in dit topic gaat het toch over moslims die lopen te zeiken? ik gaf je ff aan hoe het in amsterdam is afgelopen met twee oude kunstwerken door een stel achterlijke zeikerds. en een gemeente die zich helemaal geen raad meer weet terwijl ze uit hun overtuiging scheef discrimineren.quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:27 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "wie"? We leven in een klaagcultuur. Ik denk dat je er vrij zeker van kunt zijn dat er geen instantie in de westerse wereld bestaat die niet dagelijks een hele lading idiote klachten afkomstig van alle lagen van de bevolking binnen krijgt.
Nou je moet tarzan na gebruik wel afwassen want fris is andersquote:Op zondag 2 oktober 2005 23:28 schreef marcb1974 het volgende:
Wat een onzin weer zeg dat. Speelgoed is onrein?
Typerend omdat er nog waarschijnelijk nog niet veel gevallen zijn geweest waarin moslims klaagde over zaken in overheidsgebouwen en waar de klacht uiteindelijk ook gehonoreerd wordt en dan nog eens verdedigd wordt door een praktiserend islamitische gemeenteraadslid.quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:31 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het is helemaal niet typerend, waarom denk je dat het "nieuws" is... waarom denk je dat zoiets onïnteressants in één of andere uithoek van Groot-Brittannië hier op FOK! besproken wordt? Omdat het uitzonderlijk is.
Verder zou het inderdaad nog vreemder zijn als het hier een niet-moslim betrof ja, maar het lijkt me zo al vreemd genoeg.
Dat bedoel ik juist. Er wordt constant "gezeken" over mensen die "zeiken". Hallo spiegel?quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in dit topic gaat het toch over moslims die lopen te zeiken? ik gaf je ff aan hoe het in amsterdam is afgelopen met twee oude kunstwerken door een stel achterlijke zeikerds. en een gemeente die zich helemaal geen raad meer weet terwijl ze uit hun overtuiging scheef discrimineren.
ik klaag genoeg over het beleid in amsterdam. ik neem het cohen en aboutaleb kwalijk. stonden die niet ook op een dodenlijstje. een moslimdodenlijstje?quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:44 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist. Er wordt constant "gezeken" over mensen die "zeiken". Hallo spiegel?
Wat hier belangrijk is lijkt mij nauwelijks het feit dat er geklaagd is of wordt. Het punt is hoe er met klachten wordt omgegaan, en dat men met sommige gevallen simpelweg niet om weet te gaan. Geen balans lijkt te kunnen vinden. Je moet met iedereen rekening kunnen houden, en iedereen zoveel mogelijk in zijn waarde laten, maar je moet wel normaal kunnen blijven leven.
Het punt is dat hier (zoals wel erg vaak het geval lijkt) men zich blind staart op "de moslim". Totaal onzinnig. De acties van het gemeentekantoor gaan veel verder dan de klacht zelf die om te beginnen al onzinnig was. Ik kan me niet voorstellen dat hetgeen mensen zo tegen de haren strijkt het feit is dat er (ook) geklaagd wordt door moslims. Het probleem ligt hem in hoe hier soms door autoriteiten mee omgegaan wordt en die vervolgen breed uitgemeten worden.
Er zou dan ook meer op deze autoriteiten gezeken moeten worden. Daar ligt de fout en daar zou wat aan gedaan moeten worden. Jezus kom op zeg. Als jij bij je baas zou komen zeiken om meer loon, en je baas maakt gelijk het gehele bedrijfskapitaal aan je over waardoor de andere medewerkers niet meer betaald kunnen worden, moeten ze dan bij jou verhaal komen halen of bij de baas?
Je hebt gelijk, daarom vroeg ik me dus ook af in de OP wanneer er dit soort klachten komen van (enkele) moslims, of de overheid hier ook zo triest zou zijn om er aan toe te geven. Maar je hebt gelijk dat de 'schuld' bij de instanties ligt die er aan toegeven.quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:44 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist. Er wordt constant "gezeken" over mensen die "zeiken". Hallo spiegel?
Wat hier belangrijk is lijkt mij nauwelijks het feit dat er geklaagd is of wordt. Het punt is hoe er met klachten wordt omgegaan, en dat men met sommige gevallen simpelweg niet om weet te gaan. Geen balans lijkt te kunnen vinden. Je moet met iedereen rekening kunnen houden, en iedereen zoveel mogelijk in zijn waarde laten, maar je moet wel normaal kunnen blijven leven.
Het punt is dat hier (zoals wel erg vaak het geval lijkt) men zich blind staart op "de moslim". Totaal onzinnig. De acties van het gemeentekantoor gaan veel verder dan de klacht zelf die om te beginnen al onzinnig was. Ik kan me niet voorstellen dat hetgeen mensen zo tegen de haren strijkt het feit is dat er (ook) geklaagd wordt door moslims. Het probleem ligt hem in hoe hier soms door autoriteiten mee omgegaan wordt en die vervolgen breed uitgemeten worden.
Er zou dan ook meer op deze autoriteiten gezeken moeten worden. Daar ligt de fout en daar zou wat aan gedaan moeten worden. Jezus kom op zeg. Als jij bij je baas zou komen zeiken om meer loon, en je baas maakt gelijk het gehele bedrijfskapitaal aan je over waardoor de andere medewerkers niet meer betaald kunnen worden, moeten ze dan bij jou verhaal komen halen of bij de baas?
Oké, je bedoelt "typisch".quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:39 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Typerend omdat er nog waarschijnelijk nog niet veel gevallen zijn geweest waarin moslims klaagde over zaken in overheidsgebouwen en waar de klacht uiteindelijk ook gehonoreerd wordt en dan nog eens verdedigd wordt door een praktiserend islamitische gemeenteraadslid.
Ik kan niet zeggen hoe ik ergens over zou denken als ik iemand anders was, maar het lijkt me erg sterk dat je een meerderheid kunt vinden om Piglet te verbannen. Winnie the Pooh wordt ook gewoon in de Arabische wereld uitgegeven hoor.quote:Maar wij zijn er tenminste over eens dat het onwenselijk is, maar had jij er ook zo over gedacht wanneer je een praktiserend moslim was? Of iemand zoals BSB? Het gaat er dus uiteindelijk om waar de meerderheid van de moslims heen willen met onze maatschappij.
Ja, dus? Ik volg je niet helemaal.quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik klaag genoeg over het beleid in amsterdam. ik neem het cohen en aboutaleb kwalijk. stonden die niet ook op een dodenlijstje. een moslimdodenlijstje?
ik volg het allang niet meer. mensen reageren uit angst omdat de moslims nogal snel op hun teentjes zijn getrapt.quote:
De oorzaak is dus te vinden in het temperament van de moslim?quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik volg het allang niet meer. mensen reageren uit angst omdat de moslims nogal snel op hun teentjes zijn getrapt.
de oorzaak zeker. de gevolgen komen van mensen die zich snel bang laten maken. of vanuit hun denkbeeld de boel lopen te bagetalliseren, wat uiteindelijk een volkswoede die zijn omvang niet kent zal uitlokken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 01:00 schreef kLowJow het volgende:
[..]
De oorzaak is dus te vinden in het temperament van de moslim?
Als de gevolgen het gevolg van bovenstaande zijn, ligt daar de oorzaak.quote:Op maandag 3 oktober 2005 01:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de oorzaak zeker. de gevolgen komen van mensen die zich snel bang laten maken. of vanuit hun denkbeeld de boel lopen te bagetalliseren, wat uiteindelijk een volkswoede die zijn omvang niet kent zal uitlokken.
nee, je hebt toch oorzaak en gevolg?quote:Op maandag 3 oktober 2005 01:03 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Als de gevolgen het gevolg van bovenstaande zijn, ligt daar de oorzaak.
Als jij stelt dat de gevolgen komen door mensen die bang zijn, is het bang zijn van die mensen toch de oorzaak? Maar goed, je zegt dat moslims boos zijn, en niet-moslims bang. Hoe komt dat? Waar zijn moslims boos over, en niet-moslims bang voor?quote:Op maandag 3 oktober 2005 01:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee, je hebt toch oorzaak en gevolg?
en ja, de mantel der liefde kan verstikken.
moslims zijn boos dat europa nog geen arabië is en niet-moslims zijn bang dat een of andere geloofshoer zich opblaast, een criticus vermoord of gewoon lekker homo's wegpest. het is het collectief tegen het individue. maar dat individue begint zich ook te hergroeperen. enge ontwikkelingen door toedoen van mensen die alleen maar aan hun eigen groep denken en weigeren te schikken naar de wetten en gebruiken van een land waar ze net komen kijken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 01:10 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Als jij stelt dat de gevolgen komen door mensen die bang zijn, is het bang zijn van die mensen toch de oorzaak? Maar goed, je zegt dat moslims boos zijn, en niet-moslims bang. Hoe komt dat? Waar zijn moslims boos over, en niet-moslims bang voor?
Omschrijf je hier nu de angst die je in anderen herkent, of de waarheid zoals jij deze ziet?quote:Op maandag 3 oktober 2005 01:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
moslims zijn boos dat europa nog geen arabië is en niet-moslims zijn bang dat een of andere geloofshoer zich opblaast, een criticus vermoord of gewoon lekker homo's wegpest. het is het collectief tegen het individue. maar dat individue begint zich ook te hergroeperen. enge ontwikkelingen door toedoen van mensen die alleen maar aan hun eigen groep denken en weigeren te schikken naar de wetten en gebruiken van een land waar ze net komen kijken.
water bij de wijn is niet te vinden bij moslims. of heb je wat voorbeelden van moslims die dat wel doen?
het eerste. ik zou een verdere toename van spanningen verschrikkelijk vinden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 01:30 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Omschrijf je hier nu de angst die je in andere herkent, of de waarheid zoals jij deze ziet?
Ok, even om te bepalen waar ik op zou kunnen reageren... In hoeverre denk jij dat deze angsten reëel zijn?quote:Op maandag 3 oktober 2005 01:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het eerste. ik zou een verdere toename van spanningen verschrikkelijk vinden.
lees de kranten eens. kijk eens om je heen en zie niet alles wat tegen sommige islamitische regeltjes is als moslimbashers of haters. maw hier willen wonen is fijn, maar het behoeft ook wat aanpassing van hen. iets wat ik tot nog toe niet gezien heb. maar wel tot enorme onlusten kan gaan zorgen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 01:35 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ok, even om te bepalen waar ik op zou kunnen reageren... In hoeverre denk jij dat deze angsten reëel zijn?
Als ik het eens zou zijn met islamitische regeltjes, zou ik wel moslim zijn denk je niet? Op zich heb ik niets tegen kritiek op de islam, of kritiek op wat dan ook. Om discussie mogelijk te houden lijkt het me echter zinvol deze kritiek op een normale manier onder woorden te brengen. Dit lijkt wanneer het de islam en moslims betreft nogal eens moeilijk. Aangezien het onderdeel van mijn taak als moderator is hierop toe te zien, zal het dus voorkomen dat ik hier iets aan probeer te doen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 01:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lees de kranten eens. kijk eens om je heen en zie niet alles wat tegen sommige islamitische regeltjes is als moslimbashers of haters. maw hier willen wonen is fijn, maar het behoeft ook wat aanpassing van hen. iets wat ik tot nog toe niet gezien heb. maar wel tot enorme onlusten kan gaan zorgen.
ik kom hier morgen op terug. heb nu ff geen zin meer.quote:Op maandag 3 oktober 2005 01:54 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Als ik het eens zou zijn met islamitische regeltjes, zou ik wel moslim zijn denk je niet? Op zich heb ik niets tegen kritiek op de islam, of kritiek op wat dan ook. Om discussie mogelijk te houden lijkt het me echter zinvol deze kritiek op een normale manier onder woorden te brengen. Dit lijkt wanneer het de islam en moslims betreft nogal eens moeilijk. Aangezien het onderdeel van mijn taak als moderator is hierop toe te zien, zal het dus voorkomen dat ik hier iets aan probeer te doen.
Verder roepen dergelijk absolute uitspraken automatisch weerstand op. Het lijkt me ook feitelijk onjuist. Ik betwijfel of je werkelijk nooit een moslim bent tegengekomen die in jouw ogen voldoende aangepast is. Daarnaast betwijfel ik ook of moslims die in jouw ogen niet voldoende zijn aangepast, totaal niets gedaan hebben om zich aan te passen. Jij vindt het misschien niet voldoende, maar het lijkt me sterk dat ze exact dezelfde persoon zijn gebleven die ze in het land van herkomst waren.
Het roept weerstand op omdat hetgeen men wel doet ontkend wordt. Natuurlijk moet er meer gedaan worden. Ik ga hier alleen niet op in omdat ik niet met een onvoldoende aangepaste moslim in discussie ben, maar met jou... Als je gewoon logisch nadenkt, denk je dan dat het waarschijnlijk is dat de gemiddelde moslim naar Nederland zijn gekomen, niet om een beter bestaan op te bouwen, maar om ervoor te zorgen dat ze hier precies hetzelfde leven kunnen leiden? Denk je dat het waarschijnlijk is dat men alles wat zo geweldig en fantastisch is achter zich gelaten heeft om tussen mensen te gaan wonen die men haat? Om deel uit te gaan maken van een samenleving die ze verafschuwen?
Goed idee.quote:Op maandag 3 oktober 2005 02:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik kom hier morgen op terug. heb nu ff geen zin meer.
tja, in 12000000 voor gristus hadden ze nog geen digicam en wel verf en steen.quote:
quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Eigenlijk is het nog de vraag of iemand die moslims als onrein ziet ooit gaat eisen dat ze van kantoor verwijderd worden
en nee, ik zie moslims zo nog niet
Terecht, mits het onderwerp ook serieuze reacties rechtvaardigd. Eigenlijk zou een topic/nieuwsbericht als deze meer thuis zijn in Onzin. Naar mijn mening is op dit nieuwsbericht maar één soort reactie echt toepasselijk...........quote:Op maandag 3 oktober 2005 01:54 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Als ik het eens zou zijn met islamitische regeltjes, zou ik wel moslim zijn denk je niet? Op zich heb ik niets tegen kritiek op de islam, of kritiek op wat dan ook. Om discussie mogelijk te houden lijkt het me echter zinvol deze kritiek op een normale manier onder woorden te brengen. Dit lijkt wanneer het de islam en moslims betreft nogal eens moeilijk. Aangezien het onderdeel van mijn taak als moderator is hierop toe te zien, zal het dus voorkomen dat ik hier iets aan probeer te doen.
.................
Ja en nee en in het links politiek corecte denken na WOII want niet toegeven is racisme/fascismequote:Op maandag 3 oktober 2005 01:00 schreef kLowJow het volgende:
[..]
De oorzaak is dus te vinden in het temperament van de moslim?
Nou, begin maar. Sta op van je stoeltje, zet je pc uit en ga de straat op en spreek de eerste de beste Moslim maar aan met de woorden: 'Ik begin hiermee de stijd tegen de dreigende Moslimonderdrukking.'quote:Het is te hopen dat er iemand op staat en het voortouw neemt in de strijd tegen de dreigende Moslimonderdrukking.
quote:Op zondag 2 oktober 2005 20:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt het mis waarde medeposter. Alle afbeeldingen van levende wezens zijn verboden in de Islam. Desalnietemin zal het voor zich spreken dat ik uitermate tevreden ben met deze ontwikkeling, die hoe je het ook went of keert ook (op zeer korte termijn) in Nederland voet aan wal zal zetten. Tolerantie is mooi, schijn-tolerantie niet. Maar sommige ontwikkelingen zijn niet te stoppen, en in dit geval zeg ik:"Gelukkig maar."²
Je haalt me de woorden uit mond!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:48 schreef Mikrosoft het volgende:
Ik ben echt ontzettend dol op moslims aan het worden. Echt! Ik ben kapót van ze. Heerlijke tere zieltjes zijn het *knuffel, knuffel*, mmmm!![]()
Dank u wel Engels gemeentekantoor, nu worden die tere zieltjes niet meer beschadigd. En richt vooral geen aparte moslimgemeentekantoortjes voor tere zieltjes op anders komt het de integratie niet ten goede. Integratie vinden we veeeeel belangrijker dan vrijheid! Echt! Jammer dat ik het nu pas in zie.
Bravo, klasse!
Ik heb een voorstel om het leven in Nederland voor moslims te veraangenamen:
Bedek al het onreine varkensvlees in de supermarkten! Zo hoeven moslims zich niet meer beledigd te voelen in de Albert Heijn, Super de Boer, Coop en noem die poelen van varkensvlees maar op!![]()
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:43 schreef CeeJee het volgende:
Volgend doel: de Engelse vlag.
http://edition.cnn.com/20(...).redcross/index.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |