de handjeklap methode, om het toch een beetje boers te houden?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:09 schreef McCarthy het volgende:
[..]
binnen een half jaar dan![]()
om de vaart en de prikkel tot hervorming er een beetje in te houden
deal?
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:10 schreef JanMichiel het volgende:
Het landbouwsubsidie systeem wordt momenteel overigens geleidelijk omgeschakeld van productiesubsidie naar boerensubsidie. Een stap in de goede richting, ondermeer voor het stimuleren van kleinschaligheid en het tegengaan van overproductie.
ik zal het meteen aan barosso doorgevenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
de handjeklap methode, om het toch een beetje boers te houden?
Half jaar is ook goed![]()
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:14 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik zal het meteen aan barosso doorgeven![]()
komt in orde![]()
ja, al die link gecheckt die ik je gaf?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:17 schreef Floripas het volgende:
Barosso is nen zak.
Hebben we het nog over armoe?
die is makkelijk te vinden, op dit forum bv.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:50 schreef McCarthy het volgende:
heb je een linkje naar de GL website over dat cacao. Ben wel geintereseerd
http://www.test-aankoop.be/map/src/363171.htmquote:Kinderarbeid: cacao met bittere nasmaak
Doel van deze enquête van Test-Aankoop is te achterhalen in welke mate de industriële cacaoafnemers, de chocoladeproducenten en –distributeurs in sociaal en ecologisch opzicht hun verantwoordelijkheid nemen. Vooral kinderarbeid is immers een groot probleem in de cacaosector, waar zelfs gevallen van kinderslavernij werden gerapporteerd. Test-Aankoop stelt een groot gebrek aan transparantie vast. Noch op het vlak van sociale noch rond ecologische verantwoordelijkheid wordt door de bedrijven veel gepubliceerd. Enkel Oxfam Wereldwinkels hebben in de meest kritieke fases van de productieketen hulp- en controleprogramma’s ingebouwd. Nestlé belooft verder inspanningen te leveren in sociaal en ecologisch opzicht. Kraft en Callebaut , twee andere wereldspelers, leiden kleine projecten om cacaoboeren te helpen inzake het gebruik van gezonde methodes van parasietbestrijding. De andere ondernemingen uit deze enquête (Lindt, Newtree, Aldi, Lidl en, in mindere mate, Galler) doen niets of zijn totaal ondoorzichtig op dit vlak.
Op de vooravond van de week van de Fair Trade roept Test-Aankoop alle bedrijven op om hun invloed aan te wenden en actief te worden op ethisch vlak. Tot zolang kan de consument natuurlijk ook druk uitoefenen door de voorkeur te geven aan chocolade van merken die in dit domein meer inspanningen doen dan andere.
ik denk dat er wel degelijk vanuit onze kant oplossingen kunnen worden geboden, zoals met de Rabobank zoals in een eerdere post van mijn kant, die Aziatische landen kennen een andere geschiedenis dan landen in Afrika en Z-amerika, bv. met de dreiging van communistisch Rusland en China, dat daar nationalistische trots opwekte en de maatschappij daar inschakelde voor een industriele economie geschikt voor een oorlog, per gebied moet je zoiets bekijken, en manieren te vinden om tot oplossingen te komen, bv. manieren vinden om de droogtes en insectenplagen in de Sahellanden tegen te gaan, die zorgen nog steeds voor grote voedselschaartequote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:54 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het oplossen van armoede aan onze kant ligt. Het systeem zelf stimuleert ontwikkeling. Zo zijn verschillende aziatische landen opgeklommen door het implementeren van bepaalde juridisch en financiele systemen. Het is opmerkelijk dat een aantal van de opgeklommen staten sterke invloeden uit onder andere GB (singapore/hongkong) of de VS (Taiwan) kennen, waar marktfundamenten sterk verankerd liggen.
Een cacao-motie zal niet helpen.
Je kunt het maar beter niet over Pinochet hebben.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:38 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ik denk dat er wel degelijk vanuit onze kant oplossingen kunnen worden geboden, zoals met de Rabobank zoals in een eerdere post van mijn kant, die Aziatische landen kennen een andere geschiedenis dan landen in Afrika en Z-amerika, bv. met de dreiging van communistisch Rusland en China, dat daar nationalistische trots opwekte en de maatschappij daar inschakelde voor een industriele economie geschikt voor een oorlog, per gebied moet je zoiets bekijken, en manieren te vinden om tot oplossingen te komen, bv. manieren vinden om de droogtes en insectenplagen in de Sahellanden tegen te gaan, die zorgen nog steeds voor grote voedselschaarte
maakte de economie liberaler.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je kunt het maar beter niet over Pinochet hebben.![]()
De wijn is nog niet eens op de markt, man.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:03 schreef McCarthy het volgende:
ik ontkende niet dat hij minpunten had
het schijtn trouwens ook een uitstekende wijn te zijn![]()
Militair ingrijpen en het veiligstellen van landen, dat is wel iets wat wij kunnen doen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je kunt het maar beter niet over Pinochet hebben.![]()
Heeft dat ooit geholpen in een land waar tevoren geen stabiele rechtsorde was?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:12 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Militair ingrijpen en het veiligstellen van landen, dat is wel iets wat wij kunnen doen.
ik ben het niet met jou oneens dat hij slechte dingen gedaan heeft. Hij deed echter ook goeie dingen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
De wijn is nog niet eens op de markt, man.
Durf je die handschoen nu op te rapen of niet?
Korea?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heeft dat ooit geholpen in een land waar tevoren geen stabiele rechtsorde was?
Moeilijk geval, maar goed gevonden, moet ik zeggen.quote:
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Moeilijk geval, maar goed gevonden, moet ik zeggen.
Ik twijfel door de aannemelijkheid dat het land - net als veel omringende landen - uit zichzelf wel een stabiele rechtsstaat zou worden. Ik weet niet of je die causaliteit zo rechtlijnig toe kunt passen.
Ik denk eerder een mooi communistisch paradijs.quote:uit zichzelf wel een stabiele rechtsstaat zou worden.
Daar ben ik nog niet zo zeker van, eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:47 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
[..]
Ik denk eerder een mooi communistisch paradijs.
Dáár zeg je iets dat nog nooit is bewezen. Jij wilt graag geloven, dat negers dommer zijn en daarom hun zaakjes niet kunnen regelen. Ik kan ook wel zeggen, dat mensen die dichter bij de evenaar wonen dommer zijn, want die zijn armer, dus van de zon recht boven je word je dom.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:18 schreef Scandum het volgende:
Als je uitgaat van de genetische verschillen tussen rassen, en dat beschaving een logisch gevolg van intelligentie is (controvesieel en gevoelig onderwerp http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence) dan zal niets helpen om de armoede in Afrika te bestrijden behalve een blanke of aziatische groep die de boel regelt. Dat systeem werkt echter voor geen meter zoals we in zuid afrika hebben gezien. Een andere oplossing is om Afrika gewoon aan haar lot over te laten en dan doet natuurlijke selectie de rest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |