Nee, worden ze toch ook niet!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:38 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar moeten daarom onschuldige burgers er het slachtoffer van worden?
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, worden ze toch ook niet!
Ze worden gewoon gelijk behandeld als bijvoorbeeld Spanjaarden. Voor het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit moeten ze hun eigen nationaliteit afleggen. Ik vind dat dat gewoon voor iedereen moet gelden. Niet willen of niet kunnen is gewoon niet Nederlander.
Zoals reeds een miljoen keer tegen je is gezegd, wat jij wilt, treft met name onschuldige burgers.quote:Verder wil ik niets afnemen van ONschuldige burgers, maar alleen van SCHULDIGE burgers.
Die tref je er dus niet mee.quote:Jongelui die, omdat ze zich Marokkaan voelen, kotsen op Nederland en liefst zoveel mogelijk doen wat niet mag, puur uit protest tegen het land waar zij zich niet mee willen vereenzelvigen, mogen wat mij betreft gaan wonen waar ze zeggen dat het beter is. Marokko.
Dus wij gaan de jongens die hier geboren zijn, die wij niet onder de duim hebben gekregen, die wij van school hebben laten gaan, die wij niks hebben bijgebracht dumpen in Marokko?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:25 schreef Gia het volgende:
Verder wil ik niets afnemen van ONschuldige burgers, maar alleen van SCHULDIGE burgers.
Jongelui die, omdat ze zich Marokkaan voelen, kotsen op Nederland en liefst zoveel mogelijk doen wat niet mag, puur uit protest tegen het land waar zij zich niet mee willen vereenzelvigen, mogen wat mij betreft gaan wonen waar ze zeggen dat het beter is. Marokko.
Hoezo? Marokko wil ze toch zo graag als burgers hebben en houden! Moeten ze niet klagen als de eigen burgers weer 'thuis' komen wonen.quote:
Ik denk niet dat de buurten waarin die jongens die nog nooit in Marokko zijn geweest daar echt gelukkiger van worden, wat de overheid ook voor principieel standpunt over inneemt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo? Marokko wil ze toch zo graag als burgers hebben en houden! Moeten ze niet klagen als de eigen burgers weer 'thuis' komen wonen.
Ik denk dat de kneusjes waar we het over hebben er ook niet gelukkiger van zullen worden: politie die wél aanpakt, opeens sociale controle enzoquote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de buurten waarin die jongens die nog nooit in Marokko zijn geweest daar echt gelukkiger van worden, wat de overheid ook voor principieel standpunt over inneemt.
Dat wachten we nog even af he... andere discussiequote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:33 schreef HiZ het volgende:
Overigens wordt dit verhaal over 'dubbele nationaliteit' een onhoudbare kaart tegenover Turken. Turken krijgen straks nagenoeg gelijke rechten in Nederland, met uitzondering van het nationale kiesrecht.
Ja, maar die Marokkanen dus niet en dat is nu juist wat ik probeer duidelijk te maken. Omdat wij 1 nationaliteit doorvoeren en zij niet van hun Marokkaanse nationaliteit afkunnen, zullen ze hun Nederlandse moeten opofferen. Vind jij dat terecht? De fout ligt hier bij Marokko, niet bij Nederland.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan ik ook. Ook zonder Canadese nationaliteit.
Moeten ze in Marokko gaan klagen, niet in Nederland.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:13 schreef maniack28 het volgende:
De fout ligt hier bij Marokko, niet bij Nederland.
Jij klaagt, zij niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:08 schreef Gia het volgende:
Moeten ze in Marokko gaan klagen, niet in Nederland.
Nee hoor, ik wil juist dat iedereen dezelfde rechten en plichten heeft en dat er geen uitzonderingen gemaakt worden voor mensen met een stijfkoppige regering in het thuisland.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:15 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Jij klaagt, zij niet.
Jij wilt mensen tegen wereldwijd erkende zwaarwegende redenen in, in hun rechten beperken, zij niet.
Dus jij bent voor gelijke rechten en plichten, dus volgens jou:quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, ik wil juist dat iedereen dezelfde rechten en plichten heeft en dat er geen uitzonderingen gemaakt worden voor mensen met een stijfkoppige regering in het thuisland.
Tegen wie en waarover heb je het?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:20 schreef RaJitsu het volgende:
Misschien dat je kunt uitleggen waarom dat niet zo zou moeten zijn?
Die mensen wonen godverdomme in Nederland. Al jaren... al 40 jaar.... 3e generatie soms al.... en dan wil jij ze het recht om Nederlander te zijn ontnemen, alleen maar omdat dat kut-Marokko zo'n kutregeling heeft?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Moeten ze in Marokko gaan klagen, niet in Nederland.
Ik heb het niet over de EU, maar over Nederland. De Nederlandse wetten moeten voor iedereen gelijk zijn en niet de één twee nationaliteiten toestaan en andere mensen niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:42 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dus jij bent voor gelijke rechten en plichten, dus volgens jou:
Moeten Nederlanders dezelfde EU rechten in Nederland hebben als andere burgers uit de EU?
Moeten non-EU migranten dezelfde rechten en plichten hebben als EU-migranten?
Moeten non-EU migranten hetzelfde voor hun verblijfsvergunning betalen als EU-migranten?
etc etc etc?
Of ben je dan *plotseling* niet meer voor gelijke rechten en plichten?![]()
Sommigen kostsen op nederland. Voelen zich helemaal niet Nederlander. Ik zie niet in waarom die een Nederlandse nationaliteit zouden moeten hebben.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 08:01 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Die mensen wonen godverdomme in Nederland. Al jaren... al 40 jaar.... 3e generatie soms al.... en dan wil jij ze het recht om Nederlander te zijn ontnemen, alleen maar omdat dat kut-Marokko zo'n kutregeling heeft?
Dat zeg ik niet, en heb ik ook nergens gezegd. Ik heb gezegd dat in nieuwe gevallen mensen met een andere nationaliteit niet de nederlandse moeten krijgen als ze die andere niet in willen of kunnen leveren. Geen uitzondering vanwege een stugge regering.quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik heb ook een dubbele nationaliteit.
Afgezien van het feit dat ik mijn Griekse paspoort niet eens WIL inleveren (ik lever liever mijn NL paspoort in), vraag ik mij ook serieus af in hoeverre een dubbele nationaliteit de integratie belemmert.
Nee, ik kots niet op Nederland zoals Gia zegt, maar ik voel mij zeker meer Griek dan Nederlander. Dus op basis daarvan moet ik dan maar mijn paspoort inleveren?!
.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |