You lucky bastard.quote:Op zondag 2 oktober 2005 16:58 schreef MrX1982 het volgende:
Versatel tijd geleden gekocht voor ¤1,76 per aandeel.
Nu heb ik een mailtje van Robeco of ik akkoord ga met het bod van Tele2 voor ¤2,20 per aandeel.
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met kapitaal vergarenquote:Op zondag 2 oktober 2005 16:59 schreef Finder_elf_towns het volgende:
You lucky bastard.
Ik heb er helaas geen tijd voor. Maar met flinke Google Adsense opbrengsten ben ik zelf ook niet slecht toebedeeld m.b.t. het op peil houden van persoonlijk kapitaalquote:Op zondag 2 oktober 2005 17:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met kapitaal vergaren![]()
Ach tijd heb je niet echt nodig voor het beleggen. Eerder geld en een lange adem. Je moet het geld gewoon wegzetten voor de lange termijn.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:04 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik heb er helaas geen tijd voor. Maar met flinke Google Adsense opbrengsten ben ik zelf ook niet slecht toebedeeld m.b.t. het op peil houden van persoonlijk kapitaalen het is minder risicovol
http://www.vpro.nl/progra(...)3125/items/23984510/quote:Column: Een Idee
Ronald Plasterk
We zijn terug van vakantie, het vakantiegeld besteed op een ver strand, of een verre berg, (wij op een mooie heuvel in Toscane).
De regering wil een bestedingsimpuls geven aan de Nederlandse economie. Ik heb een idee. Dat maakt in een klap veel geld vrij en stimuleert de economie, het zorgt voor een verschuiving van bestedingen van buitenland naar binnenland, voor minder administratieve rompslomp, en geeft mensen meer eigen verantwoordelijkheid.
Kunt u het raden? Ik heb het eigenlijk al gezegd. Iemand op de tribune? Thuis op de bank? Het vakantiegeld! De dertiende maand. U weet hoe dat zit: je kunt elke maand op je loonstrook zien hoeveel vakantiegeld je hebt opgebouwd. Het vakantiegeld is gewoon deel van je loon, maar het wordt door de werkgever ingehouden; met welk recht eigenlijk? Dat het deel van je loon is blijkt uit alles. Bijvoorbeeld: als je vóór de maand Mei van werkgever verandert, dan krijg je het opgebouwde vakantiegeld mee. En de accountant schrijft voor dat werkgevers de vakantiegelden op de balans als schuld opvoeren, dus als geld dat al als salaris is uitgegeven, maar alleen nog niet overgemaakt aan de eigenaars.
Er was natuurlijk ooit een paternalistische en begrijpelijke reden voor dat vakantiegeld. Arme arbeiders konden geen vakantie betalen. Dus deed de baas dat voor ze. Vervolgens werd dat allemaal netjes gereguleerd, want een arbeider die in April zijn baan verloor, had in Mei toch ook wel recht op vakantiegeld. En uiteindelijk werd vakantiegeld ervaren als deel van het inkomen: als je je totale jaarsalaris noemt, dan zit het daar in.
Er is nu geen rechtvaardiging meer om mensen dat geld niet gewoon elke maand uit te keren. Het is niet langer waar dat iedereen zijn duurste vakantie in de zomer maakt, veel mensen gaan duur skieën. En als iemand zijn vakantiegeld wil besteden om de keuken op te knappen dan moet dat kunnen.
Als we nu eens besluiten het vakantiegeld voortaan gewoon elke maand bovenop het salaris uit te betalen, dan zou dat twee effecten hebben. Een bestedingsimpuls, omdat je het uitgeven niet uitstelt tot volgend jaar zomer. Maar ook dit: als je mensen dat geld geeft vlak voordat ze op vakantie gaan, dan zullen relatief veel mensen het in het buitenland besteden, geef je het elke maand dan zal er meer in Nederland besteed worden.
Mensen worden tegenwoordig geacht zelf mee verantwoordelijk te zijn voor hun arbeidsongeschiktheid, en hun ziektekosten, dan mogen ze toch zeker zelf beslissen of ze voor hun zomervakantie willen sparen. Geef iedereen er elke maand acht procent bij, en of mensen dat aan hun vakantie willen besteden, laat ze dat zelf beslissen.
Die aflevering was ergens in september bij buitenhofquote:Op zondag 2 oktober 2005 17:24 schreef sizzler het volgende:
[..]
http://www.vpro.nl/progra(...)3125/items/23984510/
Hij kan niet schrijven, maar vindt wel dat hij groot gelijk heeft. Daarbij heb ik in beginsel een hekel aan amateurhistorici.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:25 schreef Tafkahs het volgende:
wat heb je toch tegen die man, Johan?
En toch vind je 'm de moeite waard om serieus te nemen. Goed bezigquote:Op zondag 2 oktober 2005 18:27 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hij kan niet schrijven, maar vindt wel dat hij groot gelijk heeft. Daarbij heb ik in beginsel een hekel aan amateurhistorici.
Mjah, maar dat is meer een gevoel...financieel is het maandelijks uitkeren van vakantiegeld juist iets voordeliger, omdat je dan niet een aantal maanden op dat extra stukje salaris hoeft te wachten.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:16 schreef du_ke het volgende:
Lijkt me een vrij matig idee. het gevoel van vakantiegeld als een extratje is gewoon geweldig.
Plus dat je er dan zelf de rente van kan trekkenquote:Op zondag 2 oktober 2005 18:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Mjah, maar dat is meer een gevoel...financieel is het maandelijks uitkeren van vakantiegeld juist iets voordeliger, omdat je dan niet een aantal maanden op dat extra stukje salaris hoeft te wachten.
Dat ook, alhoewel dat niet zoveel voorstelt. Ik heb de column destijds in Buitenhof gehoord en ik vond het een uitstekend ideequote:Op zondag 2 oktober 2005 18:32 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Plus dat je er dan zelf de rente van kan trekken
Waar zeg ik dat? Of is dit een poging om me Amsterdams te laten spreken?quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:30 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
En toch vind je 'm de moeite waard om serieus te nemen. Goed bezig
Jij zuigt anders wel, een beetje.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:44 schreef Monidique het volgende:
Alle negers zijn crimineel. Toon dat maar eens aan! Dat weet ik gewoon. Hoe dan? Zuiger.
Een beetje zuigen hoeft niet verkeerd te zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:48 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jij zuigt anders wel, een beetje.
Welnee, ik heb er alle baat bij dat jij jezelf blijftquote:Op zondag 2 oktober 2005 18:39 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Of is dit een poging om me Amsterdams te laten spreken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |