Nee ze vond het geen leuk topic en dat dan in haar bewoordingenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:10 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Wie stelde ze voor? Eichmann, Hitler of Mengele?![]()
-Hugo de Groot, in het buitenland beter bekend als Grotiusquote:Op zondag 2 oktober 2005 12:45 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Geert Groote (ook Grotius)
Een paar quotes van http://www.worldwar1.com/biochaig.htmquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:26 schreef yvonne het volgende:
Haig, waarom hij het nodig vond zoveel honderduizenden kids de dood in te jagen zonder duidelijke gronden.
Het wonderkind en zijn kistquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:23 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
-Hugo de Groot, in het buitenland beter bekend als Grotius
Er is geen sprake van een misverstand hoor, ik bedoelde Geert Groote, de grondlegger van de Moderne Devotie.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:23 schreef ChrisJX het volgende:
-Hugo de Groot, in het buitenland beter bekend als Grotius
Waar in onze stad trouwens een plein naar is vernoemdquote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:12 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een misverstand hoor, ik bedoelde Geert Groote, de grondlegger van de Moderne Devotie.![]()
en terecht!quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:13 schreef Nuongirl het volgende:
Waar in onze stad trouwens een plein naar is vernoemd
Groote werd 'Magnus' genoemd, Grotius is echt gereserveerd voor Hugo.quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:45 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Je hebt inderdaad gelijk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Groote werd 'Magnus' genoemd, Grotius is echt gereserveerd voor Hugo.
Mooi staaltje van een vakman!quote:Maar asjeblieft: Geert Groote (biografie)
Hij ging de verkeerde kant niet op, hoor. Hij zocht de weg naar Indië en was ervan overtuigd dat hij via het westen een kortere weg kon vinden.quote:Op woensdag 2 november 2005 18:40 schreef sararaats het volgende:
Christoffel Columbus.
wil vooral weten waarom hij de verkeerde kant op ging
Ja hoor.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:36 schreef Floripas het volgende:
Mag ik er zelf ook één schrijven?
Ik zat te denken aan Viollet-le-Duc.
Heel interessant, vind ik zelf: een negentiende eeuwer die de Middeleeuwse architectuur 'herontdekte'. Hij kocht kerken, kloosters en kathedralen op en hij 'restaureerde' die, vaak meer met zijn eigen fantasie dan naar de werkelijkheid.quote:
Alles op zijn tijd, Heer.quote:
Neo gotiek, zo fout, zoooo moooi!!!!quote:Op woensdag 9 november 2005 22:18 schreef Floripas het volgende:
Alles op zijn tijd, Heer.
Eerst die landbouwsubsidies niet afschaffen en de frenologisch-genetische standpunten betreffende de rellen in Frankrijk bestrijden.
Ik heb het voor zaterdag in mijn agenda gezet.
quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:04 schreef Floripas het volgende:
Ik had een boek in huis gehaald, maar daar stond zo'n groffe fout in dat ik de rest van het boek niet meer durfde te vertrouwen.
Het komt gauw! Ik heb een ander boek besteld.
Michiel de Ruyterquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:36 schreef Martijn_77 het volgende:
Michiel de Ruyter
'Groffe' is een afgeleide van het colloquiaal 'grof', betekenende: ernstig, zwaar, heftig.quote:
Hee, smartipants, de VanDale is niet heilig als het gaat om colloquiaal Nederlands, hoor.quote:Op zondag 20 november 2005 13:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
U hebt gezocht op groffe:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.
U hebt gezocht op grove:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
gro·ve·lijk (bw.)
1 op grove wijze => grof
2 schandalig, schromelijk
Nice try, dus.
Dit noem ik een schot in eigen doel.quote:Op zondag 20 november 2005 14:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, dat worden ze niet. Ik heb toch een aardige vocabulaire, met wortels in het verleden ook nog, maar ik kan met de hand op mijn hard verklaren dat ik nog nooit het woord 'sma' of 'roffa' heb gebruikt, noch in schrift, noch in spraak.
Nee, waarom zou ik? Ik ben geen Neerlandicus. Ik heb hem wel gelezen, overigens.quote:Op zondag 20 november 2005 14:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit noem ik een schot in eigen doel.![]()
Een 'sma' is een meisje, en 'roffa' betekent 'cool'. Lees jij Onze Taal niet?
dat vond ik een gave kerel, jammer dat hij dus veel te vroeg is overleden. Ik had hem graag gezien als president van Rusland.quote:Op vrijdag 23 december 2005 22:41 schreef dewitteparel het volgende:
http://www.cs.indiana.edu/~dmiguse/Russian/albio.html
Alexander Lebed![]()
Ha ha. Als ik die kon maken, schreef ik er wel een boek over om er hopen geld mee te verdienen.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:35 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
Een geschiedkundig verantwoorde biografie van Jezus
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 02:25 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
Ja ik ook, maar denk dat de persoon Jezus in de hoofden van mensen heel anders is dan hij daadwerkelijk was. Ook al heb je bronnen als bijvoorbeelden dagboeken van de mensen om hem heen of zelfs van Jezus zelf, je biografie zou nooit worden geaccepteerd door aanhangers van het Christelijke geloof. 2000 jaar fantastie en speculatie heeft daar wel voor gezorgd![]()
Wie is simon spoorquote:Op zondag 2 oktober 2005 12:45 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik nomineer er 3:
generaal Simon Spoor
Paus Benedictus XV
laatst iets over gelezen. Doordat hij een goede vriend was van Karel de 5e (vader van Phillips de 2e) werd hij aangesteld als Paus. Maar er was een grote tegenstand vanuit de voornamelijk italiaanse kerkelijke bureaucratie tegen de aanstelling. Dezen tegenstand kwam tot een climax toen Andrianus hervormingen wou doorvoeren binnen de RK kerk. Al snel vondt hij de dood, vermoedelijkt door vergiftiging.quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:44 schreef Napalm het volgende:
Pfff, de helft van de genoemde namen is in elk geval met een wikizoektochtje zo te vinden.
Doe mij maar
Adriaan Boelens (2 maart 1459 – 14 september 1523), Utrechtenaar, was de enige Nederlandse Paus onder de naam Adrianus VI.
Edit: Hmmm, is wel te vinden als "http://nl.wikipedia.org/wiki/Paus_Adrianus_VI".
http://www.ru.nl/ahc/vg/html/vg000190.htm.
en op papier: Peter Nissen, Adrianus VI, een biografie, Amsterdam 2000
Vandaag werd ik een beetje bediend met een artikel over Ellen Johnson-Sirleaf in het Nederlandsch Dagblad.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:32 schreef buachaille het volgende:
Ellen Johnson-Sirleaf, president van Liberia.
[afbeelding]
Alhoewel de kans dat ik die biografie ooit ga lezen bijzonder klein is.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |