Dit is echt het begin van het einde. Zouden Nederlandse moslims het lef hebben om ooit zulke eisen te stellen aan Nederlandse gemeente/overheids gebouwen?quote:Plaatjes van Knorretje, het vriendje van Winnie de Poeh, en andere afbeeldingen van varkentjes zijn niet langer gewenst in een Engels gemeentekantoor in West Midlands. Dit is bepaald na een klacht tegen stressballetjes in de vorm van een varkentje.
Medewerkers moeten dergelijke voorwerpen, van speelgoed en porseleinen figuurtjes tot Winnie de Poeh kalenders met Knorretje erop, verwijderen van het kantoor. Dit om te voorkomen dat de Islamitische medewerkers, welke varkens als onrein zien, zich beledigd voelen. "Dit is tolerantie van geloofsovertuigingen", aldus gemeenteraadslid Mahbubur Rahman.
Tuurlijk.quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:06 schreef Pracissor het volgende:
Zouden Nederlandse moslims het lef hebben om ooit zulke eisen te stellen aan Nederlandse gemeente/overheids gebouwen?![]()
Nee, maar die borden op het trottoir voor een slagerij moeten wel weg.quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:09 schreef thefunny het volgende:
Alle varkensboeren ook gelijk maar opruimen dan?
Eigenlijk is het nog de vraag of iemand die moslims als onrein ziet ooit gaat eisen dat ze van kantoor verwijderd wordenquote:Op zondag 2 oktober 2005 19:06 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dit is echt het begin van het einde. Zouden Nederlandse moslims het lef hebben om ooit zulke eisen te stellen aan Nederlandse gemeente/overheids gebouwen?![]()
Bron: The Sun
Fascisten zijn het die varkensboeren...quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:09 schreef thefunny het volgende:
Alle varkensboeren ook gelijk maar opruimen dan?
En inderdaad, ze hebben het lef. Wacht maar, in de komende 5 tot 10 jaar zal het vast en zeker een keer voorkomen.
Winnie the pooh = Engelse cultuur... man o man wat een kansloze reacties ... ben blij dat ik geen NWS mod benquote:Op zondag 2 oktober 2005 19:21 schreef l3laster het volgende:
idd, mócht dit ooit in NL gebeuren dan zinken we echt diep! Dit gaat veels te ver!
Knorretje = cultuur NEDERLANDSE cultuur wel te verstaan!! Daar horen moslims zich maar aan te passen!
Op wat voor manier wijk je af van je geloof wanneer er afbeeldingen of voorwerpen gevormd zijn naar een dier wat als onrein wordt beschouwd?quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:11 schreef nixxx het volgende:
Ik vond het ook een nieuwsbericht dat een nare smaak achterliet... Dit is voor mij absoluut NIET het toonbeeld van tolerantie.
Maar kan je van een geloof wel tolerantie verwachten? De regels zijn toch door "God" neergelegd, dus daar kan je toch nooit en ten immer van afwijken en toch nog een goede gelovige zijn? Misschien gaat dit wat oftopic.. dus als de mods dat vinden verder niet op reageren.
Ach natuurlijk onzinnig uitegdrukt, maar welk kind kent hier knorretje en Pooh-beer nietquote:Op zondag 2 oktober 2005 19:22 schreef nixxx het volgende:
[..]
Winnie the pooh = Engelse cultuur... man o man wat een kansloze reacties ... ben blij dat ik geen NWS mod ben
Het probleem is juist dat je niet afwijkt van je geloof als moslim. Je mag zelf geen beelden maken en je kunt ook niet echt leven met beelden, vooral van onreine beesten, die anderen gemaakt hebben. Tenminste, dat denk ik zo... dat als je moslim bent een beeld van een varken/hond offensief is.. Dus het is vanuit dat geloof heel erg begrijpelijk dat je protesteert tegen varkens (gordeldierenquote:Op zondag 2 oktober 2005 19:25 schreef Pracissor het volgende:
Op wat voor manier wijk je af van je geloof wanneer er afbeeldingen of voorwerpen gevormd zijn naar een dier wat als onrein wordt beschouwd?
Wel ik ben fanatiek nudist, ik leef volledig in de overtuiging van het nudismequote:Op zondag 2 oktober 2005 19:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat je niet afwijkt van je geloof als moslim. Je mag zelf geen beelden maken en je kunt ook niet echt leven met beelden, vooral van onreine beesten, die anderen gemaakt hebben. Tenminste, dat denk ik zo... dat als je moslim bent een beeld van een varken/hond offensief is.. Dus het is vanuit dat geloof heel erg begrijpelijk dat je protesteert tegen varkens (gordeldieren) afbeeldingen. Maar daar heeft een westerse samenleving absoluut geen boodschap aan... dus moet 1 kant zich aanpassen imho
En in reactie hierop besluit men uit voorzorg alles wat maar enigszins aan een varken doet denken te verbieden/verwijderen?quote:Dit is bepaald na een klacht tegen stressballetjes in de vorm van een varkentje.
Net zo offensief als een varken voor een moslim, maar dat kan mij geen fuck schelen, ik ben atheistquote:Op zondag 2 oktober 2005 19:42 schreef desiredbard het volgende:
Wel ik ben fanatiek nudist, ik leef volledig in de overtuiging van het nudisme
Weet je hoe offensief kleding voor mij is...laat staan een burka
Heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Heb zat moslimkindjes zien spelen met (speelgoed) hondjes of varkentjes. Lijkt me eerder een extreem voorbeeld van overtuiging in onwetendheid.quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat je niet afwijkt van je geloof als moslim. Je mag zelf geen beelden maken en je kunt ook niet echt leven met beelden, vooral van onreine beesten, die anderen gemaakt hebben. Tenminste, dat denk ik zo... dat als je moslim bent een beeld van een varken/hond offensief is.. Dus het is vanuit dat geloof heel erg begrijpelijk dat je protesteert tegen varkens (gordeldieren) afbeeldingen.
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2001/03/05/Vp/05a.htmlquote:Op zondag 2 oktober 2005 19:49 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Heb zat moslimkindjes zien spelen met (speelgoed) hondjes of varkentjes. Lijkt me eerder een extreem voorbeeld van overtuiging in onwetendheid.
Je vertroebeld het onderwerp, het gaat dus niet om het aanbidden van een beeld etc., het gaat erom dat moslims aanstalte nemen van afbeeldingen en voorwerpen gevormd naar varkens.quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2001/03/05/Vp/05a.html
"Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen noch hen dienen, want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig (jaloers) God" (Exodus 20).
Officieel geld het dus voor christenen en joden, en blijkbaar heeft de islam dat gebod ook overgenomen.
uit dezelfde bron:
In de tora, de oudste joodse wetten, wordt het afbeelden van mensen en dieren voor religieus gebruik uitdrukkelijk verboden.
dat is voor religieus gebruik... maar voor amusement? geld het dan nog? is er een rabbi in de zaal?
Dus jij beweerd dat zij onwetend zijn? Oftewel de Islam niet goed belijden?quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:49 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Heb zat moslimkindjes zien spelen met (speelgoed) hondjes of varkentjes. Lijkt me eerder een extreem voorbeeld van overtuiging in onwetendheid.
Blijkbaar? Waar blijkt dat dan uit? Uit één persoon die een klacht indient?quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:54 schreef nixxx het volgende:
blijkbaar heeft de islam dat gebod ook overgenomen.
Wie zijn zij?quote:Op zondag 2 oktober 2005 20:04 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dus jij beweerd dat zij onwetend zijn? Oftewel de Islam niet goed belijden?
Misschien lichtelijk, maar dat is juist ook weer een leuk verschil tussen christendom en de islam.. Christenen mogen het ook niet als ze strikt de bijbelteksten volgen, maar daar trekken ze zich niets van aan (behalve wat kolonies op de veluwe misschien) .. misschien is er nog wel hoop voor de islamquote:Op zondag 2 oktober 2005 20:02 schreef Pracissor het volgende:
Je vertroebeld het onderwerp, het gaat dus niet om het aanbidden van een beeld etc., het gaat erom dat moslims aanstalte nemen van afbeeldingen en voorwerpen gevormd naar varkens.
(uiteraard wordt er bij elke van de drie grote wereld godsdiensten beeltenissen voor religieus gebruik afgewezen, maar dat heeft dus geen relevantie m.b.t. dit onderwerp)
De beeldenstormers hebben oude papieren. Het binnen de islam heersende verbod op het afbeelden van schepselen is ten dele terug te voeren op oudere joodse voorschriften.quote:Op zondag 2 oktober 2005 20:07 schreef kLowJow het volgende:
Blijkbaar? Waar blijkt dat dan uit? Uit één persoon die een klacht indient?
Eensch.. staaltje van hyperpolitieke correctheid.. daar los je dus niets mee op.. maar ben nu echt eten.. later!quote:Ik vind het toch echt merkwaardig dat iedereen zo op de persoon die de klacht heeft ingediend focust, waarbij ik er voor het gemak maar vanuit ga dat dit een moslim was en geen hypercorecte goedbedoelende geestelijk gestoorde. Ik bedoel, dat zo'n bedrijf naar aanleiding van zo'n klacht zichzelf 'ritueel reinigt' van alles waar een varkensluchtje aan kleeft, lijkt mij toch vele malen erger.
Ik zeg niet dat zo'n verbod niet zou bestaan hoor, maar ik zie jou slechts een passage uit de bijbel en een joods voorschrift citeren. Vervolgens ga je er vanuit dat dit (blijkbaar) in de islam verboden moet zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2005 20:11 schreef nixxx het volgende:
De beeldenstormers hebben oude papieren. Het binnen de islam heersende verbod op het afbeelden van schepselen is ten dele terug te voeren op oudere joodse voorschriften.
In de Islam is het ook voor religieus gebruik verboden.quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:54 schreef nixxx het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2001/03/05/Vp/05a.html
"Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen noch hen dienen, want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig (jaloers) God" (Exodus 20).
Officieel geld het dus voor christenen en joden, en blijkbaar heeft de islam dat gebod ook overgenomen.
uit dezelfde bron:
In de tora, de oudste joodse wetten, wordt het afbeelden van mensen en dieren voor religieus gebruik uitdrukkelijk verboden.
dat is voor religieus gebruik... maar voor amusement? geld het dan nog? is er een rabbi in de zaal?
Varkens zijn onreine dieren omdat je vroeger ziek van ze kon worden. Van beelden van varkens kan je niet ziek worden. En daarom zijn de moslims in dat postkantoor onwetend.quote:Op zondag 2 oktober 2005 20:02 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Je vertroebeld het onderwerp, het gaat dus niet om het aanbidden van een beeld etc., het gaat erom dat moslims aanstalte nemen van afbeeldingen en voorwerpen gevormd naar varkens.
(uiteraard wordt er bij elke van de drie grote wereld godsdiensten beeltenissen voor religieus gebruik afgewezen, maar dat heeft dus geen relevantie m.b.t. dit onderwerp)
Je hebt het mis waarde medeposter. Alle afbeeldingen van levende wezens zijn verboden in de Islam. Desalnietemin zal het voor zich spreken dat ik uitermate tevreden ben met deze ontwikkeling, die hoe je het ook went of keert ook (op zeer korte termijn) in Nederland voet aan wal zal zetten. Tolerantie is mooi, schijn-tolerantie niet. Maar sommige ontwikkelingen zijn niet te stoppen, en in dit geval zeg ik:"Gelukkig maar."quote:Op zondag 2 oktober 2005 20:30 schreef Overlast het volgende:
[..]
Varkens zijn onreine dieren omdat je vroeger ziek van ze kon worden. Van beelden van varkens kan je niet ziek worden. En daarom zijn de moslims in dat postkantoor onwetend.
Je zou het haast denken als je het oorspronkelijke artikel leest.quote:Op zondag 2 oktober 2005 20:07 schreef kLowJow het volgende:
[..]
waarbij ik er voor het gemak maar vanuit ga dat dit een moslim was
quote:Muslims win toy pigs ban
Pig calendars and toys have been banned from a council office — in case they offend Muslim staff.
Workers in the benefits department at Dudley Council, West Midlands, were told to remove or cover up all pig-related items, including toys, porcelain figures, calendars and even a tissue box featuring Winnie the Pooh and Piglet.
Bosses acted after a Muslim complained about pig-shaped stress relievers delivered to the council in the run-up to the Islamic festival of Ramadan.
Muslims are barred from eating pork in the Koran and consider pigs unclean.
Councillor Mahbubur Rahman, a practising Muslim, backed the ban. He said: “It’s a tolerance of people’s beliefs.”
quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:06 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dit is echt het begin van het einde. Zouden Nederlandse moslims het lef hebben om ooit zulke eisen te stellen aan Nederlandse gemeente/overheids gebouwen?![]()
Bron: The Sun
Vreemd hè, dat je in een bericht van een paar regels zovaak het woord moslim tegen kan komen, maar dat er met geen woord gerept wordt over degene die de klacht heeft ingediend.quote:Op zondag 2 oktober 2005 21:22 schreef POLL het volgende:
[..]
Je zou het haast denken als je het oorspronkelijke artikel leest.
[..]
Heeeequote:Op zondag 2 oktober 2005 21:38 schreef kLowJow het volgende:
Beetje onzin verwijderd. Normaal en ontopic reageren a.u.b. Lullige 'grapjes' mogen verder wel achterwege blijven
uit originele bron:quote:Op zondag 2 oktober 2005 21:40 schreef kLowJow het volgende:
Vreemd hè, dat je in een bericht van een paar regels zovaak het woord moslim tegen kan komen, maar dat er met geen woord gerept wordt over degene die de klacht heeft ingediend.
Anders teken je nog even een leuke strip?quote:Op zondag 2 oktober 2005 20:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt het mis waarde medeposter. Alle afbeeldingen van levende wezens zijn verboden in de Islam. Desalnietemin zal het voor zich spreken dat ik uitermate tevreden ben met deze ontwikkeling, die hoe je het ook went of keert ook (op zeer korte termijn) in Nederland voet aan wal zal zetten. Tolerantie is mooi, schijn-tolerantie niet. Maar sommige ontwikkelingen zijn niet te stoppen, en in dit geval zeg ik:"Gelukkig maar."²
Eén klacht, één persoon dus, maar in het artikel, net als in deze topic gaat het over de moslims en wat ze allemaal wel niet teweeg brengen. Men lijkt het werkelijk vreemder te vinden dat iemand ergens over durft te klagen, dan dat een heel gemeentekantoor alles overhoop haalt om maar aan zo'n idiote klacht tegemoet te komen. Dan vraag ik me wel eens af... leest iemand het artikel nu wel, of is het enige relevante hieraan het feit dat het woord moslim erin voorkomt?quote:Op zondag 2 oktober 2005 21:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
uit originele bron:
"Bosses acted after a Muslim complained about pig-shaped stress relievers delivered to the council in the run-up to the Islamic festival of Ramadan."
A Muslim... verder ongeidentificeerd..
Daar ben ik dus vanwege religieuze overwegingen mee gestopt. Als het niet was verboden zou ik vandaag de dag mijn brood verdienen met het tekenen van strips en geen ICT-er zijn zoals nu het geval is.quote:Op zondag 2 oktober 2005 21:45 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Anders teken je nog even een leuke strip?.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |