dit vergt veel stroom,zoveel dat de accu niet bijgeladen kan/kon worden.Door deze ontlading van de accu springt op een begeven moment de ABS uit,dit word netjes aangegeven door de ABS lamp.Als je dan vervolgens gewoon zo hard gaat remmen dat eigenlijk je ABS moet ingrijpen wat uitgeschakeld is door de te lage boordspanning dan vraag je zelf om problemen.
Fout van de berijder dus, en niet van het systeem in kwestie.
Mijn motor had geen problemen met de ABS,maar het hele CAN-BUS systeem lag continue overhoop.Zo zie je maar weer dat het altijd mis kan gaan, niet alleen bij BMW, het gebeurd gewoonweg overal en kan iedereen overkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |