Gut, iedereen maakt het die Marokkanen wel moeilijk, he?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:23 schreef SlimShady het volgende:
[..]
dat is een goeie. ik heb met tegenzin een paspoort gekregen en een Marokkaanse ID-kaart.
weet je wat ik denk? dat Marokko de andere paspoorten niet erkent, alleen de Marokkaanse.
dat is de reden en het probleem.
Iemand vroeg nog: hoe weten ze of je (oorspronkelijk) Marokkaan bent?
je achternaam
en hoe dwingen ze je?
er wordt een boekje bijgehouden met de gegevens van de kinderen.
en die moet je in je bezit hebben. (niet op zak natuurlijk. alleen als het nodig is.)
(ik heb de poster van de baas van brussel centraal meegekregenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:32 schreef Floripas het volgende:
(Hee! Ik ken jouw avatar uit Belgie.)
Britten hebben geen probleem met integratie.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:23 schreef releaze het volgende:
Overigens hebben de britten ook zo'n nationaliteitensysteem. Moeten we hen dan ook onder druk zetten om de wetten te veranderen? Betekent het automatisch dat Britten DUS niet goed integreren in nederland omdat de verplichte dubbele nationaliteit hen het nederlander zijn belemmert? (in woorden van de TS he, niet de mijne.)
Britten hebben een aantal voordelen t.o.v. wat men hier allochtoon noemt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:23 schreef releaze het volgende:
Overigens hebben de britten ook zo'n nationaliteitensysteem. Moeten we hen dan ook onder druk zetten om de wetten te veranderen? Betekent het automatisch dat Britten DUS niet goed integreren in nederland omdat de verplichte dubbele nationaliteit hen het nederlander zijn belemmert? (in woorden van de TS he, niet de mijne.)
natuurlijk weet ik dat. maar ts stelt dat de dubbele nationaliteit de voornaamste boosdoener is van de non-integratie van, in zijn beleving, het grootste gedeelte van de allochtonen. ik weet wel hoe de vork in de steel zit, de ts nietquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:37 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
Britten hebben een aantal voordelen t.o.v. wat men hier allochtoon noemt.
A) ze zien er over het algemeen net als ons uit
B) ze spreken engels, wat hier geaccepteerd wordt
C) komen uit eenzelfde cultuur als wijzelf
D) en horen bij de EU
Dus zal als ze ook zoiets hebben daar wel niet moeilijk over gedaan worden. Ze zijn tenslotte hetzelfde als wij.
Ah, dus omdat Marokkanen er anders uitzien, geen buitenlandse taal spreken die leuk klinkt voor de autochtone oortjes, een andere cultuur hebben en niet bij de EU horen, doen we er wel moeilijk over?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:37 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
Britten hebben een aantal voordelen t.o.v. wat men hier allochtoon noemt.
A) ze zien er over het algemeen net als ons uit
B) ze spreken engels, wat hier geaccepteerd wordt
C) komen uit eenzelfde cultuur als wijzelf
D) en horen bij de EU
Dus zal als ze ook zoiets hebben daar wel niet moeilijk over gedaan worden. Ze zijn tenslotte hetzelfde als wij.
Wel of geen EU is niet echt relevant in deze. Voor een Brit gaat hetzelfde op als een Amerikaan. Maar derest van wat je aangeeft is, heel kort door de bocht, inderdaad zo. Nederlanders verstaan geen Marokkaans, en de gemiddelde Nederlander is zo etnocentrisch als de pest.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 08:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ah, dus omdat Marokkanen er anders uitzien, geen buitenlandse taal spreken die leuk klinkt voor de autochtone oortjes, een andere cultuur hebben en niet bij de EU horen, doen we er wel moeilijk over?
Of iemand wel of niet geintegreerd is, is dus mede gebaseerd op racisme, taalintollerantie, een gebrek aan respect voor andere culturen en het lidmaatschap van een club wat we bij het laatste referendum nog afschoten?
Ik noem het beestje maar weer eens bij zijn naam...![]()
Dat blijkt wel, jaquote:Op woensdag 5 oktober 2005 11:54 schreef RaJitsu het volgende:
[..]
Wel of geen EU is niet echt relevant in deze. Voor een Brit gaat hetzelfde op als een Amerikaan. Maar derest van wat je aangeeft is, heel kort door de bocht, inderdaad zo. Nederlanders verstaan geen Marokkaans, en de gemiddelde Nederlander is zo etnocentrisch als de pest.
Ik durf zelfs te stellen dat het een positieve invloed heeftquote:De dubbele natiponaliteit heeft geen invloed op de mate van integratie. Dat is gewoon onzin.
quote:Indien bijv. een Marokaans persoon een goede opvoeding heeft gekregen van ouders die inzagen dat het van belang is dat hun kind dient te kunnen functioneren in de maatschappij waarin het opgroeit, komt het gewoon goed.
Exact!quote:Helaas zien/zagen veel Marokkaanse ezinnen deze noodzaak niet. Het wel of niet in bezit zijn van een bepaald formeel document cq. dubbele nationaliteit is totaal irrelevant. Het heeft alles te maken met levensvisie. Van de betreffende allochtoon èn van de autochtoon.
Yup, velen zeggen het: "integratie moet van twee kanten komen", maar nog meer willen dat maar niet in hun bolle kopjes krijgenquote:Want indien we mensen in de eerste blijven zien als 'allochtoon' (in de zin van de daarbij behorende vooroordelen) ipv gewoon als een persoon, is er natuurlijk ook sprake van een belemmering. Sterker nog, ik denk dat dat de meest voorname belemmering is.
nah, het is niet zo zeer of mensen dan wel of niet meer geintegreerd zijn, maar mensen kijken nieteens naar de integratie van britten vanwege dat.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 08:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ah, dus omdat Marokkanen er anders uitzien, geen buitenlandse taal spreken die leuk klinkt voor de autochtone oortjes, een andere cultuur hebben en niet bij de EU horen, doen we er wel moeilijk over?
Of iemand wel of niet geintegreerd is, is dus mede gebaseerd op racisme, taalintollerantie, een gebrek aan respect voor andere culturen en het lidmaatschap van een club wat we bij het laatste referendum nog afschoten?
Ik noem het beestje maar weer eens bij zijn naam...![]()
Amenquote:
Ik wil niet iedere Marokkaan de dubbele nationaliteit afnemen, alleen wanneer ze gevangenisstraf krijgen. Dan laten kiezen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En zal dit beter gaan als je ze de Nederlandse afneemt denk je? Want dáár gaat het uiteindelijk om: hoe krijg je de probleemgroep zo ver dat ze wél gaan integreren?
Ze mogen niet stemmen, nee, dat recht hebben ze in een ander land al.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk dat je hiermee een averechts effect krijgt. Je vraagt namelijk van ze om niet mee te mogen doen aan het democratische proces, geen recht te hebben om hun kinderen te laten studeren, maar je eist wel van ze dat ze belasting betalen. En dat alles omdat je zo stug vasthoudt aan het één of andere principe. Onrealistisch, zo noemen ze dat.
Nee, alleen de criminele.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:09 schreef Vhiper het volgende:
En daar moeten alle Marokkaanse allochtonen maar hun zwaarwegende redenen voor opgeven?![]()
Criminele migranten kunnen niet naturaliseren, zij hebben derhalve dan ook nooit de dubbele nationaliteit, behalve als ze crimineel geworden zijn na naturalisatie en dan mag je wat mij betreft gewoon het Nederlandse paspoort afpakken.quote:
quote:Wanneer komt u in aanmerking voor naturalisatie?
U moet in ieder geval steeds een geldige verblijfsvergunning hebben gehad. Daarnaast moet u voldoen aan alle hier genoemde voorwaarden.
U bent meerderjarig.
U woont 5 jaar onafgebroken met een geldige verblijfsvergunning in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba. Dat betekent ook dat u steeds op tijd uw verblijfsvergunning heeft verlengd. Op deze regel zijn enkele uitzonderingen ( 5-jaarstermijn).
U bent voldoende ingeburgerd en u kunt Nederlands lezen, schrijven, spreken en verstaan. U moet dit aantonen door een naturalisatietoets af te leggen. Met een succesvol afgeronde inburgeringscursus (op NT2-niveau 2) of een ander diploma komt u in aanmerking voor vrijstelling.
U heeft de laatste vier jaar geen gevangenisstraf, leer- of taakstraf of hoge geldboete gekregen.
U bent bereid afstand te doen van uw huidige nationaliteit. Doet u geen afstand van uw huidige nationaliteit terwijl dat wel zou moeten, dan kan het Nederlanderschap weer worden ingetrokken. Op deze regel bestaan enkele uitzonderingen. Klik hier om voor uw land te zien welke regelgeving geldt voor het doen van afstand.
U heeft een verblijfsvergunning voor een niet-tijdelijk doel, zoals gezinshereniging.
Zolang die nieuwgeborenen zwaarwegende redenen heeft, zie ik niet waarom ze de dubbele nationaliteit geweigerd moet worden.quote:En de nieuwgeborenen.
Elk kind van Marokkaanse ouders wordt door Marokko als staatsburger gezien, daar hebben de ouders verder niets over te vertellen, wanneer dringt dat tot je door?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:30 schreef Gia het volgende:
En baby's die hier geboren worden niet meer voorzien van de Marokkaanse nationaliteit. Doen ouders dit wel, dan de Nederlandse afnemen.
Ze hebben zich aan de rechten en plichten van twee landen te houden, waarom dan ook geen stemrecht?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze mogen niet stemmen, nee, dat recht hebben ze in een ander land al.
Dat zeggen we net, lees eens dit topic door.... die kinderen krijgen gewoon de Marokkaanse nationaliteit vanwege de Marokkaanse wet. Alleen als ze niet meer terugkomen in Marokko en geen erfenis willen heeft het misschien geen effect. Maar als jij een neef hebt in Canada wil je daar toch ook gewoon naartoe kunnen?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik wil niet iedere Marokkaan de dubbele nationaliteit afnemen, alleen wanneer ze gevangenisstraf krijgen. Dan laten kiezen.
En baby's die hier geboren worden niet meer voorzien van de Marokkaanse nationaliteit. Doen ouders dit wel, dan de Nederlandse afnemen.
als je een nederlander zn paspoort wilt afpakken dan moet dat voor alle nederlanders gelden. je bent voor de wet als allochtoon niet minder nederlands dan een autochtoon met een nederlands paspoort. zodra je nederlander bent, ben je een probleem van deze maatschappij. het is heel makkelijk om iemand dan maar zn paspoort weg te nemen (daarmee zijn ze nationaliteit loos, op britten en marokkanen na dusquote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Criminele migranten kunnen niet naturaliseren, zij hebben derhalve dan ook nooit de dubbele nationaliteit, behalve als ze crimineel geworden zijn na naturalisatie en dan mag je wat mij betreft gewoon het Nederlandse paspoort afpakken.
Wel zolang die "niet modern, niet tolerant en niet democratisch"-e mensen in nederland willen komen/blijven.quote:Op zondag 2 oktober 2005 16:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[.Op zondag 2 oktober 2005 13:05 schreef SlimShady het volgende:
Wil zijn nog wel.
Marokko is niet modern, niet tolerant en niet democratisch. En ook nog eens superreligieus.]
Dat is ook zo, maar zeg eens, heeft de Nederlandse overheid daar een boodschap aan?
Ik zie niet in waarom, als er sprake is van een dubbele nationaliteit, het niet mogelijk zou zijn voor die groep, die onder voorwaarde van geen crimineel gedrag, die nationaliteit hebben gekregen, het weer in te nemen als men die voorwaarde overtreed.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:30 schreef releaze het volgende:
[..]
als je een nederlander zn paspoort wilt afpakken dan moet dat voor alle nederlanders gelden. je bent voor de wet als allochtoon niet minder nederlands dan een autochtoon met een nederlands paspoort. zodra je nederlander bent, ben je een probleem van deze maatschappij.
Iemand statenloos maken is tegen het EVRM, tegen de mensenrechten dus en daar pleit ik ook niet voor.quote:het is heel makkelijk om iemand dan maar zn paspoort weg te nemen (daarmee zijn ze nationaliteit loos, op britten en marokkanen na dus, waar moeten ze dan naartoe? )
Daar heb je wel een punt. De criminaliteitsbestrijding laat te wensen over, en dat is het grote probleem.quote:maar dan ben je alsnog bezig met symptoombestrijding, niet het daadwerkelijke probleem.
Wat mij betreft dus mits die persoon zich ook aan de voorwaarden blijft houden, waaronder hij de Nederlandse nationaliteit heeft gekregen.quote:Met het naturaliseren naar nederlander maakt nederland als staat ook een levenslange commitment naar die individu om deze als staatsburger, geheel gelijk aan alle andere staatsburgers, te behandelen.
Nope, alleen voor die groep die op latere leeftijd genaturaliseerd is, onder de voorwaarden die ik eerder postte.quote:Verblijfsvergunningen vind ik heel andere koek, maar als volledig staatsburgerschap alleen behouden mag worden als je niet de criminaliteit in gaat vind ik echt 100 stappen te ver. daarvoor heb je je 5 jaar verblijfsvergunning tijd gehad, de nederlandse staat neemt het risico en accepteert de consequenties van een buitenlander staatsburgerschap te verlenen. dan moeten ze daar niet van af stappen als het plotseling toch negatief uit blijkt te pakken. dat kunnen ze ook niet bij, tja, bij wie? de nederlanders die al eeuwen in nederland wonen? de tweede generatie? de derde?
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:42 schreef Schanulleke het volgende:
De Nederlandse politiek moet gewoon eens leren om spierballen taal te hanteren. Lekker hard stellen dat iedereen maar 1 nationaliteit mag hebben. Als de wetgeving van een land dat niet toestaat, dan verliezen ze dus de nederlandse nationaliteit. Moet je eens kijken hoe snel er dan vanuit bijvoorbeeld marokko binnenlandse druk op de marrokaanse regering uitgeoefend zal worden om die wet aan te passen. Gewoon druk uitoefenen dus. Soms moet je je dan wat extremer opstellen dan je eigenlijk zelf tot doel hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |