abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31144391
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:24 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Als je in Nederland wordt geboren dan heb je toch verdomme een Nederlandse nationaliteit, of wil jij beweren dat een 3e generatie marokkaans meisje nog steeds de Marokkanse nationaliteit heeft als ze in Nederland geboren wordt?
Yup, zo zit de Marokkaanse wet nu eenmaal in elkaar. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, maar stel alleen dat de betrokkenen zelf er niets aan kunnen doen. Marokko stelt dat nou eenmaal.
quote:
En tuurlijk geldt de Nederlandse wet niet in Marokko, maar je kan gewoon een verbod stellen. Als je kind hier geboren is en dus Nederlander is en geen Marokkaan, dan mag dat kind pas vanaf zijn 18e een 2e paspoort. Gebeurd dat eerder, dan gaan ze gewoon het land uit.
Dan stel jij, aangezien elk kind van Marokkaanse ouders per definitie volgens Marokko Marokkaan zijn, dat alle Marokkanen het land uit moeten?
quote:
En bovendien, die ouders zijn toch ook Nederlands. Als die dan toch doodgaan dan kunnen ze daar toch wel van erven? Het gaat hier alleen om achtergebleven familie in Marokko. En die hebben 1. niks wat je kan erven en 2. in het geval van 3e generatie vind ik het een beetje overdreven om dan speciaal voor een achternicht je kind Marokkaans te gaan maken
Je kan prima in het ene land leven en in het andere land bezit hebben, verder ontgaat het jou ook nog steeds dat niemand iemand Marokkaan maakt, maar dat iedereen met Marokkaanse ouders per definitie vanaf de geboorte Marokkaan is en altijd zal blijven. Daar kan dat persoon of de familie helemaal niets aan veranderen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:36:55 #42
3542 Gia
User under construction
pi_31146672
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:16 schreef Vhiper het volgende:

Bron? Ik leef toch behoorlijk "internationaal", maar veel Spanjaarden of Portugezen ken ik hier toch niet.

Verder hebben Spanjaarden en Portugezen geen verblijfsvergunning. Die is voor EU burgers immers niet verplicht.
Ik ken veel Spanjaarden en Portugezen die hier wonen en in elk geval een bepaald document moeten hebben om hier te mogen wonen, anders dan dan een Europees paspoort.
quote:
Spanjaarden en Portugezen heeft dat, volgens jou, toch ook niet tegengehouden te integreren? Waarom dat nu specifiek bij Marokkanen wel dan?

Of heeft het hele probleem, zoals ik denk, gewoon een andere oorzaak?
Spanjaarden en Portugezen hebben niet twee nationaliteiten! Ze zijn óf Spanjaard óf Nederlander, niet allebei.
quote:
Aangezien Marokkanen altijd Marokkaan zullen blijven, zou bij het niet toestaan van een dubbele nationaliteit geen enkele Marokkaan meer de Nederlandse nationaliteit krijgen. Ook hun kinderen niet. Wat jij wilt, bereik je met deze maatregel dus niet, eerder het tegenovergestelde.
Dacht het wel. Overtreden ze de wet zodanig dat er gevangenisstraf op staat, kunnen ze fijn in Marokko gaan wonen.
quote:
Elk geboren Marokkaans kind heeft bij de geboorte meteen al de Marokkaanse nationaliteit en deze is niet af te nemen c.q. op te geven. Marokkanen hebben dus niets te kiezen, wanneer begrijp je dat nou eens?
Nee, niet waar, dat is wat zij beweren, maar ze zijn pas Marokkaans staatsburger wanneer ze in Marokko zijn aangegeven. Dat dit maar een formaliteit is, doet er niet toe. Dat is elke aangifte van geboorte. Wanneer die ouders dit kind niet in Marokko gaan aangeven, weet Marokko niets van zijn/haar bestaan. Maar.....dat willen de ouders niet.
pi_31147425
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ken veel Spanjaarden en Portugezen die hier wonen en in elk geval een bepaald document moeten hebben om hier te mogen wonen, anders dan dan een Europees paspoort.
Dan ben ik benieuwd op welke grond ze hier dan zijn? In de meest voorkomende gevallen is een verblijfsvergunning niet nodig:
quote:
Algemene voorwaarden

Aan welke voorwaarden moet u voldoen?
U bent onderdaan van een EU/EER-lidstaat en u wilt naar Nederland komen. U heeft in ieder geval een geldig paspoort nodig.
Als EU/EER-onderdaan bent u niet verplicht om u bij aankomst in Nederland te melden bij de Vreemdelingenpolitie.

Verblijfsdocument
Als EU/EER-onderdaan hoeft u geen verblijfsvergunning te hebben om in Nederland te mogen zijn als u verblijft op grond van het EG-verdrag.
De volgende verblijfsdoelen worden gezien als verblijf op grond van het EG-verdrag:

Werken
Studie en stage
Economisch niet actief
Verblijf als familielid van een gemeenschapsonderdaan.

Voor de overige verblijfsdoelen moet u wel een reguliere verblijfsvergunning aanvragen.
bron: www.ind.nl
quote:
Spanjaarden en Portugezen hebben niet twee nationaliteiten! Ze zijn óf Spanjaard óf Nederlander, niet allebei.
Voor hen gelden exact dezelfde regels als andere migranten in Nederland m.b.t. nationaliteit. Het probleem ligt hem derhalve dus niet in de huidige wetgeving.
quote:
Dacht het wel. Overtreden ze de wet zodanig dat er gevangenisstraf op staat, kunnen ze fijn in Marokko gaan wonen.
Dat is al zo c.q. wil Verdonk invoeren, zonder te morren aan nationaliteit. Verder heeft dit alleen effect op de kleine groep rotzooitrappers, maar stoot je gelijktijdig de grote groep goedwillenden ook van je af.
quote:
Nee, niet waar, dat is wat zij beweren, maar ze zijn pas Marokkaans staatsburger wanneer ze in Marokko zijn aangegeven. Dat dit maar een formaliteit is, doet er niet toe. Dat is elke aangifte van geboorte. Wanneer die ouders dit kind niet in Marokko gaan aangeven, weet Marokko niets van zijn/haar bestaan. Maar.....dat willen de ouders niet.
Duh, dat is immers strafbaar, net zoals het niet aangeven van een kind in Nederland strafbaar is. Dat jij hier loopt te stellen dat Marokkaanse ouders maar gewoon de Marokkaanse wet moeten overtreden is toch wel het toppunt!
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:52:03 #44
3542 Gia
User under construction
pi_31149997
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:06 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd op welke grond ze hier dan zijn? In de meest voorkomende gevallen is een verblijfsvergunning niet nodig:
[..]

bron: www.ind.nl
Kun jij me zeker wel uitleggen wat onder 'overige verblijfsdoelen' valt?
quote:
Duh, dat is immers strafbaar, net zoals het niet aangeven van een kind in Nederland strafbaar is. Dat jij hier loopt te stellen dat Marokkaanse ouders maar gewoon de Marokkaanse wet moeten overtreden is toch wel het toppunt!
Als ik in Amerika ga wonen en ik krijg daar een kind, dan ben ik niet strafbaar als ik dat kind alleen in Amerika aangeef. Als ik graag wil dat het kind alleen de Amerikaanse nationaliteit krijgt, dan kan dat.

Als je in Nederland een kind krijgt, ben je verplicht dit in Nederland aan te geven. Maar niemand kan je verplichten dit kind ook in Marokko aan te geven.

Onzin.
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:57:31 #45
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31155665
quote:
Als je in Nederland een kind krijgt, ben je verplicht dit in Nederland aan te geven. Maar niemand kan je verplichten dit kind ook in Marokko aan te geven.

Onzin.
Toen Hassan aangifte ging doen van zijn eerste kind (met een Nederlandse), most hij beide paspoorten laten zien, want hij staat ingeschreven als ambinationaal. De Nederlandse ambtenaar zei: "Je weet toch wel dat je verplicht bent het kind ook aan te melden bij de Marokkaanse ambassade?".

Hassan heeft toen Ronald Plasterk opgebeld http://www.vpro.nl/progra(...)8645/items/20368742/
pi_31166288
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Kun jij me zeker wel uitleggen wat onder 'overige verblijfsdoelen' valt?
Aangezien ik stel dat Spanjaarden en Portugezen geen verblijfsvergunning nodig hebben, zou ik het niet weten. Jij zegt dat je Spanjaarden kent die een vergunning nodig hebben. Ik zou zeggen, vraag het hun.
quote:
Als ik in Amerika ga wonen en ik krijg daar een kind, dan ben ik niet strafbaar als ik dat kind alleen in Amerika aangeef. Als ik graag wil dat het kind alleen de Amerikaanse nationaliteit krijgt, dan kan dat.
Oh? Kan je ook even onderbouwen dat Nederlandse ouders hun in het buitenland gekregen kind niet verplicht zijn dit aan te geven?
quote:
Marokko stelt dit verplicht, anders geeft het problemen voor zowel kind als ouders als ze ooit voet op Marokkaanse bodem zetten. Verder doet het er voor Marokko niet toe, Marokko zal altijd een kind van Marokkaanse ouders als Marokkaans staatsburger zien, of dat nou bij de geboorte of op latere leeftijd bij Marokko bekend wordt.

Je maakt nog steeds de klassieke fout dat je denkt dat een individu bepaalt welke nationaliteit hij heeft, terwijl het een land is, welke bepaalt of iemand staatsburger is van dat land of niet.
quote:
Onzin.
"Onzin" roepen zonder onderbouwing, dat is pas onzin.
pi_31166408
Je lost het probleem niet op door het ontnemen van één vd twee nationaliteiten. Marokkanen met de Marokkaanse nationaliteit hebben nóg minder reden om te integreren en Marokkanen die de Nederlandse nationaliteit aannemen komen in problemen in Marokko.
-Het integratieprobleem is een gedeeld probleem van Marokkanen en de Nederlandse staat.
-Het dubbele nationaliteiten-probleem wordt voor het grootste deel veroorzaakt door de Marokkaanse wetgeving en de medewerking die de Nederlandse staat hieraan geeft.

De twee hebben geen causaal verband en het opheffen van de één lost het ander niet op.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:49:38 #48
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31166458
Nee, pak dan het bijzonder onderwijs aan, en ga actief spreiden.
[/stokpaardjes]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:55:15 #49
3542 Gia
User under construction
pi_31167469
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 08:43 schreef Mwanatabu het volgende:
Je lost het probleem niet op door het ontnemen van één vd twee nationaliteiten. Marokkanen met de Marokkaanse nationaliteit hebben nóg minder reden om te integreren en Marokkanen die de Nederlandse nationaliteit aannemen komen in problemen in Marokko.
-Het integratieprobleem is een gedeeld probleem van Marokkanen en de Nederlandse staat.
-Het dubbele nationaliteiten-probleem wordt voor het grootste deel veroorzaakt door de Marokkaanse wetgeving en de medewerking die de Nederlandse staat hieraan geeft.

De twee hebben geen causaal verband en het opheffen van de één lost het ander niet op.
Tja, als ze dan de Marokkaanse niet kwijt kunnen raken, dan worden ze gewoon maar geen Nederlander. Of ze hier nou wonen met twee nationaliteiten of met alleen de Marokkaanse maakt voor die mensen niet uit. Ze integreren niet beter met ook de Nederlandse. Dat is de afgelopen 15 jaar zeker wel gebleken. Met alleen de Marokkaanse nationaliteit heeft de Nederlandse staat in elk geval nog de mogelijkheid ernstige criminelen uit te zetten. Gaan ze maar lekker in hun 'eigen' land crimineeltje spelen.

Iedereen één nationaliteit. Daar blijf ik bij.
pi_31167563
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, als ze dan de Marokkaanse niet kwijt kunnen raken, dan worden ze gewoon maar geen Nederlander. Of ze hier nou wonen met twee nationaliteiten of met alleen de Marokkaanse maakt voor die mensen niet uit. Ze integreren niet beter met ook de Nederlandse. Dat is de afgelopen 15 jaar zeker wel gebleken. Met alleen de Marokkaanse nationaliteit heeft de Nederlandse staat in elk geval nog de mogelijkheid ernstige criminelen uit te zetten. Gaan ze maar lekker in hun 'eigen' land crimineeltje spelen.

En zal dit beter gaan als je ze de Nederlandse afneemt denk je? Want dáár gaat het uiteindelijk om: hoe krijg je de probleemgroep zo ver dat ze wél gaan integreren?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:03:01 #51
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31167617
quote:

[..]

Ik denk dat je hiermee een averechts effect krijgt. Je vraagt namelijk van ze om niet mee te mogen doen aan het democratische proces, geen recht te hebben om hun kinderen te laten studeren, maar je eist wel van ze dat ze belasting betalen. En dat alles omdat je zo stug vasthoudt aan het één of andere principe. Onrealistisch, zo noemen ze dat.
pi_31167737
quote:

[..]

Tja, als ze dan de Marokkaanse niet kwijt kunnen raken, dan worden ze gewoon maar geen Nederlander. Of ze hier nou wonen met twee nationaliteiten of met alleen de Marokkaanse maakt voor die mensen niet uit. Ze integreren niet beter met ook de Nederlandse. Dat is de afgelopen 15 jaar zeker wel gebleken.
De argumenten zijn op, dus gooien we het maar over de generaliserende boeg, alsof die kleine groep criminelen alle Marokkaanse allochtonen vertegenwoordigen
quote:
Met alleen de Marokkaanse nationaliteit heeft de Nederlandse staat in elk geval nog de mogelijkheid ernstige criminelen uit te zetten. Gaan ze maar lekker in hun 'eigen' land crimineeltje spelen.
En daar moeten alle Marokkaanse allochtonen maar hun zwaarwegende redenen voor opgeven?
quote:
Omdat het jou in dit geval lekker uitkomt, welke gevolgen het heeft voor de direct betrokkenen zal jou maar een rotzorg zijn. Bah, en men verwacht nog dat migranten zich aanpassen aan mensen met dit soort gedachtegoed
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 10:48:43 #53
81237 releaze
best of both worlds
pi_31168521
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:09 schreef Vhiper het volgende:

[..]

De argumenten zijn op, dus gooien we het maar over de generaliserende boeg, alsof die kleine groep criminelen alle Marokkaanse allochtonen vertegenwoordigen
[..]

En daar moeten alle Marokkaanse allochtonen maar hun zwaarwegende redenen voor opgeven?
[..]

Omdat het jou in dit geval lekker uitkomt, welke gevolgen het heeft voor de direct betrokkenen zal jou maar een rotzorg zijn. Bah, en men verwacht nog dat migranten zich aanpassen aan mensen met dit soort gedachtegoed
alleen al om dat soort redenen zou ik niet bij nederland willen horen (zegt deze rashollandsche)

ik snap niet dat er nog zo'n verschrikkelijk groot deel van de nederlanders denkt dat alle 1 miljoen moslims in nederland criminelen zijn en daarom maar het land uit moeten. Of dat alleen de marokkanen schuldig zijn aan het huidige probleem en zij het zelf dus maar moeten oplossen, hoe blinder or zelfzuchtiger kan je zijn?

maar goed, daar ging het in dit topic niet over.
maar zelfs in dit topic zijn mensen blind voor de werkelijkheid en argumentatie. Alsof de werkelijkheid niet bestaat. En als ze het dan wel aanschouwen, wordt er zo'n draai aan het concept gegeven dat alleen die individu erop vooruit gaat. Ziekmakend gewoon.
pi_31168765
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:48 schreef releaze het volgende:

[..]

alleen al om dat soort redenen zou ik niet bij nederland willen horen (zegt deze rashollandsche)
Hier nog een en ik behoor ook tot de autochtone soort, als we toch gaan generaliseren
quote:
ik snap niet dat er nog zo'n verschrikkelijk groot deel van de nederlanders denkt dat alle 1 miljoen moslims in nederland criminelen zijn en daarom maar het land uit moeten. Of dat alleen de marokkanen schuldig zijn aan het huidige probleem en zij het zelf dus maar moeten oplossen, hoe blinder or zelfzuchtiger kan je zijn?
Tsja, zo zijn mensen nou eenmaal, helaas...
quote:
maar goed, daar ging het in dit topic niet over.
maar zelfs in dit topic zijn mensen blind voor de werkelijkheid en argumentatie. Alsof de werkelijkheid niet bestaat. En als ze het dan wel aanschouwen, wordt er zo'n draai aan het concept gegeven dat alleen die individu erop vooruit gaat. Ziekmakend gewoon.
Men schiet graag, met een blinddoek op, op een wolf die tussen de schapen loopt, daarbij welwillend het risico nemende dat de halve kudde schapen wordt omgelegd, voordat de wolf er simpelweg tussenuit glipt, om later in de rest van de kudde weer op te duiken.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:22:59 #55
120711 Sukh
Pure Desi
pi_31172765
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 20:02 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
De dubbele nationaliteit belemmert de integratie van Moslims en is de oorzaak van het onaangepaste gedrag van vele
' Nederlanders ' , ik vraag me af wat voor type Nederlanders dat zijn die dat doen? Wat ben je dan eigenlijk van plan om hier te doen?
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die hier 2 nationaliteiten bezit goede bedoelingen heeft met onze samenleving. Dat kun je ook makkelijk zien aan de verpaupering van de wijken en steden waar veelal Moslim-volken wonen.

Ik heb eens even gegoogled en helaas ligt die discussie sinds 2004 stil in Nederland.
[..]

http://www.novatv.nl/index.cfm?fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3088

(bron: NOVA)
Net alsof de nederlandse nationaliteit een moslim opeens gewild maakt. Men blijft discrimineren of je nou de NL nationaliteit hebt of 2.

Mijn vriendin heeft ook 2 nationaliteiten, wat is dan precies de bedreiging? Kan je concreet zijn...
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_31172786
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 23:28 schreef Priapus het volgende:
Je wil het niet geloven, maar ik ben het kind van een Nederlandse vader en een Zweedse moeder en geboren in een Zuid-Afrikaans ziekenhuis.

Rara!
Wat ben ik?
Ik ben als Brit in nederland geboren.
Don't try to find facts to fit your hypothesis.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:19:13 #57
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31174443
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Vhiper, er is een grote groep jongeren met twee nationaliteiten, de Marokkaanse en de Nederlandse, die zelfs hier zijn geboren en die niet integreren. Zij zijn Marokkaan in hart en nieren. Ze kotsen op Nederland en Marokko is geweldig!! Ze verkrachten in groepjes jonge meisjes, bedreigen argeloze voorbijgangers, stelen als de raven en halen na dit alles gewoon hun schouders op. Wat kan hun Nederland schelen.

Verder zijn er een heleboel buitenlanders hier met een verblijfsvergunning waar je deze problematiek niet of nauwelijks ziet. (Rotte appels heb je uiteraard overal)

Hoe kun jij dan beweren dat het hebben van twee nationaliteiten beter is?

Ik denk dat het beter is wanneer zij óf de Marokkaanse nationaliteit met verblijfsvergunning hebben, óf uitsluitend de Nederlandse. In het eerste geval dreigt uitzetting bij zeer crimineel gedrag en in het tweede geval is er niet meer zozeer dat gevoel van IK BEN MAROKKAAN!
Net alsof een papiertje wat uitmaakt..
De gasten waar jij over praat zijn gewoon criminelen die niet hard genoeg worden aangepakt.
Zolang je voor verkrachting of berovingen een taakstraf kunt krijgen lach je iedereen toch uit.
En respect krijg je niet door zacht te zijn, dat blijkt ook wel na jaren dit te zijn geweest.

Dus je haalt 2 dingen door elkaar. In dit geval moeten gewoon de straffen aangepast worden en dan er nog voor zorgen dat de rechters die gaan opleggen.
Want het OM kan wel 10 jaar cel eisen maar als een rechter daar niet in meegaat en het bij een taakstrafje laat helpt het natuurlijk ook geen flikker.

En dit geld niet alleen voor marokkanen etc. maar voor iedere crimineel.
Aanpakken die handel.
pi_31175304
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:19 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

Net alsof een papiertje wat uitmaakt..
De gasten waar jij over praat zijn gewoon criminelen die niet hard genoeg worden aangepakt.
Zolang je voor verkrachting of berovingen een taakstraf kunt krijgen lach je iedereen toch uit.
En respect krijg je niet door zacht te zijn, dat blijkt ook wel na jaren dit te zijn geweest.

Dus je haalt 2 dingen door elkaar. In dit geval moeten gewoon de straffen aangepast worden en dan er nog voor zorgen dat de rechters die gaan opleggen.
Want het OM kan wel 10 jaar cel eisen maar als een rechter daar niet in meegaat en het bij een taakstrafje laat helpt het natuurlijk ook geen flikker.

En dit geld niet alleen voor marokkanen etc. maar voor iedere crimineel.
Aanpakken die handel.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:14:12 #59
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31177849
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:15 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Yup, zo zit de Marokkaanse wet nu eenmaal in elkaar. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, maar stel alleen dat de betrokkenen zelf er niets aan kunnen doen. Marokko stelt dat nou eenmaal.
[..]

Dan stel jij, aangezien elk kind van Marokkaanse ouders per definitie volgens Marokko Marokkaan zijn, dat alle Marokkanen het land uit moeten?
[..]

Je kan prima in het ene land leven en in het andere land bezit hebben, verder ontgaat het jou ook nog steeds dat niemand iemand Marokkaan maakt, maar dat iedereen met Marokkaanse ouders per definitie vanaf de geboorte Marokkaan is en altijd zal blijven. Daar kan dat persoon of de familie helemaal niets aan veranderen.
WTF!!!!!! WTF WTF!!! Dan moet die fucking Marokkanse regering daar eens wat aan gaan veranderen, wtf man.... en waarom geld hun wet dan wel hier? Want hun kinderen worden hier geboren = nederlandse wet en geen marokkaanse dus wtf hebben wij te maken met een of andere sjeikmongool uit marokko die een weetje maakt Ik snap echt niet hoe zo'n wet kan bestaan. Dus eigenlijk maakt het geen donder uit wat we doen, zelfs een 9e of 10e generatie is nog Marokkaans door die domme wet Dat is echt zo fucking triest zeg....
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:19:57 #60
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31178022
Let even niet op mn taalgebruik Maar het slaat gewoon echt nergens op dat dat zo is....
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')